abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64830625
quote:
Centrum Utrecht onrustig door demonstratie
Nederland - door Redactie op 08-01-2009 @ 21:11
In de binnenstad van Utrecht is het vanavond onrustig door een een pro-Palestijnse demonstratie in verband met de situatie in de Gazastrook. Volgens de politie gaat het om ongeveer driehonderd actievoerders die zich op het Vredenburg hebben verzameld.

De politie spreekt van een gespannen sfeer, maar heeft nog niet ingegrepen. In Utrecht is het koopavond, waardoor het druk in het centrum is. De demonstranten hebben vlaggen bij zich en maken veel kabaal.

Ik hoop maar dat het niet op geweld uitloopt, zoals in Antwerpen.

Hier beelden http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/203878

Er zijn inmiddels vijf mensen gearresteerd.

[ Bericht 38% gewijzigd door rutger05 op 08-01-2009 23:27:11 ]
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_64830659
Oppakken en naar de gazastrook sturen
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_64830675
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:25 schreef MouzurX het volgende:
Oppakken en naar de gazastrook sturen
pi_64830833
Iemand nog beelden misschien?
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:33:42 #5
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_64831114
tvp
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_64831193

[ Bericht 91% gewijzigd door marijke1986 op 09-01-2009 11:51:05 (niet zo handig) ]
pi_64831279
Zeker een illegale demonstratie? Waarom worden deze mensen niet opgepakt of worden de straten niet schoongespoten?
pi_64831295
Zijn er synagoges in de fik gestoken?
pi_64831589
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Zeker een illegale demonstratie? Waarom worden deze mensen niet opgepakt of worden de straten niet schoongespoten?
Een "illegale" demonstratie ??? Wacht even hoor.

Dus jij stelt dat het uiten van een gemeenschappelijke mening per definitie niet legaal is, in welke hoedanigheid dan ook? Dus dat je eerst toestemming nodig hebt van hetgeen waartegen je demonstreert ? .

Ik weet dat je in de USA vergunningen nodig hebt om te mogen demonstreren, maar als dat in NL ook zo gaat, dan zou ik alleen om dat feit al gegronde reden hebben om te gaan rellen.
pi_64831674
Of vergunningen... Je hebt daar "Free Speech Zones" . Waar je dus niet mag demonstreren, want zoals je weet, war = peace en love = fear en 2 + 2 = 5
pi_64831768
Nou, volgens mij is het niet zo heel erg bijzonder die hele demonstratie. Ik reed om kwart voor 10 door de stad en er was niks meer te horen of te zien.
pi_64832027
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:46 schreef marijke1986 het volgende:
Nou, volgens mij is het niet zo heel erg bijzonder die hele demonstratie. Ik reed om kwart voor 10 door de stad en er was niks meer te horen of te zien.
Was ook al vroeg in de avond begonnen toch?
pi_64832157
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Was ook al vroeg in de avond begonnen toch?
Hmm, geen idee. Ze kwamen voor het eerst bij mij (Lange Elisabethstraat) langs om een uur of 8 denk ik. In het nieuwsbericht werd gezegd dat de sfeer gespannen was, maar dat viel wel mee hoor. Het is gewoon een hoop geschreeuw, meer niet.
pi_64832293
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:44 schreef Salvad0R het volgende:
Of vergunningen... Je hebt daar "Free Speech Zones" . Waar je dus niet mag demonstreren, want zoals je weet, war = peace en love = fear en 2 + 2 = 5
Da's dus beter geregeld dan hier. Nu heeft het winkelend publiek last van die herriemakers. Maarruh, google eens op 'illegale demonstratie' en je vindt genoeg hits. Volgens mij moet je vaak in NL een vergunning aanvragen voordat je gaat demonstreren hoor. Het fijne weet ik er niet van want ik hou me gelukkig niet met dat soort zaken bezig.

Verder haal je een beetje je eigen intelligentie onderuit door te zeggen dat je niet mag demonstreren in 'free speech zones'. Is je Engels zo slecht? En die belachelijke vergelijkingen. Beetje jammer.
pi_64832330
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:54 schreef marijke1986 het volgende:

[..]

Hmm, geen idee. Ze kwamen voor het eerst bij mij (Lange Elisabethstraat) langs om een uur of 8 denk ik. In het nieuwsbericht werd gezegd dat de sfeer gespannen was, maar dat viel wel mee hoor. Het is gewoon een hoop geschreeuw, meer niet.
Ik las dat ze reclameborden omgooiden:

UTRECHT - Tijdens een protest donderdagavond tegen de Israelische aanvallen op Gaza, zijn vijf mensen gearresteerd.

Aan het begin van de avond werd er een manifestatie gehouden op het Vredenburg, die rustig verliep. Daar waren ongeveer driehonderd mensen aanwezig.

Zo'n vijftig demonstranten trokken daarna verder naar Hoog Catharijne, waar ze leuzen riepen en reclameborden omgooiden. Vijf mensen werden aangehouden.

Ook zaterdag wordt er in het Utrechtse stadshart een protest tegen de aanvallen op Gaza gehouden.

En succes zaterdag als je dan ook moet werken
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:04:38 #17
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64832609
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:42 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Een "illegale" demonstratie ??? Wacht even hoor.

Dus jij stelt dat het uiten van een gemeenschappelijke mening per definitie niet legaal is, in welke hoedanigheid dan ook? Dus dat je eerst toestemming nodig hebt van hetgeen waartegen je demonstreert ? .

Ik weet dat je in de USA vergunningen nodig hebt om te mogen demonstreren, maar als dat in NL ook zo gaat, dan zou ik alleen om dat feit al gegronde reden hebben om te gaan rellen.
Je moet in Nederland inderdaad eerst toestemming hebben om te mogen demonsteren, maar dat heeft niet zozeer met censuur te maken. Zo'n protesten nemen risico met zich mee: verkeersproblemen, rellen, vernielingen, geweld enzovoorts, politie en gemeente moeten zich er dus op kunnen voorbereiden om de andere burgers en hun eigendommen te beschermen.
pi_64832656
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

UTRECHT - Tijdens een protest donderdagavond tegen de Israelische aanvallen op Gaza, zijn vijf mensen gearresteerd.

Aan het begin van de avond werd er een manifestatie gehouden op het Vredenburg, die rustig verliep. Daar waren ongeveer driehonderd mensen aanwezig.

Zo'n vijftig demonstranten trokken daarna verder naar Hoog Catharijne, waar ze leuzen riepen en reclameborden omgooiden. Vijf mensen werden aangehouden.

Ook zaterdag wordt er in het Utrechtse stadshart een protest tegen de aanvallen op Gaza gehouden.

Nee, ik heb 'm niet gezien! Maar het viel me ook op dat het vooral jongeren waren in tegenstelling tot de demonstratie in Amsterdam.

Dat van die reclameborden wist ik nog niet... best triest ook eigenlijk hoor. Ik vind het prima als je ergens tegen wil protesteren, maar ga dan geen dingen slopen. Dat doet dan net weer even af aan de geloofwaardigheid.

En gelukkig werk ik niet zaterdag...
pi_64832794
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:04 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Je moet in Nederland inderdaad eerst toestemming hebben om te mogen demonsteren, maar dat heeft niet zozeer met censuur te maken. Zo'n protesten nemen risico met zich mee: verkeersproblemen, rellen, vernielingen, geweld enzovoorts, politie en gemeente moeten zich er dus op kunnen voorbereiden om de andere burgers en hun eigendommen te beschermen.
Had dat nou niet gezegd... Nu gaat dit mannetje lopen rellen morgen!
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:10:17 #20
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64832871
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:08 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Had dat nou niet gezegd... Nu gaat dit mannetje lopen rellen morgen!
Dat moet ie dan zelf weten, ben benieuwd naar de resultaten.
pi_64833308
quote:

[..]

Bedankt voor de informatie.

Hier ook beelden http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/203878
pi_64833377
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:19 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie.

Hier ook beelden http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/203878
Oja die was ik vergeten erbij te zetten, tnx.
pi_64833620
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Oja die was ik vergeten erbij te zetten, tnx.
Ik zal ze nog even in de OP zetten.
pi_64835398
Geheel verantwoording aan Israel afschuiven.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:14:17 #25
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64835484
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:11 schreef Meki het volgende:
Doe toch niet zo ontzettend achterlijk, mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden.
pi_64836020
Het zou wel handig zijn als het publiek ook kan begrijpen wat ze roepen tijdens hun demonstratie.
pi_64836545
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:32 schreef Picchia het volgende:
Het zou wel handig zijn als het publiek ook kan begrijpen wat ze roepen tijdens hun demonstratie.
Nergens voor nodig, het zijn gewoon hooligans, alleen deze zijn licht getint. Zelfde behandeling als de rest...de lange lat erover en een paar dagen tussen 4 muren zetten, klaar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:54:33 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64836579
Niks van gemerkt; en ik zit in hartje centrum.

Aan de goede kant that is

Gebeurt er eindelijk eens wat, mis ik het.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:58:22 #29
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64836652
Overigens wel weer typisch dat ze demonstreren tegen geweld en vervolgens andermans spullen vernielen.

Mooi ook, die sjaaltjes en doeken voor het gezicht. Belachelijk volk
pi_64836779
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:58 schreef SHE het volgende:
Overigens wel weer typisch dat ze demonstreren tegen geweld en vervolgens andermans spullen vernielen.

Mooi ook, die sjaaltjes en doeken voor het gezicht. Belachelijk volk
Was maar een volk aanwezig dan.
Ik vind die sjaaltjes superlelijke trouwens.
pi_64836923
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:24 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat het niet op geweld uitloopt, zoals in Antwerpen.

Hier beelden http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/203878

Er zijn inmiddels vijf mensen gearresteerd.
Weer een stel fascistische uitkeringstrekkers die zich niet weten te gedragen. Als ze echt zo begaan zijn met het lot van een stel terroristen in Gaza, dan moeten ze daar maar naar toegestuurd worden om te dienen als menselijk schild. Hoeven de Palestijnen daar niet meer hun kids voor te gebruiken.
pi_64837256
Hmm, niks van gemerkt.
pi_64837873
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:37 schreef antise het volgende:
Zijn er synagoges in de fik gestoken?
Wel in België en Frankrijk. In Nederland geloof ik niet.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_64837912
quote:
Dat is wel heeeeel eenvoudig Dus wanneer hier een paar Moslims doodgemaakt worden, ligt dit aan bijvoorbeeld Iran die homo's ophangt omdat ze homo zijn? Lekker dan wanneer je een vredelievende moslim bent
pi_64838008
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:57 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Da's dus beter geregeld dan hier. Nu heeft het winkelend publiek last van die herriemakers. Maarruh, google eens op 'illegale demonstratie' en je vindt genoeg hits. Volgens mij moet je vaak in NL een vergunning aanvragen voordat je gaat demonstreren hoor. Het fijne weet ik er niet van want ik hou me gelukkig niet met dat soort zaken bezig.

Verder haal je een beetje je eigen intelligentie onderuit door te zeggen dat je niet mag demonstreren in 'free speech zones'. Is je Engels zo slecht? En die belachelijke vergelijkingen. Beetje jammer.
Het is toch volkomen van de pot gerukt man. Met het zogenaamde 1e amendement in de Amerikaanse constitutie heb je Vrijheid van Meningsuiting.

Maar niet meer in de USA, waar je "free speech zones" aangewezen krijgt waar je dat "voorrecht" mag beoefenen, want elders mag dat niet meer.

vrijdag 9 januari 2009 @ 02:40:06 #36
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_64838067
Was op weg door Hoog Catherijne richting huis en zag eerder gajes dan vredelievende demonstranten, jammer dat dat zo moet. Iets eerder op het vredenburg zag het er wel wat serieuzer uit.

Toch grappig om al die politie met hun fietsie te zien.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 07:49:36 #37
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_64839200
Op de radio was duidelijk te horen dat ze "Hitler, Hitler"en "Hamas, Hamas alle joden aan het gas" riepen.

Overal waar ze actie voeren, geef niet wat, brengen ze schade aan hun omgeving. Ze trekken als een gigantische horde bavianen door de omgeving, zaaien ravage en maken de omgeving onveilig.

DAT IS HET GEZICHT VAN DE TOEKOMSTIGE BEZETTER VAN NEDERLAND.

Er wordt hard aan gewerkt van deze voorspelling een feit te maken. De vraag is: Waarom doet de linkse vijfde colonne zo hun best het land aan zo’n huiveringwekkende fascistische bezetter te verraden? Welke doel dienen ze ermee?
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_64839319
quote:

[..]

het dik gedrukte stukje tekst was nog wel gezellig:) kom je vlak langs zo`n groep joepie!:(
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:06:50 #39
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64839320
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:04 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Iedereen mag demonstreren, ook zónder vergunning.

Grootste misverstand van Nederland (naast "levenslang is maar 20 jaar")
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:10:44 #40
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64839354
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 07:49 schreef ES57 het volgende:
Op de radio was duidelijk te horen dat ze "Hitler, Hitler"en "Hamas, Hamas alle joden aan het gas" riepen.

Overal waar ze actie voeren, geef niet wat, brengen ze schade aan hun omgeving. Ze trekken als een gigantische horde bavianen door de omgeving, zaaien ravage en maken de omgeving onveilig.

Er wordt hard aan gewerkt van deze voorspelling een feit te maken. De vraag is: Waarom doet de linkse vijfde colonne zo hun best het land aan zo’n huiveringwekkende fascistische bezetter te verraden? Welke doel dienen ze ermee?
Ik zie 300 man.

Dat moet ons gaan bezetten? Succes dan.

EDIT: Wellicht kunnen we samen wat heling middels blanke cultuur brengen?
pi_64839758
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:10 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik zie 300 man.

Dat moet ons gaan bezetten? Succes dan.

EDIT: Wellicht kunnen we samen wat heling middels blanke cultuur brengen?
En van die 300 man zijn er 30 aan het rellen geslagen, daarom maken de xenofobe fokkers zich zo'n zorgen dat alle drogredeneringen om maar 1 geloofsgroep te schoferen uit de kast worden getrokken.
pi_64839911
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 07:49 schreef ES57 het volgende:

Ik heb de reportage op de radio ook gehoord. Het is schrikken om zo'n grote groep van die haatleuzen te horen roepen maar je kunt het ze niet kwalijk nemen. Als je vanaf jonge leeftijd wordt gevoed met haat tegen joden en christenen dan kan er bij de meeste op latere leeftijd alleen nog maar poep uit hun mond komen.

Er waren ook twee autochtonen te horen die speciaal vanuit de achterhoek naar pro-palestijnse demonstraties in het land afreizen. Die vroegen zich tegen een achtergrondgeluid van anti-semitische geschreeuw af waar de joden toch waren. Ze wilden samen met joden in nederland demonstreren tegen israel.
pi_64840325
Voor wie zelf een oordeel wil en kan vormen: Nos radio verslaggeving
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:17:12 #44
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64840384
Fijn hoor dat die Marokkaanse jongeren altijd zo begaan zijn met de onderdrukten en vervolgden in de wereld!

Ik denk dat ze volgende week gaan demonstreren tegen de onderdrukking van Tibet door China, de weken daarna nemen ze het op voor de rechten van de joden en christenen in Pakistan, tegen Mugabe, tegen de grootschalige moordpartijen in Darfur en ongetwijfeld zullen ze ook gaan demonstreren tegen de Hamas-raketaanvallen op de onschuldige Israelische burgers
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_64840488
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
Fijn hoor dat die Marokkaanse jongeren altijd zo begaan zijn met de onderdrukten en vervolgden in de wereld!

Ik denk dat ze volgende week gaan demonstreren tegen de onderdrukking van Tibet door China, de weken daarna nemen ze het op voor de rechten van de joden en christenen in Pakistan, tegen Mugabe, tegen de grootschalige moordpartijen in Darfur en ongetwijfeld zullen ze ook gaan demonstreren tegen de Hamas-raketaanvallen op de onschuldige Israelische burgers
Het argument van selectieve verontwaardiging over Israel wordt altijd direct van tafel geveegd, de argumenten ben ik even vergeten.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 09:25:56 #46
8781 crew  Frutsel
pi_64840604
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:58 schreef SHE het volgende:
Dat bedoel ik..

Louter demonstreren (sommigen weten vermoedelijk niet eens waarvoor ze d'r lopen) en hopen op een rel
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:31:42 #47
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_64840741
quote:
Sjezus.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:34:04 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64840789
Alsof iemand in Nederland die bearafatsjaalde tokkiemarokkanen serieus neemt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:34:45 #49
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_64840804
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 02:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het is toch volkomen van de pot gerukt man. Met het zogenaamde 1e amendement in de Amerikaanse constitutie heb je Vrijheid van Meningsuiting.

Maar niet meer in de USA, waar je "free speech zones" aangewezen krijgt waar je dat "voorrecht" mag beoefenen, want elders mag dat niet meer.

[ afbeelding ]
Zoals reeds aangegeven is het in NL niet anders. En zo vreemd is het niet omdat mensen vaak niet met teveel vrijheid om kunnen gaan. Het is fijn als demonstraties bekent gemaakt worden zodat ze begleid kunnen worden. Wel zo handig met dit soort gevoelige demonstraties. Zodra je dat los laat krijg je hier ook een gaza strook.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:37:53 #50
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64840881
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:34 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Zoals reeds aangegeven is het in NL niet anders. En zo vreemd is het niet omdat mensen vaak niet met teveel vrijheid om kunnen gaan. Het is fijn als demonstraties bekent gemaakt worden zodat ze begleid kunnen worden. Wel zo handig met dit soort gevoelige demonstraties. Zodra je dat los laat krijg je hier ook een gaza strook.
Als die mensen allemaal een Ajax sjaal om hadden gedaan dan stond er in no time 100 man politie.

Wellicht moet de gemeente Utrecht het functioneren van de verschillende diensten maar eens onder de loep nemen.

Met de gaza strook heeft het weinig te maken. Eerder een knullige persiflage daarop.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:49:59 #51
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64843213
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 02:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ga gewoon eens naar de VS, loop door een park in een grote stad: genoeg mensen die hun 1st amendment rechten ongestoord uitoefenen. Je gelooft veel te gemakkelijk wat je op internet tegenkomt, ga het met je eigen ogen een keer zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wheelgunner op 09-01-2009 11:01:24 ]
pi_64843429
Walgelijk dat er bijvoorbeeld Adolf Hitler werd geroepen. Van die domme moslim-hooligans.

Hoorde ook wat demonstranten op de radio die er enorm van baalden en meteen stopten met de betoging.
pi_64843538
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:55 schreef SCH het volgende:
Walgelijk dat er bijvoorbeeld Adolf Hitler werd geroepen. Van die domme moslim-hooligans.

Hoorde ook wat demonstranten op de radio die er enorm van baalden en meteen stopten met de betoging.
Diezelfde demonstranten (uit de achterhoek) vroegen zich tegen een achtergrond van anti-semitische uitlatingen af waar toch de joodse nederlanders waren bij de demonstratie.
pi_64843742
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:37 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Als die mensen allemaal een Ajax sjaal om hadden gedaan dan stond er in no time 100 man politie.

Dat dus.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:17:49 #55
3542 Gia
User under construction
pi_64844291

[ Bericht 100% gewijzigd door Gia op 09-01-2009 11:55:48 (Opgelost) ]
pi_64845617
Daar heb je inderdaad een punt, heb 't al weggehaald
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:56:29 #57
3542 Gia
User under construction
pi_64845813
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:52 schreef marijke1986 het volgende:
Daar heb je inderdaad een punt, heb 't al weggehaald
Ik ook.
pi_64845877
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:17 schreef Gia het volgende:

merci... zal in het vervolg beter nadenken...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:07:15 #59
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64846256
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef marijke1986 het volgende:

[..]

De winkel zelf stond er toch niet bij?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:08:18 #60
3542 Gia
User under construction
pi_64846292
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:07 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De winkel zelf stond er toch niet bij?
Nee, maar info genoeg om het toch wel te vinden, als ze per se willen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:09:06 #61
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64846323
-Laat ook maar-
pi_64846571
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:55 schreef SCH het volgende:

Als niet Jood, vond ik toch het ergste de leus Hamas hamas! Alle Joden aan het gas" te horen op het journaal

Echt oproepen tot haat, wat mij betreft. Pure discriminatie. Ze laten trouwens wel zien dat generalisatie niet nodig is, want er waren toch een aantal die niet verder mee wilden lopen

Maar werd toch letterlijk misselijk van de mensen die het wel deden.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:17:21 #63
3542 Gia
User under construction
pi_64846603
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef marijke1986 het volgende:

[..]

Je hebt een PM.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:17:43 #64
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64846615
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:15 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Als niet Jood, vond ik toch het ergste de leus Hamas hamas! Alle Joden aan het gas" te horen op het journaal

Echt oproepen tot haat, wat mij betreft. Pure discriminatie.
Oud en gejat.

- 2 originaliteit voor de relmocro's
pi_64846722
Ach gut, hadden de bontkraagjes uit Kanaleneiland weer een excuus gevonden om te rellen?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_64846768
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:17 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Oud en gejat.

- 2 originaliteit voor de relmocro's
Daar gaat het toch niet om? Kom ik lees hier ook genoeg en die haat is er echt wel onder sommigen. Ik doe het echt niet af als gewoon even rellen hoor
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:25:31 #67
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64846877
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:22 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om? Kom ik lees hier ook genoeg en die haat is er echt wel onder sommigen. Ik doe het echt niet af als gewoon even rellen hoor
Ikke wel.

Dit stelt geen ruk voor.

Maar zoals ik al zei, dat betekent niet dat het geaccepteerd moet worden. De politie had echter nog wat bonnen uit te schrijven, dus tsja... De Utrechters moesten het zelf maar even rechtzetten ofzo.
pi_64847003
Bestaat de Anne Frank Stichting overigens niet meer? Ik ken een aantal mensen die voor hetzelfde geintje een flinke donatie aan dat cluppie moesten ophoesten.
pi_64847020
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:22 schreef Waterwereld het volgende:

Ach moet een van de xenofobe fokkers weer in de slachtoffer rol kruipen.

Als ik hier de haat die xenofobe fokkers in zich dragen lees daar word ik veel angstiger van dan dat handjevol relmarrokanen.

En vooral het disproportioneel geweld van israel blijven goedpraten. Maar als er ergens een extremistische islam aanslag gepleegd wordt, zou meteen de hele moslim populatie in nederland gaan protesteren omdat ze zogenaamd niets met die extremiteiten te maken moeten willen hebben. Waarom zie we hier geen joden demonsteren tegen het disproportioneel geweld van israel.

Hypocriet niet meer niet minder.
pi_64847697
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zie we hier geen joden demonsteren tegen het disproportioneel geweld van israel.
Slecht voorbeeld. Daar bestaan zelfs complete stichtingen voor.
pi_64848026
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld. Daar bestaan zelfs complete stichtingen voor.
Waarom zien we die niet demostreren op tv dan. Welke stichtingen heb je het over?

Toch niet de stichting die ook de auswitch herdenking organiseert en nu van bommel er niet meer wilt hebben omdat hij ook meegelopen heeft bij een demonstratei tegen het disproportioneel geweld van israel.
pi_64848524
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zien we die niet demostreren op tv dan. Welke stichtingen heb je het over?

Toch niet de stichting die ook de auswitch herdenking organiseert en nu van bommel er niet meer wilt hebben omdat hij ook meegelopen heeft bij een demonstratei tegen het disproportioneel geweld van israel.
Een Ander Joods Geluid loopt meer wel dan niet mee met demonstraties. Alleen dergelijke rellen/mongolen bijeenkomsten slaan ze uiteraard over.
pi_64848604
Sowieso bestaat er een subtiel verschil tussen Islamitische terroristische aanslagen en militair optreden door een democratische rechtsstaat.
pi_64848845
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:16 schreef nikk het volgende:
Sowieso bestaat er een subtiel verschil tussen Islamitische terroristische aanslagen en militair optreden door een democratische rechtsstaat.
Give me a break. Militair optreden door een democratische rechtsstaat??? Oorlogsmisdaden bedoel je.
pi_64848890
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:16 schreef nikk het volgende:
Ja een rechtstaat zou zich wat meer aan de geneefse conventies dienen te houden, maar israel staat daarboven.
pi_64848910
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Give me a break. Militair optreden door een democratische rechtsstaat??? Oorlogsmisdaden bedoel je.
Zelfverdediging kan je het ook noemen, gewoon het zat zijn om werkeloos te gaan zitten toekijken hoe die relarabieren dagelijks 50 tot 80 raketjes op joodse nederzettingen afvuren.
pi_64848988
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:23 schreef Hathor het volgende:

Zelfverdediging kan je het ook noemen, gewoon het zat zijn om werkeloos te gaan zitten toekijken hoe die relarabieren dagelijks 50 tot 80 raketjes op joodse nederzettingen afvuren.
Ja en dan vaker deze onrechtmatige hamas daden laten behandelen bij de VN zou geeen optie geweest zijn voor onze israelische vrienden geweest zijn.
pi_64849134
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zelfverdediging door een school te bombarderen?

Waarom keuren veel mensen hier het geweld van Israel goed door alles af te wentelen op die raketten.

Hoeveel doden hebben die Hamas-raketten volgens jou veroorzaakt?
pi_64849339
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:30 schreef SCH het volgende:

Niet alleen raketten, maar toch... http://www.mfa.gov.il/MFA(...)d+Terrorism+sinc.htm
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:37:50 #80
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_64849440
quote:

Lekker belangrijk.

Als jij een klap voor je smoel krijgt, ga je dan ook eerst 'afwegen hoe erg het wel niet is',

Of haal je dan terug uit?

En als jij een kleerkast die 2 bij 2 meter is een klap voor z'n smoel geeft, terwijl je zelf een iel mannetje wat wegwaait bent, ga je dan ook janken dat het 'oneerlijk is, want hij is zoveel sterker dan ik ', of is dat typisch iets wat je van te voren had moeten bedenken?

Misschien moet je naar familie van die slachtoffers gaan, en ze vertellen dat het allemaal wel meevalt ofzo, want het zijn er immers niet zo veel? Kijken of ze het met je eens zijn?

Die school valt idd niet goed te keuren, maar ik zelf weet er het fijne niet van.
pi_64849687
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:35 schreef buachaille het volgende:

[..]

Niet alleen raketten, maar toch... http://www.mfa.gov.il/MFA(...)d+Terrorism+sinc.htm
In 9 jaar, en dan nu in 3 weken een veelvoud doden aan vergelding? Ik vind het nogal wat.

Het is een super ingewikkeld conflict maar ik snap niet waarom de raketten van hamas terrorisme worden genoemd en de raketten van Israel dan ineens zelfverdediging. Beide lijken me nogal verwerpelijk.
pi_64849845
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:44 schreef SCH het volgende:

In 9 jaar, en dan nu in 3 weken een veelvoud doden aan vergelding? Ik vind het nogal wat.

Het is een super ingewikkeld conflict maar ik snap niet waarom de raketten van hamas terrorisme worden genoemd en de raketten van Israel dan ineens zelfverdediging. Beide lijken me nogal verwerpelijk.
Waneer we door de roze schuld bril blijven kijken dan zien velen toch een rechtvaardiging in het israelische verweer woord wat hier door velen zo klakkeloos wordt overgenomen. Wat werkt propaganda toch geweldig, en wat is het toch een eng verschijnsel dat er zoveel gewoon hun rationele verstand verliezen hierdoor.

Ik denk dat israel alleen maar nog meer fundamentalisten op deze manier erbij kweekt. Misschien doen ze het wel met opzet, want als er maar genoeg geweld uit palestijnse gebeiden blijft komen gooien die hamas flapdrollenkompleet hun eigen ruiten nog verder in.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:49:35 #83
6484 ExTec
pi_64849867
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:44 schreef SCH het volgende:

2 factoren:

Israel heeft een keurig leger, ipv een allegaartje van baarden

Israel is niet direct, openlijk bezig met burgers targetten, hamas en de andere baarden doen dat wel.

Dit conflict zag er heel anders uit als ze alleen maar IDF soldaten of wmb functionarissen van de staat Israel als doel hadden gekozen.

De parallel is al ontzettend vaak getrokken: het verzet in WO2 ging niet ff snel de grens over om een bus met duitsers op te blazen, het verzet schoot NSB'ers en anderssoortig duitse ambtenaren af.
pi_64850696
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:49 schreef ExTec het volgende:

De parallel is al ontzettend vaak getrokken: het verzet in WO2 ging niet ff snel de grens over om een bus met duitsers op te blazen, het verzet schoot NSB'ers en anderssoortig duitse ambtenaren af.
Wat een ontiegelijk slechte vergelijking. In de 2e wo waren er in ons land ook bezetters aanwezig waartegen dan ook aanslagen te plegen waren, in israel heeft men gewoon een groot hek om een stukje land gezet en gezegd tegen die palestijnen zoek het maar lekker uit.

Verder beschikt zogenaamd israel toch over de beste wapen en de beste spionage ter wereld wordt er gezegd dan zouden burger slachtoffers ook totaal niet noodzakelijk zijn. Maar dan zouden de israelers met een grond oorlog en van huis tot huis moeten gaan en dan zouden er teveel slachtoffers vallen onder de israeliers zelf. Dat is niet goed voor het moraal van het land en zouden daardoor ook nog wel eens meer mensen hun ogen geopend worden.
pi_64850888
Israel had tegen de palestijnen hetzelfde moeten optreden als de omringende arabische landen de joden behandeld hebben. Dan had er geen arabier meer in israel gewoond en hadden we al dat gezeik niet gehad met die haatbaarden.
pi_64851032
Jezus, wat een slechte vergelijking Extec.

Israel is niet openlijk bezig met burgers te treffen maar doet dat juist heel achterbaks.

Juist om dat Israel een zogenaamd keurig leger heeft, zou ze beter moeten weten.

Ik snap die verdediging van Israel op deze manier absoluut niet. Het heeft iets van 'tegen beter weten in'. Of eigenlijk meer iets van: 'alle moslims zijn nou eenmaal slecht en stom'.

Prima hoor, maar zeg dat dan.
pi_64851664
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:17 schreef buachaille het volgende:
Israel had tegen de palestijnen hetzelfde moeten optreden als de omringende arabische landen de joden behandeld hebben. Dan had er geen arabier meer in israel gewoond en hadden we al dat gezeik niet gehad met die haatbaarden.
Ja goed zo laat men maar een genocide plegen dat was toch juist een van de redenen om de staat israel op te richten omdat we een gemeenschappelijk schuldgevoel hadden na de 2e wo.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:39:39 #88
6484 ExTec
pi_64851767
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een ontiegelijk slechte vergelijking. In de 2e wo waren er in ons land ook bezetters aanwezig waartegen dan ook aanslagen te plegen waren, in israel heeft men gewoon een groot hek om een stukje land gezet en gezegd tegen die palestijnen zoek het maar lekker uit.
Onzin.

Net als dat dat mini-oorlogje in libanon ging om het terughalen van een IDF soldaat, zijn er meer dan zat IDF doelen te vinden.

Nu snap ik vanuit het lafheids-standpunt best dat het niet tof is om een IDF controle post te overvallen, nee. IDF soldaten kunnen namelijk terugschieten.
quote:
Verder beschikt zogenaamd israel toch over de beste wapen en de beste spionage ter wereld wordt er gezegd dan zouden burger slachtoffers ook totaal niet noodzakelijk zijn.

Heb jij teveel films gekeken ofzo?

Schone oorlogen bestaan niet, period.
quote:
Maar dan zouden de israelers met een grond oorlog en van huis tot huis moeten gaan en dan zouden er teveel slachtoffers vallen onder de israeliers zelf. Dat is niet goed voor het moraal van het land en zouden daardoor ook nog wel eens meer mensen hun ogen geopend worden.
En dit is 'verbazend', oid?

Nee toch?

Waarom zouden Israeli's in godsnaam zo'n dure (in eigen mensenlevens) oorlog gaan voeren, als ze hun doel kunnen berijken zonder?

Omdat dat jou 'wel het juiste lijkt om te doen'?

Dat is echt ziek; je eigen mensenlevens opofferen omdat dat een setje wattebolletjes in west-europa wel leuk lijkt.

Voor de duidelijkheid; van mij hoeft helemaal niemand dood.

Maar ik wordt echt helemaal naar van al die wereldvreemde narren die wel ff te pretenderen op een stoel van een generaal te gaan zitten.

Lees nog even mijn vergelijking over een gast van 2 bij 2 een klap voor z'n smoel geven, terwijl je zelf een iel ventje bent. Die vergelijking gaat op.

Want ook dan hoef jij niet op coulance te rekenen, omdat jij de zwakkere bent. Dat had je je van te voren moeten bedenken.
pi_64851828
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:37 schreef Basp1 het volgende:

Ja goed zo laat men maar een genocide plegen dat was toch juist een van de redenen om de staat israel op te richten omdat we een gemeenschappelijk schuldgevoel hadden na de 2e wo.
Dat de arabieren een genocide hebben gepleegd op de joden en de christenen dat zijn jouw woorden (ik had nooit verwacht die smiley nog eens te kunnen gebruiken icm genocide).
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:49:46 #90
6484 ExTec
pi_64852207
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:21 schreef SCH het volgende:

Israel is niet openlijk bezig met burgers te treffen maar doet dat juist heel achterbaks.
Uh huh,

Maar als jij jezelf wilt vertellen dat Israeli's graag pallestijnen afmaken, prima hoor, maar zeg dat dan.

Doe ik je een plezier, en ga ik je niet vragen waarom Israel dat dan niet al lang gedaan heeft, want we weten allemaal dat ze dat qua wapentuig prima kunnen, en de wereldopinie vegen ze toch hun reet aan af.
quote:
Juist om dat Israel een zogenaamd keurig leger heeft, zou ze beter moeten weten.
Wat concreet neerkomt op dat Israel zich aan allerhande regeltjes moet houden terwijl ze actie ondernemen, en de pallestijnen natuurlijk niet?

Maar zoals gezegd; Israel gaat niet vechten tegen een hogere prijs aan eigen mensenlevens omdat het the likes of you wel 'een goed idee' lijkt.
pi_64852304
quote:

[..]

Zelfverdediging door een school te bombarderen?

Waarom keuren veel mensen hier het geweld van Israel goed door alles af te wentelen op die raketten.

Dat is helemaal niet belangrijk, alleen al het feit dat er vanuit dat door ratten bewoonde stukje land dagelijks een fiks aantal raketten worden afgevuurd, met de INTENTIE zoveel mogelijk slachtoffers aan Israelische zijde te maken, is aanleiding genoeg om daar eens orde op zaken te gaan stellen. Je hebt een leger namelijk niet voor niets. Dat er aan Israelische zijde nog maar zo weinig slachtoffers zijn gevallen door die raketten, zegt meer over de kunde van de hamas beweging dan over wat dan ook, en dat is maar goed ook.
pi_64854356
relarabieren, allegaartje van baarden, ratten ..
de de-humanizing propagandamachine heeft haar werk goed gedaan zie ik
pleased to meet you
pi_64854558
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:40 schreef moussie het volgende:
relarabieren, allegaartje van baarden, ratten ..
de de-humanizing propagandamachine heeft haar werk goed gedaan zie ik
Treurig he, als je dat nodig hebt. En maar kankeren op Marokkanen die de omgekeerde vergelijkbare taal gebruiken tijdens demonstraties. De hypocrisie druipt er in grote stralen van af.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:52:28 #94
6484 ExTec
pi_64854922
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:40 schreef moussie het volgende:
allegaartje van baarden, de de-humanizing propagandamachine heeft haar werk goed gedaan zie ik

Maar helaas; als ik het contrast aan wil geven tussen een regulier leger, en het tegenovergestelde, dan is dat een goede methode.

En dat ik voor de rest niet overloop van 'rezzpekt' voor de baardmannen, tough luck.

Ik zal erover gaan denken om ze met respect te behandelen, als ze eenzelfde soort respect voor onze manier van leven tonen, want in mijn boek is respect geen eenrichtingverkeer van de westerling naar de moslim.
pi_64855054
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:52 schreef ExTec het volgende:
want in mijn boek is respect geen eenrichtingverkeer van de westerling naar de moslim.
Je ziet toch zelf wel hoe dom deze zin is mag ik hopen?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:59:31 #96
6484 ExTec
pi_64855248
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Je ziet toch zelf wel hoe dom deze zin is mag ik hopen?
Nope.

Ik refereer aan hoe de gehele westerse wereld met enige regelmaat in de daar lokale media worden afgeschilderd. Eigenlijk het bredere sentiment, de media is daar natuurlijk maar een manifestatie van.

En in principe heb ik er geen problemen mee als ze ons, en onze manier van leven, uitmaken voor rotte vis. Ik retourneer ze alleen de gunst. Zijn immers maar woorden

Ik heb totaal geen pretentie om roomser dan de paus te zijn. Laat ik aan anderen over.
pi_64855347
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope.

Ik refereer aan hoe de gehele westerse wereld met enige regelmaat in de daar lokale media worden afgeschilderd. Eigenlijk het bredere sentiment, de media is daar natuurlijk maar een manifestatie van.

En in principe heb ik er geen problemen mee als ze ons, en onze manier van leven, uitmaken voor rotte vis. Ik retourneer ze alleen de gunst. Zijn immers maar woorden

Ik heb totaal geen pretentie om roomser dan de paus te zijn. Laat ik aan anderen over.
De westerling, de moslim.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:04:29 #98
6484 ExTec
pi_64855474
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:01 schreef SCH het volgende:

[..]

De westerling, de moslim.
Maar de sentimenten waar ik aan refereer, die bestaan heus hoor.

Die verdwijnen niet als jij de krakende plaat "de moslims bestaat niet " opzet
pi_64855779
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:39 schreef ExTec het volgende:

Heb jij teveel films gekeken ofzo?

Schone oorlogen bestaan niet, period.
Ow zo proberen ze het ons wel steeds te verkopen.Zeker met embedden journalisten zodat we geeen slachtoffers meer zien.
quote:
En dit is 'verbazend', oid?

Nee toch?
Nee totaal niet maar wel vreem dat journalisten teveel van die onzin berichten van beide zijdes overnemen. Zonder er kritische kanttekeningen erbij te plaatsen.
quote:
Waarom zouden Israeli's in godsnaam zo'n dure (in eigen mensenlevens) oorlog gaan voeren, als ze hun doel kunnen berijken zonder?
Wat is het doel dan? Hamas uitschakelen? Dat gaat ze nooit lukken op deze manier. Zoals ik al eerder zei op deze manier kweken ze alleen maar meer extremisten in de gaza strook. Dus wat het doel van israel is, is een grote vraag voor mij. Leg jij het mij maar eens uit.
quote:
Dat is echt ziek; je eigen mensenlevens opofferen omdat dat een setje wattebolletjes in west-europa wel leuk lijkt.
Dus een asymetrische oorlogsvoering mag wel, maar dan alleen als het ons goed uitkomt.
quote:
Lees nog even mijn vergelijking over een gast van 2 bij 2 een klap voor z'n smoel geven, terwijl je zelf een iel ventje bent. Die vergelijking gaat op.
Ja leuke vergelijking. Maar dat iel mannetje dat blijft maar geschoffeerd worden door die gast van 2*2 dus wat doen je dan dan, laat je dat maar constant over je heen komen? Op een gegeven moment is ook van die iele ventje het geduld op.
En wat dan nog vreemder aan dat iele ventje is, is dat dat iele ventje ook nog in eerst instantie democratisch gekozen is. Democratie het hoogst haalbare voor een samenleving , waar wij als westerse wereld maar over blijven zeuren, zelfs irak daarvoor "bevrijdt" hebben. Die hamas partij wordt na een eerlijk verlopen verkiezingen niet meer als gespreks partner beschouwd, ja dan zou ik het als land (iel ventje) ook niet meer weten en op den duur toch eens lomp om me heen gaan slaan.

Dan hebben we het nog niet over vreemd geplaatse muren bij dat iel ventje gehad en ander stigmatiserende /discriminerende maatregelen tegen palestijnen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:30:57 #100
6484 ExTec
pi_64856631
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:10 schreef Basp1 het volgende:

Wat is het doel dan? Hamas uitschakelen? Dat gaat ze nooit lukken op deze manier. Zoals ik al eerder zei op deze manier kweken ze alleen maar meer extremisten in de gaza strook. Dus wat het doel van israel is, is een grote vraag voor mij. Leg jij het mij maar eens uit.
Uit enkele hoeken hoor je dat, hamas uitschakelen, maar nuchterdere bronnen zwakken dat al af naar de situatie beheersbaar maken.

Denk niet dat ook maar 1 israelische politicus/militair echt geloofd dat hamas door plat geweld kan verdwijnen.

Maar als je de hamas organogram pakt, en je moord ze stuk voor stuk uit, duurt het wel weer ff een tijdje voor ze de organisatiegraad terug hebben om weer aan te kunnen aanvallen. + dat ze mss gemotiveerd kunnen worden om te onderhandelen.

Allemaal niet erg fraai, dat is duidelijk.
quote:
Dus een asymetrische oorlogsvoering mag wel, maar dan alleen als het ons goed uitkomt.
Nee, dat heeft er niks mee te maken. We hebben het over gasten die van mening zijn, dat Israel z'n state of the art wapens weg mag doen, en wapentechnisch af mag dalen naar het niveau van de pallestijnen, of maar gewoon 1000 infanteristen een wijk in moet sturen, en er rustig op moet rekenen dat de helft doodgaat, terwijl ze het zonder casualties aan eigen zijde kunnen doen. En waarom? Omdat wij, geen belanghebbende partij, die er niet eens in de buurt te vinden is, de pallestijnen zo 'zielig' vinden.
quote:
Ja leuke vergelijking. Maar dat iel mannetje dat blijft maar geschoffeerd worden door die gast van 2*2 dus wat doen je dan dan, laat je dat maar constant over je heen komen? Op een gegeven moment is ook van die iele ventje het geduld op.
Helemaal gelijk in hoor. Is heel helder.

Maar bij mij vertaalt zich dat nog steeds niet naar: "Hey, beste kleerkast van 2 bij 2, je vecht tegen een iel ventje, wil je aub even 2 handen op je rug binden? Anders is het namelijk 'oneerlijk'! "

Hell, wat mij betreft vechten ze liever niet.
quote:
Democratie het hoogst haalbare voor een samenleving , waar wij als westerse wereld maar over blijven zeuren, zelfs irak daarvoor "bevrijdt" hebben. Die hamas partij wordt na een eerlijk verlopen verkiezingen niet meer als gespreks partner beschouwd, ja dan zou ik het als land (iel ventje) ook niet meer weten en op den duur toch eens lomp om me heen gaan slaan.
Denkfout van hier tot gunder. Democratie is geen doel op zich, het is een middel tot een prettig bestaan.

En europa, daar heb je het over, mag praten en financieren wie ze willen. Als wij centen geven, mogen wij daar eisen aan stellen. En de eisen zijn klaarblijkelijk ruimer dan 'gekozen worden bij een stemgang door de meerderheid van het volk'. Er bestaat geen 'recht op dialoog', of 'recht op subsidie'.

Ohja, SCH, hij heeft het over 'de westerse wereld die Irak heeft 'bevrijd', wil je ook nu even de krakende plaat "de westerling bestaat niet! " afdraaien, of is dat soms niet opportuun, alsin: over 1 kam scheren is alleen erg als het met moslims gebeurt?
pi_64857328
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:30 schreef ExTec het volgende:

Uit enkele hoeken hoor je dat, hamas uitschakelen, maar nuchterdere bronnen zwakken dat al af naar de situatie beheersbaar maken.

Denk niet dat ook maar 1 israelische politicus/militair echt geloofd dat hamas door plat geweld kan verdwijnen.

Maar als je de hamas organogram pakt, en je moord ze stuk voor stuk uit, duurt het wel weer ff een tijdje voor ze de organisatiegraad terug hebben om weer aan te kunnen aanvallen. + dat ze mss gemotiveerd kunnen worden om te onderhandelen.
Maar met wat goede intellegence en wat getrainde commandos had israel toch al veel meer van de hamas organisatie vermoord kunnen hebben dan met wat er nu weer gebeurd. En dan nog denk ik nog steeds dat het nogal naief is om te denken dat ze minder organisatie graad hebben. Voor elke dode onschuldige palestijn komen er volgens mij minstens 10 gemotiveerd hamas strijders op het toneel bij. Veel van de hamas wat men nu bestrijd zal net zoals we in veel van deze confliccten zien, uit veelal autonoom opererende cellen bestaan
quote:
Nee, dat heeft er niks mee te maken. We hebben het over gasten die van mening zijn, dat Israel z'n state of the art wapens weg mag doen, en wapentechnisch af mag dalen naar het niveau van de pallestijnen, of maar gewoon 1000 infanteristen een wijk in moet sturen, en er rustig op moet rekenen dat de helft doodgaat, terwijl ze het zonder casualties aan eigen zijde kunnen doen. En waarom? Omdat wij, geen belanghebbende partij, die er niet eens in de buurt te vinden is, de pallestijnen zo 'zielig' vinden.
Maar met deze grove benadering (disproportioneel geweld dus) lost israel mijns inziens het probleem totaal niet op, verergerd ze alleen maar het nog meer, zoals ik al zei nog meer "vrijwilligers" voor de hamas, of ander terreur cellen.
quote:
Denkfout van hier tot gunder. Democratie is geen doel op zich, het is een middel tot een prettig bestaan.
Ow het wordt hier in de media toch echt vaak gebracht of het het doel op zich is/was om zulke "primitieve" landen om te vormen tot een modern land
quote:
Ohja, SCH, hij heeft het over 'de westerse wereld die Irak heeft 'bevrijd', wil je ook nu even de krakende plaat "de westerling bestaat niet! " afdraaien, of is dat soms niet opportuun, alsin: over 1 kam scheren is alleen erg als het met moslims gebeurt?
Ok dan noem ik ze vanaf heden wel de oorlogszuchtig ingestelde westerlingen. Dan hoor ik tenminste niet meer bij de groep.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:08:06 #102
6484 ExTec
pi_64858092
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar met wat goede intellegence en wat getrainde commandos had israel toch al veel meer van de hamas organisatie vermoord kunnen hebben dan met wat er nu weer gebeurd.
Lees wat ik eerder scheef over schone oorlogen.

En laat die 'hollywood' beelden los.

Ook al ben je een regiment rambo's, op het moment dat jij een stad binnen gaat, ga jij astronomische verliezen lijden.
quote:
En dan nog denk ik nog steeds dat het nogal naief is om te denken dat ze minder organisatie graad hebben. Voor elke dode onschuldige palestijn komen er volgens mij minstens 10 gemotiveerd hamas strijders op het toneel bij.
Ja, nieuwe cellen zullen onstaan, no argument here.

Maar net als dat als jij (en ik pak maar een willekeurige zijstraat) de gehele rechterlijke macht in NL afschiet, die ook wel terugkomt (studeren immers mensen af aan de uni, blijven advocaten die qua ancienniteit wel in aanmerking komen voor), gaan ze organisatorisch door een dal, en gaat dat op de korte termijn hun slachtkracht zwaar negatief beinvloeden.

Ook in Israel snappen een boel mensen dat dit een onduidelijk conflict is, met amper omlijnde 'win-voorwaarden'.
quote:
Veel van de hamas wat men nu bestrijd zal net zoals we in veel van deze confliccten zien, uit veelal autonoom opererende cellen bestaan
Dat is een beetje in contradicatie met het feit dat Iran wapentuig en onderdelen aanlevert. Elke cel stuurt niet z'n eigen koeriertje om de raketten op te halen.
quote:
Maar met deze grove benadering (disproportioneel geweld dus) lost israel mijns inziens het probleem totaal niet op, verergerd ze alleen maar het nog meer, zoals ik al zei nog meer "vrijwilligers" voor de hamas, of ander terreur cellen.
Ik sluit het niet uit, nee. Anderzijds las ik enkele dagen geleden wel een artikel waar een pallestijnse vrouw werd beschreven die hamas vervloekte, en niet Israel, omdat zij dus snapte aan wie zij haar dode familie te danken had.
quote:
Ow het wordt hier in de media toch echt vaak gebracht of het het doel op zich is/was om zulke "primitieve" landen om te vormen tot een modern land
Niet alles geloven wat je leest
pi_64864907
Turken en Marokkanen naast elkaar aan het demonsteren.
Oorlog verbroedert.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:23:15 #105
117098 Hathor
Effe niet
pi_64866970
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:24 schreef Specularium het volgende:
Oorlog verbroedert.
Ja fantastisch. lekker samen vlaggen verbranden en als koeien gaan lopen blaten, daar doe je echt een forse stap mee in de juiste richting.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:27:55 #106
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_64867117
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Rotterdam vanmiddag:

Filmpje
http://www.ad.nl/video/2901446/Vlaggen_Isral_in_de_fik.html
Kutvolk.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_64867219
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja fantastisch. lekker samen vlaggen verbranden en als koeien gaan lopen blaten, daar doe je echt een forse stap mee in de juiste richting.
Je schiet er geen fuck mee op, met zo'n demonstratie.
Ik vind het alleen opvallend dat ze normaal elkaars kop wel kunnen inslaan en nu ineens
een gezamenlijke vijand hebben en hand in hand lopen.
pi_64871713
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:24 schreef Specularium het volgende:
Oorlog verbroedert.
Beiden niet arabieren. Geen goed idee.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 11:53:03 #109
3542 Gia
User under construction
pi_64880761
quote:
Rotterdam vanmiddag:

Filmpje
Tjonge wat een helden. En dan zo'n klein kutjong dat niet eens weet waar het over gaat!!

Ben benieuwd wat ze zouden doen als we een Marokkaanse vlag zouden verbranden.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 11:56:41 #110
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64880846
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Tjonge wat een helden. En dan zo'n klein kutjong dat niet eens weet waar het over gaat!!

Ben benieuwd wat ze zouden doen als we een Marokkaanse vlag zouden verbranden.
Weinig bijzonders (als in dat ik geen algehele mobilisatie der berbers verwacht). Maar het zou wel humor zijn op zich.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 12:09:21 #111
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64881111
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:30 schreef Specularium het volgende:
gezamenlijke vijand
En daarom koesteren de arabieren/moslims het israel/palestina conflict.

Haat verbroedert. De vijand van mijn vijand zal dus wel een vriend van mij wezen.
pi_64882532
quote:
Rotterdam vanmiddag:

Filmpje
Ach, dit soort mongolen sterkt de sympathie aan Israel alleen maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')