abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64857328
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:30 schreef ExTec het volgende:

Uit enkele hoeken hoor je dat, hamas uitschakelen, maar nuchterdere bronnen zwakken dat al af naar de situatie beheersbaar maken.

Denk niet dat ook maar 1 israelische politicus/militair echt geloofd dat hamas door plat geweld kan verdwijnen.

Maar als je de hamas organogram pakt, en je moord ze stuk voor stuk uit, duurt het wel weer ff een tijdje voor ze de organisatiegraad terug hebben om weer aan te kunnen aanvallen. + dat ze mss gemotiveerd kunnen worden om te onderhandelen.
Maar met wat goede intellegence en wat getrainde commandos had israel toch al veel meer van de hamas organisatie vermoord kunnen hebben dan met wat er nu weer gebeurd. En dan nog denk ik nog steeds dat het nogal naief is om te denken dat ze minder organisatie graad hebben. Voor elke dode onschuldige palestijn komen er volgens mij minstens 10 gemotiveerd hamas strijders op het toneel bij. Veel van de hamas wat men nu bestrijd zal net zoals we in veel van deze confliccten zien, uit veelal autonoom opererende cellen bestaan
quote:
Nee, dat heeft er niks mee te maken. We hebben het over gasten die van mening zijn, dat Israel z'n state of the art wapens weg mag doen, en wapentechnisch af mag dalen naar het niveau van de pallestijnen, of maar gewoon 1000 infanteristen een wijk in moet sturen, en er rustig op moet rekenen dat de helft doodgaat, terwijl ze het zonder casualties aan eigen zijde kunnen doen. En waarom? Omdat wij, geen belanghebbende partij, die er niet eens in de buurt te vinden is, de pallestijnen zo 'zielig' vinden.
Maar met deze grove benadering (disproportioneel geweld dus) lost israel mijns inziens het probleem totaal niet op, verergerd ze alleen maar het nog meer, zoals ik al zei nog meer "vrijwilligers" voor de hamas, of ander terreur cellen.
quote:
Denkfout van hier tot gunder. Democratie is geen doel op zich, het is een middel tot een prettig bestaan.
Ow het wordt hier in de media toch echt vaak gebracht of het het doel op zich is/was om zulke "primitieve" landen om te vormen tot een modern land
quote:
Ohja, SCH, hij heeft het over 'de westerse wereld die Irak heeft 'bevrijd', wil je ook nu even de krakende plaat "de westerling bestaat niet! " afdraaien, of is dat soms niet opportuun, alsin: over 1 kam scheren is alleen erg als het met moslims gebeurt?
Ok dan noem ik ze vanaf heden wel de oorlogszuchtig ingestelde westerlingen. Dan hoor ik tenminste niet meer bij de groep.
pi_64858092
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar met wat goede intellegence en wat getrainde commandos had israel toch al veel meer van de hamas organisatie vermoord kunnen hebben dan met wat er nu weer gebeurd.
Lees wat ik eerder scheef over schone oorlogen.

En laat die 'hollywood' beelden los.

Ook al ben je een regiment rambo's, op het moment dat jij een stad binnen gaat, ga jij astronomische verliezen lijden.
quote:
En dan nog denk ik nog steeds dat het nogal naief is om te denken dat ze minder organisatie graad hebben. Voor elke dode onschuldige palestijn komen er volgens mij minstens 10 gemotiveerd hamas strijders op het toneel bij.
Ja, nieuwe cellen zullen onstaan, no argument here.

Maar net als dat als jij (en ik pak maar een willekeurige zijstraat) de gehele rechterlijke macht in NL afschiet, die ook wel terugkomt (studeren immers mensen af aan de uni, blijven advocaten die qua ancienniteit wel in aanmerking komen voor), gaan ze organisatorisch door een dal, en gaat dat op de korte termijn hun slachtkracht zwaar negatief beinvloeden.

Ook in Israel snappen een boel mensen dat dit een onduidelijk conflict is, met amper omlijnde 'win-voorwaarden'.
quote:
Veel van de hamas wat men nu bestrijd zal net zoals we in veel van deze confliccten zien, uit veelal autonoom opererende cellen bestaan
Dat is een beetje in contradicatie met het feit dat Iran wapentuig en onderdelen aanlevert. Elke cel stuurt niet z'n eigen koeriertje om de raketten op te halen.
quote:
Maar met deze grove benadering (disproportioneel geweld dus) lost israel mijns inziens het probleem totaal niet op, verergerd ze alleen maar het nog meer, zoals ik al zei nog meer "vrijwilligers" voor de hamas, of ander terreur cellen.
Ik sluit het niet uit, nee. Anderzijds las ik enkele dagen geleden wel een artikel waar een pallestijnse vrouw werd beschreven die hamas vervloekte, en niet Israel, omdat zij dus snapte aan wie zij haar dode familie te danken had.
quote:
Ow het wordt hier in de media toch echt vaak gebracht of het het doel op zich is/was om zulke "primitieve" landen om te vormen tot een modern land
Niet alles geloven wat je leest
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_64864907
Turken en Marokkanen naast elkaar aan het demonsteren.
Oorlog verbroedert.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:23:15 #105
117098 Hathor
Effe niet
pi_64866970
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:24 schreef Specularium het volgende:
Oorlog verbroedert.
Ja fantastisch. lekker samen vlaggen verbranden en als koeien gaan lopen blaten, daar doe je echt een forse stap mee in de juiste richting.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_64867117
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Rotterdam vanmiddag:

Filmpje
http://www.ad.nl/video/2901446/Vlaggen_Isral_in_de_fik.html
Kutvolk.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_64867219
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja fantastisch. lekker samen vlaggen verbranden en als koeien gaan lopen blaten, daar doe je echt een forse stap mee in de juiste richting.
Je schiet er geen fuck mee op, met zo'n demonstratie.
Ik vind het alleen opvallend dat ze normaal elkaars kop wel kunnen inslaan en nu ineens
een gezamenlijke vijand hebben en hand in hand lopen.
pi_64871713
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:24 schreef Specularium het volgende:
Oorlog verbroedert.
Beiden niet arabieren. Geen goed idee.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 11:53:03 #109
3542 Gia
User under construction
pi_64880761
quote:
Rotterdam vanmiddag:

Filmpje
Tjonge wat een helden. En dan zo'n klein kutjong dat niet eens weet waar het over gaat!!

Ben benieuwd wat ze zouden doen als we een Marokkaanse vlag zouden verbranden.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 11:56:41 #110
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64880846
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Tjonge wat een helden. En dan zo'n klein kutjong dat niet eens weet waar het over gaat!!

Ben benieuwd wat ze zouden doen als we een Marokkaanse vlag zouden verbranden.
Weinig bijzonders (als in dat ik geen algehele mobilisatie der berbers verwacht). Maar het zou wel humor zijn op zich.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 10 januari 2009 @ 12:09:21 #111
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64881111
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:30 schreef Specularium het volgende:
gezamenlijke vijand
En daarom koesteren de arabieren/moslims het israel/palestina conflict.

Haat verbroedert. De vijand van mijn vijand zal dus wel een vriend van mij wezen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_64882532
quote:
Rotterdam vanmiddag:

Filmpje
Ach, dit soort mongolen sterkt de sympathie aan Israel alleen maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')