Sinds er in de kroeg gerookt word, al jaaaaren en jaaaren.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:52 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een kroeg een gebruikersruimte?
Kroegen met alleen maar rokers en zonder personeel?quote:Op zondag 4 januari 2009 23:54 schreef ErikT het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Wat weet jij daar nou van? Je rookt toch niet? Wat weet jij nou van de waarde van roken voor iemand die rookt?
[..]
Jahaaaa, maar luister nou.
Er zijn ook kroegen, en daar komen alleen mensen die roken. En daar komen geen niet-rokers. Ook geen personeel. En die mensen willen graag roken. Niemand heeft last van ze.
Geef nou eens 1 goede reden waarom die mensen niet zouden mogen roken. Ze vallen er toch niemand mee lastig? De niet-rokers komen niet voor in dit verhaal.
Lekker Belangrijk, er is wel meer wat jaaaaaren en jaaaaaren gebeurde en dat na onderzoek niet meer gebeurt. Tijden veranderen, probeer er maar mee te leven.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sinds er in de kroeg gerookt word, al jaaaaren en jaaaren.
ik vind het prima als er niet-rook kroegen komen, maar het verbod is onzin.
Dankjewel!quote:
Jij was toch ook geen roker? De waarde van roken voor iemand die rookt is heel hoog.quote:[..]
Wat weet jij daar nou van? Je rookt toch niet? Wat weet jij nou van de waarde van roken voor iemand die rookt?
Oh, met jou niet realistisch voorbeeld heb ik totaal geen probleem.quote:[..]
Jahaaaa, maar luister nou.
Er zijn ook kroegen, en daar komen alleen mensen die roken. En daar komen geen niet-rokers. Ook geen personeel. En die mensen willen graag roken. Niemand heeft last van ze.
Geef nou eens 1 goede reden waarom die mensen niet zouden mogen roken. Ze vallen er toch niemand mee lastig? De niet-rokers komen niet voor in dit verhaal.
Er word ook al jaren niet gerookt in de kroeg door heeeeel veeeel mensen.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sinds er in de kroeg gerookt word, al jaaaaren en jaaaren.
ik vind het prima als er niet-rook kroegen komen, maar het verbod is onzin.
Dan moet je dat probleem op een andere manier oplossen, want het rookverbod word massaal genegeerd.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:58 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nein, als het rookverbod weer opgeschort wordt veranderen allen kroegen in Utrechtcentrum weer in rookkroegen. .
Je moet niet alles geloven wat Stivoro je voorliegt.quote:Is ook beter voor al die rookverslaafden, het schijnt dat er veel meer mensen zijn gestopt met roken dit jaar.Heel keurig.
Strenger controleren en harder straffen. Uitbater en roker! Kijken of mensen nog door blijven roken wanneer het ze potentieel 1000 euro kan kostenquote:Op maandag 5 januari 2009 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je dat probleem op een andere manier oplossen, want het rookverbod word massaal genegeerd.
Prima toch?quote:Op maandag 5 januari 2009 00:02 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Er word ook al jaren niet gerookt in de kroeg door heeeeel veeeel mensen.
Vanaf het rookverbod is de kroeg een gebruikersruimte. Dankzij alle anti-rokers die nu buiten last hebben van rook.quote:Met diezelfde redenatie is een kroeg dus geen gebruiksruimte.
Het word genegeerd. En terecht.quote:Ik vind het verbod heel erg prima... zelfs nog niet streng genoeg
Niet door mij en niet in Utrecht centrum. Wat je massaal noemt. Maar heeft z'n tijd nodig, en er moet inderdaad iets gebeuren want dat negeren, dat kan natuurlijk niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je dat probleem op een andere manier oplossen, want het rookverbod word massaal genegeerd.
[..]
Ik zie jou niet als het grote licht dat alles weet dus ik ga maar uit van de statistieken. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, geloof me, niet alle rokers zijn zo koppig als jij. Er zijn er genoeg die geen probleem hebben met zich aanpassen en er zijn er ook genoeg die besluiten er dan maar helemaal mee te stoppen.quote:Je moet niet alles geloven wat Stivoro je voorliegt.
We maken de horeca kapot!quote:Op maandag 5 januari 2009 00:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Strenger controleren en harder straffen. Uitbater en roker! Kijken of mensen nog door blijven roken wanneer het ze potentieel 1000 euro kan kosten
Nounou, doemdenker. Hou hoopquote:Op maandag 5 januari 2009 00:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We maken de horeca kapot!
Lang leve de illegale kroeg en kraakpand feesten!
Aparte horeca voor anti-rokersquote:Op maandag 5 januari 2009 00:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
Niet door mij en niet in Utrecht centrum. Wat je massaal noemt. Maar heeft z'n tijd nodig, en er moet inderdaad iets gebeuren
Ja hoor, dat lukt uitstekend. Wet schrappen, Klink aftreden.quote:want dat negeren, dat kan natuurlijk niet.
Het aantal rokers blijft al jaren stabiel rond de 25 - 30%quote:[..]
Ik zie jou niet als het grote licht dat alles weet dus ik ga maar uit van de statistieken. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, geloof me, niet alle rokers zijn zo koppig als jij. Er zijn er genoeg die geen probleem hebben met zich aanpassen en er zijn er ook genoeg die besluiten er dan maar helemaal mee te stoppen.
In Utrecht houdt ongeveer de helft zich niet aan het verbod, alleen daarvan zijn er een hoop die het pasquote:Op maandag 5 januari 2009 00:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
Niet door mij en niet in Utrecht centrum. Wat je massaal noemt. Maar heeft z'n tijd nodig, en er moet inderdaad iets gebeuren want dat negeren, dat kan natuurlijk niet.
Dat gaat niet gebeuren, dat zeg ik net.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aparte horeca voor anti-rokers
[..]
Nergens voor nodig, strenger handhaven, ik vind het een goed plan.quote:Ja hoor, dat lukt uitstekend. Wet schrappen, Klink aftreden.
[..]
En wie weet sinds het rookverbod niet meerquote:Het aantal rokers blijft al jaren stabiel rond de 25 - 30%
Op zich vind ik dat ook wel 'n goed plan, na 1 uur (zo gebeurt 't in het Hart) zodat je je drankje en hapje 's middags en savonds gewoon zonder rook kan doen, en pas laat op de avond met. Maar goed, dat is niet handhaven natuurlijk. Wat mij betreft moet 't strenger worden nageleefd.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
In Utrecht houdt ongeveer de helft zich niet aan het verbod, alleen daarvan zijn er een hoop die het pas
na een bepaalde tijd doen (23.00 bijv).
Het gaat niet gebeuren omdat jij dat zegt? *proest*quote:Op maandag 5 januari 2009 00:11 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren, dat zeg ik net.
[..]
De mensen die het moeten uitvoeren niet. Er word overal gerookt, de wet is een mislukking. Als je naar horeca wilt zonder rook zal je niet-rook horeca moeten opzetten. en dat kan alleen maar als je ook ruimte laat voor rook-horeca. Net zoals in Duitsland en België.quote:Nergens voor nodig, strenger handhaven, ik vind het een goed plan.
[..]
Ik kwam toch al niet in jouw kroeg. Gescheiden horeca is er al.quote:En wie weet sinds het rookverbod niet meerMaar goed, niet dat dat me nou zo veel boeit trouwens hoor, wat mij betreft rook jij je de pleuris. Maar buiten mijn kroeg graag
In de wet lees ik dat.quote:Op zondag 4 januari 2009 23:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Kroegen met alleen maar rokers en zonder personeel?Jouw huiskamer ofzo? Waar lees je dat dat niet mag?
Nee, dat is wel te handhaven, want dat is in veel kroegen nu realiteit.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:12 schreef Taurus het volgende:
[..]
Op zich vind ik dat ook wel 'n goed plan, na 1 uur (zo gebeurt 't in het Hart) zodat je je drankje en hapje 's middags en savonds gewoon zonder rook kan doen, en pas laat op de avond met. Maar goed, dat is niet handhaven natuurlijk.
Oooh, wel personeel, maar 't rookt. Dat legde jij verkeerd uit hoor, betere tekst was al voldoende geweest dus.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:16 schreef ErikT het volgende:
[..]
In de wet lees ik dat.
Kroegen waarvan de uitbater rookt.
Moet er een tekening bij ofzo.
Ik rook wel eens een sigaret, dus ik ben me bewust van het effect van een sigaret op een mens.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:00 schreef Refragmental het volgende:
Jij was toch ook geen roker? De waarde van roken voor iemand die rookt is heel hoog.
Ja, heel goede vergelijkingen...quote:Net zoals de waarde van bier voor een alcholist heel hoog is.
De waarde van heroine voor een junk heel hoog is.
De waarde van een misdienaar voor een pastoor heel hoog is.
Right. Kijk, jij maakt de discussie nu WEER over ROKEN en niet over het ROOKVERBOD. Koppel het nou eens los, zo moeilijk is het niet.quote:Dat verblindt deze mensen dan ook in zulke discussies.
Ja, het is echt volkomen onrealistisch, kleine kroegjes met een uitbater die zelf rookt. Die bestaan niet in Nederlandquote:Oh, met jou niet realistisch voorbeeld heb ik totaal geen probleem.
Laten we deze kroeg een extra soort rookvergunning aanschaffen (gebaseerd op oppervlakte en aantallen personeel en bezoekers).
En van het geld van deze vergunningen kunnen naar de kroegen waarin niet gerookt mag worden om deze te steunen.
Mooi plan al zeg ik het zelf.
Als daar aan gehouden wordt door iedere kroeg (na 1 uur) vind ik dat acceptabel. Dan is de stap na verloop van tijd misschien wel kleiner om het in z'n geheel te verbieden. (in de kroeg) We moeten toch op een of andere manier van die nare verslaving af zien te komen, maar goed. Dat kan nog jaren duren dan.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat is wel te handhaven, want dat is in veel kroegen nu realiteit.
Het totaal verbod is niet te handhaven.
Nee, dat is geen personeel. Zo heet dat niet. Betere kennis van de Nederlandse taal was voldoende geweest. Betere kennis over de gevolgen van het rookverbod voor kleine ondernemers (zo heet dat) ook.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Oooh, wel personeel, maar 't rookt. Dat legde jij verkeerd uit hoor, betere tekst was al voldoende geweest dus.
Punt is dat als kroegen ieder voor zich mogen weten of er gerookt mag worden of niet, er overal gerookt mag worden natuurlijk. Dat lijkt me duidelijk. Niet echt 'n goede oplossing dus.
Wat denk je?quote:Op maandag 5 januari 2009 00:19 schreef Der_Onkel het volgende:
Waarom kunnen rokers niet gewoon inzien dat het voor iedereen beter is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom moet dat en van wie?quote:Op maandag 5 januari 2009 00:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
We moeten toch op een of andere manier van die nare verslaving af zien te komen, maar goed. Dat kan nog jaren duren dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |