abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2009 @ 23:59:02 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64671732
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:52 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een kroeg een gebruikersruimte?
Sinds er in de kroeg gerookt word, al jaaaaren en jaaaren.

ik vind het prima als er niet-rook kroegen komen, maar het verbod is onzin.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64671752
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:54 schreef ErikT het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
[..]

Wat weet jij daar nou van? Je rookt toch niet? Wat weet jij nou van de waarde van roken voor iemand die rookt?
[..]

Jahaaaa, maar luister nou.
Er zijn ook kroegen, en daar komen alleen mensen die roken. En daar komen geen niet-rokers. Ook geen personeel. En die mensen willen graag roken. Niemand heeft last van ze.
Geef nou eens 1 goede reden waarom die mensen niet zouden mogen roken. Ze vallen er toch niemand mee lastig? De niet-rokers komen niet voor in dit verhaal.
Kroegen met alleen maar rokers en zonder personeel? Jouw huiskamer ofzo? Waar lees je dat dat niet mag?
pi_64671787
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lekker Belangrijk, er is wel meer wat jaaaaaren en jaaaaaren gebeurde en dat na onderzoek niet meer gebeurt. Tijden veranderen, probeer er maar mee te leven.
pi_64671790
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:54 schreef ErikT het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dankjewel!
quote:
[..]

Wat weet jij daar nou van? Je rookt toch niet? Wat weet jij nou van de waarde van roken voor iemand die rookt?
Jij was toch ook geen roker? De waarde van roken voor iemand die rookt is heel hoog.
Net zoals de waarde van bier voor een alcholist heel hoog is.
De waarde van heroine voor een junk heel hoog is.
De waarde van een misdienaar voor een pastoor heel hoog is.

Dat verblindt deze mensen dan ook in zulke discussies.
quote:
[..]

Jahaaaa, maar luister nou.
Er zijn ook kroegen, en daar komen alleen mensen die roken. En daar komen geen niet-rokers. Ook geen personeel. En die mensen willen graag roken. Niemand heeft last van ze.
Geef nou eens 1 goede reden waarom die mensen niet zouden mogen roken. Ze vallen er toch niemand mee lastig? De niet-rokers komen niet voor in dit verhaal.
Oh, met jou niet realistisch voorbeeld heb ik totaal geen probleem.
Laten we deze kroeg een extra soort rookvergunning aanschaffen (gebaseerd op oppervlakte en aantallen personeel en bezoekers).
En van het geld van deze vergunningen kunnen naar de kroegen waarin niet gerookt mag worden om deze te steunen.

Mooi plan al zeg ik het zelf.
pi_64671844
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er word ook al jaren niet gerookt in de kroeg door heeeeel veeeel mensen.
Met diezelfde redenatie is een kroeg dus geen gebruiksruimte.

Ik vind het verbod heel erg prima... zelfs nog niet streng genoeg
  maandag 5 januari 2009 @ 00:02:29 #156
pi_64671850
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:58 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nein, als het rookverbod weer opgeschort wordt veranderen allen kroegen in Utrechtcentrum weer in rookkroegen. .
Dan moet je dat probleem op een andere manier oplossen, want het rookverbod word massaal genegeerd.
quote:
Is ook beter voor al die rookverslaafden, het schijnt dat er veel meer mensen zijn gestopt met roken dit jaar. Heel keurig.
Je moet niet alles geloven wat Stivoro je voorliegt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_64671898
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je dat probleem op een andere manier oplossen, want het rookverbod word massaal genegeerd.
Strenger controleren en harder straffen. Uitbater en roker! Kijken of mensen nog door blijven roken wanneer het ze potentieel 1000 euro kan kosten
  maandag 5 januari 2009 @ 00:04:53 #158
pi_64671930
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Er word ook al jaren niet gerookt in de kroeg door heeeeel veeeel mensen.
Prima toch?
quote:
Met diezelfde redenatie is een kroeg dus geen gebruiksruimte.
Vanaf het rookverbod is de kroeg een gebruikersruimte. Dankzij alle anti-rokers die nu buiten last hebben van rook.
quote:
Ik vind het verbod heel erg prima... zelfs nog niet streng genoeg
Het word genegeerd. En terecht.
pi_64671968
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]
Niet door mij en niet in Utrecht centrum. Wat je massaal noemt. Maar heeft z'n tijd nodig, en er moet inderdaad iets gebeuren want dat negeren, dat kan natuurlijk niet.
quote:
Je moet niet alles geloven wat Stivoro je voorliegt.
Ik zie jou niet als het grote licht dat alles weet dus ik ga maar uit van de statistieken. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, geloof me, niet alle rokers zijn zo koppig als jij. Er zijn er genoeg die geen probleem hebben met zich aanpassen en er zijn er ook genoeg die besluiten er dan maar helemaal mee te stoppen.
  maandag 5 januari 2009 @ 00:06:26 #160
pi_64671989
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Strenger controleren en harder straffen. Uitbater en roker! Kijken of mensen nog door blijven roken wanneer het ze potentieel 1000 euro kan kosten
We maken de horeca kapot!
Lang leve de illegale kroeg en kraakpand feesten!
pi_64672021
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We maken de horeca kapot!
Lang leve de illegale kroeg en kraakpand feesten!
Nounou, doemdenker. Hou hoop
  maandag 5 januari 2009 @ 00:08:41 #162
pi_64672059
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:05 schreef Taurus het volgende:

[..]

Niet door mij en niet in Utrecht centrum. Wat je massaal noemt. Maar heeft z'n tijd nodig, en er moet inderdaad iets gebeuren
Aparte horeca voor anti-rokers
quote:
want dat negeren, dat kan natuurlijk niet.
Ja hoor, dat lukt uitstekend. Wet schrappen, Klink aftreden.
quote:
[..]

Ik zie jou niet als het grote licht dat alles weet dus ik ga maar uit van de statistieken. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, geloof me, niet alle rokers zijn zo koppig als jij. Er zijn er genoeg die geen probleem hebben met zich aanpassen en er zijn er ook genoeg die besluiten er dan maar helemaal mee te stoppen.
Het aantal rokers blijft al jaren stabiel rond de 25 - 30%
pi_64672084
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:05 schreef Taurus het volgende:

[..]

Niet door mij en niet in Utrecht centrum. Wat je massaal noemt. Maar heeft z'n tijd nodig, en er moet inderdaad iets gebeuren want dat negeren, dat kan natuurlijk niet.
In Utrecht houdt ongeveer de helft zich niet aan het verbod, alleen daarvan zijn er een hoop die het pas
na een bepaalde tijd doen (23.00 bijv).
pi_64672136
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Aparte horeca voor anti-rokers
[..]
Dat gaat niet gebeuren, dat zeg ik net.
quote:
Ja hoor, dat lukt uitstekend. Wet schrappen, Klink aftreden.
[..]
Nergens voor nodig, strenger handhaven, ik vind het een goed plan.
quote:
Het aantal rokers blijft al jaren stabiel rond de 25 - 30%
En wie weet sinds het rookverbod niet meer Maar goed, niet dat dat me nou zo veel boeit trouwens hoor, wat mij betreft rook jij je de pleuris. Maar buiten mijn kroeg graag
pi_64672181
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

In Utrecht houdt ongeveer de helft zich niet aan het verbod, alleen daarvan zijn er een hoop die het pas
na een bepaalde tijd doen (23.00 bijv).
Op zich vind ik dat ook wel 'n goed plan, na 1 uur (zo gebeurt 't in het Hart) zodat je je drankje en hapje 's middags en savonds gewoon zonder rook kan doen, en pas laat op de avond met. Maar goed, dat is niet handhaven natuurlijk. Wat mij betreft moet 't strenger worden nageleefd.
  maandag 5 januari 2009 @ 00:16:13 #166
pi_64672286
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:11 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat gaat niet gebeuren, dat zeg ik net.
[..]
Het gaat niet gebeuren omdat jij dat zegt? *proest*
quote:
Nergens voor nodig, strenger handhaven, ik vind het een goed plan.
[..]
De mensen die het moeten uitvoeren niet. Er word overal gerookt, de wet is een mislukking. Als je naar horeca wilt zonder rook zal je niet-rook horeca moeten opzetten. en dat kan alleen maar als je ook ruimte laat voor rook-horeca. Net zoals in Duitsland en België.
quote:
En wie weet sinds het rookverbod niet meer Maar goed, niet dat dat me nou zo veel boeit trouwens hoor, wat mij betreft rook jij je de pleuris. Maar buiten mijn kroeg graag
Ik kwam toch al niet in jouw kroeg. Gescheiden horeca is er al.
  maandag 5 januari 2009 @ 00:16:21 #167
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_64672290
quote:
Op zondag 4 januari 2009 23:59 schreef Taurus het volgende:

[..]

Kroegen met alleen maar rokers en zonder personeel? Jouw huiskamer ofzo? Waar lees je dat dat niet mag?
In de wet lees ik dat.
Kroegen waarvan de uitbater rookt.

Moet er een tekening bij ofzo.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 5 januari 2009 @ 00:18:10 #168
pi_64672339
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:12 schreef Taurus het volgende:

[..]

Op zich vind ik dat ook wel 'n goed plan, na 1 uur (zo gebeurt 't in het Hart) zodat je je drankje en hapje 's middags en savonds gewoon zonder rook kan doen, en pas laat op de avond met. Maar goed, dat is niet handhaven natuurlijk.
Nee, dat is wel te handhaven, want dat is in veel kroegen nu realiteit.

Het totaal verbod is niet te handhaven.
pi_64672354
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:16 schreef ErikT het volgende:

[..]

In de wet lees ik dat.
Kroegen waarvan de uitbater rookt.

Moet er een tekening bij ofzo.
Oooh, wel personeel, maar 't rookt. Dat legde jij verkeerd uit hoor, betere tekst was al voldoende geweest dus.

Punt is dat als kroegen ieder voor zich mogen weten of er gerookt mag worden of niet, er overal gerookt mag worden natuurlijk. Dat lijkt me duidelijk. Niet echt 'n goede oplossing dus.
  maandag 5 januari 2009 @ 00:19:20 #170
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_64672367
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:00 schreef Refragmental het volgende:
Jij was toch ook geen roker? De waarde van roken voor iemand die rookt is heel hoog.
Ik rook wel eens een sigaret, dus ik ben me bewust van het effect van een sigaret op een mens.
Dat verhaal wat jij vertelt komt niet eens in de buurt, met je ontspanningsniveau's.
quote:
Net zoals de waarde van bier voor een alcholist heel hoog is.
De waarde van heroine voor een junk heel hoog is.
De waarde van een misdienaar voor een pastoor heel hoog is.
Ja, heel goede vergelijkingen...
quote:
Dat verblindt deze mensen dan ook in zulke discussies.
Right. Kijk, jij maakt de discussie nu WEER over ROKEN en niet over het ROOKVERBOD. Koppel het nou eens los, zo moeilijk is het niet.
quote:
Oh, met jou niet realistisch voorbeeld heb ik totaal geen probleem.
Laten we deze kroeg een extra soort rookvergunning aanschaffen (gebaseerd op oppervlakte en aantallen personeel en bezoekers).
En van het geld van deze vergunningen kunnen naar de kroegen waarin niet gerookt mag worden om deze te steunen.

Mooi plan al zeg ik het zelf.
Ja, het is echt volkomen onrealistisch, kleine kroegjes met een uitbater die zelf rookt. Die bestaan niet in Nederland
pi_64672387
Waarom kunnen rokers niet gewoon inzien dat het voor iedereen beter is? Als je een sigaretje wilt roken, prima, maar dan kan je toch even buiten gaan staan. Ik ben onlangs 6 maanden in Engeland geweest en daar hoor ik er niemand over... Veel kroegen hebben een overdekt terras (beergardens) met van die hittepalen en het gaat allemaal prima! Waarom kan dat hier niet?
pi_64672411
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat is wel te handhaven, want dat is in veel kroegen nu realiteit.

Het totaal verbod is niet te handhaven.
Als daar aan gehouden wordt door iedere kroeg (na 1 uur) vind ik dat acceptabel. Dan is de stap na verloop van tijd misschien wel kleiner om het in z'n geheel te verbieden. (in de kroeg) We moeten toch op een of andere manier van die nare verslaving af zien te komen, maar goed. Dat kan nog jaren duren dan.
  maandag 5 januari 2009 @ 00:21:07 #173
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_64672422
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:18 schreef Taurus het volgende:

[..]

Oooh, wel personeel, maar 't rookt. Dat legde jij verkeerd uit hoor, betere tekst was al voldoende geweest dus.

Punt is dat als kroegen ieder voor zich mogen weten of er gerookt mag worden of niet, er overal gerookt mag worden natuurlijk. Dat lijkt me duidelijk. Niet echt 'n goede oplossing dus.
Nee, dat is geen personeel. Zo heet dat niet. Betere kennis van de Nederlandse taal was voldoende geweest. Betere kennis over de gevolgen van het rookverbod voor kleine ondernemers (zo heet dat) ook.

Ik beweer dan ook niet dat er overal gerookt moet mogen worden. Dat alle rookverbod adepten alleen maar zwart-wit kunnen denken, dat is niet mijn fout.
pi_64672441
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:19 schreef Der_Onkel het volgende:
Waarom kunnen rokers niet gewoon inzien dat het voor iedereen beter is?
Wat denk je?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_64672499
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:20 schreef Taurus het volgende:

[..]

We moeten toch op een of andere manier van die nare verslaving af zien te komen, maar goed. Dat kan nog jaren duren dan.
Waarom moet dat en van wie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')