ik zet hem op de lijstquote:Op maandag 5 januari 2009 00:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nummer 2 is gevallen!!
Lees je nog mee MikeyMo?
Omdat ik zelf dus ook rook en ik niet boos word van 'n rookverbod. Ik ga er dus van uit dat rokers die zo woedend reageren nogal verslaafd zijn aan hun sigaretten, zodanig dat alle rationaliteit verloren gaat. Dat vind ik grappig, rokers hebben naar mijn mening geen poot om op te staan, dus maken ze zichzelf met al hun tirades compleet belachelijk. Het valt moeilijk te overwinnen, en veel plannen zullen falen, en het heeft tijd nodig, dat begrijp ik allemaal wel, maar het verdedigen van roken slaat natuurlijk als 'n lul op 'n drumstel. Er zijn feitelijk geen voordelen van roken te benoemen, alleen nadelen. Ja, 'je weet niet wat het voor iemand betekent' en 'het is niet aan jou om te bepalen wat de voordelen zijn' en 'ik ontspan er door'quote:Op maandag 5 januari 2009 01:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Echt, waarom?
![]()
Ook wel typisch dat je op andere vragen niet reageert.
Er zijn ook heel veel niet-rokers die het rookverbod belachelijk vinden en zich er boos om kunnen maken. Ik ben er alvast 1.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Omdat ik zelf dus ook rook en ik niet boos word van 'n rookverbod. Ik ga er dus van uit dat rokers die zo woedend reageren nogal verslaafd zijn aan hun sigaretten, zodanig dat alle rationaliteit verloren gaat. Dat vind ik grappig, rokers hebben naar mijn mening geen poot om op te staan, dus maken ze zichzelf met al hun tirades compleet belachelijk. Het valt moeilijk te overwinnen, en veel plannen zullen falen, en het heeft tijd nodig, dat begrijp ik allemaal wel, maar het verdedigen van roken slaat natuurlijk als 'n lul op 'n drumstel. Er zijn feitelijk geen voordelen van roken te benoemen, alleen nadelen. Ja, 'je weet niet wat het voor iemand betekent' en 'het is niet aan jou om te bepalen wat de voordelen zijn' en 'ik ontspan er door'Sorry, ook dat vind ik lachwekkend. En 'n beetje treurig
![]()
Persoonlijk hoogtepuntje vond ik toch wel de uitbater die bij Pauw en Witteman zat te tieren en midden in de uitzending in 'n enorme hoestbui verviel.
Dan verschillen we van mening.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:37 schreef Shitney het volgende:
[..]
Er zijn ook heel veel niet-rokers die het rookverbod belachelijk vinden en zich er boos om kunnen maken. Ik ben er alvast 1.
En ik ben juist van mening dat het de anti-rookmaffia is die alle rationaliteit verliest.
ik vraag me af waarom jij rationaliteit verwacht als het gewoon overduidelijk is dat het einddoel van deze clubjes gewoon een totaal verkoop-/gebruiksverbod is...quote:Op maandag 5 januari 2009 11:19 schreef Shitney het volgende:
Wat versta je dan onder rationaliteit?
Dat op zich is toch al een bewijs van het ontbreken van enige rationaliteit?quote:Op maandag 5 januari 2009 11:27 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik vraag me af waarom jij rationaliteit verwacht als het gewoon overduidelijk is dat het einddoel van deze clubjes gewoon een totaal verkoop-/gebruiksverbod is...
Is dat een vereiste dan? Vergeleken met hun standpunten is dit rookverbod (wat niet zozeer een verbod is maar meer een regulering) behoorlijk rationeel. Er mogen rookhokken gemaakt worden e.d. Als het aan hun lag was je als roker ook strafbaar wanneer je rookte in de horeca.... grappig genoeg wil de horeca dat zelf ook.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:28 schreef Shitney het volgende:
[..]
Dat op zich is toch al een bewijs van het ontbreken van enige rationaliteit?
KHN wil dat. De horeca en met name de kleine horeca begint steeds meer een hekel te krijgen aan KHN die totaal niet luistert naar hun achterban.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:33 schreef MikeyMo het volgende:
grappig genoeg wil de horeca dat zelf ook.
Wie is "hun"? De anti-rookmaffia? Als ik me goed heb ingelezen, hoor jij daar zelf toch ook bij?quote:Op maandag 5 januari 2009 11:33 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Is dat een vereiste dan? Vergeleken met hun standpunten is dit rookverbod (wat niet zozeer een verbod is maar meer een regulering) behoorlijk rationeel. Er mogen rookhokken gemaakt worden e.d. Als het aan hun lag was je als roker ook strafbaar wanneer je rookte in de horeca.... grappig genoeg wil de horeca dat zelf ook.
Omdat het de verantwoording van de wetgever is om zijn eigen wetten te handhaven en ze daar te laf voor zijn. En omdat ze weten dat het onmogelijk is en op die manier van de wet af willen.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:33 schreef MikeyMo het volgende:
Als het aan hun lag was je als roker ook strafbaar wanneer je rookte in de horeca.... grappig genoeg wil de horeca dat zelf ook.
Dat kan, dan moeten ze dat intern maar even gaan oplossenquote:Op maandag 5 januari 2009 11:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
KHN wil dat. De horeca en met name de kleine horeca begint steeds meer een hekel te krijgen aan KHN die totaal niet luistert naar hun achterban.
Ik behoor tot geen enkele vorm van georganiseerde misdaad. Met hun bedoel ik CAN en Stivoro.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:36 schreef Shitney het volgende:
[..]
Wie is "hun"? De anti-rookmaffia? Als ik me goed heb ingelezen, hoor jij daar zelf toch ook bij?
Ik bedoelde er overigens slechts de voorstanders van dit rookverbod mee. Welke clubjes jij precies bedoelt zou je misschien voor de helderheid van de discussie even moeten aangeven, voordat ik verder op je reageer.
Bij mijn weten wil de wetgever niet van de wet af. Overigens is het heel goed mogelijk om deze wet te handhaven; vervolg 1 of 2 kroegen en stel ze als voorbeeld door bij een rechter een torenhoge boete of tijdelijke sluiting af te dwingen. Dan is het snel afgelopen met al het verzet.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat het de verantwoording van de wetgever is om zijn eigen wetten te handhaven en ze daar te laf voor zijn. En omdat ze weten dat het onmogelijk is en op die manier van de wet af willen.
Begrijpend lezen is moeilijk hé? De horeca wil van de wet af en probeert dat via deze omweg. Maar binnen het jaar wil de wetgever er ook van af.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:45 schreef MikeyMo het volgende:
Bij mijn weten wil de wetgever niet van de wet af.
Vergeet het maar. Een hoop kroegen gaan ws toch wel onderuit (door het verbod, de crisis en ander wanbeleid) dus "de horeca" zal niet zo snel schrikken van een paar voorbeelden. Geeft overigens wel aan hoe jij denkt dat je de inwoners van een land wetgeving op moet dringen. Je bent een echte dictator. Democratie? Was da?quote:Overigens is het heel goed mogelijk om deze wet te handhaven; vervolg 1 of 2 kroegen en stel ze als voorbeeld door bij een rechter een torenhoge boete of tijdelijke sluiting af te dwingen. Dan is het snel afgelopen met al het verzet.
En wie weet schiet deze de wet (of iig een hoop boetes) wel af.quote:Op dit moment ligt de speelbal voornamelijk bij de rechtbank...
Ik denk dat het niemands doel is om bedrijven moedwillig op de fles te laten gaan. Maar als een bedrijf moedwillig de wet overtreedt en jij als klant danwel werknemer daar last van hebt is de enige manier om daar wat aan te doen een klacht in te dienen bij een instantie; immers als werknemer wordt je ontslagen en als klant krijg je een grote smoel als je aanspraak wilt maken op je rookvrije werk-/uitgaansplek.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:53 schreef Shitney het volgende:
Och, georganiseerde misdaad is wellicht een groot woord, maar mensen aangeven met als stille wens hun ondernemingen failliet te laten gaan maakt je niet echt het toonbeeld van betrokken burger of zelfs maar aardig, wel? Rationeel is het zeker niet te noemen, in ieder geval.
Gefeliciteerd met je eerste voorzichtige stapjes op het gebied van het libertarisme en denken over vrijheid in de relatie overheid-burger.quote:Op maandag 5 januari 2009 01:32 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben het met je eens dat het verkeerd is om iets, wat dan ook, voor andere mensen te bepalen. Of het nu gaat om bungee jumpen, alcohol, vet eten of verplicht bibliotheekboeken lezen, waarom zou de staat bepalen wat we wel of niet mogen doen?
Ik denk het niet, ik denk dat jij je egoisme van een principieel sausje probeert te voorzien en als dat echt niet met elkaar klopt blijft alleen het egoisme over.quote:Toch denk ik dat het feit dat meeroken het zaakje iets gecompliceerder maakt. Als rokers nicotinekauwgum zouden gebruiken, dan zou er geen enkel probleem zijn.
Dat wilden ze al voordat de wet uberhaupt in werking was getreden, dat wilden ze al toen er voor het eerst over gesproken werdquote:Op maandag 5 januari 2009 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is moeilijk hé? De horeca wil van de wet af en probeert dat via deze omweg. Maar binnen het jaar wil de wetgever er ook van af.
Als je niet aan democratisch besloten wetten houdt dan wordt je bestraft. En als je jezelf als veelpleger manifesteert wordt je harder gestraft. Dat is met de meeste wetgeving zo.quote:Vergeet het maar. Een hoop kroegen gaan ws toch wel onderuit (door het verbod, de crisis en ander wanbeleid) dus "de horeca" zal niet zo snel schrikken van een paar voorbeelden. Geeft overigens wel aan hoe jij denkt dat je de inwoners van een land wetgeving op moet dringen. Je bent een echte dictator. Democratie? Was da?![]()
wie weet, ik kijk reikhalzend uit naar de eerste gangen naar de rechter. Het is ze voor 1 juli al niet gelukt, ik vraag me af op basis waarvan de rechter de wet zou kunnen afschieten.quote:En wie weet schiet deze de wet (of iig een hoop boetes) wel af.
Nachtdiensten verbieden!quote:AMSTERDAM - Het Bureau Beroepsziekten van de FNV roept leden met borstkanker op zich te melden als zij minimaal tien jaar nachtdiensten hebben gedraaid. De vakcentrale doet dit omdat in Denemarken borstkanker in verband met nachtwerk als ‘mogelijke beroepsziekte’ wordt gezien.
Wat me nog het meest verbaast is het fanatisme waarmee de anti-rookbrigade zich verkneukelt om bedrijven die ten onder gaan. Wat levert het jou op? Waarom kijk je er reikhalzend naar uit? Slaap je beter als een kroeg waar jij nooit komt, in een plaats waar jij niet woont, door de rechter veroordeeld wordt tot het betalen van een ton boete? Of door de rechter gesloten wordt? Geeft jou dat meer levensvreugde?quote:Op maandag 5 januari 2009 12:15 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
wie weet, ik kijk reikhalzend uit naar de eerste gangen naar de rechter. Het is ze voor 1 juli al niet gelukt, ik vraag me af op basis waarvan de rechter de wet zou kunnen afschieten.
De vrijheid van de ondernemer vergeet je in je lijstje en dat een kroeg geen openbare gelegenheid is waar je naar binnen moet.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:25 schreef MikeyMo het volgende:
Er zijn genoeg argumenten voor de wet (en die zijn ook al jarenlang zonder morren of problemen geaccepteerd, enkel de horeca had een tijdelijke vrijstelling), anderzijds hoor ik maar geen goede argumenten tegen die wet en waarom het een gedrocht is danwel zou zijn. Het enige wat er aangedragen wordt zijn woorden als betutteling en redenen als "roken in de horeca hoort". Anders dan dat is er niet. Er is geen tegenstander van het verbod die echt een goede reden zou kunnen geven waarom je zou moeten kunnen roken aan de bar ipv in een rookruimte
Zo'n rechter zal moeten beslissen wat voor boete die geeft, en daarbij meewegen in wat voor parket de kroeg zit, ook in verband met concurrentie van tenten die wel een rookruimte kunnen aanleggen en tenten die het rookverbod overtreden. Het is immers wel duidelijk dat de handhaving niet werkt. Als je nou de enige bent die het overtreedt is het een ander verhaal.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:15 schreef MikeyMo het volgende:
wie weet, ik kijk reikhalzend uit naar de eerste gangen naar de rechter. Het is ze voor 1 juli al niet gelukt, ik vraag me af op basis waarvan de rechter de wet zou kunnen afschieten.
Argumenten tegen:quote:Op maandag 5 januari 2009 12:25 schreef MikeyMo het volgende:
Er zijn genoeg argumenten voor de wet (en die zijn ook al jarenlang zonder morren of problemen geaccepteerd, enkel de horeca had een tijdelijke vrijstelling), anderzijds hoor ik maar geen goede argumenten tegen die wet en waarom het een gedrocht is danwel zou zijn. Het enige wat er aangedragen wordt zijn woorden als betutteling en redenen als "roken in de horeca hoort". Anders dan dat is er niet. Er is geen tegenstander van het verbod die echt een goede reden zou kunnen geven waarom je zou moeten kunnen roken aan de bar ipv in een rookruimte
daar kiezen ze ten eerste zelf voor, ten tweede worden de eerste rechtsgangen gesponsord door Stichting de kleine Horeca en dergelijke clubjesquote:Op maandag 5 januari 2009 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wat een zielige vent ben jij ook Mikey Mo, krijg jij een harde knoepert als een kroeg voor de rechter moet verschijnen, dat is toch behoorlijk triest.
Nergens staat gedicteerd dat de functie van de horeca het bieden van een plek om te roken is. In geen enkele arbeidsovereenkomst staat vermeld dat het personeel in de rook dient te werken en niemand mag op basis van zijn of haar rookgedrag worden aangenomen of, zoals nu voorkomt ontslagen wordt...quote:Op maandag 5 januari 2009 13:05 schreef raptorix het volgende:
Dat gezeur over rookvrije werkplekken, alsof iemand gedwongen wordt om voor een bepaalde baas te gaan werken, je wordt toch ook geen stratenmaker als je een hekel hebt aan vieze handen.
Iedereen die in de Horeca werkt weet dat er gerookt wordt, period.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:14 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nergens staat gedicteerd dat de functie van de horeca het bieden van een plek om te roken is. In geen enkele arbeidsovereenkomst staat vermeld dat het personeel in de rook dient te werken en niemand mag op basis van zijn of haar rookgedrag worden aangenomen of, zoals nu voorkomt ontslagen wordt...
Ach, er staat ook nergens gedicteerd dat de functie van de horeca het aanbieden van alcohol is. De primaire functie van een discotheek bijvoorbeeld lijkt mij dat mensen er met zijn allen kunnen dansen op luide muziek. De primaire functie van een hotel lijkt mij dat je er kunt overnachten, niet dat je er kunt zuipen. Toch zouden we het met zijn allen heel raar vinden als iemand die lid van de blauwe knoop is zou eisen dat hij in een discotheek mag werken en daarbij recht heeft op een alcoholvrije werkplek. Zelfs jij zou dan waarschijnlijk zeggen dat je dan maar niet in de horeca moet gaan werken, terwijl de gezondheidsschade van alcohol minstens zo erg is als die van roken. Ook de overlast van alcohol is in de horeca aanzienlijk en ook voor alcohol geldt dat er meer mensen niet drinken dan dat er mensen zijn die wel drinken. Kortom: voor alcohol zijn zo ongeveer dezelfde argumenten aan te dragen als voor roken, en toch gilt er niemand om een alcoholverbod.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:14 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nergens staat gedicteerd dat de functie van de horeca het bieden van een plek om te roken is. In geen enkele arbeidsovereenkomst staat vermeld dat het personeel in de rook dient te werken en niemand mag op basis van zijn of haar rookgedrag worden aangenomen of, zoals nu voorkomt ontslagen wordt...
Iedereen die voor 2004 ergens werkte wist dat er gerookt werd... dat was toen niet zo period. Oh en toen zou eigenlijk ook de horeca gelijk rookrvij worden, maar door wat gelobby is dat wat uitgesteld.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Iedereen die in de Horeca werkt weet dat er gerookt wordt, period.
jawel hoor, de kernactiviteiten van kroegen en restaurants zijn voorzien in eten en drinken. Zo staat het ook in de Van Dale.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:25 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ach, er staat ook nergens gedicteerd dat de functie van de horeca het aanbieden van alcohol is.
Een hotel is onderdeel van de horeca en heeft dus ook een bar en een restaurant gedeelte in veel gevallen en serveren dus ook.quote:De primaire functie van een discotheek bijvoorbeeld lijkt mij dat mensen er met zijn allen kunnen dansen op luide muziek. De primaire functie van een hotel lijkt mij dat je er kunt overnachten, niet dat je er kunt zuipen.
Als hij daarvoor een goede reden heeft mag hij eisen wat hij wilt en ook naar een rechter stappen zoals ook met roken is gebeurd. Overigens zijn er al diverse regels omtrent het schenken van alcohol.quote:Toch zouden we het met zijn allen heel raar vinden als iemand die lid van de blauwe knoop is zou eisen dat hij in een discotheek mag werken en daarbij recht heeft op een alcoholvrije werkplek.
Maar enkel voor de persoon die het nuttigt en niet voor anderen. Zelfs niet irritatieopwekkend (ademhalingsproblemen, pijnlijke ogen)quote:Zelfs jij zou dan waarschijnlijk zeggen dat je dan maar niet in de horeca moet gaan werken, terwijl de gezondheidsschade van alcohol minstens zo erg is als die van roken.
Dat laatste weet ik niet zo zeker, dat zie ik graag gestaafd met cijfers. Enige overlast die veroorzaakt wordt, wordt vaak beloond met een nachtje cel (op zijn minst). Je pleit dus eigenlijk voor het oppakken van overtredende rokersquote:Ook de overlast van alcohol is in de horeca aanzienlijk en ook voor alcohol geldt dat er meer mensen niet drinken dan dat er mensen zijn die wel drinken.
Nou ja, niet echt dus... maar als iemand er om gilt, dan mag die persoon dat aanhankelijk maken bij een rechter als alcoholgebruik op de werkvloer leidt tot problemen op de werkvloer.quote:Kortom: voor alcohol zijn zo ongeveer dezelfde argumenten aan te dragen als voor roken, en toch gilt er niemand om een alcoholverbod.
Dat je je bemoeit met wat iemand een ander ongewilt aandoet is tot daar aan toe, maar je bemoeien met wat iemand zichzelf aandoet?quote:Op maandag 5 januari 2009 10:11 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat kan best. Als jij te kortzichtig bent in te zien wat het doet voor je gezondheid én voor dat van anderen, moet 'n ander dat maar doen. Dat gebeurt met wel meer zaken in dit land, enige zelfbescherming is soms noodzakelijk.
Sinds wanneer is drinken hetzelfde als alcohol? Water, cola, thee, koffie, sinas, cassis, appelsap, sinaasappelsap, tonic, chocomel, fristi, etcetera, etcetera...quote:Op maandag 5 januari 2009 13:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
jawel hoor, de kernactiviteiten van kroegen en restaurants zijn voorzien in eten en drinken. Zo staat het ook in de Van Dale.
Wederom: eten en drinken is niet hetzelfde als alcohol. Ik ken trouwens meerdere hotels met alcoholvrije restaurants.quote:Een hotel is onderdeel van de horeca en heeft dus ook een bar en een restaurant gedeelte in veel gevallen en serveren dus ook.
Jij hebt nog nooit een krant gelezen? Nog nooit een artikel tegengekomen over lieden die onder invloed van alcohol andere mensen doodslaan, doodrijden, in elkaar beuken, bezittingen vernielen, wildplassen, geluidsoverlast veroorzaken, stelen, etcetera, etcetera?quote:Maar enkel voor de persoon die het nuttigt en niet voor anderen. Zelfs niet irritatieopwekkend (ademhalingsproblemen, pijnlijke ogen)
[..]
Dat laatste weet ik niet zo zeker, dat zie ik graag gestaafd met cijfers. Enige overlast die veroorzaakt wordt, wordt vaak beloond met een nachtje cel (op zijn minst). Je pleit dus eigenlijk voor het oppakken van overtredende rokers
Tja, nou is die selectieve verontwaardiging moeilijk in stand te houden, he? Want als er 1 werkvloer is waar alcohol het meest overlast veroorzaakt is het de werkvloer in de horeca wel.... Maar iets zegt me dat jij nog nooit als horecamedewerker een dronken klant hebt gehad.quote:Nou ja, niet echt dus... maar als iemand er om gilt, dan mag die persoon dat aanhankelijk maken bij een rechter als alcoholgebruik op de werkvloer leidt tot problemen op de werkvloer.
sinds je het drinkt?quote:Op maandag 5 januari 2009 13:52 schreef Shitney het volgende:
[..]
Sinds wanneer is drinken hetzelfde als alcohol? Water, cola, thee, koffie, sinas, cassis, appelsap, sinaasappelsap, tonic, chocomel, fristi, etcetera, etcetera...![]()
Iemand mag zijn kaart naar eigen voorkeur inrichten, mits er maar geen verboden middelen op staan.quote:Wederom: eten en drinken is niet hetzelfde als alcohol. Ik ken trouwens meerdere hotels met alcoholvrije restaurants.![]()
Volgens mij zijn al die dingen verbodenquote:Jij hebt nog nooit een krant gelezen? Nog nooit een artikel tegengekomen over lieden die onder invloed van alcohol andere mensen doodslaan, doodrijden, in elkaar beuken, bezittingen vernielen, wildplassen, geluidsoverlast veroorzaken, stelen, etcetera, etcetera?![]()
Een horecamedewerker mag een klant niet eens schenken in dronken toestand, zelfs niet eens schenken tot hij dronken is...quote:Tja, nou is die selectieve verontwaardiging moeilijk in stand te houden, he? Want als er 1 werkvloer is waar alcohol het meest overlast veroorzaakt is het de werkvloer in de horeca wel.... Maar iets zegt me dat jij nog nooit als horecamedewerker een dronken klant hebt gehad.
Nee, dit is te makkelijk. De argumenten tegen roken zijn: het is verslavend en het schaadt de gezondheid.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:10 schreef MikeyMo het volgende:
omdat het 2 hele verschillende substanties zijn met elk hun eigen kenmerkende eigenschappen. Mag je mij trouwens eens gaan vertellen hoe jij zo'n vergunningenstelsel ziet... 1 kroeg per centrum die een ontheffing krijgt of allemaal wellicht, wat staat er tegenover?
Je hebt idd de vrijheid om zelf je werkplek te kiezen, niemand in nederland word gedwongen om ergens verplicht te werken.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:27 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Iedereen die voor 2004 ergens werkte wist dat er gerookt werd... dat was toen niet zo period. Oh en toen zou eigenlijk ook de horeca gelijk rookrvij worden, maar door wat gelobby is dat wat uitgesteld.
En nu heeft iedereen het recht op een rookvrije werkplek in de horeca. Kennelijk willen jullie die mensen ontzeggen. En dat loopt te strooien met Nazi-NSB-Stasi-opmerkingen en opmerkingen over "vrijheid"
quote:Op woensdag 31 december 2008 19:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar geef ik je gelijk in, want het blijft appels met peren vergelijken.
yup en aangezien je nu echt overal recht hebt op je tabaksrookvrije werkplek zijn er voor veel mensen nieuwe mogelijkheden bijgekomen qua carriere.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt idd de vrijheid om zelf je werkplek te kiezen, niemand in nederland word gedwongen om ergens verplicht te werken.
En dat is precies de reden dat je als werknemer recht hebt op een rookvrije werkplek.zodat een werkgevers je niet kan ontslaan als je er als werknemer bezwaar tegen hebt. wat de kans klein maakt dat er een uitzondering voor de horeca komt of dat de wet wordt terug gedraaid.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt idd de vrijheid om zelf je werkplek te kiezen, niemand in nederland word gedwongen om ergens verplicht te werken.
En gaan er dus duizenden arbeidsplaatsen verloren door dit rookverbod....quote:Op maandag 5 januari 2009 15:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
yup en aangezien je nu echt overal recht hebt op je tabaksrookvrije werkplek zijn er voor veel mensen nieuwe mogelijkheden bijgekomen qua carriere.
Net zoals het kwartje van Kok, en zo blijven we lekker buigen voor betutteling, mooiste vinden ze nog mensen als jou, die lekker vrolijk meebuigen.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:16 schreef vipergts het volgende:
[..]
En dat is precies de reden dat je als werknemer recht hebt op een rookvrije werkplek.zodat een werkgevers je niet kan ontslaan als je er als werknemer bezwaar tegen hebt. wat de kans klein maakt dat er een uitzondering voor de horeca komt of dat de wet wordt terug gedraaid.
Er zullen altijd tegenstanders zijn maar Klink zal heel waarschijnlijk aan het langste eind trekken omdat hij het langer vol zal houden. Nu is het nog leuk maar de meeste rokers stoppen echt niet iedere keer 5 euro in een boete pot. En de meeste kroeg eigenaren houden het na wat boetes echt voor gezien.
En als je het als ondernemer voor een rechter op wilt nemen met omzetverlies tegenover werknemersbescherming dan maak je in mijn ogen weing kans.
Aan het eind van het jaar is iedereen eraan gewend
bron? Genoeg horeca's die melden nauwelijks last te hebben van (enorme) omzetdaling ondanks de kredietcrisisquote:Op maandag 5 januari 2009 15:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
En gaan er dus duizenden arbeidsplaatsen verloren door dit rookverbod....
Onafhankelijke accountbureau (ik meen PWC) in engeland.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
bron? Genoeg horeca's die melden nauwelijks last te hebben van (enorme) omzetdaling ondanks de kredietcrisis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |