Tja, sta ik hiervan te kijken? Toen ik een jaar geleden in Nederland op bezoek was, en door een winkelcentrum liep, toen verbaasde ik me er al over dat er zoveel mensen rookten, maar toen realiseerde ik me nog niet dat er nog geen rookverbod was. In de VS kun je in de meeste staten bijna nergens meer binnen roken en dat rookverbod wordt keurig nageleefd. Maar ja, Amerikanen zijn een gedisciplineerd volkje. Het Nederlands volk is een stuk minder gedisciplineerd.quote:’Rookverbod dreigt te mislukken’
DEN HAAG - Het rookverbod in de horeca dreigt te mislukken. Als minister Ab Klink van Volksgezondheid niet beter gaat handhaven, kan hij het rookverbod beter afschaffen. Dat heeft antirookorganisatie Clean Air Nederland (CAN) woensdag gezegd.
De afgelopen maand kwamen bij de organisatie bijna drieduizend klachten binnen van horecabezoekers die last hadden van rook en rokers. Volgens voorzitter Willem van den Oetelaar worden in steeds meer horecazaken de asbakken weer teruggezet. ,,We kennen zelfs restaurants waar na negen uur ’s avonds weer mag worden gerookt.’’
Hij vindt dat de controleurs van minister Klink snel ook rokers zelf moeten gaan beboeten als ze over de schreef gaan. Daarbij zou hij horeca-exploitanten die diverse malen zijn beboet voor schending van het verbod voor de rechter moeten slepen.
,,Wij zeggen tegen de minister: Het is vijf voor twaalf. Doe er iets aan,’’ aldus Van den Oetelaar.
Daar geef ik je gelijk in, want het blijft appels met peren vergelijken.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:55 schreef sp3c het volgende:
vergelijkingen met dicipline in Amerika ga ik maar niet op in ...
Dat moeten ze trouwens wel meteen op alle gebieden doen!quote:Op woensdag 31 december 2008 19:53 schreef Niek. het volgende:
De overheid is niet hard genoeg, ze moeten overtreders harder aanpakken, dan gaat het wel werken.
Dat is net zoiets als "wij van WC-eend adviseren WC-eend"...quote:...Dat heeft antirookorganisatie Clean Air Nederland (CAN) woensdag gezegd.
Misschien dat de kredietcrisis er op dit moment inhakt, omdat mensen denken dat ze minder te besteden hebben.quote:Op woensdag 31 december 2008 20:00 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
toch wel vreemd dat ik laatst een bericht voorbij zag komen waarin gemeld werd dat tegenwoordig ook niet rokers minder lang in de kroeg blijven hangen. Was het dan toch gezelliger in de kroeg toen er nog gewoon gerookt mocht worden of hoe zit dat nu eigenlijk? Zijn niet rokers soms minder sociaal geworden sinds er een rookverbod is?
quote:Op woensdag 31 december 2008 19:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar ja, Amerikanen zijn een gedisciplineerd volkje. Het Nederlands volk is een stuk minder gedisciplineerd.
Waar heb ik dit eerder gehoord?quote:,,Wij zeggen tegen de minister: Het is vijf voor twaalf. Doe er iets aan,’’
Wat is jouw mening hierover?quote:Op woensdag 31 december 2008 19:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Tja, sta ik hiervan te kijken? Toen ik een jaar geleden in Nederland op bezoek was, en door een winkelcentrum liep, toen verbaasde ik me er al over dat er zoveel mensen rookten, maar toen realiseerde ik me nog niet dat er nog geen rookverbod was. In de VS kun je in de meeste staten bijna nergens meer binnen roken en dat rookverbod wordt keurig nageleefd. Maar ja, Amerikanen zijn een gedisciplineerd volkje. Het Nederlands volk is een stuk minder gedisciplineerd.
Ooooh, daarom is zo'n groot deel veel te dik... Discipline..quote:Op woensdag 31 december 2008 19:52 schreef Lyrebird het volgende:
Maar ja, Amerikanen zijn een gedisciplineerd volkje.
Inderdaad.quote:Op woensdag 31 december 2008 20:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ooooh, daarom is zo'n groot deel veel te dik... Discipline...
Vind je dat nou vrijheid? Volgens mij delen we dezelfde waarden maar dat rookverbod beperkt de keuzevrijheid van sommige mensen drastisch.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Tja, sta ik hiervan te kijken? Toen ik een jaar geleden in Nederland op bezoek was, en door een winkelcentrum liep, toen verbaasde ik me er al over dat er zoveel mensen rookten, maar toen realiseerde ik me nog niet dat er nog geen rookverbod was. In de VS kun je in de meeste staten bijna nergens meer binnen roken en dat rookverbod wordt keurig nageleefd. Maar ja, Amerikanen zijn een gedisciplineerd volkje. Het Nederlands volk is een stuk minder gedisciplineerd.
Vertel 's wat nieuws.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is zo'n Yi-Long opmerking.quote:Op woensdag 31 december 2008 20:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Alle rokers hun Nederlandse paspoort afpakken en het land uit zetten!
Als halve libertarier heb ik het altijd vreemd gevonden dat een overheid een bar/restaurant, wat een prive bedrijf is, dit soort verboden op kan leggen. Dat is helemaal niet de taak van de overheid. Maar praktisch gezien is het wel verrekkes handig en gezonder als we met z'n allen het fatsoen opbrengen om andere mensen niet in de rook te laten zitten. We pikken het toch ook niet als iemand zich express een half jaar lang niet wast? Of als iemand besluit om een zaak onder te kotsen, dan vraag je die persoon toch ook om dat ergens anders te doen?quote:Op woensdag 31 december 2008 20:41 schreef huhggh het volgende:
[..]
Wat is jouw mening hierover?
Want die kan ik niet in de opening terugvinden.
Ben je voor of tegen een rookverbod.
Ik ben tegen een rookverbod, alhoewel bedrijven (en daarmee dus ook cafe's) zelf moeten bepalen of zij roken in hun tent toestaan of niet.
Het gaat om het naleven van een verbod. Er bestaat geen verbod op veel eten.quote:Op woensdag 31 december 2008 20:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ooooh, daarom is zo'n groot deel veel te dik... Discipline...
Discipline is helaas alleen meer dan het naleven van een verbod.quote:Op woensdag 31 december 2008 21:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het gaat om het naleven van een verbod. Er bestaat geen verbod op veel eten.
Weet je wat, ik ga je 100% gelijk geven. Amerikanen zijn idd niet gedisciplineerd als het gaat om gemak en genot: eten, drinken, autorijden, stookkosten.quote:Op woensdag 31 december 2008 21:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Discipline is helaas alleen meer dan het naleven van een verbod.
Die gasten vreten zich dood, hoe kan je dat nou gedisciplineerd volk noemen?
vuurwapens?quote:Op woensdag 31 december 2008 21:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het gaat om het naleven van een verbod. Er bestaat geen verbod op veel eten.
Ze eten zich gedisciplineerd dood?quote:Op woensdag 31 december 2008 21:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Discipline is helaas alleen meer dan het naleven van een verbod.
Die gasten vreten zich dood, hoe kan je dat nou gedisciplineerd volk noemen?
Er zitten niet voor niets 2 miljoen Amerikanen in een gevangenis. Ik heb het over mensen zoals jij en ik, Jan met de Pet dus. Die zijn gedisciplineerder dan de Nederlandse Jan met de Pet. Ja, die hebben legale vuurwapens en ja, daar gaan ze verantwoordelijk mee om.quote:
Ik neem aan dat je doelt op het feit dat ze ons in 44/45 bevrijd hebben? Of doel je op het feit dat ze West-Europa vanaf ~45 tegen een Russische overheersing hebben beschermd? Of dat wij als Europa misschien nog steeds een oorlog in Joegoslavie hadden gehad, zonder Amerikaans ingrijpen, omdat onze eigen legers te zwak zijn?quote:Op woensdag 31 december 2008 23:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Overigens vind ik het brave gedisciplineerde van de amerikanen geen positief punt gezien de oorlogsmisdadige geschiedenis van dat rovershol.
Irak, Afghanistan, Vietnam, drugshandel, destabilisering van regeringen over de gehele wereld, geheime gevangenissen, martelen, ....quote:Op woensdag 31 december 2008 23:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je doelt op het feit dat ze ons in 44/45 bevrijd hebben? Of doel je op het feit dat ze West-Europa vanaf ~45 tegen een Russische overheersing hebben beschermd? Of dat wij als Europa misschien nog steeds een oorlog in Joegoslavie hadden gehad, zonder Amerikaans ingrijpen, omdat onze eigen legers te zwak zijn?
Tja, de cowboys hier werken niet altijd even subtiel en er gebeuren vaak dingen die niet door de beugel kunnen. Laatst nog een documentaire gezien over wat ze in Argentinie (onder een Democratische president nota bene) hebben uitgespookt, en daar word ik niet vrolijk van.quote:Op woensdag 31 december 2008 23:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Irak, Afghanistan, Vietnam, drugshandel, destabilisering van regeringen over de gehele wereld, geheime gevangenissen, martelen, ....
Ja, want nu is het gezellig. De rokers staan buiten en de beloofde massa die naar de horeca zou komen is uitgebleven.quote:Op woensdag 31 december 2008 20:13 schreef Slappy het volgende:
[..]
Helaas heb je ook nog gelijk
Aanpaken die lui,Mensen die zeuren dat het niet meer gezelig in de kroeg is omdat er niet meer gerookt mag worden
Je verward gedisciplineerd met slaafs.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:52 schreef Lyrebird het volgende:
Maar ja, Amerikanen zijn een gedisciplineerd volkje. Het Nederlands volk is een stuk minder gedisciplineerd.
Doodstraf! Dat zouden ze bij alles moeten doen. Geen gelul, geen eigen mening, geen eigen leven, gewoon afschieten!quote:Op woensdag 31 december 2008 22:23 schreef marcb1974 het volgende:
Tijd voor hardere handhaving dus.
Ach kom op zeg zeik lui hier dan rook je maar minder of thuis,doordat er niemand mag roken is het minder gezeligquote:Op donderdag 1 januari 2009 18:51 schreef uwbftp het volgende:
[..]
Ja, want nu is het gezellig. De rokers staan buiten en de beloofde massa die naar de horeca zou komen is uitgebleven.
....
Dat doen ze dus ook. En de stroom niet-rokers om dat op te vangen is er niet, waardoor kroegen failliet dreigen te gaan, waardoor die gewoon roken gaan toestaan, waardoor ze meer omzet krijgen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:56 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ach kom op zeg zeik lui hier dan rook je maar minder of thuis
Daar gaan niet-rokers blijkbaar wél een biertje drinken in tegenstelling tot Nederlandse niet-rokers.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:23 schreef Niek. het volgende:
Er zijn zat landen waar ook een rookverbod is en waar gek genoeg nog steeds kroegen bestaan.
Mwoah, in Nederland kan dat ook, kijk naar bv de TT (rond de 100.000 man). Dan zit ik in een vak met duizend Rossi fans en ik kan zonder problemen Biaggi aanmoedigen.quote:Op woensdag 31 december 2008 21:53 schreef Lyrebird het volgende:
Maar het valt me iedere keer op hoe gedisciplineerd een Amerikaanse menigte is. De Indy-500 is het grootste 1-daagse sportevenement ter wereld (300.000 man) en het is ongelofelijk hoe gemoedelijk die mensenmassa is. Je kunt hier naar een sportevenement gaan, zonder dat je last hebt van hooligans. Als supporter van de Patriots zat ik in een vak tussen honderden Colts fans. Naast een andere Patriot fan. En dat kan!
Die wsl allemaal zo'n beetje niet tot het uitgaanspubliek horen, toen niet, nu niet en nooit niet.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar gaan niet-rokers blijkbaar wél een biertje drinken in tegenstelling tot Nederlandse niet-rokers.
Op een dag heb je het, je wordt kroegbaas! Want jij schijnt precies te weten hoe je een kroeg aantrekkelijk maaktquote:Op donderdag 1 januari 2009 20:23 schreef Niek. het volgende:
Kroegbazen moeten niet lopen zeiken maar zichzelf aanpassen, zorgen dat de kroeg wel aantrekkelijk word ondanks het rookverbod.
Tot hier klonk het verstandig..quote:Op woensdag 31 december 2008 21:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als halve libertarier heb ik het altijd vreemd gevonden dat een overheid een bar/restaurant, wat een prive bedrijf is, dit soort verboden op kan leggen. Dat is helemaal niet de taak van de overheid.
En wie is er beter in staat ons 'fatsoenlijk handelen' op te leggen dan de overheid? In het geval van sociale zekerheid of milieu gaat het om 'eigen verantwoordelijkheid' en doet de overheid meer kwaad dan goed, maar als het om het beschermen van onze gezondheid en het aanleren van fatsoen gaat dan is de overheid natuurlijk helemaal geschikt voor deze taak?quote:Maar praktisch gezien is het wel verrekkes handig en gezonder als we met z'n allen het fatsoen opbrengen om andere mensen niet in de rook te laten zitten.
Pardon? Wil je ook nog de vrijheid om jezelf te wassen inperken? Natuurlijk pik ik zoiets wel en natuurlijk mag de overheid mij niet voorschrijven hoe vaak ik moet wassen.quote:We pikken het toch ook niet als iemand zich express een half jaar lang niet wast?
Als ik een zaak heb en ik sta het mensen toe in mijn zaak te kotsen, dan is dat mijn zaak. Als niet-rokers een café voor niet-rokers willen, kunnen ze die toch beginnen? Blijkbaar is er vraag genoeg naar.quote:Of als iemand besluit om een zaak onder te kotsen, dan vraag je die persoon toch ook om dat ergens anders te doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |