abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64542930
quote:
’Rookverbod dreigt te mislukken’

DEN HAAG - Het rookverbod in de horeca dreigt te mislukken. Als minister Ab Klink van Volksgezondheid niet beter gaat handhaven, kan hij het rookverbod beter afschaffen. Dat heeft antirookorganisatie Clean Air Nederland (CAN) woensdag gezegd.

De afgelopen maand kwamen bij de organisatie bijna drieduizend klachten binnen van horecabezoekers die last hadden van rook en rokers. Volgens voorzitter Willem van den Oetelaar worden in steeds meer horecazaken de asbakken weer teruggezet. ,,We kennen zelfs restaurants waar na negen uur ’s avonds weer mag worden gerookt.’’

Hij vindt dat de controleurs van minister Klink snel ook rokers zelf moeten gaan beboeten als ze over de schreef gaan. Daarbij zou hij horeca-exploitanten die diverse malen zijn beboet voor schending van het verbod voor de rechter moeten slepen.

,,Wij zeggen tegen de minister: Het is vijf voor twaalf. Doe er iets aan,’’ aldus Van den Oetelaar.
Tja, sta ik hiervan te kijken? Toen ik een jaar geleden in Nederland op bezoek was, en door een winkelcentrum liep, toen verbaasde ik me er al over dat er zoveel mensen rookten, maar toen realiseerde ik me nog niet dat er nog geen rookverbod was. In de VS kun je in de meeste staten bijna nergens meer binnen roken en dat rookverbod wordt keurig nageleefd. Maar ja, Amerikanen zijn een gedisciplineerd volkje. Het Nederlands volk is een stuk minder gedisciplineerd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_64542966
De overheid is niet hard genoeg, ze moeten overtreders harder aanpakken, dan gaat het wel werken.
  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 19:55:48 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64543002
je kan altijd dromen

maar je moet ook naar de bron kijken, die zouden nog roepen dat het 5 voor 12 was als er 1 klacht was, vooralsnog zie je het alleen maar minder dat kroegbazen het toestaan ipv meer

vergelijkingen met dicipline in Amerika ga ik maar niet op in ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_64543050
quote:
Op woensdag 31 december 2008 19:55 schreef sp3c het volgende:
vergelijkingen met dicipline in Amerika ga ik maar niet op in ...
Daar geef ik je gelijk in, want het blijft appels met peren vergelijken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_64543101
quote:
Op woensdag 31 december 2008 19:53 schreef Niek. het volgende:
De overheid is niet hard genoeg, ze moeten overtreders harder aanpakken, dan gaat het wel werken.
Dat moeten ze trouwens wel meteen op alle gebieden doen!
  woensdag 31 december 2008 @ 20:00:16 #6
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_64543106
toch wel vreemd dat ik laatst een bericht voorbij zag komen waarin gemeld werd dat tegenwoordig ook niet rokers minder lang in de kroeg blijven hangen. Was het dan toch gezelliger in de kroeg toen er nog gewoon gerookt mocht worden of hoe zit dat nu eigenlijk? Zijn niet rokers soms minder sociaal geworden sinds er een rookverbod is?
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_64543230
Hoezo "dreigt te mislukken"?

Het is al maanden mislukt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 31 december 2008 @ 20:07:39 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_64543259
Alle rokers hun Nederlandse paspoort afpakken en het land uit zetten!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_64543268
quote:
...Dat heeft antirookorganisatie Clean Air Nederland (CAN) woensdag gezegd.
Dat is net zoiets als "wij van WC-eend adviseren WC-eend"...

Ik vind dat CAN een stelletje zeikerds hoor, als er nog maar 1 roker over zou zijn zouden ze nog wat te mekkeren hebben... Laten ze maar wat gaan doen aan dieselrook van stadsbussen
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_64543277
quote:
Op woensdag 31 december 2008 20:00 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
toch wel vreemd dat ik laatst een bericht voorbij zag komen waarin gemeld werd dat tegenwoordig ook niet rokers minder lang in de kroeg blijven hangen. Was het dan toch gezelliger in de kroeg toen er nog gewoon gerookt mocht worden of hoe zit dat nu eigenlijk? Zijn niet rokers soms minder sociaal geworden sinds er een rookverbod is?
Misschien dat de kredietcrisis er op dit moment inhakt, omdat mensen denken dat ze minder te besteden hebben.
pi_64543374
quote:
Op woensdag 31 december 2008 19:52 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Maar ja, Amerikanen zijn een gedisciplineerd volkje. Het Nederlands volk is een stuk minder gedisciplineerd.
Helaas heb je ook nog gelijk Aanpaken die lui,Mensen die zeuren dat het niet meer gezelig in de kroeg is omdat er niet meer gerookt mag worden
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  woensdag 31 december 2008 @ 20:13:30 #12
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_64543379
Ik heb er nog geen last van gehad, kroegen waar ik kom zijn de uitbaters als de dood. Zowel voor geluidsoverlast als voor rook
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_64543829
Ik zie anders helemaal niet veel mensen roken waar ik uit ga.
pi_64543891
quote:
,,Wij zeggen tegen de minister: Het is vijf voor twaalf. Doe er iets aan,’’
Waar heb ik dit eerder gehoord?
Bij dat probleem vind ik het trouwens een terechte constatering, dit is gewoon in een slachtofferrol kruipen.
pi_64543921
quote:

[..]

Tja, sta ik hiervan te kijken? Toen ik een jaar geleden in Nederland op bezoek was, en door een winkelcentrum liep, toen verbaasde ik me er al over dat er zoveel mensen rookten, maar toen realiseerde ik me nog niet dat er nog geen rookverbod was. In de VS kun je in de meeste staten bijna nergens meer binnen roken en dat rookverbod wordt keurig nageleefd. Maar ja, Amerikanen zijn een gedisciplineerd volkje. Het Nederlands volk is een stuk minder gedisciplineerd.
Wat is jouw mening hierover?
Want die kan ik niet in de opening terugvinden.

Ben je voor of tegen een rookverbod.
Ik ben tegen een rookverbod, alhoewel bedrijven (en daarmee dus ook cafe's) zelf moeten bepalen of zij roken in hun tent toestaan of niet.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_64543946
quote:

Maar ja, Amerikanen zijn een gedisciplineerd volkje.
Ooooh, daarom is zo'n groot deel veel te dik... Discipline.. .
-
pi_64543969
quote:
Op woensdag 31 december 2008 20:42 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ik denk dat dat volgzame vooral voortkomt uit slaafsheid.
pi_64543986
Roken is voor mensen die later graag met longkanker in het ziekenhuis willen liggen.

Alleen snappen ze dat zelf nog niet.
pi_64544006
quote:

[..]

Vind je dat nou vrijheid? Volgens mij delen we dezelfde waarden maar dat rookverbod beperkt de keuzevrijheid van sommige mensen drastisch.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_64544054
quote:

[..]

Vertel 's wat nieuws.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 31 december 2008 @ 21:15:07 #21
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_64544485
quote:
Op woensdag 31 december 2008 20:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Alle rokers hun Nederlandse paspoort afpakken en het land uit zetten!
Dat is zo'n Yi-Long opmerking.
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_64544696
quote:
Op woensdag 31 december 2008 20:41 schreef huhggh het volgende:

[..]

Wat is jouw mening hierover?
Want die kan ik niet in de opening terugvinden.

Ben je voor of tegen een rookverbod.
Ik ben tegen een rookverbod, alhoewel bedrijven (en daarmee dus ook cafe's) zelf moeten bepalen of zij roken in hun tent toestaan of niet.
Als halve libertarier heb ik het altijd vreemd gevonden dat een overheid een bar/restaurant, wat een prive bedrijf is, dit soort verboden op kan leggen. Dat is helemaal niet de taak van de overheid. Maar praktisch gezien is het wel verrekkes handig en gezonder als we met z'n allen het fatsoen opbrengen om andere mensen niet in de rook te laten zitten. We pikken het toch ook niet als iemand zich express een half jaar lang niet wast? Of als iemand besluit om een zaak onder te kotsen, dan vraag je die persoon toch ook om dat ergens anders te doen?
pi_64544742
quote:
Op woensdag 31 december 2008 20:42 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Het gaat om het naleven van een verbod. Er bestaat geen verbod op veel eten.
  woensdag 31 december 2008 @ 21:34:17 #24
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_64544751
Is er een rookverbod dan in de horeca? Ik merk er bij bepaalde kroegen weinig van
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_64544898
quote:
Op woensdag 31 december 2008 21:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Discipline is helaas alleen meer dan het naleven van een verbod.
Die gasten vreten zich dood, hoe kan je dat nou gedisciplineerd volk noemen?
-
pi_64544994
quote:
Op woensdag 31 december 2008 21:45 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Weet je wat, ik ga je 100% gelijk geven. Amerikanen zijn idd niet gedisciplineerd als het gaat om gemak en genot: eten, drinken, autorijden, stookkosten.

Maar het valt me iedere keer op hoe gedisciplineerd een Amerikaanse menigte is. De Indy-500 is het grootste 1-daagse sportevenement ter wereld (300.000 man) en het is ongelofelijk hoe gemoedelijk die mensenmassa is. Je kunt hier naar een sportevenement gaan, zonder dat je last hebt van hooligans. Als supporter van de Patriots zat ik in een vak tussen honderden Colts fans. Naast een andere Patriot fan. En dat kan!
  Moderator woensdag 31 december 2008 @ 22:21:29 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64545344
quote:
Op woensdag 31 december 2008 21:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

vuurwapens?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_64545365
Tijd voor hardere handhaving dus.
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 31 december 2008 @ 22:25:58 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64545389
quote:
Op woensdag 31 december 2008 21:45 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ze eten zich gedisciplineerd dood?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64545392
Schaf maar af dat verbod!
† The 3 Kings †
pi_64545486
Voor mij werkt het rookverbod prima. Op straat zie ik niet tot nauwelijks mensen roken en wanneer ik een vrouw met rillend met haar peukje zie wil ik zo niet zijn. Het is zo koud buiten en ik rook nauwelijks meer. (Terwijl hier in huis 15 januari pas de afgesproken stopdatum zou zijn.) Een paar minuten de behoefte doorstaan en het verlangen is over.

Stoppen gaat me lukken en het rookverbod maakt het alleen maar makkelijker.
Ik geloof wel dat het verbod succes zal hebben, het heeft alleen tijd nodig.
pi_64545575
quote:
Op woensdag 31 december 2008 22:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

vuurwapens?
Er zitten niet voor niets 2 miljoen Amerikanen in een gevangenis. Ik heb het over mensen zoals jij en ik, Jan met de Pet dus. Die zijn gedisciplineerder dan de Nederlandse Jan met de Pet. Ja, die hebben legale vuurwapens en ja, daar gaan ze verantwoordelijk mee om.
  woensdag 31 december 2008 @ 23:05:12 #33
pi_64545898
Overigens vind ik het brave gedisciplineerde van de amerikanen geen positief punt gezien de oorlogsmisdadige geschiedenis van dat rovershol.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_64546074
quote:
Op woensdag 31 december 2008 23:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Overigens vind ik het brave gedisciplineerde van de amerikanen geen positief punt gezien de oorlogsmisdadige geschiedenis van dat rovershol.
Ik neem aan dat je doelt op het feit dat ze ons in 44/45 bevrijd hebben? Of doel je op het feit dat ze West-Europa vanaf ~45 tegen een Russische overheersing hebben beschermd? Of dat wij als Europa misschien nog steeds een oorlog in Joegoslavie hadden gehad, zonder Amerikaans ingrijpen, omdat onze eigen legers te zwak zijn?
  Redactie Frontpage woensdag 31 december 2008 @ 23:15:29 #35
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_64546095
quote:
Op woensdag 31 december 2008 22:23 schreef marcb1974 het volgende:
pi_64546332
minister Ab Klink mag van mij ook opzouten!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 31 december 2008 @ 23:31:20 #37
pi_64546388
quote:
Op woensdag 31 december 2008 23:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je doelt op het feit dat ze ons in 44/45 bevrijd hebben? Of doel je op het feit dat ze West-Europa vanaf ~45 tegen een Russische overheersing hebben beschermd? Of dat wij als Europa misschien nog steeds een oorlog in Joegoslavie hadden gehad, zonder Amerikaans ingrijpen, omdat onze eigen legers te zwak zijn?
Irak, Afghanistan, Vietnam, drugshandel, destabilisering van regeringen over de gehele wereld, geheime gevangenissen, martelen, ....
pi_64546600
quote:
Op woensdag 31 december 2008 23:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Irak, Afghanistan, Vietnam, drugshandel, destabilisering van regeringen over de gehele wereld, geheime gevangenissen, martelen, ....
Tja, de cowboys hier werken niet altijd even subtiel en er gebeuren vaak dingen die niet door de beugel kunnen. Laatst nog een documentaire gezien over wat ze in Argentinie (onder een Democratische president nota bene) hebben uitgespookt, en daar word ik niet vrolijk van.

Maar je kunt zeggen van Amerikanen wat je wil, ze werken met het oog op de bal, en laten zich niet afleiden door details. Uiteindelijk krijgen ze bijna altijd hun zin, alhoewel daar jaren soms jaren over heen kunnen gaan, zoals bij het communisme. Als ze indertijd naar Patton hadden geluisterd, dan was het nooit zo ver gekomen en was er nooit een Vietnam geweest.
pi_64560363
quote:
Op woensdag 31 december 2008 20:13 schreef Slappy het volgende:

[..]

Helaas heb je ook nog gelijk Aanpaken die lui,Mensen die zeuren dat het niet meer gezelig in de kroeg is omdat er niet meer gerookt mag worden
Ja, want nu is het gezellig. De rokers staan buiten en de beloofde massa die naar de horeca zou komen is uitgebleven.

....
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 januari 2009 @ 18:52:38 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64560391
quote:
Maar ja, Amerikanen zijn een gedisciplineerd volkje. Het Nederlands volk is een stuk minder gedisciplineerd.
Je verward gedisciplineerd met slaafs.
  donderdag 1 januari 2009 @ 19:00:04 #41
24533 ACT-F
pi_64560606
quote:
Op woensdag 31 december 2008 22:23 schreef marcb1974 het volgende:
Doodstraf! Dat zouden ze bij alles moeten doen. Geen gelul, geen eigen mening, geen eigen leven, gewoon afschieten!
pi_64562170
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 18:51 schreef uwbftp het volgende:

[..]

Ja, want nu is het gezellig. De rokers staan buiten en de beloofde massa die naar de horeca zou komen is uitgebleven.

....
Ach kom op zeg zeik lui hier dan rook je maar minder of thuis,doordat er niemand mag roken is het minder gezelig Je kan ook voor een keer niet roken scheelt je ook geld
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 januari 2009 @ 19:58:42 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64562234
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:56 schreef Slappy het volgende:

[..]

Ach kom op zeg zeik lui hier dan rook je maar minder of thuis
Dat doen ze dus ook. En de stroom niet-rokers om dat op te vangen is er niet, waardoor kroegen failliet dreigen te gaan, waardoor die gewoon roken gaan toestaan, waardoor ze meer omzet krijgen.
  donderdag 1 januari 2009 @ 20:03:07 #44
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64562373
Het is inderdaad helemaal niet de taak van de wetgevende macht om de Staat (wij, Staatsburgers, waaronder kroegeigenaren) dit soort verboden op te leggen. Het is een schande dat een aantal burgers echter menen te moeten bepalen wat kroegeigenaren in hun kroeg mogen doen. Als het nu om de gezondheid van de medewerkers ging, had ik me er in kunnen vinden, maar daar ging het verbod allang niet meer over.

Dus inderdaad, het is onontkoombaar dat of dit verbod een eenzame dood sterft, of de Staat.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_64563050
Kroegbazen moeten niet lopen zeiken maar zichzelf aanpassen, zorgen dat de kroeg wel aantrekkelijk word ondanks het rookverbod.

Er zijn zat landen waar ook een rookverbod is en waar gek genoeg nog steeds kroegen bestaan.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 januari 2009 @ 20:25:19 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64563129
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:23 schreef Niek. het volgende:
Er zijn zat landen waar ook een rookverbod is en waar gek genoeg nog steeds kroegen bestaan.
Daar gaan niet-rokers blijkbaar wél een biertje drinken in tegenstelling tot Nederlandse niet-rokers.
pi_64563241
quote:
Op woensdag 31 december 2008 21:53 schreef Lyrebird het volgende:
Maar het valt me iedere keer op hoe gedisciplineerd een Amerikaanse menigte is. De Indy-500 is het grootste 1-daagse sportevenement ter wereld (300.000 man) en het is ongelofelijk hoe gemoedelijk die mensenmassa is. Je kunt hier naar een sportevenement gaan, zonder dat je last hebt van hooligans. Als supporter van de Patriots zat ik in een vak tussen honderden Colts fans. Naast een andere Patriot fan. En dat kan!
Mwoah, in Nederland kan dat ook, kijk naar bv de TT (rond de 100.000 man). Dan zit ik in een vak met duizend Rossi fans en ik kan zonder problemen Biaggi aanmoedigen.
pi_64563428
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Daar gaan niet-rokers blijkbaar wél een biertje drinken in tegenstelling tot Nederlandse niet-rokers.
Die wsl allemaal zo'n beetje niet tot het uitgaanspubliek horen, toen niet, nu niet en nooit niet.
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:07:07 #49
24533 ACT-F
pi_64564655
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 20:23 schreef Niek. het volgende:
Kroegbazen moeten niet lopen zeiken maar zichzelf aanpassen, zorgen dat de kroeg wel aantrekkelijk word ondanks het rookverbod.
Op een dag heb je het, je wordt kroegbaas! Want jij schijnt precies te weten hoe je een kroeg aantrekkelijk maakt
pi_64565409
quote:
Op woensdag 31 december 2008 21:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als halve libertarier heb ik het altijd vreemd gevonden dat een overheid een bar/restaurant, wat een prive bedrijf is, dit soort verboden op kan leggen. Dat is helemaal niet de taak van de overheid.
Tot hier klonk het verstandig..
quote:
Maar praktisch gezien is het wel verrekkes handig en gezonder als we met z'n allen het fatsoen opbrengen om andere mensen niet in de rook te laten zitten.
En wie is er beter in staat ons 'fatsoenlijk handelen' op te leggen dan de overheid? In het geval van sociale zekerheid of milieu gaat het om 'eigen verantwoordelijkheid' en doet de overheid meer kwaad dan goed, maar als het om het beschermen van onze gezondheid en het aanleren van fatsoen gaat dan is de overheid natuurlijk helemaal geschikt voor deze taak?
quote:
We pikken het toch ook niet als iemand zich express een half jaar lang niet wast?
Pardon? Wil je ook nog de vrijheid om jezelf te wassen inperken? Natuurlijk pik ik zoiets wel en natuurlijk mag de overheid mij niet voorschrijven hoe vaak ik moet wassen.
quote:
Of als iemand besluit om een zaak onder te kotsen, dan vraag je die persoon toch ook om dat ergens anders te doen?
Als ik een zaak heb en ik sta het mensen toe in mijn zaak te kotsen, dan is dat mijn zaak. Als niet-rokers een café voor niet-rokers willen, kunnen ze die toch beginnen? Blijkbaar is er vraag genoeg naar.

Serieus, hoe haal je het in je hoofd jezelf 'een halve libertariër' te noemen? Wat is de andere helft dan? Fascist?
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')