Luister mee via Radio 2 of via de stream op het internet.quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
En dan gaan jullie zeuren dat Borsato te hoog of te vaak erin staatquote:Op woensdag 31 december 2008 17:11 schreef Hephaistos. het volgende:
Leuk hoor, al die provinciaaltjes. Volgende keer mogen alleen hollanders stemmen
Redelijk, de tekst is zo niet realistisch terwijl hij het wel serieus neemt. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.quote:
ik ookquote:Op woensdag 31 december 2008 17:28 schreef Diaan73 het volgende:ik heb de radio wat zachter gezet hoor...
70 67 André Hazes - De vlieger (1977)quote:Op woensdag 31 december 2008 17:28 schreef Zwansen het volgende:
Prachtig nummer. Iemand de lijst dat dit uur nog komt? Zit in de trein.
Van 10CC wel . . .quote:
Als je het maar laat om mij aan te steken, zit al met genoeg sniffers & snotters hier . . .quote:Op woensdag 31 december 2008 17:32 schreef Roi het volgende:
Ben nu al dagen ziek dus zit echt te genieten met de radio aan.
Ben nu wel aan de eindfase beland, kan helaas nog niet uitgaan vanavond..quote:Op woensdag 31 december 2008 17:33 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Als je het maar laat om mij aan te steken, zit al met genoeg sniffers & snotters hier . . .![]()
Moeten we nu blij of niet blij zijn? Beetje dubbelopquote:Op woensdag 31 december 2008 17:32 schreef Roi het volgende:
Ben nu al dagen ziek dus zit echt te genieten met de radio aan.
Dat heb ik dus ook met dit nummer.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:35 schreef Vogel87 het volgende:
Paint it Black is echt zo'n nummer dat ikzelf eigenlijk nooit speciaal op zet, maar het is toch wel een enorm lekker nummer eigenlijk. Misschien daarom wel.
quote:Op woensdag 31 december 2008 17:39 schreef ScottTracy het volgende:
Deze vind ik dan weer niet zoveel aan
Ik ook niet, maar hij doet het goed op begrafenissen. Hij staat op de 14de plek in de Dela Uitvaart Top 50quote:Op woensdag 31 december 2008 17:39 schreef ScottTracy het volgende:
Deze vind ik dan weer niet zoveel aan
Op zich wel toepasselijk ja..quote:Op woensdag 31 december 2008 17:41 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar hij doet het goed op begrafenissen. Hij staat op de 14de plek in de Dela Uitvaart Top 50
Op welke plek staat Papa van Stef Bos eigenlijk?quote:Op woensdag 31 december 2008 17:41 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar hij doet het goed op begrafenissen. Hij staat op de 14de plek in de Dela Uitvaart Top 50
Op de 16de plek: http://www.dela.nl/rondom_overlijden/uitvaart_top_50quote:Op woensdag 31 december 2008 17:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
Op welke plek staat Papa van Stef Bos eigenlijk?
quote:Op woensdag 31 december 2008 17:39 schreef ScottTracy het volgende:
Deze vind ik dan weer niet zoveel aan![]()
thanxquote:Op woensdag 31 december 2008 17:42 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Op de 16de plek: http://www.dela.nl/rondom_overlijden/uitvaart_top_50
Mijne niet maar hij is wel lekkerquote:
Mijn favo is Like a rolling stone, maar deze is ook erg goedquote:
De emotie, de viool, de viool in combinatie met zijn stem, de tekst, het totaalplaatje, geweldig!quote:Op woensdag 31 december 2008 17:45 schreef Hephaistos. het volgende:
Er zijn toch wel betere Dylan nummers dan deze?Als je het verhaal eenmaal een keertje gehoord hebt, vind ik het als nummer niet heel bijzonder.
Ook mooi jaquote:Op woensdag 31 december 2008 17:46 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mijn favo is Like a rolling stone, maar deze is ook erg goed
Amen.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
De emotie, de viool, de viool in combinatie met zijn stem, de tekst, het totaalplaatje, geweldig!
quote:Op woensdag 31 december 2008 17:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
De emotie, de viool, de viool in combinatie met zijn stem, de tekst, het totaalplaatje, geweldig!
Hierna komt een nummer dat je wel kan bekorenquote:Op woensdag 31 december 2008 17:48 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb geen favoriete Dylan nummers, ben geen liefhebber van zijn werk...
Volgens mij is dit de hoogste...quote:Op woensdag 31 december 2008 17:49 schreef MaJo het volgende:
Wat is eigenlijk de hoogste Dylan notering? Het verbaasd me dat deze zo hoog staat, was dacht ik niet een van zijn bekendste nummers...
blowing in the wind wellicht ?quote:Op woensdag 31 december 2008 17:49 schreef MaJo het volgende:
Wat is eigenlijk de hoogste Dylan notering? Het verbaasd me dat deze zo hoog staat, was dacht ik niet een van zijn bekendste nummers...
Ik ben niet religieus...quote:Op woensdag 31 december 2008 17:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hierna komt een nummer dat je wel kan bekoren
Dit nummer is het hoogst genoteerd van allemaal. Blowing In The Wind staat op 173quote:Op woensdag 31 december 2008 17:49 schreef MaJo het volgende:
[/quote:61 Bob Dylan Hurricane
125 Bob Dylan Like a rollin' stone
173 Bob Dylan Blowing in the wind
286 Bob Dylan Knockin' on heaven's door
519 Bob Dylan The times they are a changin'
546 Bob Dylan I want you
595 Bob Dylan Just like a woman
661 Bob Dylan Lay lady lay
1388 Bob Dylan Subterranean homesick blues
1597 Bob Dylan Rainy day women nos 12 & 35
1965 Bob Dylan I'll be your baby tonight
Mijn favoriet staat er niet inquote:
En terecht, het is zijn beste nummer. Wel verrassend, ik had verwacht dat het volk zijn andere nummers hoger zou aanslaan.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:52 schreef MaJo het volgende:
OMG dit is inderdaad zijn hoogste notering
Dodelijk als je net uit een relatie komtquote:I thought that I heard you laughing
I thought that I heard you sing
I think I thought I saw you try
Oftewel, een lekker uurtje!quote:Op woensdag 31 december 2008 17:54 schreef Ofyles2 het volgende:
De laatste avond van 2008 begint met:
59 42 Beach Boys - God only knows (1966)![]()
![]()
58 40 Katie Melua - Nine million bicycles (2005)![]()
57 44 ABBA - The day before you came (1982)![]()
56 76 John Miles - Music (1976)![]()
![]()
55 63 Boudewijn de Groot - Verdronken vlinder (1966)![]()
![]()
54 61 Creedence Clearwater Revival - I put a spell on you (1972)![]()
![]()
53 36 Frans Halsema - Voor haar (1977)![]()
52 64 Klein Orkest - Over de muur (1984)![]()
51 56 Alice Cooper - Halo of flies (1973)![]()
50 34 Billy Joel - Piano man (1974)![]()
49 57 Beatles - Let it be (1970)![]()
![]()
En nu in het Nederlands?quote:Op woensdag 31 december 2008 17:54 schreef Zwansen het volgende:
leuk nummer. Ik vind ik man on the moon eigenlijk veel nummer. Vooral die versie met Bruce.
maar dan vooral live!!quote:Op woensdag 31 december 2008 17:55 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind Man on the Moon ook veel nummer.
nightswimmingquote:Op woensdag 31 december 2008 17:54 schreef Zwansen het volgende:
leuk nummer. Ik vind ik man on the moon eigenlijk veel nummer. Vooral die versie met Bruce.
Toch lang niet hun mooiste.quote:
Zeker.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:55 schreef peaceman het volgende:
55 63 Boudewijn de Groot - Verdronken vlinder (1966)(veeeeeeel beter dan avond!)
Radio wat harder zetten?quote:Op woensdag 31 december 2008 17:57 schreef Diaan73 het volgende:
Hmmm moet zo eten gaan maken, maar het liedje van Katie Melua is te kort daarvoor.... hmmm
Dat is inderdaad een optie maar dan moet ie wel hard, want anders hoor ik het niet met afzuigkap aan in de keuken.quote:
Ja, hoor, dat mag best. It's a free country.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:58 schreef MadMaster het volgende:
Straks ABBA met The Day Before You Came.
Maar mag ik jullie deze versie van Blancmange tijdens het nieuws onder ogen brengen:
dies best grappigquote:Op woensdag 31 december 2008 17:58 schreef MadMaster het volgende:
Straks ABBA met The Day Before You Came.
Maar mag ik jullie deze versie van Blancmange tijdens het nieuws onder ogen brengen:
ABBA valt nog wel mee. Katie moet gewoon op d'r rug gaan liggenquote:Op woensdag 31 december 2008 17:56 schreef Vidacz het volgende:
Leuk uur komt eraan, ondanks ABBA en Katie Melua.
Gewoon een prachtig nummer. Zo jammer dat er een draak van een plaat achteraan komt. Dat verdient dit nummer niet!quote:
Moet ze wel haar benen wijd doen.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:08 schreef ThunderChild het volgende:
Katie moet gewoon op d'r rug gaan liggen![]()
Ze hebben toch al een stuk of 100 keer gezegd wie er op 1 staat?quote:Op woensdag 31 december 2008 18:08 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Van mij wel
Heb je gelijk een ban te pakken![]()
Probeer 104.6 FM.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:10 schreef Zwansen het volgende:
weet iemand de frequentie in de omgeving zwolle? Ik raak hem kwijt!
Forceren kan ook hoor. Heel goed zelfsquote:
Eens.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:11 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind deze wel leuk trouwens. Niet noodzakelijkerwijs zo hoog, maar hij hoort zeker in de lijst thuis.
Ik hoor Katie Melua, dus weet niet wat jij aan het luisteren bentquote:Op woensdag 31 december 2008 18:11 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind deze wel leuk trouwens. Niet noodzakelijkerwijs zo hoog, maar hij hoort zeker in de lijst thuis.
Ja hoorquote:Op woensdag 31 december 2008 18:11 schreef peaceman het volgende:
Is die snolschoonheid al afgelopen?
Hetzelfde!quote:Op woensdag 31 december 2008 18:12 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Forceren kan ook hoor. Heel goed zelfs![]()
Anyway, de oliebollen zijn klaar. Mocht ik jullie niet meer spreken vanavond, fijne jaarwisseling en tot volgend jaar
Dat zou nieuw zijn....quote:Hopelijk heb ik dan geen problemen met m'n internet![]()
May I suggest 69...quote:Op woensdag 31 december 2008 18:15 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Vooruit, ik zou het er best op kunnen, zolang ik er maar niet naar hoef te luisteren
Dat is jaren bekend..quote:Op woensdag 31 december 2008 18:17 schreef Roi het volgende:
Ik hoorde laatst wel dat ze lesbisch is..
Annifrid of Agnetha?quote:Op woensdag 31 december 2008 18:17 schreef Roi het volgende:
Ik hoorde laatst wel dat ze lesbisch is..
heel fraai omschreven!quote:Op woensdag 31 december 2008 18:20 schreef FritsFlits het volgende:
Music blijft een apart nummer. Te vaak gehoord en cliché, maar ergens diep van binnen blijft het mooi en toepasselijk
Heel fraai omschreven!quote:Op woensdag 31 december 2008 18:22 schreef D.Rose het volgende:
Dit is het favoriete nummer van veel mensen die niet zoveel met muziek hebben
Of dat zeggen ze, maar dan is het nog erger
Volgens mij zijn de meeste post gewoon on topic. Daar kunnen veel topics nog wat van leren!quote:Op woensdag 31 december 2008 18:22 schreef belsen het volgende:
Doen we nog ons best het een beetje ontopic te houden?
Onder welke steen heb jij gezeten?quote:Op woensdag 31 december 2008 18:22 schreef Arn0 het volgende:
Ik kende dit nummer nog niet, en vind het wel vrij mooi maar het kan denk ik wel vervelen als je het te vaak hoort.
Da's wel ironisch jaquote:Op woensdag 31 december 2008 18:22 schreef D.Rose het volgende:
Oh ja, sorry.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:22 schreef belsen het volgende:
Standje 69 met Katie is behoorlijk on-topic toch?quote:Op woensdag 31 december 2008 18:22 schreef belsen het volgende:
Ik ben dat met je eens. Avond moet de top 500 uit!quote:Op woensdag 31 december 2008 18:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Beste nummer van Boudewijn, naar mijn bescheiden mening.
je bedoelt Music van John Miles?quote:Op woensdag 31 december 2008 18:22 schreef D.Rose het volgende:
Of dat zeggen ze, maar dan is het nog erger
Verdronken Vlinder is één en al prachtige metafoor. Testament is een enorme geniale rijm. Beide nummers met een kern van waarheid en herkenbaarheid. Super sterk!quote:Op woensdag 31 december 2008 18:26 schreef Vogel87 het volgende:
Ik vind Testament nog iets mooier eigenlijk, maar ze zijn beide prachtig.
Zouden ze de lange versie draaien? Zou wel fijn zijn!quote:Op woensdag 31 december 2008 18:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Goooeeeeddd dit
Uiteraardquote:Op woensdag 31 december 2008 18:27 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
je bedoelt Music van John Miles?
![]()
Hoe kom je daar nou toch bij??
Vind ik welquote:
Ik ben nog maar 15quote:Op woensdag 31 december 2008 18:23 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij gezeten?
Lol. Wat heeft avond uit de top 500 daar nu mee te maken?quote:Op woensdag 31 december 2008 18:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik ben dat met je eens. Avond moet de top 500 uit!
Als je tips voor goede muziek wilt: http://www.last.fm/user/Peace_manquote:Op woensdag 31 december 2008 18:29 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik ben nog maar 15Dus sinds kort ben ik oude muziek aan het ontdekken, en vanzelfsprekend ken ik nog niet zoveel.
Spamsletquote:Op woensdag 31 december 2008 18:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als je tips voor goede muziek wilt: http://www.last.fm/user/Peace_man
Omdat Avond niet in de schaduw mag staan van liedjes als Testament en Verdronken Vlinder.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lol. Wat heeft avond uit de top 500 daar nu mee te maken?
Dan is het je vergevenquote:Op woensdag 31 december 2008 18:29 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik ben nog maar 15Dus sinds kort ben ik oude muziek aan het ontdekken, en vanzelfsprekend ken ik nog niet zoveel.
Your musical compatibility with Peace_man is Highquote:Op woensdag 31 december 2008 18:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Oke, dan heb ik volgens jou dus niks met muziek, goed dat ik dat dan nu weetquote:
JIj bent gewoon jaloers dat jij niet zo'n goede smaak hebt.quote:
Mocht je willen!quote:Op woensdag 31 december 2008 18:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
JIj bent gewoon jaloers dat jij niet zo'n goede smaak hebt.![]()
Even ontopic maar, voor er modjes beginnen te mopperen. Ik heb niks met die Frans Halsema, maar ik kan dit nummer gewoon niet lelijk vinden.
Graag gedaanquote:Op woensdag 31 december 2008 18:32 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oke, dan heb ik volgens jou dus niks met muziek, goed dat ik dat dan nu weet
Hahaquote:Op woensdag 31 december 2008 18:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wij zijn er tot een uur of 9, dan gaan we verder luisteren bij de buren.. van posten komt dan natuurlijk niets. Zo eerst even eten trouwens.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:37 schreef MaJo het volgende:
Nog maar een paar uurtjes
Hebben de mensen hier trouwens plannen of gaan jullie ook tot het einde luisteren? Ik ben bij mijn ouders en die zijn ook helemaal gek van de top 2000 dus dat wordt met bo-rap het nieuwe jaar ingaan![]()
Jij mag wel even verderquote:
Mijn ouders vinden het niet zo. Ze houden sowieso al niet van Queen, Deep Purple, Led Zeppeling en dergelijke. Dus ik zit op m'n eigen kamertje de Top 2000 te luisteren, MSN te volgen, dit forum te volgen en het DVZ-forum (Efteling) te volgen. Straks Top2000 in Concert kijken!quote:Op woensdag 31 december 2008 18:37 schreef MaJo het volgende:
Hebben de mensen hier trouwens plannen of gaan jullie ook tot het einde luisteren? Ik ben bij mijn ouders en die zijn ook helemaal gek van de top 2000 dus dat wordt met bo-rap het nieuwe jaar ingaan![]()
Na dit uur ben ik van de computer weg. Maar de radio blijft de komende uren nog wel aanquote:Op woensdag 31 december 2008 18:37 schreef MaJo het volgende:
Ah tofquote:Op woensdag 31 december 2008 18:38 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wij zijn er tot een uur of 9, dan gaan we verder luisteren bij de buren.. van posten komt dan natuurlijk niets. Zo eerst even eten trouwens.
Insgelijks en newbie natuurlijk een extraatjequote:Op woensdag 31 december 2008 18:39 schreef cafca het volgende:
Misschien kom ik in de loop van de avond nog ff langs, maar mocht dit niet lukken, alvast allemaal een heel goed 2009 toegewenst!
Een stukje uit The Sound of Music... eh, Alice Cooper. Hier staat een uitgebreid stuk:quote:Op woensdag 31 december 2008 18:40 schreef Zwansen het volgende:
ik als 20'er ken dit niet. Wat is dit?
Ik wil me hier bij aansluitenquote:Op woensdag 31 december 2008 18:39 schreef cafca het volgende:
Misschien kom ik in de loop van de avond nog ff langs, maar mocht dit niet lukken, alvast allemaal een heel goed 2009 toegewenst!
Alice Cooper. Nummers als Poison zijn ook wat bekender voor ons jongeren dan deze.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:40 schreef Zwansen het volgende:
Halo of flies - Alice Cooper.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:40 schreef Zwansen het volgende:
Alice Cooper.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:40 schreef Zwansen het volgende:
Wilde ik ook weten, dus ik had het al opgezocht: heeft toch op #5 gestaan in de Top 40quote:Op woensdag 31 december 2008 18:41 schreef tong80 het volgende:
Vreemd dat dit zo hoog staat.
Is volgens mij niet eens een echte hit geweest.
Of vergis ik me ?
Nee die kwam om half 7 op TVquote:Op woensdag 31 december 2008 18:42 schreef Zwansen het volgende:
acdc natuurlijk. Ken alleen kun echt leuke nummers.
Furnier klink eerder Fransquote:Op woensdag 31 december 2008 18:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alice Cooper.
Heeft dacht ik Nederlandse voorouders
De jaarlijst van de Top40 in 1973:quote:Op woensdag 31 december 2008 18:41 schreef tong80 het volgende:
Of vergis ik me ?
Okquote:Op woensdag 31 december 2008 18:42 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Wilde ik ook weten, dus ik had het al opgezocht: heeft toch op #5 gestaan in de Top 40
Halo of flies 1973 28-07-1973 5 10quote:Op woensdag 31 december 2008 18:41 schreef tong80 het volgende:
Of vergis ik me ?
Helaas. Dat is idd wel irritant, dat ze door intro's heen praten.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:46 schreef ScottTracy het volgende:
Piano ManGa nou niet door die mondharmonica praten
Ah minder dat je ouders het niks vinden... Gewoon mee spammen johquote:Op woensdag 31 december 2008 18:38 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Mijn ouders vinden het niet zo. Ze houden sowieso al niet van Queen, Deep Purple, Led Zeppeling en dergelijke. Dus ik zit op m'n eigen kamertje de Top 2000 te luisteren, MSN te volgen, dit forum te volgen en het DVZ-forum (Efteling) te volgen. Straks Top2000 in Concert kijken!
Nog veel te laag. Hoort standaard in de top 10 van beste tracks allertijdenquote:Op woensdag 31 december 2008 18:47 schreef Vogel87 het volgende:
Piano Man, daar heb ik de afgelopen jaren volgens mij altijd wel op gestemd. Een terechte top 50-notering!
Tsja, er zijn zoveel mooie nummers... het is altijd weer een helse klus om er tien uit te kiezen (in sommige jaren stemde ik wel eens stiekem twee keer).quote:Op woensdag 31 december 2008 18:50 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Nog veel te laag. Hoort standaard in de top 10 van beste tracks allertijden
Echt hey. En dan stem je altijd weer op dezelfde liedjesquote:Op woensdag 31 december 2008 18:51 schreef Vogel87 het volgende:
[..]
Tsja, er zijn zoveel mooie nummers... het is altijd weer een helse klus om er tien uit te kiezen (in sommige jaren stemde ik wel eens stiekem twee keer).
quote:Op woensdag 31 december 2008 18:59 schreef tong80 het volgende:
40 51 Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale (1969)
Dit draaiden we bij de crematie van mijn vader.
Mooiste Nederlandstalige nummer ooit.
Het laatst uitgebrachte album inderdaadquote:Op woensdag 31 december 2008 18:52 schreef Vogel87 het volgende:
Deze stond toch op het laatste album van The Beatles? Prachtig nummer.
Ik denk dat ik het daar wel mee eens ben. Helemaal met die herinnering erbij.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:59 schreef tong80 het volgende:
Bij de begrafenis van mijn vader was dat oa. Stef Bos - Papaquote:Op woensdag 31 december 2008 18:59 schreef tong80 het volgende:
I love it.quote:
Ook een prachtig nummer.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:10 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Bij de begrafenis van mijn vader was dat oa. Stef Bos - Papa
Bijna cliche
quote:Op woensdag 31 december 2008 19:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
I love it.
edit: te laat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |