Je weet niet eens hoeveel hypotheek ze op dat huis hebben...quote:Op maandag 13 april 2009 22:28 schreef LXIV het volgende:
Ze krijgen uiteraard geen HRA in het buitenland. Dus betalen ze de volle mep. Dat zet wel wat druk op de ketel.
Het zou zo maar kunnen dat de mensen er van af willen. Wie weet heb je geluk.quote:Op maandag 13 april 2009 21:17 schreef rdkraker het volgende:
Graag jullie mening over deze:
Hebben een woning op t oog. Staat ca. 1,5 jaar te koop en ca. 3/4 jaar leeg. Heb via kennissen vernomen dat de mensen er echt vanaf moeten omdat ze geemigreerd zijn. Ook hebben we gehoord dat er amper kijkers, laat staan biedingen zijn.
Huis staat voor 350, is al twee keer verlaagd, van 389 naar 369 naar 350. Redelijk achterstallig onderhoud, er moet zeker voor 30k aan worden verbouwd.
We willen beginnen met 290 te bieden, en 310 als eindbod. (= ca. 15 resp. 12% onder de vraagprijs)
Wat denken jullie... is dit haalbaar?
(gaan woensdag waarsch bieden... duimen jullie mee? )
3tom max bieden. Je kan beginnen op 290 als je dat voor jezelf prettiger vind, maar zoals ik al zei, je kan ook gewoon eenmalig 3ton bieden en zien wat ze er mee doen.quote:Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef rdkraker het volgende:
klopt, inhoudelijk weten we helaas niet veel van de verkopers. Wat marktconform betreft; t gaat om een normale tussenwoning, bj 1970, woonopp 125m2, perceel 180m2. Er is onlangs een identieke hoekwoning verkocht, vp 360, betaald 310.
Van de broer van mijn zwager (is makelaar) weet ik dat de prijzen bij het kadaster altijd wat onduidelijk zijn. Als je een huis met bijv. inboedel verkoopt komt die prijs in het kadaster te staan, maar je kan dus niet zien wat de prijs voor het huis zelf is geweest (alleen de totaalprijs). De makelaars uit de regio hebben ook een eigen systeem vertelde hij waar het allemaal perfect instond (maar daar kan je dus niet bij als klant of als je niemand kent die makelaar is in de buurt waar je zoekt).quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:56 schreef rdkraker het volgende:
De vorige bewoner woonde er sinds 2001 en heeft ca 265k betaald (sms service kadaster).
Hoe groot is het (m2)?quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:41 schreef VinnieJones het volgende:
Vraagje.
Binnenkort ga ik een leuk appartement bezichtigen.
*Vraagprijs 187.000
*staat al ongeveer een half jaar in de verkoop
*Wel goed verzorgt, keuken vrij nieuw.
*Twee zelfde appartementen ook te koop ernaast, maar die zijn niet zo mooi van binnen (vraagprijs rond 175.00)
Wat is ongeveer een reeel bod, mocht het mij allemaal bevallen?
Mn dubieuze hypotheek adviseur had me wijsgemaakt dat ik gewoon minimaal 20k eronder zou moeten bieden wat voor huis dan ook
woonoppervlakte 115m2quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:00 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Hoe groot is het (m2)?
Hoeveel kamers?
Bouwjaar?
Plaats en wijk?
Windrichting van het balkon?
Die supermarkt is een voordeel qua boodschappen doen, maar een absoluut nadeel qua herrie.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:21 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
woonoppervlakte 115m2
4 kamers(3 slaapkamer)
Amersfoort
Windrichting balkon ?![]()
PS:
Appartement bestaat uit BG, 1e verdieping en 2e verdieping.
Het gaat nu om 2e verdieping, dus ook zolder.
EN op de begane grond heb je een supermarkt. Of dat voordelig / nadelig is weet ik nog niet.
Noord, oost, zuid, west etc.?quote:
Ik denk dat die prijs wel meevalt. Wij wonen nu zelf in een appartement van 85 m2 in Amersfoort. Wel in het centrum, 3 minuutjes lopen en je staat op de pleintjes en de winkelstraten. We hebben 2 slaapkamers, balkon op het oosten. Wij huren nu, maar het appartement gaat als wij weg zijn verkocht worden. Andere appartementen hier staan voor rond de ¤ 210.000,-- te koop. Appartementen zijn meer dan 20 jaar oud.quote:187.000 lijkt toch mij wel heel erg duur voor het appartement. Ik denk dat je voor die prijs ook appartementen van een later bouwjaar, en balkon op het zuiden (das duurder) kan krijgen. Voor zo'n appartement vind ik zelfs 170.000 nog vrij prijzig.
Edit: als ik wat rondkijk in Amersfoort zie ik dat de vraagprijzen over het algemeen behoorlijk hoog zijn.
Mijn gok, een of andere investeerder, die die dingen heeft gekocht in de jaren 70 of 80, nadert nu pensioenleeftijd (en weet dat de markt de komende 5 jaar zo goed als zeker niet meer zal stijgen) en wil cashen... je ziet dat wel vaker momenteel.quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:37 schreef Serinde het volgende:
Ik zou me meteen afvragen waarom er drie naast elkaar te koop staan. Toeval
Het gaat iig om 2 woningen waar nu nog mensen in verblijven. En andere woning staat al paar maanden leeg. (is nu trouwens verkocht onder voorbehoud)quote:Op maandag 20 april 2009 10:32 schreef Emu het volgende:
[..]
Mijn gok, een of andere investeerder, die die dingen heeft gekocht in de jaren 70 of 80, nadert nu pensioenleeftijd (en weet dat de markt de komende 5 jaar zo goed als zeker niet meer zal stijgen) en wil cashen... je ziet dat wel vaker momenteel.
Of (persoonlijke ervaring..quote:Op maandag 20 april 2009 10:32 schreef Emu het volgende:
[..]
Mijn gok, een of andere investeerder, die die dingen heeft gekocht in de jaren 70 of 80, nadert nu pensioenleeftijd (en weet dat de markt de komende 5 jaar zo goed als zeker niet meer zal stijgen) en wil cashen... je ziet dat wel vaker momenteel.
Dat zou toch in mijn ogen eerder een voordeel zijn voor de huiseigenaar. Ze mogen pas slopen, als jij daarvoor toestemming geeft. En dan leg je de lat lekker hoog, om het maximale uit je huis te halen.quote:Op maandag 20 april 2009 15:27 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Of (persoonlijke ervaring..) er staat in het bestemmingsplan dat ze de buurt willen opknappen en die woningen staan op de nominatie om gesloopt te worden.
Nee hoor. De procedure gaat iets anders. De gemeente legt voorkeursrecht op je woning, in die tijd moet je de woning eerst aan de gemeente aanbieden als je hem wil verkopen. Is het bestemmingsplan definitief, dan gaat de gemeente in onderhandeling met je over de prijs. Mocht je er dan niet uitkomen, dan trekt de gemeente je voor de rechter voor een onteigeningsprocedure en dan moet je gaan werken met een advocaat, en taxateurs en moet je nog maar zien wat je ervoor krijgt.quote:Op maandag 20 april 2009 15:49 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Dat zou toch in mijn ogen eerder een voordeel zijn voor de huiseigenaar. Ze mogen pas slopen, als jij daarvoor toestemming geeft. En dan leg je de lat lekker hoog, om het maximale uit je huis te halen.
Je kan even verder kijken, maar je kan toch ook gewoon een bod doen wat je redelijk lijkt? Misschien zit de eigenaar wel heel erg omhoog.quote:Op dinsdag 21 april 2009 00:09 schreef VinnieJones het volgende:
Ik heb trouwens gekeken. En in het echt viel het wat tegen, want op de foto's leek de woonkamer veeeul ruimer![]()
En er zit nog wel wat werk aan. En dat is de prijs toch best hoog.
Makelaar vroeg nog je mag een bod doen, maar ik dacht ik kijk nog wel even verder. Heb deze week nog 2 afspraken staan, dus bieden op een woning waar ik nog niet zeker van ben doe ik niet. Zou ik het wel doen, had ik minimaal 20% onder de verkoopprijs voor over
Zoiets drukt de prijs wel, maar je moet voor jezelf wel afvragen of je er dan nog wil wonen! Waarom kijk je niet in Duitsland, zoals zovelen in het oosten van Nederland. Daar heb je een twee keer zo mooi huis voor veel minder geld. Voor 2 ton koop je daar iets prachtigs.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:23 schreef Madelievje het volgende:
Hier nog iemand die wel wat advies kan gebruiken;
Vrijstaand huis in het oosten. Staat al 9 maanden te koop. eerst werd 3 ton gevraagd, nu 275.000. Ziet er goed uit, hoeft weinig aan te gebeuren, jaren 30 huis (150 m2). Staat wel aan hele drukke weg en er wordt nog in de omgeving ervoor en erachter gebouwd in de komende jaren. Wat is nu een goede prijs om te bieden? Wij willen eigenlijk maar 240.000 euro betalen, is dat reeel? Hij is in 2002 gekocht voor maar 190.000 euro. Makelaar doet trouwens erg dubieus over of de bewoners al een ander huis hebben gekocht of niet en verzweeg ook mooi dat er een gebouw tegenover het huis nog wordt geplaatst, waar nu bomen staan (was te verwachten natuurlijk). Zoiets drukt toch ook de prijs?
Gewoon een laag bod doen, wie weet heb je geluk?quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:35 schreef Madelievje het volgende:
Mwah, dan kunnen we niet meer fietsend naar het werk en vrienden. :-) Ik zou er alleen willen wonen als we een goede prijs kunnen krijgen. Gebouw staat nog wel een eindje van het huis af, dus voor ons niet te bezwaarlijk.
Doe een bod van 235k en zie hoe ze reageren. Veel kans dat die gewoon dubbele lasten hebben momenteel als de makelijk zo dubieus doet. Als ze niet met een tegenbod komen, jammer voor hen. Ik denk wel niet dat je dit kan kopen voor 240k, mss 245-250k hoger zou ik niet gaan in de huidige markt, kan je gewoon lekker verder zoeken, vergeet niet, wij zitten sinds enkele maanden een kopersmarkt, en dat blijft zo nog wel even.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:23 schreef Madelievje het volgende:
Vrijstaand huis in het oosten. Staat al 9 maanden te koop. eerst werd 3 ton gevraagd, nu 275.000. Ziet er goed uit, hoeft weinig aan te gebeuren, jaren 30 huis (150 m2). Staat wel aan hele drukke weg en er wordt nog in de omgeving ervoor en erachter gebouwd in de komende jaren. Wat is nu een goede prijs om te bieden? Wij willen eigenlijk maar 240.000 euro betalen, is dat reeel? Hij is in 2002 gekocht voor maar 190.000 euro. Makelaar doet trouwens erg dubieus over of de bewoners al een ander huis hebben gekocht of niet en verzweeg ook mooi dat er een gebouw tegenover het huis nog wordt geplaatst, waar nu bomen staan (was te verwachten natuurlijk). Zoiets drukt toch ook de prijs?
Ga er niet wonen. Lijkt me niks.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:23 schreef Madelievje het volgende:
bij mijn tante gaan ze ook bouwen, continue protest heeft ze aangetekend en het bouwbedrijf heeft haar nu 100.000 euro betaald zodat ze stopt met het blokkeren van de bouw en daarmee is ze akkoord. Damn, 100.000 euro, niet verkeerdquote:Op dinsdag 21 april 2009 17:57 schreef avonne het volgende:
[..]
Ga er niet wonen. Lijkt me niks.
edit: vooral bouwwerkzaamheden kunnen dus wel eens vele jaren gaan duren.
Hebben vorige week donderdag 290k geboden; vanochtend pas reactie terug van de makelaar. Taktiek...?quote:Op maandag 13 april 2009 21:17 schreef rdkraker het volgende:
Graag jullie mening over deze:
Hebben een woning op t oog. Staat ca. 1,5 jaar te koop en ca. 3/4 jaar leeg. Heb via kennissen vernomen dat de mensen er echt vanaf moeten omdat ze geemigreerd zijn. Ook hebben we gehoord dat er amper kijkers, laat staan biedingen zijn.
Huis staat voor 350, is al twee keer verlaagd, van 389 naar 369 naar 350. Redelijk achterstallig onderhoud, er moet zeker voor 30k aan worden verbouwd.
We willen beginnen met 290 te bieden, en 310 als eindbod. (= ca. 15 resp. 12% onder de vraagprijs)
Wat denken jullie... is dit haalbaar?
(gaan woensdag waarsch bieden... duimen jullie mee? )
Nope... want ons eindbod is ook idd een eindbod. Geen tussenbod gedaan omdat ze zelf ook met een definitief?? eindbod kwamen Hebben aangegeven dat we niet meer kunnen en willen betalen gezien de staat van het huis. Makelaar gaf aan dat 'het weinig zin heeft' dit door te geven omdat het gat zo groot is. Kan ook weer tactiek zijn natuurlijk. Maar aan hen de keus, nog 15k zakken en direct hun huis kwijt of afwachten of ze binnen 2 jaar weer 2 biedingen krijgen.. huis wordt er niet duurder op natuurlijk als het leegstaat... :-)quote:Op woensdag 22 april 2009 11:51 schreef LXIV het volgende:
Lijkt me reeel. Maar waarom doe je geen tussenbod van 300K?
Als je de woning echt wil hebben op dit moment zou ik ook niet moeilijk doen over 10K meer of minder. Want dat is per maand welhaast niks extra.
Ik denk dat de verkoopprijs uitkomt op 317,5
Ik ben het even kwijt, zit nu 3 dagen in een hotel voor het werk en kan het ook niet opzoeken. Als ik het niet vergeet post ik het hier dit weekeinde.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:41 schreef avonne het volgende:
zo!
Hebben ze daar nog geld voor tegenwoordig? Kun je zeggen waar het is?
zo is dat.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:15 schreef rdkraker het volgende:
[..]
Nope... want ons eindbod is ook idd een eindbod. Geen tussenbod gedaan omdat ze zelf ook met een definitief?? eindbod kwamen Hebben aangegeven dat we niet meer kunnen en willen betalen gezien de staat van het huis. Makelaar gaf aan dat 'het weinig zin heeft' dit door te geven omdat het gat zo groot is. Kan ook weer tactiek zijn natuurlijk. Maar aan hen de keus, nog 15k zakken en direct hun huis kwijt of afwachten of ze binnen 2 jaar weer 2 biedingen krijgen.. huis wordt er niet duurder op natuurlijk als het leegstaat... :-)
Maar voor E11,50 wil het Kadaster je dat graag vertellen: http://kadaster.nl/index_frames.html?inhoud=/particulier/producten/product_hypothecair-uittreksel.html&navig=/particulier/nav_serverside.html%3Fscript%3D1quote:Op maandag 13 april 2009 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Je weet niet eens hoeveel hypotheek ze op dat huis hebben...
Niet meer belangrijk :-Dquote:Op zaterdag 25 april 2009 07:37 schreef viccie het volgende:
[..]
Maar voor E11,50 wil het Kadaster je dat graag vertellen: http://kadaster.nl/index_frames.html?inhoud=/particulier/producten/product_hypothecair-uittreksel.html&navig=/particulier/nav_serverside.html%3Fscript%3D1
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 25 april 2009 14:21 schreef rdkraker het volgende:
Niet meer belangrijk :-D
Check net even mn kantoormail adres (waar ik het oorspronkelijke bod op had bevestigd...
en ze gaan akkoord met ons bod van 307.500 !
Dus lichtelijk geschokt want niet meer verwacht, maar wel helemaal heppie de peppie ;-)
Gefeliciteerd! Knappe onderhandeling gevoerd. Had niet verwacht dat je er zoveel af zou krijgen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:21 schreef rdkraker het volgende:
[..]
Niet meer belangrijk :-D
Check net even mn kantoormail adres (waar ik het oorspronkelijke bod op had bevestigd...
en ze gaan akkoord met ons bod van 307.500 !
Dus lichtelijk geschokt want niet meer verwacht, maar wel helemaal heppie de peppie ;-)
quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:31 schreef GodsSon het volgende:
Voor de ervaringsdeskundige, een nieuwbouw appartement, moet nog aan de bouw begonnen worden, prijs is 195k v.o.n. is het mogelijk om daar wat af te krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |