abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 22:29:51 #101
236264 crew  capricia
pi_67989107
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:28 schreef LXIV het volgende:
Ze krijgen uiteraard geen HRA in het buitenland. Dus betalen ze de volle mep. Dat zet wel wat druk op de ketel.
Je weet niet eens hoeveel hypotheek ze op dat huis hebben...
Eigenlijk weten we gewoon bar weinig van de verkopende partij en hun eventuele noodzaak om tot een snelle executie over te gaan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67989689
klopt, inhoudelijk weten we helaas niet veel van de verkopers. Wat marktconform betreft; t gaat om een normale tussenwoning, bj 1970, woonopp 125m2, perceel 180m2. Er is onlangs een identieke hoekwoning verkocht, vp 360, betaald 310.
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
  maandag 13 april 2009 @ 23:12:23 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67990780
Ja. Ik vind het veel voor een tussenwoning. Laat me raden, Randstad? In de rest van het land betaal je tussen de 160K en de 240K voor zo'n woning. Maar goed, dat verschil tussen de randstad en de rest zal ook altijd blijven bestaan.
The End Times are wild
pi_67992640
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:17 schreef rdkraker het volgende:
Graag jullie mening over deze:
Hebben een woning op t oog. Staat ca. 1,5 jaar te koop en ca. 3/4 jaar leeg. Heb via kennissen vernomen dat de mensen er echt vanaf moeten omdat ze geemigreerd zijn. Ook hebben we gehoord dat er amper kijkers, laat staan biedingen zijn.

Huis staat voor 350, is al twee keer verlaagd, van 389 naar 369 naar 350. Redelijk achterstallig onderhoud, er moet zeker voor 30k aan worden verbouwd.

We willen beginnen met 290 te bieden, en 310 als eindbod. (= ca. 15 resp. 12% onder de vraagprijs)

Wat denken jullie... is dit haalbaar?
(gaan woensdag waarsch bieden... duimen jullie mee ? )
Het zou zo maar kunnen dat de mensen er van af willen. Wie weet heb je geluk.
Zorg wel voor dat bouwkundig rapport, om niet voor financiele tegenvallers te staan.

Kun je de regio een beetje aangeven? Weet je hoeveel buurhuizen hebben gekost?
pi_67995226
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef rdkraker het volgende:
klopt, inhoudelijk weten we helaas niet veel van de verkopers. Wat marktconform betreft; t gaat om een normale tussenwoning, bj 1970, woonopp 125m2, perceel 180m2. Er is onlangs een identieke hoekwoning verkocht, vp 360, betaald 310.
3tom max bieden. Je kan beginnen op 290 als je dat voor jezelf prettiger vind, maar zoals ik al zei, je kan ook gewoon eenmalig 3ton bieden en zien wat ze er mee doen.
pi_68006776
De vorige bewoner woonde er sinds 2001 en heeft ca 265k betaald (sms service kadaster ). Ga er dus vanuit dat er nog wel wat hypotheek op rust (in tegenstelling tot de 'originele bewoners van die wijk die in 1975 ing 40.000 gulden(!) hebben betaald )

@ avonne; wat omliggende huizen betreft; zoals gezegd; enige recente verkoop van iets vergelijkbaars is een hoekwoning met een vp van 360, verkocht voor 310.
pi_68011469
Als een hoekwoning verkocht is voor 310, is 310 voor de tussenwoning toch echt te veel lijkt me. Ik zou lager bieden, veel concurrentie heb je dus niet.
pi_68055083
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:56 schreef rdkraker het volgende:
De vorige bewoner woonde er sinds 2001 en heeft ca 265k betaald (sms service kadaster ).
Van de broer van mijn zwager (is makelaar) weet ik dat de prijzen bij het kadaster altijd wat onduidelijk zijn. Als je een huis met bijv. inboedel verkoopt komt die prijs in het kadaster te staan, maar je kan dus niet zien wat de prijs voor het huis zelf is geweest (alleen de totaalprijs). De makelaars uit de regio hebben ook een eigen systeem vertelde hij waar het allemaal perfect instond (maar daar kan je dus niet bij als klant of als je niemand kent die makelaar is in de buurt waar je zoekt).

Geen idee of het waar is, maar hij gaf aan dat hijzelf vaak andere gegevens had dan het kadaster (maar ik vind het een wat vaag mannetje, dus of het waar is)? Hij was wel van mening dat je best laag kan bieden in dit soort tijden. Veel mensen zeggen: dan wil de verkoper niet meer reageren, maar hij vond dat meevallen.

Mijn schoonouders hebben het huis flink onder de prijs verkocht omdat ze er vanaf moesten (huur van nieuwe huis en hypotheeklasten oude huis) en het eerste bod hebben ze geaccepteerd zonder te onderhandelen. Ze waren blij dat ze de hypotheek konden aflossen (dat was wel een doel op zich, dus goed dat je bedenkt dat er nog een hypotheek op het huis kan zitten), maar alles wat erboven kwam vonden ze mooi meegenomen. Achteraf een goede beslissing, was net voor de crisis en nu raakt niemand (hier dan) zijn huis meer kwijt.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:41:19 #109
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_68101989
Vraagje.

Binnenkort ga ik een leuk appartement bezichtigen.
*Vraagprijs 187.000
*staat al ongeveer een half jaar in de verkoop
*Wel goed verzorgt, keuken vrij nieuw.
*Twee zelfde appartementen ook te koop ernaast, maar die zijn niet zo mooi van binnen (vraagprijs rond 175.00)

Wat is ongeveer een reeel bod, mocht het mij allemaal bevallen?
Mn dubieuze hypotheek adviseur had me wijsgemaakt dat ik gewoon minimaal 20k eronder zou moeten bieden wat voor huis dan ook
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_68102604
Ach, ik heb eens een woning bekeken met een vraagprijs van 169.000 euro. De woning stond al meer dan een half jaar te koop. Ik vond het wel een aardige woning en ik begon ook 10K onder de vraagprijs, waarop de makelaar me verbaasd aankeek en zei dat het wel een erg laag bod was maar dat ze het voor zou leggen aan de eigenaar. Een dag later kreeg ik een telefoontje dat ze het bod wel erg laag vonden en dat ze het leuk vonden dat ik belangstelling had maar dat ze geen tegenbod gingen doen omdat ze het bod echt te laag vonden, waarop ik dus zei dat ik afzag van de woning.

Een uur later werd ik teruggebeld waarop de makelaar me wist te melden dat de eigenaar dan toch "over zijn hart gestreken had" en een tegenbod deed dat 1K ( ) lager lag dan de vraagprijs. Toen heb ik de makelaar verteld dat ik in het vorige telefoongesprek toch afgezien had van de woning? Ik heb de woning uiteindelijk gekregen voor 2K minder dan de prijs die ik in gedachten had.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:00:26 #111
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_68102688
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:41 schreef VinnieJones het volgende:
Vraagje.

Binnenkort ga ik een leuk appartement bezichtigen.
*Vraagprijs 187.000
*staat al ongeveer een half jaar in de verkoop
*Wel goed verzorgt, keuken vrij nieuw.
*Twee zelfde appartementen ook te koop ernaast, maar die zijn niet zo mooi van binnen (vraagprijs rond 175.00)

Wat is ongeveer een reeel bod, mocht het mij allemaal bevallen?
Mn dubieuze hypotheek adviseur had me wijsgemaakt dat ik gewoon minimaal 20k eronder zou moeten bieden wat voor huis dan ook
Hoe groot is het (m2)?
Hoeveel kamers?
Bouwjaar?
Plaats en wijk?
Windrichting van het balkon?
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:21:51 #112
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_68103475
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:00 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Hoe groot is het (m2)?
Hoeveel kamers?
Bouwjaar?
Plaats en wijk?
Windrichting van het balkon?
woonoppervlakte 115m2
4 kamers(3 slaapkamer)
Amersfoort

Windrichting balkon ?

PS:
Appartement bestaat uit BG, 1e verdieping en 2e verdieping.
Het gaat nu om 2e verdieping, dus ook zolder.
EN op de begane grond heb je een supermarkt. Of dat voordelig / nadelig is weet ik nog niet.
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:17:12 #113
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_68105523
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:21 schreef VinnieJones het volgende:

[..]

woonoppervlakte 115m2
4 kamers(3 slaapkamer)
Amersfoort

Windrichting balkon ?

PS:
Appartement bestaat uit BG, 1e verdieping en 2e verdieping.
Het gaat nu om 2e verdieping, dus ook zolder.
EN op de begane grond heb je een supermarkt. Of dat voordelig / nadelig is weet ik nog niet.
Die supermarkt is een voordeel qua boodschappen doen, maar een absoluut nadeel qua herrie.
De hele dag mensen in de weer met karretjes, parkeeroverlast, herrie van laden/lossen ed. Ga er gewoon eens een tijdje voor de deur staan om te kijken hoe druk het er is, houd er ook rekening mee dat supermarkten tegenwoordig open zijn van 8-8.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:28:15 #114
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_68105971
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:21 schreef VinnieJones het volgende:

Windrichting balkon ?
Noord, oost, zuid, west etc.?
Ik heb ff gekeken op Funda, en het balkon ligt op 't oosten.

187.000 lijkt toch mij wel heel erg duur voor het appartement. Ik denk dat je voor die prijs ook appartementen van een later bouwjaar, en balkon op het zuiden (das duurder) kan krijgen. Voor zo'n appartement vind ik zelfs 170.000 nog vrij prijzig.

Edit: als ik wat rondkijk in Amersfoort zie ik dat de vraagprijzen over het algemeen behoorlijk hoog zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door SjonLok op 17-04-2009 13:43:51 ]
pi_68113372
Ik zou me meteen afvragen waarom er drie naast elkaar te koop staan. Toeval
pi_68135824
quote:
187.000 lijkt toch mij wel heel erg duur voor het appartement. Ik denk dat je voor die prijs ook appartementen van een later bouwjaar, en balkon op het zuiden (das duurder) kan krijgen. Voor zo'n appartement vind ik zelfs 170.000 nog vrij prijzig.

Edit: als ik wat rondkijk in Amersfoort zie ik dat de vraagprijzen over het algemeen behoorlijk hoog zijn.
Ik denk dat die prijs wel meevalt. Wij wonen nu zelf in een appartement van 85 m2 in Amersfoort. Wel in het centrum, 3 minuutjes lopen en je staat op de pleintjes en de winkelstraten. We hebben 2 slaapkamers, balkon op het oosten. Wij huren nu, maar het appartement gaat als wij weg zijn verkocht worden. Andere appartementen hier staan voor rond de ¤ 210.000,-- te koop. Appartementen zijn meer dan 20 jaar oud.

Mbt het onderhandelen: wij hebben net zelf een huis in het centrum van Utrecht gekocht. Stond 2 weken te koop, voor ¤325000,-- . We hebben een openingsbod van ¤ 280.000 gedaan en zijn na een redelijk lange onderhandeling ( 4 weken) uitgekomen op ¤ 293.000 ,--

[ Bericht 4% gewijzigd door Marijevdh op 18-04-2009 15:47:21 ]
pi_68195184
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:37 schreef Serinde het volgende:
Ik zou me meteen afvragen waarom er drie naast elkaar te koop staan. Toeval
Mijn gok, een of andere investeerder, die die dingen heeft gekocht in de jaren 70 of 80, nadert nu pensioenleeftijd (en weet dat de markt de komende 5 jaar zo goed als zeker niet meer zal stijgen) en wil cashen... je ziet dat wel vaker momenteel.
pi_68196066
Over het algemeen kan je zeggen ongeveer 20% minder en moet je proberen rond de 10% uit te komen
  maandag 20 april 2009 @ 13:51:26 #119
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_68201475
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:32 schreef Emu het volgende:

[..]

Mijn gok, een of andere investeerder, die die dingen heeft gekocht in de jaren 70 of 80, nadert nu pensioenleeftijd (en weet dat de markt de komende 5 jaar zo goed als zeker niet meer zal stijgen) en wil cashen... je ziet dat wel vaker momenteel.
Het gaat iig om 2 woningen waar nu nog mensen in verblijven. En andere woning staat al paar maanden leeg. (is nu trouwens verkocht onder voorbehoud)

Vanavond dus even kijken.
Maar goed, mocht het allemaal bevallen dan nog zal ik niet een heel hog bod doen.
Mijn voorkeur gaat naar een andere appartement, waar binnenkort een open huis is
pi_68204759
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:32 schreef Emu het volgende:

[..]

Of (persoonlijke ervaring.. ) er staat in het bestemmingsplan dat ze de buurt willen opknappen en die woningen staan op de nominatie om gesloopt te worden.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 20 april 2009 @ 15:49:33 #121
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_68205496
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:27 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Of (persoonlijke ervaring.. ) er staat in het bestemmingsplan dat ze de buurt willen opknappen en die woningen staan op de nominatie om gesloopt te worden.
Dat zou toch in mijn ogen eerder een voordeel zijn voor de huiseigenaar. Ze mogen pas slopen, als jij daarvoor toestemming geeft. En dan leg je de lat lekker hoog, om het maximale uit je huis te halen.
pi_68212155
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:49 schreef VinnieJones het volgende:

[..]

Dat zou toch in mijn ogen eerder een voordeel zijn voor de huiseigenaar. Ze mogen pas slopen, als jij daarvoor toestemming geeft. En dan leg je de lat lekker hoog, om het maximale uit je huis te halen.
Nee hoor. De procedure gaat iets anders. De gemeente legt voorkeursrecht op je woning, in die tijd moet je de woning eerst aan de gemeente aanbieden als je hem wil verkopen. Is het bestemmingsplan definitief, dan gaat de gemeente in onderhandeling met je over de prijs. Mocht je er dan niet uitkomen, dan trekt de gemeente je voor de rechter voor een onteigeningsprocedure en dan moet je gaan werken met een advocaat, en taxateurs en moet je nog maar zien wat je ervoor krijgt.

Maar de gemeente hoeft echt niet te wachten tot jij toestemming geeft. (Jammer genoeg...). Dat wil overigens niet zeggen dat er niet wat uit te slepen valt.
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:09:39 #123
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_68224674
Ik heb trouwens gekeken. En in het echt viel het wat tegen, want op de foto's leek de woonkamer veeeul ruimer

En er zit nog wel wat werk aan. En dat is de prijs toch best hoog.
Makelaar vroeg nog je mag een bod doen, maar ik dacht ik kijk nog wel even verder. Heb deze week nog 2 afspraken staan, dus bieden op een woning waar ik nog niet zeker van ben doe ik niet. Zou ik het wel doen, had ik minimaal 20% onder de verkoopprijs voor over
pi_68228430
Gewoon lekker nog verder kijken, en wie weet kom je dit huis straks met een lagere prijs tegen......
pi_68229325
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:09 schreef VinnieJones het volgende:
Ik heb trouwens gekeken. En in het echt viel het wat tegen, want op de foto's leek de woonkamer veeeul ruimer

En er zit nog wel wat werk aan. En dat is de prijs toch best hoog.
Makelaar vroeg nog je mag een bod doen, maar ik dacht ik kijk nog wel even verder. Heb deze week nog 2 afspraken staan, dus bieden op een woning waar ik nog niet zeker van ben doe ik niet. Zou ik het wel doen, had ik minimaal 20% onder de verkoopprijs voor over
Je kan even verder kijken, maar je kan toch ook gewoon een bod doen wat je redelijk lijkt? Misschien zit de eigenaar wel heel erg omhoog.

En als ze dan gaan lopen zeuren over het 'veel te lage bod', gewoon je bod intrekken en verder zoeken.
pi_68229709
Hier nog iemand die wel wat advies kan gebruiken;
Vrijstaand huis in het oosten. Staat al 9 maanden te koop. eerst werd 3 ton gevraagd, nu 275.000. Ziet er goed uit, hoeft weinig aan te gebeuren, jaren 30 huis (150 m2). Staat wel aan hele drukke weg en er wordt nog in de omgeving ervoor en erachter gebouwd in de komende jaren. Wat is nu een goede prijs om te bieden? Wij willen eigenlijk maar 240.000 euro betalen, is dat reeel? Hij is in 2002 gekocht voor maar 190.000 euro. Makelaar doet trouwens erg dubieus over of de bewoners al een ander huis hebben gekocht of niet en verzweeg ook mooi dat er een gebouw tegenover het huis nog wordt geplaatst, waar nu bomen staan (was te verwachten natuurlijk). Zoiets drukt toch ook de prijs?
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:27:13 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68229832
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:23 schreef Madelievje het volgende:
Vrijstaand huis in het oosten. Staat al 9 maanden te koop. eerst werd 3 ton gevraagd, nu 275.000. Ziet er goed uit, hoeft weinig aan te gebeuren, jaren 30 huis (150 m2). Staat wel aan hele drukke weg en er wordt nog in de omgeving ervoor en erachter gebouwd in de komende jaren. Wat is nu een goede prijs om te bieden? Wij willen eigenlijk maar 240.000 euro betalen, is dat reeel? Hij is in 2002 gekocht voor maar 190.000 euro. Makelaar doet trouwens erg dubieus over of de bewoners al een ander huis hebben gekocht of niet en verzweeg ook mooi dat er een gebouw tegenover het huis nog wordt geplaatst, waar nu bomen staan (was te verwachten natuurlijk). Zoiets drukt toch ook de prijs?
Zoiets drukt de prijs wel, maar je moet voor jezelf wel afvragen of je er dan nog wil wonen! Waarom kijk je niet in Duitsland, zoals zovelen in het oosten van Nederland. Daar heb je een twee keer zo mooi huis voor veel minder geld. Voor 2 ton koop je daar iets prachtigs.
The End Times are wild
pi_68230062
Mwah, dan kunnen we niet meer fietsend naar het werk en vrienden. :-) Ik zou er alleen willen wonen als we een goede prijs kunnen krijgen. Gebouw staat nog wel een eindje van het huis af, dus voor ons niet te bezwaarlijk.
pi_68235194
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:35 schreef Madelievje het volgende:
Mwah, dan kunnen we niet meer fietsend naar het werk en vrienden. :-) Ik zou er alleen willen wonen als we een goede prijs kunnen krijgen. Gebouw staat nog wel een eindje van het huis af, dus voor ons niet te bezwaarlijk.
Gewoon een laag bod doen, wie weet heb je geluk?

Markt gaat steeds slechter worden, dikke kans dat je geluk hebt dus, zie ook http://www.nu.nl/economie(...)nprijs-versnelt.html
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_68244544
quote:
Doe een bod van 235k en zie hoe ze reageren. Veel kans dat die gewoon dubbele lasten hebben momenteel als de makelijk zo dubieus doet. Als ze niet met een tegenbod komen, jammer voor hen. Ik denk wel niet dat je dit kan kopen voor 240k, mss 245-250k hoger zou ik niet gaan in de huidige markt, kan je gewoon lekker verder zoeken, vergeet niet, wij zitten sinds enkele maanden een kopersmarkt, en dat blijft zo nog wel even.
pi_68244612
quote:
Ga er niet wonen. Lijkt me niks.

edit: vooral bouwwerkzaamheden kunnen dus wel eens vele jaren gaan duren.

[ Bericht 4% gewijzigd door avonne op 21-04-2009 18:20:09 ]
pi_68250896
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:57 schreef avonne het volgende:

[..]

Ga er niet wonen. Lijkt me niks.

edit: vooral bouwwerkzaamheden kunnen dus wel eens vele jaren gaan duren.
bij mijn tante gaan ze ook bouwen, continue protest heeft ze aangetekend en het bouwbedrijf heeft haar nu 100.000 euro betaald zodat ze stopt met het blokkeren van de bouw en daarmee is ze akkoord. Damn, 100.000 euro, niet verkeerd
pi_68255339
zo!

Hebben ze daar nog geld voor tegenwoordig? Kun je zeggen waar het is?
pi_68265499
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:17 schreef rdkraker het volgende:
Graag jullie mening over deze:
Hebben een woning op t oog. Staat ca. 1,5 jaar te koop en ca. 3/4 jaar leeg. Heb via kennissen vernomen dat de mensen er echt vanaf moeten omdat ze geemigreerd zijn. Ook hebben we gehoord dat er amper kijkers, laat staan biedingen zijn.

Huis staat voor 350, is al twee keer verlaagd, van 389 naar 369 naar 350. Redelijk achterstallig onderhoud, er moet zeker voor 30k aan worden verbouwd.

We willen beginnen met 290 te bieden, en 310 als eindbod. (= ca. 15 resp. 12% onder de vraagprijs)

Wat denken jullie... is dit haalbaar?
(gaan woensdag waarsch bieden... duimen jullie mee ? )
Hebben vorige week donderdag 290k geboden; vanochtend pas reactie terug van de makelaar. Taktiek...?
Ze willen een eenmalig eindbod doen van 325k, das wat ons betreft een lachertje als je kijkt naar t feit dat t huis al 1 jaar te koop staat waarvan 7 a 8 maanden leeg, laat staan de verbouwing die nodig is. We willen vanmiddag een éénmalig eindbod doen van 310k... spannend!
  woensdag 22 april 2009 @ 11:51:51 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68266130
Lijkt me reeel. Maar waarom doe je geen tussenbod van 300K?

Als je de woning echt wil hebben op dit moment zou ik ook niet moeilijk doen over 10K meer of minder. Want dat is per maand welhaast niks extra.

Ik denk dat de verkoopprijs uitkomt op 317,5
The End Times are wild
pi_68266907
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:51 schreef LXIV het volgende:
Lijkt me reeel. Maar waarom doe je geen tussenbod van 300K?

Als je de woning echt wil hebben op dit moment zou ik ook niet moeilijk doen over 10K meer of minder. Want dat is per maand welhaast niks extra.

Ik denk dat de verkoopprijs uitkomt op 317,5
Nope... want ons eindbod is ook idd een eindbod. Geen tussenbod gedaan omdat ze zelf ook met een definitief?? eindbod kwamen Hebben aangegeven dat we niet meer kunnen en willen betalen gezien de staat van het huis. Makelaar gaf aan dat 'het weinig zin heeft' dit door te geven omdat het gat zo groot is. Kan ook weer tactiek zijn natuurlijk. Maar aan hen de keus, nog 15k zakken en direct hun huis kwijt of afwachten of ze binnen 2 jaar weer 2 biedingen krijgen.. huis wordt er niet duurder op natuurlijk als het leegstaat... :-)
pi_68268430
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 22:41 schreef avonne het volgende:
zo!

Hebben ze daar nog geld voor tegenwoordig? Kun je zeggen waar het is?
Ik ben het even kwijt, zit nu 3 dagen in een hotel voor het werk en kan het ook niet opzoeken. Als ik het niet vergeet post ik het hier dit weekeinde.
pi_68269560
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:15 schreef rdkraker het volgende:

[..]

Nope... want ons eindbod is ook idd een eindbod. Geen tussenbod gedaan omdat ze zelf ook met een definitief?? eindbod kwamen Hebben aangegeven dat we niet meer kunnen en willen betalen gezien de staat van het huis. Makelaar gaf aan dat 'het weinig zin heeft' dit door te geven omdat het gat zo groot is. Kan ook weer tactiek zijn natuurlijk. Maar aan hen de keus, nog 15k zakken en direct hun huis kwijt of afwachten of ze binnen 2 jaar weer 2 biedingen krijgen.. huis wordt er niet duurder op natuurlijk als het leegstaat... :-)
zo is dat.
Je moet alleen naar je eigen portemonnee kijken wat je er voor wilt geven.
En misschien heb je geluk dat ze de rekensom ook maken..
  zaterdag 25 april 2009 @ 01:40:45 #139
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_68358307
Wat vandaag is gebeurt slaat echt nergens op.

Er was een openhuis voor een appartement.
Tussen 15.15 - 15.45 uur.

Kom ik daar aan rond 15.20 uur, staan er een hoop mensen beneden voor de ingang.
Ik denk, waarom zijn die niet al binnen is toch al tijd.

Blijkt , woning is al verkocht.
Er is geen makelaar aanwezig.
Appartement staat al een week op funda, ik nog gebeld van de week met de makelaar. (Woonvast Amersfoort) ! Om te vragen hoe het te werk gaat. Ik kon me pas inschrijven voor de woning tijdens het open huis en daarvoor niet! Maar nu blijkt, dat ze de woning gister al hebben verkocht !

Dit mag toch niet. Procedure is toch dat zo'n woning eenmaal gepland staat voor een open huis, dat ze niet daarvoor kunnen verkopen. Je koopt de woning met koopgarant van de 'huurvestiging'.

-------------

Daarna nog een appartement bekeken. Had ik om 16.00 uur een afspraak staan. Die was toevallig ook via dezelfde makelaar (was ik niet van bewust)
Ik boos tegen hem verhaal verteld, maar hij zei dat hij er verder niet van op de hoogte was bla bla.

Wel een leuk appartement. Maisonnette 2 verdiepingen
103 m2 (3 slaapkamers)
Ziet er leuk uit van binnen. Vrouwlief vond het ook wel wat
Alleen de servicekosten zijn erg hoog met 180 euro .

Prijs 179.500
Mocht ik een bod op doen, dan zit ik rond de 165.000 te denken . Do able ?
pi_68359781
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Je weet niet eens hoeveel hypotheek ze op dat huis hebben...
Maar voor E11,50 wil het Kadaster je dat graag vertellen: http://kadaster.nl/index_frames.html?inhoud=/particulier/producten/product_hypothecair-uittreksel.html&navig=/particulier/nav_serverside.html%3Fscript%3D1
pi_68366013
quote:
Niet meer belangrijk :-D
Check net even mn kantoormail adres (waar ik het oorspronkelijke bod op had bevestigd...
en ze gaan akkoord met ons bod van 307.500 !

Dus lichtelijk geschokt want niet meer verwacht, maar wel helemaal heppie de peppie ;-)
pi_68366258
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 14:21 schreef rdkraker het volgende:
Check net even mn kantoormail adres (waar ik het oorspronkelijke bod op had bevestigd...

Dus lichtelijk geschokt want niet meer verwacht, maar wel helemaal heppie de peppie ;-)
Gefeliciteerd

Alhoewel 300k denk ik ook was gelukt. Maar 7500e op dit bedrag is te verwaarlozen in de maandelijkse hypotheekkosten.
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:19:26 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68368363
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 14:21 schreef rdkraker het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Knappe onderhandeling gevoerd. Had niet verwacht dat je er zoveel af zou krijgen.
The End Times are wild
pi_68434572
Beste,

ik ben totaal nieuw in de huizenmarkt , maar heb een leuk huis appartement gezien en ben wezen kijken en staat me helemaal aan , het is te koop voor 154,500

het staat nu 6+ maanden te koop , volgens kadaster is het huis gekocht voor 135,000 in 2006 en een zelfde huis in het zelfde portiek in 2007 voor 127,000

de verbouwingen die gedaan zijn , zijn gedaan door de eigenaar in 2004 die het verkocht heeft in 2006 aan de huidige eigenaar

wat is normaal om te bieden , mensen in me omgevingen zeggen begin met 125,000 das 30000 onder de vraag prijs ! het lijkt mij zoveel , maar krijg ik als argument

6 maanden te koop , kijk naar de prijzen van de aankoop en de huizen in de omgeving is dit reeel ?
  maandag 27 april 2009 @ 21:05:20 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68437030
Als deze huizen in 2007, op de top van de markt, verkocht werden voor 127K dan vind ik een vraagprijs van 154K op dit moment wel erg veel. Waarom wil je dit huis per se hebben? Staan er voor hetzelfde geld geen betere huizen in de buurt te koop? Moet je op dit moment kopen, of lijkt het moment je gunstig? Kun je niet beter een jaartje wachten? Heb je je eigen huis al verkocht? Staan er meer van dat type woningen in de buurt te koop en voor hoeveel? Is het huis nog bewoond of is de eigenaar al verhuisd?
The End Times are wild
pi_68437415
@LIXV

ik heb op dit moment een huurhuis dus verkopen is voor mij niet aan de orde , en waarom ik nu wil kopen !

op dit moment wil ik graag dichter naar me werk we praten over 10 kilometer dus geen echte grote afstand

maar heb nu zo 11 jaar gehuurd , en heb het idee dat kopen een investering is voor je toekomst (correct me if im wrong)

en waarom dit huis ? ik ben nu 3 keer wezen kijken , verschillende huizen , en dit spreekt me het meest aan

de stijl , de ligging en de omgeving is wel meer te koop , echter niet dezelfde stijl
  maandag 27 april 2009 @ 22:09:37 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68440127
Zo te lezen heb je dus geen haast. Je idee van een investering kan ik wel begrijpen, alleen moet je wel inzien dat je nog steeds op (net voorbij) de top van een lange ralley op de markt koopt. De prijs die gevraagd wordt is ook nog gewoon een topprijs. Neus maar eens in de topics in AEX over dit onderwerp om dit duidelijk uitgelegd te krijgen.
Kopen kan zeker een investering zijn voor de toekomst, maar de timing is ook belangrijk. Als er nu 30% van de markt afgaat, (in drie jaar tijd ofzo), moeten de prijzen vervolgens met 50% stijgen om gelijk te staan (en dan reken in inflatie niet eens mee!). Kortom: ik zou even wachten met instappen als je het kunt.
The End Times are wild
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:38:17 #148
26303 Nestor
Be Original, Be Yourself.
pi_69902555
Interessant onderwerp, wij zitten met de volgende situatie:

- huis staat al 14 maanden te koop (segment waar dus juist prijsdalingen het sterkst zijn als ik het nieuws moet geloven)
- huis is door eigenaar zelf gebouwd in de jaren 50 (al lang afbetaald lijkt me) en heeft er tot 14 maanden geleden gewoond, toen naar bejaardenhuis gegaan, zoon doet de verkoop nu
- binnen zit er niets bijzonders in, behalve een gare keuken, wc en douche en een c.v. uit 1986, asbest in de vloeren, duidelijk een opknaphuis, het huis is op zich verder wel in redelijk goede staat
- oorspronkelijke vraagprijs was 324500 (veel te hoog) en is al twee keer verlaagd, telkens in stappen van 25K, huis staat nu voor 279K te koop
- wij hebben bezichtiging gedaan afgelopen zaterdag (open huizen dag) en werden maandagochtend gelijk gebeld door de makelaar of we interesse hadden (teken dat er verder niemand komt bezichtigen/hopeloze verkoper?)
- vrijdag gaan we voor de tweede keer kijken (met vader van mijn vriendin die wel kijk heeft op verbouwingen)

Wij hebben behoorlijk wat spaargeld om te kunnen klussen, maar het maximum wat wij kunnen bieden op het huis is 235K, meer geld hebben we niet/kunnen we niet krijgen voor een hypotheek (al laten uitrekenen). De verkopend makelaar wilde weten wat wij in ons hoofd hadden en we zijn maar gelijk eerlijk geweest dat 235K gewoon de limiet is. Hij zei dat hij 14 maanden geleden ons misschien zou uitlachen, maar dat hij in de huidige situatie (economie/lange verkoop) ons adviseerde om serieus dit bod voor te leggen aan de verkoper. We zeiden er voor de grap ook maar bij dat we ook best nog een jaar willen wachten, totdat de prijs dan naar 235K is gezakt, maar dat de verkoper dan beter nu gelijk met ons in zee kan gaan als hij snel van zijn huis af wil.

Iemand die deze situatie herkent en/of denkt dat onze insteek/bod realistisch is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nestor op 10-06-2009 17:50:14 ]
pi_69904406
Voor de ervaringsdeskundige, een nieuwbouw appartement, moet nog aan de bouw begonnen worden, prijs is 195k v.o.n. is het mogelijk om daar wat af te krijgen?
All management is Strategic Management.
pi_69904472
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:31 schreef GodsSon het volgende:
Voor de ervaringsdeskundige, een nieuwbouw appartement, moet nog aan de bouw begonnen worden, prijs is 195k v.o.n. is het mogelijk om daar wat af te krijgen?

Natuurlijk niet!
deal with it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')