abonnement Unibet Coolblue
pi_64496551
Oh ja... nog even over het "subtopic" meeroken.

Kreeg mailtje met dit artikel toegestuurd nadat ik wat navraag heb gedaan over de beweringen in dit topic over het feit dat negatieve effecten van meeroken nooit wetenschappelijk bewezen zouden zijn. Ik zou dat rechtuit vreemd vinden aangezien er wereldwijd toch drastische regelgeving wordt doorgevoerd. Deze regelgevingen zijn allemaal gevolg van uitgebreid wetenschappelijk onderzoek.

Er zijn welgeteld 8452 gepubliceerde medische artikelen wereldwijd over meeroken. Een groot deel richt zich op de mogelijke schadelijke neveneffecten en hebben zo goed als allemaal de conclusie dat het effect verrassend schadelijk is.
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:28:33 #52
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_64496587
Weltschmerz kom er maar in
pi_64496681
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een beetje jammer dat dat alleen maar intimidatiepolitiek is van Klink om zijn prestigeprojectje te redden, en feitelijk niet hardgemaakt zal worden.
[..]

Daarom moet je ook duidelijkheid scheppen. Wel of geen rookkroeg, dan kan de werknemer zelf beslissen waar hij wil gaan werken. Nu wordt een situatie gecreeerd dat bezoekers en personeel niet weten waar ze aan toe zijn.
Onzin, bezoekers een personeel weet precies waar ze aan toe zijn buiten een rookruimte mag niet gerookt worden.

En het is niet aan de werknemer om te beslissen of hij ergens anders gaat werken als hij geen zin om in de rook te werken. Dat heet werknemersbescherming.Als jij dat op wilt geven voor een sigaretje en andere bedrijven gaan ook zo'n beleid voeren dan kom je als werknemer toch in een lastig parket

De horeca hoort zich gewoon aan de regels te houden net als ieder ander. Wat weerhoudt een ander bedrijf ervan om zich aan regels te houden die een werknemer beschermen als de horeca dat niet hoeft.

Nu weet ik niets van rechten maar als de horeca zich niet aan gezondheids voorschriften hoeft te houden waarom zou een kerncentrale, een chemische fabriek oid zoiets dan wel moeten
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:32:47 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64496708
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:26 schreef jpjedi het volgende:
Oh ja... nog even over het "subtopic" meeroken.

Kreeg mailtje met dit artikel toegestuurd nadat ik wat navraag heb gedaan over de beweringen in dit topic over het feit dat negatieve effecten van meeroken nooit wetenschappelijk bewezen zouden zijn. Ik zou dat rechtuit vreemd vinden aangezien er wereldwijd toch drastische regelgeving wordt doorgevoerd.
Irak, massavernietiginswapens.
quote:
Deze regelgevingen zijn allemaal gevolg van uitgebreid wetenschappelijk onderzoek.
Waarom lees je niet even terug? Er word geshopt, gefraudeerd en onderzoeken die geen negatieve gevolgen melden worden verworpen.
quote:
Er zijn welgeteld 8452 gepubliceerde medische artikelen wereldwijd over meeroken. Een groot deel richt zich op de mogelijke schadelijke neveneffecten en hebben zo goed als allemaal de conclusie dat het effect verrassend schadelijk is.
Je bent nu alleen maar propaganda aan het bedrijven. Als je bewijs hebt over de schadelijkheid van meeroken moet je dat posten. Alleen maar verwijzen naar vermeend bewijs betekend niets.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2008 @ 13:33:01 #55
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64496711
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:26 schreef jpjedi het volgende:
Ik zou dat rechtuit vreemd vinden aangezien er wereldwijd toch drastische regelgeving wordt doorgevoerd. Deze regelgevingen zijn allemaal gevolg van uitgebreid wetenschappelijk onderzoek.
Grapjas.
Carpe Libertatem
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:38:06 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64496838
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:32 schreef vipergts het volgende:

[..]

Onzin, bezoekers een personeel weet precies waar ze aan toe zijn buiten een rookruimte mag niet gerookt worden.
Alleen in jouw theoretische fantasiewereldje. Ik de praktijk zijn te veel mensen tegen de wet en word het genegeerd met als reëel resultaat dat mensen NIET weten waar ze aan toe zijn.
quote:
En het is niet aan de werknemer om te beslissen of hij ergens anders gaat werken als hij geen zin om in de rook te werken.
Je wilt mensen dwingen ergens te werken waar ze eigenlijk niet willen werken?
quote:
Dat heet werknemersbescherming.Als jij dat op wilt geven voor een sigaretje en andere bedrijven gaan ook zo'n beleid voeren dan kom je als werknemer toch in een lastig parket
Als ik daardoor meer keuzevrijheid hebt is het voor iedereen beter.
quote:
De horeca hoort zich gewoon aan de regels te houden net als ieder ander. Wat weerhoudt een ander bedrijf ervan om zich aan regels te houden die een werknemer beschermen als de horeca dat niet hoeft.
De wet is geen argument in een discussie over de wet.
quote:

Nu weet ik niets van rechten maar als de horeca zich niet aan gezondheids voorschriften hoeft te houden waarom zou een kerncentrale, een chemische fabriek oid zoiets dan wel moeten
Ik ga niet naar eenkroeg om bedorven voedsel te eten, wel om te roken en andere gifstoffen (alcohol0 tot m te nemen. Werknemers in de horeca doen daar graag aan mee. Het is dus een slechte vergelijking.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64496986
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:26 schreef jpjedi het volgende:
Oh ja... nog even over het "subtopic" meeroken.

Kreeg mailtje met dit artikel toegestuurd nadat ik wat navraag heb gedaan over de beweringen in dit topic over het feit dat negatieve effecten van meeroken nooit wetenschappelijk bewezen zouden zijn. Ik zou dat rechtuit vreemd vinden aangezien er wereldwijd toch drastische regelgeving wordt doorgevoerd. Deze regelgevingen zijn allemaal gevolg van uitgebreid wetenschappelijk onderzoek.

Er zijn welgeteld 8452 gepubliceerde medische artikelen wereldwijd over meeroken. Een groot deel richt zich op de mogelijke schadelijke neveneffecten en hebben zo goed als allemaal de conclusie dat het effect verrassend schadelijk is.
Een beetje vreemd om 8451 keer iets te onderzoeken wat al bewezen is, vind je niet? Als je iets te weten wilt komen is dat geld en tijdverspilling, als je een boodschap erin wil rammen ligt dat heel anders.

Afijn:
- Rookverbod topic opzoeken
-Topic weergeven op één pagina aanklikken.
-Menu edit
-Find in this page
-Weltschmerz intypen
-Hits nalezen
-er omheen lezen

Ik denk dat het voorgaande topic je het meest efficient van de bij jou succesvol ingeplante misvattingen afhelpt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64497039
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Irak, massavernietiginswapens.
[..]

Waarom lees je niet even terug? Er word geshopt, gefraudeerd en onderzoeken die geen negatieve gevolgen melden worden verworpen.
[..]

Je bent nu alleen maar propaganda aan het bedrijven. Als je bewijs hebt over de schadelijkheid van meeroken moet je dat posten. Alleen maar verwijzen naar vermeend bewijs betekend niets.
ahum

Als een medisch artikel op medpub wordt gepubliceerd is het wetenschappelijk bewezen anders komt het niet in de database. Wetenschappelijk wil zeggen dat de proeven voor de bewijsvorming onafhankelijk herhaald moeten worden met het zelfde resultaat als uitkomst, volledig gedocumenteerd. Dit wordt door een college gecontroleerd. Er bestaat bij medische publicaties niet zoiets als "vermeend bewijs".

Dan wil je vast weten wat mijn bron is voor deze wijsheid.. Mijn broer is gepromoveerd op een aanverwant onderwerp en heeft enkele publicaties op zijn naam als professor aan het AMC te Amsterdam. Tijdens de kerst dagen heb ik hem dit topic laten lezen en hij glimlachte bij de bewerering dat het nooit bewezen zou zijn. Vanmorgen kreeg ik een mail met enkele publicaties en een link naar die medpub database.
pi_64497081
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:32 schreef vipergts het volgende:

Onzin, bezoekers een personeel weet precies waar ze aan toe zijn buiten een rookruimte mag niet gerookt worden.
Dat is een theoretische exercitie. Ze weten niet aan wat voor luchtkwaliteit ze feitelijk toe zijn.
quote:

Nu weet ik niets van rechten maar als de horeca zich niet aan gezondheids voorschriften hoeft te houden waarom zou een kerncentrale, een chemische fabriek oid zoiets dan wel moeten
Omdat daar het algemeen belang en het belang van derdern in het geding is. Deze wet gaat tegen de keus van de belanghebbenden in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:49:50 #60
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64497165
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:45 schreef jpjedi het volgende:

[..]

ahum

Als een medisch artikel op medpub wordt gepubliceerd is het wetenschappelijk bewezen anders komt het niet in de database. Wetenschappelijk wil zeggen dat de proeven voor de bewijsvorming onafhankelijk herhaald moeten worden met het zelfde resultaat als uitkomst, volledig gedocumenteerd. Dit wordt door een college gecontroleerd. Er bestaat bij medische publicaties niet zoiets als "vermeend bewijs".

Dan wil je vast weten wat mijn bron is voor deze wijsheid.. Mijn broer is gepromoveerd op een aanverwant onderwerp en heeft enkele publicaties op zijn naam als professor aan het AMC te Amsterdam. Tijdens de kerst dagen heb ik hem dit topic laten lezen en hij glimlachte bij de bewerering dat het nooit bewezen zou zijn. Vanmorgen kreeg ik een mail met enkele publicaties en een link naar die medpub database.
Kom dan met je vermeende bewijs? Je post geen bewijs. Je post "onderzoeken", "Conclusies", "linkjes" maar geen bewijs voor de schadelijkheid van meeroken.

Als dat bewijs er is moet je er mee komen. Anders is het alleen maar propaganda.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 december 2008 @ 13:50:28 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64497184
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:45 schreef jpjedi het volgende:

[..]

ahum

Als een medisch artikel op medpub wordt gepubliceerd is het wetenschappelijk bewezen anders komt het niet in de database. Wetenschappelijk wil zeggen dat de proeven voor de bewijsvorming onafhankelijk herhaald moeten worden met het zelfde resultaat als uitkomst, volledig gedocumenteerd. Dit wordt door een college gecontroleerd. Er bestaat bij medische publicaties niet zoiets als "vermeend bewijs".

Dan wil je vast weten wat mijn bron is voor deze wijsheid.. Mijn broer is gepromoveerd op een aanverwant onderwerp en heeft enkele publicaties op zijn naam als professor aan het AMC te Amsterdam. Tijdens de kerst dagen heb ik hem dit topic laten lezen en hij glimlachte bij de bewerering dat het nooit bewezen zou zijn. Vanmorgen kreeg ik een mail met enkele publicaties en een link naar die medpub database.
Kom dan met je vermeende bewijs? Je post geen bewijs. Je post "onderzoeken", "Conclusies", "Ik-ken-iemand-die ", "linkjes" maar geen bewijs voor de schadelijkheid van meeroken.

Als dat bewijs er is moet je er mee komen. Anders is het alleen maar propaganda.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64497322
Ok ik had iets meer eigen inbreng verwacht (lees: klikken op linkje)
quote:
OBJECTIVES: Decreases in population rates of acute myocardial infarction (AMI) have been repeatedly seen in the first months after the introduction of regulations banning smoking in public places. By decreasing the exposure to passive smoking and its acute cardiovascular effects, smoking regulations may cause an immediate drop in AMI incidence, beginning from the initial days after their introduction. Using simulations, we quantified this expected decrease. METHODS: Expected AMI decreases were estimated using several parameters, including prevalence of exposure to passive and active smoking, relative risks of AMI associated with active and passive smoking, decrease in exposure to passive smoking after the introduction of the regulation, and level of susceptibility of active smokers to exposure to passive smoking. RESULTS: After evaluating several possible combinations of these parameters, we found that AMI reductions of 5-15% seem likely. For example, a scenario with a population average of 5 hours per week of overall exposure to passive smoking, a 50% reduction in this exposure after the introduction of the regulation, an acute rate ratio (RR) of AMI of 4.5 in the first hour after passive smoking exposure, and similar susceptibility to passive smoking among both active and passive smokers translates into a 8.6% decrease in AMI. CONCLUSIONS: Smoking regulations can cause immediate and relevant decreases in AMI through the prevention of exposure to passive smoking.
pi_64497340
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:45 schreef jpjedi het volgende:

[..]

ahum

Als een medisch artikel op medpub wordt gepubliceerd is het wetenschappelijk bewezen anders komt het niet in de database. Wetenschappelijk wil zeggen dat de proeven voor de bewijsvorming onafhankelijk herhaald moeten worden met het zelfde resultaat als uitkomst, volledig gedocumenteerd. Dit wordt door een college gecontroleerd. Er bestaat bij medische publicaties niet zoiets als "vermeend bewijs".
Er bestaat wel zoiets als een conclusie. De conclusies van de wetenschappers zijn echter heel anders dan de conclusies van de poltieke organen die met de wetenschappelijke onderzoeken gaan stoeien.
quote:
Dan wil je vast weten wat mijn bron is voor deze wijsheid.. Mijn broer is gepromoveerd op een aanverwant onderwerp en heeft enkele publicaties op zijn naam als professor aan het AMC te Amsterdam.
Het autoriteitsargument hadden we in deze discussie al afgeserveerd.
quote:
Tijdens de kerst dagen heb ik hem dit topic laten lezen en hij glimlachte bij de bewerering dat het nooit bewezen zou zijn. Vanmorgen kreeg ik een mail met enkele publicaties en een link naar die medpub database.
Hoei, een link. Ik heb iedereen hier al uitgedaagd om mij het bewijs te laten zien, ik sluit namelijk helemaal niet uit dat het er is. Een groot onderzoek, weinig verstorende factoren, een significante correlatie en de wetenschapper/onderzoeker die met zijn reputatie als wetenschapper als inzet concludeert dat met dat onderzoek de schadelijkheid van meeroken is bewezen.

Als je tot professor gepromoveerde broer glimlacht moet het vast geen punt zijn om dat te laten zien. Dan doet het web van leugens en bedrog van antirookmaffia niet meer terzake. Bewijs is bewijs. Maar ik ga de discussie niet over doen omdat jij je als naieve beginneling meldt. Lees eerst maar eens een stukje terug.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64497435
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:56 schreef jpjedi het volgende:
Ok ik had iets meer eigen inbreng verwacht (lees: klikken op linkje)
Grappig dat in sommige families de hersens zo ongelijk verdeeld zijn:
quote:
OBJECTIVES: Decreases in population rates of acute myocardial infarction (AMI) have been repeatedly seen in the first months after the introduction of regulations banning smoking in public places. By decreasing the exposure to passive smoking and its acute cardiovascular effects, smoking regulations may cause an immediate drop in AMI incidence, beginning from the initial days after their introduction. Using simulations, we quantified this expected decrease. METHODS: Expected AMI decreases were estimated using several parameters, including prevalence of exposure to passive and active smoking, relative risks of AMI associated with active and passive smoking, decrease in exposure to passive smoking after the introduction of the regulation, and level of susceptibility of active smokers to exposure to passive smoking. RESULTS: After evaluating several possible combinations of these parameters, we found that AMI reductions of 5-15% seem likely. For example, a scenario with a population average of 5 hours per week of overall exposure to passive smoking, a 50% reduction in this exposure after the introduction of the regulation, an acute rate ratio (RR) of AMI of 4.5 in the first hour after passive smoking exposure, and similar susceptibility to passive smoking among both active and passive smokers translates into a 8.6% decrease in AMI. CONCLUSIONS: Smoking regulations can cause immediate and relevant decreases in AMI through the prevention of exposure to passive smoking.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:05:28 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64497458
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:56 schreef jpjedi het volgende:
Ok ik had iets meer eigen inbreng verwacht (lees: klikken op linkje)
[..]
Moeilijk hé? Bewijs leveren. Nodig je "broer" eens uit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:23:04 #66
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_64497725
Hebben zie die stivoro reclames nu specefiek aan deze draad gekoppeld ?
pi_64497789
Jeminee waarom spelen jullie zo op de man en zijn jullie zo fel? Nee ik ben inderdaad niet uitgerust met de set hersens en de studie discipline van mijn broer. Ik ben zelf luchtvaart technisch ingenieur en heb dus de ballen verstand van medische onderzoeken en bewijsvorming.

Artikelen worden altijd in deze context opgesteld aangezien de parameters ten alle tijden bepaald moeten worden om een exact resultaat te krijgen.

Mijn broer heeft niet echt tijd om te fokken dus zul je het even met mijn betoog moeten doen.

Voorlopig kan ik enkel dit concluderen:
-Het is wel degelijk bewezen vele onderzoeken
-link met voorbeeld van medische publicatie heb ik gegeven
-Het is ook in alle redelijkheid niet aannemelijk dat meeroken geen neveneffecten zou hebben

Vooralsnog baseer ik mij liever op medisch wetenschappelijke publicaties dan op posts op FOK! van fervente rokers.

Het is natuurlijk je goed recht het er niet mee eens te zijn.
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:36:55 #68
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64498074
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:25 schreef jpjedi het volgende:
Jeminee waarom spelen jullie zo op de man en zijn jullie zo fel? Nee ik ben inderdaad niet uitgerust met de set hersens en de studie discipline van mijn broer. Ik ben zelf luchtvaart technisch ingenieur en heb dus de ballen verstand van medische onderzoeken en bewijsvorming.
Dus je praat alleen maar mensen na, je hebt zelf geen bewijs?
quote:
Artikelen worden altijd in deze context opgesteld aangezien de parameters ten alle tijden bepaald moeten worden om een exact resultaat te krijgen.
blablabla, is dit een "argument" om onderzoeksresultaten naar je hand te mogen zetten? Waar is het bewijs?
quote:
Mijn broer heeft niet echt tijd om te fokken dus zul je het even met mijn betoog moeten doen.
Echte wetenschappers roepen ook niet dat meeroken schadelijk is, dat doen alleen politici en pressiegroepen.
quote:
Voorlopig kan ik enkel dit concluderen:
-Het is wel degelijk bewezen vele onderzoeken
Dat is niet bewezen, lees eens 325 topic terug
quote:
-link met voorbeeld van medische publicatie heb ik gegeven
-Het is ook in alle redelijkheid niet aannemelijk dat meeroken geen neveneffecten zou hebben
Dat is geen argument. Men vond het ook heel redelijk om aan te nemen dat er massavernietigingswapens waren in irqk maar het was niet zo.
quote:
Vooralsnog baseer ik mij liever op medisch wetenschappelijke publicaties dan op posts op FOK! van fervente rokers.
Ik baseer mij liever op feiten en bewijs, en niet op wat anderen vinden dat de conclusies van rapporten moeten zijn.
quote:
Het is natuurlijk je goed recht het er niet mee eens te zijn.
Overigens is niemand verplicht om naar de kroeg te gaan, dus de eventuele schadelijkheid van meeroken (waar ik nog steeds geen bewijs van zie) is geen argument voor het verbod.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64498108
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:25 schreef jpjedi het volgende:
Jeminee waarom spelen jullie zo op de man en zijn jullie zo fel?
Omdat ik al de nodige bullshit heb door moeten werken en geen zin heb om dat nog een keer te doen omdat jij niet terug wilt lezen en je op vermeende autoriteit beroept.

De tactiek van de antirooklobby om iedereen te bedelven onder enorme hoeveelheden informatie en non-informatie zodat de boodschap blijft hangen en de feiten aan het oog onttrokken blijven ken ik inmiddels. En dan is weer eentje die daar intrapt en mij daarmee lastig komt vallen. Jij plaatst gewoon een artikeltje waar feitelijk helemaal niks in staat. Zo zijn er nog 200 artikelen deze topicreeks gepasseerd, alleen omdat jij en die anderen niet willen lezen wat er nou eigenlijk in staat: helemaal niks.
quote:
Nee ik ben inderdaad niet uitgerust met de set hersens en de studie discipline van mijn broer. Ik ben zelf luchtvaart technisch ingenieur en heb dus de ballen verstand van medische onderzoeken en bewijsvorming.
Des te meer reden om je gezond verstand wel te gebruiken.
quote:
Voorlopig kan ik enkel dit concluderen:
-Het is wel degelijk bewezen vele onderzoeken
Nee dat kun je niet.
quote:
-link met voorbeeld van medische publicatie heb ik gegeven
En daar staat dus niks in.
quote:
-Het is ook in alle redelijkheid niet aannemelijk dat meeroken geen neveneffecten zou hebben
Na 1852 onderzoeken lijkt me dat geen argument meer.
quote:
Vooralsnog baseer ik mij liever op medisch wetenschappelijke publicaties dan op posts op FOK! van fervente rokers.
Lees dan wel wat er nou feitelijk in staat en vooral wat er niet in staat.
quote:
Het is natuurlijk je goed recht het er niet mee eens te zijn.
Nee. Wetenschap is wetenschap. Fervent roken of je mening heeft daar niks mee te maken. Het is bewezen, niet bewezen of nog niet bewezen of nog niet niet-bewezen. Van dat laatste is geen sprake meer. Dan is het dus bewezen of niet bewezen. Als het bewezen is, dan moet het bewijs er zijn en zal het ook ter inzage beschikbaar zijn.

Als niemand mij dat bewijs kan laten zien dan ga ik ervan uit dat het er niet is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64499933
Nou het zal heus niet gezond zijn, maar so fucking what?! Ik word zo moe van die gezondheidstendens de laatste tijd.

Ik ontbijt niet, heb pas om 12.00 uur honger. Maar dat is slecht! Ja, wat dan, ik ben (bijna) nooit ziek!. Ik rook als ik er zin in heb en niet omdat ik verslaafd ben, zuipen idem dito. Wat willen jullie dan, dat we allemaal met een kopje groene thee in een lichtbruin cafe naar klassieke muziek gaan luisteren?

Ik ben het echt beu allemaal dat gezondheidsgezever. En je valt heus niet meteen dood neer hoor als je een keer meerookt. Bovendien leven jullie waarschijnlijk toch al korter dan rokers met je geklaag en je gezanik de hele tijd.

En met mensen die het verschil niet zien tussen een kantoor en een kroeg ga ik niet eens in discussie....
pi_64500026
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 16:08 schreef bloodymary het volgende:
En je valt heus niet meteen dood neer hoor als je een keer meerookt.
Jammer dat het nooit bij een keertje blijft.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_64500618
Vers nieuwsbericht:
quote:
Ruim 13.000 rookcontroles in zes maanden
De Voedsel en Waren Autoriteit heeft in het eerste halfjaar van het rookverbod 13.200 horecagelegenheden gecontroleerd op naleving van het verbod. Tweeduizend keer kreeg de eigenaar een boete of proces-verbaal.

Het rookverbod ging op 1 juli in. Veel horecagelegenheden, vooral kleine cafés, gaven te kennen dat ze lak aan het verbod hadden.

Gerichte controles
Vanaf 1 oktober controleerden de VWA-inspecteurs gericht in horecagelegenheden waarvan ze vermoedden dat die de regels bewust overtraden.

De afgelopen week hield de VWA grote gerichte acties in Amsterdam, Maastricht en Groningen. In bijna de helft van de ruim tweehonderd horecagelegenheden die werden bezocht, werd gerookt. Een Gronings café werd voor de zesde keer beboet.
Bron: http://www.nos.nl/nosjour(...)rbond_controles.html
pi_64500856
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het was wettelijk toegestaan
Onzin. Het was niet verboden. Het was niet 'wettelijk' toegestaan. Er was geen wet die expliciet zei 'op kantoor mag gerookt worden'.
quote:
De wet staat ter discussie. Dan kan de wet zelf nooit een argument zijn. Dat is een cirkelredenering.
Eens.
  dinsdag 30 december 2008 @ 17:17:33 #74
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64501697
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 16:42 schreef mgerben het volgende:

Er was geen wet die expliciet zei 'op kantoor mag gerookt worden'.
Er was geen wet die zei dat er NIET gerookt mocht worden dus was het wettelijk toegestaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 december 2008 @ 17:25:38 #75
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64501778
quote:
Gronings café krijgt 6e boete

Inspecteurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) hebben het afgelopen half jaar 13.200 keer een horecagelegenheid gecontroleerd op naleving van het rookverbod, dat op 1 juli van kracht werd. Dat maakte de VWA dinsdag bekend.


Vanaf 1 oktober controleerden de inspecteurs gericht in cafés en restaurants waarvan ze vermoedden dat de regels bewust werden overtreden. Tweeduizend eigenaren ontvingen een boete of proces-verbaal.

De afgelopen week werd er veel gecontroleerd in Amsterdam, Maastricht en Groningen. In de hoofdstad werden 134 bedrijven bezocht, in bijna de helft werd gerookt. In Maastricht kregen 22 van de 51 bezochte horecagelegenheden een boete. De controleurs inspecteerden in de stad Groningen vijftig bedrijven; twintig cafés bleken in overtreding en ontvingen een boete. In één café in Groningen is afgelopen week voor de zesde keer geconstateerd dat er werd gerookt.
Even uitgaande van het scenario dat de boetes nog steeds via het systeem zoals dat in het begin van de invoering worden berekend, dan zit dit bedrijf nu al aan ¤ 6900,- boete
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 30 december 2008 @ 17:42:33 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64501892
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Even uitgaande van het scenario dat de boetes nog steeds via het systeem zoals dat in het begin van de invoering worden berekend, dan zit dit bedrijf nu al aan ¤ 6900,- boete
Staatsterrorisme is leuk!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64501923
Gelukkig is er nog niks betaald
pi_64501978
quote:
Donkere wolken stapelen zich op boven het rookverbod in de horeca. Anti-rooklobbyist Willem van de Oetelaar van Clean Air Now geeft in een persbericht vandaag impliciet toe dat het rookverbod, zeker in de kleine horeca, mislukt is. In vele gemeenten is geen rookvrij café meer te vinden concludeert hij naar aanleiding van zo'n drieduizend reacties op de klikpagina van de organisatie.

In het blad Paravisie voorspelt Liesbeth van Dijk dat het café-rookverbod in 2009 wordt opgeheven. In dat blad wordt eveneens voorspeld dat de regering in 2009 gaat vallen. Misschien hangen die gebeurtenissen wel samen en biedt het verdwijnen van Klink het parlement wel de mogelijkheid om van een doodlopende weg terug te keren.

Vlak voor het nieuwe jaar begint analyseren wij wat de toekomstscenario's kunnen zijn voor het rookverbod.


Inmiddels begint het aantal door de VWA uitgedeelde boetes een hoogtepunt te bereiken. Alleen al de laatste paar dagen krijgen wij melding na melding binnen dat er brieven van de VWA zijn binnengekomen met de mededeling dat er begin December een overtreding was geconstateerd en dat een boete zal volgen. Steevast zeggen de kroegbazen daarvan niet onder de indruk te zijn en stug door te gaan met roken. In veruit de meeste gevallen hebben de controleurs zich niet eens laten zien. Het lijkt er inmiddels op dat een aantal VWA-ambtenaren, zonder maar de straat gezien te hebben, van achter hun bureau en met de Gouden Gids op schoot, lukraak de ene na de andere dreigbrief de deur uit doet. Datums en tijdstippen van de constateringen zijn bij veel van deze annonceringen hetzelfde. Of brieven zijn gedateerd op een datum van vóór de datum van overtreding. Sommige kroegbazen melden zelfs niet eens open te zijn geweest op de door de VWA gemelde tijdstippen.

Het rookverbod voor de kleine horeca begint echt een komedie te worden, waarbij de anti-rokenlobby de nar is. En in het kielzog daarvan, Minister Klink, c.q. de politiek, die zich er door de anti-rokenlobby in hebben laten luizen.

Boetes hebben alleen nut als ze preventief werken: dat ze café's genoeg intimideren om het rookverbod in te voeren of te handhaven. Nu dat in het overgrote deel van de gevallen niet zo blijkt te werken, is de overheid bezig met het installeren van een tijdbom onder de sector. De boetes stapelen zich op en het wachten is alleen op een uitspraak, c.q. uitspraken van de rechter. Zelfs Klink zal beseffen dat in de huidige situatie alleen de rechter zijn gezicht nog kan redden. En de meerderheid in het parlement, die een terecht voorstel van de VVD - de Motie Schippers - afwees, heeft zich in eenzelfde moeilijke positie gemanoeuvreerd als de minister.

Door zich te laten leiden door de informatie uit de anti-rokenlobby is er een compleet foute inschatting gemaakt van de effecten van de invoering van het rookverbod. De politiek heeft zich gebaseerd op onbetrouwbare informatie uit die hoek. De gezondheidswinst die zou worden bereikt wordt steeds meer, door nieuwe informatie, gelogenstraft. www.hiermaghetwel.nl meldde gisteren dat in verschillende landen (Spanje, België, Engeland) het aantal rokers na een rookverbod gelijk bleef of zelfs toenam. Eenzelfde soort bericht kennen we ook uit Italië. Het aantal opnames voor hartaanvallen in ziekenhuizen in Schotland neemt niet meer gestaag af, maar stijgt, na jarenlange dalingen, juist weer na twee jaar rookverbod (men zou eens moeten gaan tellen hoeveel horeca-eigenaren er bij zijn gekomen). Bovendien was de informatie zoals door de anti-rokenlobby werd gegeven fout (de daling was 7,6% i.p.v. de beweerde 17%, helemaal in lijn met wat al 20 jaar aan de gang was). Dr. Michael Siegel, van de Universiteit van Boston, toonde al langer met wetenschappelijke argumenten aan dat die hartaanvalonderzoeken nep waren. Maar Klink blijft het nog steeds als argument gebruiken.

Ondanks wat Klink in zijn laatste rapport beweert is er wel degelijk sprake van schade aan de (kleine) horeca. Ook dat kunnen we voor de rechter straks aantonen. En we hebben al eerder via een contra-expertise laten zien dat de 'bewijzen', die Klink naar voren bracht als verdediging voor de stelling dat er geen schade werd aangericht, niet deugen.

En als laatste schadebron krijgen we nu de boetes van de overheid zelf (de tijdbom). Mocht de rechter KHO geen gelijk geven dan komt er plotseling een gigantische schade op de horeca af: de geïnde boetes. Veel van de café's zullen dit niet overleven. Dus wordt de schade niet door wegblijvende klanten veroorzaakt, dan wordt het wel door de overheid zelf. Geen overheid zou dat (inclusief de claims die daarop kunnen volgen) op zijn bordje moeten willen krijgen.

Stel dat KHO straks de diverse rechtzaken die nu door ons worden voorbereid gaan winnen. Het voordeel voor de politiek is dan dat ze, met enige imago-schade, van een probleem verlost zijn dat ze zelf hebben opgeroepen en waarvan ze inmiddels ook wel door MOETEN hebben dat ze daar een blunder hebben gemaakt. Dan kan Klink door de politiek geofferd worden (barbertje moet hangen, hij heeft het parlement verkeerd voorgelicht) en de tabakswet aangepast.

De ontwikkelingen op dit moment lijken steeds meer in ons voordeel te werken. Dankzij de 'hakken in het zand' van de horeca-sector staat Klink in zijn hemd en kijkt hij uit naar een uitspraak van de rechter(s). Net als wij dat doen. En die rare acties van de VWA beginnen steeds meer te lijken op ambtelijke willekeur. Inderdaad, alsof vanaf een bureau de meest voor de hand liggende café's maar worden beboet, zonder echt te controleren. Alsof ze willen scoren bij Klink.

Maar het lijkt meer paniekvoetbal en dan worden fouten gemaakt.

De politiek heeft deze georganiseerde weerstand nooit verwacht en weet er geen raad mee. De PvdA omschrijft het zo:

"Stichting Red de kleine horeca ondernemer heeft een actieve lobby ingezet om een uitzondering te maken voor kleine horecaondernemingen. Daarom is er dagelijks nieuws over dit onderwerp en vliegen de cijfers over faillissement (geen officiële) ons om de oren.

In januari krijgt de Kamer een eerste voortgangsrapportage over de effecten in brede zin over invoering van het rookverbod.

Nu al vliegen de cijfers ons om de oren. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft gezegd nog geen officiële cijfers te hebben over de gevolgen, het is simpelweg nog te vroeg. Stichting Red de kleine horeca ondernemers zegt dat er zeker 1000 horeca ondernemers failliet gaan. Het is de vraag of dit a) werkelijk het geval is b) de rookvrije horeca hiervan de oorzaak is. Het is natuurlijk heel erg voor een kleine ondernemer als hij failliet gaat, maar we kunnen ons politiek niet laten gijzelen door dit argument en vervolgens generaties gezondheidsschade laten oplopen.

De voorstanders van het rookverbod hebben zo nu en dan te maken met een agressieve benadering van de tegenstanders."

kleinehoreca.info
  dinsdag 30 december 2008 @ 17:48:55 #79
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64502075
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er was geen wet die zei dat er NIET gerookt mocht worden dus was het wettelijk toegestaan.
Klopt, er was geen letter in de wet opgenomen over of mensen het recht hadden verstoken te blijven van tabaksrook. Dat betekende dat indertijd men er samen wel moest uit komen. Toen uit een praktijkvoorbeeld waarin dat niet lukte een gang naar de rechter voortkwam kwamen er wel letters over specifiek in de wet... nl dat elke werknemer recht heeft op een rookvrije werkplek. Aan de politiek vanaf dat moment om daar een mooi wetsvoorstel van te maken en dat hebben ze gedaan en dat is nou voor elke werknemer een recht, en voor elke werkgever een plicht geworden.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 30 december 2008 @ 17:50:35 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64502127
quote:
Inmiddels begint het aantal door de VWA uitgedeelde boetes een hoogtepunt te bereiken. Alleen al de laatste paar dagen krijgen wij melding na melding binnen dat er brieven van de VWA zijn binnengekomen met de mededeling dat er begin December een overtreding was geconstateerd en dat een boete zal volgen. Steevast zeggen de kroegbazen daarvan niet onder de indruk te zijn en stug door te gaan met roken. In veruit de meeste gevallen hebben de controleurs zich niet eens laten zien. Het lijkt er inmiddels op dat een aantal VWA-ambtenaren, zonder maar de straat gezien te hebben, van achter hun bureau en met de Gouden Gids op schoot, lukraak de ene na de andere dreigbrief de deur uit doet. Datums en tijdstippen van de constateringen zijn bij veel van deze annonceringen hetzelfde. Of brieven zijn gedateerd op een datum van vóór de datum van overtreding. Sommige kroegbazen melden zelfs niet eens open te zijn geweest op de door de VWA gemelde tijdstippen.
CDA?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 december 2008 @ 17:53:39 #81
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64502233
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:45 schreef Vito_Rozzo het volgende:

En als laatste schadebron krijgen we nu de boetes van de overheid zelf (de tijdbom). Mocht de rechter KHO geen gelijk geven dan komt er plotseling een gigantische schade op de horeca af: de geïnde boetes. Veel van de café's zullen dit niet overleven. Dus wordt de schade niet door wegblijvende klanten veroorzaakt, dan wordt het wel door de overheid zelf. Geen overheid zou dat (inclusief de claims die daarop kunnen volgen) op zijn bordje moeten willen krijgen.
Wacht... dus eerst overtreden ze moedwillig de wet, en als ze dan in het ongelijk worden gesteld door de rechter dan is het de schuld van de overheid omdat die boetes uitdeelt aan overtreders... dat is hetzelfde als mensen die janken dat ze geen werk meer hebben omdat ze vertegenwoordiger zijn en ze gepakt zijn met meer dan 50 km te hard...

Wat een lutsers.... geen rechter die daar intrapt.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 30 december 2008 @ 17:55:04 #82
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64502275
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:48 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Klopt, er was geen letter in de wet opgenomen over of mensen het recht hadden verstoken te blijven van tabaksrook. Dat betekende dat indertijd men er samen wel moest uit komen. Toen uit een praktijkvoorbeeld waarin dat niet lukte een gang naar de rechter voortkwam kwamen er wel letters over specifiek in de wet... nl dat elke werknemer recht heeft op een rookvrije werkplek. Aan de politiek vanaf dat moment om daar een mooi wetsvoorstel van te maken en dat hebben ze gedaan en dat is nou voor elke werknemer een recht, en voor elke werkgever een plicht geworden.
Ten eerste is dat helemaal het punt niet. Het punt is dat de schijnheilige anti-rokers die nu roepen dat de wet heilig is en gehandhaafd moet worden eerst er alles aan gedaan hebben om de de te veranderen en beginnen te steigeren als anderen dat ook willen.

Ten tweede is het verbod (ook) geen oplossing voor de problemen die jij ziet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 december 2008 @ 17:58:24 #83
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64502389
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:53 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Wacht... dus eerst overtreden ze moedwillig de wet, en als ze dan in het ongelijk worden gesteld door de rechter dan is het de schuld van de overheid omdat die boetes uitdeelt aan overtreders... dat is hetzelfde als mensen die janken dat ze geen werk meer hebben omdat ze vertegenwoordiger zijn en ze gepakt zijn met meer dan 50 km te hard...

Wat een lutsers.... geen rechter die daar intrapt.
De wetgever is verantwoordelijk voor de gevolgen van de wet. Het is een slechte wet, dus de gevolgen zijn dramatisch.

Kabinet vallen, Klink aftreden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64503058
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er was geen wet die zei dat er NIET gerookt mocht worden dus was het wettelijk toegestaan.
Nee knullie.

Het was toegestaan, maar niet 'wettelijk' toegestaan. 'Wettelijk' is een woord met een betekenis; je kunt het niet zomaar ergens voor plakken.
Het betekent 'per wet'. De afwezigheid van een verbod is niet hetzelfde als het wettelijk vastleggen van een recht.


Voorstel: Pool beginnen waar het op uitloopt. Wordt het uiteindelijk gedogen of geven de kroegen zich (vanwege boetes) gewonnen?
Tien euro en een natte peuk op het laatste.
  dinsdag 30 december 2008 @ 18:28:34 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64503350
Gedoogebeleid en Klink moet aftreden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 december 2008 @ 18:31:23 #86
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64503453
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 18:20 schreef mgerben het volgende:

[..]

Nee knullie.

Het was toegestaan, maar niet 'wettelijk' toegestaan. 'Wettelijk' is een woord met een betekenis; je kunt het niet zomaar ergens voor plakken.
Het betekent 'per wet'. De afwezigheid van een verbod is niet hetzelfde als het wettelijk vastleggen van een recht.
Is er ook een andere manier om iets te verbieden dan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64504077
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:45 schreef Vito_Rozzo het volgende:
Donkere wolken stapelen zich op boven het rookverbod in de horeca. [...]

In het blad Paravisie voorspelt Liesbeth van Dijk
Hier moest ik proesten van het lachen
pi_64504742
quote:
"Effect rookverbod horeca nooit onderzocht"

Bij het invoeren van de wetgeving over het horeca-rookverbod heeft minister Klink zijn huiswerk niet goed gedaan. Zo stelde hij de economische gevolgen van de wet veel te rooskleurig voor. Dat vindt Frans Heere, politicoloog en beleidsonderzoeker bij DIJK 12, een adviesbureau voor beleidsmakers.

Voorafgaand aan het invoeren van een wet moet een ministerie een zogeheten Bedrijfseffectentoets (BET) uitvoeren. In zo'n onderzoek moet worden bekeken wat de gevolgen van nieuwe regelgeving zijn voor het bedrijfsleven. In de BET van Klink over de rookwetgeving wordt gesteld dat de wet positieve gevolgen zal hebben voor de omzet en werkgelegenheid in de sector.

Opmerkelijk, vindt onderzoeker Heere, omdat de branche zelf heel andere uitkomsten had verwacht. Verder stelt hij dat de conclusies van Klink zijn gebaseerd op twee internationale artikelen en niet op concreet onderzoek in Nederland.

De Tweede Kamer ging akkoord met het invoeren van de wet op basis van de BET van Klink. Nu blijkt echter dat diens conclusies niet stroken met de realiteit: de sector heeft te maken met omzetverlies. De minister hield de Kamer voor dat er geen verband bestaat tussen roken en omzet(verlies) in een horecabedrijf.

Als minister Klink vindt dat roken en omzet niets met elkaar te maken hebben, dan kan er geen sprake zijn van concurrentievervalsing tussen rookvrije en rokerige horeca. Toch stelt Klink nu dat er ineens sprake is van concurrentievervalsing als er asbakken op tafel verschijnen in sommige horecazaken. Klaarblijkelijk is roken dan plotseling wel van invloed op de omzet.

Geen nul-meting

Onderzoeker Heere vind dus dat Klink weinig consequent is geweest bij de invoering van de horeca-rookwet. Bovendien vindt hij het vreemd dat de minister nu wil gaan meten wat de effecten op de omzet in de horeca zijn. 'Als de minister de omzetcijfers voor roken en niet-roken zo belangrijk vindt, dan had hij dat (..) vooraf moeten doen', aldus Heere.

De meting van nu over de omzetten zegt niets, omdat Klink eerst had moeten vaststellen welke omzetten gedraaid werden toen er nog overal gerookt mocht worden. Nu kan er niet vergeleken worden met zo'n zogeheten 'nulmeting'.

Hiermaghetwel.nl
pi_64504880
quote:
Engels rookverbod levert meer rokers op

Het verbod op roken in openbare ruimten heeft in Engeland geleid tot een stijging van het aantal mannelijke rokers, meldt de Daily Mail. Het rookverbod werd in Engeland ingevoerd in juli 2007.

In de jaren voorafgaand aan de invoering van het verbod nam het aantal Britse rokers geleidelijk juist af. Op vrouwen heeft het verbod geen effect gehad: het aantal vrouwelijke rokers bleef sinds 2007 stabiel.

Vooral mannen uit de 'working class' tussen 16 en 34 jaar zijn na de invoering van het rookverbod meer gaan roken. De bedoeling van de Labourregering was tegenovergesteld: de regerende partij wilde juist bereiken dat met name laaggeschoolde jongeren minder zouden gaan roken.

De uitkomsten van het Engelse onderzoek hebben geleid tot alarmerende oproepen van de oppositiepartijen. Zij vrezen dat rokers, nu ze in de pubs niet meer mogen roken, thuis des te meer sigaretten opsteken. En dat zou weer gezondheidsrisico's voor kinderen in huis met zich meebrengen.

Een woordvoerder van het Britse ministerie van volksgezondheid meldt nu dat het invoeren van het rookverbod nooit bedoeld was om het aantal rokers terug te brengen."Het is ingevoerd om werknemers te beschermen tegen schadelijk meeroken". En die opmerking staat haaks op de uitlatingen van staatssecretaris Patricia Hewitt bij de invoering van het verbod in 2007. Zij zei dat "het rookverbod het voor potentiële stoppers gemakkelijker maakte om met roken op te houden".

Hiermaghetwel.nl
  dinsdag 30 december 2008 @ 19:27:36 #90
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64504999
Tsja, Ab Klink
Kijkend naar bijvoorbeeld het paddoverbod, zien we dat die man niet echt behept is met enig realiteitsbesef. Waarschijnlijk loopt ie iedere ochtend boven het doucheputje te fappen en bedenkt dan wat ie nog meer kan verbieden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_64505239
Ik vraag me trouwens af hoeveel tijd er besteed gaat worden in de rechtzalen met de rookzaken.. Een VWA controleur is dan wel een ambtenaar, maar als een kroegeigenaar zegt (en het ook kan & mag zeggen, liegen mag niet van de wet..) dat hij dicht was op de dag of op een tijdstip tot een tijdstip dat de controleur langskwam en daar ook bewijs voor heeft (een overbuurman die voor hem getuigt. Natuurlijk onder eed.) dan is er toch helemaal niets tegen te beginnen.. (Dit stel ik zo vanwege een bovenstaand artikel, dat er vanaf de bureau's van de ambtenaar brieven & bekeuringen worden verstuurd zonder dat er ooit gecontroleerd is.)

En ik weet niet hoeveel kroegeigenaren er zijn die de bekeuring gaan aanvechten, maar ik verwacht er toch wel heel wat. Of geldt het in Nederland niet, dat je schuldig bent tot je het tegendeel hebt bewezen? Laat die VWA controleurs dan maar foto's komen maken in de kroegen waar gerookt wordt.. Ik zie het al helemaal voor me..

Is er overigens iemand die met bron kan bevestigen hoeveel tijd er tussen twee controles in moet zitten?
Ik ga nog even naar mijn stamkroeg toe.. Kijken of er alweer gerookt wordt.
  dinsdag 30 december 2008 @ 19:35:36 #92
3542 Gia
User under construction
pi_64505285
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het was wettelijk toegestaan

Nee hoor. Als jij ergens ging werken waar je niet mocht roken, kon je je niet beroepen op een wet die zegt dat je op je werkplek mocht roken.
  dinsdag 30 december 2008 @ 19:37:31 #93
3542 Gia
User under construction
pi_64505352
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Militairen mogen hun recht op een geweldloze werkomgeving toch ook opgeven?
Is er een wet die stelt dat alle werknemers recht hebben op een geweldloze werkomgeving?
Kun je even aangeven welk artikel dat is?
pi_64505801
Omtrent meeroken:

Leugens van de gezondheidsraad

(niet roker) Henry Sturman maakt gehakt van het rapport van de gezondheidsraad omtrent meeroken. Hoewel het artikel uit 2003 dateerd is het nog steeds actueel, aangezien de gezondheidsraad ook haar rapport nog steeds (als enige rapport) gebruikt om te concluderen dat meeroken schadelijk is. De gezondheidsraad adviseerd op haar beurt minister Klink en consorten.

Conclusies

Er is geen reden om aan te nemen dat meeroken ongezond is, laat staan dodelijk. Dit zijn de belangrijkste redenen voor die conclusie:

- De dosis rook die zelfs een regelmatige meeroker binnenkrijgt is verwaarloosbaar klein: ongeveer éénduizendste van de dosis rook die een roker typisch binnenkrijgt.

- De meeste meerookonderzoeken vinden geen verband tussen meeroken en ziekte.

- De meerookonderzoeken die dat wel vinden zijn methodologisch niet geldig - voornamelijk omdat ze gebaseerd zijn op een vergelijking tussen bevooroordeelde antwoorden over meeroken in het verleden door mensen met en zonder een bepaalde ziekte.

- Zelfs als de methodologie wel goed zou zijn, zijn de gevonden relatieve risico's veel kleiner (doorgaans 1,2-1,3) dan twee. In verband met verstorende variabelen worden relatieve risico's lager dan twee door epidemiologen normaalgesproken niet als een bewijs van een oorzakelijk verband gezien.

- Omdat de meeste individuele studies geen verband laten zien tussen meeroken en ziekte maakt men vaak gebruik van meta-analyses om toch een statistisch significant verband te vinden. Maar meta-analyses zijn onbetrouwbaar, onder andere omdat de resultaten sterk afhangen van de vooroordelen van de onderzoekers.
pi_64506864
stem PVV op fleur agema, dan word het rookverbod afgechaft
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:46:42 #96
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64507932
...en krijg je er een hoop andere narigheid voor terug.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:48:44 #97
3542 Gia
User under construction
pi_64508028
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:20 schreef arjan1212 het volgende:
stem PVV op fleur agema, dan word het rookverbod afgechaft
Ja, en de buitenlanders het land uitgezet.
Oftewel, jouw peukie is belangrijker dan het welzijn van vluchtelingen.

Het gaat goed!!
pi_64508183
Heb je ook argumenten voor de topictitel?
pi_64509024
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 19:49 schreef Vito_Rozzo het volgende:
Omtrent meeroken:

Er is geen reden om aan te nemen dat meeroken ongezond is, laat staan dodelijk. Dit zijn de belangrijkste redenen voor die conclusie:
Tegelijk wijst statistiek uit dat niet-rokende mensen met een wel-rokende partner 20-30% meer kans hebben op een rook-gerelateerde aandoening (zoals longkanker).

Dan kun je wel met je voetje op de grond stampen en roepen dat het allemaal niet waar is; als ik die niet-roker ben heb ik ineens ook rechten. En ja, verrassing, die wegen zwaarder dan jouw 'recht' om toe te geven aan je verslaving. Er staat namelijk nergens dat jij je verslaving niet buiten in de kou kunt bevredigen.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:13:14 #100
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64509094
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Een argument zou kunnen zijn dat er vrijwel geen draagvlak is voor het rookverbod onder het uitgaanspubliek, en steeds meer kroegen hun kont in de krib gooien.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')