Zeer slim van Hamas om voor Iran te kiezen ipv Egypte, Jordanië en Saudi-Arabië. De laatste drie, samen met Fatah, zijn degenen die Israël stiekem steunen in dit conflict omdat ze Hamas willen vernietigen zodat ze zelf de macht kunnen overnemen. Het zijn niets meer dan verraders.quote:Op maandag 29 december 2008 19:31 schreef Reki het volgende:
[..]
Iran steunt Hezbollah omdat ze sjiieten zijn, maar waarom zou Iran de Arabieren steunen kijkende naar de Irak-Iran oorlog hen het sektarische geweld nu in Irak.
Maar wel hulde voor Iran dat ze de Palestijnen steunenTerwijl de Arabische landen net doen of hun neus bloedt.
Inderdaad. Een natie-staat is ook maar een 19e eeuwse uitvinding.quote:
Hebben de Britten geen schadevergoeding gegeven?quote:Op maandag 29 december 2008 19:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is niet eens een grap. Abdulhamid heeft heel Palestina opgekocht en het grond zijn privé domein gemaakt door staatsschuld met zijn eigen fortuin te betalen. Als het land aan iemand toebehoort onder alle internationale wetten is het wel de nakomelingen van Abdulhamid. Maar ja met het worden van een Turks republiek en het verbannen van de dynastie zijn de claims ook opgegeven.
en jij denkt serieus dat mensen zich iets aantrekken van het meest criminele volk ter wereld. zelfs de buurlanden hebben palestijnen en masse vermoord, uitgebuit en vernederd.quote:Op maandag 29 december 2008 19:37 schreef BlackSeptember het volgende:
[..]
Nope Palestina is voor de Palestijnen. Assyrisch-Arabisch grondgebied, de Ataturkaanbidders mogen in Turkije blijven.
Nee hoor, officieel kan het alleen op 1naam staan en dat is het Ottomaanse huis. Jij hebt er geen claim op, evenmin de Ataturkaanbidders.quote:Op maandag 29 december 2008 19:37 schreef BlackSeptember het volgende:
[..]
Nope Palestina is voor de Palestijnen. Assyrisch-Arabisch grondgebied, de Ataturkaanbidders mogen in Turkije blijven.
Ottomanen zijn wat anders dan Turken.quote:Op maandag 29 december 2008 19:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor, officieel kan het alleen op 1naam staan en dat is het Ottomaanse huis. Jij hebt er geen claim op, evenmin de Ataturkaanbidders.
quote:Op maandag 29 december 2008 19:38 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ach, wat is schuld. De Britten hadden er genoeg van en trokken zich terug. En toen hebben ze wat partijen tegen elkaar uitgespeeld, niet netjes, maar zo gaan die dingen. Je kunt die joden in ieder geval niet verwijten dat ze met hand en tand dat stukje land verdedigen en lichtjes uitbreiden naar aangrenzende stukjes land die voor hun historisch relevant zijn. Daar mogen de Arabieren dan tegen ageren, en dat doen ze ook, maar dan kun je ook het deksel op de neus krijgen. Ik zie in ieder geval niet in waarom ik die joden iets moet gaan verwijten, ze gaan maar lekker hun gang daar, dat doen ze duizenden jaren en ze hebben toch ook wel enige recht van spreken in de gebieden waar het plaatsvindt, die waren niet helemaal lukraak gekozen via ezeltjeprik door de Britten.
Overal ter wereld, Nederlanders in Australie, Canada, Moslims overal en nergens in Europa, Joden in Amerika, Chinezen in Nederland, Bosnie en Rusland ga zo maar door.quote:
Wat is dat voor non-argument? Who cares of het wel of niet via ezeltjeprik is gekozen door de Britten. Feit is dat ze gewoon twee overeenkomsten zijn aangegaan, waarvan ze wisten dat ze niet te realizeren waren. Althans niet tegelijkertijd. Jij noemt het "niet netjes", ik noem het dom, want zoals jij het zelf ook zegt.. ze krijgen de deksel zelf ook op hun neus. Al dan niet in de vorm van aanslagen, of regelrechte haat. De Arabieren claimen feitelijk hun stuk van de overeenkomst op en de Israeliers doen dat. Het is gewoon te triest voor woorden dat dit conflict direct voortkomt vanuit de 1e wereldoorlog.quote:Op maandag 29 december 2008 19:38 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ach, wat is schuld. De Britten hadden er genoeg van en trokken zich terug. En toen hebben ze wat partijen tegen elkaar uitgespeeld, niet netjes, maar zo gaan die dingen. Je kunt die joden in ieder geval niet verwijten dat ze met hand en tand dat stukje land verdedigen en lichtjes uitbreiden naar aangrenzende stukjes land die voor hun historisch relevant zijn. Daar mogen de Arabieren dan tegen ageren, en dat doen ze ook, maar dan kun je ook het deksel op de neus krijgen. Ik zie in ieder geval niet in waarom ik die joden iets moet gaan verwijten, ze gaan maar lekker hun gang daar, dat doen ze duizenden jaren en ze hebben toch ook wel enige recht van spreken in de gebieden waar het plaatsvindt, die waren niet helemaal lukraak gekozen via ezeltjeprik door de Britten.
De laatste sultan en laatste kalief hadden een conflict over wie nu de eerlijke leider was van het huis waardoor de familie is gesplitsd. Het huis kreeg een maandelijks salaris van de olie en im/export, maar dat hield op met het uitbreken van de 2e WO en de economische crisis. De laatste sultan was gestorven in 1926 en de laatste kalief in 1944 een jaar voor het eindigen van de oorlog, omdat zij er niet uitkwamen is ook veel verloren gegaan.quote:Op maandag 29 december 2008 19:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hebben de Britten geen schadevergoeding gegeven?
Onzin natuurlijk. Omdat één of andere pipo het ooit eens heeft gekocht van een andere pipo mogen ze nu claimen? Beetje raar he. Daarnaast kan 'eigendom' van land(en) ook overgaan via oorlog, dat hoeft helemaal niet via een geldtransactie te gaan.quote:Op maandag 29 december 2008 19:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor, officieel kan het alleen op 1naam staan en dat is het Ottomaanse huis. Jij hebt er geen claim op, evenmin de Ataturkaanbidders.
Met mensen zoals jou , komt er nooit een nuttige discussie op gang , welke kan leiden tot een vredevolle oplossing van dit probleem.quote:Op maandag 29 december 2008 19:30 schreef BlackSeptember het volgende:
[..]
Interesseert me geen ruk, zolang ze maar oprotten uit mijn land, dat volk zit overal verspreid, net ratten.
Hebben ze het dan niet zelf een beetje verspild?quote:Op maandag 29 december 2008 19:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De laatste sultan en laatste kalief hadden een conflict over wie nu de eerlijke leider was van het huis waardoor de familie is gesplitsd. Het huis kreeg een maandelijks salaris van de olie en im/export, maar dat hield op met het uitbreken van de 2e WO en de economische crisis. De laatste sultan was gestorven in 1926 en de laatste kalief in 1944 een jaar voor het eindigen van de oorlog, omdat zij er niet uitkwamen is ook veel verloren gegaan.
En Assyrisch wat anders dan Arabisch. De Turken waren de elite van de Ottomanen, bestuurorgaan. Oprichter en leider van de staat was Turks.quote:Op maandag 29 december 2008 19:41 schreef BlackSeptember het volgende:
[..]
Ottomanen zijn wat anders dan Turken.
Engeland heeft grotendeels niet aan de prive domeinen van bezitters gezeten. Palestina was privegrond van de sultan. Engeland heeft dan ook de validiteit van de claim erkend en bevestigd, dat jij het onzin noemt moet je echt zelf weten.quote:Op maandag 29 december 2008 19:43 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Omdat één of andere pipo het ooit eens heeft gekocht van een andere pipo mogen ze nu claimen? Beetje raar he. Daarnaast kan 'eigendom' van land(en) ook overgaan via oorlog, dat hoeft helemaal niet via een geldtransactie te gaan.
Wat vind jij trouwens van die zelfmoordaanslagen?quote:Op maandag 29 december 2008 19:30 schreef BlackSeptember het volgende:
[..]
Interesseert me geen ruk, zolang ze maar oprotten uit mijn land, dat volk zit overal verspreid, net ratten.
Nogal, heel wat kemphanen en geklungel van de familie, maar het punt is natuurlijk niet dat Palestina terug naar de Turken moet of bij de Turken hoort, maar meer een reply op onze beste nationalist hier die claimt dat het lang niet van X is maar van Y.quote:Op maandag 29 december 2008 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Hebben ze het dan niet zelf een beetje verspild?
De Israëliërs zitten door het hele land (m.u.v. oost-Jeruzalem en de kolonies op Palestijns gebied) en de Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever. Dus niet in Gaza, helaas. Dat is als het ware het Berlijn van radicaal-Palestina.quote:Op maandag 29 december 2008 19:44 schreef Lange_Lex het volgende:
Waar zijn toch de gematigde palestijnen en israeli's gebleven ?
quote:Op maandag 29 december 2008 19:42 schreef Nam_Soldier het volgende:
Wat doen al die anti-semieten hier op Fok? Ga naar Marokko.nl je gal spuwen man, jullie helpen het debat niet.
Nou, de Britten hadden heus wel ingecalculeerd dat het ze niet in dank zou worden afgenomen hoor. En dat de Arabieren nu aan het kortste eind trekken is lullig, maar is niet anders. Ze hebben ook wel eens aan het langste eind getrokken toen ze zelfs gebieden in Spanje hadden veroverd. Ze mogen nog van geluk spreken dat ze toevallig op wat tonnetjes olie leefden, anders hadden ze helemaal niets te melden in de wereld op dit moment.quote:Op maandag 29 december 2008 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dat voor non-argument? Who cares of het wel of niet via ezeltjeprik is gekozen door de Britten. Feit is dat ze gewoon twee overeenkomsten zijn aangegaan, waarvan ze wisten dat ze niet te realizeren waren. Althans niet tegelijkertijd. Jij noemt het "niet netjes", ik noem het dom, want zoals jij het zelf ook zegt.. ze krijgen de deksel zelf ook op hun neus. Al dan niet in de vorm van aanslagen, of regelrechte haat. De Arabieren claimen feitelijk hun stuk van de overeenkomst op en de Israeliers doen dat. Het is gewoon te triest voor woorden dat dit conflict direct voortkomt vanuit de 1e wereldoorlog.
In principe is de claim wie er het meest recht heeft op ook een beetje raar aan het worden.quote:Op maandag 29 december 2008 19:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nogal, heel wat kemphanen en geklungel van de familie, maar het punt is natuurlijk niet dat Palestina terug naar de Turken moet of bij de Turken hoort, maar meer een reply op onze beste nationalist hier die claimt dat het lang niet van X is maar van Y.
Ik moet ermee leren leven vrees ik.quote:Op maandag 29 december 2008 19:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, reeds ingevuld door de VN - ook gebruikt bij het dekolonisatieproces. Ik begrijp dat het erg vervelend voor je is, dat internationale recht en al die rechten voor de mensen.
Orthodoxe joden zijn echt representatief voor de gemiddelde Joodquote:Op maandag 29 december 2008 19:47 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
iig meer dan de zionistenquote:Op maandag 29 december 2008 19:49 schreef cultheld het volgende:
[..]
Orthodoxe joden zijn echt representatief voor de gemiddelde Jood.
Wat maakt mij het uit of Engeland wel of niet bepaalde claims heeft gevalideerd, ze zijn daar zelf opeens plomp binnengevallen, hoeven we dan toch weinig van hun oordelen aan te trekken lijkt me, zoveel recht van spreken hadden ze historisch gezien nu ook weer niet.quote:Op maandag 29 december 2008 19:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Engeland heeft grotendeels niet aan de prive domeinen van bezitters gezeten. Palestina was privegrond van de sultan. Engeland heeft dan ook de validiteit van de claim erkend en bevestigd, dat jij het onzin noemt moet je echt zelf weten.
De Arabische "broeders" zouden zich moeten schamen, vooral Egypte...quote:Op maandag 29 december 2008 19:38 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Zeer slim van Hamas om voor Iran te kiezen ipv Egypte, Jordanië en Saudi-Arabië. De laatste drie, samen met Fatah, zijn degenen die Israël stiekem steunen in dit conflict omdat ze Hamas willen vernietigen zodat ze zelf de macht kunnen overnemen. Het zijn niets meer dan verraders.
Hezbollah is veel sterker dan Hamas op dit moment, en als Hamas pro-Iran blijft dan zorgt Iran er wel voor dat Hamas even sterk als de Hezbollah wordt.
ik vrees dat dat de erfenis is van een religie genaamd islam. zo heeft het christendom een florisante beschaving om zeep geholpen en het teruggestuurd naar de middeleeuwen. ze wisten toen niet eens meer hoe poep afgevoerd moest worden.quote:Op maandag 29 december 2008 19:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nou, de Britten hadden heus wel ingecalculeerd dat het ze niet in dank zou worden afgenomen hoor. En dat de Arabieren nu aan het kortste eind trekken is lullig, maar is niet anders. Ze hebben ook wel eens aan het langste eind getrokken toen ze zelfs gebieden in Spanje hadden veroverd. Ze mogen nog van geluk spreken dat ze toevallig op wat tonnetjes olie leefden, anders hadden ze helemaal niets te melden in de wereld op dit moment.
Toch vreemd hoor, dat de Arabieren en specifiek ook de Egyptenaren zulke hoge toppen hebben bereikt qua beschaving en zo genadeloos het ravijn in zijn gedonderd en nu ook totaal geen weet hebben hoe ze daar weer uit moeten geraken.
Ik ben bang , dat zolang de palestijnen ook kunstmatig arm gehouden worden door hun omringende landen (kuch broeders) en kunstmatig geagiteerd worden door deze zelfde landen en net zo weinig wapens aangeleverd krijgen zodat ze geen vuist kunnen maken , maar wel Israel kunnen blijven irriteren en uitlokken tot overmatig grote reacties en buitensporige reacties er ook geen kans op vrede is.quote:Op maandag 29 december 2008 19:47 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
De Israëliërs zitten door het hele land (m.u.v. oost-Jeruzalem en de kolonies op Palestijns gebied) en de Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever. Dus niet in Gaza, helaas. Dat is als het ware het Berlijn van radicaal-Palestina.
is dat zo?quote:
Klopt, Ahmedinejad stelde hier in mijn ogen toch een zeer valide vraag. De Joden zijn niet weggejaagd door de moslims van Palestina. Het waren de Christelijke Romeinen en later nog een keer tijdens de kruistochten waren het de Europeanen die de Joden vervolgden. De holocaust gebeurde in Europa, dus waarom moet Palestina ervoor boeten. Dat is dan wel weer valide in mijn ogen. Onder het Ottomaanse rijk leefden er veel joden door heel het rijk terwijl het een hel voor ze was in Europa.quote:Op maandag 29 december 2008 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
In principe is de claim wie er het meest recht heeft op ook een beetje raar aan het worden.
Beide volkeren woonden daar al zo lang, zoveel eeuwen. Dat je moeilijk nog van recht kunt spreken.
Wat natuurlijk wel zo is, is dat je als land aangevallen wordt, je terug mag slaan...en dat daardoor grenzen kunnen veranderen.
Leuk argument, maar totaal irrelevant in deze gehele discussie. Alsof deze oorlog een soort van compensatie moet vormen voor de achtergesteldheid van bepaalde regio's. De meeste Arabische landen leven niet eens op de zogenaamde tonnetjes van olie, maar dat is kennelijk het mooie Westerse prietpraat-beeld wat er leeft. Sowieso hebben juist de landen die voornamelijk op olie teren, zich bij dit conflict behoorlijk op de achtergrond gehouden. De naïviteit dat arabieren te achterlijk zouden zijn om uiteindelijk toch terug te slaan - ook al gebeurd dat jaren daarna, heeft de Amerikanen ook diverse keren de kop gekost.quote:Op maandag 29 december 2008 19:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nou, de Britten hadden heus wel ingecalculeerd dat het ze niet in dank zou worden afgenomen hoor. En dat de Arabieren nu aan het kortste eind trekken is lullig, maar is niet anders. Ze hebben ook wel eens aan het langste eind getrokken toen ze zelfs gebieden in Spanje hadden veroverd. Ze mogen nog van geluk spreken dat ze toevallig op wat tonnetjes olie leefden, anders hadden ze helemaal niets te melden in de wereld op dit moment.
Toch vreemd hoor, dat de Arabieren en specifiek ook de Egyptenaren zulke hoge toppen hebben bereikt qua beschaving en zo genadeloos het ravijn in zijn gedonderd en nu ook totaal geen weet hebben hoe ze daar weer uit moeten geraken.
Engeland was toentertijd de baas in Palestina. Dus hun regels waren de wet. Hun acceptatie was bijna in coherence met de internationale verdragen en wetten, maar ja als dat je niet boeit, noem dan niets valide.quote:Op maandag 29 december 2008 19:51 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Wat maakt mij het uit of Engeland wel of niet bepaalde claims heeft gevalideerd, ze zijn daar zelf opeens plomp binnengevallen, hoeven we dan toch weinig van hun oordelen aan te trekken lijkt me, zoveel recht van spreken hadden ze historisch gezien nu ook weer niet.
mohamed en zijn 40 rovers heeft de joden weggejaagd. er staat een moskee op de tempel van de joden. prima, maar dan niet gaan zeuren als diezelfde joden weer terug komen, en sterker dan ooit.quote:Op maandag 29 december 2008 19:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, Ahmedinejad stelde hier in mijn ogen toch een zeer valide vraag. De Joden zijn niet weggejaagd door de moslims van Palestina. Het waren de Christelijke Romeinen en later nog een keer tijdens de kruistochten waren het de Europeanen die de Joden vervolgden. De holocaust gebeurde in Europa, dus waarom moet Palestina ervoor boeten. Dat is dan wel weer valide in mijn ogen. Onder het Ottomaanse rijk leefden er veel joden door heel het rijk terwijl het een hel voor ze was in Europa.
Simpel, doch hard. De Europeanen zouden never nooit een Joodse staat op hun continent hebben kunnen tolereren. Helemaal bezien het verleden, de Holocaust en Jodenhaat die er altijd wel min of meer heerste op het Europese continent.quote:Op maandag 29 december 2008 19:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, Ahmedinejad stelde hier in mijn ogen toch een zeer valide vraag. De Joden zijn niet weggejaagd door de moslims van Palestina. Het waren de Christelijke Romeinen en later nog een keer tijdens de kruistochten waren het de Europeanen die de Joden vervolgden. De holocaust gebeurde in Europa, dus waarom moet Palestina ervoor boeten. Dat is dan wel weer valide in mijn ogen. Onder het Ottomaanse rijk leefden er veel joden door heel het rijk terwijl het een hel voor ze was in Europa.
Ja, maar de Egyptenaren waren al in elkaar gedonderd voor de islam haar intrede deed. Dat maakt ook niet zoveel uit, rijken vallen nu eenmaal op een gegeven moment om. Maar zou het enkel de islam zijn die ontwikkeling nu tegenhoudt? Het was toch ook deels de islam die het M-O toch aardig heeft laten ontwikkelen. Wellicht zijn de mensen wat doorgeslagen daar in hun islam geloof, dat zou kunnen. Maar is dat nu in alle landen wel het geval?quote:Op maandag 29 december 2008 19:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vrees dat dat de erfenis is van een religie genaamd islam.
waarom zou europa dat doen? de roots van de joden ligt toch echt in het mo.quote:Op maandag 29 december 2008 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Simpel, doch hard. De Europeanen zouden never nooit een Joodse staat op hun continent hebben kunnen tolereren.
Oh prima, dan vraag ik je het volgende : Heeft Mohammed de joden of de Joden weggejaagd, want daar zit een groot verschil in. Hebben de moslims of de Europeanen de tempel gesloopt?quote:Op maandag 29 december 2008 19:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mohamed en zijn 40 rovers heeft de joden weggejaagd. er staat een moskee op de tempel van de joden. prima, maar dan niet gaan zeuren als diezelfde joden weer terug komen, en sterker dan ooit.
Het is geen vraag, het is een antwoord. De Europeanen zouden dat nooit, simpelweg omdat Jodenhaat altijd al broeide op het Europese vasteland. De geschiedenis heeft ook telkenmale bewezen dat Europeanen geen Joden tolereerde.quote:Op maandag 29 december 2008 19:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom zou europa dat doen? de roots van de joden ligt toch echt in het mo.
En dat was ook niet de meest logische plaats om het in Europa te doen. Rondom Jerusalem was dat wel. Dat was dan jammer voor de neo-religie islam, hadden ze die maar niet in dezelfde regio als het jodendom moeten oprichten, stom stom stomquote:Op maandag 29 december 2008 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Simpel, doch hard. De Europeanen zouden never nooit een Joodse staat op hun continent hebben kunnen tolereren. Helemaal bezien het verleden, de Holocaust en Jodenhaat die er altijd wel min of meer heerste op het Europese continent.
En ze waren er eerder dan de Mohammedanen.quote:Op maandag 29 december 2008 19:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom zou europa dat doen? de roots van de joden ligt toch echt in het mo.
True.quote:Op maandag 29 december 2008 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Simpel, doch hard. De Europeanen zouden never nooit een Joodse staat op hun continent hebben kunnen tolereren. Helemaal bezien het verleden, de Holocaust en Jodenhaat die er altijd wel min of meer heerste op het Europese continent.
nee. ik zie dat anders. het is niet dankzij, maar ondanks de islam dat het mo nu iets heeft van betekenis. en natuurlijk is de olie het enige dat ze hebben. iets aards wat hun heilige godsdienst nog enigszins laat borrelen.quote:Op maandag 29 december 2008 19:54 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ja, maar de Egyptenaren waren al in elkaar gedonderd voor de islam haar intrede deed. Dat maakt ook niet zoveel uit, rijken vallen nu eenmaal op een gegeven moment om. Maar zou het enkel de islam zijn die ontwikkeling nu tegenhoudt? Het was toch ook deels de islam die het M-O toch aardig heeft laten ontwikkelen. Wellicht zijn de mensen wat doorgeslagen daar in hun islam geloof, dat zou kunnen. Maar is dat nu in alle landen wel het geval?
Ja, en nu zijn de Joden de baasquote:Op maandag 29 december 2008 19:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Engeland was toentertijd de baas in Palestina. Dus hun regels waren de wet. Hun acceptatie was bijna in coherence met de internationale verdragen en wetten, maar ja als dat je niet boeit, noem dan niets valide.
Dat was vooralsnog nooit een probleem. Daar maak jij nu een probleem van. En dat was trouwens ook wat de Christenen in de middeleeuwen een probleem vonden - de kruistochten maakte destijds dan ook geen onderscheid tussen moslim en jood, want het waren allemaal bezetters van Jeruzalem. De plek van de Christenen.quote:Op maandag 29 december 2008 19:57 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En dat was ook niet de meest logische plaats om het in Europa te doen. Rondom Jerusalem was dat wel. Dat was dan jammer voor de neo-religie islam, hadden ze die maar niet in dezelfde regio als het jodendom moeten oprichten, stom stom stom
klopt. maar dat heeft er mee te maken dat het jodendom iets mo'ers is. daar is het ontstaan en daar zal het zich ontwikkelen.quote:Op maandag 29 december 2008 19:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is geen vraag, het is een antwoord. De Europeanen zouden dat nooit, simpelweg omdat Jodenhaat altijd al broeide op het Europese vasteland. De geschiedenis heeft ook telkenmale bewezen dat Europeanen geen Joden tolereerde.
Niet eens. De Turken en Britten waren de baas over het land. De Joden mogen niet de Palestijnse gebieden annexeren noch hebben de Palestijnen genoeg macht om het tegenovergestelde te doen. Het is een combinatie van bestuur. Zelfs Jeruzalem zijn de Israëlieten niet meester over.quote:Op maandag 29 december 2008 19:57 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ja, en nu zijn de Joden de baas
dat dus. en laat die iraniërs maar komen. ik zou niet gek staan te kijken als israel de kernbom gaat gooien. iran moet uitkijken.quote:Op maandag 29 december 2008 19:57 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ja, en nu zijn de Joden de baas
Ja want onder Cordoba, Bagdad, Istanbul en de Emiraat van de Moren hadden we olie.quote:Op maandag 29 december 2008 19:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee. ik zie dat anders. het is niet dankzij, maar ondanks de islam dat het mo nu iets heeft van betekenis. en natuurlijk is de olie het enige dat ze hebben. iets aards wat hun heilige godsdienst nog enigszins laat borrelen.
zonder de olie was de islam helemaal niks.
daarom hebben ze ook nu weer niet lukraak met bommen gesmeten. jij bent toch militair? dan zou je juist een andere houding moeten hebben.quote:Op maandag 29 december 2008 19:59 schreef sp3c het volgende:
ja hoe dan ook
is er nog wat gebeurt of is het afgelopen?
Israel zou inmiddels geleerd moeten hebben dat lukraak met bommen smijten weinig zin heeft
Nee, het heeft er mee te maken dat Europeanen geen enkele Joodse staat zou tolereren. Er zijn wel meerdere religies in die regio ontstaan, er hebben wel meerdere volkeren gezeten dan Joden alleen - ook voor het Jodendom. Een claim slechts daarop baseren is achterlijk.quote:Op maandag 29 december 2008 19:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
klopt. maar dat heeft er mee te maken dat het jodendom iets mo'ers is. daar is het ontstaan en daar zal het zich ontwikkelen.
nee toen hadden ze het kromzwaard...quote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja want onder Cordoba, Bagdad, Istanbul en de Emiraat van de Moren hadden we olie.
Huh?quote:Op maandag 29 december 2008 20:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet eens. De Turken en Britten waren de baas over het land. De Joden mogen niet de Palestijnse gebieden annexeren noch hebben de Palestijnen genoeg macht om het tegenovergestelde te doen. Het is een combinatie van bestuur. Zelfs Jeruzalem zijn de Israëlieten niet meester over.
Nasrallah: I join Hamas in calling for a third intifada (Reuters)quote:Op maandag 29 december 2008 19:59 schreef sp3c het volgende:
ja hoe dan ook
Israel zou inmiddels geleerd moeten hebben dat lukraak met bommen smijten weinig zin heeft
Nee, kruid & wetenschap naast tolerantie voor de joden.quote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee toen hadden ze het kromzwaard...
Dat klopt, evenals het Midden-Oosten, Rusland en Afrika dat nooit zouden tolereren. De enige plek, naast Israël, waar Joden (als substantiële bevolkingsgroep) nooit zijn vervolgd, is Amerika.quote:Op maandag 29 december 2008 19:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is geen vraag, het is een antwoord. De Europeanen zouden dat nooit, simpelweg omdat Jodenhaat altijd al broeide op het Europese vasteland. De geschiedenis heeft ook telkenmale bewezen dat Europeanen geen Joden tolereerde.
klopt de joden waren qua aangezicht de marokkanen van nu, wil je dat weer meemaken? dacht het niet.quote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het heeft er mee te maken dat Europeanen geen enkele Joodse staat zou tolereren. Er zijn wel meerdere religies in die regio ontstaan, er hebben wel meerdere volkeren gezeten dan Joden alleen - ook voor het Jodendom. Een claim slechts daarop baseren is achterlijk.
De Britten en Turken waren in hun tijd almachtig op het gebied, de joden zijn het niet, noch zijn de Palestijnen het. Zelfs al zou je de Palestijnen negeren hebben joden restricties waar ze zich aan moeten houden door verdragen met Jordanie en Egypte.quote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Huh?waarom waren de Britten wel de baas toen en de joden nu niet? Dat is dus het hele probleem, dat kunnen sommigen niet verkroppen. Dat mag verder hoor.
Ik weet dat je Marokkanenhaat semi-verslavingsproporties aanneemt. Maar je bevestigd mijn punt. Bedankt.quote:Op maandag 29 december 2008 20:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
klopt de joden waren qua aangezicht de marokkanen van nu, wil je dat weer meemaken? dacht het niet.![]()
wat ik hier schreef is bullshit. de joden zijn gewoon succesvol, klein en heel erg bijzonder. dus geen marokkanen.
welke tollerantie? en kruid is onzin. je had het kromzwaard, daarom waren de kruisridders zo succesvol.quote:Op maandag 29 december 2008 20:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, kruid & wetenschap naast tolerantie voor de joden.
ik ben gek op marokkanen, die 3 goede zijn echt heel erg leuk, fijn en beschaafd.quote:Op maandag 29 december 2008 20:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet dat je Marokkanenhaat semi-verslavingsproporties aanneemt. Maar je bevestigd mijn punt. Bedankt.
Ik denk dat dat wel meevalt, eigenlijk; het zionisme bestond toen tenslotte al een aantal decennia en het was duidelijk dat op zijn min een deel van de overgebleven joodse bevolking in Europa een eigen staat in het Heilige land prefereerde. Het is dan de vraag in hoeverre er uberhaupt animo zou zijn geweest voor een eigen staat ergens in Europa; daarnaast zou dat inderdaad een territoriaal probleem hebben gevormd, want zo'n staat zou ten koste moeten gaan van een al bestaande Europese staat, maar ik denk niet dat dat een belangrijke factor is geweest bij het ontstaan van Israel.quote:Op maandag 29 december 2008 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Integendeel. De zionisten zijn en zijn altijd al gebaat geweest bij conflict met hun buren en doen er dan ook alles aan die conflicten aan de gang te houden. En die domme Arabieren trappen er elke keer weer in.quote:Op maandag 29 december 2008 19:59 schreef sp3c het volgende:
De tolerantie die er mede voor zorgde dat de Joodse Gouden Eeuw plaats vond onder Moslimoverheersing.quote:Op maandag 29 december 2008 20:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke tollerantie? en kruid is onzin. je had het kromzwaard, daarom waren de kruisridders zo succesvol.
http://www.dumpert.nl/med(...)n_je_naar_allah.htmlquote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef Reki het volgende:
[..]
Nasrallah: I join Hamas in calling for a third intifada (Reuters)
http://www.haaretz.com/hasen/spages/ShTickers.html
Stalin had toch ergens een Joodse enclave opgericht?quote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het heeft er mee te maken dat Europeanen geen enkele Joodse staat zou tolereren. Er zijn wel meerdere religies in die regio ontstaan, er hebben wel meerdere volkeren gezeten dan Joden alleen - ook voor het Jodendom. Een claim slechts daarop baseren is achterlijk.
Ik betwijfel hard dat ze "lukraak" met bommen smijten. Volgens mij is er zelfs niet één bom gesmeten zonder duidelijk doel.quote:Op maandag 29 december 2008 19:59 schreef sp3c het volgende:
ja hoe dan ook
tuurlijk. dat was ook niet dankzij, maar ondanks. zelfde als marokko die joden opnam in het noorden, omdat ze het goud wel leuk vonden. niet de boel gaan verdraaien als het op joden aankomt. moslims hebben niet de beste bedoelingen met joden.quote:Op maandag 29 december 2008 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De tolerantie die er mede voor zorgde dat de Joodse Gouden Eeuw, plaats vond onder Moslimoverheersing.
die memo heb ik dan zeker gemist maar volgens mij heb ik gewoon recht op mijn eigen mening ...quote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daarom hebben ze ook nu weer niet lukraak met bommen gesmeten. jij bent toch militair? dan zou je juist een andere houding moeten hebben.
Deze tolerantie , lange tijd was het kruit het wapen van de Turken. Reden waarom Constantinopel viel enzo.quote:Op maandag 29 december 2008 20:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke tollerantie? en kruid is onzin. je had het kromzwaard, daarom waren de kruisridders zo succesvol.
Ik denk dat het een behoorlijke factor heeft gespeeld bij de selectie van de staat Israel. Het Europese continent was namelijk hierdoor bij voorbaat uitgesloten. De keuzemogelijkheid werd in die zin gewoon beïnvloed. Sowieso is het prefereren van een eigen Heilige staat ook ergens het gevolg van geweest, immers - waarom precies op dat moment en niet bijvoorbeeld 100 jaar eerder, of 500 jaar eerder.quote:Op maandag 29 december 2008 20:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt, eigenlijk; het zionisme bestond toen tenslotte al een aantal decennia en het was duidelijk dat op zijn min een deel van de overgebleven joodse bevolking in Europa een eigen staat in het Heilige land prefereerde. Het is dan de vraag in hoeverre er uberhaupt animo zou zijn geweest voor een eigen staat ergens in Europa; daarnaast zou dat inderdaad een territoriaal probleem hebben gevormd, want zo'n staat zou ten koste moeten gaan van een al bestaande Europese staat, maar ik denk niet dat dat een belangrijke factor is geweest bij het ontstaan van Israel.
quote:Op maandag 29 december 2008 20:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
die memo heb ik dan zeker gemist maar volgens mij heb ik gewoon recht op mijn eigen mening ...
Inderdaad, al het goede is "ondanks" en al het slechte is "dankzij". Het is ons helemaal duidelijk zoalshetis.quote:Op maandag 29 december 2008 20:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tuurlijk. dat was ook niet dankzij, maar ondanks. zelfde als marokko die joden opnam in het noorden, omdat ze het goud wel leuk vonden. niet de boel gaan verdraaien als het op joden aankomt. moslims hebben niet de beste bedoelingen met joden.
Europees nationalisme. De Duitsers waren Duitsers, de Russen waren Rus, de Nederlanders Nederlander en de joden... hm... Nou ja, in ieder geval geen Jodenlanders. Niet gek dat het eind negentiende eeuw opkwam.quote:Op maandag 29 december 2008 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
Sowieso is het prefereren van een eigen Heilige staat ook ergens het gevolg van geweest, immers - waarom precies op dat moment en niet bijvoorbeeld 100 jaar eerder, of 500 jaar eerder.
quote:Op maandag 29 december 2008 20:06 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)n_je_naar_allah.html
Niet iedereen die tegen de acties van Israël is, is meteen een antisemiet. En als je iedereen wegjaagt die een afwijkende mening heeft ten opzichte van de jouwe, blijft er ook weinig te debatteren over...quote:Op maandag 29 december 2008 19:42 schreef Nam_Soldier het volgende:
Wat doen al die anti-semieten hier op Fok? Ga naar Marokko.nl je gal spuwen man, jullie helpen het debat niet.
Juist op het moment dat het Europees nationalisme afnam, kwam het Arabisch nationalisme op. Great timing.quote:Op maandag 29 december 2008 20:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Europees nationalisme. De Duitsers waren Duitsers, de Russen waren Rus, de Nederlanders Nederlander en de joden... hm... Nou ja, in ieder geval geen Jodenlanders. Niet gek dat het eind negentiende eeuw opkwam.
Toch wel vreemd dat de joden zij zelf het dan de joodse gouden eeuw noemen.quote:Op maandag 29 december 2008 20:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tuurlijk. dat was ook niet dankzij, maar ondanks. zelfde als marokko die joden opnam in het noorden, omdat ze het goud wel leuk vonden. niet de boel gaan verdraaien als het op joden aankomt. moslims hebben niet de beste bedoelingen met joden.
0w dat geloof ik wel, gooien ze allemaal op Hamas gebouwtjes ... kun je de hele gazastrook platgooien en zelfs dan kun je zeggen dat je 60 tot 80% 'militaire' doelen hebt geraakt. een woonhuis is een barak, een radiostation is een communicatiecentrum en een moskee is een recruterignskantoor en het erge is dat je er weinig tegen in kunt brengen ookquote:Op maandag 29 december 2008 20:07 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik betwijfel hard dat ze "lukraak" met bommen smijten. Volgens mij is er zelfs niet één bom gesmeten zonder duidelijk doel.
Ik vind de Joden op dit moment toch erg machtig hoor op dat stukje land?quote:Op maandag 29 december 2008 20:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Britten en Turken waren in hun tijd almachtig op het gebied, de joden zijn het niet, noch zijn de Palestijnen het. Zelfs al zou je de Palestijnen negeren hebben joden restricties waar ze zich aan moeten houden door verdragen met Jordanie en Egypte.
Samenloop van omstandigheden; de periode van dekolonisatie stond op aanbreken, de joodse gemeenschap had als slachtoffer van WO II wel enige legitieme eisen, en toevallig was Palestina ook nog een Brits protectoraat. Dat (latent) anti-semitisme daarbij een rol heeft gespeeld, lijkt me op zijn minst te betwisten.quote:Op maandag 29 december 2008 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een behoorlijke factor heeft gespeeld bij de selectie van de staat Israel. Het Europese continent was namelijk hierdoor bij voorbaat uitgesloten. De keuzemogelijkheid werd in die zin gewoon beïnvloed. Sowieso is het prefereren van een eigen Heilige staat ook ergens het gevolg van geweest, immers - waarom precies op dat moment en niet bijvoorbeeld 100 jaar eerder, of 500 jaar eerder.
Wat nog steeds niet heel Palestina is.quote:Op maandag 29 december 2008 20:14 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik vind de Joden op dit moment toch erg machtig hoor op dat stukje land?
quote:Op maandag 29 december 2008 20:06 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)n_je_naar_allah.html
De afgelopen is niet gebleken dat de Israëliërs over een langetermijnvisie beschikken. Ze zijn er heus niet de enigen in, maar het patroon is in dit geval duidelijk: Moaaaooaaa! De terroristen moeten dood! Never surrender! En na een week stoppen ze, geen enkel doel behaald, en vrede weer een stap verder weg.quote:Op maandag 29 december 2008 20:13 schreef sp3c het volgende:
je kunt mooi roepen dat die vrouwen en kinderen pech hebben omdat Hamas zich erachter verschuilt maar op een gegeven moment moet ook Israel aan een militaire oplossing beginnen te denken
simpelweg zoveel mogelijk hamasklanten omleggen als wraak op raketaanvallen is zinloos als die raketaanvallen gewoon door blijven gaan, kun je net zo goed niets doen en dat geld steken in het door trekken van die muur
je weet nog die precisie aanval op die gerolstoelde baard? en ook bij de huidige aanvallen zijn er kopstukken kaput gemacht.quote:Op maandag 29 december 2008 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
Israel schijnt toch een fantastische geheime dienst te hebben? Maar ze zijn niet in staat zodanig te infiltreren om van binnenuit kopstukken te liquideren?
Er is ook nog zoiets als een bevolking in Israël die dit graag zien gebeuren. Een aanval is een actieve verdediging een muur een passieve. Beiden kunnen voor raketaanvallen zinloos zijn.quote:Op maandag 29 december 2008 20:13 schreef sp3c het volgende:
je kunt mooi roepen dat die vrouwen en kinderen pech hebben omdat Hamas zich erachter verschuilt maar op een gegeven moment moet ook Israel aan een militaire oplossing beginnen te denken
simpelweg zoveel mogelijk hamasklanten omleggen als wraak op raketaanvallen is zinloos als die raketaanvallen gewoon door blijven gaan, kun je net zo goed niets doen en dat geld steken in het door trekken van die muur
Dat hebben ze de afgelopen jaren ook gedaan.quote:Op maandag 29 december 2008 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
Israel schijnt toch een fantastische geheime dienst te hebben? Maar ze zijn niet in staat zodanig te infiltreren om van binnenuit kopstukken te liquideren?
Je hebt het over opkomend antisemitisme. Volgens mij heerste dat al een geruime periode en was er dus geen sprake van een onverwacht "opkomen". Tenzij ik me vergis.quote:Op maandag 29 december 2008 20:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Samenloop van omstandigheden; de periode van dekolonisatie stond op aanbreken, de joodse gemeenschap had als slachtoffer van WO II wel enige legitieme eisen, en toevallig was Palestina ook nog een Brits protectoraat. Dat (latent) anti-semitisme daarbij een rol heeft gespeeld, lijkt me op zijn minst te betwisten.
Maar goed, wellicht dat mijn historisch inzicht me in de steek laat en Sam_Spade me op enige tijd een schrobbering geeft.
antisemitisme in europa is alleen mogelijk dankzij de geweldige linkse regering die moslims maar blijft opnemen.quote:Op maandag 29 december 2008 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt het over opkomend antisemitisme. Volgens mij heerste dat al een geruime periode en was er dus geen sprake van een onverwacht "opkomen". Tenzij ik me vergis.
Dat was een raket en dus niet van binnenuit. En kennelijk hadden ze daar dus geen clusterbommen voor nodig. Oftewel het kan wel, maar men wil niet. Men wil gewoon zoveel mogelijk slachtoffers maken.quote:Op maandag 29 december 2008 20:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je weet nog die precisie aanval op die gerolstoelde baard? en ook bij de huidige aanvallen zijn er kopstukken kaput gemacht.
Uiteraard. Hitler is dan ook een produkt van de moslims. En de Islam, niet te vergeten.quote:Op maandag 29 december 2008 20:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
antisemitisme in europa is alleen mogelijk dankzij de geweldige linkse regering die moslims maar blijft opnemen.
En dan staat de volgende op. Das het mooie van dictaturen; na elke corrupte idioot krijg je gegarandeerd een andere corrupte idioot.quote:Op maandag 29 december 2008 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
Revisionisme voor dummies?quote:Op maandag 29 december 2008 20:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
antisemitisme in europa is alleen mogelijk dankzij de geweldige linkse regering die moslims maar blijft opnemen.
ze hebben genoeg precisiebommen gebruikt. de aanval op hamas was al weken bekent en toch blijft hamas roepen dat er onschuldigen zijn omgekomen. niet janken als je zelf het kwaad bent.quote:Op maandag 29 december 2008 20:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was een raket en dus niet van binnenuit. En kennelijk hadden ze daar dus geen clusterbommen voor nodig. Oftewel het kan wel, maar men wil niet. Men wil gewoon zoveel mogelijk slachtoffers maken.
Vrijwel elk standpunt van Hitler destijds is behoorlijk links te noemen.quote:Op maandag 29 december 2008 20:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uiteraard. Hitler is dan ook een produkt van de moslims. En de Islam, niet te vergeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |