Niet eens. De Turken en Britten waren de baas over het land. De Joden mogen niet de Palestijnse gebieden annexeren noch hebben de Palestijnen genoeg macht om het tegenovergestelde te doen. Het is een combinatie van bestuur. Zelfs Jeruzalem zijn de Israëlieten niet meester over.quote:Op maandag 29 december 2008 19:57 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ja, en nu zijn de Joden de baas
dat dus. en laat die iraniërs maar komen. ik zou niet gek staan te kijken als israel de kernbom gaat gooien. iran moet uitkijken.quote:Op maandag 29 december 2008 19:57 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ja, en nu zijn de Joden de baas
Ja want onder Cordoba, Bagdad, Istanbul en de Emiraat van de Moren hadden we olie.quote:Op maandag 29 december 2008 19:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee. ik zie dat anders. het is niet dankzij, maar ondanks de islam dat het mo nu iets heeft van betekenis. en natuurlijk is de olie het enige dat ze hebben. iets aards wat hun heilige godsdienst nog enigszins laat borrelen.
zonder de olie was de islam helemaal niks.
daarom hebben ze ook nu weer niet lukraak met bommen gesmeten. jij bent toch militair? dan zou je juist een andere houding moeten hebben.quote:Op maandag 29 december 2008 19:59 schreef sp3c het volgende:
ja hoe dan ook
is er nog wat gebeurt of is het afgelopen?
Israel zou inmiddels geleerd moeten hebben dat lukraak met bommen smijten weinig zin heeft
Nee, het heeft er mee te maken dat Europeanen geen enkele Joodse staat zou tolereren. Er zijn wel meerdere religies in die regio ontstaan, er hebben wel meerdere volkeren gezeten dan Joden alleen - ook voor het Jodendom. Een claim slechts daarop baseren is achterlijk.quote:Op maandag 29 december 2008 19:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
klopt. maar dat heeft er mee te maken dat het jodendom iets mo'ers is. daar is het ontstaan en daar zal het zich ontwikkelen.
nee toen hadden ze het kromzwaard...quote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja want onder Cordoba, Bagdad, Istanbul en de Emiraat van de Moren hadden we olie.
Huh?quote:Op maandag 29 december 2008 20:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet eens. De Turken en Britten waren de baas over het land. De Joden mogen niet de Palestijnse gebieden annexeren noch hebben de Palestijnen genoeg macht om het tegenovergestelde te doen. Het is een combinatie van bestuur. Zelfs Jeruzalem zijn de Israëlieten niet meester over.
Nasrallah: I join Hamas in calling for a third intifada (Reuters)quote:Op maandag 29 december 2008 19:59 schreef sp3c het volgende:
ja hoe dan ook
Israel zou inmiddels geleerd moeten hebben dat lukraak met bommen smijten weinig zin heeft
Nee, kruid & wetenschap naast tolerantie voor de joden.quote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee toen hadden ze het kromzwaard...
Dat klopt, evenals het Midden-Oosten, Rusland en Afrika dat nooit zouden tolereren. De enige plek, naast Israël, waar Joden (als substantiële bevolkingsgroep) nooit zijn vervolgd, is Amerika.quote:Op maandag 29 december 2008 19:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is geen vraag, het is een antwoord. De Europeanen zouden dat nooit, simpelweg omdat Jodenhaat altijd al broeide op het Europese vasteland. De geschiedenis heeft ook telkenmale bewezen dat Europeanen geen Joden tolereerde.
klopt de joden waren qua aangezicht de marokkanen van nu, wil je dat weer meemaken? dacht het niet.quote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het heeft er mee te maken dat Europeanen geen enkele Joodse staat zou tolereren. Er zijn wel meerdere religies in die regio ontstaan, er hebben wel meerdere volkeren gezeten dan Joden alleen - ook voor het Jodendom. Een claim slechts daarop baseren is achterlijk.
De Britten en Turken waren in hun tijd almachtig op het gebied, de joden zijn het niet, noch zijn de Palestijnen het. Zelfs al zou je de Palestijnen negeren hebben joden restricties waar ze zich aan moeten houden door verdragen met Jordanie en Egypte.quote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Huh?waarom waren de Britten wel de baas toen en de joden nu niet? Dat is dus het hele probleem, dat kunnen sommigen niet verkroppen. Dat mag verder hoor.
Ik weet dat je Marokkanenhaat semi-verslavingsproporties aanneemt. Maar je bevestigd mijn punt. Bedankt.quote:Op maandag 29 december 2008 20:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
klopt de joden waren qua aangezicht de marokkanen van nu, wil je dat weer meemaken? dacht het niet.![]()
wat ik hier schreef is bullshit. de joden zijn gewoon succesvol, klein en heel erg bijzonder. dus geen marokkanen.
welke tollerantie? en kruid is onzin. je had het kromzwaard, daarom waren de kruisridders zo succesvol.quote:Op maandag 29 december 2008 20:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, kruid & wetenschap naast tolerantie voor de joden.
ik ben gek op marokkanen, die 3 goede zijn echt heel erg leuk, fijn en beschaafd.quote:Op maandag 29 december 2008 20:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet dat je Marokkanenhaat semi-verslavingsproporties aanneemt. Maar je bevestigd mijn punt. Bedankt.
Ik denk dat dat wel meevalt, eigenlijk; het zionisme bestond toen tenslotte al een aantal decennia en het was duidelijk dat op zijn min een deel van de overgebleven joodse bevolking in Europa een eigen staat in het Heilige land prefereerde. Het is dan de vraag in hoeverre er uberhaupt animo zou zijn geweest voor een eigen staat ergens in Europa; daarnaast zou dat inderdaad een territoriaal probleem hebben gevormd, want zo'n staat zou ten koste moeten gaan van een al bestaande Europese staat, maar ik denk niet dat dat een belangrijke factor is geweest bij het ontstaan van Israel.quote:Op maandag 29 december 2008 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Simpel, doch hard. De Europeanen zouden never nooit een Joodse staat op hun continent hebben kunnen tolereren. Helemaal bezien het verleden, de Holocaust en Jodenhaat die er altijd wel min of meer heerste op het Europese continent.
Integendeel. De zionisten zijn en zijn altijd al gebaat geweest bij conflict met hun buren en doen er dan ook alles aan die conflicten aan de gang te houden. En die domme Arabieren trappen er elke keer weer in.quote:Op maandag 29 december 2008 19:59 schreef sp3c het volgende:
De tolerantie die er mede voor zorgde dat de Joodse Gouden Eeuw plaats vond onder Moslimoverheersing.quote:Op maandag 29 december 2008 20:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke tollerantie? en kruid is onzin. je had het kromzwaard, daarom waren de kruisridders zo succesvol.
http://www.dumpert.nl/med(...)n_je_naar_allah.htmlquote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef Reki het volgende:
[..]
Nasrallah: I join Hamas in calling for a third intifada (Reuters)
http://www.haaretz.com/hasen/spages/ShTickers.html
Stalin had toch ergens een Joodse enclave opgericht?quote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het heeft er mee te maken dat Europeanen geen enkele Joodse staat zou tolereren. Er zijn wel meerdere religies in die regio ontstaan, er hebben wel meerdere volkeren gezeten dan Joden alleen - ook voor het Jodendom. Een claim slechts daarop baseren is achterlijk.
Ik betwijfel hard dat ze "lukraak" met bommen smijten. Volgens mij is er zelfs niet één bom gesmeten zonder duidelijk doel.quote:Op maandag 29 december 2008 19:59 schreef sp3c het volgende:
ja hoe dan ook
tuurlijk. dat was ook niet dankzij, maar ondanks. zelfde als marokko die joden opnam in het noorden, omdat ze het goud wel leuk vonden. niet de boel gaan verdraaien als het op joden aankomt. moslims hebben niet de beste bedoelingen met joden.quote:Op maandag 29 december 2008 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De tolerantie die er mede voor zorgde dat de Joodse Gouden Eeuw, plaats vond onder Moslimoverheersing.
die memo heb ik dan zeker gemist maar volgens mij heb ik gewoon recht op mijn eigen mening ...quote:Op maandag 29 december 2008 20:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daarom hebben ze ook nu weer niet lukraak met bommen gesmeten. jij bent toch militair? dan zou je juist een andere houding moeten hebben.
Deze tolerantie , lange tijd was het kruit het wapen van de Turken. Reden waarom Constantinopel viel enzo.quote:Op maandag 29 december 2008 20:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke tollerantie? en kruid is onzin. je had het kromzwaard, daarom waren de kruisridders zo succesvol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |