abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64475475
Trouwens, niet alleen de Palestijnen moeten ingeven, ook de Israëliërs moeten eens accepteren dat zonder de verwijdering van een kwart miljoen kolonisten ze niets redelijkerwijs kunnen vragen van zowel de Palestijnen, de Arabieren als de internationale gemeenschap.
pi_64475523
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:05 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt, eigenlijk; het zionisme bestond toen tenslotte al een aantal decennia en het was duidelijk dat op zijn min een deel van de overgebleven joodse bevolking in Europa een eigen staat in het Heilige land prefereerde. Het is dan de vraag in hoeverre er uberhaupt animo zou zijn geweest voor een eigen staat ergens in Europa; daarnaast zou dat inderdaad een territoriaal probleem hebben gevormd, want zo'n staat zou ten koste moeten gaan van een al bestaande Europese staat, maar ik denk niet dat dat een belangrijke factor is geweest bij het ontstaan van Israel.
Ik denk dat het een behoorlijke factor heeft gespeeld bij de selectie van de staat Israel. Het Europese continent was namelijk hierdoor bij voorbaat uitgesloten. De keuzemogelijkheid werd in die zin gewoon beïnvloed. Sowieso is het prefereren van een eigen Heilige staat ook ergens het gevolg van geweest, immers - waarom precies op dat moment en niet bijvoorbeeld 100 jaar eerder, of 500 jaar eerder.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64475536
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

die memo heb ik dan zeker gemist maar volgens mij heb ik gewoon recht op mijn eigen mening ...
pi_64475548
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tuurlijk. dat was ook niet dankzij, maar ondanks. zelfde als marokko die joden opnam in het noorden, omdat ze het goud wel leuk vonden. niet de boel gaan verdraaien als het op joden aankomt. moslims hebben niet de beste bedoelingen met joden.
Inderdaad, al het goede is "ondanks" en al het slechte is "dankzij". Het is ons helemaal duidelijk zoalshetis.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64475584
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
Sowieso is het prefereren van een eigen Heilige staat ook ergens het gevolg van geweest, immers - waarom precies op dat moment en niet bijvoorbeeld 100 jaar eerder, of 500 jaar eerder.
Europees nationalisme. De Duitsers waren Duitsers, de Russen waren Rus, de Nederlanders Nederlander en de joden... hm... Nou ja, in ieder geval geen Jodenlanders. Niet gek dat het eind negentiende eeuw opkwam.
  maandag 29 december 2008 @ 20:11:36 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64475585
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64475617
quote:
Op maandag 29 december 2008 19:42 schreef Nam_Soldier het volgende:
Wat doen al die anti-semieten hier op Fok? Ga naar Marokko.nl je gal spuwen man, jullie helpen het debat niet.
Niet iedereen die tegen de acties van Israël is, is meteen een antisemiet. En als je iedereen wegjaagt die een afwijkende mening heeft ten opzichte van de jouwe, blijft er ook weinig te debatteren over...
pi_64475624
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Europees nationalisme. De Duitsers waren Duitsers, de Russen waren Rus, de Nederlanders Nederlander en de joden... hm... Nou ja, in ieder geval geen Jodenlanders. Niet gek dat het eind negentiende eeuw opkwam.
Juist op het moment dat het Europees nationalisme afnam, kwam het Arabisch nationalisme op. Great timing.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64475632
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tuurlijk. dat was ook niet dankzij, maar ondanks. zelfde als marokko die joden opnam in het noorden, omdat ze het goud wel leuk vonden. niet de boel gaan verdraaien als het op joden aankomt. moslims hebben niet de beste bedoelingen met joden.
Toch wel vreemd dat de joden zij zelf het dan de joodse gouden eeuw noemen.

De schurken ook :

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2008 20:16:24 ]
  Moderator maandag 29 december 2008 @ 20:13:11 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64475635
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:07 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik betwijfel hard dat ze "lukraak" met bommen smijten. Volgens mij is er zelfs niet één bom gesmeten zonder duidelijk doel.
0w dat geloof ik wel, gooien ze allemaal op Hamas gebouwtjes ... kun je de hele gazastrook platgooien en zelfs dan kun je zeggen dat je 60 tot 80% 'militaire' doelen hebt geraakt. een woonhuis is een barak, een radiostation is een communicatiecentrum en een moskee is een recruterignskantoor en het erge is dat je er weinig tegen in kunt brengen ook

maar wat is het doel achter het bombarderen van dat doel?

je kunt mooi roepen dat die vrouwen en kinderen pech hebben omdat Hamas zich erachter verschuilt maar op een gegeven moment moet ook Israel aan een militaire oplossing beginnen te denken
simpelweg zoveel mogelijk hamasklanten omleggen als wraak op raketaanvallen is zinloos als die raketaanvallen gewoon door blijven gaan, kun je net zo goed niets doen en dat geld steken in het door trekken van die muur
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_64475671
Israel schijnt toch een fantastische geheime dienst te hebben? Maar ze zijn niet in staat zodanig te infiltreren om van binnenuit kopstukken te liquideren?
Allah Al Watan Al Malik
pi_64475677
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Britten en Turken waren in hun tijd almachtig op het gebied, de joden zijn het niet, noch zijn de Palestijnen het. Zelfs al zou je de Palestijnen negeren hebben joden restricties waar ze zich aan moeten houden door verdragen met Jordanie en Egypte.
Ik vind de Joden op dit moment toch erg machtig hoor op dat stukje land?
  maandag 29 december 2008 @ 20:15:00 #188
66825 Reya
Fier Wallon
pi_64475693
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat het een behoorlijke factor heeft gespeeld bij de selectie van de staat Israel. Het Europese continent was namelijk hierdoor bij voorbaat uitgesloten. De keuzemogelijkheid werd in die zin gewoon beïnvloed. Sowieso is het prefereren van een eigen Heilige staat ook ergens het gevolg van geweest, immers - waarom precies op dat moment en niet bijvoorbeeld 100 jaar eerder, of 500 jaar eerder.
Samenloop van omstandigheden; de periode van dekolonisatie stond op aanbreken, de joodse gemeenschap had als slachtoffer van WO II wel enige legitieme eisen, en toevallig was Palestina ook nog een Brits protectoraat. Dat (latent) anti-semitisme daarbij een rol heeft gespeeld, lijkt me op zijn minst te betwisten.

Maar goed, wellicht dat mijn historisch inzicht me in de steek laat en Sam_Spade me op enige tijd een schrobbering geeft.
pi_64475707
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:14 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik vind de Joden op dit moment toch erg machtig hoor op dat stukje land?
Wat nog steeds niet heel Palestina is.
pi_64475716
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64475724
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:13 schreef sp3c het volgende:
je kunt mooi roepen dat die vrouwen en kinderen pech hebben omdat Hamas zich erachter verschuilt maar op een gegeven moment moet ook Israel aan een militaire oplossing beginnen te denken
simpelweg zoveel mogelijk hamasklanten omleggen als wraak op raketaanvallen is zinloos als die raketaanvallen gewoon door blijven gaan, kun je net zo goed niets doen en dat geld steken in het door trekken van die muur
De afgelopen is niet gebleken dat de Israëliërs over een langetermijnvisie beschikken. Ze zijn er heus niet de enigen in, maar het patroon is in dit geval duidelijk: Moaaaooaaa! De terroristen moeten dood! Never surrender! En na een week stoppen ze, geen enkel doel behaald, en vrede weer een stap verder weg.
  maandag 29 december 2008 @ 20:16:06 #192
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64475734
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
Israel schijnt toch een fantastische geheime dienst te hebben? Maar ze zijn niet in staat zodanig te infiltreren om van binnenuit kopstukken te liquideren?
je weet nog die precisie aanval op die gerolstoelde baard? en ook bij de huidige aanvallen zijn er kopstukken kaput gemacht.
pi_64475738
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:13 schreef sp3c het volgende:
Er is ook nog zoiets als een bevolking in Israël die dit graag zien gebeuren. Een aanval is een actieve verdediging een muur een passieve. Beiden kunnen voor raketaanvallen zinloos zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_64475741
quote:
Dat hebben ze de afgelopen jaren ook gedaan.
pi_64475746
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:15 schreef Reya het volgende:

[..]

Samenloop van omstandigheden; de periode van dekolonisatie stond op aanbreken, de joodse gemeenschap had als slachtoffer van WO II wel enige legitieme eisen, en toevallig was Palestina ook nog een Brits protectoraat. Dat (latent) anti-semitisme daarbij een rol heeft gespeeld, lijkt me op zijn minst te betwisten.

Maar goed, wellicht dat mijn historisch inzicht me in de steek laat en Sam_Spade me op enige tijd een schrobbering geeft.
Je hebt het over opkomend antisemitisme. Volgens mij heerste dat al een geruime periode en was er dus geen sprake van een onverwacht "opkomen". Tenzij ik me vergis.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 29 december 2008 @ 20:17:39 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64475788
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hebt het over opkomend antisemitisme. Volgens mij heerste dat al een geruime periode en was er dus geen sprake van een onverwacht "opkomen". Tenzij ik me vergis.
antisemitisme in europa is alleen mogelijk dankzij de geweldige linkse regering die moslims maar blijft opnemen.
pi_64475794
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je weet nog die precisie aanval op die gerolstoelde baard? en ook bij de huidige aanvallen zijn er kopstukken kaput gemacht.
Dat was een raket en dus niet van binnenuit. En kennelijk hadden ze daar dus geen clusterbommen voor nodig. Oftewel het kan wel, maar men wil niet. Men wil gewoon zoveel mogelijk slachtoffers maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64475813
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

antisemitisme in europa is alleen mogelijk dankzij de geweldige linkse regering die moslims maar blijft opnemen.
Uiteraard. Hitler is dan ook een produkt van de moslims. En de Islam, niet te vergeten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64475837
quote:
En dan staat de volgende op. Das het mooie van dictaturen; na elke corrupte idioot krijg je gegarandeerd een andere corrupte idioot.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_64475839
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Revisionisme voor dummies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')