No shit sherlockquote:Op zaterdag 27 december 2008 19:45 schreef swarmahoer het volgende:
dat bord staat in duitsland, maar daar heet het over t algemeen nimwegen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
quote:Op zondag 28 december 2008 10:14 schreef Sakura het volgende:
Niet echt in het openbaar, maar in een manual van een iiyama monitor.
Ik heb de engelse versie er maar onder gezet anders weet je echt niet waar ze het over hebben![]()
[ afbeelding ]Ik ruik babelfishSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
'Tribune'![]()
Dat is Amerikaanse stijl zeg maar. Als je als fabrikant flesjes drinken verkoopt met een inhoud van 0,5 liter en zet er op dat je er 2 glazen mee kan vullen, dan moet je er op zetten dat het 2 glazen zijn van 0,25 liter elk. Anders gaat een amerikaan met glazen met een inhoud van een emmer je aanklagen En dat 'de' komt uit het Frans. Om 1 of andere reden moet alles heel vaak ook in het Frans op de verpakking staan.quote:Op zondag 28 december 2008 13:45 schreef Koenholio het volgende:
Ze vinden ons bij de Fanta-flesjes-fabriek wel heel dom:
[ afbeelding ]
0,5L = 2 glazen van 250 ml. Echt waar?
Maar.. we zijn toch in Nederland? Welke gek zou hier nu een frisdrankenfabrikant aanklagen omdat er niet twee enorme glazen drinken in zo'n klein flesje zitten?quote:Dat is Amerikaanse stijl zeg maar.
En drinkt 99,9% van de mensen niet direct uit het flesje?quote:Op zondag 28 december 2008 14:43 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Maar.. we zijn toch in Nederland? Welke gek zou hier nu een frisdrankenfabrikant aanklagen omdat er niet twee enorme glazen drinken in zo'n klein flesje zitten?
* verkapte TVP
Omdat sommige Amerikanen dingen kunnen vertalen.quote:Op zondag 28 december 2008 14:43 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Maar.. we zijn toch in Nederland? Welke gek zou hier nu een frisdrankenfabrikant aanklagen omdat er niet twee enorme glazen drinken in zo'n klein flesje zitten?
* verkapte TVP
Het gaat om die 0,1% he. Amerikanen spannen al een rechtszaak aan als je aan je eigen kont krabt. Dan raken ze opgewonden en dat mag niet ---> schadeclaim van $10.000.000,-quote:Op zondag 28 december 2008 14:49 schreef Koenholio het volgende:
[..]
En drinkt 99,9% van de mensen niet direct uit het flesje?
Bij ons hangt er dit...quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:10 schreef DaMart het volgende:
Onlangs hebben ze nieuwe borden opgehangen bij de lift in de flat hier...
[ afbeelding ]
Volgens mij komt dat omdat ze het dan ook makkelijk in België kunnen verkopen. Voor Marketing komt NL daarom vaak samen met Frans in een groep, hoewel dat verder juist niet zo logisch is. (Duits zou wellicht beter passen.)quote:Op zondag 28 december 2008 14:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
En dat 'de' komt uit het Frans. Om 1 of andere reden moet alles heel vaak ook in het Frans op de verpakking staan.
neehoor, gebiedende wijs, dus gewoon d.quote:Op zondag 28 december 2008 18:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Installatiebedrijf GTI doet bordjes ophangen wat te doen bij brand:
"waarschuw onmiddelijk de brandweer"
en nog iets in de trant van "spoed u naar buiten"
. onmiddellijk is met 2x d en 2x l
. spoedt moet hier met dt
Als u vervangen kan worden door uzelf dan is het wel met dt, dus: spoedt u zich naar buiten. Maar iig was het wel correctquote:Op zondag 28 december 2008 20:31 schreef Bob-B het volgende:
[..]
neehoor, gebiedende wijs, dus gewoon d.
Ik vervang in zulke gevallen "spoed" door "loop". En dan wordt het "Loopt u naar buiten".quote:Op zondag 28 december 2008 20:31 schreef Bob-B het volgende:
[..]
neehoor, gebiedende wijs, dus gewoon d.
De lopenregel is goud, maar in dit geval zou ik hem niet gebruiken. In dit geval is u een wederkerend voornaamwoord en moet/kan dus vervangen worden met uzelf. Meld u bij de balie en dus ook spoed u naar buiten. Het is wel spoedt u zich naar buiten.quote:Op zondag 28 december 2008 21:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik vervang in zulke gevallen "spoed" door "loop". En dan wordt het "Loopt u naar buiten".
Als "u" er niet had gestaan dan was het "loop naar buiten" --> "spoed naar buiten".
Dus mijns inziens is't fout.
Heuj... great one...het erge is nog wel dat ik het eigenlijk half heb overgenomen van een uitleg op een andere site want het was een beetje afgezakt...quote:Op zondag 28 december 2008 22:13 schreef ThE_ED het volgende:
Logisch man, die Nederlandse spelling!
[..]
[ afbeelding ]
Zie ik het nu goed? tralies voor het raam, waren de bewoners bang dat hun aatike tafel zou worden gestolen?quote:
Da kan gewoon hoor!quote:Op zondag 28 december 2008 22:47 schreef DaMart het volgende:
In het Spoorwegmuseum hebben ze een attractie die alleen geschikt is voor een minimum aantal validen.
[ afbeelding ]
Ik verbaas me er meer over dat die fles op z'n kop staat (die witte op de verpakking).quote:Op zondag 28 december 2008 13:45 schreef Koenholio het volgende:
Ze vinden ons bij de Fanta-flesjes-fabriek wel heel dom:
[ afbeelding ]
0,5L = 2 glazen van 250 ml. Echt waar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |