succes met je gratis parkerenquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Tenenkrommende fouten bij teksten voor een redelijk groot publiek.
1.
"U Betaald 1 euro bij het verlaten van het terrein."
Kijk da's mooi dus, gratis parkeren. De zin "U Betaald .." is namelijk niet bestaand. Kijk, had er gestaan "U betaalt 1 euro bij het verlaten van het terrein", ok, dan kost het 1 euro als je wegrijdt. Maar niet bij "U betaald"... Dat is geen geldige Nederlandse zin.
Bij de drogisterij is ons dorp heeft jarenlang het bord Foto's afdrukken: 0,39 cent per foto gehangen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ook altijd leuk zijn de aankondigingen in supermarkten dat pinnen maar liefst 0,65 eurocent extra kost...
die verzin je ter plekkequote:Op woensdag 11 juni 2008 20:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ook altijd leuk zijn de aankondigingen in supermarkten dat pinnen maar liefst 0,65 eurocent extra kost...
vooral bij pinnen 'beneden' de 10 euroquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
En daar ooit voor 0,39 cent per foto je foto's af laten drukken? Hier bij de bakker hangt ook een bord met een gigantische fout, maar ben vergeten wat het was.. misschien dat ik er morgen ff langsfiets, moet het echt weten nuquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Bij de drogisterij is ons dorp heeft jarenlang het bord Foto's afdrukken: 0,39 cent per foto gehangen.
Misschien hadden sommige personen die de borden uit jouw voorbeelden maakte ook wel een tekort aan t's en hadden ze alleen een d overquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:16 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Kan niet - gebruikersnaam moet spatieloos zijn.
Waar stond dat?quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:02 schreef Danny het volgende:
In slagharen zijn alle attracties 'Goed Gekeurd'. Of ze daarbij ook zijn goedgekeurd is niet bekend.
Was het bijvoorbeeld vlak na het afgelopen WK en lagen er Italiaantjes op?quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:43 schreef Lllaura het volgende:
Tijdens mijn bijbaantje als serveerster schreef mijn baas eens op het bord buiten dat er verse champions op de schnitzels zaten...
Het was ook nog iemand die absoluut niet kon omgaan met kritiek, dus ik heb geprobeerd er de hele avond niet naar te kijken. Wel kreeg ik natuurlijk veel commentaar van gasten...![]()
quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Tenenkrommende fouten bij teksten voor een redelijk groot publiek.
1.
"U Betaald 1 euro bij het verlaten van het terrein."
Kijk da's mooi dus, gratis parkeren. De zin "U Betaald .." is namelijk niet-bestaand. Kijk, had er gestaan "U betaalt 1 euro bij het verlaten van het terrein", ok, dan kost het 1 euro als je wegrijdt. Maar niet bij "U betaald"... Dat is geen geldige Nederlandse zin.
2. "Zomeraktie: u betaald het 2e artikel voor de helft van de prijs".
Zie 1. Ohja, en "aktie" is ook niet bepaald mooi.
3. (Wiener) Schnitzel.
O.a. de volgende varianten in het wild gespot op menuborden: Snietzel, Schnietsel, Snietsel, Sneitsel, Schnietzel.
4. Bij de plaatselijke cafetaria aan het prijslijstbord: Frikandel.
(schijnt tegenwoordig te mogen maar 't is niet mooi)
2 verschillende dingen, toch?
5. "Conflicterende beleining".
6. In de winkel: "Aanbieding 20% korting: digitale sattelliet ontvanger"
Wie herinnert zich er ook nog een paar?
Even een zijstap: "En niks tegen u e , maar haal die taalfouten is uit u website.Rijden is met lange ij , batterij hetzelfde.Schone moto voor de rest wel , maar geen interesse was gewoon om u op de taalfouten te wijzen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |