Ik ook!quote:Op woensdag 24 december 2008 22:17 schreef motorbloempje het volgende:
Kinderarts wilde ik worden en de 'kinderen in de arme landen' helpen
briljantquote:Op woensdag 24 december 2008 22:25 schreef Vuile het volgende:
Vuilnisman, want dan werkte je maar een dag in de week.
Herkenbaar, herkenbaar!!!!!!quote:Op woensdag 24 december 2008 22:17 schreef motorbloempje het volgende:
"Later als ik groot ben word ik dokter" zei ik altijd
Dat heb ik volgehouden tot aan de derde klas middelbare school.
Kinderarts wilde ik worden en de 'kinderen in de arme landen' helpen
M'n droom werd echter ruw verstoord toen ik totaal geen exact talent bleek te zijn, hoe zeer ik het ook probeerde![]()
Het is eigenlijk meer; wel graag willen leren, niet ermee willen werken rest van je leven.quote:Op woensdag 24 december 2008 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
als je alleen een taal wilt leren zou ik gewoon lekker een talencursus gaan doen...
Ik dacht zo over Italiaans toen ik net van de middelbare school kwam en vond 't 3x niets
Ik vond het meer wat als je passie daar echt ligt, je zo ongeveer wilt verhuizen en een toekomst ziet als vertaler of tolk etc.
Een jaartje in Italië wonen bij een gezin en je spreekt het vloeiend, maar dan moet je wel wat taalgevoel hebben natuurlijkquote:Op woensdag 24 december 2008 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
als je alleen een taal wilt leren zou ik gewoon lekker een talencursus gaan doen...
Ik dacht zo over Italiaans toen ik net van de middelbare school kwam en vond 't 3x niets
Ik vond het meer wat als je passie daar echt ligt, je zo ongeveer wilt verhuizen en een toekomst ziet als vertaler of tolk etc.
inderdaadquote:Op woensdag 24 december 2008 22:42 schreef DuTank het volgende:
[..]
Een jaartje in Italië wonen bij een gezin en je spreekt het vloeiend, maar dan moet je wel wat taalgevoel hebben natuurlijk
Je verwacht niet dat een universitaire studie iets toevoegt ten opzichte van een MBO-opleiding? In mijn ogen is het niveauverschil enorm, hoezo denk je er zo over?quote:Op woensdag 24 december 2008 22:34 schreef Exhar het volgende:
Ik wacht even tot ik 21 ben, waarna ik ga kijken of de colloquium doctum voor mij te halen valt. Voorkeur gaat uit naar een universitaire studie, wederom richting de IT. Niet dat ik daar iets meer van verwacht dan het MBO, maar dat papiertje is o zo belangrijk om toch enigszins een werkniveau aan te kunnen tonen...
Wat een vooroordeel. Als je niet weet wat je wilt doen, moet je geen rechten gaan doen want het is zonde van het jaar. Misschien werkt het voor sommigen, maar bij de meesten gaat het gewoon fout.quote:
Je bent een Oempa-Loempa ?quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:02 schreef flipster112 het volgende:
Vroeger altijd gefascineerd geweest van Sjakie en de Chocolade-fabriek (het boek dan).
Ik werk nu in een chocolade fabriek.
Dan zou ik iets vaker onder de zonnebank moeten. Overigens sta ik niet zelf in de fabriek zelf, maar werk aan de finance kant vd de business. Voor mij een ideale combinatie van tastbare producten produceren (denk aan chocola voor oa. ijs, koekjes), en gebruik maken van m'n finance/economie kennis.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:21 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Je bent een Oempa-Loempa ?![]()
[ afbeelding ]
Wat 1 van mijn vrienden heeftgedaan van wie vliegen zn droom is. misschien nu wel was...quote:Op woensdag 31 december 2008 19:36 schreef Dyob het volgende:
Lennox, jij ook hier
Als klein kind wilde ik altijd piloot worden. Sterker nog 1e woordje was vliegvluig ipv papa of mamaToen ik advies kreeg mavo/havo ging ik uit mijn dak. Daar gingen mijn ambities om piloot te kunnen worden. Al mijn schaalmodellen in doos gegooid. Toen doorgestroomd naar Havo en in 3e jaar eraf geknikkerd wegens baldadigheid. VMBO met vingers in mijn neus gehaald. Aangezien creatieve kant mij wel trok goed met lerares kon opschieten en mijn broer wat contacten had kon ik naar de kunstacademie.
Die brief verscheurd omdat ik niet zoals mijn oma, moeder, broer wilde sappelen voor mijn geld als kunstenaar. Toen besloten bij luchtmacht te gaan (daarna verkeervlieger bij KLM droom) maar door doktor gestelde diagnose zou ik nooit door de keuring komen. Toen op zoek gegaan naar iets waar ik mijn creativiteit in kwijt kon. Grafisch/industrieel vormgeven leek mij intressant maar vond ik toch niet mijn ding. Waarom, omdat ik verkoop en vooral de dingen daaromheen intressant begon te vinden. Vader heeft mij nogal aangestoken.... Toen MBO International Marketing afgerond en verder gegaan op HBO, Commerciele Economie met richting Marketing & Sales. Heb ooit nog droom om keer eigen bedrijf van de grond te tillen en groot te maken (wat ik nu heb opgestart is meer een testcase vanuit hobby)
Vermaak me goed op de opleiding, zal denk ik wel in een marketing functie terrecht gaan komen
Rechter lijkt me ook geweldig, OvJ daarentegen..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:58 schreef Smart_ass het volgende:
Ik wilde vroeger rechercheur worden, net als De Cock in Baantjer.Leek me echt geweldig zo'n beroep, totdat ik erachter kwam dat er eigenlijk helemaal niet zoveel moorden gepleegd worden in Nederland.
Nu wil ik eigenlijk al best wel lang rechter of officier van justitie worden.
* RRGJL doet updaten*quote:Op woensdag 24 december 2008 23:47 schreef RRGJL het volgende:
Bluh echt vroeger wilde ik dierenarts wordenWas ook altijd met dieren bezig, heb wel 30 verschillende huisdieren gehad als kind
Euh erna wilde ik toch maar verder 'met computers'. Dus dat werd ICT. Beviel niet, te saai. Toen gaan werken, en besloten dat psychologie meer mijn ding was. Nu is psychologie nog steeds een soort hobby-achtig iets waarover ik nog graag boeken/artikelen lees, maar ga ik toch weer de kant van ICT op. Dit keer echter niet netwerkbeheer, dat was dus saai, maar mediadesign. Creatief bezig zijnDus ik denk dat ik daar wel goed terecht kom ... (hoopt op een selfulfilling prophecy ipv. de zoveelste keer erachter te komen dat het toch niet is wat gehoopt werd
)
Moet je wel goede cijfers halen, hè.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:00 schreef Ewelina het volgende:
Nu inmiddels toch op de universiteit beland, en nu beginnen mijn ambities toch weer te verschuiven naar het begin van wat ik wilde worden: professor. Niet zozeer dat ik dat wil worden, maar ik vind onderzoek doen heel erg leuk en daar hoop ik ook in verder te kunnen gaan.
Check. Geneeskunde lijkt me fantastisch. Helaas mis ik het goede vakkenpakket en heb ik havo gedaan.quote:Op maandag 16 maart 2009 11:07 schreef Honeymooner het volgende:
Lijkt me trouwens vreselijk frustrerend als je een droomberoep hebt, maar dat nooit kunt worden omdat je bepaalde capaciteiten zeg maar mist.
Ja, daar schort het nog een beetje aanquote:Op zondag 15 maart 2009 17:14 schreef solyaris het volgende:
[..]
Moet je wel goede cijfers halen, hè.
Doctor dan maar?quote:Op maandag 16 maart 2009 13:48 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, daar schort het nog een beetje aan
Zoietsquote:
Wat heb je zoal voorgesteld dan? Welke bachelor ga je eerst afronden? Ik ben momenteel bezig met een scriptieplan.quote:Op maandag 16 maart 2009 14:44 schreef Ewelina het volgende:
[..]
ZoietsOf ik moet ineens in mijn master het licht zien
Voor zover ik weet, schrijf ik wel goede onderzoeksvoorstellen (die ook origineel zijn).
Maar laat ik me eerst maar eens focussen op bachelor nr. 1, dan bachelor nr. 2 of de master eerst.
Ik ben van plan om eerst Geschiedenis af te ronden, aangezien ik daar denk ik verder in wilquote:Op maandag 16 maart 2009 14:59 schreef solyaris het volgende:
[..]
Wat heb je zoal voorgesteld dan? Welke bachelor ga je eerst afronden? Ik ben momenteel bezig met een scriptieplan.
In hoeverre genreconventies uit de Zuid-Koreaanse melodrama terug komen in films uit het oeuvre van de cineast Kim Ki-duk en wat dit zegt over de Zuid-Koreaanse cinema.quote:Op maandag 16 maart 2009 18:25 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ben van plan om eerst Geschiedenis af te ronden, aangezien ik daar denk ik verder in wilDaarna Europese studies, of toch eerst de master... ik weet het nog niet
Waar gaat je scriptie over? Of moet je dat nog bedenken?
Leuk dat je je niet focust op 1 film, maar het doortrekt naar de gehele cinema van één land. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik nogal Eurocentrisch ben en derhalve dus niks van de Zuid-Koreaanse cinema weetquote:Op maandag 16 maart 2009 18:42 schreef solyaris het volgende:
[..]
In hoeverre genreconventies uit de Zuid-Koreaanse melodrama terug komen in films uit het oeuvre van de cineast Kim Ki-duk en wat dit zegt over de Zuid-Koreaanse cinema.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:24 schreef Sanneee het volgende:
Als kleuter:
Sint Bernard (ja, de hond ja) (Je bent kleuter of je bent het niet he!
Later:
Juf.
Nog iets later:
Kinderpsycholoog
Nog weer wat later:
Juf.
En ik doe nu de pabo, dus Sanne wordt juf!
Moet je als huisarts niet allerlei "vieze" dingen doen?quote:Op zondag 22 maart 2009 13:53 schreef achterlijke het volgende:
Wilde altijd al dokter worden, vanaf basisschool eigenlijk al.
Nu nog maar anderhalf jaar en dan is het zo ver: Mag ik eindelijk zelf patiënten gaan genezen met mijn helende krachten
Wat voor onderzoek doe je? Klinkt wel beetje breed ik doe kanker onderzoek.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:53 schreef Shivo het volgende:
Professor en iets met ziektes. Dat is eigenlijk nooit echt veranderd en het lijkt erop dat ik volgend jaar assistent professor ben; ik doe kanker onderzoek.
Ik doe patroon herkenning in grote data sets met moleculair-biologische gegevens van tumoren. Met als doel iets te leren over hoe die tumoren zich ontwikkelen en om te kunnen voorspellen hoe aggressief die tumoren zijn. beide kunnen uiteindelijk consequenties hebben voor behandeling. Ik wil je wel wat papers sturen als je nog meer wil wetenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:58 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Wat voor onderzoek doe je? Klinkt wel beetje breed ik doe kanker onderzoek.
Wat een interessant vakgebied. Heb zelf stage gelopen bij de EUR op de 6e verdieping bij prof. J.M.J. Lamers. Momenteel werk ik als research analist. Ik doe moleculair biologisch onderzoek in planten (zoeken naar genen en zo). Als je nog interessante papers hebt graagquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:35 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik doe patroon herkenning in grote data sets met moleculair-biologische gegevens van tumoren. Met als doel iets te leren over hoe die tumoren zich ontwikkelen en om te kunnen voorspellen hoe aggressief die tumoren zijn. beide kunnen uiteindelijk consequenties hebben voor behandeling. Ik wil je wel wat papers sturen als je nog meer wil weten
Zie je, wetenschapper wordt je niet, dat ben je..... Ik wilde vroeger ook professor worden.... ik loop iets achter op jouw schema, maar post-doc ben ik al vast. De fascinatie voor het weer zat er toen ook al in, geloof ik.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:53 schreef Shivo het volgende:
Professor en iets met ziektes. Dat is eigenlijk nooit echt veranderd en het lijkt erop dat ik volgend jaar assistent professor ben; ik doe kanker onderzoek.
Wat is dan precies het verschil tussen die studies dat Civiele beter maakt ?quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:24 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
Vroeger wilde ik altijd al dingen bouwen, zat in de kleuterklas ook altijd al met blokjes te spelenLater leer je dan het woord "architect" en roep je dat maar.
Op de middelbare school had ik echter geen idee meer. Architect, tja. Heb toen N&T gedaan met biologie, zodat ik alle kanten nog op zou kunnen. Na zes jaar op de middelbare heb ik toen uiteindelijk maar voor Civiele Techniek gekozen en dat bevalt me primaEn op mijn studie kijkt nu iedereen neer op de Bouwkunde studenten, de architecten dus
Civiel is veel breder en civiel is veel technischer, zeker dan de Bouwkunde die in Delft gegeven wordt. Waar ik het eerste jaar veel wiskundige en natuurkundige vakken gehad hebt, hebben de Bouwkunde studenten veel meer maquettes en dergelijke gemaakt...quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:28 schreef Seam het volgende:
[..]
Wat is dan precies het verschil tussen die studies dat Civiele beter maakt ?
Maar zij zijn wel creatief, jullie niet. Beetje beton storten. Wooooooquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:24 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
[..]
Civiel is veel breder en civiel is veel technischer, zeker dan de Bouwkunde die in Delft gegeven wordt. Waar ik het eerste jaar veel wiskundige en natuurkundige vakken gehad hebt, hebben de Bouwkunde studenten veel meer maquettes en dergelijke gemaakt...
Wat wilde jij "later" worden en word/ben je dat nu ook?quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:24 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
Vroeger wilde ik altijd al dingen bouwen, zat in de kleuterklas ook altijd al met blokjes te spelenLater leer je dan het woord "architect" en roep je dat maar.
Op de middelbare school had ik echter geen idee meer. Architect, tja. Heb toen N&T gedaan met biologie, zodat ik alle kanten nog op zou kunnen. Na zes jaar op de middelbare heb ik toen uiteindelijk maar voor Civiele Techniek gekozen en dat bevalt me primaEn op mijn studie kijkt nu iedereen neer op de Bouwkunde studenten, de architecten dus
En L&R studenten kijken weer neer op jullie. Voor zover ik kan inschatten is bouwkunde een stuk creatiever en minder technisch, een stuk interessanter mijns inziens, aangezien veel berekeningen uiteindelijk toch met de computer gemaakt zullen worden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:24 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
Architect leek mij tof: ik ben totaal niet goed in technisch en nauwkeurig tekenen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:23 schreef Pavlovje het volgende:
Grappig dat er zo veel mensen droomde van een toekomst als archeoloog, maar uiteindelijk toch iets heel anders (of de kant van de geschiedenis opgegaan zijn) zijn gaan doen.
Ik wilde archeoloog worden vanaf mijn 5e, en begin daar ook mee in september.
Law school wordt je sowieso niet toegelaten zonder undergraduate (i.e. bachelor) degree. Als je je economie bachelor hebt kun je alsnog proberen toegelaten te worden. Dat niet makkelijk is, maar zeker niet onmogelijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:56 schreef Matthijs- het volgende:
Wilde altijd bakker worden, want opa was dat ook en wie wil er nou niet als zijn opa zijn? Toen een tijdje piloot willen worden. Tijdens vwo dacht ik altijd direct erna naar de States te gaan om aan een Law School te gaan studeren, om nog even te denken dat diplomaat of sterrenkundige me misschien toch leuker leek.
Uiteindelijk besloten maar gewoon een econoompje te worden.
Natuurlijk - ook heb je toch wel een iets andere kijk op wat het beroep van archeologie en/of paleontologie inhoudt als je, say, 5 of zelfs 15 bent. Zijn toch al snel geneigd om het, in het meest extreme geval, als Indiana Jones/schattenjager te zien (of t-rex opgraver in het geval van paleontologie). Het is natuurlijk een beroep wat je makkelijk als amateur kan blijven uitvoeren naast je echte baan, zonder de (voor hen) bullshit van publicaties, proefschriften, erfgoedmanagement, e.d.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Architect leek mij tof: ik ben totaal niet goed in technisch en nauwkeurig tekenen.
Ik bedoel maar, en wellicht gaat dat zo hetzelfde met andere mensen die de wat idealistischere beroepen wouden uitvoeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |