Wat is dan precies het verschil tussen die studies dat Civiele beter maakt ?quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:24 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
Vroeger wilde ik altijd al dingen bouwen, zat in de kleuterklas ook altijd al met blokjes te spelenLater leer je dan het woord "architect" en roep je dat maar.
Op de middelbare school had ik echter geen idee meer. Architect, tja. Heb toen N&T gedaan met biologie, zodat ik alle kanten nog op zou kunnen. Na zes jaar op de middelbare heb ik toen uiteindelijk maar voor Civiele Techniek gekozen en dat bevalt me primaEn op mijn studie kijkt nu iedereen neer op de Bouwkunde studenten, de architecten dus
Civiel is veel breder en civiel is veel technischer, zeker dan de Bouwkunde die in Delft gegeven wordt. Waar ik het eerste jaar veel wiskundige en natuurkundige vakken gehad hebt, hebben de Bouwkunde studenten veel meer maquettes en dergelijke gemaakt...quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:28 schreef Seam het volgende:
[..]
Wat is dan precies het verschil tussen die studies dat Civiele beter maakt ?
Maar zij zijn wel creatief, jullie niet. Beetje beton storten. Wooooooquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:24 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
[..]
Civiel is veel breder en civiel is veel technischer, zeker dan de Bouwkunde die in Delft gegeven wordt. Waar ik het eerste jaar veel wiskundige en natuurkundige vakken gehad hebt, hebben de Bouwkunde studenten veel meer maquettes en dergelijke gemaakt...
Wat wilde jij "later" worden en word/ben je dat nu ook?quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:24 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
Vroeger wilde ik altijd al dingen bouwen, zat in de kleuterklas ook altijd al met blokjes te spelenLater leer je dan het woord "architect" en roep je dat maar.
Op de middelbare school had ik echter geen idee meer. Architect, tja. Heb toen N&T gedaan met biologie, zodat ik alle kanten nog op zou kunnen. Na zes jaar op de middelbare heb ik toen uiteindelijk maar voor Civiele Techniek gekozen en dat bevalt me primaEn op mijn studie kijkt nu iedereen neer op de Bouwkunde studenten, de architecten dus
En L&R studenten kijken weer neer op jullie. Voor zover ik kan inschatten is bouwkunde een stuk creatiever en minder technisch, een stuk interessanter mijns inziens, aangezien veel berekeningen uiteindelijk toch met de computer gemaakt zullen worden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:24 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
Architect leek mij tof: ik ben totaal niet goed in technisch en nauwkeurig tekenen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:23 schreef Pavlovje het volgende:
Grappig dat er zo veel mensen droomde van een toekomst als archeoloog, maar uiteindelijk toch iets heel anders (of de kant van de geschiedenis opgegaan zijn) zijn gaan doen.
Ik wilde archeoloog worden vanaf mijn 5e, en begin daar ook mee in september.
Law school wordt je sowieso niet toegelaten zonder undergraduate (i.e. bachelor) degree. Als je je economie bachelor hebt kun je alsnog proberen toegelaten te worden. Dat niet makkelijk is, maar zeker niet onmogelijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:56 schreef Matthijs- het volgende:
Wilde altijd bakker worden, want opa was dat ook en wie wil er nou niet als zijn opa zijn? Toen een tijdje piloot willen worden. Tijdens vwo dacht ik altijd direct erna naar de States te gaan om aan een Law School te gaan studeren, om nog even te denken dat diplomaat of sterrenkundige me misschien toch leuker leek.
Uiteindelijk besloten maar gewoon een econoompje te worden.
Natuurlijk - ook heb je toch wel een iets andere kijk op wat het beroep van archeologie en/of paleontologie inhoudt als je, say, 5 of zelfs 15 bent. Zijn toch al snel geneigd om het, in het meest extreme geval, als Indiana Jones/schattenjager te zien (of t-rex opgraver in het geval van paleontologie). Het is natuurlijk een beroep wat je makkelijk als amateur kan blijven uitvoeren naast je echte baan, zonder de (voor hen) bullshit van publicaties, proefschriften, erfgoedmanagement, e.d.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Architect leek mij tof: ik ben totaal niet goed in technisch en nauwkeurig tekenen.
Ik bedoel maar, en wellicht gaat dat zo hetzelfde met andere mensen die de wat idealistischere beroepen wouden uitvoeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |