abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:02:58 #126
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_71742628
Vroeger als klein manneke was ik altijd dingen aan het maken. Lego, computers, combinatie van beide etc. Ik wilde eigenlijk altijd iets met computers doen vroeger, tenminste, dat is wat ik tegen iedereen zei die het vroeg.
Rond mijn 16e ofzo kwam ik er achter dat computers niet bepaald mijn toekomst zou worden en de kennis en interesse vervaagde en ik ging me met grotere techniek bezig houden. Toen vond ik auto's en vrachtwagens opeens leuk, en daar wilde ik dan ook in verder.
Uiteindelijk een technisch/commerciële opleiding verder en veel autohobby verder ga ik de handel in, en wel in de transportsector. Voor de hobby ben ik vaak met handel bezig en nu word het ook mijn werk. Daar krijg je geen vuile handen van he...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_71750005
Vroeger wilde ik altijd al dingen bouwen, zat in de kleuterklas ook altijd al met blokjes te spelen Later leer je dan het woord "architect" en roep je dat maar.

Op de middelbare school had ik echter geen idee meer. Architect, tja. Heb toen N&T gedaan met biologie, zodat ik alle kanten nog op zou kunnen. Na zes jaar op de middelbare heb ik toen uiteindelijk maar voor Civiele Techniek gekozen en dat bevalt me prima En op mijn studie kijkt nu iedereen neer op de Bouwkunde studenten, de architecten dus
I get enough exercise just pushing my luck...
pi_71750053
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:24 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
Vroeger wilde ik altijd al dingen bouwen, zat in de kleuterklas ook altijd al met blokjes te spelen Later leer je dan het woord "architect" en roep je dat maar.

Op de middelbare school had ik echter geen idee meer. Architect, tja. Heb toen N&T gedaan met biologie, zodat ik alle kanten nog op zou kunnen. Na zes jaar op de middelbare heb ik toen uiteindelijk maar voor Civiele Techniek gekozen en dat bevalt me prima En op mijn studie kijkt nu iedereen neer op de Bouwkunde studenten, de architecten dus
Wat is dan precies het verschil tussen die studies dat Civiele beter maakt ?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_71751685
Ik wilde vroeger eerst advocaat of piloot worden, later wilde ik 'iets met computers' doen, en daarna wilde ik graag diplomaat worden.

Uiteindelijk als eerste bestuurskunde gekozen als studie (3 maanden), om die diplomatendroom te volgen, alleen dat was helemaal niks. Vervolgens economie gekozen, maar daar ook mee gestopt (2 maanden). En inmiddels doe ik 'iets met computers', namelijk informatiekunde, en dat is top
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_71779087
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:28 schreef Seam het volgende:

[..]

Wat is dan precies het verschil tussen die studies dat Civiele beter maakt ?
Civiel is veel breder en civiel is veel technischer, zeker dan de Bouwkunde die in Delft gegeven wordt. Waar ik het eerste jaar veel wiskundige en natuurkundige vakken gehad hebt, hebben de Bouwkunde studenten veel meer maquettes en dergelijke gemaakt...
I get enough exercise just pushing my luck...
pi_71838490
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 01:24 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:

[..]

Civiel is veel breder en civiel is veel technischer, zeker dan de Bouwkunde die in Delft gegeven wordt. Waar ik het eerste jaar veel wiskundige en natuurkundige vakken gehad hebt, hebben de Bouwkunde studenten veel meer maquettes en dergelijke gemaakt...
Maar zij zijn wel creatief, jullie niet. Beetje beton storten. Woooooo

Ikzelf wilde eerst altijd advocaat worden, daarna plastisch chirurg en neig nu enigszins richting marketmaker al wil ik eigenlijk ook steeds meer iets op het creatieve vlak gaan doen al heb ik daar in mijn hele leven 0 ervaring mee.

Edit: M'n broertje wilde altijd pastor worden, omdat die altijd in de middag (van 12:00 tot 15:00 oid) rust hadden, hoefde hij lekker weinig te werken.

[ Bericht 12% gewijzigd door ratatat op 13-08-2009 02:20:41 ]
pi_71839853
quote:

Wat wilde jij "later" worden en word/ben je dat nu ook?

Zitten best wel wat raakvlakken in, vind het wel grappig
Ik had in mijn N+T profiel ook biologie, dacht altijd dat het er al standaard in zat?
Overigens aangevuld met Wiskunde A want grafiekjes vond ik altijd ook wel leuk.
pi_71839870
Tot en met groep 8 wilde ik altijd kok worden, en een beroemd restaurant beginnen. Of architect, het beroep dat ik later heb toegevoegd. Beide creatieve vakken. Nu ben ik een marktplanner (logistiek) .

Ook dat is al weer anders dan dat ik me had voorgesteld tijdens m'n studie, toen ik meer naar consultancy neigde.
pi_71839901
quote:

En L&R studenten kijken weer neer op jullie. Voor zover ik kan inschatten is bouwkunde een stuk creatiever en minder technisch, een stuk interessanter mijns inziens, aangezien veel berekeningen uiteindelijk toch met de computer gemaakt zullen worden.
pi_71840037
Neerkijken of niet, wij halen wel het uiterste uit de natuurkunde wetten voor bepaalde projecten, en dat is een van de graadmeters van hoe gevorderd een volk is.
Ik denk niet dat de een op de ander moet neerkijken, juist blij zou moeten zijn net zozeer wij blij met jullie zijn. Wat is de een meer dan de ander? Een mens is een mens, met gelijke rechten en plichten, niemand moet zich beter voelen, misschien een scheve vergelijking maar denk eens terug aan de jaren 30/40, het facisme onder de nazis en de communisten, maar er zijn vele voorbeelden.
Als je neerkijkt op mensen ben je maar kortzichtig bezig en heb je nog veel te leren.
pi_71840058
laten we er geen wedstrijdje 'mijn studie is beter' van maken, doe dat maar in een topic waarin je de studies vergelijkt ofzo
Ja doei.
  Moderator donderdag 13 augustus 2009 @ 09:48:49 #137
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71841274
Dat neerkijken is niet nodig. Ieder doet een studie omdat het hem/haar wat lijkt. Dat blijft zo, is zo, en zal weinig veranderen. Laten we daar dan ook over ophouden en back ontopic gaan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 13 augustus 2009 @ 18:23:45 #138
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_71854663
Grappig dat er zo veel mensen droomde van een toekomst als archeoloog, maar uiteindelijk toch iets heel anders (of de kant van de geschiedenis opgegaan zijn) zijn gaan doen.

Ik wilde archeoloog worden vanaf mijn 5e, en begin daar ook mee in september.
  Moderator donderdag 13 augustus 2009 @ 18:32:48 #139
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71854860
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 18:23 schreef Pavlovje het volgende:
Grappig dat er zo veel mensen droomde van een toekomst als archeoloog, maar uiteindelijk toch iets heel anders (of de kant van de geschiedenis opgegaan zijn) zijn gaan doen.

Ik wilde archeoloog worden vanaf mijn 5e, en begin daar ook mee in september.
Architect leek mij tof: ik ben totaal niet goed in technisch en nauwkeurig tekenen.

Ik bedoel maar, en wellicht gaat dat zo hetzelfde met andere mensen die de wat idealistischere beroepen wouden uitvoeren.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_71855509
Wilde altijd bakker worden, want opa was dat ook en wie wil er nou niet als zijn opa zijn? Toen een tijdje piloot willen worden. Tijdens vwo dacht ik altijd direct erna naar de States te gaan om aan een Law School te gaan studeren, om nog even te denken dat diplomaat of sterrenkundige me misschien toch leuker leek.

Uiteindelijk besloten maar gewoon een econoompje te worden.
Oh really?
pi_71856043
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 18:56 schreef Matthijs- het volgende:
Wilde altijd bakker worden, want opa was dat ook en wie wil er nou niet als zijn opa zijn? Toen een tijdje piloot willen worden. Tijdens vwo dacht ik altijd direct erna naar de States te gaan om aan een Law School te gaan studeren, om nog even te denken dat diplomaat of sterrenkundige me misschien toch leuker leek.

Uiteindelijk besloten maar gewoon een econoompje te worden.
Law school wordt je sowieso niet toegelaten zonder undergraduate (i.e. bachelor) degree. Als je je economie bachelor hebt kun je alsnog proberen toegelaten te worden. Dat niet makkelijk is, maar zeker niet onmogelijk.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 20:29:17 #142
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_71857947
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 18:32 schreef Renesite het volgende:

[..]

Architect leek mij tof: ik ben totaal niet goed in technisch en nauwkeurig tekenen.

Ik bedoel maar, en wellicht gaat dat zo hetzelfde met andere mensen die de wat idealistischere beroepen wouden uitvoeren.
Natuurlijk - ook heb je toch wel een iets andere kijk op wat het beroep van archeologie en/of paleontologie inhoudt als je, say, 5 of zelfs 15 bent. Zijn toch al snel geneigd om het, in het meest extreme geval, als Indiana Jones/schattenjager te zien (of t-rex opgraver in het geval van paleontologie). Het is natuurlijk een beroep wat je makkelijk als amateur kan blijven uitvoeren naast je echte baan, zonder de (voor hen) bullshit van publicaties, proefschriften, erfgoedmanagement, e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')