Ik wist nooit exact wat ik wilde worden

Wel wilde ik graag gebouwen maken en andere dingen, was ook constant aan de lego, ander speelgoed was maar stom

(hoeveel matchbox autootjes kunnen er op een brug voor ie instort?

)
Ik bleek een technische gaven te hebben, geen van beide ouders hebben dat in deze mate.
Alles wat kapot was leek ik te kunnen maken, in 93 kreeg ik mijn eigen computer (ja op mijn kamer!), een 80386, en dat was toen heel duur, was ook de enigste van school die er een had, de basisschool, dus alle vriendjes wilde altijd bij mij spelen.
Zo heb ik later wel vaker dingen als eerste gehad, zoals een mobiele telefoon in de brugklas, en alleen de rector had er toen een (stiekem in de gang met een andere stem het toestel in de klas bellen en de leraar wegroepen etc

)
In die tijd kon ik ook al computers bouwen en van alles mee, maar eigenlijk interesseerde mij dat geen hol, was te simpel, etc.
Dan zou je verwachten dat ik goed in exacte vakken zou zijn, maar nee, mijn ouders hielden vol van wel en dat het aan de leraren lag, maar de school wilde van geen wijken weten.
De school heeft toen cijfers vervalst zodat ik een onvoldoende te veel stond

Gaan werken, via uitzendbureaus allerlei baantjes gehad, daarna enkele vast bij groen en wegenbouw bedrijven.
En dan sta je daar, op een brug in aanbouw, en denk je wil ik ook wel!
Wat mooi als ik dat zou kunnen bouwen.
Dus denk ik van, hier kom ik nooit verder, ik haal ff 4 en 5 havo in een jaar, kom ik iig vooruit.
En ja hoor, nu ging het wel, met de goede docenten.
En nu zit ik op de opleiding civiele techniek, en jawel bezig met bruggen en dijken en van alles.
Als ik zo de boeken kijk voor komende jaar is het pittig, maar dit is dan wel exact wat ik wilde doen, en eigenlijk al van jongs af aan.
Dus het is zeker waard je dromen achter na te gaan, er zijn er nog 2 te gaan

Ik wil voor mijn pensioen mijn eigen huis ontwerpen, en ik wil een keer op tornado jacht omdat mij het bruut lijkt een keer te zien wat de natuurkrachten doen, ook weer studie gerelateerd

Niet gek terecht gekomen dus uiteindelijk, alis he tvia een omweg.