abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64340839
"Later als ik groot ben word ik dokter" zei ik altijd
Dat heb ik volgehouden tot aan de derde klas middelbare school.

Kinderarts wilde ik worden en de 'kinderen in de arme landen' helpen

M'n droom werd echter ruw verstoord toen ik totaal geen exact talent bleek te zijn, hoe zeer ik het ook probeerde Wiskunde zou eventueel nog wel lukken met veel pijn en moeite, maar natuur- en scheikunde etc. waren niet voor mij weggelegd. Dus werd mij ten strengste geadviseerd door zowel ouders als docenten dat ik mij op het 'pretpakket' zou storten. Het werd eigenlijk zo gebracht dat ik dat maar had te kiezen, dus dat deed ik dan ook maar.

Waar ik terecht was gekomen als ik koppig had volgehouden weet ik niet. Misschien was ik dan nu wel begonnen aan mijn co-schappen en werd ik inderdaad dokter. Misschien zou ik ondanks het exacte vakkenpakket een andere weg ingeslagen zijn, maar ik weet het niet Misschien was ik wel ontzettend gezakt/blijven zitten omdat het gewoon niet lukte... we zullen het nooit weten..

Via omwegen doe ik nu ook een semi-beta studie met daarin aardig wat wiskunde meuk en logica wat me zeer goed bevalt. Als ik afgestudeerd ben, ben ik beroepsnerd, en die gedachte bevalt me eigenlijk prima, en ik denk dat het beter bij me past dan het arts-zijn Omdat ik nu ouder ben en écht een realistisch en vast doel voor ogen heb lukt het me ook beter om die exacte vakken door te ploegen dan toen ik 15 was. Dus alles op zijn tijd heeft zeker zo z'n nut gehad.

Achteraf heb ik dus nooit spijt gehad van het luisteren naar ouders en school, maar ben soms wel benieuwd hoe het anders was gelopen.

Wat wilde vroeger altijd worden, later als je groot was?
Ben je die jeugddroom nagestreefd en is het wat geworden? Waarom wel of waarom niet? En denk jij ook wel eens 'wat als...' ?
Ja doei.
  woensdag 24 december 2008 @ 22:19:48 #2
238744 Ikzoekiets
Weet jij waar het ligt?
pi_64340900
Ik zit nu in de middelbare schooltijd en ik wil later rijk worden
Ik kan niet geloven dat mijn moeder zo laag is gegaan.....
Onderwaterweegtest (c) Ikzoekiets
Mijn zus moest een strak broekje aan en een sport bh.
pi_64340934
Ijscoman, zodat ik alle ijsjes kon opeten (je bent kind, of niet? )

Heb toen ik wat volwassener was (lees: Puber van 15) gehad dat ik games-designer wilde worden. (Wat ik nog steeds zou willen )

Doe nu opleiding ICT-beheer.
pi_64340946
quote:
Op woensdag 24 december 2008 22:17 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ook!

Nu doe ik een E&M profiel, dus dat gaat hem niet worden. Nu ga ik de Kunstmatige Intelligentie in
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_64341014
"Later" wilde ik altijd viroloog of veearts worden ( ) en ben nu docente op een middelbare school.
Ik bleek, net zoals TS, ook geen beta-wonder te zijn
pi_64341049
Boswachter, maar voorwaarde was wel dat ik er zo'n dubbel loops jachtgeweer bij kreeg zoals ze bij playmobil altijd hadden....

Maar goed, na een vakantie in canada kwam ik er achter dat parkwachter daar écht een vette baan (beren, elanden, bosbranden) is en in nederland.. tja is er weinig te beleven...
I'm not the man you think I am!
pi_64341072
Vuilnisman, want dan werkte je maar een dag in de week.
pi_64341094
maar je woont nog wel in Nijmegen
Ja doei.
pi_64341099
quote:
Op woensdag 24 december 2008 22:25 schreef Vuile het volgende:
Vuilnisman, want dan werkte je maar een dag in de week.
briljant
Ja doei.
pi_64341228
quote:
Op woensdag 24 december 2008 22:17 schreef motorbloempje het volgende:
"Later als ik groot ben word ik dokter" zei ik altijd
Dat heb ik volgehouden tot aan de derde klas middelbare school.

M'n droom werd echter ruw verstoord toen ik totaal geen exact talent bleek te zijn, hoe zeer ik het ook probeerde
Herkenbaar, herkenbaar!!!!!!

Nu weet ik het gewoon niet (volgend jaar studeren, als alles goed gaat )
Ik hou van de politiek, biz lijkt me ook wel wat (oa. financiele kant) en ik hou van een paar talen die ik wel eens zou willen leren.
당신을 사랑합니다
pi_64341289
als je alleen een taal wilt leren zou ik gewoon lekker een talencursus gaan doen...
Ik dacht zo over Italiaans toen ik net van de middelbare school kwam en vond 't 3x niets

Ik vond het meer wat als je passie daar echt ligt, je zo ongeveer wilt verhuizen en een toekomst ziet als vertaler of tolk etc.
Ja doei.
pi_64341366
Eigenlijk nooit een echt iets gehad wat ik wilde worden volgens mij... Kan 't me in ieder geval niet herinneren!

Van Havo ben ik afgezakt naar VMBO, waar ik zo snel mogelijk frans en duits heb laten vallen omdat het me teveel werk was. VMBO met twee vingers in m'n neus gehaald, en o wat baalde ik ervan dat ik niet door kon naar het HAVO. Logische stap was dus MBO.

Aangezien ik behoorlijk wat feeling heb voor 'computers' ben ik maar de kant van de IT op gegaan. Behoorlijke miskleun, want het MBO is diep, diep maar dan ook diep triest.

Inmiddels ben ik voor mezelf begonnen, klooi ik wat aan en verdien m'n centen. Heb 't lekker druk, dus voor nu gaat 't wat mij betreft OK.

Ik wacht even tot ik 21 ben, waarna ik ga kijken of de colloquium doctum voor mij te halen valt. Voorkeur gaat uit naar een universitaire studie, wederom richting de IT. Niet dat ik daar iets meer van verwacht dan het MBO, maar dat papiertje is o zo belangrijk om toch enigszins een werkniveau aan te kunnen tonen...

Later, als ik groot en sterk ben wil ik me meer gaan focussen op projectmanagement, wat nog geeneens specifiek in de IT hoeft te zijn. Tijdens een stage aan mogen ruiken, en das was toch wel érg interessant en uitdagend....!

Of dat haalbaar is? Ik denk het wel, maar de tijd zal het me moeten leren
pi_64341369
quote:
Op woensdag 24 december 2008 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
als je alleen een taal wilt leren zou ik gewoon lekker een talencursus gaan doen...
Ik dacht zo over Italiaans toen ik net van de middelbare school kwam en vond 't 3x niets

Ik vond het meer wat als je passie daar echt ligt, je zo ongeveer wilt verhuizen en een toekomst ziet als vertaler of tolk etc.
Het is eigenlijk meer; wel graag willen leren, niet ermee willen werken rest van je leven.
당신을 사랑합니다
pi_64341514
Vroeger, op de basisschool, wilde ik laborante of brandweervrouw (geïnspireerd door de vrijwillige brandweer waar m'n pappie bij zat) worden. Laborante wilde ik ook op de middelbare school nog wel, maar was ik al vrij snel weer vergeten... Later op de middelbare school was het mijn ultieme droom om kunstenaar te worden, gelukkig ben ik toen niet aangenomen op de kunstacademie (beroepswerkloze leek me toch niet de beste keuze toen ik tot mijn zinnen kwam ). Uiteindelijk heb ik de "verkeerde" keuze gemaakt om SPH te gaan studeren, na 2.5 jaar gestopt en gaan werken. Nu ben ik aan het afstuderen en wil ik de P&O-advieskant op.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_64341611
bij de brandweer natuurlijk
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_64341671
quote:
Op woensdag 24 december 2008 22:32 schreef motorbloempje het volgende:

Een jaartje in Italië wonen bij een gezin en je spreekt het vloeiend, maar dan moet je wel wat taalgevoel hebben natuurlijk
pi_64341719
quote:
Op woensdag 24 december 2008 22:42 schreef DuTank het volgende:

[..]

Een jaartje in Italië wonen bij een gezin en je spreekt het vloeiend, maar dan moet je wel wat taalgevoel hebben natuurlijk
inderdaad
als je het alleen voor de taal doet en er geen levenstoekomst in ziet zou je het ook later nog eens kunnen doen (de studie) of zoals ik al eerder zei een talencursus (in Italie evt.) doen in je 'tussenjaar' ofzo
Ja doei.
pi_64342952
marketmaker/optiehandelaar/etc.

nog steeds opleiding accountancy !!
x
pi_64343286
Ik wilde loodgieter worden. Opa had een loodgietersbedrijf en opa was tof.
Dus na de basisschool met o.a. cito VWO inderdaad naar het VMBO. Op zich een goede keuze, want had ik wel VWO gedaan dan was ik er nooit gekomen. Ik moet met mijn handen werken. Mijn cito VWO uitslag was dan ook de verrassing van de eeuw op de basisschool.

Installatietechniek VMBO afgerond en naar MBO 4. Faliekante puinhoop puberen/spijbelen en niet leren. Oftewel gaat u maar niveau 2 doen. Verandert van richting naar voertuigentechniek en niveau 2 in voltijd. Zo mogelijk nog meer tijd om niets dan doen dan voorheen en kwam alleen op school voor de toetsen. Met de vingers in de neus en met de voeten op tafels geslaagd .

Aan het werk dan maar voor niveau 3. 4 dagen werken en 1 dag school. Wat een goede leerschool was voor deze persoon. Veel geleerd en voornamelijk wat het betekend om echt de handen uit de mouwen te moeten steken. Op een gegeven moment loop je vast in wat je kunt en wilt. Je werkt onder je niveau...

Avondopleiding Niveau 4 afgerond en ach ja, dat was nog steeds een eitje. Diploma gehaald ook wel aanwezigheidspremie genoemd.

HBO er achter aan in de avonduren. Welke richting belicht alle kanten van de autotechniek? De lerarenopleiding zal dat wel doen, maar ik blijf toch in het bedrijfsleven was de gedachte. Ondertussen gewoon in de garage blijven werken. Lerarenopleiding gevolgd en mijn eerste (2e jaars) stage gaan lopen. Ik kreeg gelijk een baan binnen het onderwijs aangeboden. Ondertussen 6 jaar docent op een VMBO en je krijgt mij niet meer voor de klas weg.

Misschien nog wel een aanvullende studie er achteraan maar ik zit op mijn plek. De hele dag met mensen werken en mijn vakkennis van de werkvloer uitdragen.

Goh, nu ik dit teruglees, ik wilde drie regels neerpennen
Als je laat remt, rij je langer hard.
pi_64343596
- doe normaal -

[ Bericht 98% gewijzigd door GlowMouse op 25-12-2008 14:25:29 ]
pi_64344102
Bluh echt vroeger wilde ik dierenarts worden Was ook altijd met dieren bezig, heb wel 30 verschillende huisdieren gehad als kind
Euh erna wilde ik toch maar verder 'met computers'. Dus dat werd ICT. Beviel niet, te saai. Toen gaan werken, en besloten dat psychologie meer mijn ding was. Nu is psychologie nog steeds een soort hobby-achtig iets waarover ik nog graag boeken/artikelen lees, maar ga ik toch weer de kant van ICT op. Dit keer echter niet netwerkbeheer, dat was dus saai, maar mediadesign. Creatief bezig zijn Dus ik denk dat ik daar wel goed terecht kom ... (hoopt op een selfulfilling prophecy ipv. de zoveelste keer erachter te komen dat het toch niet is wat gehoopt werd )
  donderdag 25 december 2008 @ 14:12:10 #22
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_64354972
quote:
Op woensdag 24 december 2008 22:34 schreef Exhar het volgende:

Ik wacht even tot ik 21 ben, waarna ik ga kijken of de colloquium doctum voor mij te halen valt. Voorkeur gaat uit naar een universitaire studie, wederom richting de IT. Niet dat ik daar iets meer van verwacht dan het MBO, maar dat papiertje is o zo belangrijk om toch enigszins een werkniveau aan te kunnen tonen...
Je verwacht niet dat een universitaire studie iets toevoegt ten opzichte van een MBO-opleiding? In mijn ogen is het niveauverschil enorm, hoezo denk je er zo over?
Toeval is toeval
  donderdag 25 december 2008 @ 14:20:58 #23
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_64355170
Vroegah: Dierenarts.

Middelbare school: eerst Vwo met exacte vakken, toen Vwo zonder exacte vakken. Van school veranderd, Havo gaan doen. Van school veranderd, Mavo gaan doen. Gestopt met school. Zou me echt aan me reet roesten wat er van me zou worden.

4 jaar later: MBO-4 Dierenartsassistente gehaald in 1 jaar. Wist al meteen dat dat hem niet ging worden (ik kan niet tegen poep/kots. Wel tegen bloed en dooie dieren overigens).

Nu: 2e jaar Vavo, proberen alsnog mijn Vwo diploma te halen. Dierenarts wil ik niet meer worden, daar ben ik tijdens mijn stages wel achter gekomen. Nu zit ik te denken aan Biomedische Wetenschappen en Psychologie.
Toeval is toeval
pi_64355605
Ik wilde vroeger IT consultant worden en ik ben nu ook IT consultant.

Nee, natuurlijk niet, geen enkel kind wil in de IT werken. Ik wilde het leger in. Tot mijn 14e ongeveer, Nederland beschermen. Maar toen stopten de russen ermee en werd het Nederlandse leger zo'n softe peacekeeping club. Toen ik bijna klaar was met VWO en de definitieve keuze moest gaan maken kwam net dat hele Sebrenica-debacle langs en toen was voor mij de zin helemaal over. Geen militaire carriere voor mij. Wat dan wel? Wat iedereen gaat doen die het niet meer weet, Rechten.

Rechten viel ontzettend tegen, jurisprudentie doorspitten bleek niet mijn ding en daar dan ook maar mee gestopt. Lukraak wat gekozen, Informatiemanagement, dat afgemaakt en nu dus consultant. Niet bepaald een kinderdroom.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 25 december 2008 @ 14:50:33 #25
158452 IQM
I am the one
pi_64355777
Vroeger wilde ik tekenaar worden. En vast nog wel meer dingen (in andere periodes van m'n leven), maar dat kan ik me dan niet meer herinneren.

Nu studeer ik journalistiek, maar ik wil/ga geen journalist worden. Wat dan wel, dat zie ik vanzelf wel.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_64355972
Altijd al iets met economie willen doen. Vroeg me als blaag altijd al af wat nou die inmense pagina met cijfertjes in de krant was. Nadat ik daarachter was gekomen alles een tijdje gevolgd, daarna moest ik natuurlijk aandelen kopen van m'n spaarcentjes. Na 8 weken m'n moeder gek gezeurd te hebben eindelijk naar de lokale Rabobank, "ik wil graag aandelen kopen", dat gezicht van die receptioniste . Maar goed ik stond erop, dus daadwerkelijk zo'n kamer in met een aandelenadviseur. Ik wilde graag 8 ABNamro-aandelen van m'n 100 gulden spaargeld . Die man mij uitgelegd dat 't niet erg handig was en dat ik nog ffkes verder moest sparen, wel een mooi boek aan over gehouden overigens .

Nu ben ik bijna klaar met m'n master Economics & ICT en studeer ik af op 't onderwerp algorithmic trading .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 25 december 2008 @ 15:04:21 #27
213183 Rixne
coincidence is infinite
pi_64356006
Net als TS heb ik een hele tijd geneeskunde geambieerd, 6 jaar om nagenoeg precies te zijn. Het nastreven laat nog op zich wachten omdat ik nog steeds op het VWO 'werkzaam' ben. Maar ik kan nu al zeggen dat ik dit niet ga dingen. Mijn doen, denken en laten is inmiddels veranderd sinds mijn VMBO-periode. In de tussentijd ben ik erachter gekomen dat de wiskunde; het herkennen van patronen, structuren en andere algoritmen, mij een gegeven is. Mijn omgeving duidt mij erop dat ik deze met beide handen moet aanpakken. Echter zitten mijn verstand en mijn gevoel niet op dezelfde golflengte. Dit laatste zegt mij dat ik veel liever de kant op ga van de biomedische wereld.

Toch zal ik binnenkort een definitieve voorkeur bekend moeten maken. Gelukkig heb ik een vriendin die mij met dit probleem de helpende hand biedt. Ik zal mijn agenda nochtans moeten inplannen met het bezoeken van open dagen.

Overigens heeft het mijn inziens nooit zin om na te denken over de vraag 'wat als'.

[ Bericht 2% gewijzigd door Rixne op 25-12-2008 15:30:16 ]
  donderdag 25 december 2008 @ 20:07:30 #28
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_64360026
Ik wilde straaljagers vliegen, niet gelukt helaas.
pi_64392481
Ondernemer .

Ben het uiteindelijk ook wel geworden maar dan qua studies proberen (4 stuks) en niet dmv een bedrijf . Iets zegt me dat ik ooit wel voor mezelf ga beginnen, wanneer dat is durft ik niet te hopen
  zondag 28 december 2008 @ 23:35:26 #30
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_64449643
ik weet het eigenlijk niet..
Eerst piloot, toen leek tandarts me wel wat, en tot de 4e klas wou ik apotheker worden, en sinds vorig jaar (nu examenklas) wil ik dokter worden. Al ingeschreven voor selectie e.d. dus hopelijk wordt dat het
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  maandag 29 december 2008 @ 01:17:27 #31
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_64452592
student, professor, veearts, arst, opa.

Student is gelukt. veearts niet gekozen. arts uitgeloot en ook wel blij om, ben veel te nerd om met zieke mensen om te willen gaan. opa is nog heeeeeel verweg.

Wat er percies gebeuren moet geen idee. ik moet gewoon even in anderhalf jaar een 2 jarige master doen.(dat kan met 3 week vakantie en vakken in de avond uren) alleen mn laaste onderzoek/stage dingetje moet ik nog regelen en ik wil volgende december klaar zijn.

professor is nogsteeds mogelijk. maar toch heb ik het idee dat ik de belangerijke schrijf kwaliteit mis. dus toch een andere carriere pad moet gaan kiezen. Wat dat moet worden weet ik ook niet , die master moet gewoon snel af (om het toch binnen 9 jaar te houden voor het geld op is)

Daarna .... tjah....

Iets met energie.
Iets in de biotech.
iets met overheid
iets met internationale overheid.
Geen idee
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_64460402
Ik wilde vroeger altijd (bad)juffrouw worden.

Maar sinds mn 13e wist ik dat ik wat met kinderen/jongeren wilde doen die problemen hebben en daarom ben ik op mn 17e SPH gaan studeren en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. De Pabo ofzo leek me toch niet echt wat.
pi_64460485
Ik wilde vroeger archeoloog worden of Patholoog anatoom
Nu ben ik bezig in de Bio-Informatica met minor virologie en immunologie... Het ging mis toen ik biologie koos in plaats van geschiedenis in de 3e
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_64469791
Ik heb nooit geweten wat ik wilde worden en ik weet het nu nog niet. Dus ik werk nu in de IT
pi_64470734
dan ga je toch rechten doen?
Ja doei.
pi_64471199
Dat is wel een logische gedachte en ik heb er over getwijfeld, maar rechten gaat het toch niet worden voor me.
pi_64471226
whehe
Ja doei.
  maandag 29 december 2008 @ 17:57:02 #38
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_64471293
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
dan ga je toch rechten doen?
Wat een vooroordeel. Als je niet weet wat je wilt doen, moet je geen rechten gaan doen want het is zonde van het jaar. Misschien werkt het voor sommigen, maar bij de meesten gaat het gewoon fout.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_64471322
het was ook meer als vooroordeelgrapje bedoeld hoor

had net zo goed psychologie kunnen roepen

rechten is juist zo'n studie die pittiger is dan men denkt volgens mij en volgens mij zijn er ook echt veel mensen die rechten gaan doen omdat ze het niet weten, maar dan alsnog na of nog in het eerste jaar afhaken
Ja doei.
pi_64471377
Vroeger wilde ik altijd bij Lego gaan werken, en daar nieuwe modellen ontwerpen
Later had ik in de gaten dat dat waarschijnlijk niet zo realistisch was, en wilde ik iets met computers gaan doen...

Nu ben ik grafisch vormgever / webdesigner / programmeur en heb ik al jaren mijn eigen bedrijf
Sluit nog best aardig aan met mijn ideeën van de basisschool, aangezien er toen nog helemaal geen computers en internet waren
pi_64471402
bij Lego werken

wat gaaf
Ja doei.
pi_64471437
Lijkt me nog steeds best leuk eigenlijk
pi_64471444
het lijkt me als je daar aanleg voor hebt echt heel briljant ja
Ja doei.
pi_64471513
oud
't kan beter
Gelukkig zonder haar
pi_64471537
Hmm...

Heel vroeger: uitvinder!

Dat werd later iets-met-computers, toen game-design, van game-design naar programmeren, bij programmeren al snel de AI, kwam in de buurt van uitvinden AI gaan studeren, spontaan intresse in talen ontwikkelt, vooral in vertaalprogramma's en dergelijke.

Uiteindelijk gaan werken bij een taalkundig softwarebedrijfje... en een hopeloze desillusie rijker. Goed, die markt is NIET mijn richting.

En uiteindelijk? Tja... net zoals een eerdere poster, IT-consultant. Niet helemaal waar je over droomt als kind, niet? Maar gelukkig wel bij een droombedrijf, dus wat DAT betreft: nooit als kind verwacht hier terecht te komen Zou wel degelijk een droom kunnen-zijn-geweest
~Dannon
  dinsdag 30 december 2008 @ 00:22:26 #46
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_64485539
Ik wilde altijd ninja worden. Dat is inmiddels gelukt, dus pas maar op want ik maak je zo dood.
pi_64496788
Ik wilde altijd een superman zijn. Dat is helaas niet gelukt, nu probeer slapend rijk te worden. Dat is deels gelukt, ik slaap heel veel maar helaas wilt het geld nog niet rollen.
kusje
pi_64497001
Vroeger wilde ik medewerker van een reisbureau worden
Ik had altijd de oude reisgidsen van mijn ouders en dan speelde ik dat ik reizen ging boeken en kijken wat het kost enzo

Begin van mijn havo tijd wil ik de fiscale economie gaan studeren.. dat heb ik bijgedraaid tot mijn huidige studie HBO Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD). Ik begin maandag met afstuderen en hoop in juni/juli klaar te zijn Ben nu wel erg aan het twijfelen wat ik hierna wil.. master Sociaal Recht, een master Nederlands Recht of misschien wel totaal iets anders.. zal er nog heel wat uurtjes over na moeten denken..
pi_64497423
Vroeger altijd gefascineerd geweest van Sjakie en de Chocolade-fabriek (het boek dan).
Ik werk nu in een chocolade fabriek.
pi_64497698
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:02 schreef flipster112 het volgende:
Vroeger altijd gefascineerd geweest van Sjakie en de Chocolade-fabriek (het boek dan).
Ik werk nu in een chocolade fabriek.
Je bent een Oempa-Loempa ?
Gelukkig zonder haar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')