Maar dat er complotten zijn, betekent nog niet dat alle mogelijk complotten ook waarheid zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:46 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Dat is wat ik een paar posts terug ook zeg in twee zinnetjes. Er is geen valse "complot-denken", er bestaan wel degelijk complotten. Het wordt door gebrek aan glashard bewijs alleen als bagger beschouwd. En voor het gemak geassocieerd met "waandenken".
Burgers mogen best kritischer worden richting overheden vind ik. Overheden zijn wel degelijk in staat om hun eigen volk eronder te drukken om het persoonlijk gewin. De geschiedenis ligt niet zo heel erg in een te ver verleden. We hebben daarnaast nu ook te maken met Informatie-techonolgie. Heel de wereld is nog meer verbonden dan hiervoor. Amerikanen zijn trouwens nogteeds bezig om het eigen volk drugs te verkopen om de economie hoog te houden.
Hoe weet je dat laatste zo zeker? Zou toch best kunnen dat er wel degelijk beslissingen worden genomen over de koers die gevaren wordt.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Er is ook zeker een vorm van publieke berichtgeving over bijeenkomsten in het raam van de Bilderberg Club maar het is verder geen publieke bijeenkomst en er is ook geheel geen reden om opeens 'toespraken naar het publiek' daarover te gaan houden...
sterker nog, als men dat zou gaan doen zou men eerder de complot-theretici meer reden geven om des te luider hun verhaaltjes af te steken dat er 'een groot gevaar achter zou steken'... 'anders zou Beatrix vast geen toespraak erover houden' .
DE Bilderberg ontmoetingen zijn gewoon regelmatge discussie-ontmoetingen waar zeer machtige en invloedrijke mensen over bepaalde wereldpolitieke thema's met elkaar van gedachte kunnen wisselen en discussieren..
in die zin kan het veel invloed hebben (omdat netwerken in de politiek nu eenmaal heel invloedrijk is).. maar er gaat geen 'uitvoerende' macht vanuit en eveneens worden er 'beslissingen' genomen
http://en.wikipedia.org/wiki/Bilderberg_Group
Om eerlijk te zijn, kom ik ze de laatste tijd wat vaker tegen "op straat". Dwz mensen die mij irriteren op het werk. Maar ook vrienden die elke keer als ik langskom weer gaan zeuren over de nieuwste complotten/bewijzen. Terwijl ik het over andere dingen wil hebben, of gewoon een beetje lol wil hebben. Krijg dan ook vaak zo'n blik van: damn wat ben je dom, óf een blik van afgunst: damn het kan je allemaal geen reet schelen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:42 schreef Caspian het volgende:
[..]
Maar daartussen zit dus nog een grijs gebied. Zij die niet de mainstream media voor lief nemen, op eigen onderzoek uitgaan, en daarbij dan ook op complotsites komen, maar ook dat niet voor lief nemen. Dat is veel interessanter.
Kritisch nadenken moet je altijd, niet alleen bij mainstream maar ook bij indy media.
Maar waarom vind jij de 'schreeuwende complotdenkers' een last? Je vind ze eigenlijk alleen als je ernaar op zoek gaat. Af en toe weten ze door te dringen tot buiten hun 'territorium' (speciale fora, youtube, wiki, etc) zoals bijvoorbeeld in het AIDS-topic gebeurde, maar dat is een uitzondering. Er worden hier op Fok! bijvoorbeeld veel vaker topics gekaapt door baggeraars, en dat vind ik veel hinderlijker.
Dan moet je duidelijk(er) maken dat je daar geen zin in hebt. Zo heb ik ook vrienden die heel graag over bepaalde onderwerpen praten waar ik geen interesse in heb, dan maak ik dat duidelijk, en zoeken ze een andere gesprekspartner voor dat onderwerp.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:52 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, kom ik ze de laatste tijd wat vaker tegen "op straat". Dwz mensen die mij irriteren op het werk. Maar ook vrienden die elke keer als ik langskom weer gaan zeuren over de nieuwste complotten/bewijzen. Terwijl ik het over andere dingen wil hebben, of gewoon een beetje lol wil hebben. Krijg dan ook vaak zo'n blik van: damn wat ben je dom, óf een blik van afgunst: damn het kan je allemaal geen reet schelen.
En dat laatste lijkt er het meest op. Het kan me niet zoveel schelen.
Ik ben kritisch, ben een beetje op de hoogte van de major complotten en neem niet alles aan wat mij toekomt.
Maar ik ga er absoluut niet op zoek naar.
Als een maat van me helemaal los gaat over de kredietcrisis, dan geef ik hem een knipoog en zeg dat de hele wereld naar de klote gaat. Hij snapt dan heus wel dat ik niet achterlijk ben en weet dat er veel dingen niet kloppen. Maar ik luister liever op zo'n moment samen muziek, of kijk een leuke film of heb het over dingen die we wél zelf kunnen veranderen.
Je wordt door anderen beschouwd als "complot-denker" maw. als complot-denker zie je ze vliegen. En die associatie vind ik niet terecht.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar dat er complotten zijn, betekent nog niet dat alle mogelijk complotten ook waarheid zijn.
En dat overheden in staat zijn om hun eigen volk te onderdrukken, betekent nog niet dat alle overheden dat willen.
Maar je mag best kritisch zijn idd. Dat hoeft alleen niet per se opgehangen te worden aan complotdenken.
Ik heb geen zin om nog duidelijker te maken dat ik geen zin heb om daarover te praten. Ik laat het dus al merken en dat wordt ook wel opgepikt. Alleen ze weten allemaal ook wel dat ik niet achterlijk ben en wel redelijk op de hoogte ben. Als ik nog duidelijker moet zijn, dan zou ik ze moeten beledigen en daar heb ik in het geval van m'n vrienden geen zin. En op het werk eigenlijk ook niet, want ik hou het graag zakelijk in zo'n geval, in plaats van persoonlijk.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:02 schreef Caspian het volgende:
[..]
Dan moet je duidelijk(er) maken dat je daar geen zin in hebt. Zo heb ik ook vrienden die heel graag over bepaalde onderwerpen praten waar ik geen interesse in heb, dan maak ik dat duidelijk, en zoeken ze een andere gesprekspartner voor dat onderwerp.
Dat ze je dan met afgunst aankijken is inderdaad een beetje zielig. Doet me erg denken aan religieuze fanaten.
Mijn punt is, dat omdat je vrienden complotdenkers zijn en jij daar niet van gedient bent, dat niet betekend dat je alle complotdenkers daarom moet afkeuren. Keur je mij ook zo af? Je gaat vrijwillig de discussie aan met mij, toch?
-edit-
Ik moet trouwens zeggen dat als ik met mensen wil praten over complotdingen, dat ik dan echt op zoek moet gaan ernaar. Zelden komen ze naar mij toe. Op een paar vrienden na, waar ik het er vrij regelmatig over heb, is het eigenlijk nooit voorgekomen dat mensen mij gingen proberen te overtuigen van complottheorien.
Dat is dan toch ook prima?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:11 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om nog duidelijker te maken dat ik geen zin heb om daarover te praten. Ik laat het dus al merken en dat wordt ook wel opgepikt. Alleen ze weten allemaal ook wel dat ik niet achterlijk ben en wel redelijk op de hoogte ben. Als ik nog duidelijker moet zijn, dan zou ik ze moeten beledigen en daar heb ik in het geval van m'n vrienden geen zin. En op het werk eigenlijk ook niet, want ik hou het graag zakelijk in zo'n geval, in plaats van persoonlijk.
De psychiatrie klopt inderdaad voor geen reet, te veel geënt op aanname's. Maar je begrijpt mn punt?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en dan voor gek verklaard worden als je weigert figuren te zien in de Rorschach-test. Ik zie gewoon inktvlekkenPsychiatrie berust op Mengele-mentaliteit.
Echt wederom geen notie waarmee we ons omringd hebben. Ik laat me niet controleren door geschifte mensen.
Is dat niet juist onderdeel van het probleem? Dat de bewijzen ontbreken? Hoe kan je dan zo zeker weten dat het 'de waarheid' is? Dat gebrek aan bewijs maakt het een vorm van geloven. Niet bijzonder rationeler dan geloven in sinterklaas, de kerstman, een bebaarde man in de wolken etc.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:46 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Dat is wat ik een paar posts terug ook zeg in twee zinnetjes. Er is geen valse "complot-denken", er bestaan wel degelijk complotten. Het wordt door gebrek aan glashard bewijs alleen als bagger beschouwd. En voor het gemak geassocieerd met "waandenken".
...
Als je even een stapje terug doet en het vanuit het andere gezichtspunt bekijkt, dan zie je dat de meeste complotdenkers precies diezelfde superioriteit aan de dag leggen. Zij zijn vaak juist degenen die de ander verwijten met oogkleppen te denken, niet te willen nadenken buiten gebaande paden en makke schapen te zijn. Of (maar dat zie je eigenlijk meer in TRU) met het 'argument' te komen dat de ander er 'nog niet klaar voor is'.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:08 schreef Man-E-Faces het volgende:
Precies, ik denk dat ze graag complotters te kijk willen zetten. En ze vanuit een valse hoogmoedige belerendheid wilen aanspreken. Een soort valse superioriteit in denken proberen opte leggen aan anderen. Net zo fout als degenen die jou complotten probeert aantesmeren natuurlijk.
Iets bewijzen dat niet bestaat. Ben je van deze planeet?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:08 schreef Man-E-Faces het volgende:
En ze hebben op hun beurt ook geen bewijs dat complotten maar kul zijn. Als complotten je niet interesseerd, waarom wel vertoeven in een topic wat over complot-theorien gaat?
Ik dacht eerst ook dat alleen dat 911 een vuil spelletje was als je naar de feiten kijkt. Kijk JFK en watergate zijn wel dingetjes maar dat was verleden. Wat mij het meest verbaasde (voordat ik notie had dat OBL fake is en dat er geen vliegtuigen gebruikt waren) is de de verklaring dat de lucht schoon was en dat iedereen weer naar het werk kan. Business as usual. Terwijl van nagenoeg elke element van het periodiek stelsel in duizendvoud dan toegestaan ronddwarreld als fijnstof. De FDA heeft dat goedgekeurd onder dwang van Bush Admin. Waarom? Waarom is een groot deel van de reddingswerkers verboden protectie te gebruiken (1 op 3)? Waarom was er obstructie? Als je dan wat verder zoekt naar FDA, zie je dat men op een zeer dubieuze wijze aspartaam heeft gegekeurd. Een naam die je dan tegenkomt is van een Rumsfeld. Jep een van de masterminds van 911. Als je dan verder zoekt beland je vanzelf dat AIDS toch wel iets anders is. Hoe verder je zoekt naar informatie zie je eigenlijk dat niets is wat het lijkt en dat alles een echte kant heeft waar alles berust op zelfverrijking van bankiers en industrieën.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:20 schreef Caspian het volgende:
Het valt me trouwens ook op dat veel complotdenkers, en dan vooral de luidste, weinig selectief zijn met wat wel of niet een complot is. Als ik de meeste schreeuwers mag geloven (Ja, Lambiekje, dit is ook een beetje op jou gericht) dan is alles een complot.
Ik denk dat daarom de meeste mensen ook afknappen. Ze willen niet geassocieert worden met de schreeuwers.
like?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:58 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Iets bewijzen dat niet bestaat. Ben je van deze planeet?
Geef es een voorbeeld waar ik je van mijn gelijk probeer te overtuigen dan?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:01 schreef witte_fantasie het volgende:
Ik uit mijn irritatie aan mensen die anderen proberen te overtuigen van hun complotdenken.
Misschien moet je eens om je heen kijken, er zijn best veel mensen die zich ermee bezig houden, van malloten op niburu.nl tot hele volksstammen op hyves, het leeft best wel, er zijn af en toe lezingen, Adam Curry heeft afgelopen voorjaar&zomer een ochtendshow op arrow.fm gehad waarin hij voor Nederlandse maatstaven ontzettend ver ging, en ook daar, en dat is misschien de reden waarom mensen het soms ook liever voor zich houden, werd er op een gegeven moment ingegrepen toen de naam van Joris Demmink boven kwam drijven, De uitzending met Micha Kat daarover was eenmalig, geen podcast en ook niet meer terug te luisteren op de site destijds...naast mensen die je voor gek verklaren zijn er ook mensen daar daar niet om zitten te springen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:05 schreef witte_fantasie het volgende:
Als je dus geen zak met die informatie doet (lees: net zo'n mak schaapje blijven als de rest van de bevolking), veel plezier met je complotdenken dan. Het is uiteraard wel aan mij om daar een waarde aan toe te kennen.
Ik ben het niet eens met je AIDS verhaal, maar wat ik je veel kwalijker neem is dat je elk topic om weet te buigen naar onderwerpen die jou, op dat moment, heel erg intresseren, tuurlijk als je alles leest weet en zie je meer dan anderen, maar je moet je focussen op het onderwerp van je OP ipv de BigPhara er gelijk weer bij te slepen...daar heb je weer een ander topic voor...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:12 schreef Lambiekje het volgende:
Omdat YuckFou zich niet mengt in de AIDS discussie ben ik opeens de boeman. Terwijl ik best wel eens ben met YuckFou. Erg triest, dat wantoestanden van bigfarma aankaarten maakt mij een slecht persoon.?
Ik zie Lambiekje altijd als onze eigen Alex Jones, hij schreeuwt zo hard dat hij niet serieus genomen word...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:20 schreef Caspian het volgende:
(Ja, Lambiekje, dit is ook een beetje op jou gericht)
Er zijn websites genoeg die veel dieper hierop ingaan maar ik geef je wat ideeën:quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:27 schreef RM-rf het volgende:
Wat echter het 'complot-denken' nu is, is om daarvan opeens de aanname te posten dat daarachter iets verschrikkelijk gevaarlijks schuilgaat, dat deze groep zomaar en 'wereldregering' zou vormen en alles zou bepalen ...
Dat wordt echter niet onderbouwd en bewezen.... maar enkel als 'ja-knikkend gegeven door alle complot-theoretici onder elkaar voor waar aangenomen en van elkaar afgekopieerd (zover het 'kritisch denken')..
Arron Russo On David Rockefellerquote:"We are grateful to the Washington Post, The New York Times, Time
Magazine and other great publications whose directors have attended
our meetings and respected their promises of discretion for almost
forty years."
"It would have been impossible for us to develop our plan for the world
if we had been subjected to the lights of publicity during those years.
But, the world is now more sophisticated and prepared to march towards a
world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite
and world bankers is surely preferable to the national
auto-determination practiced in past centuries."
David Rockefeller
bron
meer
Ah de kern van mijn gedachtegang, je beslist hoog en laat laag het uitvoeren, net als in de gewone wereldquote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:52 schreef Wombcat het volgende:
Hoe weet je dat laatste zo zeker? Zou toch best kunnen dat er wel degelijk beslissingen worden genomen over de koers die gevaren wordt.
Dat dat vervolgens nog uitgevoerd moet worden door de regeringen en bekrachtigd door parlementen is dan nog weet iets anders.
Geen censuur in NL hèquote:Op zondag 4 januari 2009 00:33 schreef YuckFou het volgende:
Misschien moet je eens om je heen kijken, er zijn best veel mensen die zich ermee bezig houden, van malloten op niburu.nl tot hele volksstammen op hyves, het leeft best wel, er zijn af en toe lezingen, Adam Curry heeft afgelopen voorjaar&zomer een ochtendshow op arrow.fm gehad waarin hij voor Nederlandse maatstaven ontzettend ver ging, en ook daar, en dat is misschien de reden waarom mensen het soms ook liever voor zich houden, werd er op een gegeven moment ingegrepen toen de naam van Joris Demmink boven kwam drijven, De uitzending met Micha Kat daarover was eenmalig, geen podcast en ook niet meer terug te luisteren op de site destijds...naast mensen die je voor gek verklaren zijn er ook mensen daar daar niet om zitten te springen.
[..]
Ik ben van het aids verhaal meer overtuigd dan het complotten van 911 ...Ik verwoord het misschien niet altijd even gelukkig maar verdiep je eens echt in het onderwerp. Dan kom je er wel achter hoe het zit en waarom ik het zo "belangerijk" vindt.quote:Ik ben het niet eens met je AIDS verhaal, maar wat ik je veel kwalijker neem is dat je elk topic om weet te buigen naar onderwerpen die jou, op dat moment, heel erg intresseren, tuurlijk als je alles leest weet en zie je meer dan anderen, maar je moet je focussen op het onderwerp van je OP ipv de BigPhara er gelijk weer bij te slepen...daar heb je weer een ander topic voor...
[..]
mindcontrol, aanslagje er tegen aan en mensen smeken erom.quote:Ik zie Lambiekje altijd als onze eigen Alex Jones, hij schreeuwt zo hard dat hij niet serieus genomen word...
[..]
Ah de kern van mijn gedachtegang, je beslist hoog en laat laag het uitvoeren, net als in de gewone wereld
en als laag het vanwege de democratie niet wil kan je altijd nog plan B opstellen
Je hebt het over Israel vs Palestijnen toch?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:38 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ergens vermoed ik dat er partijen zijn die flink profiteren van deze eeuwig durende conflict... Wie levert de wapens en munitie?
Iran ophitsen. Israel uit de tent lokken. En dat gaat nog wel een lelijk nucleaire shit worden.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:28 schreef John.Milton het volgende:
Lambiekje, in welke mate is het conflict in het Midden-Oosten nog van belang voor de bestaande complotten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |