abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 december 2008 @ 22:10:09 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64261513
De Verenigde Staten van Amerika

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 4 November 2008.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.


Vlag



Kaart:




Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.


    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6
    Verenigde Staten van Amerika Deel 7
    Verenigde Staten van Amerika Deel 8
    Verenigde Staten van Amerika Deel 9
    Verenigde Staten van Amerika Deel 10
    Verenigde Staten van Amerika Deel 11
    Verenigde Staten van Amerika Deel 12

    Game on
  • Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 22 december 2008 @ 22:12:42 #2
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_64261622
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 22:05 schreef Zwansen het volgende:

    [..]

    Valt er wel eens een winter vrijwel geen sneeuw, zoals in Nederland?
    Dat is uitgesloten.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 22 december 2008 @ 22:21:35 #3
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_64262094
    Ja, winters zonder sneeuw zijn hier niet bekend. Maar winters met minder sneeuw mogen wel wat mij betreft
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_64264727
    Schaamteloze tvp.
    pi_64265526
    Ik vond je tirade tegen Walmart een beetje mainstream, Maartena. Zo'n beetje iedere student heeft bijvoorbeeld dezelfde gevoelens. Ik snap het eigenlijk niet zo. Ben je wel eens bij een van jouw "middenstanders" geweest? Vaak is het daar een grote teringzooi met ouwe meuk, en die middenstanders werken meer dan 60 uur per week om hun zaak open te houden. De service is inderdaad goed, maar ik moet eerlijk bekennen dat de er weinig bedrijven in de VS zijn waar je zo'n goede service krijgt als bij Walmart.

    Een tijd geleden bleef er bij een verhuizing een laddertje achter, waar de sticker van Walmart nog op zat. Ik kreeg er bij Walmart een giftcard voor terug, zonder dat ik de bon had! En waarschijnlijk was dat trapje meer dan een jaar geleden gekocht. Voor mensen met ons inkomen is het ook makkelijk lullen om niet bij Walmart te gaan shoppen, maar voor mensen die met een klein inkomen rond moeten komen is Walmart natuurlijk een uitkomst.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_64266227
    tvp
    pi_64267126
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 23:04 schreef Bananenman het volgende:
    Schaamteloze tvp.
      dinsdag 23 december 2008 @ 07:52:49 #8
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_64273477
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 23:18 schreef Lyrebird het volgende:
    Ik vond je tirade tegen Walmart een beetje mainstream, Maartena. Zo'n beetje iedere student heeft bijvoorbeeld dezelfde gevoelens. Ik snap het eigenlijk niet zo. Ben je wel eens bij een van jouw "middenstanders" geweest? Vaak is het daar een grote teringzooi met ouwe meuk, en die middenstanders werken meer dan 60 uur per week om hun zaak open te houden. De service is inderdaad goed, maar ik moet eerlijk bekennen dat de er weinig bedrijven in de VS zijn waar je zo'n goede service krijgt als bij Walmart.
    Wellicht is dat in jouw staat het geval, maar hier in deze buurt is Walmart waar je heen gaat voor goedkope 24/7 made in china troep. Qua service ga ik zeker liever naar Target, maar ik ben dan ook al zeker 3 jaar niet meer in een Walmart geweest....

    Wat betreft middenstanders, er zijn genoeg goede middenstanders te vinden hier, en ook genoeg winkelketens die bijv. alleen in California opereren maar wel een redelijke reputatie hebben qua service en hoe ze aan hun producten komen etc.

    Uiteraard is de VS een consumptiemaatschappij en kapitalisme heerst. En niemand ontkomt er aan om producten te kopen die onder.... laten we zeggen minder goede arbeidsvoorwaarden zijn geproduceert. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat we er zoveel mogelijk aan moeten doen om banen, productie van goederen, en diensten zoveel mogelijk binnen de VS te laten, in plaats van alle productie te verhuizen naar andere landen, en (zoals WalMart doet) kleine producenten van hun 90%-van-alle-business wurgcontracten te ontdoen en deze te verhuizen naar China of India.

    En ja, als ik in een winkel sta en een $5 product met "made in china" en een $9 product met "made in the USA" erop..... dan ben ik er trots op dat ik liever kies voor het product dat in eigen land is gemaakt.
    quote:
    Een tijd geleden bleef er bij een verhuizing een laddertje achter, waar de sticker van Walmart nog op zat. Ik kreeg er bij Walmart een giftcard voor terug, zonder dat ik de bon had! En waarschijnlijk was dat trapje meer dan een jaar geleden gekocht.
    Als WalMart het enige bedrijf is bij jou in de buurt met dergelijke service, wellicht moet je iets verder uit de buurt gaan zoeken - Ik heb met diverse electronica zaken hier vergelijkbare ervaringen. Alhoewel het meer 7 maanden was ipv een jaar.
    quote:
    Voor mensen met ons inkomen is het ook makkelijk lullen om niet bij Walmart te gaan shoppen, maar voor mensen die met een klein inkomen rond moeten komen is Walmart natuurlijk een uitkomst.
    Klopt. Walmart biedt het allergoedkoopst goederen aan. De vraag waarom Walmart die goederen zo goedkoop kan aanbieden is voor de lagere inkomens een heel stuk minder interessant.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_64274294
    Whole Foods FTW
    Jesus saves but death prevails.
    pi_64281745
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 22:03 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Dan zou je in principe weer terug kunnen komen op een toeristenvisum.
    Ah kijk, dat is natuurlijk wel handig om te weten..bedankt VitamineC en maartena voor de info

    Mijn laatste 24 uur Nederland zijn ingegaan..begint nu toch wel een beetje spannend te worden
    pi_64284096
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 13:32 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

    [..]

    Ah kijk, dat is natuurlijk wel handig om te weten..bedankt VitamineC en maartena voor de info

    Mijn laatste 24 uur Nederland zijn ingegaan..begint nu toch wel een beetje spannend te worden
    Geen probleem, veel plezier
    hmmmm....WAT???
    pi_64284220
    Ik wil ooit naar de VS, en dan vooral naar de gated communities in Texas, Arizona etc. Ik vind dat fantastisch, en boeiend om te zien.

    Iemand idee naar welke suburbs ik vooral moet gaan?
    pi_64286701
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 14:32 schreef StockPupil het volgende:
    Ik wil ooit naar de VS, en dan vooral naar de gated communities in Texas, Arizona etc. Ik vind dat fantastisch, en boeiend om te zien.

    Iemand idee naar welke suburbs ik vooral moet gaan?
    Ehm...is het hele idee van gated communities niet dat je er nou net niet zomaar in kan komen?
    Of wil je puur de buitenkant zien?

    Maar geen idee..via Google kan je wel een hoop sites als deze vinden http://www.privatecommunities.com/texas/ , weet je iig een beetje waar je zou kunnen kijken
    pi_64286727
    Ik hou gewoon van die bouwstijl, die nette gazons, etc. etc. I like it.
    pi_64295985
    1 dec ben ik van duesseldorf naar LAX gevlogen, en ik heb een visum van 6 maanden. Morgen vlieg ik van LAX naar DCA... Weet iemand hoe het nu zit met de forms? moet ik dat witte kaartje weer inleveren en krijg ik een nieuw?
      dinsdag 23 december 2008 @ 21:28:52 #16
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_64300020
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 09:21 schreef Shivo het volgende:
    Whole Foods FTW


    En: Trader Joe's, Sprouts, Fresh & Easy...... en de Franse bakker hier om de hoek.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 23 december 2008 @ 21:31:38 #17
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_64300171
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 19:57 schreef ID-Tweak het volgende:
    1 dec ben ik van duesseldorf naar LAX gevlogen, en ik heb een visum van 6 maanden. Morgen vlieg ik van LAX naar DCA... Weet iemand hoe het nu zit met de forms? moet ik dat witte kaartje weer inleveren en krijg ik een nieuw?
    Als je binnenlands vliegt gewoon rijbewijs of paspoort mee. Je hoeft verder geen formuliertjes of wat dan ook in te vullen.

    In principe moet je een binnenlandse vlucht gewoon zien als "openbaar vervoer", alleen met wat strengere security met betrekking tot wat je wel/niet mee mag nemen. Als legale inwoner van de VS, ongeacht of het tijdelijk is zoals bij jou, kun je gewoon lekker overal rondreizen met je rijbewijs of paspoort. Amerikaans rijbewijs dan wel, als je die niet hebt alleen met paspoort.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_64307590
    Banner Elk, North Carolina.

    Iemand enig informatie?
    So I've heard.
    pi_64312237
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 21:31 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Als je binnenlands vliegt gewoon rijbewijs of paspoort mee. Je hoeft verder geen formuliertjes of wat dan ook in te vullen.

    In principe moet je een binnenlandse vlucht gewoon zien als "openbaar vervoer", alleen met wat strengere security met betrekking tot wat je wel/niet mee mag nemen. Als legale inwoner van de VS, ongeacht of het tijdelijk is zoals bij jou, kun je gewoon lekker overal rondreizen met je rijbewijs of paspoort. Amerikaans rijbewijs dan wel, als je die niet hebt alleen met paspoort.
    thnx! Fijne feestdagen
      woensdag 24 december 2008 @ 06:21:43 #20
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_64314630
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 23:37 schreef Rieleks het volgende:
    Banner Elk, North Carolina.

    Iemand enig informatie?
    Klinkt klein.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_64315303
    Nou ik zit inmiddels met een flinke jetlag terug in Nederland, en het is bijna 9 uur en nog steeds donker...
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      woensdag 24 december 2008 @ 16:40:22 #22
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_64329591
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 07:52 schreef maartena het volgende:
    En ja, als ik in een winkel sta en een $5 product met "made in china" en een $9 product met "made in the USA" erop..... dan ben ik er trots op dat ik liever kies voor het product dat in eigen land is gemaakt.
    En als er ipv "made in China" bijv. "made in Germany", "made in the United Kingdom" of "made in Italy" op staat?
    pi_64329681
    13 delen al over onze bovenbuurman !!?
    zonnig Brasil
    pi_64334747
    Groetjes vanaf LAX
      woensdag 24 december 2008 @ 21:22:39 #25
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_64339255
    quote:
    Op woensdag 24 december 2008 16:40 schreef Reya het volgende:
    En als er ipv "made in China" bijv. "made in Germany", "made in the United Kingdom" of "made in Italy" op staat?
    Ik kies bij voorbaat het liefst voor het product dat in de USA gemaakt is, en dat dus IN de VS werkgelegenheid geeft.

    Dat neemt niet weg dat ik nooit producten koop uit andere landen, want daar kom je toch niet om heen..... maar als ik die keuze heb, koop ik liever Amerikaans.

    En NEE, ik heb geen Amerikaanse auto. Maar wel een Hyundai Santa Fe die in Mongomery, Alabama gemaakt is door Amerikaanse werknemers. En dat heeft inderdaad meegespeeld bij de keuze.

    We kunnen de Amerikaanse economie niet redden door alles maar te out-sourcen, en als consument ben je daar mede verantwoordelijk voor.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 24 december 2008 @ 22:31:50 #26
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_64341279
    quote:
    Op dinsdag 23 december 2008 07:52 schreef maartena het volgende:

    En ja, als ik in een winkel sta en een $5 product met "made in china" en een $9 product met "made in the USA" erop..... dan ben ik er trots op dat ik liever kies voor het product dat in eigen land is gemaakt.
    Kijk ik ook steeds vaker naar. Koop ook veel boodschappen op de 'farmers market' of lokale shops.

    China Walmart is gewoon klote, voel me daar niet thuis.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_64343896
    quote:
    Op woensdag 24 december 2008 22:31 schreef popolon het volgende:
    China Walmart is gewoon klote, voel me daar niet thuis.
    Dat heb ik ook wel. Afgelopen zomer ben ik met een vriendin bij Walmart een hoop ijs gaan halen voor een feestje en we hebben toch een hoop white trash bij elkaar gezien. Daar word je niet vrolijk van.

    Het ergste was nog wel een familie met twee kinderen met "Treacher Collins" disease. Waarbij je denkt, de eerste had die ziekte, waarom zou je dan nog voor een tweede gaan...
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 25 december 2008 @ 03:51:03 #28
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_64349751
    En wij gaan lekker wel naar Walmart want het scheelt gewoon hartstikke veel geld.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 25 december 2008 @ 06:26:20 #29
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_64350139
    quote:
    Op donderdag 25 december 2008 03:51 schreef wonderer het volgende:
    En wij gaan lekker wel naar Walmart want het scheelt gewoon hartstikke veel geld.
    Bij sommigen staan principes hoger in het vaandel dan geld, bij anderen is het net andersom.

    Hoe dan ook: Merry Christmas Everyone!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_64350144
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 23:04 schreef Bananenman het volgende:
    Schaamteloze tvp.
    ...and a Merry Christmas.
    Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
      donderdag 25 december 2008 @ 06:32:14 #31
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_64350151
    tieviepie.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_64370917
    Uit het vroege Fokkers in het buitenland, toen het nog in C&H afspeelde:
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 05:10 schreef SeLang het volgende:
    Overigens zit ik zelf 100% cash, dus dat zegt wel iets over mijn verwachtingen voor de aandelenmarkt in de komende jaren. De markt is niet extreem duur, maar wel hoger dan het historisch gemiddelde (S&P500 heeft nu een P/E van 18.5, historisch gemiddelde is 14.5 sinds 1870 , al was het veel hoger in de jaren '90). Ik wacht dus rustig af.

    Samenvatting: in jouw positie zou ik nu niet die Asia Pacific verder uitbreiden. Ik zou evt geleidelijk meer investeren (vast bedrag per maand) maar dan wat meer opbouwen in USA en Europa. Een alternatief is om even niks te doen. Die 5% bankrente is best mooi en ik denk dat er binnen een paar jaar een kans komt om veel lager in te stappen.
    [..]
    quote:
    Dat kan inderdaad makkelijk. Ik hoef de komende paar jaar niet persé te werken
    De kans dat ik een jaartje (of meer...) vrij neem is daarom behoorlijk groot.
    Mijn grootste zorg is niet financieel maar meer het missen van contacten met collegas e.d.
    Ik heb zo'n leuk team
    De hele aandelenmarkt is uit elkaar geklapt, de instorting van het bankensysteem die SeLang voorspelde, is 2,5 jaar later ook uitgekomen, en SeLang zit inmiddels van z'n pensioen te genieten.

    Wederom een schot in de roos, SeLang!
      vrijdag 26 december 2008 @ 09:52:08 #33
    47781 Jorikjet
    Brother from another mother
    pi_64371540
    Ik had het volgende bericht geopend, maar die is gesloten en werd doorverwezen naar hier;


    Dag mensen,

    Ik zit er aan te denken om een tijdje in Santa Barbara, Californie te gaan wonen. Ik ben hier paar jaar geleden een paar weken op vakantie geweest, en is me erg bevallen. Nu weet ik niet precies goed waar ik moet beginnen met visum aanvragen etc etc... ik zat te denken aan een half jaar ongeveer daar een appartementje/kamer (als hier een studentenhuis...) huren, en een parttime baan te zoeken. heb kwa wonen niet veel eisen, als ik er maar kan slapen en eten/douchen

    Kan iemand me beetje op weg helpen? Waar ik het beste een appartementje/kamer kan huren, visum regelen etc... thx!
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    pi_64375169
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 11:43 schreef Vitamine_C het volgende:

    [..]

    Ik had trouwens ook geen moppie aan de haak geslagen maar had en heb zeker wel erge drang om terug te gaan
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 15:07 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Het was eigenlijk ook nooit mijn planning om hier te gaan wonen, het is zo gelopen. Ik zou op vele plekken op deze aarde kunnen leven. Zeker ook in Nederland.
    Ja, ik weet ook niet hoe de rest van mijn leven gaat lopen, eerst maar eens afstuderen in Nederland en dan kijken waar ik uiteindelijk terecht kom. Misschien eindig ik ook als vaste poster in deze reeks, maar tot die tijd zal ik maar blijven lurken.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      vrijdag 26 december 2008 @ 16:46:05 #35
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_64379854
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 09:52 schreef Jorikjet het volgende:
    Ik had het volgende bericht geopend, maar die is gesloten en werd doorverwezen naar hier;


    Dag mensen,

    Ik zit er aan te denken om een tijdje in Santa Barbara, Californie te gaan wonen. Ik ben hier paar jaar geleden een paar weken op vakantie geweest, en is me erg bevallen. Nu weet ik niet precies goed waar ik moet beginnen met visum aanvragen etc etc... ik zat te denken aan een half jaar ongeveer daar een appartementje/kamer (als hier een studentenhuis...) huren, en een parttime baan te zoeken. heb kwa wonen niet veel eisen, als ik er maar kan slapen en eten/douchen

    Kan iemand me beetje op weg helpen? Waar ik het beste een appartementje/kamer kan huren, visum regelen etc... thx!
    Ten eerste is Santa Barbara meteen een van de duurste steden in de gehele VS om te wonen... dat je vakantie daar prettig was kan ik me wel voorstellen, steden met geld zijn meestal mooi. De Universiteit aldaar is ook vrij goed trouwens, en de buitenlandse jongeren die in Santa Barbara terecht komen doen dat meestal via een Student Exchange programma of iets in die trend.

    Ten tweede regel je niet zomaar even een visum. De VS is niet een land waar je zo eventjes binnenkomt. Om een werkvisum te bemachtigen moet je meestal beschikken over kwaliteiten die de Amerikanen die voor dezelfde baan in aanmerking komen niet hebben. Als je een bepaalde studierichting in Nederland hebt gevolgd, en voor een specialistische industrie werkt, dan is dat wel te regelen. Ben je Jan-Piet de systeembeheerder waarvan er 14-in-een-dozijn rondlopen, dan krijg je niet zomaar een visum toebedeeld. Om te beginnen moet je voor een werkvisum minimaal een HBO opleiding hebben, en je wordt zonder enige werkervaring ook vrijwel nooit aangenomen als buitenlander, want dat is nog belangrijker dan opleiding.

    Een half jaartje hier komen om te werken.... is vrijwel onmogelijk. Bedrijven willen toch voor de lange termijn inhuren. Je zal dan wellicht via een universitetstraject naar de VS moeten komen, het is namelijk wel goed mogelijk om bij het volgen van een bepaalde universitaire opleiding bijvoorbeeld een half jaar stage te gaan lopen in de VS, en wellicht na die stage een visum verlenging te krijgen voor langer werken etc.... Maar dan ben je toch vaak afhankelijk van wat je kan krijgen, en de plaats waar je het liefst naar toe gaat of zelfs de staat waar je het liefst naar toe gaat is wellicht niet beschikbaar.

    Alternatief zou je kunnen meedoen aan de Diversity Lottery (green card loterij), maar die zijn bedoeld voor permanente verhuizing naar de VS, en de inschrijfperiode voor de DV-2010 is al voorbij. De DV-2011 inschrijving wordt in November 2009 geopend, en het duurt ong. anderhalf jaar (mits ingeloot) voor alles rond is, vandaar 2011.

    Helaas..... maar even een visum regelen, en dan meteen een half jaar deels werken, deels lanterfanten in een van de rijkste buurten van de VS.... is niet iets wat je zomaar kunt regelen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_64381419
    Dat vraag over emigratie blijft maar terugkomen hier. .

    Overigens, is het inschrijven voor Green Lottery gratis, en is het mogelijk daar per jaar heel wat maanden daar te zitten, zonder te werken? En dat elk jaar, voor een flink aantal maanden?

    [ Bericht 7% gewijzigd door StockPro op 28-12-2008 02:38:52 ]
      vrijdag 26 december 2008 @ 18:51:50 #37
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_64381886
    Als je wil lanterfanten kun je toch ook gewoon op een toeristenvisum gaan?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 26 december 2008 @ 18:56:30 #38
    47781 Jorikjet
    Brother from another mother
    pi_64381946
    is het niet mogelijk om een langer toeristenvisum te krijgen ofzo? dit gaat maar tot 3 maanden geloof ik zo...
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    pi_64381988
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 18:51 schreef wonderer het volgende:
    Als je wil lanterfanten kun je toch ook gewoon op een toeristenvisum gaan?
    Na enig speurwerk begrijp ik dat je een toeristenvisum kunt aanvragen als je langer dan 90 dagen blijft in de VS. Kun je dat elk jaar herhalen, en mag je daar een woning huren (geen vakantieadres oid), inboedel kopen, etc.
    pi_64381995
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 18:56 schreef Jorikjet het volgende:
    is het niet mogelijk om een langer toeristenvisum te krijgen ofzo? dit gaat maar tot 3 maanden geloof ik zo...
    In sommige gevallen is het toeristenvisum zelfs tot 2 jaar geldig.
      vrijdag 26 december 2008 @ 19:00:45 #41
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_64382021
    En zelfs als dat niet mogelijk was... een half jaar zit er waarschijnlijk gewoon niet in, dus als je moet kiezen tussen niet en drie maanden...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 26 december 2008 @ 19:08:09 #42
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_64382119
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 18:56 schreef Jorikjet het volgende:
    is het niet mogelijk om een langer toeristenvisum te krijgen ofzo? dit gaat maar tot 3 maanden geloof ik zo...
    Je kunt voor 6 maanden een toeristenvisum krijgen zonder al te veel problemen, even via het Consulaat regelen.

    Maar daarmee krijg je geen SSN, en geen toestemming om te werken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_64438349
    Santa Barbara is inderdaad een geweldig leuke en relatief veilige stad, direct gelegen aan de Stille Oceaan. Huur een appartement in de enorme studentenwijk Isla Vista een gemeenschap van zo'n 18.000, vooral studenten. Ik kan je evt. wel aan adressen van appartementencomplexen helpen.

    De goedkoopste en makkelijkste manier om aan een studentenvisum te komen is te studeren aan Santa Barbara City College (www.sbcc.edu). Jaarkosten (registratie, collegegeld, huisvesting, maaltijden, verplichte ziektekostenverzekering via het college): US$ 16.632. Vanaf het tweede semester kun je op campus werken maar dan voor maximaal 20 uur per week. Toelating tot SBCC is relatief makkelijk.
    pi_64438645
    Misschien is het aardig om het weblog van deze twee Nederlandse studenten op University of California in Santa Barbara te lezen: http://loukenrob.waarbenjij.nu/
    pi_64439162
    Ik was afgelopen Halloween in de studentenwijk van Santa Barbara, het was op zich wel grappig, maar door de regen en omdat ik er pas rond een uur of 12 kwam was het toch vrij matig. Door die regen was ik 's-nacht al weer weggegaan en heb ik het strand niet bij zonlicht gezien. Maar het staat wel goed bekend als feeststad en als een kans krijgt om een paar maanden in CA te wonen zou ik het zeker niet laten.

    SB was voor mij niet gigantisch fortuinlijk en eenmaal thuis in Berkeley heb ik mijn scharrel ook nog verpest, dus een niet echt optimale halloween.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_64556734
    Happy New Year vanaf de East coast iedereen!
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 1 januari 2009 @ 16:58:45 #47
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_64557521
    Straks de winter classic bekijken, prachtig.

    Red Wings - Blackhawks op 't ijs buiten in de kou.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_64578530
    Ik las hier dat je minimaal HBO moet hebben voor een werk vergunning.

    Stel je hebt MBO en je werkgever wilt zijn bedrijf gaan uitbreiden met een vestiging in de VS, kun je dan wel over of moet je ook dan alsnog HBO hebben?
    pi_64588031
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 14:40 schreef TwiceAsNice het volgende:
    Ik las hier dat je minimaal HBO moet hebben voor een werk vergunning.

    Stel je hebt MBO en je werkgever wilt zijn bedrijf gaan uitbreiden met een vestiging in de VS, kun je dan wel over of moet je ook dan alsnog HBO hebben?
    Je zit dan in een andere (visum)categorie. Voor multinationals met vestigingen in Nederland en de VS is het relatief eenvoudig om Nederlands personeel naar de VS te halen, ook voor hen zonder WO/HBO diploma.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_64588579
    Okay gelukkig, het blijft een stille droom namelijk. De VS vind ik geweldig en ik wil meer dan alleen vakanties
    pi_64588613
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 19:18 schreef TwiceAsNice het volgende:
    Okay gelukkig, het blijft een stille droom namelijk. De VS vind ik geweldig en ik wil meer dan alleen vakanties
    Wat doe je?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 2 januari 2009 @ 20:34:03 #52
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_64591853
    quote:
    Op vrijdag 2 januari 2009 14:40 schreef TwiceAsNice het volgende:
    Ik las hier dat je minimaal HBO moet hebben voor een werk vergunning.

    Stel je hebt MBO en je werkgever wilt zijn bedrijf gaan uitbreiden met een vestiging in de VS, kun je dan wel over of moet je ook dan alsnog HBO hebben?
    Nee, dan kun je gewoon worden overgeplaatst, daar is een ander type visum voor.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_64618030
    Okay klinkt goed!

    Ik zit in een branche en bij een werkgever waar kansen zijn of komen om naar het buitenland te gaan, laten we het daar op houden
    pi_64621329
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 17:28 schreef TwiceAsNice het volgende:
    Okay klinkt goed!

    Ik zit in een branche en bij een werkgever waar kansen zijn of komen om naar het buitenland te gaan, laten we het daar op houden
    Ok. Het kan overigens nooit kwaad om verder te studeren (na MBO het HBO afmaken). Dat is hier in de VS heel normaal. Vreemd dat zoiets in Nederland veel minder gebeurt, terwijl een vervolgopleiding bijna niets kost, zeker vergeleken met wat je er hier voor betaalt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 3 januari 2009 @ 20:06:50 #55
    177810 Evenveel
    en niet minder
    pi_64623012
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 19:19 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Ok. Het kan overigens nooit kwaad om verder te studeren (na MBO het HBO afmaken). Dat is hier in de VS heel normaal. Vreemd dat zoiets in Nederland veel minder gebeurt, terwijl een vervolgopleiding bijna niets kost, zeker vergeleken met wat je er hier voor betaalt.
    Hmm, ik ben software-ontwikkelaar van beroep, reeds 7 jaar full-time met VEEL ervaring (ben nu 23). En heb geen enkele opleiding/diploma. Wel heb ik eea aan certificeringen en die 7 jaar (relevante!!!!) werkervaring natuurlijk (+ zeer goed CV imo). Zou dat kunnen voldoen? Ik zit namelijk niet echt te wachten om een MBO/HBO opleiding te gaan doen die voor mij geen of in ieder geval vrijwel geen toegevoegde waarde zal hebben Ik ben niet iemand van het studeren (alhoewel ik wel goed kan leren) daarom ben ik ook vroeg van school gegaan. Ik heb mijzelf ook gewoon bewezen in die 7 jaar imo.

    En trouwens, als ik zelf een werkgever kan vinden die mij binnen wil trekken is dat toch voldoende
    Doei.
    pi_64624701
    Ik woon in NL ma ga in de zomervakantie na de VS, weet toevallig een 'Amerikaanse Nederlander' hoe duur sigaretten daar zijn;p?
    pi_64626531
    zal liggen aan de staat waar je heen gaat (elke staat heeft andere belasting).
    In San Francisco betaalde ik (als ik het me goed herrinner) ongeveer $4 voor een pakje marlborro.
    hmmmm....WAT???
    pi_64628347
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 20:06 schreef Evenveel het volgende:

    [..]

    Hmm, ik ben software-ontwikkelaar van beroep, reeds 7 jaar full-time met VEEL ervaring (ben nu 23). En heb geen enkele opleiding/diploma. Wel heb ik eea aan certificeringen en die 7 jaar (relevante!!!!) werkervaring natuurlijk (+ zeer goed CV imo). Zou dat kunnen voldoen? Ik zit namelijk niet echt te wachten om een MBO/HBO opleiding te gaan doen die voor mij geen of in ieder geval vrijwel geen toegevoegde waarde zal hebben Ik ben niet iemand van het studeren (alhoewel ik wel goed kan leren) daarom ben ik ook vroeg van school gegaan. Ik heb mijzelf ook gewoon bewezen in die 7 jaar imo.

    En trouwens, als ik zelf een werkgever kan vinden die mij binnen wil trekken is dat toch voldoende
    Een werkgever moet in theorie volgens mij aantonen dat ze geen Amerikaan kan vinden die jouw werk kan doen. Een bepaald diploma helpt daarbij, maar het lijkt me dat het niet hebben van diploma's je niet uitsluit van naar de States komen.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_64631791
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 20:06 schreef Evenveel het volgende:

    [..]

    Hmm, ik ben software-ontwikkelaar van beroep, reeds 7 jaar full-time met VEEL ervaring (ben nu 23). En heb geen enkele opleiding/diploma. Wel heb ik eea aan certificeringen en die 7 jaar (relevante!!!!) werkervaring natuurlijk (+ zeer goed CV imo). Zou dat kunnen voldoen? Ik zit namelijk niet echt te wachten om een MBO/HBO opleiding te gaan doen die voor mij geen of in ieder geval vrijwel geen toegevoegde waarde zal hebben Ik ben niet iemand van het studeren (alhoewel ik wel goed kan leren) daarom ben ik ook vroeg van school gegaan. Ik heb mijzelf ook gewoon bewezen in die 7 jaar imo.

    En trouwens, als ik zelf een werkgever kan vinden die mij binnen wil trekken is dat toch voldoende
    Ik geef je groot gelijk (ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en heb een bloedhekel aan klassikaal/collectief onderwijs). Als je kunt groeien zonder daarvoor naar school te gaan, dan moet je het zeker doen, want die tijd op school is verspilde moeite. Maar diploma's tellen, daar ben ik ondertussen toch wel achter gekomen. Er zit echt een verschil in wat bijvoorbeeld een HBO'er kan verdienen, en wat iemand met een MS graad verdient, terwijl dat maar, nou ja maar, 2 jaar extra is.

    Een tip voor iedereen die geinteresseerd is in de VS: het is heel erg gemakkelijk om gratis een vervolgopleiding te doen op het niveau van MS/PhD. Je wordt er zelfs voor betaald. 75% van die plaatsen worden ingenomen door Chinezen en hier en daar een Indier. Slechts een klein deel door Amerikanen. De Aziaten hebben geen positief imago, en het is relatief eenvoudig om zo'n positie te bemachtigen, omdat Nederlanders over het algemeen goed in het Engels kunnen communiceren. Het is MI de manier om een flinke carierestap te maken waarbij je ook nog eens heel relaxed van een ander land kan genieten. Ik spreek uit ervaring.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_64631977
    SPAM:

    Ik hoop in januari 2010 (dus niet 2009, ik zit binnenkort in Japan) te beginnen als professor aan een van de betere Amerikaanse universiteiten (jawel, Lyrebird maakt cariere). Voor mijn projecten ben ik op zoek naar spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam spam voor iemand met een BS of MS graad is het relatief eenvoudig om (gratis) een PhD graad in Biomedical Engineering te behalen, maar daar zit je dan wel een jaar of vier a vijf aan vast. Spam? Stuur me spam.


    Edit: Je wist het al hè...

    [ Bericht 16% gewijzigd door Bora-Bora op 05-01-2009 01:04:56 (spam dus ) ]
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_64654317
    Okay thanks:D
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 21:32 schreef Vitamine_C het volgende:
    zal liggen aan de staat waar je heen gaat (elke staat heeft andere belasting).
    In San Francisco betaalde ik (als ik het me goed herrinner) ongeveer $4 voor een pakje marlborro.
    pi_64673499
    Maar succes met je promotie, Lyrebird. Klinkt goed!
     FR
      woensdag 7 januari 2009 @ 19:22:24 #63
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_64782224
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 20:47 schreef simena het volgende:
    Ik woon in NL ma ga in de zomervakantie na de VS, weet toevallig een 'Amerikaanse Nederlander' hoe duur sigaretten daar zijn;p?
    $4.50 in California, pak-em-beet voor 20 cigaretten, Marlboro. Alleen mag je ze bijna nergens roken.... Eigenlijk alleen maar buiten.

    Tevens moet je je legitimeren om te laten zien dat je 18 bent. (in sommige staten 19, in California is het 18). Zie je er ergens onder de 25 uit, legitimatiebewijs mee, paspoort dus. Eigenlijk kun je het beste in 1 keer een slof kopen, dan hoef je je paspoort niet mee zeulen. Een slof kun je vaak voor $39,95 of zo in de aanbieding kopen, en dan bespaar je dus wat. En in/rondom de zeer toeristische gebieden zijn sigaretten natuurlijk duurder. Er zit inderdaad geen vaste prijs op sigaretten, dus een pakje vlakbij Disneyland kan zo $8 kosten.

    Overigens mag je in heel Disneyland niet meer roken trouwens (er zijn nog twee of drie rookplekken geloof ik, maar roken terwijl je een uur wacht op een attractie ofzo mag dus zeker niet), en zeker in de zomer is het roken in natuurparken (wegens brandgevaar) ook ten strengste verboden.

    Peukjes uit de auto smijten zou ik ook niet doen, daar staat namelijk een boete op van $1,000 in California.

    Nog beter is om te stoppen natuurlijk.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_64784961
    Rawr, nog 6 maanden en we zitten in eindelijk in de states( of ik moet mn laatste examens op mn huidige uni verkloten ). Overigens zit ik ook erg te twijfelen of ik mn masters in amerika moet gaan doen. Ik wil een economische master doen, en zo ver ik weet kun je dat het beste ( carriere wise ) op LSE in londen doen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_64785851
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 20:21 schreef sitting_elfling het volgende:
    Rawr, nog 6 maanden en we zitten in eindelijk in de states( of ik moet mn laatste examens op mn huidige uni verkloten ). Overigens zit ik ook erg te twijfelen of ik mn masters in amerika moet gaan doen. Ik wil een economische master doen, en zo ver ik weet kun je dat het beste ( carriere wise ) op LSE in londen doen.
    De LSE is dan geen slechte optie nee
    Heb zelf ook gekeken naar het doen van een economische master in Amerika, maar bij alle goede universiteiten waar ik tot nu toe heb rond gekeken op de website is het meteen verplicht een Master/PhD combinatie te doen als je vanuit het buitenland komt.
    hmmmm....WAT???
    pi_64786547
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 20:43 schreef Vitamine_C het volgende:

    [..]

    De LSE is dan geen slechte optie nee
    Heb zelf ook gekeken naar het doen van een economische master in Amerika, maar bij alle goede universiteiten waar ik tot nu toe heb rond gekeken op de website is het meteen verplicht een Master/PhD combinatie te doen als je vanuit het buitenland komt.
    LSE ruleert erg knetterhard onder de studenten hier, ben zelf voltijd student op een universiteit hier in london. En heb zelfs ook al wel leraren gehad die hun master op LSE hebben gedaan. Sja, en wordt zelf ook gezegd mocht je een masters/phd op LSE kunnen doen ben je zo goed als binnen. Al wil ik graag ook naar amerika, maar qua masters/phd kijk ik eigenlijk puur alleen qua status wat betreft universiteit. Niet de ranking wat betreft kranten maar meer wat ik zelf te weet kan komen van vrienden / leraren op uni.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_64787750
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 20:43 schreef Vitamine_C het volgende:

    [..]

    De LSE is dan geen slechte optie nee
    Heb zelf ook gekeken naar het doen van een economische master in Amerika, maar bij alle goede universiteiten waar ik tot nu toe heb rond gekeken op de website is het meteen verplicht een Master/PhD combinatie te doen als je vanuit het buitenland komt.
    Dat proberen ze je idd op de mouw te spelden. Als je immers een goede student bent, dan houden ze je maar al te graag 6 jaar hier.

    Maar als jij er geen zin meer in hebt na je Masters, dan zal het voor de unversiteit heel lastig zijn om je vast te houden.

    Is het netjes om na je Masters te vertrekken? Bekijk het van de andere kant. Als jij een waardeloze student bent, dan trappen ze je jou er ook uit.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      donderdag 8 januari 2009 @ 21:39:55 #68
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_64827953
    Vanochtend hebben we ons green card interview gehad. Viel allemaal hartstikke mee, al schoten we wel even in de stress toen we ons realiseerden dat we de tas met foto's die als bewijs zouden dienen dat ons huwelijk geen farce is thuis bij de deur hadden laten staan Als het goed is was dit de laatste horde
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_64829473
    Goedenavond, heb mij zojuist aangemeld om toch wat informatie te krijgen over de VS . Dit omdat ik (met een klasgenoot) van plan ben om op stage te gaan naar de VS in september dit jaar (als je dan naar het buitenland gaat, doe het dan goed ). Nou studeren wij Werktuigbouwkunde op HBO-niveau en zoeken dus ook een werkplek die relevant is. Ik heb hieronder een aantal vragen neergezet waarop ik hoop dat de mede-forumgebruikers een antwoord op kunnen geven . (mochten er onverhoopt toch vragen tussen staat waarvan het antwoord al eens gegeven is, excuus hiervoor. Heb het de topic's doorgespit maar kan iets gemist hebben).

    * Omdat ik niet erg bekend ben met de verschillende streken, is mijn vraag of mensen hier hun ervaringen van de verschillende hoeken uit het land. Waar is het duur/prettig/veilig 'leven'?

    * Wij studeren Werktuigbouw, maar zijn toch op zoek naar een plek in de trant van werkvoorbereider in de technische sector. Dus meer het geregel er omheen als het doorrekenen van constructies. Dus eigenlijk meer een managment functie. Is hier vraag/behoefte aan of is het een gelopen zaak?

    * Bedrijven waarvan men wellicht weet dat die staat te springen om mensen/studenten zoals wij (A)(autoindustrie lijkt me wat moeilijker gezien de tijden.)

    * In hoeverre zou de kreditkrisis invloed hebben op een eventuele aanvraag? Zullen wij eerder afgewezen of juist aangenomen worden in deze tijden?

    * Begreep uit eerdere berichten dat een auto aan te raden is omdat het OV niet zo werkt als hier. Waar moet ik hierbij rekening mee houden?

    Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij (en mijn klasgenoot) kunnen helpen opweg voor een stageplek in de VS

    [ Bericht 6% gewijzigd door Gerrit_Z op 08-01-2009 22:35:30 ]
    "Some say he catch fish only using his tongue... We only know he's called The Stig"
    pi_64834365
    Ik heb alleen antwoord op de volgende vragen:
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 22:05 schreef Gerrit_Z het volgende:
    * Omdat ik niet erg bekend ben met de verschillende streken, is mijn vraag of mensen hier hun ervaringen van de verschillende hoeken uit het land. Waar is het duur/prettig/veilig 'leven'?
    Ik woon in Boston; in het algemeen zijn de grote steden duurder en de uitschieters zijn San Francisco, New York, Boston en Chicago waar zelfs een kamer al $600 en meer is.
    quote:
    * Begreep uit eerdere berichten dat een auto aan te raden is omdat het OV niet zo werkt als hier. Waar moet ik hierbij rekening mee houden?
    Dit is erg afhankelijk van je woonplaats. In wederom Boston/New York/San Fran/Chicago kun je prima zonder auto toe en anders huur je er een, of je gebruikt Zipcar. Maar er zijn veel plekken, ook grote steden als Atlanta, waar je zonder auto niet toe kunt.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 8 januari 2009 @ 23:51:47 #71
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_64834686
    Weet iemand hoe Capucijners in het Engels heten? Die bonen/erwten bedoel ik, niet de monniken
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_64834869
    Is dat niet hetzelfde als kidney beans?

    Deze website zegt dat het gewoon capucijner peas zijn.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 01:38:01 #73
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_64837418
    De komende Twee weken zit ik o.a in Detroit en (ten zuiden van) Flint, Port Huron, MI (the smelly side of the armpit of America), en in Ontario, Canada, Sarnia, London, en Toronto. Even langs familie, vrienden, etc.... route van west naar oost, en dan weer terug naar Detroit voor de vlucht terug naar LAX.

    Wellicht een sneeuwbalgevecht houden als het nog kan.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_64863148
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 23:44 schreef Shivo het volgende:
    Ik heb alleen antwoord op de volgende vragen:
    [..]

    Ik woon in Boston; in het algemeen zijn de grote steden duurder en de uitschieters zijn San Francisco, New York, Boston en Chicago waar zelfs een kamer al $600 en meer is.
    [..]

    Dit is erg afhankelijk van je woonplaats. In wederom Boston/New York/San Fran/Chicago kun je prima zonder auto toe en anders huur je er een, of je gebruikt Zipcar. Maar er zijn veel plekken, ook grote steden als Atlanta, waar je zonder auto niet toe kunt.
    Chicago is relatief goedkoop t.o.v. de andere steden die je hier noemt, maar wel duurder dan andere grote steden (Dallas, Phoenix, Atlanta, etc.)

    Ik zit nu in Atlanta, en ze hebben hier een ongelofelijk goede metro (MARTA), waar de T (Boston... Thank you for your patience, and thank you for riding the T) nog een puntje aan kan zuigen. Het netwerk is helaas niet erg uitegbreid, waardoor je idd een auto nodig hebt.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 10 januari 2009 @ 18:20:18 #75
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_64892355
    Hoi

    Ik heb een vraagje waarbij jullie mij misschien mee kunnen helpen
    Ergens eind dit jaar vlieg ik naar LA (vanaf de Cook Islands), en het plan is om vanaf daar naar Canada te reizen (hoe dat gaat is nog open). In Canada wil ik dan een aantal maanden gaan werken (visum heb ik al) en daarna wil ik nog een paar weken vakantie vieren in de USA.

    Het probleem zit hem een beetje in een eventueel visum voor de US. Ik lees net dat je standaard 90 dagen krijgt, maar als je naar Canada gaat en weer terug naar de US dan gaat dit visum niet opnieuw in... Aangezien ik langer dan 90 dagen ga werken heb ik dus een probleem?

    Is het bijvoorbeeld slim om een retourtje (of enkeltje?) naar Canada te boeken vanaf LA, en een enkeltje vanaf NY naar London (na die paar maandne dus). Dan kunnen de Amerikanen dus zien dat ik ga werken in Canada (als het goed is heb ik dit vantevoren geregeld) en zien ze ook dat weer een ticket naar Europa heb.

    Of zou dit niet werken?
    The line is a dot to you!
      zondag 11 januari 2009 @ 15:20:21 #76
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_64915341
    Ik zit nu in Nederland, 't is vrij warm hier.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_64917446
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 15:20 schreef popolon het volgende:
    Ik zit nu in Nederland, 't is vrij warm hier.
    You are crazy mèn!!!


    Veel plezier daar!
     FR
    pi_64917628
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 18:20 schreef kepler het volgende:
    Hoi

    Ik heb een vraagje waarbij jullie mij misschien mee kunnen helpen
    Ergens eind dit jaar vlieg ik naar LA (vanaf de Cook Islands), en het plan is om vanaf daar naar Canada te reizen (hoe dat gaat is nog open).
    Vertel eens wat meer over je Cook-avontuur?
    Is dat onderdeel van een reis, of ook iets langdurigers?
     FR
      zondag 11 januari 2009 @ 17:32:42 #79
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_64920240
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 16:22 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Vertel eens wat meer over je Cook-avontuur?
    Is dat onderdeel van een reis, of ook iets langdurigers?
    haha, het is onderdeel van mn wereldreis. Het is eigenlijk meer een vakantie tijdens de reis. Gewoon een weekje (ietsje langer misschien) een beetje relaxen op 1 van die eilanden daar Als het goed heb ik dan een PADI-certificaat, dus ik zal ook zeker lekker gaan duiken daar
    The line is a dot to you!
    pi_64937828
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 17:32 schreef kepler het volgende:

    [..]

    haha, het is onderdeel van mn wereldreis. Het is eigenlijk meer een vakantie tijdens de reis. Gewoon een weekje (ietsje langer misschien) een beetje relaxen op 1 van die eilanden daar Als het goed heb ik dan een PADI-certificaat, dus ik zal ook zeker lekker gaan duiken daar



    ...need I say more? ....
     FR
    pi_64977839
    Zooo, klaar met pakken. Moet om 5.30 op Schiphol zijn voor m'n vlucht naar London, vanaf daar door naar LAX. Morgen rond 14.00 LA tijd zal ik aankomen, dus iets van 23.00 Nederlandse tijd

    Ik spreek jullie wel weer aan de overkant
      dinsdag 13 januari 2009 @ 02:59:18 #82
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_64977866
    Behouden vlucht!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_64978127
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 02:49 schreef Bananenman het volgende:
    Zooo, klaar met pakken. Moet om 5.30 op Schiphol zijn voor m'n vlucht naar London, vanaf daar door naar LAX. Morgen rond 14.00 LA tijd zal ik aankomen, dus iets van 23.00 Nederlandse tijd

    Ik spreek jullie wel weer aan de overkant
    Gaaf! Alvast een warm(letterlijk) welkom vanaf de LA kant. Wat kom je doen? ik heb het topic al een tijdje nietmeer bekeken. business or pleasure?

    tevens even foto ter illustratie van het weer hier in Ventura County
      woensdag 14 januari 2009 @ 06:17:52 #84
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65017399
    Santa Ana winds in California... bij mij thuis was het 30 graden gister.

    Momenteel zit ik hier te typen in Canada, waar het buiten -15 is. Een verschil van 45 graden dus. Celsius.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_65017415
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 06:09 schreef ID-Tweak het volgende:

    [..]

    Gaaf! Alvast een warm(letterlijk) welkom vanaf de LA kant. Wat kom je doen? ik heb het topic al een tijdje nietmeer bekeken. business or pleasure?
    Studie!

    Ik had het me toch warm toen ik aankwam In Amsterdam was het een graad of 4, toen ik op LAX naar buiten stapte stond de zon te branden in m'n nek en was het iets van 27 graden.

    Moest zelf allemaal dingen voor m'n bed regelen dus ben net al naar de mall geweest om een kussen en dekens etc. aan te schaffen, ga nu maar eens pitten.
    pi_65017556
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 06:26 schreef Bananenman het volgende:

    [..]

    Studie!

    Ik had het me toch warm toen ik aankwam In Amsterdam was het een graad of 4, toen ik op LAX naar buiten stapte stond de zon te branden in m'n nek en was het iets van 27 graden.

    Moest zelf allemaal dingen voor m'n bed regelen dus ben net al naar de mall geweest om een kussen en dekens etc. aan te schaffen, ga nu maar eens pitten.
    tegek, ik kan me dat goed voorstellen met die warmte, ik stond hier 1 december ook met mn dikke winterjas
    waar zit je precies? en wat ga je waar studeren??
      woensdag 14 januari 2009 @ 17:45:00 #87
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65038149
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 07:14 schreef ID-Tweak het volgende:
    ik stond hier 1 december ook met mn dikke winterjas
    En die hang je in de kast en gebruik je alleen nog maar als je weer eens naar Nederland (of zoals ik momenteel naar Canada) op bezoek ga.... in California draag ik nooit een jas, ook niet in de winter.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 14 januari 2009 @ 17:48:14 #88
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_65038269
    Niemand die verstand heeft van Amerikaanse visa?
    The line is a dot to you!
      woensdag 14 januari 2009 @ 18:04:08 #89
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65038825
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 17:48 schreef kepler het volgende:
    Niemand die verstand heeft van Amerikaanse visa?
    Als je een paar maanden in Canada verblijft, is het geen enkel probleem om een nieuw toeristenvisum te krijgen om naar de VS te gaan. Met legitimatie en geldig Canadees visum mag je zonder problemen wel vaker op en neer.... Ik zit nu in Canada, en mijn Canadese familie (inclusief 1 aangetrouwde Filipijnse met Canadese verblijfsvergunning) gaat om de haverklap heen en weer naar de VS. Tegenwoordig moet het met paspoort vanwege nieuwe regels, maar dat is allemaal geen probleem.

    Aangezien je lang, en legaal in Canada verblijft zie ik weinig problemen met een vakantie aan het einde van je werkperiode.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_65040168
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 17:45 schreef maartena het volgende:

    [..]

    En die hang je in de kast en gebruik je alleen nog maar als je weer eens naar Nederland (of zoals ik momenteel naar Canada) op bezoek ga.... in California draag ik nooit een jas, ook niet in de winter.
    ja ik vraag me dan ook af waarom ik m heb meegenomen, alleen 's avonds kan het soms koud worden en heb ik m 1 keer aangehad omdat er een party buiten was
      woensdag 14 januari 2009 @ 22:23:04 #91
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_65050621
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 18:04 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Als je een paar maanden in Canada verblijft, is het geen enkel probleem om een nieuw toeristenvisum te krijgen om naar de VS te gaan. Met legitimatie en geldig Canadees visum mag je zonder problemen wel vaker op en neer.... Ik zit nu in Canada, en mijn Canadese familie (inclusief 1 aangetrouwde Filipijnse met Canadese verblijfsvergunning) gaat om de haverklap heen en weer naar de VS. Tegenwoordig moet het met paspoort vanwege nieuwe regels, maar dat is allemaal geen probleem.

    Aangezien je lang, en legaal in Canada verblijft zie ik weinig problemen met een vakantie aan het einde van je werkperiode.
    ow prima, dan gok ik het er wel gewoon op

    In principe voldoe ik wel aan alle eisen, maar ik kan me voorstellen dat ze moeilijk gaan doen. Dat zie ik dan wel weer
    The line is a dot to you!
      donderdag 15 januari 2009 @ 11:11:47 #92
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_65063029
    Zucht, ik had nu zo ongeveer in Maine gezeten als het allemaal wat beter gelopen was. Maarja, hopelijk deze zomer nog een tripje VS.
      donderdag 15 januari 2009 @ 17:51:30 #93
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_65079088
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 11:11 schreef Wheelgunner het volgende:
    Zucht, ik had nu zo ongeveer in Maine gezeten als het allemaal wat beter gelopen was. Maarja, hopelijk deze zomer nog een tripje VS.
    Wees blij dat je er NIET zit, 't is net de noordpool hier
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_65081064
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 17:51 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Wees blij dat je er NIET zit, 't is net de noordpool hier
    Het is nu om 1 uur 's middags in Indiana -17 graden...

    Afgelopen week liep ik in Atlanta 's avonds zonder jas buiten. Zucht.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_65082190
    Ik gebruik het MLK weekend om te gaan skieen in Maine. Hoogste dag temperatuur, -14C. En dat is onder aan de berg, boven zal het nog een graad of 8 kouder zijn
    Jesus saves but death prevails.
    pi_65084795
    Hey allen, ik ben van plan om samen met een klasgenoot in september voor 5 maanden naar de States te gaan, dit i.v.m. een stage. Welke regio is nog niet zeker, want dat is afhankelijk voor welk bedrijf we gaan werken. WE hebben een aantal opties open staan, maar nog niets is zeker. Ik heb de afgelopen dagen al bezig geweest om de voorgaande delen door te spitten, maar heb het einde nog niet bereikt. Ik heb dan ook een vraag, misschien kan iemand hem beantwoorden, welke visum hebben we nodig voor een internship in de USA. Maartena, het viel mij op dat jij redelijk op de hoogte bent van dit alles, weet jij misschien iets meer. Alvast bedankt. Roderick
    Ride Italian, Drive German and Kiss French...
    pi_65085251
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 20:29 schreef raw1985 het volgende:
    Hey allen, ik ben van plan om samen met een klasgenoot in september voor 5 maanden naar de States te gaan, dit i.v.m. een stage. Welke regio is nog niet zeker, want dat is afhankelijk voor welk bedrijf we gaan werken. WE hebben een aantal opties open staan, maar nog niets is zeker. Ik heb de afgelopen dagen al bezig geweest om de voorgaande delen door te spitten, maar heb het einde nog niet bereikt. Ik heb dan ook een vraag, misschien kan iemand hem beantwoorden, welke visum hebben we nodig voor een internship in de USA. Maartena, het viel mij op dat jij redelijk op de hoogte bent van dit alles, weet jij misschien iets meer. Alvast bedankt. Roderick
    Vertel anders even welke opties jullie open hebben staan? Waar? Welke studierichting?

    Verder hebben jullie een J-Visa nodig.
    pi_65087223
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 20:29 schreef raw1985 het volgende:
    Hey allen, ik ben van plan om samen met een klasgenoot in september voor 5 maanden naar de States te gaan, dit i.v.m. een stage. Welke regio is nog niet zeker, want dat is afhankelijk voor welk bedrijf we gaan werken. WE hebben een aantal opties open staan, maar nog niets is zeker. Ik heb de afgelopen dagen al bezig geweest om de voorgaande delen door te spitten, maar heb het einde nog niet bereikt. Ik heb dan ook een vraag, misschien kan iemand hem beantwoorden, welke visum hebben we nodig voor een internship in de USA. Maartena, het viel mij op dat jij redelijk op de hoogte bent van dit alles, weet jij misschien iets meer. Alvast bedankt. Roderick
    Zeker als je op een plek aan de slag gaat waar ze vaker stagiaires hebben denk ik dat ze je daar ook wel kunnen vertellen welk visum je kunt krijgen. J1 krijg je dacht ik niet als je bij een bedrijf aan de slag gaat, bijvoorbeeld.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_65095185
    Even snel: waarom staat het water in de wc's zo achterlijk hoog hier? Viel me vorig jaar in NY ook al op, maar ik merk het nu hier ook weer. Super irritant, bij elke schijtbeurt is je reet kletsnat en hangt je slurf zo ongeveer in het water
    pi_65095535
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 01:21 schreef Bananenman het volgende:
    Even snel: waarom staat het water in de wc's zo achterlijk hoog hier? Viel me vorig jaar in NY ook al op, maar ik merk het nu hier ook weer. Super irritant, bij elke schijtbeurt is je reet kletsnat en hangt je slurf zo ongeveer in het water
    !
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_65096094
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 01:21 schreef Bananenman het volgende:
    Even snel: waarom staat het water in de wc's zo achterlijk hoog hier? Viel me vorig jaar in NY ook al op, maar ik merk het nu hier ook weer. Super irritant, bij elke schijtbeurt is je reet kletsnat en hangt je slurf zo ongeveer in het water
    Ah, noemen ze je daarom bananenman?

    Tip: knikker wat WC papier in de pot voordat je naar de WC gaat. Dat scheelt in opspattend water. De mejeuhippie's zullen het er niet mee eens zijn, maar dat zal me aan me reet roesten, no pun intended.

    Gut, ik ben wel op dreef vanavond.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 16 januari 2009 @ 10:32:57 #102
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_65100707
    Tja ik ben het al gewend, 't is veel relaxter dan wanneer de drol op zo'n plateau blijft liggen met al die aroma's om je heen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:34:57 #103
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_65105080
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 17:51 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Wees blij dat je er NIET zit, 't is net de noordpool hier
    Ik had wel zin in een échte winter, maar wat er nu aan de gang is is misschien wat overdreven ja
    pi_65112785
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 10:32 schreef popolon het volgende:
    Tja ik ben het al gewend, 't is veel relaxter dan wanneer de drol op zo'n plateau blijft liggen met al die aroma's om je heen.
    Inderdaad, en op een plateau spoelt een dikke drol niet eens altijd weg. In Nederlandse plonswc's staat het waterniveau zo laag dat je veel meer spettert. In de Amerikaanse ligt de drol al half in het water voor die er uit is, dus geen gespetter.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_65126858
    Haha...een hele tijd was mijn eerste gedachte als ik zo'n wc binnenliep "kut..hij is verstopt". Nu is het er eindelijk een beetje ingesleten... Pff...hier is de winter trouwens ook opeens echt begonnen, van 10 graden vorige week naar -10 nu...gevoelstemperatuur was gisteren zelfs -18
    pi_65131017
    Vannacht was het hier -20 graden. Echt niet normaal. Vanochtend stonden er ook heel wat mensen over hun motor gebogen, omdat auto's niet wilden starten. Vooral Volkswagens/Audi's hadden het moeilijk.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 17 januari 2009 @ 03:31:48 #107
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65133893
    Wie zit er a.s. Dinsdag om 12:00 ET (09:00 PST) ook in de buurt van een TV? Zit momenteel dus in Canada, en de Canadezen - in ieder geval mijn familie - vinden het allemaal fantastisch dat Obama gewonnen heeft, en we hebben zo onderhand een "watch-party" georganiseerd met allerlei familieleden....

    Grappig: Ik heb de VS verlaten onder Bush, en kom terug onder Obama.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_65134058
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 00:19 schreef Lyrebird het volgende:
    Vannacht was het hier -20 graden. Echt niet normaal. Vanochtend stonden er ook heel wat mensen over hun motor gebogen, omdat auto's niet wilden starten. Vooral Volkswagens/Audi's hadden het moeilijk.
    Vind het wel grappig, die gigantische verschillen. Ben ik als Nederlander niet echt gewend natuurlijk Ik heb vandaag de hele dag in korte broek en slippers door Santa Monica gelopen en daar bij jou was het -20
    pi_65214905
    ennnn vandaag os het martin Luther King Day ik heb een lekker lang weekend
      maandag 19 januari 2009 @ 17:31:38 #110
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_65215190
    Mijn vent moet gewoon werken

    En gister weer 20 cm wit koud spul gekregen van god

    Vanavond House
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_65216051
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 17:23 schreef ID-Tweak het volgende:
    ennnn vandaag os het martin Luther King Day ik heb een lekker lang weekend
    Daar kwam ik dus net ook achter. School gesloten. Gelukkig heb ik een sleutel.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 19 januari 2009 @ 17:58:40 #112
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_65216149
    't Is hier in het community hospital ook vrij rustig. Heerlijk, lekker 'werken' maar toch niet.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 19 januari 2009 @ 18:00:38 #113
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_65216223
    Ik moet gewoon werken vandaag
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_65234182
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 17:55 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Daar kwam ik dus net ook achter. School gesloten. Gelukkig heb ik een sleutel.
    de dag is weer voorbij

    Gelukkig heb ik geen sleutel :p
    pi_65255424
    Lichtelijk verrast dat er nog niets van de nieuwe president te lezen valt hier, post ik dan de eerste foto ;-)

      dinsdag 20 januari 2009 @ 18:56:13 #116
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_65255518
    Ik heb geen kabel in de kelder

    Da's trouwens niet waar, maar de modem zit erop aangesloten en niet de tv
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_65255657
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 18:56 schreef wonderer het volgende:
    Ik heb geen kabel in de kelder

    Da's trouwens niet waar, maar de modem zit erop aangesloten en niet de tv
    geen excuus ! http://www.msnbc.com had het live
      dinsdag 20 januari 2009 @ 19:01:27 #118
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_65255712
    Ik kijk vanavond wel op Fox naar de samenvatting
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_65257575
    Ik heb het hier in het Instituut gekeken. Onze directeur is een van de vier directe science advisors van Obama, dus de betrokkenheid was groot, ik gok dat 80% van de mensen hier gekeken heeft. Overigens stuurde MIT een mailtje rond dat we naast de normale lunchpauze een uur extra vrij kregen voor dit historische moment, met behoud van salaris. Toch schappelijk
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 22:35:24 #120
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65265006
    Ik heb de hele dag voor de TV gehangen.... met Canadese familie
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_65284885


    let the mighty eagle soar



    vaarwel bush administration
    pi_65360826
    Ik kom voor het weekend jouw kant op Maartena, vertrek zo naar Irvine om daar even een kijkje te nemen op de universiteit. Dat is vlakbij waar jij woont toch?
    pi_65377418
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 22:59 schreef Bananenman het volgende:
    Ik kom voor het weekend jouw kant op Maartena, vertrek zo naar Irvine om daar even een kijkje te nemen op de universiteit. Dat is vlakbij waar jij woont toch?
    Daar ben ik ook nog eens geweest voor een bezoek, op het Beckman Institute dat verbonden is aan UC Irvine. Schtterende campus; heerlijk weer.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 25 januari 2009 @ 08:46:21 #124
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65377644
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 22:59 schreef Bananenman het volgende:
    Ik kom voor het weekend jouw kant op Maartena, vertrek zo naar Irvine om daar even een kijkje te nemen op de universiteit. Dat is vlakbij waar jij woont toch?
    Yep, 15 minuten ofzo.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_65407017
    Na een dagje veel op de (snel)weg gezeten te hebben kan ik wel concluderen dat Amerikanen niet kunnen rijden

    Sowieso zie je hier echt gigantisch veel auto's met schade rondrijden, dat heb ik echt nog nergens anders gezien. Daarnaast snijden mensen je vaak af, gaan ze gewoon de bocht om zonder ook maar te kijken of het wel kan en remmen ze echt extreem laat voor het rode licht.

    Mensen zeuren altijd dat het rijexamen in Nederland zo moeilijk en duur is maar als ik het hier zo zie ben ik toch wel blij dat het zo geregeld is thuis
      dinsdag 27 januari 2009 @ 00:31:55 #126
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_65442378
    Ik krijg net bericht dat ik nu officieel permanent resident ben De daadwerkelijke green card moet binnen drie weken door de bus vallen
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 00:38:22 #127
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_65442519
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 00:31 schreef Plastic_Power het volgende:
    Ik krijg net bericht dat ik nu officieel permanent resident ben De daadwerkelijke green card moet binnen drie weken door de bus vallen
    Feli! Weer een zorg minder.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 27 januari 2009 @ 00:41:02 #128
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_65442563
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 00:38 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Feli! Weer een zorg minder.
    Thanks! Het heeft al met al 6.5 maanden geduurd, dus dat valt op zich wel mee.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 00:42:44 #129
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_65442609
    P_P
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 01:09:05 #130
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_65443049
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 00:41 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Thanks! Het heeft al met al 6.5 maanden geduurd, dus dat valt op zich wel mee.
    En hoeveel $$??
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 27 januari 2009 @ 01:13:50 #131
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_65443113
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 01:09 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    En hoeveel $$??
    Daar heb ik het liever niet over We hebben het wel zonder advocaat gedaan, dus dat scheelt een berg.
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 01:30:37 #132
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_65443302
    Ik denk dat wij rond de $1500/$2000 in totaal kwijt waren, dus inclusief de hele toestand om te emigreren ook.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_65443620
    gefeliciteerd Plastic. Popo, dat valt wel mee, ik hoor meestal bedrag rond de $8,000 (inclusief advocaatskosten).
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 02:06:59 #134
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_65443644
    Zonder advocaat, die kost inderdaad heel wat. En de prijzen zijn de laatste tijd ook erg omhoog gegaan.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 02:23:07 #135
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65443753
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 00:31 schreef Plastic_Power het volgende:
    Ik krijg net bericht dat ik nu officieel permanent resident ben De daadwerkelijke green card moet binnen drie weken door de bus vallen
    Gefeliciteerd!

    Over 5 jaar staatsburgerschap, of blijf je liever Nederlander?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 27 januari 2009 @ 02:24:24 #136
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_65443762
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 02:23 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd!

    Over 5 jaar staatsburgerschap, of blijf je liever Nederlander?
    Als het kan het liefst allebei
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 02:25:46 #137
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65443768
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 01:30 schreef popolon het volgende:
    Ik denk dat wij rond de $1500/$2000 in totaal kwijt waren, dus inclusief de hele toestand om te emigreren ook.
    Idem.... Iets meer denk ik, het verhuizen van een pallet vol dozen met persoonlijke spullen kostte 1500 euro, vliegtickets met 7 koffers kostte ook e.e.a. natuurlijk.

    Voor het visum en de daarbij behorende kosten was ik in totaal ong. $1000 kwijt. Naturalisatie ook nog eens $600 in totaal.... dat is trouwens ook weer omhoog geschoten in prijs.

    Heb je de naturalisatie al aangevraagd trouwens, nu Obama president is?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 27 januari 2009 @ 02:28:11 #138
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65443783
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 02:24 schreef Plastic_Power het volgende:
    Als het kan het liefst allebei
    Als je met een Amerikaanse trouwt, dan kan dat.... en nog wat sneller ook, binnen 3 jaar ipv 5 jaar. Het zou natuurlijk kunnen dat Nederland de wet wijzigt en ook in "normale" gevallen de dubbele nationaliteit mogelijk gaat maken, maar reken daar niet op met Wilders en z'n 20 zetels in de peilingen.....

    Heb je een Nederlandse vriendin/vrouw, dan wordt het kiezen ben ik bang. Trouwen is sowieso verplicht als je de Nederlandse wil behouden, samen-hokken geldt niet.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 27 januari 2009 @ 03:30:43 #139
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_65443978
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 02:23 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd!

    Over 5 jaar staatsburgerschap, of blijf je liever Nederlander?
    Hoe moeilijk was die inburgeringstoets? Mijn drie jaar zijn bijna voorbij namelijk en zo'n paspoort is wel handig...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 27 januari 2009 @ 05:52:42 #140
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65444119
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 03:30 schreef wonderer het volgende:
    Hoe moeilijk was die inburgeringstoets? Mijn drie jaar zijn bijna voorbij namelijk en zo'n paspoort is wel handig...
    Niet echt moeilijk. Op uscis.gov kun je ergens een toets doen om te zien hoeveel je weet. Mijn schoonbroer gaf me voor kerst een stel boeken waaronder Citizenship for Dummies - Dat eens doorlezen, en je weet alles
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 27 januari 2009 @ 17:24:01 #141
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_65461914
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 02:28 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Als je met een Amerikaanse trouwt, dan kan dat.... en nog wat sneller ook, binnen 3 jaar ipv 5 jaar. Het zou natuurlijk kunnen dat Nederland de wet wijzigt en ook in "normale" gevallen de dubbele nationaliteit mogelijk gaat maken, maar reken daar niet op met Wilders en z'n 20 zetels in de peilingen.....

    Heb je een Nederlandse vriendin/vrouw, dan wordt het kiezen ben ik bang. Trouwen is sowieso verplicht als je de Nederlandse wil behouden, samen-hokken geldt niet.
    Ik ben met een Amerikaanse getrouwd, dus dat zit wel goed
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_65466311
    Een kennis van me wil graag een huis kopen in de VS. Komt hij dan in aanmerking voor een visum en/of wat voor visum heb je daar voor nodig?
      dinsdag 27 januari 2009 @ 19:51:20 #143
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_65466620
    Iedereen kan in principe een huis kopen tegen, vaak wel, hogere rente en de aanbetaling moet zo'n 15% a 20% zijn.

    Dit geeft je echter geen enkele reden om een visum te bemachtigen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_65466719
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef popolon het volgende:
    Iedereen kan in principe een huis kopen tegen, vaak wel, hogere rente en de aanbetaling moet zo'n 15% a 20% zijn.

    Dit geeft je echter geen enkele reden om een visum te bemachtigen.
    Het biedt dus geen voordelen om een visum te krijgen. Net zoals in bv. Nederland dus eigenlijk. Ik neem aan dat een visum in principe ook niet nodig is om een huis te kopen (hoewel het praktisch gezien makkelijker is)....

    Hoe zit het belastingtechnisch?
      † In Memoriam † dinsdag 27 januari 2009 @ 19:54:52 #145
    230491 Zith
    pls tip
    pi_65466762
    tvp
    I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
      dinsdag 27 januari 2009 @ 20:57:19 #146
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_65469456
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 19:53 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Het biedt dus geen voordelen om een visum te krijgen. Net zoals in bv. Nederland dus eigenlijk. Ik neem aan dat een visum in principe ook niet nodig is om een huis te kopen (hoewel het praktisch gezien makkelijker is)....
    Is niet nodig, klopt.
    quote:
    Hoe zit het belastingtechnisch?
    Weet ik veel.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 21:02:27 #147
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_65469671
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 05:52 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Niet echt moeilijk. Op uscis.gov kun je ergens een toets doen om te zien hoeveel je weet. Mijn schoonbroer gaf me voor kerst een stel boeken waaronder Citizenship for Dummies - Dat eens doorlezen, en je weet alles
    *amazon oproept*
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 28 januari 2009 @ 00:50:09 #148
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65477771
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:24 schreef Plastic_Power het volgende:
    Ik ben met een Amerikaanse getrouwd, dus dat zit wel goed
    Dan kun je 3 jaar na datum op de Green Card de aanvraag doen. (Tevens moet je 3 jaar getrouwd zijn, maar dat is dan geen probleem natuurlijk).
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 28 januari 2009 @ 00:51:26 #149
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65477783
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef popolon het volgende:
    Iedereen met een Social Security Number (SSN) kan in principe een huis kopen tegen, vaak wel, hogere rente en de aanbetaling moet zo'n 15% a 20% zijn.

    Dit geeft je echter geen enkele reden om een visum te bemachtigen.
    Zo klopt het iets beter.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 28 januari 2009 @ 01:23:45 #150
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_65478203
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 00:51 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Zo klopt het iets beter.
    Dacht ik ook maar is niet zo. Google er maar eens op.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 28 januari 2009 @ 01:28:44 #151
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65478235
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 19:53 schreef Halcon het volgende:
    Het biedt dus geen voordelen om een visum te krijgen. Net zoals in bv. Nederland dus eigenlijk. Ik neem aan dat een visum in principe ook niet nodig is om een huis te kopen (hoewel het praktisch gezien makkelijker is)....

    Hoe zit het belastingtechnisch?
    Je kunt een huis kopen met een Social Security Number. Het is in bepaalde gevallen mogelijk een Social Security Number te krijgen zonder een visum, bijv. voor de aankoop van een huis.

    Qua belasting moet je volgens mij jaarlijks aangifte doen in de VS, (of als je in Europa woont sturen naar het IRS kantoor in Berlijn), waar je dan netjes aangeeft dat je 0,0 inkomen geniet in de VS. Ontroerend goed belasting moet je gewoon betalen, maar dat kan door het lokale County volgens mij naar je adres in Nederland gestuurd worden.

    Hoe e.e.a. precies zit weet ik niet, maar ik weet wel dat het mogelijk is een SSN te bemachtigen zonder een verblijfsvisum, met als doeleinde het kopen van een huis. Het geeft je verder wel 0,0 recht op toegang tot de VS, en zonder een verblijfsvergunning kun je ook geen legale legitimatie aanvragen in de VS, en zodoende worden een hele hoop zaken (zoals ziektekostenverzekering, rijbewijs, etc) allemaal wat lastiger.

    Maar voor een zomerhuisje in Florida ofzo..... waar je toch maar 2 a 3 maanden per jaar heen gaat, kan dat allemaal wel zonder al te veel poespas, als je maar geld hebt.

    Momenteel trouwens, in ieder geval in 2009, misschien 2010.... zal het voor buitenlanders zonder verblijfsvergunning wel nagenoeg onmogelijk zijn om in de VS een hypotheek te krijgen voor een huiske....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 28 januari 2009 @ 10:53:58 #152
    243438 Moka
    je leeft maar één keer
    pi_65484269
    Ik heb een jaar in Texas gezeten;) Howdy;)

    haha
    pi_65484630
    Hoe zijn mensen in Amerika????????????Ik hoor altijd dat mensen daar heel arrogant zijn en associal
      woensdag 28 januari 2009 @ 13:57:32 #154
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_65490835
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 11:06 schreef Achmed666 het volgende:
    Hoe zijn mensen in Amerika????????????Ik hoor altijd dat mensen daar heel arrogant zijn en associal
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 28 januari 2009 @ 15:20:45 #155
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_65494354
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 13:57 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Wat een arrogante en asociale reply zeg!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 28 januari 2009 @ 15:52:47 #156
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65495565
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 11:06 schreef Achmed666 het volgende:
    Hoe zijn mensen in Amerika????????????Ik hoor altijd dat mensen daar heel arrogant zijn en associal
    Ja. En alle Nederlanders dragen klompen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 28 januari 2009 @ 16:09:10 #157
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_65496128
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 15:20 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Wat een arrogante en asociale reply zeg! [ afbeelding ]
    Ik heb nu m'n green card, dus ik kan niet anders meer
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
      woensdag 28 januari 2009 @ 17:14:19 #158
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_65498465
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 11:06 schreef Achmed666 het volgende:
    Hoe zijn mensen in Amerika????????????Ik hoor altijd dat mensen daar heel arrogant zijn en associal
    En van wie hoor je dat?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 28 januari 2009 @ 21:03:42 #159
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65506471
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 17:14 schreef wonderer het volgende:
    En van wie hoor je dat?
    "Achmed666" hoort dat waarschijnlijk van zijn Marokkaanse vriendjes, die hoogstwaarschijnlijk geen van allen ooit bij een Amerikaanse familie aan de keukentafel hebben gezeten.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_65508918
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 11:06 schreef Achmed666 het volgende:
    Hoe zijn mensen in Amerika????????????Ik hoor altijd dat mensen daar heel arrogant zijn en associal
    harstikke gezellig joh!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      donderdag 29 januari 2009 @ 13:26:40 #161
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_65526593
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 18:04 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Als je een paar maanden in Canada verblijft, is het geen enkel probleem om een nieuw toeristenvisum te krijgen om naar de VS te gaan. Met legitimatie en geldig Canadees visum mag je zonder problemen wel vaker op en neer.... Ik zit nu in Canada, en mijn Canadese familie (inclusief 1 aangetrouwde Filipijnse met Canadese verblijfsvergunning) gaat om de haverklap heen en weer naar de VS. Tegenwoordig moet het met paspoort vanwege nieuwe regels, maar dat is allemaal geen probleem.

    Aangezien je lang, en legaal in Canada verblijft zie ik weinig problemen met een vakantie aan het einde van je werkperiode.
    Ik heb het toch nog even nagevraagd en ik heb toch wel een visum nodig

    Amerika, Canada en Mexico worden als 1 land gezien als het om visums gaat. Dat 90-dagen visum is dus niet genoeg, ondanks (of juist doordat) dat ik dus een paar maanden in Canada woon/werk. Ik ga dit visum gewoon in Australie regelen, want daar heb ik nu geen tijd meer voor
    The line is a dot to you!
    pi_65558206
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 21:03 schreef maartena het volgende:

    [..]

    "Achmed666" hoort dat waarschijnlijk van zijn Marokkaanse vriendjes, die hoogstwaarschijnlijk geen van allen ooit bij een Amerikaanse familie aan de keukentafel hebben gezeten.
    Nee was serieuze vraag.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 16:43:38 #163
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65571767
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 13:26 schreef kepler het volgende:
    Ik heb het toch nog even nagevraagd en ik heb toch wel een visum nodig

    Amerika, Canada en Mexico worden als 1 land gezien als het om visums gaat. Dat 90-dagen visum is dus niet genoeg, ondanks (of juist doordat) dat ik dus een paar maanden in Canada woon/werk. Ik ga dit visum gewoon in Australie regelen, want daar heb ik nu geen tijd meer voor
    Hmm, sta ik verbaasd over. Ik weet dat ze moeilijk doen als je lang in de VS wil blijven, maar volgens mij als je een visum hebt voor Canada, dan mag je best een dag of wat de grens over gaan, en naderhand een maand of twee rondreizen. Maar zekere voor het onzekere nemen dan maar.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 30 januari 2009 @ 16:44:28 #164
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65571794
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 10:26 schreef Achmed666 het volgende:
    Nee was serieuze vraag.
    Van wie HOOR je dan dat ze arrogant en asociaal zijn?

    Het antwoord, in het kort, is dat dat niet klopt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 30 januari 2009 @ 17:13:59 #165
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_65572785
    Er zijn zeker asociale en arrogante Amerikanen, maar de meerderheid bestaat uit gewoon normale en aardige mensen.
    pi_65585002
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 17:13 schreef nickybol het volgende:
    maar de meerderheid bestaat uit gewoon normale en aardige mensen.
    I confirm!

    Gewoon pure clichés, Achmed666!
     FR
    pi_65604002
    Ik vind amerikanen vaak eigenlijk een stuk beleefder dan nederlanders..verder ook heel open en aardig.
    pi_65607790
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 19:45 schreef IrCute het volgende:
    Ik vind amerikanen vaak eigenlijk een stuk beleefder dan nederlanders..verder ook heel open en aardig.
    Inderdaad. De gemiddelde Amerikaan is volgens mij een stuk behulpzamer en vriendelijker dan de gemiddelde Nederlander. Althans dat is mijn ervaring hier

    Dat viel me trouwens in New York al op. En dan zeggen de meeste Amerikanen nog dat New Yorkers lomp en onbeschoft zijn. Niks van gemerkt destijds

    [ Bericht 13% gewijzigd door Bananenman op 31-01-2009 22:07:32 ]
      zaterdag 31 januari 2009 @ 21:54:32 #169
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_65607905
    HIer ook.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_65615649
    Amerikanen zijn wel veel beleefder dan Nederlanders, maar ik vind ze eerlijk gezegd wel enigszins egoistischer.
      zondag 1 februari 2009 @ 07:02:51 #171
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_65615680
    In welk opzicht?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_65615704
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 07:02 schreef wonderer het volgende:
    In welk opzicht?
    autorijden
    pi_65619076
    Een heleboel van die Amerikaanse beleefdheid is natuurlijk ook verschrikkelijk nep.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
      maandag 2 februari 2009 @ 16:38:59 #174
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65661120
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 12:25 schreef Wackyduck het volgende:
    Een heleboel van die Amerikaanse beleefdheid is natuurlijk ook verschrikkelijk nep.
    En toch heb ik liever een nep-beleefde "How are you", dan de chagarijnige kop van een Blokker miep omdat je het WAAGT (na je werk zo snel mogelijk erheen) om om 17:55 een Blokker binnen te stappen en vragen te stellen over stofzuigerzakken.....

    Ik werd afgesnauwd met "Ja, die hebben we niet hoor", en moest toch even bij de manager navragen waaruit bleek dat ze die zakken wel hadden....Doe mij die nep beleefdheid maar dan, en niet zo'n burgertrutje die als ze niet om 18:01 buiten staat in paniek raakt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 2 februari 2009 @ 16:46:56 #175
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65661428
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 19:45 schreef IrCute het volgende:
    Ik vind amerikanen vaak eigenlijk een stuk beleefder dan nederlanders..verder ook heel open en aardig.
    Mijn vrouw voor het eerst in Nederland, loopt door de winkelstraat heen, en zegt tegen iedereen "hi" of lacht gewoon naar iedereen, vrolijk als ze is..... Komt ze thuis met wat boodschappen: "Why is nobody smiling here?"

    Tja, wat antwoord je daar toch op als toch enigszins trotse Nederlander....

    In Amerika heb je verder ook wel onbeschofte boeren natuurlijk, en het verschilt ook per staat..... Maar over het algemeen zijn Amerikanen - of het nu nep is of niet - een stuk prettiger in de omgang.

    Ook dit valt me op, even in het kort:

    Nederland: Regels zijn regels!
    VS: Some rules can be bend slightly in the right direction.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 2 februari 2009 @ 16:51:03 #176
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65661573
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 06:13 schreef Marlous_ het volgende:
    maar ik vind ze eerlijk gezegd wel enigszins egoistischer.
    Er is een verschil tussen "materialistisch" en "egoïstisch".

    Want zelfs de mensen die hier in een dikke Cadillac Escalade rondrijden, zijn vaak maar al te graag bereid je te komen helpen bij een verhuizing, en als er vrijwilligerswerk gedaan moet worden zijn er altijd voldoende mensen te vinden die bereid zijn hun armen uit de mouwen te halen. Ook qua donaties zijn Amerikanen een heel stuk guller dan Nederlanders, zelfs als ze niet echt veel te makken hebben willen ze toch wat doen/geven aan liefdadigheid.

    Amerikanen verzamelen graag veel spullen. Maar van egoïsme heb ik erg weinig gemerkt.... en ik denk dat je die twee door elkaar haalt.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_65679844
    Je hebt gelijk hoor Maarten... maar tegelijkertijd zijn gated communities niet mijn idee van open staan voor anderen. Net als dat mensen hier natuurlijk liever geen belasting betalen en al helemaal niet als dat ten goede moet komen aan sociale voorzieningen. In persoon zijn mensen hier wel vriendelijker, maar kwa politiek natuurlijk niet. Niet dat ik dat veroordeel, maar het is wel anders.

    dat van die regels benden moet ik trouwens ook nog tegenkomen... is dat iets van de West coast?
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 3 februari 2009 @ 01:12:59 #178
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65680628
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 00:25 schreef Shivo het volgende:
    Je hebt gelijk hoor Maarten... maar tegelijkertijd zijn gated communities niet mijn idee van open staan voor anderen. Net als dat mensen hier natuurlijk liever geen belasting betalen en al helemaal niet als dat ten goede moet komen aan sociale voorzieningen. In persoon zijn mensen hier wel vriendelijker, maar kwa politiek natuurlijk niet. Niet dat ik dat veroordeel, maar het is wel anders.
    De Gated Communities zijn niet echt zo gevormd om niet open te staan tegenover anderen, maar om criminaliteit te voorkomen. Een Gated Community heeft doorgaans een erg LAAG inbraakspercentage, en tevens is het zo dat in een land waar de auto koning is, in zo'n Gated Community je kind nog echt veilig op straat kan spelen zonder dat je bang hoeft te zijn voor "enge mannen" etc.

    Voor iemand die er buiten staat doet het misschien afstandig en hoge neusophalend aan, maar voor een familie is het een ideale oplossing. Ik woon zelf prettig, maar om nou te zeggen dat ik mijn straat 100% vertrouw wat betreft kinderen buiten te laten spelen..... nou nee. Ik heb dan zelf geen kinderen, maar zou als ik die heb toch veel liever in een Gated Community willen wonen met om de 100 meter drempels, en waar mensen niet als een gek door de straat scheuren.

    Ik weet verder ook niet of dat iets met politiek te maken heeft.... dat de politiek corrupt en verrot is, tja.... dat weten we allemaal. Hopelijk kan er onder Obama iets aan gedaan worden.
    quote:
    dat van die regels benden moet ik trouwens ook nog tegenkomen... is dat iets van de West coast?
    Ik bedoel meer op service en diensten, niet zozeer de overheidsregels. Als je in Nederland een kapotte TV slechts 2 maanden na aankoop dan is het meestal zo van "terug naar de fabriek, wij kunnen hier niets", terwijl winkels hier veel opener staan om een oplossing te vinden, en meestal komt dan neer op je krijgt een nieuwe TV, en de oude TV wordt het probleem van de winkel.

    Een ander voorbeeld is de woningbouwvereniging. Hier kun je nog onderhandelen over de huur, en waar een huurbaas een prijs stelt, kun je er vaak nog wat van afdingen. In Nederland zijn meer dan 90% van de huren onder een woningbouwvereniging, zitten er vaste regels aan de huren waarvan niet kan worden afgeweken, en is door het inschrijvingssysteem het soms enorm lastig om wat te huren, terwijl je wel een goede baan hebt. De particuliere markt is relatief klein in Nederland en dat zie je dus ook terug in de prijzen.

    Ik heb hier al een keer een huurverhoging kunnen voorkomen door te onderhandelen, door bijvoorbeeld te eisen dat ze dan ook eindelijk de Airco fixen, die het nog wel doet maar eigenlijk al jaren ongelofelijk inefficiënt is. En aangezien de huurbaas liever niet die $4,000 die het gaat kosten wil ophoesten, zag hij van de $100 per maand huurverhoging af.

    Als laatste noem ik nog even salarisverhoging, die hier altijd afhankelijk is van je prestaties. Dit is in veel bedrijven in Nederland ook zo, maar werk je voor een iets grotere organisatie, dan val je automatisch in salarisschalen, waar een vast afgesproken verhoging bij zit, en waar gewoon nauwelijks van kan worden afgeweken. En soms is het voor de werkgever ook nadelig, omdat ook hij aan die regels zit verbonden en je nauwelijks meer kan bieden om je te laten blijven. Een schaal hoger kan vaak niet omdat bijvoorbeeld je opleiding (van 20 jaar geleden) niet goed genoeg is, en het is bijvoorbeeld niet de eerste keer dat iemand die ergens 15 jaar werkt, enorm goede ervaring heeft, maar destijds MBO deed en verder ervaring opdeed op het werk, wordt overgeslagen voor een promotie omdat iemand die er 5 jaar werkt en een HBO opleiding heeft "beter geschikt" zou zijn. Volgens de "regels" dan.

    Een van de bedrijven waar ik werkte in Nederland had daar echt een handje van, en week niet/nauwelijks af van de regels. Je zat daar dus echt vastgeroest in een bepaalde CAO en een bepaalde schaal, en met regels die heel moeilijk te buigen zijn, wat hier in de VS toch een heel stuk makkelijker gaat.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_65681385
    Iemand die hier ervaring heeft met wonen in upstate New York?
      † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2009 @ 06:42:40 #180
    230491 Zith
    pls tip
    pi_65681474
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 01:12 schreef maartena het volgende:

    [..]
    In nederland mag je eisen dat de airco(/verwarming dus bij ons) gefixed word terwijl tegelijk de huur met niet meer dan 1.1% p.jaar mag stijgen.

    Niet dat nederland zulke geweldige huizen heeft, maar wel om te laten zien data het hier niet zo slecht is
    I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
    pi_65682922
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 21:03 schreef maartena het volgende:

    [..]

    "Achmed666" hoort dat waarschijnlijk van zijn Marokkaanse vriendjes, die hoogstwaarschijnlijk geen van allen ooit bij een Amerikaanse familie aan de keukentafel hebben gezeten.
    Nou tijdens de super bowling ??dat van het weekend was Met Bruce Springsteen optreden.Ik zag helemaal geen rellen na afloop terwijl dat in Nederland altijd is,waar een klein niet groot in is
      dinsdag 3 februari 2009 @ 14:32:39 #182
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_65692027
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 05:40 schreef PimPamPetten het volgende:
    Iemand die hier ervaring heeft met wonen in upstate New York?
    Ik ken een paar mensen die er ervaring mee hebben. Het is er erg mooi, maar bereid je voor op een hoop sneeuw!
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_65693729
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 09:24 schreef Achmed666 het volgende:

    [..]

    Nou tijdens de super bowling ??dat van het weekend was Met Bruce Springsteen optreden.Ik zag helemaal geen rellen na afloop terwijl dat in Nederland altijd is,waar een klein niet groot in is
    Wat mogelijk scheelt is dat het nogal prijzig is om bij de Superbowl te zijn. Zeker als je team ongeveer 3500 km verderop speelt.

    Ik vind upstate New York nogal mistroostig. Maar het heeft ook wel mooie plekken. En veel sneeuw!
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 3 februari 2009 @ 15:24:07 #184
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_65693973
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 15:17 schreef Shivo het volgende:

    [..]
    Ik vind upstate New York nogal mistroostig. Maar het heeft ook wel mooie plekken. En veel sneeuw!
    Ja, de steden zijn nogal "rust belty".
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_65695938
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 15:24 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Ja, de steden zijn nogal "rust belty".
    En de blanke buitenwijken?
    pi_65696030
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 14:32 schreef Plastic_Power het volgende:

    [..]

    Ik ken een paar mensen die er ervaring mee hebben. Het is er erg mooi, maar bereid je voor op een hoop sneeuw!
    Ach, als je uitgeskied bent ga je weer ergens anders naartoe en kom je weer terug in de zomer

    Ongeveer 80 mannen per 100 vrouwen is ook wel ok
    pi_65696282
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 16:14 schreef PimPamPetten het volgende:

    [..]

    En de blanke buitenwijken?
    Dat zijn de blanke buitenwijken
    Jesus saves but death prevails.
    pi_65696601
    Daar is het toch prima uithouden?
      dinsdag 3 februari 2009 @ 19:13:20 #189
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65702945
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 09:24 schreef Achmed666 het volgende:
    Nou tijdens de super bowling ??dat van het weekend was Met Bruce Springsteen optreden.Ik zag helemaal geen rellen na afloop terwijl dat in Nederland altijd is,waar een klein niet groot in is
    Sowieso heb je hier weinig sportrellen. Niet dat het NOOIT gebeurd, maar als het gebeurd is het een zeldzaamheid. De laatste keer dat ik me het kan herinneren dat het bij mij in de buurt gebeurde was toen de Lakers de NBA cup wonnen in 2003 of zo, er werd toen zeg maar iets te veel gefeest in sommige wijken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_65704358
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 15:17 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Wat mogelijk scheelt is dat het nogal prijzig is om bij de Superbowl te zijn. Zeker als je team ongeveer 3500 km verderop speelt.

    Ik vind upstate New York nogal mistroostig. Maar het heeft ook wel mooie plekken. En veel sneeuw!
    Maar dat maakt niks uit ook is het hier alleen de thuis ploeg welkom dan nog weten ze het tot rellen komen hier
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_65705222
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 16:31 schreef PimPamPetten het volgende:
    Daar is het toch prima uithouden?
    De blanke buitenwijken in upstate NY zijn niet helemaal hetzelfde als de blanke buitenwijken van pak em beet Houston. Upstate NY is niet het meest economisch welvarend gedeelte van New England.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 4 februari 2009 @ 00:16:58 #192
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65717491
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 20:17 schreef Shivo het volgende:
    Upstate NY is niet het meest economisch welvarend gedeelte van New England.
    En momenteel is het nog schrijnender eigenlijk. Veel fabrieken (manufacturing) daar die gesloten zijn de afgelopen twee jaar, omdat de Chinezen alles goedkoper kunnen maken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 4 februari 2009 @ 00:47:00 #193
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65718156
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 15:17 schreef Shivo het volgende:
    Wat mogelijk scheelt is dat het nogal prijzig is om bij de Superbowl te zijn. Zeker als je team ongeveer 3500 km verderop speelt.
    Ja, maar je hebt ook steden met TWEE baseball, hockey, of basketball teams, zoals bijvoorbeeld in Los Angeles en New York. (New Jersey meegerekend). En dat zijn vaak behoorlijk rivaliserende teams. Een ander voorbeeld is New York Yankees vs. Boston Red Sox, een van de grootste sportrivalen die de VS kent.... en met 2 en een half uur afstand is het niet veel anders dan Ajax vs. PSV - of bijv. Liverpool vs. Chelsea.

    Geen idee waarom dat hier niet aan de orde van de dag is met sportwedstrijden en zoveel sporten, maar ik ben blij dat ik gewoon zonder gezeik naar een wedstrijd kan.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 4 februari 2009 @ 01:10:21 #194
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_65718640
    omdat de politie in de USA WEL wat doet als mensen met de politie willen knokken
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      woensdag 4 februari 2009 @ 01:11:12 #195
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_65718656
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 00:47 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ja, maar je hebt ook steden met TWEE baseball, hockey, of basketball teams, zoals bijvoorbeeld in Los Angeles en New York. (New Jersey meegerekend). En dat zijn vaak behoorlijk rivaliserende teams. Een ander voorbeeld is New York Yankees vs. Boston Red Sox, een van de grootste sportrivalen die de VS kent.... en met 2 en een half uur afstand is het niet veel anders dan Ajax vs. PSV - of bijv. Liverpool vs. Chelsea.

    Geen idee waarom dat hier niet aan de orde van de dag is met sportwedstrijden en zoveel sporten, maar ik ben blij dat ik gewoon zonder gezeik naar een wedstrijd kan.
    Ajax en PSV zijn geen rivalen, maar concurrenten.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      woensdag 4 februari 2009 @ 01:12:29 #196
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_65718674
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 09:24 schreef Achmed666 het volgende:

    [..]

    Nou tijdens de super bowling ??dat van het weekend was Met Bruce Springsteen optreden.Ik zag helemaal geen rellen na afloop terwijl dat in Nederland altijd is,waar een klein niet groot in is
    In Nederland en Europa zijn er ook bijna nooit rellen hoor.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      woensdag 4 februari 2009 @ 02:44:27 #197
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65719537
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 01:12 schreef TC03 het volgende:
    In Nederland en Europa zijn er ook bijna nooit rellen hoor.
    Kijk even naar het verschil tussen zo'n beetje elk Europees land en de VS:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Football_hooliganism



    Als ik trouwens eens zoek op Hockey Hooligans omdat ik eens wilde zien of de Canadezen aggressief waren, kwam ik alleen rellen tegen uit o.a. Zweden en Tsjechie.

    Zou het iets uit de Europese cultuur zijn, en waarom is het gewoon veel minder aanwezig in Noord Amerika?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_65719634
    Amerika, WAT een land!! Had eerst behoorlijke vooroordelen over dit land maar ik zit er nu 2 weken voor mn werk, en echt een geweldig land! Heb zondag de superbowl mogen meemaken in phoenix, wat een sfeer in de stad. En nog maar niks over het heerlijke weertje hier !
    *BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
      woensdag 4 februari 2009 @ 03:42:13 #199
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65719716
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 03:15 schreef Vampz het volgende:
    Amerika, WAT een land!! Had eerst behoorlijke vooroordelen over dit land maar ik zit er nu 2 weken voor mn werk, en echt een geweldig land! Heb zondag de superbowl mogen meemaken in phoenix, wat een sfeer in de stad. En nog maar niks over het heerlijke weertje hier !
    Als je in Tuscon zat kreeg je gratis Pr0n.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 4 februari 2009 @ 05:38:15 #200
    157960 Okeuj
    Ich habe es nicht gewusst
    pi_65720010
    Zit sinds de tweede week van januari in de Texaanse middle of nowhere voor de komende 1,5 jaar... eerste indrukken... het is niet raar... het is anders
    Nee echt niet.
    pi_65720020
    Texaans is dat te vergelijken met de rest van 't land?
      woensdag 4 februari 2009 @ 06:01:47 #202
    157960 Okeuj
    Ich habe es nicht gewusst
    pi_65720035
    Mag hopen van niet ;D Kan er zelf nog vrij weinig van zeggen, heb alleen nog maar wat korte tripjes gemaakt naar andere steden (Austin, Fort Worth en Oklahoma city), dus vrij weinig referentie materiaal. Wel afgelopen weekend mn eerste gunshow bezocht hier... Als je langer dan 90 dagen in de VS zit en in het bezit bent van een Texaans rijbewijs kun je gewoon kopen wat je wilt, van kleine handwapens tot de meest enorme sniperrifles. Ook stonden er nog wat standjes met wat literatuur over Hitler en hadden ze ook nog een klassieke nazi vlag (rood met witte cirkel en zwarte swastika) in de uitverkoop.
    Nee echt niet.
      woensdag 4 februari 2009 @ 06:02:14 #203
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_65720036
    Texas, a whole nother country!
      woensdag 4 februari 2009 @ 06:02:51 #204
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_65720037
    Wat doe je in Texas?
      woensdag 4 februari 2009 @ 06:06:14 #205
    157960 Okeuj
    Ich habe es nicht gewusst
    pi_65720041
    Vliegeropleiding op Sheppard AFB.
    Nee echt niet.
      woensdag 4 februari 2009 @ 06:44:26 #206
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65720122
    F-16?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_65720129
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 06:44 schreef maartena het volgende:
    F-16?
    Die zijn toch alweer outdated?
      woensdag 4 februari 2009 @ 08:12:01 #208
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65720704
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 06:45 schreef sig000 het volgende:
    Die zijn toch alweer outdated?
    Nederland vliegt er toch nog in tot minstens 2016 ofzo.... volgens mij wordt ook pas tegen die tijd de eerste JSF opgeleverd.

    Sowieso krijgen Nederlandse gevechtspiloten hun training in de VS, NAVO dealtje, en er is veel meer ruimte hier. Pas na zoveel vlieguren gaan ze in Nederland verder, boven de Waddenzee volgens mij.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_65724211
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 06:06 schreef Okeuj het volgende:
    Vliegeropleiding op Sheppard AFB.
    nice
    pi_65726623
    KRO zendt momenteel een serie uit waarin die opleiding tot F16 piloot wordt gevolgd.

    http://www.topgunholland.kro.nl
    pi_65733568
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 12:00 schreef Mylene het volgende:
    KRO zendt momenteel een serie uit waarin die opleiding tot F16 piloot wordt gevolgd.

    http://www.topgunholland.kro.nl
    Dat heb ik laatst via uitzending gemist zitten kijken! Okeej zat jij daar ook in?
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 4 februari 2009 @ 16:32:55 #212
    157960 Okeuj
    Ich habe es nicht gewusst
    pi_65736042
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 08:12 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Nederland vliegt er toch nog in tot minstens 2016 ofzo.... volgens mij wordt ook pas tegen die tijd de eerste JSF opgeleverd.

    Sowieso krijgen Nederlandse gevechtspiloten hun training in de VS, NAVO dealtje, en er is veel meer ruimte hier. Pas na zoveel vlieguren gaan ze in Nederland verder, boven de Waddenzee volgens mij.
    De eerste F-35 (als testvliegtuig) voor Nederland zal in 2011 of 2012 geleverd worden. Hebben paar weken terug een rondleiding gehad in de fabriek van Lockheed Martin, ook met allerhande presentaties erbij over de JSF en ook hoe Nederland in het hele project zit. Was wel tof.

    Klopt, alle F-16 vliegers gaan naar Sheppard AFB en alle heli vliegers beginnen in Fort Rucker (Alabama).
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 15:20 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Dat heb ik laatst via uitzending gemist zitten kijken! Okeej zat jij daar ook in?
    Ja, ze hebben mij gevolgd van einde KMA tot einde EMVO (dus het vlieggedeelte in Nederland).
    Nee echt niet.
    pi_65738515
    Haha klein wereldje zeg! Ik vond het een leuk programma - zal ook nog eens een tweede aflevering bekijken. Lopen daar wel vrouwen rond of ben je anderhalf jaar lang verstoken van vrouwelijk contact?
    Jesus saves but death prevails.
    pi_65949270
    Ik heb me aangemeld voor een uitwisseling met CSUN (Northridge, in LA). Eind van de maand oid hoor ik of ik mag gaan! Dan ga ik het eerste semester van 2009/2010 (aug-dec).
      woensdag 11 februari 2009 @ 16:08:35 #215
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65952638
    Leuk Janteh!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 11 februari 2009 @ 16:21:00 #216
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_65953127
    Hey, ik ben van de week overgeschakeld op Vonage. Kost $24.99 per maand, je ziet de advertenties wel vaak op TV.... maar voor $6 per maand extra (dus 30.99 in totaal per maand, en met taxes/fees zit je net onder de $35) kun je het "world basic" pakket aanschaffen waarbij je gratis en voor niets naar 17 landen kunt bellen waaronder Nederland.

    Sowieso zitten er bij die $24.99 al de gehele VS, Canada, Puerto Rico, het VK, Frankrijk, Duitsland Italie en Spanje voor niets.... en om Nederland en nog 16 andere landen erbij te krijgen betaal je dus $6 extra.

    Ik betaalde hier voorheen 6 cent per minuut naar Nederland met mijn Pioneer long distance. Voor $6 kon ik dus 100 minuten naar Nederland bellen, en daar kom ik regelmatig overheen, omdat mijn vrouw ook nog wel eens belt met oude vriendinnen uit Nederland enzo. Ook bellen we met regelmaat naar Canada.... ik was voorheen toch al gauw $45 per maand kwijt aan de vaste lijn, een long distance provider, en kleppen naar out of state, Canada, Nederland.

    Nu kun je dus de hele dag blijven kleppen voor niets.

    Geluidskwaliteit is verder perfect en er zitten een hoop features bij.... heb nu VonageTalk op de computer geïnstalleerd, waarmee je dus via je Vonage abbo ook vanaf de computer overal kunt bellen. Ik gebruik dat dan weer niet omdat de telefoon naast me staat, maar het is wel handig voor de caller ID, die ook op de telefoon zit trouwens..... op de laptop zou het handiger zijn, kun je "on the road" gewoon telefoontjes blijven ontvangen op je normale nummer en bellen naar Nederland en weet ik wat. Kan met skype natuurlijk ook allemaal wel, maar het is toch handiger dat je je eigen telefoon kunt oppakken. Als je internet down is, dan forward ie naar je mobieltje.

    Kortom, so far so good..... best een aanrader eigenlijk
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_65955390
    Okeuj, vertel eens wat spoliers? Heeft die jongen met die rode haartjes, Tom geloof ik , de opleiding goed afgerond?
    pi_65955452
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 17:17 schreef Mylene het volgende:
    Okeuj, vertel eens wat spoliers? Heeft die jongen met die rode haartjes, Tom geloof ik , de opleiding goed afgerond?
    Doe maar lekker PM-en - er zijn er meer die die serie kijken
    Jesus saves but death prevails.
    pi_65955586
    Hij kan er toch een spoiler van maken .
    pi_65959042
    Ben bezig met de laatste papieren in te vullen voor een vertrek naar een nieuwe woonplaats genaamd New York vanaf komende zomer. Naarmate de zomer nadert krijg ik meer zin in New York en minder zin in mn huidige woonstad London.

    Vraag me alleen hoe dat gaat worden wat betreft vervoer, woning / school / werk zit allemaal in de buurt van manhattan en ik loop het liefst ipv ander vervoer.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_65960434
    Dan loop je toch? als je het kunt betalen om in Manhattan te wonen moet dat niet zo'n probleem zijn. Hoewel je in de winter waarschijnlijk liever de subway pakt.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_65962827
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:50 schreef Shivo het volgende:
    Dan loop je toch? als je het kunt betalen om in Manhattan te wonen moet dat niet zo'n probleem zijn. Hoewel je in de winter waarschijnlijk liever de subway pakt.
    Ik hoef slechts een percentage van de huur zelf te betalen. En ik vroeg me gewoon meer af of het lopend goed te doen is in manhattan of dat het er zo tievus druk is dat de metro toch misschien wel verstandig is.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      woensdag 11 februari 2009 @ 21:06:49 #223
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_65963483
    Volgens mij is lopen in NYC (weet niet of het (ook) voor manhattan geldt) juist heel populair.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_65963633
    Je kunt prima in Manhattan lopen. Als de afstand te doen is, tenminste. Ik zou er persoonlijk lekker gaan fietsen.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 12 februari 2009 @ 01:39:12 #225
    157960 Okeuj
    Ich habe es nicht gewusst
    pi_65973414
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 17:43 schreef Shivo het volgende:
    Haha klein wereldje zeg! Ik vond het een leuk programma - zal ook nog eens een tweede aflevering bekijken. Lopen daar wel vrouwen rond of ben je anderhalf jaar lang verstoken van vrouwelijk contact?
    Op de basis lopen wel een paar verdwaalde vrouwen rond ja zitten in mijn klas ook drie Amerikaanse dames die dus lekker gaan vliegen. Hier in Wichita falls zie je meer incestgevallen dan normale vrouwen haha. In de grote steden is het wel prima te doen (Austin, Fort Worth, Dallas etc.).
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 17:17 schreef Mylene het volgende:
    Okeuj, vertel eens wat spoliers? Heeft die jongen met die rode haartjes, Tom geloof ik , de opleiding goed afgerond?
    De huidige stand van zaken vwb Tom:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Nee echt niet.
    pi_66001356
    Hallo,
    Ik ga dit jaar naar SB voor 1 jaar ik ga dan naar school (SBCC) ik ben nu opzoek naar een appartementje/room is nog best moeilijk om dit te vinden vanuit Nederland. Misschien heeft iemand nog suggesties?
    Ik zou graag willen weten of dat er nog meer dit jaar naar SB gaan..
    Groetjes Esmee!
    pi_66002638
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 21:21 schreef esmeevoskuilen het volgende:
    Hallo,
    Ik ga dit jaar naar SB voor 1 jaar ik ga dan naar school (SBCC) ik ben nu opzoek naar een appartementje/room is nog best moeilijk om dit te vinden vanuit Nederland. Misschien heeft iemand nog suggesties?
    Ik zou graag willen weten of dat er nog meer dit jaar naar SB gaan..
    Groetjes Esmee!
    santa barbara?
    pi_66002647
    Het helpt vast als je er bij vertelt waar je heen gaat... SB zegt me niet zo veel.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66003627
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 21:52 schreef Shivo het volgende:
    Het helpt vast als je er bij vertelt waar je heen gaat... SB zegt me niet zo veel.
    sbcc: Santa Barbara city college (aldus google)
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 21:21 schreef esmeevoskuilen het volgende:
    Hallo,
    Ik ga dit jaar naar SB voor 1 jaar ik ga dan naar school (SBCC) ik ben nu opzoek naar een appartementje/room is nog best moeilijk om dit te vinden vanuit Nederland. Misschien heeft iemand nog suggesties?
    ....
    kijk voor een kamer op craigslist (kijk bij rooms/shared en apts/housing). Dat is de site om een kamer te vinden. Het kan idd moeilijk zijn om daar een kamer te krijgen vanuit nederland, maar als je in Amerika zit heb je binnen een week wel iets gevonden via die site.
    Toen ik naar SF ging heb ik ook eerst een paar dagen in een hostel gezeten tot ik een kamer gevonden had.

    Craigslist
    hmmmm....WAT???
    pi_66009363
    SB is wel belachelijk duur om te wonen Als je een auto hebt kun je overwegen om in ventura een appartement/kamer te zoeken, ik zit in camarillo
    pi_66045920
    Kan iemand me overigens vertellen waarom de universiteiten je volledige medische dossier nodig hebben?
    Ik heb me namelijk al even een poosje ingeschreven voor universiteit in New York maar had ook blijkbaar nog medische gegevens nodig. Sinds ik geen huisarts heb in london waar ik woon, moest mn vader met mn papiertje even naar de huisarts in mn oude woonplaats in nederland en dat hebben we doorgefaxed. Vage boel!
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zaterdag 14 februari 2009 @ 02:16:00 #232
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_66046214
    Dat kan ik niet. Ik vind het wel redelijk logisch als je toch inwoner wordt van dat land.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 14 februari 2009 @ 02:19:08 #233
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_66046239
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 01:51 schreef sitting_elfling het volgende:
    Kan iemand me overigens vertellen waarom de universiteiten je volledige medische dossier nodig hebben?
    Ik heb me namelijk al even een poosje ingeschreven voor universiteit in New York maar had ook blijkbaar nog medische gegevens nodig. Sinds Aangezien ik geen huisarts heb in london waar ik woon, moest mn vader met mn papiertje even naar de huisarts in mn oude woonplaats in nederland en dat hebben we doorgefaxed. Vage boel!


    En hebben ze nu een Nederlands dossier van jou in handen?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_66046542
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 02:19 schreef wonderer het volgende:

    [..]



    En hebben ze nu een Nederlands dossier van jou in handen?
    Ja, mn huisarts in holland moest allemaal vragen beantwoorden over hoe ik vroeger was, of ik vroeger enige psychische problemen heb gehad, of ik anti-depresiva heb geslikt, of ik eet problemen heb gehad, of er enige problemen in de familie waren, of er enige stress gerelatieerde problemen waren bij jezelf of ook familie wise, en ga zo maar door. Maar het is idd verstuurd
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zaterdag 14 februari 2009 @ 03:12:52 #235
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_66046670
    Men, je Nederlands is wel achteruit gegaan in London

    Overigens kan ik dat soort vragen wel snappen, ze willen natuurlijk niet dat je over een poosje met een machinegeweer gaat zwaaien
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_66050722
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 03:12 schreef wonderer het volgende:
    Men, je Nederlands is wel achteruit gegaan in London

    Overigens kan ik dat soort vragen wel snappen, ze willen natuurlijk niet dat je over een poosje met een machinegeweer gaat zwaaien
    Nederlands gaat er inderdaad niet op vooruit, daarom blijven we stug door fokken. En nu je dat ook zo zegt wat betreft rondzwaaien met een machinegeweer op uni, sja dan is het wel te begrijpen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_66052080
    maar iedereen kan dan toch zo n dossier in mekaar hosselen, kan me niet voorstellen dat ze die huisarts van jou in Nederland helemaal gaan natrekken op betrouwbaarheid....
      zaterdag 14 februari 2009 @ 16:27:24 #238
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_66057014
    Het heeft er mee te maken dat je waarschijnlijk verzekerd wordt en zorg ontvangt via je universiteit. Ik heb hier in Amerika tenminste een huisarts bij mijn universiteit. Je verandert dus eigenlijk van huisarts, en dan is het vrij normaal dat je gewoon je dossier overdraagt.
      zaterdag 14 februari 2009 @ 17:54:21 #239
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_66059369
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 13:23 schreef ASroma het volgende:
    maar iedereen kan dan toch zo n dossier in mekaar hosselen, kan me niet voorstellen dat ze die huisarts van jou in Nederland helemaal gaan natrekken op betrouwbaarheid....
    Maar als het niet waar blijkt, is het valsheid in geschrifte en kunnen je daarop pakken. Net zoals die groene briefjes in het vliegtuig waarbij je moet invullen of je terroristische plannen hebt enzo. Niemand doet dat natuurlijk, maar als ze je pakken, ben je dubbel de lul.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 14 februari 2009 @ 19:36:57 #240
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_66062711
    Die medische formulieren zijn niet voor je visum, maar voor de universiteit.
      zaterdag 14 februari 2009 @ 19:51:29 #241
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_66063180
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 19:36 schreef nickybol het volgende:
    Die medische formulieren zijn niet voor je visum, maar voor de universiteit.
    Dat zegt ie toch ook?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 14 februari 2009 @ 20:30:22 #242
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_66064699
    Ja, en de universiteit gaat je dus geen problemen geven als je verkeerde informatie invult... behalve als je vaccinaties vervalst.
    pi_66069051
    Over een aantal jaar wil ik voor enkele maanden naar de USA, om daar (tijdelijk) te studeren en werken. FYI: Een baan en een visum moeten geen probleem zijn, aangezien ik voor een internationaal accountantskantoor werk.

    Ik heb al een aantal topics doorgelezen, maar er schoten me toch nog wat vragen te binnen:
    - East Coast, West Coast of toch wat in het binnenland?
    - Hoe zijn de Amerikanen in het algemeen? Is het gemakkelijk om, naast werk en studie, contacten te leggen?
    - Is mijn Nederlandse rijbewijs geldig in de USA?
    - And last but not least: Hoe zijn de Amerikaanse vrouwen?
      zondag 15 februari 2009 @ 00:38:18 #244
    138078 Sloffie
    ja, die dus.
    pi_66072467
    Hoi allemaal!

    Ik woon voor een jaar in het prachtige buurland Canada maar om nu een jaar lang naast een mooi land te wonen en er niet langs te gaan is ook zo zonde. Eind april/begin mei ga ik met wat andere mensen een trip maken door Amerika. Dit is de geplande route. Alleen.... Wat raad iedereen die in Amerika woont nu aan om daar écht langs te gaan?

    We hebben ongeveer al een lijstje van wat we gaan doen:
    - American falls
    - Denver
    - Salt Lake City
    - Hoover dam
    - Las Vegas
    - San Diego (en klein stukje mexico)
    - Los Angeles
    - San Francisco
    Maar dat is natuurlijk niet genoeg voor ons...

    Weet iemand nog meer mooie plekken waar we langs kunnen gaan en bezichtigen?

    Alvast bedankt
      zondag 15 februari 2009 @ 00:53:04 #245
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_66072948
    op bezoek bij compier/popolon/wonderer?
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      zondag 15 februari 2009 @ 02:03:38 #246
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66074531
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 00:38 schreef Sloffie het volgende:
    - San Diego (en klein stukje mexico)
    Als dat kleine stukje Mexico, Tijuana is.... dan kun je beter wat meer in San Diego rond touren. Het is een grote tourist trap met een mix van drugssmokkel en apotheken waar je alles kunt krijgen, en een ongewoon hoge criminaliteit. Mexico moet je bezichtigen door OVER de grensstreek heen te vliegen, want de rest van het land is wel mooi.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 15 februari 2009 @ 02:35:44 #247
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_66074988
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 00:38 schreef Sloffie het volgende:
    Hoi allemaal!

    Ik woon voor een jaar in het prachtige buurland Canada maar om nu een jaar lang naast een mooi land te wonen en er niet langs te gaan is ook zo zonde. Eind april/begin mei ga ik met wat andere mensen een trip maken door Amerika. Dit is de geplande route. Alleen.... Wat raad iedereen die in Amerika woont nu aan om daar écht langs te gaan?

    We hebben ongeveer al een lijstje van wat we gaan doen:
    - American falls
    - Denver
    - Salt Lake City
    - Hoover dam
    - Las Vegas
    - San Diego (en klein stukje mexico)
    - Los Angeles
    - San Francisco
    Maar dat is natuurlijk niet genoeg voor ons...

    Weet iemand nog meer mooie plekken waar we langs kunnen gaan en bezichtigen?

    Alvast bedankt
    De oostkust?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 15 februari 2009 @ 02:43:04 #248
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_66075065
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 02:35 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    De oostkust?
    West is vrij standaard, terwijl de geschiedenis juist aan de Oostkust te vinden is. Maar zo cultuur vindingrijk zijn heel veel mensen niet.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 15 februari 2009 @ 02:46:06 #249
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_66075088
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 02:43 schreef popolon het volgende:

    [..]

    West is vrij standaard, terwijl de geschiedenis juist aan de Oostkust te vinden is. Maar zo cultuur vindingrijk zijn heel veel mensen niet.
    Ze willen zien wat ze vvan TV kennen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 15 februari 2009 @ 02:48:53 #250
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_66075114
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 02:46 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ze willen zien wat ze vvan TV kennen.
    Ik vind 't wel best eigenlijk
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 15 februari 2009 @ 02:51:37 #251
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_66075140
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 02:48 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik vind 't wel best eigenlijk
    Scheelt ons toeristen?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 15 februari 2009 @ 02:53:41 #252
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_66075155
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 02:51 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Scheelt ons toeristen?
    Heerlijk die rust en ruimte.

    Daar ben ik hier voor gekomen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_66077347
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 22:45 schreef reaguurdert het volgende:
    Over een aantal jaar wil ik voor enkele maanden naar de USA, om daar (tijdelijk) te studeren en werken. FYI: Een baan en een visum moeten geen probleem zijn, aangezien ik voor een internationaal accountantskantoor werk.

    Ik heb al een aantal topics doorgelezen, maar er schoten me toch nog wat vragen te binnen:
    - East Coast, West Coast of toch wat in het binnenland?
    - Hoe zijn de Amerikanen in het algemeen? Is het gemakkelijk om, naast werk en studie, contacten te leggen?
    - Is mijn Nederlandse rijbewijs geldig in de USA?
    - And last but not least: Hoe zijn de Amerikaanse vrouwen?
    Als je voor een accountantskantoor werkt dan kom je waarschijnlijk in een wat grotere stad terecht, dan is de vraag niet Oost, West of midden, maar uit welke steden je kan kiezen. Want in die stad zal je de meeste tijd doorbrengen, voor eventuele toeristentripjes kan je altijd nog een vliegtuig naar een ander gebied nemen en daar dan een auto huren.

    Het is relatief makkelijk om contacten te leggen, maar met hoe meer mensen je in contact komt hoe hoger de kans is dat er wat goeds tussen zit. Dus je moet er zelf ook wel een beetje moeite voor doen.

    Of je rijbewijs geldig is hangt af van het soort visum. Een Amerikaans rijbewijs ernaast halen is makkelijk en goedkoop, ik betaalde in Californië $28 voor theorie/praktijk/pasje.

    Voor de vrouwen hangt het ervan af waar je zit, er zijn gebieden waar overgewicht vrij veel voorkomt. Als buitenlander ben je over het algemeen net iets interessanter en vaak ook nog eens beter gekleed dan een gemiddelde Amerikaan. Of er wat voor je tussen zit hangt af van waar je naar op zoek bent.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_66079476
    Wellicht meer een vraag voor TRV, maar ik denk dat er hier ook wel mensen zijn die dit weten:

    Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest naar informatie over visa voor de VS, maar ik kom er niet helamaal uit.

    1) Stel ik wil een half jaar tot een jaar rondreizen door de VS en Canada (en evt Mexico), klopt het dat ik voor de VS dan een B2 visum moet hebben?

    2) Stel dat ik ook wil kunnen werken in die periode, bestaat daar dan een ander visum voor? Deze kon ik namelijk niet vinden.

    3) Hoe lang van te voren moet je ongeveer beginnen met de aanvraag?

    Ik hoop dat iemand hier mij wat meer over kan vertellen.
      zondag 15 februari 2009 @ 13:02:17 #255
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_66080190
    je kan altijd zwart werken bij fernandez car wash
    pi_66080748
    In de VS zijn ze, zeker in de huidige tijden, niet echt happig op buitenlanders die simpele baantjes willen hebben. Dus reken maar niet dat je onderweg kunt gaan werken. Wat voor visum je nodig hebt weet ik niet, maar een visum aanvraag duurt toch al snel meer dan een maand.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_66080788
    Dus als ik jouw was zou ik een half jaar van te voren toch wel met de visum aanvraag beginnen, dan ben je in ieder geval op tijd, en kan je nog wat regelen als het afgewezen wordt.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_66082289
    je kunt een toeristen visa aanvragen dit is een B1/B2 visum

    dit geldt voor 6 maanden.

    je vraagt dit aan aan de ambassade.Je maakt een afspraak.
    Je neemt mee: een document met je huidig adres in Nederland( zodat ze niet denken dat je ginder blijft ) , Je bankrekeningafschrift waar dat genoeg saldo opstaat, Waar je gaat verblijven ( als dit bij vrienden is laat ze een brief schrijven en zeggen dat ze je onderdak geven), je passpoort, je afschrift dat je betaalt hebt voor het visum ( ong 100 euro ) je bewijs van goed gedrag en zeden.


    je gaat naar de ambassade: je wacht aan de lokketen, hier geef je je documentatie af, er volg een gesprek, waarom zolang reizen, naar waar, hoeveel geld, wanneer je terugkomt. ze zeggen onmiddelijk of je dit krijgt of niet. na een aantal dagen krijg je je passpoort terug met een visum in voor Amerika.


    Ik heb dit zonder problemen gekregen maar ik woonde toen wel in bij mijn vriend en zijn ouders ( had gezegd dat dit mijn tante was ) Via hun had ik ook een zondag baantje gekregen om op een basketbal tournament te werken zodat ik toch wat cash geld had.
    pi_66090508
    Bedankt voor jullie antwoorden!

    Waarschijnlijk moet het werken dan maar vergeten en het bij reizen houden.

    Is dat visum voor zes maanden nog verder te verlengen?
    pi_66093807
    ja mits je een goede reden kan geven.

    ga je daar enkel reizen of?


    en ik had mijn visum op 2 weken, afspraak gemaakt en kon direct dezelfde week nog gaan... dit was wel in belgie, miss dat het in nederland iets langer wachten is?
    pi_66094276
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 21:21 schreef esmeevoskuilen het volgende:
    Hallo,
    Ik ga dit jaar naar SB voor 1 jaar ik ga dan naar school (SBCC) ik ben nu opzoek naar een appartementje/room is nog best moeilijk om dit te vinden vanuit Nederland. Misschien heeft iemand nog suggesties?
    Ik zou graag willen weten of dat er nog meer dit jaar naar SB gaan..
    Groetjes Esmee!

    nee maar ik verblijf wel regelmatig in San Luis obispo anderhalf uurtje rijden daarvan. We hadden vorig jaar in mijn vriend zijn basketbal team ook europeanen, en het is vrij lastig om een kamer te vinden voor hun. Wij hadden dit voor hun gedaan en via western union stuurden zij ons geld op.

    Je moet ook altijd een paar maanden extra betalen en geld om een kamer te reserveren reken maar 3.000 dollar voorschot. dus als je iemand kent vandaar probeer dan iemand dit te regelen voor jou.

    Ik weet niet hoe snel de kamers daar allemaal vol zitten maar doordat cal poly unief minder studenten aannam kwamen er heel veel kamers vrij.

    Ze zijn daarom ook sneller geneigd om kamers te verhuren aan universiteits mensen dan aan CC mensen omdat deze meer drinken en feestjes geven. in SB kan het er wel nogal eens wild aan toe gaan zeker met halloween .


    ik denk dat de meesten ook niet naar een JC gaan omdat dit nogal vrij duur is? dacht iets van een 15.000 a 20.000 dollar per jaar
      zondag 15 februari 2009 @ 20:17:48 #262
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66095426
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 02:53 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Heerlijk die rust en ruimte.

    Daar ben ik hier voor gekomen.
    Ik dacht dat je voor je vrouw kwam..

    Desalniettemin heb je best gelijk trouwens. Maar het weer in Southern California wil ik echt niet kwijt.... heerlijk, zon voor een groot deel van het jaar. Maar hopelijk gaan we dit jaar een huis kopen, en zoeken we een relatief rustige buurt uit.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 15 februari 2009 @ 20:24:56 #263
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66095722
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 12:43 schreef FloggingMolly het volgende:
    1) Stel ik wil een half jaar tot een jaar rondreizen door de VS en Canada (en evt Mexico), klopt het dat ik voor de VS dan een B2 visum moet hebben?
    Yep, een B2 visum is een toeristenvisum dat voor 6 maanden geldig is. Let even goed op de datum, want het zou wel eens 180 dagen kunnen zijn, en als je reis dan voor 182 dagen planned, kun je wel eens in de problemen komen. Maar je kunt voor de zekerheid natuurlijk altijd boeken binnen die 180 dagen.[/quote]
    quote:
    2) Stel dat ik ook wil kunnen werken in die periode, bestaat daar dan een ander visum voor? Deze kon ik namelijk niet vinden.
    Helaas... een werkvergunning krijg je niet simpel in de VS, daarvoor moet je toch heel wat meer moeite voor doen. En dan gaat het ook altijd om een BAAN, niet om "effe" bijklussen voor vakantiegeld. Tenzij je ergens een beetje zwart bij wil werken, kun je dat wel vergeten. En zwart werken is trouwens ook niet altijd even slim.
    quote:
    3) Hoe lang van te voren moet je ongeveer beginnen met de aanvraag?
    B2 visum kun je 3 tot 4 weken voor de reis aanvragen. Maar omdat je altijd net zal zien dat het toevallig druk is voor een bepaalde reden, zou ik het een maand of twee van te voren doen, gewoon om zeker te zijn van je zaak.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 15 februari 2009 @ 20:55:06 #264
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_66096941
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 20:17 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat je voor je vrouw kwam..

    Desalniettemin heb je best gelijk trouwens. Maar het weer in Southern California wil ik echt niet kwijt.... heerlijk, zon voor een groot deel van het jaar. Maar hopelijk gaan we dit jaar een huis kopen, en zoeken we een relatief rustige buurt uit.
    Tja goed, je kunt in de ogen van vele mensen dan een mooi klimaat hebben, er zitten natuurlijk ook nadelen aan het leven daar. Veel mensen zien dat niet.

    Ik noem het illegalenprobleem, hele Mexicaanse wijken waar nog wel eens wat 'onrust' is, torenhoge huizenprijzen, downtown LA is erg vuil (ook in de lucht), droogte met als gevolg vele bosbranden etc.

    Als ik jou was ging ik wat noordelijker zitten, beetje tegen de grens van OR aan. Toch leuk klimaat, stukken rustiger en veel betaalbaarder. Wel lastig werk zoeken lijkt me op dit moment. Overal trouwens, hier in Michigan zitten we al jaaaren in een recessie.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 15 februari 2009 @ 21:34:04 #265
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66098545
    Tja... ik zit momenteel bij een bedrijf dat winst maakt, ik heb voor dit jaar alweer wat projecten uitgestippeld, en alhoewel de winst minder is dan voorgaande jaren door de economie, zit ik bij een gezond bedrijf, met een gezonde/vriendelijke politiek, en waar geen layoffs plaatsvinden..... Ik denk dat ik hier toch wel blijf zitten in plaats van een kans te nemen en te gaan werken voor een bedrijf dat zeg over een jaar koppie onder gaat.

    Overigens is het in het overgrote deel van Los Angeles vriendelijker/veiliger dan in Detroit tegenwoordig.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 15 februari 2009 @ 21:35:14 #266
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_66098580
    Dat geloof ik graag, ik zit dan ook op een veilige 2.5 uur van Detroit af.

    Grappig genoeg is Grand Rapids juist groeiende.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_66099109
    quote:
    Op zondag 15 februari 2009 20:24 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Yep, een B2 visum is een toeristenvisum dat voor 6 maanden geldig is. Let even goed op de datum, want het zou wel eens 180 dagen kunnen zijn, en als je reis dan voor 182 dagen planned, kun je wel eens in de problemen komen. Maar je kunt voor de zekerheid natuurlijk altijd boeken binnen die 180 dagen.
    [..]

    Helaas... een werkvergunning krijg je niet simpel in de VS, daarvoor moet je toch heel wat meer moeite voor doen. En dan gaat het ook altijd om een BAAN, niet om "effe" bijklussen voor vakantiegeld. Tenzij je ergens een beetje zwart bij wil werken, kun je dat wel vergeten. En zwart werken is trouwens ook niet altijd even slim.
    [..]

    B2 visum kun je 3 tot 4 weken voor de reis aanvragen. Maar omdat je altijd net zal zien dat het toevallig druk is voor een bepaalde reden, zou ik het een maand of twee van te voren doen, gewoon om zeker te zijn van je zaak.
    Dank je!

    Dan zal ik het maar houden op max zes maanden VS zonder te werken.
      dinsdag 17 februari 2009 @ 04:42:04 #268
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_66147187
    hallo allemaal,

    ik zit momenteel voor 5 weekjes (maar) in Farmington Connecticut, een klein dorpje vlakbij Hartford, voor mijn werk (doe onderzoek in een bibliotheek daar). Het bevalt me wel goed, het is hier erg stil, en ik ben vooral bezig met hard werken en maak wat tripjes in mn eentje in de weekenden.

    Alle mensen die ik ben tegengekomen (behalve misschien wat ongeinteresseerde kassa tieners bij de shop&stop) zijn echt heel vriendelijk en behulpzaam.

    enige minpunt tot nog toe: het brood echt om te huilen. iemand een tip waar in een supermarkt ik eetbaar, volkoren (en dan niet van dat volkoren wat ze hier volkoren noemen) zonder enorme zoete sukersmaak kan vinden, dat ook nog eens een beetej houdbaar is? het enige eetbare brood dat ik tot nog toe gevonden heb is italiaans ciabatta, maar dat kan ik niet invriezen... ik ben t na 2 weken echt zat! hollander dat ik ben...

    verder houd ik mn ervaringen bij op mn blogje (in mn signature)
    leuk topic, ik blijf t wel lezen ook als ik terug ben denk ik (ik heb trouwens sereus 10 dagen nog last van mn nederlandse bilogische klokje gehad! is dat normaal??)

    oh ja:
    stop en shop
    GAP
    the mall
    autorijden in een dikke mitsubishi galant (al valt t me op dat de weggebruikers hier in CT een stuk aoscialer zijn dan mij van te voren verteld was over amerikanen!)
    de omgeving in de sneeuw (Farmington valley)

    oh, de 5e week vertrek ik trouwens naar new york. hotel is geregeld, ik moet alleen nog van hartford naar NY en weer terug (voor mn terugvlucht) komen... iemand tips met bagage reizen: trein of bus?? van te voren reserveren of op de bonnefooi?
    Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
    Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
    Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
    pi_66147245
    Bus is goedkoper maar wat minder comfort. Voor beiden zou ik reserveren, als het om het halen van een vlucht gaat.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66152870
    brood? miss dat er ergens in de buurt een World Market is, daar hebben ze roggebrood e.d. of je kunt het roosteren dan is het nog te eten
      dinsdag 17 februari 2009 @ 11:32:00 #271
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66153129
    Amerikaans roggebrood is gewoon bruin brood eigenlijk, als je echt roggebrood wil moet je op zoek naar "Pumpernickel" (niet lachen).
      dinsdag 17 februari 2009 @ 14:47:25 #272
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_66160110
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 04:42 schreef kwakveense het volgende:
    hallo allemaal,

    enige minpunt tot nog toe: het brood echt om te huilen. iemand een tip waar in een supermarkt ik eetbaar, volkoren (en dan niet van dat volkoren wat ze hier volkoren noemen) zonder enorme zoete sukersmaak kan vinden, dat ook nog eens een beetej houdbaar is? het enige eetbare brood dat ik tot nog toe gevonden heb is italiaans ciabatta, maar dat kan ik niet invriezen... ik ben t na 2 weken echt zat! hollander dat ik ben...
    Er is altijd goed brood te krijgen, je moet het alleen even weten te vinden en je haalt 't vaak inderdaad niet in de supermarkt.

    Vraag naar een farmer's market of 'local grocery' store. Daar vind je vaak wat meer gespecialiceerde produkten. En vaak ook verser.

    Ik haal ook vaak brood bij een 'middle eastern' store.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 17 februari 2009 @ 15:34:24 #273
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_66161918
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 14:47 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Er is altijd goed brood te krijgen, je moet het alleen even weten te vinden en je haalt 't vaak inderdaad niet in de supermarkt.

    Vraag naar een farmer's market of 'local grocery' store. Daar vind je vaak wat meer gespecialiceerde produkten. En vaak ook verser.

    Ik haal ook vaak brood bij een 'middle eastern' store.
    helaas, hier in boerenknollenland hebben ze die niet
    ik stap denk ik over op volkoren pittabroodjes, die zag ik wel liggen.
    Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
    Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
    Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
      dinsdag 17 februari 2009 @ 15:35:52 #274
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_66161973
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 05:40 schreef Shivo het volgende:
    Bus is goedkoper maar wat minder comfort. Voor beiden zou ik reserveren, als het om het halen van een vlucht gaat.
    ik hoef gelukkig geen vlucht te halen, ik ga een dag vó;or mijn vlucht al terug naar een hotel met 24 uurs receptie naast het vliegveld- dus als ik maar minder dan 12 uur vertraging op loop

    Ik denk dat het de trein wordt, dan stap ik uit op Penn central, redelijk dichtbij mijn hotel op w48th & 8th, en ik zal van te voren kaartjes reserveren.
    dank voor de tips!
    Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
    Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
    Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
    pi_66161987
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 04:42 schreef kwakveense het volgende:
    enige minpunt tot nog toe: het brood echt om te huilen. iemand een tip waar in een supermarkt ik eetbaar, volkoren (en dan niet van dat volkoren wat ze hier volkoren noemen) zonder enorme zoete sukersmaak kan vinden, dat ook nog eens een beetej houdbaar is? het enige eetbare brood dat ik tot nog toe gevonden heb is italiaans ciabatta, maar dat kan ik niet invriezen... ik ben t na 2 weken echt zat! hollander dat ik ben...
    Eigenlijk moet je in de VS gewoon helemaal geen brood eten. Broodjes zijn over het algemeen wel te eten, maar gesneden brood is eigenlijk altijd te zoet. Oh, en bagels, helemaal een ramp. Gekookt brood... Ik ken overigens Nederlanders die wel pap van die bagels lusten, dus smaken verschillen. 's morgens eet ik cereal (Honey Bunches of Oats) en 's middags eten we buiten de deur. Warm of een broodje. Ook 's avonds eet ik vijf van de zeven dagen buiten de deur. Ideaal!
    quote:
    autorijden in een dikke mitsubishi galant (al valt t me op dat de weggebruikers hier in CT een stuk aoscialer zijn dan mij van te voren verteld was over amerikanen!)
    Mijn ervaring: zowel aan de Oost- als Westkust kunnen ze niet autorijden. In het Mid-Westen is het heerlijk relaxed autorijden. Ik rijd heel defensief, en het is goed om te zien dat de meeste andere autorijders dat ok doen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_66165853
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 01:39 schreef Okeuj het volgende:

    [..]

    De huidige stand van zaken vwb Tom:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Thanks .
    pi_66172983
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 15:36 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Eigenlijk moet je in de VS gewoon helemaal geen brood eten. Broodjes zijn over het algemeen wel te eten, maar gesneden brood is eigenlijk altijd te zoet. Oh, en bagels, helemaal een ramp. Gekookt brood... Ik ken overigens Nederlanders die wel pap van die bagels lusten, dus smaken verschillen. 's morgens eet ik cereal (Honey Bunches of Oats) en 's middags eten we buiten de deur. Warm of een broodje. Ook 's avonds eet ik vijf van de zeven dagen buiten de deur. Ideaal!
    [..]

    Mijn ervaring: zowel aan de Oost- als Westkust kunnen ze niet autorijden. In het Mid-Westen is het heerlijk relaxed autorijden. Ik rijd heel defensief, en het is goed om te zien dat de meeste andere autorijders dat ok doen.
    Inderdaad gewoon geen brood eten! 'S morgens maar ik me 2 burrito's met ei kaas en beef, die eet ik op in de auto onderweg naar het werk. Kop koffie erbij, ideaal!

    Gisteren tijdens een trip naar Frazier Park(CA) heb ik de nodige mensen van de weg af zien slingeren, dan welliswaar vanwege de sneeuw, maar men kan zich hier blijkbaar niet aanpassen aan de weersomstandigheden. Even 2 sfeerfoto's:

    pi_66175045
    Gelukkig heeft CA nog wel geld voor een waarschuwingsbord aan de zijkant van de weg.

    Dit weekend voor het eerst in mijn nieuwe auto naar Maine gereden Gelukkig geen sneeuw deze keer, maar toch blij dat er ABS in zit.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66178352
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 21:22 schreef Shivo het volgende:
    Gelukkig heeft CA nog wel geld voor een waarschuwingsbord aan de zijkant van de weg.

    Dit weekend voor het eerst in mijn nieuwe auto naar Maine gereden Gelukkig geen sneeuw deze keer, maar toch blij dat er ABS in zit.
    ik wil ook ABS, die tweede foto die je ziet, is waar ik vast sta op een ijsplaat
    pi_66185472
    iemand hier die in de buurt van New York woont en zin heeft om tussen 1 en 10 september deze fokker een rondleiding te geven? Beloning, ik betaal het eten erna
    <hr>
      woensdag 18 februari 2009 @ 08:10:19 #281
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66186607
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 21:22 schreef Shivo het volgende:
    Gelukkig heeft CA nog wel geld
    Waar?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 18 februari 2009 @ 16:10:06 #282
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_66202454
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 04:42 schreef kwakveense het volgende:

    enige minpunt tot nog toe: het brood echt om te huilen. iemand een tip waar in een supermarkt ik eetbaar, volkoren (en dan niet van dat volkoren wat ze hier volkoren noemen) zonder enorme zoete sukersmaak kan vinden, dat ook nog eens een beetej houdbaar is? het enige eetbare brood dat ik tot nog toe gevonden heb is italiaans ciabatta, maar dat kan ik niet invriezen... ik ben t na 2 weken echt zat! hollander dat ik ben...
    Ik heb in 200672007 een paar maanden in Danbury, CT gezeten. Daar hadden ze een Trader Joe (een keten van biologische winkels) met heerlijk brood. Zit op een shopping plaza naast de Hilton Garden Inn, op de weg naar Brewster NY.

    Success!
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
      woensdag 18 februari 2009 @ 16:32:06 #283
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66203367
    Trader Joe's heeft inderdaad lekker brood. Verder kun je hier prima goed brood krijgen trouwens..... het is soms even zoeken soms. Zoek ook eens gewoon een bakkerij op ipv een supermarkt, daar kun je ook goed brood krijgen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 18 februari 2009 @ 20:36:29 #284
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66211619
    PALM BIER!

    Men is begonnen met het exporteren van PALM bier, wat in Europa voornamelijk in Nederland en België te krijgen is. Vooralsnog in een aantal "test" gebieden in het Noord-Oosten en Zuid-Westen, en ik woon dus in 1 van de gelukkige gebieden waar 6-packs PALM te krijgen zijn.

    Ook mocht ik afgelopen weekend in een kroeg van een Palmpje genieten, van de tap!

    Zal tijd worden na 7 jaar....

    Palm



    Moest ik even kwijt.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 18 februari 2009 @ 20:55:05 #285
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_66212304
    Oeh, interessant!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_66212457
    Heb vorig jaar een keer in Brooklyn op een terras Palm kunnen drinken, daar was ik toen wel verbaasd over. Maar dit is goed nieuws, een van mijn favoriete bieren!
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 18 februari 2009 @ 21:00:56 #287
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_66212522
    Palm kan echt niet tippen aan de local brews, wat een verschil. 't Is en blijft een macro bier.

    Vind het juist geweldig dat er zoveel lokale bieren van de tap komen. Subliem.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 18 februari 2009 @ 21:53:58 #288
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66214698
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 21:00 schreef popolon het volgende:
    Palm kan echt niet tippen aan de local brews, wat een verschil. 't Is en blijft een macro bier.

    Vind het juist geweldig dat er zoveel lokale bieren van de tap komen. Subliem.
    Oh natuurlijk.... in California barst het ook van de Microbreweries, en kroegen met soms wel 30, 40 verschillende bieren op TAP laat staan wat ze nog op de fles hebben staan.... lokaal, regionaal, nationaal....

    Het Amerikaanse gerstennat van de grote fabrikanten zoals Bud, Miller, etc.... is meestal niet te zuipen, maar de lokale biertjes zijn erg lekker. Een van de restaurants waar ik wel eens kom heeft 5 eigen bieren, lokaal gebrouwd. Ze hebben geloof ik 3 of 4 lokaties, en hun eigen bier word dan bij een lokale brouwer gebrouwen. Het leuke van dit restaurant is dat je een "beer sampler" kunt bestellen..... je krijgt dan een houten rond plankje met 5 glaasjes van een "half-pint" ofwel 25 cl.... zegmaar de glaasjes waar ze in Nederland een HEEL biertje in serveren, met de 5 bieren van de lokale brouwerij. Erg leuk om eens met vrienden het bier te beoordelen.

    Toch was het Palmpje van de TAP dat ik afgelopen weekend dronk toch echt enorm lekker Het six-pack heb ik nog niet opengemaakt, maar dat gaat Vrijdag gebeuren, met een Brabander en zijn vrouw die ik hier ken......

    [ Bericht 20% gewijzigd door maartena op 18-02-2009 22:01:02 ]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_66216594
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 21:00 schreef popolon het volgende:
    Palm kan echt niet tippen aan de local brews, wat een verschil. 't Is en blijft een macro bier.

    Vind het juist geweldig dat er zoveel lokale bieren van de tap komen. Subliem.
    Ik vind het Amerikaanse bier over algemeen niet erg lekker en of het dan van een microbrewery komt interesseert me niet. Het is te bitter naar mijn smaak. Doe mij maar Palm of Hoegaarden. Of Grolsch natuurlijk.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 19 februari 2009 @ 03:02:50 #290
    157960 Okeuj
    Ich habe es nicht gewusst
    pi_66223662
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 22:33 schreef Shivo het volgende:

    [..]
    Of Grolsch natuurlijk.
    Alleen jammer dat het je gelijk 8 dollar voor een 6 packje moet betalen... Maarja, je moet er wat voor over hebben
    Nee echt niet.
      donderdag 19 februari 2009 @ 03:32:02 #291
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_66223840
    quote:
    Op woensdag 18 februari 2009 22:33 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ik vind het Amerikaanse bier over algemeen niet erg lekker en of het dan van een microbrewery komt interesseert me niet. Het is te bitter naar mijn smaak. Doe mij maar Palm of Hoegaarden. Of Grolsch natuurlijk.
    Tja ik hou daar juist van, vooral de ales. Daarbij is Grolsch, Bud, Amstel etc. gewoon water.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_66224180
    quote:
    Op donderdag 19 februari 2009 03:32 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Tja ik hou daar juist van, vooral de ales. Daarbij is Grolsch, Bud, Amstel etc. gewoon water.
    Heiligschennis! Het huis van mijn ouders is vlakbij de Grolsch fabriek; wij hadden een extra leiding naast het kraanwater vroeger. Gaat niks boven Grolsch voor mij!
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 19 februari 2009 @ 07:48:52 #293
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66224509
    Tja.... Mijn Opa had een KROEG waar Grolsch getapt werd.... en ook aan de andere kant van de familie was Grolsch het standaard bier. Tukkers

    DUS: Als ik moet kiezen voor een "normale pilsener", dan heeft Grolsch inderdaad de voorkeur.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_66263250
    Zeg lui.

    Ik had bij de paspoort / greencard controle op het vliegveld van Philadelphia dit keer wat mot met de immigratieofficier. De afgelopen twee jaar ben ik zes keer door zo'n controle heen gegaan, en dat was iedere keer een heel normale afhandeling.

    Maar dit keer kreeg ik echt hele vreemde vragen en de officier nam niet eens de moeite om fatsoenlijk Engels te spreken. Nu komt dat wel vaker voor, vooral met de Hispanics, maar op mijn "excuse me?" kwam wel een hele lange zucht en nog meer maffe vragen. Zoals "which were the last two places you visited?". "When was the last time you left the country before this visit?" (terwijl hij nota bene dat zo in mijn paspoort op kon zoeken). Ik neem aan dat de goede man met zijn verkeerde been uit bed was gestapt, maar ik heb grote moeite met mensen die hun positie misbruiken voor power trips, en vraag me af of er andere kaaskoppen zijn die zo'n ervaring hebben.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 20 februari 2009 @ 01:55:50 #295
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_66263333
    Nooit meegemaakt en ik vlieg toch wel een paar keer per jaar. Misschien had 'ie een slechte dag.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 20 februari 2009 @ 01:58:49 #296
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_66263362
    Dat zijn toch standaard vragen? Tenminste... ik krijg wel altijd de vraag hoe lang ik ben weggeweest en waar ik was enzo.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 20 februari 2009 @ 02:08:16 #297
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_66263459
    Ja maar niet zo onfatsoenlijk als ik het goed begrijp.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_66263740
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 01:58 schreef wonderer het volgende:
    Dat zijn toch standaard vragen? Tenminste... ik krijg wel altijd de vraag hoe lang ik ben weggeweest en waar ik was enzo.
    Zekers. De standaardvragen zijn "hoe lang je weg bent geweest?" of "wat was het doel van je reis?". Tot op zekere hoogte niks mis mee. Maar vragen als "wanneer heb je voor deze reis voor het laatst het land verlaten", of "welke twee steden heb je voor het laatst bezocht" hebben MI een wel erg hoog "Jeopardy" gehalte. What's next? Noem twee bars die je bezocht hebt terwijl je in Amsterdam was? Noem drie vogels beginnende met een D die in Nederland voorkomen?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_66263758
    Nu ik er aan terugdenk, begin ik me weer op te winden. Hoe veel illegale Mexicanen zijn er het land binnen gekomen terwijl ik als greencardhouder en belastingbetaler in de tweede ronde van Jeopardy een antwoord moest vinden op de vraag "When was the last time you left the country before this visit?"

    De INS stelt duidelijk de verkeerde prioriteiten, en het belachelijke is dat wij voor die onzin betalen, dmv een "security fee".

    "We thank you for your patience, but these measures are necessary for your safety and the safety of the other passengers." Dat klonk echt uit de speakers toen we voor de tweede keer (in Belgie hadden we dat circus ook al gehad) door de controle heen moesten. Alsof die Belgen geen goede controle uit kunnen voeren. Het is natuurlijk gewoon werkverschaffing, om een stel TSA medewerkers aan de slag te houden, en het beroerde is dat niemand zich daar ook maar het minst over verbaast.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 20-02-2009 02:55:55 ]
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      vrijdag 20 februari 2009 @ 03:02:01 #300
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_66263834
    Het vreemde is dat je er nu mee komt, dit soort praktijken zijn natuurlijk al jaren aan de gang, met dank aan de patriot act o.a. Je hebt nu een mindere ervaring achter de rug maar goed....
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 20 februari 2009 @ 05:43:38 #301
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66264343
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 01:49 schreef Lyrebird het volgende:
    Zeg lui.

    Ik had bij de paspoort / greencard controle op het vliegveld van Philadelphia dit keer wat mot met de immigratieofficier. De afgelopen twee jaar ben ik zes keer door zo'n controle heen gegaan, en dat was iedere keer een heel normale afhandeling.

    Maar dit keer kreeg ik echt hele vreemde vragen en de officier nam niet eens de moeite om fatsoenlijk Engels te spreken. Nu komt dat wel vaker voor, vooral met de Hispanics, maar op mijn "excuse me?" kwam wel een hele lange zucht en nog meer maffe vragen. Zoals "which were the last two places you visited?". "When was the last time you left the country before this visit?" (terwijl hij nota bene dat zo in mijn paspoort op kon zoeken).
    Valt tegen denk ik.... de meeste EU landen geven geen stempel in een Nederlands paspoort, dus je had wellicht 10 landen in de EU kunnen bezoeken, en geen stempel gekregen. En sowieso geven ook niet alle landen een stempel, ik ben ook wel eens de VS binnengekomen zonder stempel. (Vanuit Canada dan wel, per vliegtuig).

    Ook ben je in geval van dubbele nationaliteit ook niet verplicht om een ander paspoort te laten zien. Een vriendin van me bijvoorbeeld is Iranese en als die naar haar moeder op bezoek gaat, komt ze op Iraans paspoort Iran binnen, en op Amerikaans paspoort weer de VS binnen.

    Kortom, niet geheel gek die vraag.
    quote:
    Ik neem aan dat de goede man met zijn verkeerde been uit bed was gestapt, maar ik heb grote moeite met mensen die hun positie misbruiken voor power trips, en vraag me af of er andere kaaskoppen zijn die zo'n ervaring hebben.
    Nooit problemen mee gehad. Naast vliegen ben ik ook diverse malen de Canadese grens per auto overgestoken.... en ook de Mexicaanse grens (en dan bij Tijunana, een van de zwaarst bewaakte grensovergangen). Nooit is er echt meer gevraagd.... even goed kijken naar paspoort en green-card, en zonder problemen door.

    Na 2006 natuurlijk helemaal geen problemen meer..... maar een vriendelijk "Welcome Home" met het teruggeven van mijn blauwe paspoort.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')