Ah, noemen ze je daarom bananenman?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:21 schreef Bananenman het volgende:
Even snel: waarom staat het water in de wc's zo achterlijk hoog hier? Viel me vorig jaar in NY ook al op, maar ik merk het nu hier ook weer. Super irritant, bij elke schijtbeurt is je reet kletsnat en hangt je slurf zo ongeveer in het water
Ik had wel zin in een échte winter, maar wat er nu aan de gang is is misschien wat overdreven jaquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:51 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wees blij dat je er NIET zit, 't is net de noordpool hier
Inderdaad, en op een plateau spoelt een dikke drol niet eens altijd weg. In Nederlandse plonswc's staat het waterniveau zo laag dat je veel meer spettert. In de Amerikaanse ligt de drol al half in het water voor die er uit is, dus geen gespetter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:32 schreef popolon het volgende:
Tja ik ben het al gewend, 't is veel relaxter dan wanneer de drol op zo'n plateau blijft liggen met al die aroma's om je heen.
Vind het wel grappig, die gigantische verschillen. Ben ik als Nederlander niet echt gewend natuurlijkquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:19 schreef Lyrebird het volgende:
Vannacht was het hier -20 graden. Echt niet normaal. Vanochtend stonden er ook heel wat mensen over hun motor gebogen, omdat auto's niet wilden starten. Vooral Volkswagens/Audi's hadden het moeilijk.
Daar kwam ik dus net ook achter. School gesloten.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:23 schreef ID-Tweak het volgende:
ennnn vandaag os het martin Luther King Dayik heb een lekker lang weekend
de dag is weer voorbijquote:Op maandag 19 januari 2009 17:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar kwam ik dus net ook achter. School gesloten.Gelukkig heb ik een sleutel.
geen excuus ! http://www.msnbc.com had het livequote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:56 schreef wonderer het volgende:
Ik heb geen kabel in de kelder
Da's trouwens niet waar, maar de modem zit erop aangesloten en niet de tv
Daar ben ik ook nog eens geweest voor een bezoek, op het Beckman Institute dat verbonden is aan UC Irvine. Schtterende campus; heerlijk weer.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:59 schreef Bananenman het volgende:
Ik kom voor het weekend jouw kant op Maartena, vertrek zo naar Irvine om daar even een kijkje te nemen op de universiteit. Dat is vlakbij waar jij woont toch?
Yep, 15 minuten ofzo.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:59 schreef Bananenman het volgende:
Ik kom voor het weekend jouw kant op Maartena, vertrek zo naar Irvine om daar even een kijkje te nemen op de universiteit. Dat is vlakbij waar jij woont toch?
Feli!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:31 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik krijg net bericht dat ik nu officieel permanent resident benDe daadwerkelijke green card moet binnen drie weken door de bus vallen
Thanks! Het heeft al met al 6.5 maanden geduurd, dus dat valt op zich wel mee.quote:
En hoeveel $$??quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:41 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Thanks! Het heeft al met al 6.5 maanden geduurd, dus dat valt op zich wel mee.
Daar heb ik het liever niet overquote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:31 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik krijg net bericht dat ik nu officieel permanent resident benDe daadwerkelijke green card moet binnen drie weken door de bus vallen
Als het kan het liefst allebeiquote:Op dinsdag 27 januari 2009 02:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Over 5 jaar staatsburgerschap, of blijf je liever Nederlander?
Idem.... Iets meer denk ik, het verhuizen van een pallet vol dozen met persoonlijke spullen kostte 1500 euro, vliegtickets met 7 koffers kostte ook e.e.a. natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:30 schreef popolon het volgende:
Ik denk dat wij rond de $1500/$2000 in totaal kwijt waren, dus inclusief de hele toestand om te emigreren ook.
Als je met een Amerikaanse trouwt, dan kan dat.... en nog wat sneller ook, binnen 3 jaar ipv 5 jaar. Het zou natuurlijk kunnen dat Nederland de wet wijzigt en ook in "normale" gevallen de dubbele nationaliteit mogelijk gaat maken, maar reken daar niet op met Wilders en z'n 20 zetels in de peilingen.....quote:
Hoe moeilijk was die inburgeringstoets?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 02:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Over 5 jaar staatsburgerschap, of blijf je liever Nederlander?
Niet echt moeilijk. Op uscis.gov kun je ergens een toets doen om te zien hoeveel je weet. Mijn schoonbroer gaf me voor kerst een stel boeken waaronder Citizenship for Dummiesquote:Op dinsdag 27 januari 2009 03:30 schreef wonderer het volgende:
Hoe moeilijk was die inburgeringstoets?Mijn drie jaar zijn bijna voorbij namelijk en zo'n paspoort is wel handig...
Ik ben met een Amerikaanse getrouwd, dus dat zit wel goedquote:Op dinsdag 27 januari 2009 02:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je met een Amerikaanse trouwt, dan kan dat.... en nog wat sneller ook, binnen 3 jaar ipv 5 jaar. Het zou natuurlijk kunnen dat Nederland de wet wijzigt en ook in "normale" gevallen de dubbele nationaliteit mogelijk gaat maken, maar reken daar niet op met Wilders en z'n 20 zetels in de peilingen.....
Heb je een Nederlandse vriendin/vrouw, dan wordt het kiezen ben ik bang. Trouwen is sowieso verplicht als je de Nederlandse wil behouden, samen-hokken geldt niet.
Het biedt dus geen voordelen om een visum te krijgen. Net zoals in bv. Nederland dus eigenlijk. Ik neem aan dat een visum in principe ook niet nodig is om een huis te kopen (hoewel het praktisch gezien makkelijker is)....quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef popolon het volgende:
Iedereen kan in principe een huis kopen tegen, vaak wel, hogere rente en de aanbetaling moet zo'n 15% a 20% zijn.
Dit geeft je echter geen enkele reden om een visum te bemachtigen.
Is niet nodig, klopt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het biedt dus geen voordelen om een visum te krijgen. Net zoals in bv. Nederland dus eigenlijk. Ik neem aan dat een visum in principe ook niet nodig is om een huis te kopen (hoewel het praktisch gezien makkelijker is)....
Weet ik veel.quote:Hoe zit het belastingtechnisch?
*amazon oproept*quote:Op dinsdag 27 januari 2009 05:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Niet echt moeilijk. Op uscis.gov kun je ergens een toets doen om te zien hoeveel je weet. Mijn schoonbroer gaf me voor kerst een stel boeken waaronder Citizenship for Dummies- Dat eens doorlezen, en je weet alles
Dan kun je 3 jaar na datum op de Green Card de aanvraag doen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:24 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik ben met een Amerikaanse getrouwd, dus dat zit wel goed
Zo klopt het iets beter.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef popolon het volgende:
Iedereen met een Social Security Number (SSN) kan in principe een huis kopen tegen, vaak wel, hogere rente en de aanbetaling moet zo'n 15% a 20% zijn.
Dit geeft je echter geen enkele reden om een visum te bemachtigen.
Dacht ik ook maar is niet zo. Google er maar eens op.quote:
Je kunt een huis kopen met een Social Security Number. Het is in bepaalde gevallen mogelijk een Social Security Number te krijgen zonder een visum, bijv. voor de aankoop van een huis.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:53 schreef Halcon het volgende:
Het biedt dus geen voordelen om een visum te krijgen. Net zoals in bv. Nederland dus eigenlijk. Ik neem aan dat een visum in principe ook niet nodig is om een huis te kopen (hoewel het praktisch gezien makkelijker is)....
Hoe zit het belastingtechnisch?
quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:06 schreef Achmed666 het volgende:
Hoe zijn mensen in Amerika????????????Ik hoor altijd dat mensen daar heel arrogant zijn en associal
Wat een arrogante en asociale reply zeg!quote:
Ja. En alle Nederlanders dragen klompen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:06 schreef Achmed666 het volgende:
Hoe zijn mensen in Amerika????????????Ik hoor altijd dat mensen daar heel arrogant zijn en associal
Ik heb nu m'n green card, dus ik kan niet anders meerquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat een arrogante en asociale reply zeg! [ afbeelding ]
En van wie hoor je dat?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:06 schreef Achmed666 het volgende:
"Achmed666" hoort dat waarschijnlijk van zijn Marokkaanse vriendjes, die hoogstwaarschijnlijk geen van allen ooit bij een Amerikaanse familie aan de keukentafel hebben gezeten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:14 schreef wonderer het volgende:
En van wie hoor je dat?
harstikke gezellig joh!quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:06 schreef Achmed666 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb het toch nog even nagevraagd en ik heb toch wel een visum nodigquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je een paar maanden in Canada verblijft, is het geen enkel probleem om een nieuw toeristenvisum te krijgen om naar de VS te gaan. Met legitimatie en geldig Canadees visum mag je zonder problemen wel vaker op en neer.... Ik zit nu in Canada, en mijn Canadese familie (inclusief 1 aangetrouwde Filipijnse met Canadese verblijfsvergunning) gaat om de haverklap heen en weer naar de VS. Tegenwoordig moet het met paspoort vanwege nieuwe regels, maar dat is allemaal geen probleem.
Aangezien je lang, en legaal in Canada verblijft zie ik weinig problemen met een vakantie aan het einde van je werkperiode.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:03 schreef maartena het volgende:
[..]
"Achmed666" hoort dat waarschijnlijk van zijn Marokkaanse vriendjes, die hoogstwaarschijnlijk geen van allen ooit bij een Amerikaanse familie aan de keukentafel hebben gezeten.
Hmm, sta ik verbaasd over. Ik weet dat ze moeilijk doen als je lang in de VS wil blijven, maar volgens mij als je een visum hebt voor Canada, dan mag je best een dag of wat de grens over gaan, en naderhand een maand of twee rondreizen. Maar zekere voor het onzekere nemen dan maar.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:26 schreef kepler het volgende:
Ik heb het toch nog even nagevraagd en ik heb toch wel een visum nodig
Amerika, Canada en Mexico worden als 1 land gezien als het om visums gaat. Dat 90-dagen visum is dus niet genoeg, ondanks (of juist doordat) dat ik dus een paar maanden in Canada woon/werk. Ik ga dit visum gewoon in Australie regelen, want daar heb ik nu geen tijd meer voor
Van wie HOOR je dan dat ze arrogant en asociaal zijn?quote:
I confirm!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:13 schreef nickybol het volgende:
maar de meerderheid bestaat uit gewoon normale en aardige mensen.
Inderdaad. De gemiddelde Amerikaan is volgens mij een stuk behulpzamer en vriendelijker dan de gemiddelde Nederlander. Althans dat is mijn ervaring hierquote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:45 schreef IrCute het volgende:
Ik vind amerikanen vaak eigenlijk een stuk beleefder dan nederlanders..verder ook heel open en aardig.
En toch heb ik liever een nep-beleefde "How are you", dan de chagarijnige kop van een Blokker miep omdat je het WAAGT (na je werk zo snel mogelijk erheen) om om 17:55 een Blokker binnen te stappen en vragen te stellen over stofzuigerzakken.....quote:Op zondag 1 februari 2009 12:25 schreef Wackyduck het volgende:
Een heleboel van die Amerikaanse beleefdheid is natuurlijk ook verschrikkelijk nep.
Mijn vrouw voor het eerst in Nederland, loopt door de winkelstraat heen, en zegt tegen iedereen "hi" of lacht gewoon naar iedereen, vrolijk als ze is..... Komt ze thuis met wat boodschappen: "Why is nobody smiling here?"quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:45 schreef IrCute het volgende:
Ik vind amerikanen vaak eigenlijk een stuk beleefder dan nederlanders..verder ook heel open en aardig.
Er is een verschil tussen "materialistisch" en "egoïstisch".quote:Op zondag 1 februari 2009 06:13 schreef Marlous_ het volgende:
maar ik vind ze eerlijk gezegd wel enigszins egoistischer.
De Gated Communities zijn niet echt zo gevormd om niet open te staan tegenover anderen, maar om criminaliteit te voorkomen. Een Gated Community heeft doorgaans een erg LAAG inbraakspercentage, en tevens is het zo dat in een land waar de auto koning is, in zo'n Gated Community je kind nog echt veilig op straat kan spelen zonder dat je bang hoeft te zijn voor "enge mannen" etc.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:25 schreef Shivo het volgende:
Je hebt gelijk hoor Maarten... maar tegelijkertijd zijn gated communities niet mijn idee van open staan voor anderen. Net als dat mensen hier natuurlijk liever geen belasting betalen en al helemaal niet als dat ten goede moet komen aan sociale voorzieningen. In persoon zijn mensen hier wel vriendelijker, maar kwa politiek natuurlijk niet. Niet dat ik dat veroordeel, maar het is wel anders.
Ik bedoel meer op service en diensten, niet zozeer de overheidsregels.quote:dat van die regels benden moet ik trouwens ook nog tegenkomen... is dat iets van de West coast?
In nederland mag je eisen dat de airco(/verwarming dus bij ons) gefixed word terwijl tegelijk de huur met niet meer dan 1.1% p.jaar mag stijgen.quote:
Nou tijdens de super bowling ??dat van het weekend was Met Bruce Springsteen optreden.Ik zag helemaal geen rellen na afloop terwijl dat in Nederland altijd is,waar een klein niet groot in isquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:03 schreef maartena het volgende:
[..]
"Achmed666" hoort dat waarschijnlijk van zijn Marokkaanse vriendjes, die hoogstwaarschijnlijk geen van allen ooit bij een Amerikaanse familie aan de keukentafel hebben gezeten.
Ik ken een paar mensen die er ervaring mee hebben. Het is er erg mooi, maar bereid je voor op een hoop sneeuw!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 05:40 schreef PimPamPetten het volgende:
Iemand die hier ervaring heeft met wonen in upstate New York?
Wat mogelijk scheelt is dat het nogal prijzig is om bij de Superbowl te zijn. Zeker als je team ongeveer 3500 km verderop speelt.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:24 schreef Achmed666 het volgende:
[..]
Nou tijdens de super bowling ??dat van het weekend was Met Bruce Springsteen optreden.Ik zag helemaal geen rellen na afloop terwijl dat in Nederland altijd is,waar een klein niet groot in is
Ja, de steden zijn nogal "rust belty".quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:17 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik vind upstate New York nogal mistroostig. Maar het heeft ook wel mooie plekken. En veel sneeuw!
En de blanke buitenwijken?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:24 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Ja, de steden zijn nogal "rust belty".
Ach, als je uitgeskied bent ga je weer ergens anders naartoe en kom je weer terug in de zomerquote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:32 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Ik ken een paar mensen die er ervaring mee hebben. Het is er erg mooi, maar bereid je voor op een hoop sneeuw!
Sowieso heb je hier weinig sportrellen. Niet dat het NOOIT gebeurd, maar als het gebeurd is het een zeldzaamheid. De laatste keer dat ik me het kan herinneren dat het bij mij in de buurt gebeurde was toen de Lakers de NBA cup wonnen in 2003 of zo, er werd toen zeg maar iets te veel gefeest in sommige wijken.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:24 schreef Achmed666 het volgende:
Nou tijdens de super bowling ??dat van het weekend was Met Bruce Springsteen optreden.Ik zag helemaal geen rellen na afloop terwijl dat in Nederland altijd is,waar een klein niet groot in is
Maar dat maakt niks uit ook is het hier alleen de thuis ploeg welkom dan nog weten ze het tot rellen komen hierquote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:17 schreef Shivo het volgende:
[..]
Wat mogelijk scheelt is dat het nogal prijzig is om bij de Superbowl te zijn. Zeker als je team ongeveer 3500 km verderop speelt.
Ik vind upstate New York nogal mistroostig. Maar het heeft ook wel mooie plekken. En veel sneeuw!
De blanke buitenwijken in upstate NY zijn niet helemaal hetzelfde als de blanke buitenwijken van pak em beet Houston. Upstate NY is niet het meest economisch welvarend gedeelte van New England.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:31 schreef PimPamPetten het volgende:
Daar is het toch prima uithouden?
En momenteel is het nog schrijnender eigenlijk. Veel fabrieken (manufacturing) daar die gesloten zijn de afgelopen twee jaar, omdat de Chinezen alles goedkoper kunnen maken.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:17 schreef Shivo het volgende:
Upstate NY is niet het meest economisch welvarend gedeelte van New England.
Ja, maar je hebt ook steden met TWEE baseball, hockey, of basketball teams, zoals bijvoorbeeld in Los Angeles en New York. (New Jersey meegerekend). En dat zijn vaak behoorlijk rivaliserende teams. Een ander voorbeeld is New York Yankees vs. Boston Red Sox, een van de grootste sportrivalen die de VS kent.... en met 2 en een half uur afstand is het niet veel anders dan Ajax vs. PSV - of bijv. Liverpool vs. Chelsea.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:17 schreef Shivo het volgende:
Wat mogelijk scheelt is dat het nogal prijzig is om bij de Superbowl te zijn. Zeker als je team ongeveer 3500 km verderop speelt.
Ajax en PSV zijn geen rivalen, maar concurrenten.quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt ook steden met TWEE baseball, hockey, of basketball teams, zoals bijvoorbeeld in Los Angeles en New York. (New Jersey meegerekend). En dat zijn vaak behoorlijk rivaliserende teams. Een ander voorbeeld is New York Yankees vs. Boston Red Sox, een van de grootste sportrivalen die de VS kent.... en met 2 en een half uur afstand is het niet veel anders dan Ajax vs. PSV - of bijv. Liverpool vs. Chelsea.
Geen idee waarom dat hier niet aan de orde van de dag is met sportwedstrijden en zoveel sporten, maar ik ben blij dat ik gewoon zonder gezeik naar een wedstrijd kan.
In Nederland en Europa zijn er ook bijna nooit rellen hoor.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:24 schreef Achmed666 het volgende:
[..]
Kijk even naar het verschil tussen zo'n beetje elk Europees land en de VS:quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:12 schreef TC03 het volgende:
In Nederland en Europa zijn er ook bijna nooit rellen hoor.
Als je in Tuscon zat kreeg je gratis Pr0n.quote:Op woensdag 4 februari 2009 03:15 schreef Vampz het volgende:
Amerika, WAT een land!! Had eerst behoorlijke vooroordelen over dit land maar ik zit er nu 2 weken voor mn werk, en echt een geweldig land! Heb zondag de superbowl mogen meemaken in phoenix, wat een sfeer in de stad. En nog maar niks over het heerlijke weertje hier!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |