Ah, noemen ze je daarom bananenman?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:21 schreef Bananenman het volgende:
Even snel: waarom staat het water in de wc's zo achterlijk hoog hier? Viel me vorig jaar in NY ook al op, maar ik merk het nu hier ook weer. Super irritant, bij elke schijtbeurt is je reet kletsnat en hangt je slurf zo ongeveer in het water
Ik had wel zin in een échte winter, maar wat er nu aan de gang is is misschien wat overdreven jaquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:51 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wees blij dat je er NIET zit, 't is net de noordpool hier
Inderdaad, en op een plateau spoelt een dikke drol niet eens altijd weg. In Nederlandse plonswc's staat het waterniveau zo laag dat je veel meer spettert. In de Amerikaanse ligt de drol al half in het water voor die er uit is, dus geen gespetter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:32 schreef popolon het volgende:
Tja ik ben het al gewend, 't is veel relaxter dan wanneer de drol op zo'n plateau blijft liggen met al die aroma's om je heen.
Vind het wel grappig, die gigantische verschillen. Ben ik als Nederlander niet echt gewend natuurlijkquote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:19 schreef Lyrebird het volgende:
Vannacht was het hier -20 graden. Echt niet normaal. Vanochtend stonden er ook heel wat mensen over hun motor gebogen, omdat auto's niet wilden starten. Vooral Volkswagens/Audi's hadden het moeilijk.
Daar kwam ik dus net ook achter. School gesloten.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:23 schreef ID-Tweak het volgende:
ennnn vandaag os het martin Luther King Dayik heb een lekker lang weekend
de dag is weer voorbijquote:Op maandag 19 januari 2009 17:55 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar kwam ik dus net ook achter. School gesloten.Gelukkig heb ik een sleutel.
geen excuus ! http://www.msnbc.com had het livequote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:56 schreef wonderer het volgende:
Ik heb geen kabel in de kelder
Da's trouwens niet waar, maar de modem zit erop aangesloten en niet de tv
Daar ben ik ook nog eens geweest voor een bezoek, op het Beckman Institute dat verbonden is aan UC Irvine. Schtterende campus; heerlijk weer.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:59 schreef Bananenman het volgende:
Ik kom voor het weekend jouw kant op Maartena, vertrek zo naar Irvine om daar even een kijkje te nemen op de universiteit. Dat is vlakbij waar jij woont toch?
Yep, 15 minuten ofzo.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:59 schreef Bananenman het volgende:
Ik kom voor het weekend jouw kant op Maartena, vertrek zo naar Irvine om daar even een kijkje te nemen op de universiteit. Dat is vlakbij waar jij woont toch?
Feli!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:31 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik krijg net bericht dat ik nu officieel permanent resident benDe daadwerkelijke green card moet binnen drie weken door de bus vallen
Thanks! Het heeft al met al 6.5 maanden geduurd, dus dat valt op zich wel mee.quote:
En hoeveel $$??quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:41 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Thanks! Het heeft al met al 6.5 maanden geduurd, dus dat valt op zich wel mee.
Daar heb ik het liever niet overquote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:31 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik krijg net bericht dat ik nu officieel permanent resident benDe daadwerkelijke green card moet binnen drie weken door de bus vallen
Als het kan het liefst allebeiquote:Op dinsdag 27 januari 2009 02:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Over 5 jaar staatsburgerschap, of blijf je liever Nederlander?
Idem.... Iets meer denk ik, het verhuizen van een pallet vol dozen met persoonlijke spullen kostte 1500 euro, vliegtickets met 7 koffers kostte ook e.e.a. natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:30 schreef popolon het volgende:
Ik denk dat wij rond de $1500/$2000 in totaal kwijt waren, dus inclusief de hele toestand om te emigreren ook.
Als je met een Amerikaanse trouwt, dan kan dat.... en nog wat sneller ook, binnen 3 jaar ipv 5 jaar. Het zou natuurlijk kunnen dat Nederland de wet wijzigt en ook in "normale" gevallen de dubbele nationaliteit mogelijk gaat maken, maar reken daar niet op met Wilders en z'n 20 zetels in de peilingen.....quote:
Hoe moeilijk was die inburgeringstoets?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 02:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Over 5 jaar staatsburgerschap, of blijf je liever Nederlander?
Niet echt moeilijk. Op uscis.gov kun je ergens een toets doen om te zien hoeveel je weet. Mijn schoonbroer gaf me voor kerst een stel boeken waaronder Citizenship for Dummiesquote:Op dinsdag 27 januari 2009 03:30 schreef wonderer het volgende:
Hoe moeilijk was die inburgeringstoets?Mijn drie jaar zijn bijna voorbij namelijk en zo'n paspoort is wel handig...
Ik ben met een Amerikaanse getrouwd, dus dat zit wel goedquote:Op dinsdag 27 januari 2009 02:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je met een Amerikaanse trouwt, dan kan dat.... en nog wat sneller ook, binnen 3 jaar ipv 5 jaar. Het zou natuurlijk kunnen dat Nederland de wet wijzigt en ook in "normale" gevallen de dubbele nationaliteit mogelijk gaat maken, maar reken daar niet op met Wilders en z'n 20 zetels in de peilingen.....
Heb je een Nederlandse vriendin/vrouw, dan wordt het kiezen ben ik bang. Trouwen is sowieso verplicht als je de Nederlandse wil behouden, samen-hokken geldt niet.
Het biedt dus geen voordelen om een visum te krijgen. Net zoals in bv. Nederland dus eigenlijk. Ik neem aan dat een visum in principe ook niet nodig is om een huis te kopen (hoewel het praktisch gezien makkelijker is)....quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef popolon het volgende:
Iedereen kan in principe een huis kopen tegen, vaak wel, hogere rente en de aanbetaling moet zo'n 15% a 20% zijn.
Dit geeft je echter geen enkele reden om een visum te bemachtigen.
Is niet nodig, klopt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het biedt dus geen voordelen om een visum te krijgen. Net zoals in bv. Nederland dus eigenlijk. Ik neem aan dat een visum in principe ook niet nodig is om een huis te kopen (hoewel het praktisch gezien makkelijker is)....
Weet ik veel.quote:Hoe zit het belastingtechnisch?
*amazon oproept*quote:Op dinsdag 27 januari 2009 05:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Niet echt moeilijk. Op uscis.gov kun je ergens een toets doen om te zien hoeveel je weet. Mijn schoonbroer gaf me voor kerst een stel boeken waaronder Citizenship for Dummies- Dat eens doorlezen, en je weet alles
Dan kun je 3 jaar na datum op de Green Card de aanvraag doen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:24 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik ben met een Amerikaanse getrouwd, dus dat zit wel goed
Zo klopt het iets beter.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef popolon het volgende:
Iedereen met een Social Security Number (SSN) kan in principe een huis kopen tegen, vaak wel, hogere rente en de aanbetaling moet zo'n 15% a 20% zijn.
Dit geeft je echter geen enkele reden om een visum te bemachtigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |