Nederland vliegt er toch nog in tot minstens 2016 ofzo.... volgens mij wordt ook pas tegen die tijd de eerste JSF opgeleverd.quote:Op woensdag 4 februari 2009 06:45 schreef sig000 het volgende:
Die zijn toch alweer outdated?
nicequote:Op woensdag 4 februari 2009 06:06 schreef Okeuj het volgende:
Vliegeropleiding op Sheppard AFB.
Dat heb ik laatst via uitzending gemist zitten kijken! Okeej zat jij daar ook in?quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:00 schreef Mylene het volgende:
KRO zendt momenteel een serie uit waarin die opleiding tot F16 piloot wordt gevolgd.
http://www.topgunholland.kro.nl
De eerste F-35 (als testvliegtuig) voor Nederland zal in 2011 of 2012 geleverd worden. Hebben paar weken terug een rondleiding gehad in de fabriek van Lockheed Martin, ook met allerhande presentaties erbij over de JSF en ook hoe Nederland in het hele project zit. Was wel tof.quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Nederland vliegt er toch nog in tot minstens 2016 ofzo.... volgens mij wordt ook pas tegen die tijd de eerste JSF opgeleverd.
Sowieso krijgen Nederlandse gevechtspiloten hun training in de VS, NAVO dealtje, en er is veel meer ruimte hier. Pas na zoveel vlieguren gaan ze in Nederland verder, boven de Waddenzee volgens mij.
Ja, ze hebben mij gevolgd van einde KMA tot einde EMVO (dus het vlieggedeelte in Nederland).quote:Op woensdag 4 februari 2009 15:20 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dat heb ik laatst via uitzending gemist zitten kijken! Okeej zat jij daar ook in?
Doe maar lekker PM-en - er zijn er meer die die serie kijkenquote:Op woensdag 11 februari 2009 17:17 schreef Mylene het volgende:
Okeuj, vertel eens wat spoliers? Heeft die jongen met die rode haartjes, Tom geloof ik, de opleiding goed afgerond?
Ik hoef slechts een percentage van de huur zelf te betalen. En ik vroeg me gewoon meer af of het lopend goed te doen is in manhattan of dat het er zo tievus druk is dat de metro toch misschien wel verstandig is.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:50 schreef Shivo het volgende:
Dan loop je toch? als je het kunt betalen om in Manhattan te wonen moet dat niet zo'n probleem zijn. Hoewel je in de winter waarschijnlijk liever de subway pakt.
Op de basis lopen wel een paar verdwaalde vrouwen rond jaquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:43 schreef Shivo het volgende:
Haha klein wereldje zeg! Ik vond het een leuk programma - zal ook nog eens een tweede aflevering bekijken. Lopen daar wel vrouwen rond of ben je anderhalf jaar lang verstoken van vrouwelijk contact?
De huidige stand van zaken vwb Tom:quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:17 schreef Mylene het volgende:
Okeuj, vertel eens wat spoliers? Heeft die jongen met die rode haartjes, Tom geloof ik, de opleiding goed afgerond?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee echt niet.
santa barbara?quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:21 schreef esmeevoskuilen het volgende:
Hallo,
Ik ga dit jaar naar SB voor 1 jaar ik ga dan naar school (SBCC) ik ben nu opzoek naar een appartementje/room is nog best moeilijk om dit te vinden vanuit Nederland. Misschien heeft iemand nog suggesties?
Ik zou graag willen weten of dat er nog meer dit jaar naar SB gaan..
Groetjes Esmee!
sbcc: Santa Barbara city collegequote:Op donderdag 12 februari 2009 21:52 schreef Shivo het volgende:
Het helpt vast als je er bij vertelt waar je heen gaat... SB zegt me niet zo veel.
kijk voor een kamer op craigslist (kijk bij rooms/shared en apts/housing). Dat is de site om een kamer te vinden. Het kan idd moeilijk zijn om daar een kamer te krijgen vanuit nederland, maar als je in Amerika zit heb je binnen een week wel iets gevonden via die site.quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:21 schreef esmeevoskuilen het volgende:
Hallo,
Ik ga dit jaar naar SB voor 1 jaar ik ga dan naar school (SBCC) ik ben nu opzoek naar een appartementje/room is nog best moeilijk om dit te vinden vanuit Nederland. Misschien heeft iemand nog suggesties?
....
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Kan iemand me overigens vertellen waarom de universiteiten je volledige medische dossier nodig hebben?
Ik heb me namelijk al even een poosje ingeschreven voor universiteit in New York maar had ook blijkbaar nog medische gegevens nodig. Sinds Aangezien ik geen huisarts heb in london waar ik woon, moest mn vader met mn papiertje even naar de huisarts in mn oude woonplaats in nederland en dat hebben we doorgefaxed. Vage boel!
Ja, mn huisarts in holland moest allemaal vragen beantwoorden over hoe ik vroeger was, of ik vroeger enige psychische problemen heb gehad, of ik anti-depresiva heb geslikt, of ik eet problemen heb gehad, of er enige problemen in de familie waren, of er enige stress gerelatieerde problemen waren bij jezelf of ook familie wise, en ga zo maar door. Maar het is idd verstuurdquote:Op zaterdag 14 februari 2009 02:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
En hebben ze nu een Nederlands dossier van jou in handen?
Nederlands gaat er inderdaad niet op vooruit, daarom blijven we stug door fokken. En nu je dat ook zo zegt wat betreft rondzwaaien met een machinegeweer op uni, sja dan is het wel te begrijpen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 03:12 schreef wonderer het volgende:
Men, je Nederlands is wel achteruit gegaan in London
Overigens kan ik dat soort vragen wel snappen, ze willen natuurlijk niet dat je over een poosje met een machinegeweer gaat zwaaien
Maar als het niet waar blijkt, is het valsheid in geschrifte en kunnen je daarop pakken. Net zoals die groene briefjes in het vliegtuig waarbij je moet invullen of je terroristische plannen hebt enzo. Niemand doet dat natuurlijk, maar als ze je pakken, ben je dubbel de lul.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:23 schreef ASroma het volgende:
maar iedereen kan dan toch zo n dossier in mekaar hosselen, kan me niet voorstellen dat ze die huisarts van jou in Nederland helemaal gaan natrekken op betrouwbaarheid....
Dat zegt ie toch ook?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:36 schreef nickybol het volgende:
Die medische formulieren zijn niet voor je visum, maar voor de universiteit.
Als dat kleine stukje Mexico, Tijuana is.... dan kun je beter wat meer in San Diego rond touren. Het is een grote tourist trap met een mix van drugssmokkel en apotheken waar je alles kunt krijgen, en een ongewoon hoge criminaliteit. Mexico moet je bezichtigen door OVER de grensstreek heen te vliegen, want de rest van het land is wel mooi.quote:Op zondag 15 februari 2009 00:38 schreef Sloffie het volgende:
- San Diego (en klein stukje mexico)
De oostkust?quote:Op zondag 15 februari 2009 00:38 schreef Sloffie het volgende:
Hoi allemaal!
Ik woon voor een jaar in het prachtige buurland Canada maar om nu een jaar lang naast een mooi land te wonen en er niet langs te gaan is ook zo zonde. Eind april/begin mei ga ik met wat andere mensen een trip maken door Amerika. Dit is de geplande route. Alleen.... Wat raad iedereen die in Amerika woont nu aan om daar écht langs te gaan?
We hebben ongeveer al een lijstje van wat we gaan doen:
- American falls
- Denver
- Salt Lake City
- Hoover dam
- Las Vegas
- San Diego (en klein stukje mexico)
- Los Angeles
- San Francisco
Maar dat is natuurlijk niet genoeg voor ons...
Weet iemand nog meer mooie plekken waar we langs kunnen gaan en bezichtigen?
Alvast bedankt
West is vrij standaard, terwijl de geschiedenis juist aan de Oostkust te vinden is. Maar zo cultuur vindingrijk zijn heel veel mensen niet.quote:
Ze willen zien wat ze vvan TV kennen.quote:Op zondag 15 februari 2009 02:43 schreef popolon het volgende:
[..]
West is vrij standaard, terwijl de geschiedenis juist aan de Oostkust te vinden is. Maar zo cultuur vindingrijk zijn heel veel mensen niet.
Ik vind 't wel best eigenlijkquote:Op zondag 15 februari 2009 02:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ze willen zien wat ze vvan TV kennen.
Scheelt ons toeristen?quote:
Heerlijk die rust en ruimte.quote:
Als je voor een accountantskantoor werkt dan kom je waarschijnlijk in een wat grotere stad terecht, dan is de vraag niet Oost, West of midden, maar uit welke steden je kan kiezen. Want in die stad zal je de meeste tijd doorbrengen, voor eventuele toeristentripjes kan je altijd nog een vliegtuig naar een ander gebied nemen en daar dan een auto huren.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:45 schreef reaguurdert het volgende:
Over een aantal jaar wil ik voor enkele maanden naar de USA, om daar (tijdelijk) te studeren en werken. FYI: Een baan en een visum moeten geen probleem zijn, aangezien ik voor een internationaal accountantskantoor werk.
Ik heb al een aantal topics doorgelezen, maar er schoten me toch nog wat vragen te binnen:
- East Coast, West Coast of toch wat in het binnenland?
- Hoe zijn de Amerikanen in het algemeen? Is het gemakkelijk om, naast werk en studie, contacten te leggen?
- Is mijn Nederlandse rijbewijs geldig in de USA?
- And last but not least: Hoe zijn de Amerikaanse vrouwen?
quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:21 schreef esmeevoskuilen het volgende:
Hallo,
Ik zou graag willen weten of dat er nog meer dit jaar naar SB gaan..
Groetjes Esmee!
Ik dacht dat je voor je vrouw kwam..quote:Op zondag 15 februari 2009 02:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Heerlijk die rust en ruimte.
Daar ben ik hier voor gekomen.
Yep, een B2 visum is een toeristenvisum dat voor 6 maanden geldig is. Let even goed op de datum, want het zou wel eens 180 dagen kunnen zijn, en als je reis dan voor 182 dagen planned, kun je wel eens in de problemen komen. Maar je kunt voor de zekerheid natuurlijk altijd boeken binnen die 180 dagen.[/quote]quote:Op zondag 15 februari 2009 12:43 schreef FloggingMolly het volgende:
1) Stel ik wil een half jaar tot een jaar rondreizen door de VS en Canada (en evt Mexico), klopt het dat ik voor de VS dan een B2 visum moet hebben?
Helaas... een werkvergunning krijg je niet simpel in de VS, daarvoor moet je toch heel wat meer moeite voor doen. En dan gaat het ook altijd om een BAAN, niet om "effe" bijklussen voor vakantiegeld. Tenzij je ergens een beetje zwart bij wil werken, kun je dat wel vergeten. En zwart werken is trouwens ook niet altijd even slim.quote:2) Stel dat ik ook wil kunnen werken in die periode, bestaat daar dan een ander visum voor? Deze kon ik namelijk niet vinden.
B2 visum kun je 3 tot 4 weken voor de reis aanvragen. Maar omdat je altijd net zal zien dat het toevallig druk is voor een bepaalde reden, zou ik het een maand of twee van te voren doen, gewoon om zeker te zijn van je zaak.quote:3) Hoe lang van te voren moet je ongeveer beginnen met de aanvraag?
Tja goed, je kunt in de ogen van vele mensen dan een mooi klimaat hebben, er zitten natuurlijk ook nadelen aan het leven daar. Veel mensen zien dat niet.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik dacht dat je voor je vrouw kwam..![]()
Desalniettemin heb je best gelijk trouwens. Maar het weer in Southern California wil ik echt niet kwijt.... heerlijk, zon voor een groot deel van het jaar. Maar hopelijk gaan we dit jaar een huis kopen, en zoeken we een relatief rustige buurt uit.
Dank je!quote:Op zondag 15 februari 2009 20:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep, een B2 visum is een toeristenvisum dat voor 6 maanden geldig is. Let even goed op de datum, want het zou wel eens 180 dagen kunnen zijn, en als je reis dan voor 182 dagen planned, kun je wel eens in de problemen komen. Maar je kunt voor de zekerheid natuurlijk altijd boeken binnen die 180 dagen.
[..]
Helaas... een werkvergunning krijg je niet simpel in de VS, daarvoor moet je toch heel wat meer moeite voor doen. En dan gaat het ook altijd om een BAAN, niet om "effe" bijklussen voor vakantiegeld. Tenzij je ergens een beetje zwart bij wil werken, kun je dat wel vergeten. En zwart werken is trouwens ook niet altijd even slim.
[..]
B2 visum kun je 3 tot 4 weken voor de reis aanvragen. Maar omdat je altijd net zal zien dat het toevallig druk is voor een bepaalde reden, zou ik het een maand of twee van te voren doen, gewoon om zeker te zijn van je zaak.
Er is altijd goed brood te krijgen, je moet het alleen even weten te vinden en je haalt 't vaak inderdaad niet in de supermarkt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 04:42 schreef kwakveense het volgende:
hallo allemaal,
enige minpunt tot nog toe: het broodecht om te huilen. iemand een tip waar in een supermarkt ik eetbaar, volkoren (en dan niet van dat volkoren wat ze hier volkoren noemen) zonder enorme zoete sukersmaak kan vinden, dat ook nog eens een beetej houdbaar is? het enige eetbare brood dat ik tot nog toe gevonden heb is italiaans ciabatta, maar dat kan ik niet invriezen... ik ben t na 2 weken echt zat! hollander dat ik ben...
helaas, hier in boerenknollenland hebben ze die nietquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Er is altijd goed brood te krijgen, je moet het alleen even weten te vinden en je haalt 't vaak inderdaad niet in de supermarkt.
Vraag naar een farmer's market of 'local grocery' store. Daar vind je vaak wat meer gespecialiceerde produkten. En vaak ook verser.
Ik haal ook vaak brood bij een 'middle eastern' store.
ik hoef gelukkig geen vlucht te halen, ik ga een dag vó;or mijn vlucht al terug naar een hotel met 24 uurs receptie naast het vliegveld- dus als ik maar minder dan 12 uur vertraging op loopquote:Op dinsdag 17 februari 2009 05:40 schreef Shivo het volgende:
Bus is goedkoper maar wat minder comfort. Voor beiden zou ik reserveren, als het om het halen van een vlucht gaat.
Eigenlijk moet je in de VS gewoon helemaal geen brood eten. Broodjes zijn over het algemeen wel te eten, maar gesneden brood is eigenlijk altijd te zoet. Oh, en bagels, helemaal een ramp. Gekookt brood...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 04:42 schreef kwakveense het volgende:
enige minpunt tot nog toe: het broodecht om te huilen. iemand een tip waar in een supermarkt ik eetbaar, volkoren (en dan niet van dat volkoren wat ze hier volkoren noemen) zonder enorme zoete sukersmaak kan vinden, dat ook nog eens een beetej houdbaar is? het enige eetbare brood dat ik tot nog toe gevonden heb is italiaans ciabatta, maar dat kan ik niet invriezen... ik ben t na 2 weken echt zat! hollander dat ik ben...
Mijn ervaring: zowel aan de Oost- als Westkust kunnen ze niet autorijden. In het Mid-Westen is het heerlijk relaxed autorijden. Ik rijd heel defensief, en het is goed om te zien dat de meeste andere autorijders dat ok doen.quote:autorijden in een dikke mitsubishi galant(al valt t me op dat de weggebruikers hier in CT een stuk aoscialer zijn dan mij van te voren verteld was over amerikanen!)
quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:39 schreef Okeuj het volgende:
[..]
De huidige stand van zaken vwb Tom:ThanksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Inderdaad gewoon geen brood eten!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je in de VS gewoon helemaal geen brood eten. Broodjes zijn over het algemeen wel te eten, maar gesneden brood is eigenlijk altijd te zoet. Oh, en bagels, helemaal een ramp. Gekookt brood...Ik ken overigens Nederlanders die wel pap van die bagels lusten, dus smaken verschillen. 's morgens eet ik cereal (Honey Bunches of Oats) en 's middags eten we buiten de deur. Warm of een broodje. Ook 's avonds eet ik vijf van de zeven dagen buiten de deur. Ideaal!
[..]
Mijn ervaring: zowel aan de Oost- als Westkust kunnen ze niet autorijden. In het Mid-Westen is het heerlijk relaxed autorijden. Ik rijd heel defensief, en het is goed om te zien dat de meeste andere autorijders dat ok doen.
ik wil ook ABS, die tweede foto die je ziet, is waar ik vast sta op een ijsplaatquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:22 schreef Shivo het volgende:
Gelukkig heeft CA nog wel geld voor een waarschuwingsbord aan de zijkant van de weg.
Dit weekend voor het eerst in mijn nieuwe auto naar Maine geredenGelukkig geen sneeuw deze keer, maar toch blij dat er ABS in zit.
Waar?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:22 schreef Shivo het volgende:
Gelukkig heeft CA nog wel geld
Ik heb in 200672007 een paar maanden in Danbury, CT gezeten. Daar hadden ze een Trader Joe (een keten van biologische winkels) met heerlijk brood. Zit op een shopping plaza naast de Hilton Garden Inn, op de weg naar Brewster NY.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 04:42 schreef kwakveense het volgende:
Oh natuurlijk.... in California barst het ook van de Microbreweries, en kroegen met soms wel 30, 40 verschillende bieren op TAP laat staan wat ze nog op de fles hebben staan.... lokaal, regionaal, nationaal....quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:00 schreef popolon het volgende:
Palm kan echt niet tippen aan de local brews, wat een verschil. 't Is en blijft een macro bier.
Vind het juist geweldig dat er zoveel lokale bieren van de tap komen. Subliem.
Ik vind het Amerikaanse bier over algemeen niet erg lekker en of het dan van een microbrewery komt interesseert me niet. Het is te bitter naar mijn smaak. Doe mij maar Palm of Hoegaarden. Of Grolsch natuurlijk.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:00 schreef popolon het volgende:
Palm kan echt niet tippen aan de local brews, wat een verschil. 't Is en blijft een macro bier.
Vind het juist geweldig dat er zoveel lokale bieren van de tap komen. Subliem.
Alleen jammer dat het je gelijk 8 dollar voor een 6 packje moet betalen... Maarja, je moet er wat voor over hebbenquote:
Tja ik hou daar juist van, vooral de ales. Daarbij is Grolsch, Bud, Amstel etc. gewoon water.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:33 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik vind het Amerikaanse bier over algemeen niet erg lekker en of het dan van een microbrewery komt interesseert me niet. Het is te bitter naar mijn smaak. Doe mij maar Palm of Hoegaarden. Of Grolsch natuurlijk.
Heiligschennis!quote:Op donderdag 19 februari 2009 03:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Tja ik hou daar juist van, vooral de ales. Daarbij is Grolsch, Bud, Amstel etc. gewoon water.
Zekers. De standaardvragen zijn "hoe lang je weg bent geweest?" of "wat was het doel van je reis?". Tot op zekere hoogte niks mis mee. Maar vragen als "wanneer heb je voor deze reis voor het laatst het land verlaten", of "welke twee steden heb je voor het laatst bezocht" hebben MI een wel erg hoog "Jeopardy" gehalte. What's next? Noem twee bars die je bezocht hebt terwijl je in Amsterdam was? Noem drie vogels beginnende met een D die in Nederland voorkomen?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:58 schreef wonderer het volgende:
Dat zijn toch standaard vragen? Tenminste... ik krijg wel altijd de vraag hoe lang ik ben weggeweest en waar ik was enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |