Leuke openingszin, heeej schatje wil je mijn banaan waxen???? Maar even serieus, dat met insekticiden gebeurd idd met gewassen die je voor het eten pelt/schilt, en we hebben allemaal geleerd dat we fruit moeten wassen voor het eten, toch? En dit is nog maar 1 verouderd patent, het is 20 jaar geleden ingediend, en sinds die tijd zijn er veel strengere maatregelen mbt het gebruik van insekticiden. Dit patent zegt alleen iets over de manier van aanbrengen, niet over doseringen of wat je er mee aanbrengt. En al helemaal niks over verf, waar dhr. Lambiekje mee schermde..quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben niet zo op de hoogte van fruitwaxing.(En nee: ook niet van een banaan in de was zetten!
)
Daar voorziet de codex ook in, toch wel handig..quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:34 schreef ToT het volgende:
Nou volgens mij worden er nog best wel giftige stoffen over groente en fruit heen gespoten. In hoeverre dit specifieke anti-schimmel middel giftig voor de mens is, weet ik uiteraard niet.
Ik ben het eens met het eerste.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:34 schreef ToT het volgende:
Nou volgens mij worden er nog best wel giftige stoffen over groente en fruit heen gespoten. In hoeverre dit specifieke anti-schimmel middel giftig voor de mens is, weet ik uiteraard niet.
leuk het wassen maar het wordt dus grof over de gaard gestrood. Dus het zit ook op de grond wat in de grond wordt getrokken. Het gif zit door en door in het fruit. Fruit onder de kraan afspoelen is dus nergens goed voor. Gif krijg je toch binnen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Leuke openingszin, heeej schatje wil je mijn banaan waxen???? Maar even serieus, dat met insekticiden gebeurd idd met gewassen die je voor het eten pelt/schilt, en we hebben allemaal geleerd dat we fruit moeten wassen voor het eten, toch? En dit is nog maar 1 verouderd patent, het is 20 jaar geleden ingediend, en sinds die tijd zijn er veel strengere maatregelen mbt het gebruik van insekticiden. Dit patent zegt alleen iets over de manier van aanbrengen, niet over doseringen of wat je er mee aanbrengt. En al helemaal niks over verf, waar dhr. Lambiekje mee schermde..
ToT had het over verven.. ik begon toen over waxen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hoezo? Het van een laagje was voorzien van fruit is een algemeen gebruikte techniek binnen de levensmiddelen sector, dat doen ze overigens ook met dropjes, en ook voor meubels en parketvloeren doet het wonderen... Lambiekje heeft het over verven, en dat is toch wel heel wat anders lijkt me, en daar fiets hij weer fluitend aan voorbij as usual...
Even om je geheugen op te frissen dan maar..quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:49 schreef Lambiekje het volgende:
sinaasappelen/mandarijnen worden beschilderd/ gewaxd en gepolijst of hoe je het ook wil noemen
Druiven worden zowiezo niet aangeraden..quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:43 schreef ToT het volgende:
Maar mocht het bijvoorbeeld ook met druiven enzo op gaan, dan vind ik het al een heel stuk minder prettig.
Leve de vooruitgang, gelukkig heb ik zelf n hele grote druif in de tuin.quote:Geen van de druiven was vrij van bestrijdingsmiddelen.
http://www.weetwatjeeet.n(...)ten/druiven2008.html
Het eerste bewijs moet ik nog zien. En linkjes naar vage websites, die een hoop nonsens verwikkelen in een lang verhaal wat nog niks beantwoordt, ken ik ook wel.quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Gast het zijn al lang geen complotten meer. Dat de volkskrant e.d. het niet benoemd maakt het nog niet minder waar.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:57 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Het eerste bewijs moet ik nog zien. En linkjes naar vage websites, die een hoop nonsens verwikkelen in een lang verhaal wat nog niks beantwoordt, ken ik ook wel.
Even een persoonlijke vraag: Loop je wel eens over straat, en kijk je om je heen en beoordeel je mensen of ze wel te vertrouwen zijn? Zie je wel eens mensen waarvan je denkt: goh die Illuminati-agent zou wel eens een paar chemicaliën in het fruit kunnen pompen! In de gaten houden die hap!? Ik ben daar echt benieuwd naar namelijk.
Zoals Resonancer met het druif-chart laat zien.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:24 schreef Resonancer het volgende:
Leve de vooruitgang, gelukkig heb ik zelf n hele grote druif in de tuin.
Omdat je schopt tegen alles was vast zit maakt je niet 'verstandig' en 'verlicht'. Ik noem het eerder beangstigend. En natuurlijk; ik stel vraagtekens bij besluiten (bij heel veel van dit kabinet, om eerlijk te zijn), zie je mij er snel een topic over openen dat ALLES wat de overheid doet ons probeert te nekken?quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
Zoals Resonancer met het druif-chart laat zien.
Fruit eten is van groot belang teminste dat zegt men. Maar ondertussen is het wel zo besmeurd met pesticiden en andere grappen & grollen, bestempeld als potentieel gevaar. Maar nee de autoriteiten zeggen dat het oke is. Dus het is oke.
Maar jij laat je te gemakkelijk misleiden door onjuistheden van autoriteit. Dus wie is hier in wezen nu stom bezig. Ik, die alles wat overheid en autoriteit verkondigd tegen aanschopt, of jij die alles voor Pepijnenburg slikt zonder enige vraagtekens te stellen en mij te beschuldigen van dom handelen.
quote:Op maandag 22 december 2008 17:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
31/12/2009 gaat deze waanzin in
Kijk nu maar eerst voor dat je loopt te miepen.
het is moeilijk discussiëren met jou, vrind...quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
je denkt toch niet dat meteen op dag 1 het goed en wel is doorgevoerd. Het heeft incubatietijd nodig.
knip
Je weet niet waar je het over hebt ook he? De Nato is voor wat heel anders opgericht dan de Codex, waar zie jij de verbinding tussen een militaire alliantie en de kwaliteit van voedsel?quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:32 schreef Lambiekje het volgende:
En Resonancer heb je de lezing van OT al bekeken?
Het is wel gigantisch verweven met elkaar met NATO/EU/VS/WTO. Ik denk toch echt niet dat het zo maar wat los loopt deze codex. Er wordt te gemakkelijk over gedaan. Terwijl het wel eens de aller grootste aanslag op de westerse mens is in de geschiedenis. Dit is geen plaatselijke bom die afgaat op een of ander centraal station. Nee het is meer een chronische bom die globaal nonstop afgaat.
Dat is dus al een foute strekking naar mijn idee. Wat ik NIET kan begrijpen is dat je voor één partij moet stemmen. Ik heb nog NOOIT voor een partij gehad van ja dat is het. Er moet gewoon een profiel aan gelegd worden van elke burger die zijn voorkeuren opgeeft voor welk doel. En dat kan je gaande weg, bij per kwartaal bijwerken. Ik zeg nu maar wat : Dat je zegt voor arbeidsvoorwaarden PVDA, school D66, verkeer/waterstaat VVD integratie PVV. Ook zou het zo moeten zijn dat we per direct een clown als Ab Klink de laan uit kunnen sturen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:21 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Omdat je schopt tegen alles was vast zit maakt je niet 'verstandig' en 'verlicht'. Ik noem het eerder beangstigend. En natuurlijk; ik stel vraagtekens bij besluiten (bij heel veel van dit kabinet, om eerlijk te zijn), zie je mij er snel een topic over openen dat ALLES wat de overheid doet ons probeert te nekken?
Wat voor politieke stroming heb je, als ik vragen mag? Of doe je niet aan stemmen omdat je sowieso niemand vertrouwt?
Had je dit artikel van Laibow, die ik eerder al geplaatst had hier gezien.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:46 schreef Goelie het volgende:
Die hele codex alimentarius is allemaal voor populatie reductie bedacht.
Jij wilt een profiel aan leggen van elke Nederlander??????????? Dat zal dan ook centraal geregistreerd moeten worden, anders heb je er niks aan, in zeg een database of zo? Ik meen me een vrij recent topic te herinneren waar je behoorlijk van leer trok tegen alles wat centraal geregistreerd werd, en dat was DNA, iets wat vaststaat, en waar je dus ook niks aan kan veranderen, en wat an-sich ook helemaal niks zegt over je meningen/geloofsovertuignig etc. Dat soor dingen kunnen veranderen, wat nou als ze denken te constateren dat jij aan het radicaliseren bent, en je even door de AIVD laten schaduwen, voordat je met een jerrycan diesel en een paar zakken pokon in je badkuip wat gaat lopen mengen... Maar wat jij voorstelt, bestaat trouwens al een aantal jaren in de vorm van de kieswijzer.......quote:Op woensdag 24 december 2008 09:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is dus al een foute strekking naar mijn idee. Wat ik NIET kan begrijpen is dat je voor ''een partij moet stemmen. Ik heb nog NOOIT voor een partij gehad van ja dat is het. Er moet gewoon een profiel aan gelegd worden van elke burger die zijn voorkeuren opgeeft voor welk doel. En dat kan je gaan de weg, bij per kwartaal bijwerken. Ik zeg nu maar wat : Dat je zegt voor arbeidsvoorwaarden PVDA, school D66, verkeer/waterstaat VVD integratie PVV. Ook zou het zo moeten zijn dat we per direct een clown als Ab Klink de laan uit kunnen sturen.
Oh Ik heb uit ballorigheid destijds op Pim gestemt. Dat was voor mijn 'knowledge'-era
Ook vind het raarrr dat je op school elk vak op een bepaald niveau moet doen. Dat haalt kwaliteiten van iemand gewoon geheel onderuit. Ik had negens en tienen voor wis/natuurkunde maar voor Frans zat ik te knoeien (vieren en vijfen) en deed ik dus daarom HAVO. Waarom zou het niet mogelijk zijn om natuurkunde op VWO, Frans op HAVO, Engels op VWO. Dat haalt naar mijn idee veel potentie naar boven. Als er toch van die dwangmatige profielen zijn wat bespottelijk is, het heeft totaal geen aansluiting op vervolg opleidingen. Maar zo als je vast wel weet is het instituut school er om leerlingen zo vlak en creatiefloos te onderwijzen. Het is een staatsgevangenis waarbij onder dwang gevaarlijk onzin wordt aangepraat.
Dat moet drastisch anders. En ja zo als ziet heb ik het nog niet geheel vervloekt. Meer keuzevrijheid, eigen niveau per vak en geen uur-schema.
hoezo moeilijke discussie?quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:23 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
[..]
het is moeilijk discussiëren met jou, vrind...![]()
Normaal heeft een warenWET besluit een doorvoertijd van 1-2 jaar. Dan zetten we de weddenschap op 2-1-2012 (vermits dat niet op zondag valt..).
Deal?
Wil je je eigen tekortkomingen niet op anderen projecteren? Ik heb geen kanker, scheurbuik, etc etc.. Sterker nog, ik voel me on top of the world, en zwaar in lovequote:Op woensdag 24 december 2008 09:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Had je dit artikel van Laibow, die ik eerder al geplaatst had hier gezien.
Het is gewoon f*cking briljant te noemen. Mensen nemen kanker, scheurbuiken, impotentie, onvruchtbaarheid, dementie of andere epileptische aandoeningen voor lief. Want de overheid heeft het beste met u voor. Maar onder tussen rotten wel je ledenmaten en ingewanden weg.
wow nee, zieke shit, effe lezen..quote:Op woensdag 24 december 2008 09:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Had je dit artikel van Laibow, die ik eerder al geplaatst had hier gezien.
Het is gewoon f*cking briljant te noemen. Mensen nemen kanker, scheurbuiken, impotentie, onvruchtbaarheid, dementie of andere epileptische aandoeningen voor lief. Want de overheid heeft het beste met u voor. Maar onder tussen rotten wel je ledenmaten en ingewanden weg.
tell em!quote:Op woensdag 24 december 2008 09:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is dus al een foute strekking naar mijn idee. Wat ik NIET kan begrijpen is dat je voor één partij moet stemmen. Ik heb nog NOOIT voor een partij gehad van ja dat is het. Er moet gewoon een profiel aan gelegd worden van elke burger die zijn voorkeuren opgeeft voor welk doel. En dat kan je gaande weg, bij per kwartaal bijwerken. Ik zeg nu maar wat : Dat je zegt voor arbeidsvoorwaarden PVDA, school D66, verkeer/waterstaat VVD integratie PVV. Ook zou het zo moeten zijn dat we per direct een clown als Ab Klink de laan uit kunnen sturen.
Oh Ik heb uit ballorigheid destijds op Pim gestemt. Dat was voor mijn 'knowledge'-era
Ook vind het raarrr dat je op school elk vak op een bepaald niveau moet doen. Dat haalt kwaliteiten van iemand gewoon geheel onderuit. Ik had negens en tienen voor wis/natuurkunde maar voor Frans zat ik te knoeien (vieren en vijfen) en deed ik dus daarom HAVO. Waarom zou het niet mogelijk zijn om natuurkunde op VWO, Frans op HAVO, Engels op VWO. Dat haalt naar mijn idee veel potentie naar boven. Als er toch van die dwangmatige profielen zijn wat bespottelijk is, het heeft totaal geen aansluiting op vervolg opleidingen. Maar zo als je vast wel weet is het instituut school er om leerlingen zo vlak en creatiefloos te onderwijzen. Het is een staatsgevangenis waarbij onder dwang gevaarlijk onzin wordt aangepraat.
Dat moet drastisch anders. En ja zo als ziet heb ik het nog niet geheel vervloekt. Meer keuzevrijheid, eigen niveau per vak en geen uur-schema.
Nee maar het is toch raar waarom alles op één niveau moet. Michael Jordan kan toch ook geen F1 auto rijden en Schumacher niet basketballen of wel dan. En toch wordt er eenheidsworst gemaakt. Ik zie school niet als iets waar je talenten leert ontdekken. Het wordt eerder onder drukt.quote:
ja ja dat voelen we nu ons ook. maar dat wordt dus anders na volgend jaar.quote:Op woensdag 24 december 2008 09:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wil je je eigen tekortkomingen niet op anderen projecteren? Ik heb geen kanker, scheurbuik, etc etc.. Sterker nog, ik voel me on top of the world, en zwaar in lovedus dat zie ik toch fundamenteel anders.
De man van OT lezing zegt het wat genuanceerder maar betrekt dus wel meer organisaties en hoe de Codex tot ontwikkeling is gekomen. Door wie en wat. Codex is niet los te zien van de rest van de problemen.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:22 schreef ToT het volgende:
Ja die ene verschrikkelijk irritante vrouw uit die eerdere lezing had het idd over massale volkssterfte.
Je spreekt jezelf in twee opeenvolgende zinnen gigantisch tegen.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:24 schreef Lambiekje het volgende:
[knip]
weggekweekte vitamines. De vitaminesdoseringen worden zo ingesteld dat 2 worteltjes (per dag) al te veel is. [knip].
Hoho, je slaat wederom door beste Lambiekje.. Hoe kan (en durfquote:Op woensdag 24 december 2008 10:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja ja dat voelen we nu ons ook. maar dat wordt dus anders na volgend jaar.
Maar wat als we dus alleen maar hormoonvlees eten - leuk texaansdik worden - gengemanipuleerd graan/mais en weet ik veel. Pus in melk., weggekweekte vitamines. De vitaminesdoseringen worden zo ingesteld dat 2 worteltjes (per dag) al te veel is. Nootmuskaat, peterselie, munt en dergelijke worden als drugsbezit gezien.
Oh ja groente, fruit moet met een 1000voud hogere dosering besproeit worden.
Dat staat er dus op het programma.
Je hebt helemaal gelijk lambiek, en de manier waarop je het verwoordt is erg goed. Zo'n oplossing had ik nog nooit zo bedacht.quote:Op woensdag 24 december 2008 10:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee maar het is toch raar waarom alles op één niveau moet. Michael Jordan kan toch ook geen F1 auto rijden en Schumacher niet basketballen of wel dan. En toch wordt er eenheidsworst gemaakt. Ik zie school niet als iets waar je talenten leert ontdekken. Het wordt eerder onder drukt.
En die politieke partij manier is niet specifiek wat ik bedacht heb... Maar het zat net als met school al wel in me hoofd. Portefeuilles worden toch verdeeld onder CDA dit, VVD dat, PVDA zus. Nou dat moeten wij ook per onderdeel kunnen stemmen welke partij dat het beste vertegewoordigd. We moeten al als basisschoelier al idiote Cito-toetsen maken dus een stuk of 10 vragen bij het stemhokje moet ook wel kunnen. En diegene die stemmen hebben echt wel genoeg kennis omdat te bevatten.
Het staat je vrij een politieke partij op te richten voor je eigen standpunten.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:39 schreef Goelie het volgende:
Het is ook een feit dat er nooit een partij is, waar je het volledig mee eens bent. Mensen zijn het eens met partij 1 als het gaat over integratie, met partij 2 als het gaat om buitenlands beleid, partij 3 voor educatie, enzovoorts.
Misschien hebben ze dat expres zo geregeld, en is dat ook de reden dat er altijd hetzelfde beleid is, met een ander gezicht of in een ander jasje, en slechts oppervlakkige veranderingen.
ik zal wel even die ene zin aanpassen dan, en geduldig wachten tot je een keer inhoudelijk reageert op wat ik te zeggen heb, in plaats van mij persoonlijk aan te vallen, 'leuk en pienter ventje'.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het staat je vrij een politieke partij op te richten voor je eigen standpunten.
Lekker makkelijk om te zeggen dat "ze" dat zo geregeld hebben, klagen zonder er iets aan te doen. Heerlijk wentelen in die slachtofferrol.
Ik ga toch inhoudelijk in op wat je zegt?quote:Op woensdag 24 december 2008 11:48 schreef Goelie het volgende:
ik zal wel even die ene zin aanpassen dan, en geduldig wachten tot je een keer inhoudelijk reageert op wat ik te zeggen heb, in plaats van mij persoonlijk aan te vallen, 'leuk en pienter ventje'.
Het enige wat je zei, is dat ik vrij was om een politieke partij op te richten.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik ga toch inhoudelijk in op wat je zegt?
-edit- pardon; "zegde", moet ik zeggen, want je schijnt nogal van het editten te zijn.
Misschien heb je gelijk, maar ik heb het vooral over dingen zoals: deelname aan oorlog, Verdrag van Lissabon, deelname aan de Euro, enzovoorts.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:55 schreef L.Denninger het volgende:
Misschien is het onmogelijk om 18 miljoen mensen te vragen wat ze overal van vinden en daar een beleid uit samen te stellen ? Zomaar een idee hoor.
Het punt van onze democratie is niet om iedereen inspraak te laten hebben.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:04 schreef Goelie het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk, maar ik heb het vooral over dingen zoals: deelname aan oorlog, Verdrag van Lissabon, deelname aan de Euro, enzovoorts.
Ik denk dat er op die punten wel algemene overeenstemming valt te vinden onder het Nederlandse volk.
Ik kan het me niet herinneren, maar ik geloof best dat dat een tijd geleden de slogans waren. Ik vind het ook jammer dat er niet een volksreferendum wordt gehouden over het rookbeleid in de horeca.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:06 schreef L.Denninger het volgende:
Het rookbeleid is anders drastisch veranderd de afgelopen 20 jaar.
Ken je de tijd nog van "Roken moet mogen" en "Roken - we komen er samen wel uit" nog ?
Sorry dat ik hier even op inga, maar dat idee heb je, dat is geen vastgesteld feit. Kijk maar naar Marianne Thieme en de PvdD, die hebben, me dunkt, aardig wat bereikt, al in hun eerste jaar (niet dat ik het met ze eens ben).quote:Op woensdag 24 december 2008 12:02 schreef Goelie het volgende:
Het enige wat je zei, is dat ik vrij was om een politieke partij op te richten.
Inderdaad, dat kan ik doen, het enige nadeel is dat ik daarvoor niet de middelen heb. Ik zou geen media aandacht krijgen, en ik kan al helemaal geen politieke campagne betalen. Dus moet ik maar hopen dat er op me gestemd wordt, zonder campagne of geld. Ook kom ik terecht in politiek Den Haag, wat met corruptie en geheime dingen aan elkaar hangt, en word ik het primaire doelwit van de gevestigde orde.
Nee. Wel voldoende met enkele partijen om ze mijn stem te geven.quote:Dus nee, dat zou ik nu niet doen. Als ik de middelen en connecties zou hebben, dan wel.
Ben jij het wel eens met alle standpunten van een enkele partij dan?
Neen. Het is wel zo dat het beleid heel langzaam verandert. We leven in Nederland nou eenmaal met een meerpartijenstelsel en bovendien wordt er altijd gepolderd. Regeringen zijn dus per definitie compromissen. Wees blij dat we niet aan de gratie van één grote partij zijn overgeleverd.quote:En ben je het er mee eens dat er in Nederland altijd hetzelfde beleid wordt gevoerd, met slechts oppervlakkige veranderingen? Zo nee, waarom niet?
Ja dat klopt. Maar ik kan me niet een enkele partij of volksvertegenwoordiger bedenken, die mijn wil en keuze precies vertegenwoordigt. En ik heb het gevoel dat de mensen waar uit ik kan kiezen, altijd dezelfde mensen zijn met hetzelfde beleid, en dezelfde ideeën, meningen, visies, en opvattingen. Alsof die geselecteerd zijn voor die functie, met dat als vereisten.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het punt van onze democratie is niet om iedereen inspraak te laten hebben.
Er zijn namelijk een boel domme mensen.
Het punt van onze democratie is om het volk te laten beslissen wie ze slim genoeg achten om beslissingen te maken voor de rest van ons dommerds.
Als iedereen inspraak kreeg kregen we SBS6-niveau politiek
Misschien heeft het volk te weinig kennis van zaken om dus een geinformeerde mening te kunnen vormen, en is dat waarom politici die wel kennis van zaken hebben een andere mening hebben ?quote:Op woensdag 24 december 2008 12:23 schreef Goelie het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar ik kan me niet een enkele partij of volksvertegenwoordiger bedenken, die mijn wil en keuze precies vertegenwoordigt. En ik heb het gevoel dat de mensen waar uit ik kan kiezen, altijd dezelfde mensen zijn met hetzelfde beleid, en dezelfde ideeën, meningen, visies, en opvattingen. Alsof die geselecteerd zijn voor die functie, met dat als vereisten.
Over oorlog, de komst van de euro, en het tekenen van het europees verdrag was iedereen het wel redelijk eens dat we daar tegen zijn, dacht ik zo. Het volk had geen inspraak op die punten. Noch had het volk de kennis over deze zaken, en de standpunten daarover van de partijen ten tijde van de verkiezingen.
Omdat wij mensen kiezen die zich wel verdiepen in de zaken waar we ons zelf allemaal niet in (kunnen) verdiepen, in de hoop dat zij voor ons een weloverwogen keuze kunnen maken.quote:Ik snap niet dat ze het dan een democratie durven te noemen.
Dat systeem is gevoelig voor corruptie, door steekpenningen en omkoperij van politici.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:26 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Misschien heeft het volk te weinig kennis van zaken om dus een geinformeerde mening te kunnen vormen, en is dat waarom politici die wel kennis van zaken hebben een andere mening hebben ?
[..]
Naar mijn idee kan iedereen zich overal in verdiepen, mits zij dat willen.quote:Omdat wij mensen kiezen die zich wel verdiepen in de zaken waar we ons zelf allemaal niet in (kunnen) verdiepen, in de hoop dat zij voor ons een weloverwogen keuze kunnen maken.
Dat is elk systeem.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:39 schreef Goelie het volgende:
[..]
Dat systeem is gevoelig voor corruptie, door steekpenningen en omkoperij van politici.
De meeste mensen hebben noch het intellectuele vermogen noch de tijd om zich in alle zaken dusdanig te verdiepen dat ze er zinnige afwegingen voor het landsbelang over zouden kunnen maken.quote:Naar mijn idee kan iedereen zich overal in verdiepen, mits zij dat willen.
Nou, sommige dingen, zoals internationaal strafrecht, of het bestieren van een ministerie van financiën vergen toch een gedegen kennis, kennis die je niet zo even uit een LOI curus kan plukken.. En iedereen heeft boter op zijn hoofd in meerdere mate in deze wereld.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:39 schreef Goelie het volgende:
[..]
Dat systeem is gevoelig voor corruptie, door steekpenningen en omkoperij van politici.
[..]
Naar mijn idee kan iedereen zich overal in verdiepen, mits zij dat willen.
Omdat je jezelf, zoals gequote, tegenspreektquote:Op woensdag 24 december 2008 09:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
hoezo moeilijke discussie?
En waarom zou ik me laten omkopen tot silence. Ik ben geen Volkskrantjournalist.
Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar met vooral het stuk over school ben ik het eens. Méér dan eens.quote:Op woensdag 24 december 2008 09:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is dus al een foute strekking naar mijn idee. Wat ik NIET kan begrijpen is dat je voor één partij moet stemmen. Ik heb nog NOOIT voor een partij gehad van ja dat is het. Er moet gewoon een profiel aan gelegd worden van elke burger die zijn voorkeuren opgeeft voor welk doel. En dat kan je gaande weg, bij per kwartaal bijwerken. Ik zeg nu maar wat : Dat je zegt voor arbeidsvoorwaarden PVDA, school D66, verkeer/waterstaat VVD integratie PVV. Ook zou het zo moeten zijn dat we per direct een clown als Ab Klink de laan uit kunnen sturen.
quote:Op woensdag 24 december 2008 23:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar mijn visie: Codex is onderdeel van een depopulatieprogramma. In een duurzame wereld kunnen hoogsters 1 miljard mensen wonen, dus de rest moet gaan. Codex helpt daaraan mee evenals de voedselcontrole door Monsanto (zie docu 'The world according to Monsanto). Onze leiders kijken op ons neer alsof we insecten zijn die als kanonnenvoer gebruikt kunnen worden om winst te maken of uitgeroeid wanneer er teveel zijn. Met de economische crisis zal een hele rits gebeurtenissen in gang worden gezet die voor die uitroeiing zullen zorgen waarvan de invoering van Codex er 1 van is. Dat is wat ik op heb kunnen maken uit de uitgebreide onderzoeken van vele verschillende bronnen.
Ik ben benieuwd hoeveel tijd degenen die hier lacherig over doen hebben gestoken in het bestuderen van alles wat er in deze wereld gebeurt. Dit is slechts 1 puzzeltstukje van een hele grote samenzwering voor het vestigen van een werelddictatuur welke elk aspect van ieders leven volledig onder controle heeft. Die samenzwering is al een paar honderd jaar aan de gang en is nu in de afrondingsfase.
tjoh het gaat om een voorbeeld. Een architect heeft toch niets aan een master in farmaci?!quote:Op woensdag 24 december 2008 11:47 schreef L.Denninger het volgende:
School is er om je een algemene basis te geven.
F1-rijden kun je ook niet op school leren.
Ambachten is op sterven na dood. Alles en iedereen moet academisch. Waar slaat dat op.quote:Het zou toch triest zijn als F1-rijders niet zouden kunnen rekenen omdat 'ze toch F1 rijder zouden worden',
mensen die technisch werk gaan doen geen enkele andere taal spreken,
en creatieve mensen niks leerden over biologie ofzo ?
Dan krijg je mensen die op 1 gebied misschien goed zijn,
maar voor de rest zo dom als het achterend van een varken.
Char is een charletan. Maar spiritualiteit is meer dan alleen cold readingquote:Dan zou je bijvoorbeeld krijgen dat creatieve mensen vaker in dingen als Char gaan geloven omdat ze simpelweg door onwetendheid geen andere verklaring zien.
Nee school is er om je te ontwrichten van familiebanden. We leren geheel niet wie we zijn. We leren slaafs te zijn. We leren te passen binnen de maatschappij en nergens kritische vragen te stellen. We worden geleerd kritiekloos te zijn.quote:School geeft je een algemene basis, jezelf ontwikkelen tot wie je wilt zijn moet je zelf doen.
Dus democratie bestaat nietquote:Op woensdag 24 december 2008 12:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het punt van onze democratie is niet om iedereen inspraak te laten hebben.
Er zijn namelijk een boel domme mensen.
Het punt van onze democratie is om het volk te laten beslissen wie ze slim genoeg achten om beslissingen te maken voor de rest van ons dommerds.
Als iedereen inspraak kreeg kregen we SBS6-niveau politiek
per vierkante meter is het drukker bevolkt in de EU. En daarnaast China is een te grote geldschieter om de VS/EU draaiend te houden...quote:Op vrijdag 26 december 2008 11:14 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]Wil je werkelijk depopuleren via voedsel, dan begin je niet in het westen (waar ze zich wél iets van voedelwetgeving aantrekken) maar in bijv. China. ![]()
ohja daar ben ik het niet mee eens. We hebben keus uit een lul, een lul of een nog grotere lulquote:Als IK uit was op totalen alleenheerschappij over de wereld, dan zou ik niet beginnen met het grootste deel uit te roeien. Dan is er geen lol meer aan toch? ![]()
We hebben die leiders toch zélf gekozen? ![]()
Kanker is een mooi depopulatie-process. wordt er eerst nog flink geld verdient aan mensen voor dat ze naar de eeuwige jachtvelden gaan.quote:Hoe kijk jij dan tegen dat hele melamine-verhaal in chinees melkpoeder aan? Dat was een mooi duwtje in de rug geweest voor wat betreft depopulatie, maar het lijkt er toch ernstig op alsof die affaire met man en macht bestreden is...
Das nog eens lange termijn planning dan... Maakt ook dat 'ze' toch best een stelletje prutsers zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2008 01:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
per vierkante meter is het drukker bevolkt in de EU. En daarnaast China is een te grote geldschieter om de VS/EU draaiend te houden...
China heeft trouwens al een groot probleem met een ernstig vrouwen te kort. Dus stap 1 van depopulatie is al lang ingezet in jouw voorgesteld keuze startland.
[..]
ohja daar ben ik het niet mee eens. We hebben keus uit een lul, een lul of een nog grotere lul
Niks keuze, opgedrongen kneuzen. Die geen haar beter zijn dan hun voorganger. De echte frisse wind wordt buitenspel gezet of wordt lukraak maar vermoord.
[..]
Kanker is een mooi depopulatie-process. wordt er eerst nog flink geld verdient aan mensen voor dat ze naar de eeuwige jachtvelden gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |