abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64283975
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben niet zo op de hoogte van fruitwaxing. (En nee: ook niet van een banaan in de was zetten! )
Leuke openingszin, heeej schatje wil je mijn banaan waxen???? Maar even serieus, dat met insekticiden gebeurd idd met gewassen die je voor het eten pelt/schilt, en we hebben allemaal geleerd dat we fruit moeten wassen voor het eten, toch? En dit is nog maar 1 verouderd patent, het is 20 jaar geleden ingediend, en sinds die tijd zijn er veel strengere maatregelen mbt het gebruik van insekticiden. Dit patent zegt alleen iets over de manier van aanbrengen, niet over doseringen of wat je er mee aanbrengt. En al helemaal niks over verf, waar dhr. Lambiekje mee schermde..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64284323
Nou volgens mij worden er nog best wel giftige stoffen over groente en fruit heen gespoten. In hoeverre dit specifieke anti-schimmel middel giftig voor de mens is, weet ik uiteraard niet.
pi_64284492
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:34 schreef ToT het volgende:
Nou volgens mij worden er nog best wel giftige stoffen over groente en fruit heen gespoten. In hoeverre dit specifieke anti-schimmel middel giftig voor de mens is, weet ik uiteraard niet.
Daar voorziet de codex ook in, toch wel handig..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64284634
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:34 schreef ToT het volgende:
Ik ben het eens met het eerste.
Jij leek echter te suggereren dat door het waxen het "bespuitgif" op de appel wordt geplakt (bij gebrek aan betere term) en dat we daarom meer of teveel gif binnenkrijgen.
Dat kun je echter mijns inziens niet zomaar beweren.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_64286898
Nou het lijkt me duidelijk dat het anti-schimmel gif door die waxlaag beter op de appel blijft zitten. Ik weet niet in hoeverre dat schadelijk is voor de mens, maar ik ben er niet erg gerust op, tenzij het idd om fruit gaat dat gepeld of geschild moet worden voor consumptie. Maar mocht het bijvoorbeeld ook met druiven enzo op gaan, dan vind ik het al een heel stuk minder prettig.
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:47:32 #66
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64287063
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:27 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Leuke openingszin, heeej schatje wil je mijn banaan waxen???? Maar even serieus, dat met insekticiden gebeurd idd met gewassen die je voor het eten pelt/schilt, en we hebben allemaal geleerd dat we fruit moeten wassen voor het eten, toch? En dit is nog maar 1 verouderd patent, het is 20 jaar geleden ingediend, en sinds die tijd zijn er veel strengere maatregelen mbt het gebruik van insekticiden. Dit patent zegt alleen iets over de manier van aanbrengen, niet over doseringen of wat je er mee aanbrengt. En al helemaal niks over verf, waar dhr. Lambiekje mee schermde..
leuk het wassen maar het wordt dus grof over de gaard gestrood. Dus het zit ook op de grond wat in de grond wordt getrokken. Het gif zit door en door in het fruit. Fruit onder de kraan afspoelen is dus nergens goed voor. Gif krijg je toch binnen.

Het waxen van fruit is dat het lekker mooi glimt in de supermarkt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:49:20 #67
52357 Lambiekje
pi_64287138
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 13:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hoezo? Het van een laagje was voorzien van fruit is een algemeen gebruikte techniek binnen de levensmiddelen sector, dat doen ze overigens ook met dropjes, en ook voor meubels en parketvloeren doet het wonderen... Lambiekje heeft het over verven, en dat is toch wel heel wat anders lijkt me, en daar fiets hij weer fluitend aan voorbij as usual...
ToT had het over verven.. ik begon toen over waxen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:59:29 #68
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_64287538
Het probleem lijkt me niet zozeer dat wij wat gif binnen krijgen maar dat de trend van monocultuur in combinatie met gif ZEER kwetsbare gewassen voortbrengt. Allemaal ook nog eens veel minder voedzaam en minder gezond. Niet alleen omdat je tijdens het eten misschien wat gif binnen krijgt. Maar vooral omdat de planten zich nooit hebben hoeven te verdedigen tegen schimmels en insekten.
Terwijl ook nog eens blijkt dat er steeds meer gif en water(!) nodig is om dergelijke methodes in leven te houden.
Het is uiteindelijk een doodlopende weg met vele nare bijverschijnselen. Maar ja, dingen die niet werken zullen falen, zo gaat dat. Dus je er druk om maken heeft niet veel zin. Misschien zelf wat minder vlees eten om met het bespaarde geld zo veel mogelijk echt voedsel te kopen. Zolang dat tenminste nog verkrijgbaar is in de EU.
pi_64287784
http://www.codexalimentarius.nl/

Maximale en minimale hoeveelheden

"Wel moeten nog de maximale en minimale doseringen van de vitaminen en mineralen worden vastgesteld door de Europese Commissie in samenwerking met alle lidstaten. Dat is eerder afgesproken in artikel 5 van de Europese richtlijn (2002/46/EG). Bij het vaststellen van de maximale bovengrens van vitaminen en mineralen speelt de veiligheid de belangrijkste rol."
pi_64288283
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:49 schreef Lambiekje het volgende:

sinaasappelen/mandarijnen worden beschilderd/ gewaxd en gepolijst of hoe je het ook wil noemen
Even om je geheugen op te frissen dan maar.. Het zijn 3 compleet verschillende technieken, die zeer zeker niet onderling uitwisselbaar zijn.
pi_64290489
Ah het ging dus idd om pelbare vruchten.
pi_64292778
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:43 schreef ToT het volgende:
Maar mocht het bijvoorbeeld ook met druiven enzo op gaan, dan vind ik het al een heel stuk minder prettig.
Druiven worden zowiezo niet aangeraden..

quote:
Geen van de druiven was vrij van bestrijdingsmiddelen.
http://www.weetwatjeeet.n(...)ten/druiven2008.html
Leve de vooruitgang, gelukkig heb ik zelf n hele grote druif in de tuin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 23-12-2008 22:46:19 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:57:13 #73
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_64295974
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Gast het zijn al lang geen complotten meer. Dat de volkskrant e.d. het niet benoemd maakt het nog niet minder waar.

Het eerste bewijs moet ik nog zien. En linkjes naar vage websites, die een hoop nonsens verwikkelen in een lang verhaal wat nog niks beantwoordt, ken ik ook wel.

Even een persoonlijke vraag: Loop je wel eens over straat, en kijk je om je heen en beoordeel je mensen of ze wel te vertrouwen zijn? Zie je wel eens mensen waarvan je denkt: goh die Illuminati-agent zou wel eens een paar chemicaliën in het fruit kunnen pompen! In de gaten houden die hap!? Ik ben daar echt benieuwd naar namelijk.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:26:48 #74
52357 Lambiekje
pi_64297128
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:57 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Het eerste bewijs moet ik nog zien. En linkjes naar vage websites, die een hoop nonsens verwikkelen in een lang verhaal wat nog niks beantwoordt, ken ik ook wel.

Even een persoonlijke vraag: Loop je wel eens over straat, en kijk je om je heen en beoordeel je mensen of ze wel te vertrouwen zijn? Zie je wel eens mensen waarvan je denkt: goh die Illuminati-agent zou wel eens een paar chemicaliën in het fruit kunnen pompen! In de gaten houden die hap!? Ik ben daar echt benieuwd naar namelijk.
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 18:24 schreef Resonancer het volgende:

Leve de vooruitgang, gelukkig heb ik zelf n hele grote druif in de tuin.
Zoals Resonancer met het druif-chart laat zien.

Fruit eten is van groot belang teminste dat zegt men. Maar ondertussen is het wel zo besmeurd met pesticiden en andere grappen & grollen, bestempeld als potentieel gevaar. Maar nee de autoriteiten zeggen dat het oke is. Dus het is oke.

Maar jij laat je te gemakkelijk misleiden door onjuistheden van autoriteit. Dus wie is hier in wezen nu stom bezig. Ik, die alles wat overheid en autoriteit verkondigd tegen aanschopt, of jij die alles voor Pepijnenburg slikt zonder enige vraagtekens te stellen en mij te beschuldigen van dom handelen.
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:32:59 #75
52357 Lambiekje
pi_64297364
En Resonancer heb je de lezing van OT al bekeken?

Het is wel gigantisch verweven met elkaar met NATO/EU/VS/WTO. Ik denk toch echt niet dat het zo maar wat los loopt deze codex. Er wordt te gemakkelijk over gedaan. Terwijl het wel eens de aller grootste aanslag op de westerse mens is in de geschiedenis. Dit is geen plaatselijke bom die afgaat op een of ander centraal station. Nee het is meer een chronische bom die globaal nonstop afgaat.
  dinsdag 23 december 2008 @ 23:21:19 #76
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_64306692
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Zoals Resonancer met het druif-chart laat zien.

Fruit eten is van groot belang teminste dat zegt men. Maar ondertussen is het wel zo besmeurd met pesticiden en andere grappen & grollen, bestempeld als potentieel gevaar. Maar nee de autoriteiten zeggen dat het oke is. Dus het is oke.

Maar jij laat je te gemakkelijk misleiden door onjuistheden van autoriteit. Dus wie is hier in wezen nu stom bezig. Ik, die alles wat overheid en autoriteit verkondigd tegen aanschopt, of jij die alles voor Pepijnenburg slikt zonder enige vraagtekens te stellen en mij te beschuldigen van dom handelen.
Omdat je schopt tegen alles was vast zit maakt je niet 'verstandig' en 'verlicht'. Ik noem het eerder beangstigend. En natuurlijk; ik stel vraagtekens bij besluiten (bij heel veel van dit kabinet, om eerlijk te zijn), zie je mij er snel een topic over openen dat ALLES wat de overheid doet ons probeert te nekken?

Wat voor politieke stroming heb je, als ik vragen mag? Of doe je niet aan stemmen omdat je sowieso niemand vertrouwt?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 23 december 2008 @ 23:23:35 #77
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_64306813
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:40 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

31/12/2009 gaat deze waanzin in

Kijk nu maar eerst voor dat je loopt te miepen.
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je denkt toch niet dat meteen op dag 1 het goed en wel is doorgevoerd. Het heeft incubatietijd nodig.

knip
het is moeilijk discussiëren met jou, vrind...

Normaal heeft een warenWET besluit een doorvoertijd van 1-2 jaar. Dan zetten we de weddenschap op 2-1-2012 (vermits dat niet op zondag valt..).

Deal?
I follow you......but not on Twitter
pi_64315294
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:32 schreef Lambiekje het volgende:
En Resonancer heb je de lezing van OT al bekeken?

Het is wel gigantisch verweven met elkaar met NATO/EU/VS/WTO. Ik denk toch echt niet dat het zo maar wat los loopt deze codex. Er wordt te gemakkelijk over gedaan. Terwijl het wel eens de aller grootste aanslag op de westerse mens is in de geschiedenis. Dit is geen plaatselijke bom die afgaat op een of ander centraal station. Nee het is meer een chronische bom die globaal nonstop afgaat.
Je weet niet waar je het over hebt ook he? De Nato is voor wat heel anders opgericht dan de Codex, waar zie jij de verbinding tussen een militaire alliantie en de kwaliteit van voedsel? Dat jij het als een chronische bom voelt is je goed recht, maar dat betekend niet automatisch dat er een schimmig groep de wereld aan het besturen is.
pi_64315373
Die hele codex alimentarius is allemaal voor populatie reductie bedacht.
pi_64315614
Is dat niet 1 van de "wetten" op de Georgia Guidestones die populatie reductie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')