O ja en het cellen tekort hadden we op moeten lossen door criminelen maar vrij te laten, Ik weet niet of je verder wel eens wat leest maar over het algemeen worden er bij een wietkwekerij behalve wiet, geld en auto's ook wapens in beslag genomen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat probleem is eenvoudig op te lossen door drugs te legaliseren.
Gast, je zet hier nu precies neer waarom het slecht is dat het softdrugsbeleid in de criminele sector zit.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:13 schreef vipergts het volgende:
[..]
O ja en het cellen tekort hadden we op moeten lossen door criminelen maar vrij te laten, Ik weet niet of je verder wel eens wat leest maar over het algemeen worden er bij een wietkwekerij behalve wiet, geld en auto's ook wapens in beslag genomen.
Wet je waarom die mensen gaan om met mensen die nog veel minder aardig zijn daarom hebben ze een pistool nodig. Als je denkt dat ze voor reden vatbaar zijn als jij als buurman gaat klagen dan ben je echt van het pad af. Als ze in een goeie bui zijn zeggen ze dat je op moet donderen en geven ze je misschien 1000 euro voor de overlast. Als ze in een slechte bui zijn zetten ze een pistool op je hoofd en zeggen ze dat je op moet donderen
Maar goed alles legaliseren is voor jouw een wapen om je gelijk te krijgen over je zo betreurde rookverbod. Wat zal jij een teleurgesteld mannetje zijn.
En wie heeft dat veroorzaakt niet de bezoekende klanten maar de horeca zelf. Als ondernemer moet je vooruit kunnen denken. Dat heb ik in het begin van deze reeks al gezegd binnen een jaar komen gemeenten met een APV vanwege de overlast. Allemaal door een paar uitbuiters die het niet alleen voor hun ondernemende collega's verzieken maar ook voor hun klanten.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Analoog aan het plan om de achterdeur van coffeeshops illegaal te maken en dan een paar jaar later te roepen dat de handel zo crimineel wordt. Of ze zijn achterlijk, of ze zijn huichelachtig.
Binnenkort waarschijnlijk alle kroegen om 1.00 uur dicht om de geluidsoverlast van buiten rokende mensen te beperken. En sowieso gaat het al goed, de echte kroegen komen in de problemen en die waren toch al weinig godvruchtig. De restaurantjes en sapjesbarren daarintegen zijn ook goed voor de economie, maar veel minder slecht voor de arbeidsproductiviteit.
Iedereen keurig in het keurslijf dat domineetje staat voor ons eigen bestwil verzint. Daar sta jij voor, dat is de wereld waarin jij wilt leven. Maar goed, zonder meelopers geen onderdrukking natuurlijk.quote:
Mijn punt was dat je niet alles kunt legaliseren omdat er overlast van is. En dat is wat papier steeds weer aandraagt als argument om zijn rookverbod ongedaan te krijgen. Hij heeft nog liever dat dit land een poel van verderf wordt dan dat hij in een aparte ruimte gaat roken.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gast, je zet hier nu precies neer waarom het slecht is dat het softdrugsbeleid in de criminele sector zit.
Daarmee bevestig je Papierhier's argument voor een deel.
Nou, je kent me goed zo te lezen!quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Iedereen keurig in het keurslijf dat domineetje staat voor ons eigen bestwil verzint. Daar sta jij voor, dat is de wereld waarin jij wilt leven. Maar goed, zonder meelopers geen onderdrukking natuurlijk.
quote:Zorgen over niet naleven rookverbod
Een derde van de mensen met astma of longziekte COPD is ongerust over de naleving van het rookverbod in de horeca.\
Het horecabezoek van de groep is echter ook nog gelijk. Dit meldt Nivel.
Vrijheid
Voor de niet-rokers met luchtwegklachten biedt het rookverbod de vrijheid om net als ieder ander een café of restaurant te bezoeken. Sinds enkele maanden klaagt horeca echter over een teruggelopen omzet en staan in veel cafés de asbakken weer op de tafels.
Bijna een derde van de mensen astma of COPD (chronisch obstructieve longziekte) kopen, is hierdoor ongerust of het rookverbod wel gehandhaafd blijft.
Enthousiast
In januari 2008 was bijna tachtig procent van de ondervraagde mensen met astma en COPD enthousiast over de komst van het rookverbod; in november voelde bijna veertig procent zich vrijer om ook een café of restaurant te kunnen bezoeken.
Stabiel
In de eerste maanden na de invoering van het rookverbod leidde dit echter nog niet tot een toename van horecabezoek door mensen met luchtwegklachten, het horecabezoek van deze groep bleef stabiel.
Welke onderdrukking. Leef je thuis uit, zoveel je wilt. Drink je dood, rook je dood. Mag allemaal. Geen vadertje staat die daar een stokje voor steekt of een probleem van maakt. Zolang je het jezelf aandoet in je eigen omgeving en zonder er anderen last mee te bezorgen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Iedereen keurig in het keurslijf dat domineetje staat voor ons eigen bestwil verzint. Daar sta jij voor, dat is de wereld waarin jij wilt leven. Maar goed, zonder meelopers geen onderdrukking natuurlijk.
quote:Toch proefproces rookverbod
Tegen het advies van Koninklijk Horeca Nederland in, gaan tientallen café-eigenaren de invoering van het rookverbod voor de horeca juridisch aanvechten.
Dit gebeurt op initiatief van belangenorganisaties van rokers die, na consultatie van juristen, mogelijkheden zien voor een proefproces tegen de staat. Volgens de belangenorganisaties van rokers gaat het uitgangspunt van het rookverbod – bescherming van de werknemer – niet op als café-eigenaren geen personeel in dienst hebben. Bij kleine familieondernemingen is dat vaak het geval.
Tachtig café-eigenaren hebben zich inmiddels bereid verklaard gezamenlijk een rechtzaak tegen de staat te voeren. "Wij verwachten steun van nog veel meer kroegbazen", zegt Wiel Maessen van de pro-rokersorganisatie Forces Nederland. "Dit initiatief is nog niet zo bekend en wij weten zeker dat veel meer café-eigenaren er geld voor overhebben om alle juridische mogelijkheden te onderzoeken." Volgens Maessen is een proces tegen de staat kansrijk. Hij wijst er op dat een rechtzaak in de Duitse deelstaat Saksen tot afzwakking van het daar geldende rookverbod leidde.
Koninklijk Horeca Nederland (KHN) betwist dat de Nederlandse situatie met de Duitse te vergelijken is. Het klopt dat in twee deelstaten regelgeving is afgezwakt, maar aanstaande landelijke regelgeving zal er ook in Duitsland toe leiden dat roken in de horeca helemaal wordt verboden. "Een rechtzaak tegen de staat zal niets opleveren", zegt KHN. Volgens de beroepsorganisatie is het rookverbod, dat per 1 juli ingaat, niet enkel geënt op het recht op een rookvrije werkplek voor personeel. Minister Klink heeft namelijk bevoegdheid rookvrije sectoren aan te wijzen zoals bijvoorbeeld ook in ziekenhuizen en het onderwijs is gebeurd. "Het argument dat het huidige rookbeleid, waarbij ook horecabedrijven zonder personeel rookvrij moeten zijn, onrechtmatig is, gaat dus niet op."
Wiel Maessen is niet onder de indruk van de kritiek van KHN. "Ik wil wel eens een rechter horen over de uitspraken die Klink in de Kamer heeft gedaan over de gevolgen van een rookverbod. Hij presenteert zogenaamde feiten die niet waar zijn. In Engeland sluiten nu vier pubs per dag."
Tja, je weet vooralsnog nog steeds niet waar je als niet-roker terecht kunt. Dat moet je maar gokken.quote:
Dat was ik ook van plan maar de overheid gaat een deel van die eigen omgeving met boetes bedreigen wanneer ze dat gedrag welkom heten.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:36 schreef Gia het volgende:
Welke onderdrukking. Leef je thuis uit, zoveel je wilt. Drink je dood, rook je dood. Mag allemaal. Geen vadertje staat die daar een stokje voor steekt of een probleem van maakt. Zolang je het jezelf aandoet in je eigen omgeving en zonder er anderen last mee te bezorgen.
Al die onzin heb je niet rond legale drugs als alcohol. Legaliseren dus.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:13 schreef vipergts het volgende:
[..]
O ja en het cellen tekort hadden we op moeten lossen door criminelen maar vrij te laten, Ik weet niet of je verder wel eens wat leest maar over het algemeen worden er bij een wietkwekerij behalve wiet, geld en auto's ook wapens in beslag genomen.
Wet je waarom die mensen gaan om met mensen die nog veel minder aardig zijn daarom hebben ze een pistool nodig. Als je denkt dat ze voor reden vatbaar zijn als jij als buurman gaat klagen dan ben je echt van het pad af. Als ze in een goeie bui zijn zeggen ze dat je op moet donderen en geven ze je misschien 1000 euro voor de overlast. Als ze in een slechte bui zijn zetten ze een pistool op je hoofd en zeggen ze dat je op moet donderen
Maar goed alles legaliseren is voor jouw een wapen om je gelijk te krijgen over je zo betreurde rookverbod. Wat zal jij een teleurgesteld mannetje zijn.
Het is natuurlijk al eerder vastgesteld dat Klink en de antirooklobby een leugenachtige bende huichelaars is. Maar daar kan een rechter niks mee.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:38 schreef MikeyMo het volgende:
Wiel Maessen is niet onder de indruk van de kritiek van KHN. "Ik wil wel eens een rechter horen over de uitspraken die Klink in de Kamer heeft gedaan over de gevolgen van een rookverbod. Hij presenteert zogenaamde feiten die niet waar zijn. In Engeland sluiten nu vier pubs per dag."
Dat is niet ons probleem. We legaliseren hier ook geen wapens, dus dat kan best.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:35 schreef vipergts het volgende:
Het softdrugsbeleid was hier wel de discussie niet maar of je het nu verbied deels legaliseert of toestaat criminele zullen er altijd geld in zien. alleen al omdat het in andere landen wel verboden is
Als ik in een kroeg rook waar de uitbater dat toestaat val ik niemand lastig.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Welke onderdrukking. Leef je thuis uit, zoveel je wilt. Drink je dood, rook je dood. Mag allemaal. Geen vadertje staat die daar een stokje voor steekt of een probleem van maakt. Zolang je het jezelf aandoet in je eigen omgeving en zonder er anderen last mee te bezorgen.
Toch wel aangezien het een openbare ruimte is en geen eigen omgeving.quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik in een kroeg rook waar de uitbater dat toestaat val ik niemand lastig.
Het is voor iedereen het beste als alle horeca een wel/niet rookbord aan de gevel plakt. Dan is die duidelijkheid er wel.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, je weet vooralsnog nog steeds niet waar je als niet-roker terecht kunt. Dat moet je maar gokken.
Soms staat aangegeven dat er gerookt wordt. Meestal niet en moet je maar afwachten.
En dat is niet fijn. Dan blijf je net zo lief thuis, dat was je toch al gewend.
Het is geen stadhuis. Ik vind het geen openbare ruimte waar mensen moeten komen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Toch wel aangezien het een openbare ruimte is en geen eigen omgeving.
De realiteit is dat ik niet naar een kroeg moet maar daarnaartoe ga omdat ik het leuk vind.quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:48 schreef Schanulleke het volgende:
Jij vindt dat ja. De realiteit is anders.
scholen en ziekenhuizen zijn ook instellingen die prive gerund wordenquote:Op dinsdag 23 december 2008 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is geen stadhuis. Ik vind het geen openbare ruimte waar mensen moeten komen.
Leerplicht, en in een ziekenhuis komen de meesten ook niet voor hun plezier, ook de hypochondrische kuchertjes niet.quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:53 schreef MikeyMo het volgende:
scholen en ziekenhuizen zijn ook instellingen die prive gerund worden
Er is weinig prive aan scholen en ziekenhuizen. (helaas)quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:53 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ga daar niet voor mijn plezier naartoe. Als ik uitga, ga ik voor mijn plezier en ga ik roken. Illegaal vind ik ook prima, voer ik meteen je minderjarige dochter dronken.quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nee, ze komen niet omdat een kroegbezoek gewoon niets is voor die groep mensen. In de eerste maanden na invoering waren er zat horecagelegenheden waar niet werd gerookt. En trouwens, die zijn er nog steeds. Daar hoef je echt niet naar op zoek. De kroegen die het rookverbod negeren zijn die kleine vaste-klant kroegjes. Als jij naar een middelgrote kroeg gaat waar het vrijdag ook na enen nog druk is dan constateer je dat het rookverbod wel degelijk wordt nageleefd.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, je weet vooralsnog nog steeds niet waar je als niet-roker terecht kunt. Dat moet je maar gokken.
Soms staat aangegeven dat er gerookt wordt. Meestal niet en moet je maar afwachten.
En dat is niet fijn. Dan blijf je net zo lief thuis, dat was je toch al gewend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |