abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64250745
Die foto's Prachtig! Ook de foto's van de grote meiden zijn erg leuk

Ik vind het zo leuk om het goede nieuws te lezen, echt geweldig
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage maandag 22 december 2008 @ 18:15:33 #152
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_64252110
We zijn net weer terug van een roerig middagje UMCG. We waren iets te laat, want het was erg druk in Stad vanwege de kerstvakantie voor velen. Even over tweeën kwamen we dan op de afdeling IC aan.

Even na half drie stelde een man zich voor als Foppe, en vertelde dat het nu toch echt ging gebeuren. Tyler ging verhuizen van de IC naar de sectie medium care van de kinderafdeling. Een grote en goede stap, geweldig!

Nu ligt hij helemaal alleen op een grote kamer. Er zijn weinig zieke kindertjes blijkbaar, en dat is maar goed ook. Op deze afdeling kunnen kinderen van 0 tot 17 jaar liggen, en dat zal wel niet leuk zijn voor die pubers, zo'n brulboei op de kamer.

Toen we eenmaal goed en wel zaten, was het tijd voor Tylers flesje. Wow, onze grote vent mag nu al 30 cc drinken per keer! Halverwege het drinken viel hij in Ingrids armen in slaap. Aangezien dat niet de bedoeling is, bemoeide ik mij ermee. Ik nam hem over en hield hem net zolang liggen tot hij zijn flesje leeg had. Daarna nam Ingrid hem weer in haar armen.

Ineens voelde ze wat nats bij haar benen stromen. Had dat kleine mannetje heel stiekem zijn infuus weten los te rukken! Na op het belletje te hebben gedrukt, kwam er al snel een zuster die het zaakje weer fixte. Maar goed ook, want om aan te sterken, krijgt Tyler nu vloeibaar vet toegediend via zijn infuus.

Toen Tyler rond vier uur weer in slaap was gevallen, vonden wij het welletjes. Tijd om weer huiswaarts te keren. Morgen wacht weer een lange, spannende dag, vol gesprekken met artsen en maatschappelijk werk. Ben benieuwd wanneer Tyler weer naar huis mag! De bezoektijden zijn iig fors verruimd, in principe mogen we 24/7 bij hem langskomen, en een van ons mag zelfs bij hem slapen. Ook anderen zijn langer welkom dan voorheen op de IC.

Enfin, ik zie de toekomst weer met vertrouwen tegemoet!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_64252559
Joepie!!!!

Go Tyler go!!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 22 december 2008 @ 18:32:15 #154
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64252694
WHOEHOE! ! ! ! ! !

Wanneer kunnen we weer komen?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 22 december 2008 @ 18:37:27 #155
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_64252884
Fijne berichten succes morgen.
  maandag 22 december 2008 @ 18:41:19 #156
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64253033
lekker. En meer bij hem langs kunnen gaan.....zo lekker
pi_64253745
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:32 schreef Noli. het volgende:
WHOEHOE! ! ! ! ! !

Wanneer kunnen we weer komen?
Kom maar langs hoor! Kan Hanne hem zien.
En kan Kim haar cadeautje krijgen. hehe.
Enne niet vergeten de foto's te mailen/msnen he in groot formaat!

Wel spannend morgen. Hoop toch zo dat we dan meer weten!
  maandag 22 december 2008 @ 19:15:48 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_64254119
Prachtige foto's

Gefeliciteerd dat het inmiddels zoveel beter gaat met Tyler
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 december 2008 @ 19:56:35 #159
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64255664
Wat goed!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_64255991
Goed zo! Die derde foto, wat ziet Tyler er nog doodmoe breekbaar uit
Maar wat een mooie ogen
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  maandag 22 december 2008 @ 20:34:33 #161
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64257176
Oh jongens!! Wat heerlijk!!
En wat een mooi mannetje is het zeg!!!

Op de goede weg, kanjer Tyler!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Jubileum moderator maandag 22 december 2008 @ 20:44:11 #162
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64257578
Prachtige foto's Noli en wat een heerlijke berichten!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 december 2008 @ 20:46:14 #163
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64257653
Wat leuk die foto's en wat een geweldig nieuws!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 december 2008 @ 21:03:31 #164
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64258377
Wauw, goed nieuws!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 22 december 2008 @ 21:15:17 #165
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_64258871
Het gaat echt goed zeg, wat fijn! En leuke foto's!
pi_64259034
haha vloeibaar vet via 't infuus ik zie 't voor me.
maar heerlijk dat 't zo goed gaat en wat een mooi ventje is 't. al echt een heel eigen gezicht. hopelijk komt ie nu goed aan.
pi_64259616
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:19 schreef bixister het volgende:
haha vloeibaar vet via 't infuus ik zie 't voor me.
maar heerlijk dat 't zo goed gaat en wat een mooi ventje is 't. al echt een heel eigen gezicht. hopelijk komt ie nu goed aan.
Zo zag het er wel uit iig. Stond geloof ik vetemulsie op. Morgen eens navragen. Hopelijk krijgen we dan de artsen van de ic te spreken.
pi_64261272
hee wat goed! Kleine kanjer!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 22 december 2008 @ 22:10:16 #169
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64261517
Leuke foto's, mooi menneke <3
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_64261925
Tyler

En wat een plaatjes weer!
  maandag 22 december 2008 @ 22:47:23 #171
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64263668
Wat een foto's.
Je kunt wel zien wat een teer poppetje hij is momenteel, maar wel een 'spitfire'.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 23 december 2008 @ 12:10:35 #172
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64278799
Djeez en Ingrid veel succes bij de gesprekken met de artsen vandaag!

Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 23 december 2008 @ 12:11:22 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64278829
Succes vandaag!
  dinsdag 23 december 2008 @ 12:15:22 #174
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_64278959
Wat een ontzettend mooi kereltje en fijn dat het beter met hem gaat
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 23 december 2008 @ 13:39:06 #175
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64282054
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 12:10 schreef Noli. het volgende:
Djeez en Ingrid veel succes bij de gesprekken met de artsen vandaag!
En kom zo terug met nog meer goed nieuws, OK?
Lekker douchen!
pi_64282335
Och wat een mooi, klein en breekbaar mannetje!
Fijn nieuws, hopelijk gaat het nu snel en mag hij binnenkort naar huis
  dinsdag 23 december 2008 @ 13:55:41 #177
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_64282735
Hoera voor Tyler
Heerlijk dat het zo goed gaat met jullie lieve ventje!
.... met gevoel voor drama....
  Redactie Frontpage dinsdag 23 december 2008 @ 21:00:27 #178
3926 crew  Djeez
pi_64298543
We zijn vanmiddag weer de hele middag bij Tyler geweest, maar helaas bleek het vandaag wel een beetje teleurstellend. Vanmiddag zouden we namelijk om 14.00 uur een gesprek hebben met een maatschappelijk werkster, een uurtje later gevolgd door het gesprek met de artsen.

Maar helaas, de maatschappelijk werkster belde dat het maar liefst twee uur later zou worden. Geen probleem, dan maar na het gesprek met de artsen. Al gauw kwam teleurstelling twee. De verpleegkundige kwam vertellen dat dit gesprek niet doorgang. Aan onze gezichten moet af te lezen zijn geweest dat we het hier niet mee eens waren. Zeker omdat we dan al die uren vanaf 13.00 uur niets om handen hadden, behalve te kijken naar een tevreden slapende Tyler, en te luisteren naar het oorverdovende lawaai van een constant brullende kamergenoot. De verpleegkundige zou proberen een afspraak te regelen voor morgenmiddag.

Toen we uitlegden dat we uren moesten wachten op een gesprek met maatschappelijk werk, wilde ze wat regelen. En gelukkig, na een half uur kwam zij ons ophalen. Gelukkig vonden wij hier een luisterend oor, dus het klikte goed met deze jongedame. Eenmaal op de afdeling hoorden wij dat we morgen om 14.00 uur het gesprek hebben, en een uurtje later gaan we weer naar de maatschappelijk werkster. Prima natuurlijk. Maar wat ons beiden toen werd verteld, deed ons nog wel even met onze oren klapperen.

Er werd gezegd dat Tyler morgen waarschijnlijk van zijn infuus verlost is. Dat is mooi natuurlijk. Toen vertelde de zuster ons tussen neus en lippen door dat hij nog wel wekenlang zal moeten worden gespoeld, driemaal daags met een soort klysma. Omdat hij niet al die weken nog in het ziekenhuis mag blijven, moeten wij morgen eerder komen, opdat ze het ons kan voordoen. Wij moeten hem dan maar drie maal per dag gaan spoelen. Toen ik vroeg of hij dan na de kerst al weer naar huis mocht, had zij het over voor de kerst nog. Morgen dus.

En dat kwam ons rauw op het dak vallen. Tuurlijk is het spoelen een ranzig klusje, maar dat zijn we wel gewend met al die spuitluiers van Kim. En ik heb vroeger in een slachthuis gewerkt en heb de maden over mijn arm voelen en zien kruipen, dus ik ben wel wat ranzigheid gewend. Nee, we zijn beiden bang iets verkeerd te doen. Zo'n klysma is wel een medisch iets, en zijn uitgang is nog zo bijzonder teer. Mijn uitgang is al om zeep geholpen na zes operaties, maar ik wil hem dat leed besparen. Sowieso verandert zijn gezichtje tijdens een klysma al in een van pijn vertrokken grimas, en dit wil ik hem niet aandoen. Als wij iets verkeerd doen, zijn we verder van huis, en moet hij weer naar het ziekenhuis.

Wij zien het dus echt niet zitten. We denken nu dat het ziekenhuis van hem af wil, omdat het erg druk is en hij toch weer een bed bezet houdt. Tuurlijk willen wij hem graag weer thuis, maar niet op deze manier. Hij is nog lang niet 'af'. Hij zit nog lang niet op geboortegewicht (zo'n 300 gram te weinig, een achtste van zijn geboortegewicht) zijn darmprobleem is nog niet opgelost en verder drinkt hij nog steeds niet goed. Zo viel hij vanmiddag al na 10 cc in slaap. Ook zal Ingrid dat nu nog niet trekken. Zij is nog altijd verzwakt door de HELLP, en ook geestelijk kan ze het nog niet aan, ben ik bang.

Wij houden dus morgen onze poot stijf. Wij weigeren hem in deze staat mee naar huis te nemen. Laat ze hem anders maar weer overplaatsen naar Assen, waar de zorg toch een stuk persoonlijker is. Daar had hij tenminste een vaste verzorgster, in plaats van elke keer weer een andere. De verpleging zegt dat het wel losloopt, en dat hij de klysma's nauwelijks meer voelt. Maar ja, hij heeft al talloze zusters daar gehad, die zullen vast allemaal anders beweren. We zien wel wat ze zeggen morgen, we hebben er in elk geval een hard hoofd in!
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:05:25 #179
180451 Volpez
Volpes pilum mutat, non mores!
pi_64298804
Vervelend om te lezen Djeez.
Ze zullen Tyler toch niet ontslaan uit het ziekenhuis als ze denken dat jullie het niet aankunnen?
Overleg met de artsen/maatschappelijk werker anders de optie van idd een ander ziekenhuis of wellicht thuiszorg?

Hoe dan ook: sterkte morgen tijdens het gesprek!
Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 december 2008 @ 21:16:17 #180
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64299324
Djeez, mochten ze hem toch naar huis sturen, kunnen jullie dan een beroep doen op de thuiszorg? Dat is misschien wel een optie. Zij kunnen wellicht het medische gedeelte voor hun rekening nemen. Ik zou het ook eng vinden en bang zijn om iets fout te doen. Daarbij is het natuurlijk voor geen van jullie goed als Tyler jullie zou associëren met de pijn die hij voelt bij zo'n klysma. Hij moet zich bij jullie juist veilig kunnen voelen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:23:00 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_64299686
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:16 schreef Rewimo het volgende:
Djeez, mochten ze hem toch naar huis sturen, kunnen jullie dan een beroep doen op de thuiszorg? Dat is misschien wel een optie. Zij kunnen wellicht het medische gedeelte voor hun rekening nemen. Ik zou het ook eng vinden en bang zijn om iets fout te doen. Daarbij is het natuurlijk voor geen van jullie goed als Tyler jullie zou associëren met de pijn die hij voelt bij zo'n klysma. Hij moet zich bij jullie juist veilig kunnen voelen!
Dat dus. Vanuit het ziekenhuis kan ongetwijfeld thuiszorg voor jullie geregeld worden. Het is toch hartstikke mooi als dat het enige is wat moet gebeuren? Wees blij dat je kind naar huis mag!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage dinsdag 23 december 2008 @ 21:25:03 #182
3926 crew  Djeez
pi_64299817
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat dus. Vanuit het ziekenhuis kan ongetwijfeld thuiszorg voor jullie geregeld worden. Het is toch hartstikke mooi als dat het enige is wat moet gebeuren? Wees blij dat je kind naar huis mag!
Thuiszorg is idd ook een optie. Maar dit zal wel helemaal moeilijk te regelen zijn, zo voor de feestdagen. Dit moet nml via de gemeente, en daar zijn ze niet al te happig op. Ook na mijn operatie toen Ingrid net was bevallen van Kim kon ik geen thuiszorg krijgen.
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:26:59 #183
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64299927
Tja Djeez, ik dacht dit al een beetje toen ze jullie in het ziekenhuis die klysma's wilden laten geven. Ik baal nu een beetje dat ik dat toen toch niet heb gezegd. Een kindje is thuis toch het beste af dus als het even kan zullen ze hem naar huis willen hebben. En nee, ze sturen hem echt NIET naar huis omdat hij zo huilt. Het is een fijn iets, je kindje mag eindelijk naar huis. Hij is sterk genoeg Zorg dat je morgen nog even goed kan oefenen een klysma geven is niet zo moeilijk!
Ik kan me ook voorstellen dat het schrikken is dat je hem ineens mee kan nemen, maar echt hoor. Een kind hoort thuis te zijn, niet in een ziekenhuis.
Lekker douchen!
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:27:26 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_64299951
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:25 schreef Djeez het volgende:

[..]

Thuiszorg is idd ook een optie. Maar dit zal wel helemaal moeilijk te regelen zijn, zo voor de feestdagen. Dit moet nml via de gemeente, en daar zijn ze niet al te happig op. Ook na mijn operatie toen Ingrid net was bevallen van Kim kon ik geen thuiszorg krijgen.
Ze zijn niet scheutig met thuiszorg nee, maar dat kan vanuit het ziekenhuis al geregeld worden vaak. Je zou kunnen kijken of er met het ziekenhuis af te spreken is dat jullie samen gaan zoeken en dat Tyler thuiskomt zodra jullie de hulp hebben. Het gaat hier tenslotte niet om een volwassen persoon, maar om een kindje.

(En als het inderdaad niet nodig is om in het ziekenhuis te zijn, sorry, dan zul je toch echt plaats moeten maken voor iemand die WEL het ziekenhuis nodig heeft, hoe vervelend het ook is. Je kan maar beter meewerken om een zo goed mogelijke oplossing te zoeken, dan om je hakken in het zand te zetten)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64300031
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Ze zijn niet scheutig met thuiszorg nee, maar dat kan vanuit het ziekenhuis al geregeld worden vaak. Je zou kunnen kijken of er met het ziekenhuis af te spreken is dat jullie samen gaan zoeken en dat Tyler thuiskomt zodra jullie de hulp hebben. Het gaat hier tenslotte niet om een volwassen persoon, maar om een kindje.

(En als het inderdaad niet nodig is om in het ziekenhuis te zijn, sorry, dan zul je toch echt plaats moeten maken voor iemand die WEL het ziekenhuis nodig heeft, hoe vervelend het ook is. Je kan maar beter meewerken om een zo goed mogelijke oplossing te zoeken, dan om je hakken in het zand te zetten)
Lijkt mij ook ja. En met goede thuiszorg is het toch alleen maar fijn om Tyler lekker bij jullie te hebben? Voor Tyler ook veel fijner...papa en mama altijd dichtbij.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:30:39 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64300117
Zorg iig dat het ziekenhuis iets regelt met Thuiszorg oid Djeez, zij zullen die indicatie moeten geven dan, dan weet je wat zekerder dat je ook de hulp krijgt die nodig is.
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:31:33 #187
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_64300166
Maar jij bent geen baby Djeez. Jullie hebben nu een hele andere hulpvraag. Ik zou morgenvroeg meteen aan de telefoon hangen. En als het echt heel moeilijk te regelen is mag hij misschien 3e kerstdag wel naar huis? Goed dat jullie je zorgen geuit hebben over het thuis verzorgen van Tyler. Als het geven van het klysme het grote probleem is, moet daar toch een oplossing voor te vinden zijn. Is er een lieve buurvrouw, vriendin, familielid, die het zou mogen leren morgenochtend?

Ik snap je zorgen, maar aan de andere kant; het leek allemaal nog veel erger, en als hij zomaar morgen al mee naar huis zou kunnen... Knap kind is het!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:32:28 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_64300223
Foetsie bah
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64300407
Maar hij begint nog maar net ietjes aan te komen. Vanmiddag dronk hij maar 10 cc ipv 40cc. Ik weet niet op deze leeftijd/gewicht hoeveel cc hij per fles moet hebben, maar het lijkt me weinig.
Ik denk dat hij nog te verzwakt is om naar huis te gaan. En dat het met een paar dagen beter zal gaan.

Maar goed, eerst maar het gesprek met de arts afwachten.
Wie weet wat thuiszorg kost?
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:36:02 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64300452
Ik had mijn post al aangepast, zag dat de discussie al verder liep...
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:36:35 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_64300477
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maar hij begint nog maar net ietjes aan te komen. Vanmiddag dronk hij maar 10 cc ipv 40cc. Ik weet niet op deze leeftijd/gewicht hoeveel cc hij per fles moet hebben, maar het lijkt me weinig.
Ik denk dat hij nog te verzwakt is om naar huis te gaan. En dat het met een paar dagen beter zal gaan.

Maar goed, eerst maar het gesprek met de arts afwachten.
Wie weet wat thuiszorg kost?
Tja, maar ik denk dat men in het ziekenhuis beter weet wat hij aan kan dan jullie, tenslotte zien zij hem 24 uur per dag

Vaak wordt thuiszorg betaald uit speciale potjes. Maar dat kunnen ze je morgen in het ziekenhuis allemaal vertellen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64300578
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:36 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, maar ik denk dat men in het ziekenhuis beter weet wat hij aan kan dan jullie, tenslotte zien zij hem 24 uur per dag

Vaak wordt thuiszorg betaald uit speciale potjes. Maar dat kunnen ze je morgen in het ziekenhuis allemaal vertellen
Ja, dat is ook wel zo.

Zal de vragen eens op schrijven over oa thuiszorg. Wel zo handig, anders vergeten we dat nog.
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:38:49 #193
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64300623
Goed dat je even wacht tot het gesprek met de arts. Zorg dat je er meewerkend in staat ipv tegenwerkend. Dan krijg je vaak veel meer voor elkaar. Het lijkt mij ook eng hoor zo'n klein kindje wat zo ziek is geweest mee naar huis te nemen. Maar aan de andere kant went het ook vast heel snel!
Lekker douchen!
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:41:22 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_64300876
Het is denk ik ook heel eng. Had Miffy het daar ook niet over, dat ze doodsbang was de eerste nacht weer thuis? Dat is toch logisch? Maar als die klysma's het enige is wat hij op dit moment nodig heeft, dan kan je hem toch veel beter thuis hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:46:10 #195
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64301298
Dat lijkt mij ook.
In ieder geval heel veel sterkte gewens morgen!
Lekker douchen!
pi_64301332
Als dat echt het enige is wel ja. Maar dat zullen we morgen wel horen.

Nou weet ik niet hoe een klysma werkt normaal. Maar dit schijnt een speciale te zijn. Met een slangetje in zijn anus en dan vloeistof erin spuiten.
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:48:16 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_64301441
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
Als dat echt het enige is wel ja. Maar dat zullen we morgen wel horen.

Nou weet ik niet hoe een klysma werkt normaal. Maar dit schijnt een speciale te zijn. Met een slangetje in zijn anus en dan vloeistof erin spuiten.
O, maar dat weet ik ook niet hoor Dat is helemaal niet raar Daarom moet je daar gewoon hulp bij hebben

Maarja, probeer morgen gewoon open het gesprek in te gaan. Kijk wat er mogelijk is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:50:25 #198
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64301589
Wat je beschrijft is een klysma. Je hebt ze met harde dopjes en zachte. Die harde brachten teveel schade aan daarom stappen ze nu zoveel mogelijk over op slangetjes. Het inbrengen is net zo als een thermometer er in doen. Ik bedoel dat niet rot hoor, juist niet. Het gevoel zal ook anders zijn maar dat is het, meer niet.

Ik hoop dat dat het enige is en dat jullie het vertrouwen in jullie zelf kunnen vinden om hem lekker mee te nemen. zij hebben het, wij hebben het, nu jullie nog!
Lekker douchen!
  dinsdag 23 december 2008 @ 22:05:19 #199
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_64302541
Het is inderdaad spannend om je kindje weer mee naar huis te krijgen. Eigenlijk vinden alle ouders het altijd te snel. Maar dat komt ook gewoon omdat die kleintjes zo snel herstellen!
Thijmen zat ook nog op zijn geboortegewicht toen hij mee naar huis ging. En hij dronk toen redelijk goed, maar ook af en toe weer eens wat minder. (en dat is nu nog steeds zo)
Ik geloof echt niet dat een ziekenhuis een kindje naar huis zal sturen omdat het druk is. Ze doen echt wat het beste is voor het kind. En waarschijnlijk zullen jullie (mochten jullie wel naar huis gaan) ook weer heel snel moeten terugkomen voor nacontrole. Dat was voor mij ook een geruststelling.

Nou had ik 'mazzel' dat Thijmen helemaal zonder medicijnen of extra 'gebruiksaanwijzingen' mee naar huis mocht. Maar ik denk, als jullie ervoor gaan, dat het spoelen vast goed zal gaan. (maar nee, leuk zal het natuurlijk niet worden)

En als jullie het echt niet zien zitten, inderdaad gewoon vragen of hij nog een paar daagjes mag blijven, tot jullie vertrouwen hebben in het drinken enzo. Thijmen mocht ook langer blijven als wij dat wouden.

Sterkte iig
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
  dinsdag 23 december 2008 @ 22:07:01 #200
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64302656
Ingrid, een klisma geven valt reuze mee hoor!!! Het is enger dan het lijkt. Bovendien doet het niet heel erg zeer, het is een ongemakkelijk gevoel omdat je darm wordt volgespoten, maar zeker niet pijnlijk. Ik neem aan dat ze het op het ziekenhuis met enigszins verwarmde vloeistof doen? Dan valt het echt allemaal heel erg mee. Gewoon doorbijten morgen, oefenen en heerlijk met de kleine man naar huis!!!!

Ik snap goed dat je schrikt, zo plots, maar heus, gewoon doen. Thuiszorg is zonde van de eigen bijdrage die je daarvoor moet betalen. Je hebt het heus zo geleerd, zo'n klisma. En er is toch niets fijners dan met zijn vieren thuis zijn met Kerst in plaats van de kerstdagen half in het ziekenhuis door te brengen. Ook voor Kim veel fijner.

[ Bericht 7% gewijzigd door ElizabethR op 23-12-2008 22:12:34 ]
pi_64302702
Wat heerlijk dat hij bijna naar huis mag.

En een klysma is best te leren. Je kunt ook vragen of iemand uit je omgeving mee 'op les' kan, zodat die thuis de eerste paar keren mee kan kijken. Stel je iig positief op tijdens het gesprek morgen en probeer mee te denken. Als jullie laten zien dat jullie graag willen, dan zullen zij ook meer moeite doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 23 december 2008 @ 22:15:52 #202
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64303164
Wat ik overigens wel belachelijk vind is dat de afspraken met respectievelijk artsen en maatschappelijk werk even vlotjes aan de kant zijn geschoven als dat ze gemaakt waren. Daar had ik geen genoegen mee genomen dus. Geduldig afwachten tot je eindelijk fatsoenlijk een arts te spreken krijgt, en dan voor dat plaatsvindt mag je kind naar huis. Te zot voor woorden.
  dinsdag 23 december 2008 @ 22:25:17 #203
197301 Miffy1984
pi_64303685
Helaas gebeurden dat ook vaak bij ons ja. We moesten er zo vaak zelf achterna. En dan was het altijd de vraag hoe laat de cardioloog op de afdeling kwam. Je moest er altijd maar op wachten.
Maargoed, ik nam dan maar aan dat er even een ander kindje belangrijker was, en niet dat de lunch zo gezellig was :-)
pi_64311325
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 22:07 schreef ElizabethR het volgende:
Ingrid, een klisma geven valt reuze mee hoor!!! Het is enger dan het lijkt.
Andersom, hoop ik

Ingrid en Djeez, ik heb jullie nog niet eens gefeliciteerd, dus dat eerst! Gefeliciteerd met dat lieve mannetje en heel veel geluk met zijn viertjes

Ik snap dat het heel eng is maar bespreek watvoor hulp jullie kunnen krijgen - en denk aan de fijne kanten die aan het thuis hebben van Tyler zitten!!
  woensdag 24 december 2008 @ 02:11:51 #205
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64312982
Jezus! Wat een achterlijke verschrijving van me

Ik bedoel uiteraard dat het enger lijkt dan het is!!!
  woensdag 24 december 2008 @ 07:32:22 #206
180451 Volpez
pi_64314775
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 22:15 schreef ElizabethR het volgende:
Wat ik overigens wel belachelijk vind is dat de afspraken met respectievelijk artsen en maatschappelijk werk even vlotjes aan de kant zijn geschoven als dat ze gemaakt waren. Daar had ik geen genoegen mee genomen dus. Geduldig afwachten tot je eindelijk fatsoenlijk een arts te spreken krijgt, en dan voor dat plaatsvindt mag je kind naar huis. Te zot voor woorden.
Je weet de reden van het verzetten van de afspraak niet.
Het is voor Djeez en Ingrid idd heel vervelend, dat wel.

Maar in ieder geval sterkte vandaag in het gesprek en we lezen hier vanzelf wel wat er gebeurd is/gebeuren gaat! Wat de uitkomst ook is: de artsen doen echt niet zomaar iets en zullen Tyler echt niet mee naar huis geven als ze denken dat jullie het niet kunnen.
pi_64315532
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:41 schreef Troel het volgende:
Het is denk ik ook heel eng. Had Miffy het daar ook niet over, dat ze doodsbang was de eerste nacht weer thuis? Dat is toch logisch? Maar als die klysma's het enige is wat hij op dit moment nodig heeft, dan kan je hem toch veel beter thuis hebben
Dat zou ik ook denken, en wat ook al geopperd werd, het zijn zeer kostbare plekken daar in het UMCG, ik kan me voorstellen dat zijn bedje amper koud kan worden voordat er een nieuw kritiek geval in ligt? Maar ik zou me ook het rambam schrikken hoor, het is nogal wat, zo'n klein hummeltje 3x per dag een klysma moeten geven.. En dan niet dat beetje troep wat het geeft, dat is natuurlijk een kwestie van een wasje extra en je handen goed wassen, maar meer je kindje "pijn" doen, dat druist toch tegen alle mama/papa gevoelens in lijkt me.

Denk maar zo, ze hebben hem tot nu toe goed verzorgt, dus ze schoppen je echt niet zomaar de keet uit met een foldertje, als het niet kan, dan doen ze het ook niet. Wat ik begreep van de kinderarts van mijn nichtje, is dat ze kinderen tegenwoordig liefst zo snel mogelijk weer naar huis willen hebben, juist ook omdat ze daar in een vertrouwde omgeving sneller herstellen, maar die was toen ook al een jaartje oud, tyler weet nog niet beter natuurlijk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 24 december 2008 @ 11:02:35 #208
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_64318172
Sterkte vandaag met het gesprek.

Thuiszorg zou ook volgens mij heel goed een oplossing kunnen zijn, in ieder geval voor de eerste periode om jullie wat vertrouwder te maken met het geven van de klysma's (en misschien ook om een extra oogje op Ingrid te houden voor de zekerheid).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 24 december 2008 @ 12:32:02 #209
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64320924
Ik kan me goed voorstellen dat jullie er tegenop zien, Djeez en Ingrid. Dat hoor je inderdaad toch wel van veel ouders, wiens kind een langere periode in het ziekenhuis heeft gelegen. Je moet denk ik in je achterhoofd houden en morgen in het gesprek ook goed navragen dat je altijd aan de bel kunt trekken op het moment dat je het niet meer ziet zitten. Ik weet bijvoorbeeld van onze huisarts, dat hij met babietjes nooit een risico nam en direct kwam als je belde. En zeker met Tyler zal dat wel het geval zijn. Vraag dus zekerheid bij je huisarts en bij het ziekenhuis dat je altijd terecht kunt als je twijfelt. Wellicht valt het heel erg mee en wordt het geven van de klysma inderdaad net zo'n handeling als het temperaturen bij het verschonen. Succes en sterkte
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 24 december 2008 @ 14:20:42 #210
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_64324639
Wat n goede berichten allemaal !
En ik hoop dat jullie geprek (nu dus) voor veel duidelijkheid zorgt over hoe nu verder.
Mocht tyler toch naar huisgestuurd worden laat zowieso het ziekenhuis met de thuiszorg bellen hebben zij op dit moment geen gecertificeerd personeel (kinderverpleegkundige dus) Zorg er dan voor dat er goede afspraken gemaakt worden met bv het ziekenhuis bij jullie in de buurt dat als je toch niet "verder durft" je daar desnoods de klysma's mag laten geven.
Ik kan het begrijpen als je het zelf niet wil/kan hoor als je kindje met n pijnlijk gezicht de behandeling ondergaat, tis gewoon niet leuk als ouder zijnde om je kindje pijn te doen dat druist tegen je gevoel in
En zowieso is thuiszorg inderdaad geen slechte optie ook vanwege Ingrid en haar herstelling van HELLP.
Laat je niet met n kluitje het riet in sturen maar geniet er wel van als Tyler toch naar huis komt voor de kerst
Dikke knuf voor jullie
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  Redactie Frontpage woensdag 24 december 2008 @ 19:56:37 #211
3926 crew  Djeez
pi_64336247
We zijn net weer terug van het ziekenhuis met goed nieuws. Na heeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten, kinderarts had nml een spoedgeval en kwam even na vieren i.p.v. om twee uur, kwam zij eindelijk met een goed bericht. HEt is uitgesloten dat Tyler AGS heeft. En dat is mooi, heel mooi.

Maar waarschijnlijk heeft Tyler wel een andere ziekte. Dit heet de ziekte van Hirschsprung, een ziekte waarbij de darmen geen peristaltische bewegingen maken, waardoor de ontlasting niet wordt afgevoerd. Begin februari krijgt Tyler een biopsie, waarbij een stukje weefsel van zijn darm wordt afgehaald en onder de microscoop gelegd. Twee weken later is de uitslag bekend. Mocht hij positief worden bevonden, dan is dit met een operatie te verhelpen. Zo niet, dan volgt onderzoek op onderzoek.

Omdat de uitslag dus nu nog ruim zes weken op zich laat wachten, krijgen wij hem binnenkort mee naar huis. En nee, dat is niet direct, zoals een verpleegkundige beweerde. De hele nacht wakker gelegen om niets dus. Al die weken moeten wij hem driemaal daags spoelen. Het is ondoenlijk om hem al die weken nog in het ziekenhuis te houden, zeker nu hij ook geen infuus meer in heeft.

Vanaf morgen krijgen Ingrid en ik dagelijks 'les'. Om de beurt gaan we elke dag een keer bij hem spoelen. We hebben gelukkig weten af te dringen dat we hem pas meekrijgen als wij ons allebei er 100% goed bij voelen. Als wij allebei exact weten hoe het spoelen gaat en wij het aandurven het zelf te doen zonder hulp/ Voor die tijd krijgen we hem niet mee. En dat is mooi, want wij zijn er allebei onzeker over. Zeker omdat het spoelen voor hem als een marteling aanvoelt. Hij ligt dan helemaal te spartelen en te krijsen, niet fijn dus. Ons streven is nu hem eind volgende week, dus net in het nieuwe jaar, in huis te hebben. Hopelijk gaat dat lukken.

Maar goed, het was het lange wachten wel waard. Ondanks dat we vandaag voor niets zo vroeg waren (we zouden om 13.00 uur spoelen, maar de verpleging had het al een uur eerder gedaan) en we dus drie uur hebben zitten wachten op meer info, was de info meer dan waardevol voor ons. Ze zijn allemaal zeer tevreden over hem en hij maakt het goed. Nu alleen nog het spoelen goed onder de knie krijgen, en hij mag naar huis. En dan nog een maand in de rats zitten voor het onderzoek en een eventuele operatie, maar we zijn blij dat er goed voor hem wordt gezorgd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 december 2008 @ 20:05:13 #212
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64336608
goed nieuws dus djeez en ingrid

hoe is kim eronder? snapt ze het allemaal een beetje???
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage woensdag 24 december 2008 @ 20:08:43 #213
3926 crew  Djeez
pi_64336778
quote:
Op woensdag 24 december 2008 20:05 schreef DJMO het volgende:
goed nieuws dus djeez en ingrid

hoe is kim eronder? snapt ze het allemaal een beetje???
Nee helaas, Vrijdag (tweede kerstdag) gaat Kim weer mee. Alleen hebben we liever niet dat ze toekijkt met spoelen. Hadden we een cadeautje meegenomen voor Kim als extraatje, is het truitje te klein 1:(
  woensdag 24 december 2008 @ 20:18:36 #214
180451 Volpez
pi_64337278
Goed nieuws Djeez!
Valt allemaal weer reuze mee.
Natuurlijk heel vervelend dat hij gespoeld moet worden en het lijkt me ook niet prettig om als ouder zoiets te moeten doen, maar het lijkt mij idd wel beter voor hem, voor jullie en natuurlijk ook voor Kim dat Tyler naar huis komt. Ik hoop dat hetgeen dat met zijn darmen aan de hand is niets heel ernstigs is en iets is waar hij goed mee kan leren leven!

Prettige kerstdagen!
  woensdag 24 december 2008 @ 21:36:09 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64339659
Ah, fijn dat Tyler geen AGS heeft!

Nu maar hopen dat jullie het spoelen snel onder de knie krijgen, en dat het hele spoelen binnenkort niet meer nodig blijkt te zijn!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 24 december 2008 @ 21:44:11 #216
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64339923
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, ik heb onlangs nog geweigerd om mijn kind vast te houden terwijl er drie hechtingen in het wurm's koppie gezet moesten worden. Laat dat de assistente maar doen, ik heb liever dat het kind daar een hekel aan krijgt dan aan mij . In dit geval was ik er voor de troost vond ik.

Maar in jullie geval heb je weinig keus, helaas. Ik vind het hartstikke knap dat jullie dat zo aan hebben kunnen geven naar het ZH toe . Maar Tylertje straks lekker thuis is natuurlijk het allebelangrijkste, en ik hoop dat dat allemaal voorspoedig zal gaan!

Ook op jezelf letten hé Ingrid. Na mijn HELLP ben ik na 4 maanden weer aan het werk gegaan (Freek was te vroeg en ik had nog vakantie) maar achteraf is het stom geweest dat ik me persé niet ziek wilde melden. Ik was nog helemaal niet 100% en heb daar nog lang de naweeen van gehad.
Pak je rust zoveel je kunt, en laat Djeez zoveel mogelijk doen .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 24 december 2008 @ 22:13:03 #217
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_64340697
Wat een goede berichten.
Heel veel succes met het leren spoelen. Ik heb er vertrouwen in dat jullie het kunnen en jullie Tyler snel mee naar huis mogen nemen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  woensdag 24 december 2008 @ 22:14:15 #218
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64340730
Wat een goede berichten weer. Fijn dat Tyler mee naar huis mag, maar gelukkig niet hals over kop. veel succes met de spoellessen....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64345937
Ben zo blij eindelijk goed nieuws te horen omtrent de kleine man en jullle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_64354647
Nou, aan de ene kant goed nieuws, aan de andere kant toch wat minder goed nieuws. Hirschprung is nou ook niet bepaald een conditie waar je heel vrolijk van wordt. Maar in ieder geval snel naar huis, en dat is het belangrijkste op het moment
pi_64361298
Helaas ging het spoelen vandaag niet door. De verpleegkundige had niet eerst bijgelezen in het "logboek". Maar meteen Tyler gespoeld. Daarna las ze pas dat wij zouden spoelen.
Terwijl wij duidelijk hadden afgesproken met de arts en verpleegkundige gisteren dat wij het zouden doen. Zo schiet het niet op zeg! Ik was best wel boos en heb dat laten merken. Het flesje ging met veel moeite uiteindelijk gelukkig wel op. Hij liet een enorme ruft en we dachten toch maar in de luier kijken. Heeft hij spontaan iets gepoept.
Nou maar hopen dat het morgen wel lukt te spoelen, zo leren we het nooit!
En hopelijk kan hij naar Assen overgeplaatst worden. De verwachting is eind volgende week naar huis. Vrijdag, of na het weekend. Maar dat ligt er maar aan hoe het gaat met hem natuurlijk. En met het spoelen van ons.
  Redactie Frontpage donderdag 25 december 2008 @ 21:32:20 #222
3926 crew  Djeez
pi_64361406
Em dit was al de tweede keer dat spoelen niet doorging!Nouja, 3 maal is scheepsrecht,dus morgen gaat het gebeuren!
  donderdag 25 december 2008 @ 21:39:40 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64361594
Fijn dat het nu zoveel beter gaat met jullie ventje, maar wat jammer dat dit nog niet het einde van onderzoeken en behandelingen is.
Wel fijn om te lezen dat hij binnenkort mee naar huis mag en dat de artsen jullie bezorgdheid serieus nemen!
pi_64361760
succes morgen met de spoelles. (zou je die ook in assen kunnen krijgen?)

stom dat ze die afspraken kennelijk zo slecht aan elkaar doorgeven trouwens.
  donderdag 25 december 2008 @ 21:53:14 #225
180451 Volpez
pi_64361872
Vervelend dat het spoelen weer niet door ging, maar aan Ingri'ds reactie te lezen wil Tyler ook niet door jullie gespoeld worden: beetje ranzige ruften gaan liggen laten na de melk!

quote:
Op donderdag 25 december 2008 21:46 schreef bixister het volgende:

Denk dat het weinig met doorgeven te maken heeft.
De artsen en verpleegsters schrijven dingen in de logboeken van de kinderen: dus ook dat de ouders komen spoelen. De verpleegkundige heeft het logboek gewoon niet gelezen voor het spoelen...Het was dus wel goed doorgegeven, alleen niet goed opgevangen.
pi_64361942
OK, maar dat hoort ook nog bij 't doorgeef-proces toch?
  donderdag 25 december 2008 @ 22:02:52 #227
180451 Volpez
pi_64362063
quote:
Op donderdag 25 december 2008 21:56 schreef bixister het volgende:
OK, maar dat hoort ook nog bij 't doorgeef-proces toch?
Ik zie het anders denk ik.
Het doorgeven is goed gebeud, het aannemen alleen niet...
Dus in principe verloopt de overdracht goed (het proces op zich is niets mis mee), alleen die verpleegster vindt het niet nodig deel te nemen aan dat proces blijkbaar. Ok het proces is dan wel niet goed uitgevoerd, maar dat betekent niet dat het hele proces op zich niet goed is.

Hoe dan ook: mooi klote voor Ingrid en Djeez.
pi_64362127
jajaaaa. je hebt je uitleg heeeel duidelijk doorgegeven nu.
pi_64362285
quote:
Op donderdag 25 december 2008 21:46 schreef bixister het volgende:

Ja dat is in principe geen probleem. Ik hoop dat dat lukt. Maar ja, het is nu weekenddienst, dus overplaatsen doen ze dan niet snel. Morgen krijgt de arts ons verzoek iig te horen voor overplaatsing.
  vrijdag 26 december 2008 @ 00:10:05 #230
37150 livelink
pi_64365689
Ingrid en Djeez, dit is natuurlijk niet de kerst geweest zoals jullie hem voorgesteld hadden.
Succes met spoelen morgen!
pi_64380739
En weer was er om 12.00 al gespoeld. De 3e keer al! Hier kwamen we te laat achter. Een verpleegkundige ging het voordoen met uitleg, zodat we het morgen zelf kunnen gaan doen onder begeleiding. Kwam wel heel weinig uit en toen las ze later tot haar verbazing dat het al gedaan was. Vond ze zelf ook zeer vreemd. Verder ging het flesje een stuk beter dan gisteren. Andere speen erop, een 1,2,3. Morgen eens kijken of we zelf nog een fles hebben met zo'n speen. Anders in de stad kijken. Kim was mee, dat ging redelijk. Ze was wel erg druk en rende vaak de gang op. Ze vond het wel leuk om Tyler te zien.
  Jubileum moderator vrijdag 26 december 2008 @ 18:57:04 #232
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64381959
Jeetje het schort daar wel een beetje aan communicatie zeg
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 26 december 2008 @ 20:16:25 #233
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_64383541
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 17:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
En weer was er om 12.00 al gespoeld. De 3e keer al! Hier kwamen we te laat achter. Een verpleegkundige ging het voordoen met uitleg, zodat we het morgen zelf kunnen gaan doen onder begeleiding. Kwam wel heel weinig uit en toen las ze later tot haar verbazing dat het al gedaan was. Vond ze zelf ook zeer vreemd. Verder ging het flesje een stuk beter dan gisteren. Andere speen erop, een 1,2,3. Morgen eens kijken of we zelf nog een fles hebben met zo'n speen. Anders in de stad kijken. Kim was mee, dat ging redelijk. Ze was wel erg druk en rende vaak de gang op. Ze vond het wel leuk om Tyler te zien.
Vervelend dat ze al gespoeld hadden!
De 1-2-3 spenen wordt verkocht bij Etos en AH Hou er wel rekening mee dat als je een Difrax S fles gebruikt deze spenen erg vervelend zijn omdat het n megapuzzel is om m de hele tijd op de juiste plek te krijgen van de fles.
Ik hoop dat jullie morgen dan wel eindelijk zelf kunnen spoelen zodat jullie hier ook de "benodigde handigheid" in krijgen.
Fijn dat Kim weer is mee geweest en er toch van genoten heeft.
Veel succes morgen!
Gewoon n stuiterballetje
pi_64383679
nou zie ik dit heul toevallig en voel ik me toch geroepen om te waarschuwen, want 1-2-3 speentjes zijn (iig volgens difrax zelf) helemaal niet geschikt voor kleintjes onder het half jaar. ze zeggen allemaal dat je die moet gebruiken (CB, vlos, kraam, etc..) en bij seleentje beviel het totaal niet (ik heb anderen ook al gehoord erover). zie het flesvoedingtopic.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64383841
Simmu, is het niet meer het geval dat het niet voor elk kleintje even goed werkt maar dat als het wél goed werkt het geen probleem is? Om nou meteen te waarschuwen en te zeggen dat het niet geschikt is terwijl het misschien voor Tyler juist wel goed werkt...
pi_64384015
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 20:29 schreef owlet het volgende:
Simmu, is het niet meer het geval dat het niet voor elk kleintje even goed werkt maar dat als het wél goed werkt het geen probleem is? Om nou meteen te waarschuwen en te zeggen dat het niet geschikt is terwijl het misschien voor Tyler juist wel goed werkt...
misschien dat het voor tyler wel werkt hoor, maar wij hadden er veel problemen mee toen wij het van iedereen moesten gebruiken. en toen had ik uiteindelijk op advies van hiero difrax zelf gemaild, en die zeiden toen dat het 1-2-3 speentje geschikt is voor oudere kindjes. erna heb ik er in het flesvoedingtopic nog meer mensen over gehoord, dat ze het allemaal aanraden en dat het voor geen meter werkt. dan vind ik het iig de moeite waard om te zeggen met alle info erbij dat ze zelf kunnen zoeken.

maar die discussie ga ik hier niet voeren, ik wilde enkel kwijt dat het 1-2-3 speentje niet altijd bevalt. als je echt die discussie aan wilt gaan moet je dat wellichtr met BE ofzo doen. daar kreeg ik namelijk van op mijn donder dat ik om te beginnen dat ding gebruikte
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64386618
In het ziekenhuis gebruiken ze de 123 speen. Die gaat een stuk beter dan de gewone. Daarmee deed hij er 30 minuten over. En nu ongeveer een kwartier.
Maar de ziekenhuisspenen zijn natuurlijk wel anders dan de "gewone" uit de winkel.
Ik denk dat het sowieso gewoon uittesten is. Zowel in Assen, als in Groningen hebben ze slechte ervaringen met Avent, ik weet niet meer waarom. Bij Kim bevielen die geloof ik ook niet.
  Redactie Frontpage zaterdag 27 december 2008 @ 18:13:11 #238
3926 crew  Djeez
pi_64405791
We zijn net weer terug van een middagje Tyler. Omdat we een half uur hadden vastgestaan in het Groningse stadsverkeer (waarom moest iedereen vandaag zo nodig naar het vlakbij gelegen Ikea ) kwamen we later dan verwacht. Omdat we zagen dat de verpleegkundige met zijn luier bezig was, vreesden we voor de vierde maal achter het net te vissen. Maar gelukkig, ons mannetje had spontaan een poepluier geproduceerd!

Het gaat zichtbaar steeds beter met Tyler. Omdat zijn status was weggehaald, konden we de updates helaas niet inzien. Maar volgens de zuster is hij weer vijftien gram aangekomen en heeft hij alle flesjes leeggedronken. En dat is goed nieuws. Nu drintk hij acht maal vijftig cc op een dag, als dit zo doorgaat, willen ze een voeding schrappen, het liefst 's nachts natuurlijk.

Vandaag was het Ingrids beurt om onder begeleiding Tylers darmen te spoelen. Ondanks dat hij erg tegenstribbelde en de verpleegkundige hem moest vasthouden, viel het Ingird reuze mee. Alleen het slangetje inbrengen vond ze raar. Hiernaar mochten wij ons kereltje op eigen verzoek in badje doen, dat was ook al weer twee weken geleden voor ons.

De hele tijd schreeuwde Tyler zijn longen leeg, maar eenmaal in het water bleek hij erg relaxt. Zo lekker vond hij het in het badje! Hij liet mooi alles over zich heen komen, en genoot zichtbaar. Omdat ik hem had gebadderd, was het Ingrids beurt om Tyler zijn flesje te geven. En deze dronk hij weer met smaak leeg. Als we alles onder de knie krijgen, mag hij eind volgende week (vrijdag ofzo) naar huis!

Ik ben nog even naar het werk geweest (zij moesten overwerken) en heb even geregeld dat ik twee weken vakantie mag opnemen als Tyler eenmaal thuis is. Als tegenprestatie moet ik komende week een paar ochtenden even werken, om te zorgen dat ze niet nog verder achterlopen. Echt geweldig geregeld!
  zaterdag 27 december 2008 @ 18:24:48 #239
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64406094
Super Djeez!
Maxi, Midi & Mini
pi_64406457
Fijn dat er zoveel vooruitgang inzit hoor! Dat ventje komt er echt wel bovenop!

En mooi dat ze op je werk zo flexibel zijn, dat hoor je ook niet overal (al vind ik dat dan weer niet meer dan logisch, maar toch)
  zaterdag 27 december 2008 @ 19:38:18 #241
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64408219
Goed zo Tyler

En top van je werk Djeez.

Ingrid, let je goed op jezelf..
  zaterdag 27 december 2008 @ 20:31:29 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64410139
Haha Simmu! Ehm ja, dat was ik ja.
Maar... ik ben het er ook wel een klein beetje mee eens dat het in dit geval mss wel eens de uitkomst kan zijn. Tyler heeft natuurlijk een hele andere start gehad dan jouw kindje en het lijkt erop dat hij op dit moment nog niet genoeg kracht heeft om een tijdje achter elkaar te drinken. Als het dan met de 1-2-3 sneller gaat en hij wel alles wat moet binnen krijgt is dat in dit geval alleen maar goed.

Maar je bedoelingen waren goed toch?
  Redactie Frontpage zaterdag 27 december 2008 @ 20:49:11 #243
3926 crew  Djeez
pi_64410861
We hebben vandaag goed gekeken naar een fles, en zijn naar huis gegaan met een Dr. Brown fles. Kim had destijds net zo'n fles, al heette het toen nog B-Free. Na gemartel met tientallen flessen was dit voor haar de beste waar ze maanden goed uit heeft gedronken. Nu wilden we daarvoor aan wezen en hebben een soortgelijke fles op de kop getikt. Helaas zijn hier geen 1-2-3 spenen voor te krijgen voor 0 maanden....
pi_64411763
Ik zag vandaag dat de 1-2-3 spenen overal vanaf 3 maanden zijn. Behalve die van dodie. Die is ook gelijk een stuk duurder. 5,- voor een speen en 5,- voor een fles. Terwijl je voor een simpel klein flesje bij bijvoorbeeld etos 2,- en speen ook zoiets betaald. Maar eerst deze fles uitproberen.

Bij deze fles is er uberhaupt geen 1-2-3 speen trouwens.
Maar die van het ziekenhuis is niet te vergelijken met wat voor merk dan ook.
Dus het is gewoon uittesten.

Het spoelen ging dus best goed. Best lastig nog om het slangetje in te brengen. Misschien dat thuiszorg een week kan komen helpen als we net thuis zijn. Lijkt me trouwens ook wel heel moeilijk om alleen te doen. Zoals Djeez al zei, was hij best druk met zijn beentjes aan het trappelen. Dus moet je die met 1 hand vasthouden en met de andere hand slangetje inbrengen en dan het water inspuiten.
  zaterdag 27 december 2008 @ 21:28:59 #245
197301 Miffy1984
pi_64412225
Ik hoop voor jullie dat de fles Tyler bevalt.
Ik heb (voordat ik wist waarom Thijmen niet goed dronk) een vermogen aan flessen uitgegeven.
Ik kan zo een winkeltje beginnen.

Uiteindelijk bevalt mij de difirax s-fles het meest. Met de S speen.

Succes met alles.
  zaterdag 27 december 2008 @ 21:30:22 #246
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64412267
Jongens, dat klinkt gewoon hartstikke goed allemaal. Houd de moed erin!
Lekker douchen!
  zaterdag 27 december 2008 @ 22:09:47 #247
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64413489
Ingrid, anders vraag je of je zo'n fles mee kunt krijgen, met een paar speentjes? Dan zit je niet met je handen in het haar mocht de fles die je gekocht hebt Tyler niet bevallen.

Of je probeert die fles vast uit nu hij nog in het ziekenhuis ligt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_64414291
Wat fijn dat t zo goed gaat met Tyler! Fijn dat hij ook als soms zelf een poepbroek fabriceert, zal vast een goed teken zijn

Ik heb anders nog wel een dodie met 123 speen liggen (de speen is wel even gebruikt, dus die moet je wel vervangen...of goed uitkoken..weet niet of dat mag) , dus als je die toch wilt proberen dan geef maar een gil, dan stuur ik m wel op.
pi_64414514
Wat fijn dat het nu zo goed gaat met Tyler!!! . Mijn zoon had een soortgelijke start als Tyler. Die lag na een week terug in het ziekenhuis omdat hij gal spuugde en niks binnenhield, ook geen sondevoeding. Hij bleek een malrotatie te hebben en heeft ook z'n voeding op deze manier moeten opbouwen...Maar 8x50 ml is echt al heel erg goed! Hopelijk is hij snel thuis!!
And so the lion fell in love with the lamb
pi_64414585
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 22:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wat fijn dat t zo goed gaat met Tyler! Fijn dat hij ook als soms zelf een poepbroek fabriceert, zal vast een goed teken zijn

Ik heb anders nog wel een dodie met 123 speen liggen (de speen is wel even gebruikt, dus die moet je wel vervangen...of goed uitkoken..weet niet of dat mag) , dus als je die toch wilt proberen dan geef maar een gil, dan stuur ik m wel op.
Wat lief! Ik pm je even.
pi_64414986
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 22:09 schreef Leah het volgende:
Ingrid, anders vraag je of je zo'n fles mee kunt krijgen, met een paar speentjes? Dan zit je niet met je handen in het haar mocht de fles die je gekocht hebt Tyler niet bevallen.

Of je probeert die fles vast uit nu hij nog in het ziekenhuis ligt.
Dat gaan we meteen vragen morgen, als we eraan denken. Is idd wel zo handig voor het geval dat.

De fles die we gekocht hebben, nemen we mee idd.
  Redactie Frontpage zondag 28 december 2008 @ 17:50:30 #252
3926 crew  Djeez
pi_64436258
We zijn net weer terug van Tyler, en ditmaal kwam Kim ook mee. Even later kwamen Ingrids ouders, dus het werd een gezellige boel. Tyler kan nu toe me minder flesjes, met meer inhoud. Dagelijks mag hij nu zes maal 70 cc hebben. Dit scheelt in elk geval een nachtvoeding.

Vandaag was ik aan de beurt met spoelen. Met uiterste precisie volgde ik alle handelingen, en bracht het slangetje langzaam in zijn aarsje. Hierna liet ik langzaam de vloeistof erin lopen en ik was klaar. Zo, dat viel reuze mee! Tyler werkte gelukkig goed mee. Er kwam maar weinig poep uitgelopen, maar ik was met vlag en wimpel geslaagd.

Toen Ingrids moeder eenmaal aanwezig was, was het aan haar de eer om zijn flesje te geven. Hij wilde helaas niet goed meewerken. Uiteindelijk was het gelukt hem 60 cc te geven, dit bleek voldoende. Helaas moest hij wel erg spugen, dus veel is er niet ingebleven. En toen de fles net op was, begon de klysma eindelijk zijn werk te doen. Hij liet alles er dun uitlopen, maar de schade was te overzien. Gelukkig had hij ook enkele malen spontaan gepoept, en dat is een goed teken. Het kan erop duiden dat Tyler misschien geen Hirschsprung heeft, of anders een milde variant.

Nog meer goed nieuws trouwens, de verpleegkundige vertelde dat ze hadden gesproken over thuiszorg. In principe is dit mogelijk, en dan kan het snel gaan. Als wij thuiszorg kunnen krijgen, kan hij misschien dit jaar nog thuiskomen. Dat zou erg fijn zijn natuurlijk! We zien het wel, ik zie de toekomst met Tyler vol vertrouwen tegemoet!
pi_64436653
Nog meer goed nieuws
  zondag 28 december 2008 @ 19:55:01 #254
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64440137
weer goed nieuws. Heerlijk. En fijn dat jullie ons ook zo goed op de hoogte houden. Heel erg fijn.
pi_64450608
quote:
Op zondag 28 december 2008 19:55 schreef chacama het volgende:
En fijn dat jullie ons ook zo goed op de hoogte houden. Heel erg fijn.
nou, je kunt ook overdrijven!
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:50 schreef Djeez het volgende:
Met uiterste precisie volgde ik alle handelingen, en bracht het slangetje langzaam in zijn aarsje.
pi_64450646
Dat was ook de enige regel die ik niet zo op die manier had hoeven lezen nee... maar volgens mij stond hij bekend om zulke uitspraken hier
  maandag 29 december 2008 @ 00:10:52 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_64450955
Sowieso, bij een aars denk ik aan het achterwerk van een koe. Of een paard, of een varken voor mijn part.

Maar bij een kind heet dat gewoon kont of bips. En als je het dan zo gedetailleerd wil beschrijven, gebruik dan gewoon het woord anus ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64451222
ach, ik weet dat zo'n benaming heel streekgebonden is, maar ik ben er ook niet kapot van. maar dan vooral ivm de mate van details, in combinatie met mogelijke ongewenste meelezers.
  maandag 29 december 2008 @ 00:54:16 #259
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64452045
Ik begrijp ook niet hoe je zoiets zo verhalend wenst te omschrijven. Het is potdomme geen column over een of andere fictieve verpleger, maar het gaat over je eigen zoon. Maar goed, ik dacht al dat ik de enige was die er wat moeite mee had.
  maandag 29 december 2008 @ 01:07:45 #260
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64452361
Het mag best iets minder beeldend idd. Iedereen begrijpt wel wat er wordt bedoelt met "spoelen" zonder in details te hoeven treden.
  Redactie Frontpage maandag 29 december 2008 @ 09:07:56 #261
3926 crew  Djeez
pi_64456093
Ik mag er graag een verhaaltje van maken dat makkelijk wegleest. Is leuker om te lezen dan een droge opsomming...
  maandag 29 december 2008 @ 09:13:07 #262
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64456166
quote:
Op maandag 29 december 2008 00:00 schreef bixister het volgende:

[..]

nou, je kunt ook overdrijven!
[..]

ach, ik lees de informatie, maar dus echt als informatie. Dus inderdaad die specifieke details lees ik wel, maar niet zo specifiek. Het is voor mij meer van: ze hebben allebei kunnen spoelen, Tyler drinkt zijn flessen en mag met een beetje mazzel dit jaar nog naar huis en wrs. is het een milde vorm van die ene ziekte of misschien die ziekte wel helemaal niet.
  maandag 29 december 2008 @ 09:25:56 #263
180451 Volpez
pi_64456398
Wat een gezeik over de wijze van berichtgeving.
Het gaat er toch niet om of het een journalistiek hoogstandje is wat Djeez en Ingrid hier neerzetten?

Zij willen gewoon kwijt hoe het met hun, Kim en Tyler gaat en jullie (en ik ook) zijn zo nieuwsgierig dat we dat willen lezen. Wie ooit een bericht van Djeez heeft gelezen weet dat hij zijn berichten een beetje 'smeuig' brengt (niets negatiefs btw).

Hardstikke fijn om te lezen dat het beter gaat met Tyler en dat er thuiszorg geregeld kan gaan worden!
  maandag 29 december 2008 @ 10:03:11 #264
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64457104
quote:
Op maandag 29 december 2008 09:25 schreef Volpez het volgende:
Wat een gezeik over de wijze van berichtgeving.
Het gaat er toch niet om of het een journalistiek hoogstandje is wat Djeez en Ingrid hier neerzetten?

Precies, laat hem dat ook niet proberen dan.
Djeez echt, we lezen graag hoe het met Tyler gaat. Het verhaal zelf is al spannend genoeg, je hoeft het niet zo te maken "dat het lekker wegleest".

Gelukkig gaat het goed met hem.
Ingrid, hoe gaat het met jou? Geeft het wat rust nu lijkt alsof er thuiszorg kan komen, durven jullie het dan wel aan om hem mee naar huis te nemen?
Lekker douchen!
pi_64457650
nah 't was ook een beetje flauw van me, sorry djeez! maar ik vond chacama's 'heel fijn!' echt zo'n vreemde combinatie met deze informatie. vandaar dat ik er even iets van moest zeggen. en bovendien meen ik wel m'n waarschuwing m.b.t. de meelezers.
  maandag 29 december 2008 @ 11:22:10 #266
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64458950
Wat Bix zegt! Als ik soms kijk naar het aantal views tov het aantal reacties (niet alleen in dit topic hoor) dan bekruipt me vaak zo'n " "gevoel. Vooral als het in combinatie is met dit soort gevoelig liggende "aangelegenheden" .

[ Bericht 13% gewijzigd door Vivi op 29-12-2008 13:00:15 ]
  maandag 29 december 2008 @ 11:25:18 #267
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64459052
Djeez en Ingrid, fijn dat het spoelen goed lijkt te gaan!

Over een paar weken kwamen de onderzoeken toch, of hij die ziekte had?

Ach, als jij bepaalde dingen wil schrijven, wees vrij Maar idd, wat Vivi ook zegt, sommige beschrijvingen kunnen bij mensen met bepaalde zieke ideeën e.e.a. prikkelen.

Voor mij leest het iig als een vader die heel voorzichtig en vol liefde zijn zoontje probeert te verzorgen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 29 december 2008 @ 11:56:12 #268
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64459780
fijn dat het zo goed gaat met Tyler.

en ach over die schrijfswijze? wat is daar anders aan als de verhalen in bevallen(compleet met aantal hechtingen, knippen, en alles wat er bij uitkomt) zwanger&geboorte(slijmprop, vochtverlies, toucheren) baby/peuter/kleuter topics waar ook alles over de tong gaat?
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_64459802
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:03 schreef sjak het volgende:

Gelukkig gaat het goed met hem.
Ingrid, hoe gaat het met jou? Geeft het wat rust nu lijkt alsof er thuiszorg kan komen, durven jullie het dan wel aan om hem mee naar huis te nemen?
De nacht is goed gegaan. Hij slaapt ontspannen en is alleen wakker als hij honger krijgt.
Wel weer paar keer flinke mond terug. Maar zolang hij blijft groeien is dat geen probleem.

Met mij gaat het wel ok. Lichamelijk redelijk. Laatste dagen veel buikpijn. En nog steeds last van mijn voet.
En moe. Nouja, ben ik daar vast aan gewend. Denk wel bloedarmoede.
Het geeft mij iig veel rust dat er thuiszorg komt, kan die de eerste keren iig meekijken bij het spoelen.

Ik weet goed dat er meelezers zijn. Die ene tante bijvoorbeeld, die schrijft op haar hyves over Tyler.
  maandag 29 december 2008 @ 12:10:02 #270
37150 livelink
pi_64460154
Ben je zelf nog wel onder controle, Ingrid? Is de verloskundige bijvoorbeeld nog wel eens langsgekomen voor jou? Loop je zelf niet voorbij, alsjeblieft.
  Redactie Frontpage maandag 29 december 2008 @ 18:34:42 #271
3926 crew  Djeez
pi_64472508
Ben net weer terug van Tyler. Omdat we geen oppas konden krijgen en Kim niet al te lekker is, is Ingrid met Kim thuisgebleven. Zij heeft nml geen rijbewijs, en dan kom je nu eenmaal niet zo snel vanuit Assen naar het UMCG. Ik schrok me trouwens dood toen ik in het ziekenhuis kwam op zijn kamer. Er lag op zijn plekkie een kind met allemaal slangetjes. Een verpleegkundige was met hem bezig, stelde zich voor en stak een verhaal af. Ik dacht: "Hé, dat kan niet goed zijn!" Toen ik eindelijk in het wiegje keek wist ik het zeker. Er lag namelijk een zwart jongetje in. Ik in paniek, want Tyler was weg!

Tyler bleek namelijk overgeplaatst naar een andere kamer. Hij heeft namelijk een terugval gehad. Gisteravond en vannacht wilde hij haast niet drinken. Midden in de nacht was hij ineens erg koud geworden. Daarom legde men hem onder een warmtelamp en kreeg hij een extra kruik. Om hem wat beter in de gaten gehouden, is hij nu verplaatst naar een babykamer vlakbij de zusters. Dit is de echte medium care. En dat klopt, want toen ik op het knopje drukte, waren ze er binnen twee minuten.

Maar goed, de verpleegkundige die over Tyler gaat keek niet echt vriendelijk. Ze vond het maar raar dat Ingrid er niet bij was. Tot overmaat van ramp had de contactpersoon van de thuiszorg een uur op ons zitten wachten. Deze zou thuiszorg voor ons regelen, maar deze week is diegene er niet meer. Nu komt hij helaas dus deze week niet meer thuis. Anders zou hij waarschijnlijk morgen al thuiskomen. Erg jammer, lelijke domper.

Enfin, ik was nog net op tijd om hem te spoelen. Dit ging goed, hij gaf geen krimp en binnen no time begon hij alles te laten lopen. Hierna heb ik hem de fles gegeven. Hij begon heel gretig aan zijn fles te lurken, maar dommelde vrij snel in. Ik hing hem over mijn schouder waarna er twee flinke boeren volgden. Hierna dronk hij nog een beetje, maar liet nog tien cc achter in zijn flesje. Hij was inmiddels in dromenland aanbeland.

Maar goed, morgen hopen wij er beiden weer te zijn. Met een beetje mazzel kan Kim ergens onderdak krijgen, want morgenmiddag hebben we een gesprek met de kinderarts. Deze zouden we hebben voor het ontslag van Tyler, dus nu maar hopen dat het gesprek niet weer wordt uitgesteld. Nou ja we zien wel, hopelijk knapt hij snel weer op en kan hij naar huis! Ohja, Tyler is inmiddels bijna op zijn geboortegewicht. Hij is nu 2505 gram, vijftien grammetjes minder dan bij zijn geboorte. Toch nog iets positiefs!
pi_64472954
Aanvulling. Wij wisten niet dat er een afspraak was gemaakt met de contactpersoon van de thuiszorg. Ik vind dat ze best hadden kunnen bellen waar we bleven omdat die man er was. Maar misschien denk ik er te makkelijk over.
  maandag 29 december 2008 @ 18:56:54 #273
180451 Volpez
pi_64473213
Lullig joh!
ik snap ook niet dat ze een afspraak plannen voor jullie met de thuiszorg zonder jullie eventjes in te lichten.
Maar ik snap ook niet da een verpleegster het raar vindt dat moeders thuis blijft bij haar zieke dochter... Als je Kim wel had meegenomen hadden ze daar weer moeilijk over gedaan lijkt me.

Sterke in ieder geval en hopelijk gaat alles straks wat soepeler (afspraken e.d.)
  maandag 29 december 2008 @ 20:53:23 #274
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64477207
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
Aanvulling. Wij wisten niet dat er een afspraak was gemaakt met de contactpersoon van de thuiszorg. Ik vind dat ze best hadden kunnen bellen waar we bleven omdat die man er was. Maar misschien denk ik er te makkelijk over.
Ingrid, ik vind dat jij zó gegroeid bent de afgelopen maanden/het afgelopen jaar. Echt! Je komt zo veel volwassener over, fijn. Bold-stukje in quote vind ik daar een voorbeeld van.
Wat Tyler betreft, jammer dat het eventjes wat minder goed gaat en dat hij nu toch weer niet mee naar huis kan. Maar zo te lezen is hij echt in goede handen.
Vervelend dat de afspraken (steeds) mis lopen.
pi_64477367
Dank je Moonah. Lief dat je dat zegt! Nu moet ik bijna huilen. Emokip ben ik ineens geworden.
pi_64477550
't is ook niet zomaar iets Ingrid, je kindje ligt wel in het ziekenhuis terwijl hij gewoon bij je hoort te zijn
Je bent zelf nog herstellende van de bevalling en de zwangerschapsvergiftiging, daar horen de hormonen gewoon bij
Ik vind ook dat je erg sterk en volwassen over komt!
  maandag 29 december 2008 @ 21:08:06 #277
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_64477771
Wat vervelend dat de communicatie niet lekker loopt naar jullie toe (en intern). Wel fijn dat de spoeling goed gaat. Ik hoop voor jullie dat Tyler weer lekker verder opknapt komende dagen.
En Ingrid, je mag n emokipje zijn hoor er gebeurd ook van alles waar je 2 maanden geleden geen weet van had kunnen hebben. Krop t niet op en laat je gewoon af en toe n keertje gaan.
Kim beterschap en wordt maar gauw weer beter zodat je je broertje kan bezoeken
Gewoon n stuiterballetje
  maandag 29 december 2008 @ 21:09:56 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64477840
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:58 schreef _Ingrid_ het volgende:
Emokip ben ik ineens geworden.
Maar wél een volwassen emokip!
pi_64478069
Ja hallo, ik hou niet van huilen hoor. Ben toch geen huillie!

Maar merk wel dat het idd kan opluchten en anders ga ik alles opkroppen en dat is niet goed voor me weet ik. Trouwens de psycholoog maar eens gemaild. Was ik door alle toestanden helemaal vergeten. Ben benieuwd wanneer hij terug mailt en wat hij te zeggen heeft.
  dinsdag 30 december 2008 @ 08:33:58 #280
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_64490123
Je hebt een goede en belangrijke stap gezet Ingrid! Tijdig hulp inroepen is zo ontzettend belangrijk om je te begeleiden daar waar het nodig is voor jou maar misschien ook voor de mensen om je heen.
* Maffemuts trots is op Ingrid (en ook op Djeez en Kim natuurlijk)
Gewoon n stuiterballetje
  Redactie Frontpage dinsdag 30 december 2008 @ 19:45:01 #281
3926 crew  Djeez
pi_64505627
We hebben goed nieuws meegekregen vandaag. Als er niets tegenzit, mag Tyler morgen mee naar huis! Hij drinkt weer beter, is niet meer koud en voelt zich happy. En wij dus ook.

Oudejaarsavond en -nacht zijn we bij Ingrids ouders, en wij vieren blijven ook bij hen slapen. Hopelijk wil de thuiszorg daar ook komen. Thuiszorg komt op Nieuwjaarsdag voor het eerst, en gaat dan tweemaal daags Tylers darmpjes spoelen. Dan kunnen we eindelijk met ons viertjes gaan genieten!
  Boks-Chick dinsdag 30 december 2008 @ 19:46:01 #282
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_64505673
gefeliciteerd! Dat is nog eens mooi het nieuwe jaar in gaan!
lolwut
  Redactie Frontpage dinsdag 30 december 2008 @ 19:49:58 #283
3926 crew  Djeez
pi_64505818
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 19:46 schreef BrandX het volgende:
gefeliciteerd! Dat is nog eens mooi het nieuwe jaar in gaan!
Zeker, beter kan het nieuwe jaar niet beginnen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 30 december 2008 @ 19:52:13 #284
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64505893
dat is natuurlijk de beste manier om t nieuwe jaar in te gaan, lekker samen met zn viertjes thuis
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_64505960
Super!!!

Eindelijk in zn eigen bedje!

(Zou je niet liever dan thuis willen zijn en dat Ingrid's ouders bij jullie komen?)
  Redactie Frontpage dinsdag 30 december 2008 @ 19:58:37 #286
3926 crew  Djeez
pi_64506105
*edit*

[ Bericht 58% gewijzigd door BE op 30-12-2008 21:12:55 ]
  dinsdag 30 december 2008 @ 19:59:31 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64506137
Never mind...

Heel erg fijn nieuws!
pi_64506155
Wat fijn dat ie waarschijnlijk mee naar huis mag morgen!!!

maar ook ik vrag me af of je niet liever lekker rustig met zn viertjes thuis bent....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_64506166
*reactie op edit*

[ Bericht 96% gewijzigd door BE op 30-12-2008 21:13:11 ]
pi_64506186
*reactie op edit*

Maar gefeliciteerd met de aanstaande thuiskomst

[ Bericht 42% gewijzigd door BE op 30-12-2008 21:13:25 ]
Saartje
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:06:29 #291
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_64506387
Gut, mag het arme kind eindelijk naar huis, wordt ie meteen weer heen en weer gesleept *reactie op edit*
Daar zijn toch wel betere oplossingen voor te vinden lijkt me??

Anyway, een heel mooi begin van het nieuwe jaar voor Tyler.

[ Bericht 17% gewijzigd door BE op 30-12-2008 21:13:40 ]
pi_64506512
Mijn idee Maneki.... Tyler heeft een aantal weken in het zh. gelegen, mag dan eindelijk naar huis maar wordt dan meteen op sleeptouw genomen, lijkt me niet zo goed voor hem..

Ennieweej, fijn dat hij mee naar huis mag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:10:33 #293
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64506525
Op de eerste plaats gefeliciteerd met de aanstaande thuiskomst. Heerlijk dat jullie met zijn vieren het nieuwe jaar in kunnen luiden.

Maar aan de andere kant ben ik het met de bovenstaande posts eens. Denk je niet dat het voor zowel Ingrid (die nog steeds in haar kraamtijd zit en zich thuis het lekkerst voelt....lijkt me), als voor Kim ( die de afgelopen tijd amper thuis is geweest en nu nog ziekjes is) als voor jezelf en bovenal voor Tyler niet veel prettiger is om thuis te zijn. Jullie komen net uit het ziekenhuis met hem... zijn eerste kennismaking met ergens anders slapen dan daar zou toch zijn eigen bedje moeten zijn en niet meteen een vreemde omgeving. Ik zou er nog eens goed overnadenken. *reactie op edit* En ik mag hopen dat er die avond toch echt iemand met een rijbewijs nuchter blijft voor het geval Tyler een terugval krijgt.

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 30-12-2008 21:14:08 ]
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:11:27 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64506555
Ik vind het zo lastig, want het lijkt wel nooit goed natuurlijk, de plannen die jullie maken, maar ik vraag me idd ook af of het nou echt het handigst is om gelijk de eerste dag al ergens andes te gaan logeren.
Kijk, als jullie het echt heel graag willen kan niemand je tegenhouden, maar weet je idd zelf heel zeker dat jullie niet liever gewoon met z'n viertjes thuis zijn?

Of vinden jullie het mss stiekem wel fijn dat er nog 2 mensen zijn die mee kunnen kijken de eerste nacht, dat kan natuurlijk ook.

Ik zou er alleen niet vanuit gaan dat de thuiszorg hier dan ook nog aan mee gaat werken, tenzij ze natuurlijk bij jullie om de hoek wonen, of in dezelfde stad, maar ja, dan is blijven slapen ook niet echt nodig toch?
Het lijkt me voor de thuiszorg echt een gedoe om voor 1 dag iets te regelen in een andere stad.

Hoe dan ook, doe wat voor jullie het beste voelt, maar ik kan me niet voorstellen dat Ingrid's ouders het niet zouden snappen als jullie zouden zeggen dat jullie liever thuis blijven, toch?
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:11:47 #295
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_64506567
Wat een fijn einde van het jaar 2008 en n super begin van 2009 !!
Alvast (een) hele fijne dag(en) gewenst !!
Gewoon n stuiterballetje
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:17:57 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_64506758
jongens, fijn dat Tyler naar huis mag, echt! Maar je gaat natuurlijk niet met hem lopen slepen nu! de thuiszorg zal echt niet ergens anders heen komen, dat doen ze gewoon niet en bovendien, waarom moeten jullie perse naar andere mensen toe? blijf lekker thuis, doe niet zo dom. het is maar oud en nieuw hoor, jezus.
sorry hoor, ik bemoei me echt zo min mogelijk met jullie, maar dit gaat om een pasgeboren kindje met een verdomd slechte start, gebruik even jullie hersens alsjeblieft?
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2008 @ 20:19:32 #297
43556 miss_dynastie
pi_64506812
*reactie op edit*

Fijn dat Tyler mee naar huis mag, ik hoop dat hij morgenavond ook lekker in zijn eigen bedje kan blijven. En thuiszorg zal echt niet op locatie komen hoor, dat kan je vergeten.

[ Bericht 46% gewijzigd door BE op 30-12-2008 21:14:30 ]
  Jubileum moderator dinsdag 30 december 2008 @ 20:31:09 #298
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64507300
Ik ga gewoon wijselijk alleen maar even juichen dat Tyler morgen naar huis mag
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:31:12 #299
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64507301
Wat fijn dat Tyler naar huis mag!

Belana, ik begrijp dat je 'strong feelings' hebt over dit onderwerp maar dit is wel érg bot.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_64507380
Fijn dat Tyler naar huis mag, maar blijf nou lekker thuis! Dat kind is zo lang in het ziekenhuis geweest. En voor Kim is het ook fijn, gewoon thuis zijn, die kan d'r rust ook wel gebruiken. En Ingrid, je bent net bevallen de zorg voor een kind is al druk genoeg als je thuis bent. Hebben jullie dit in het ziekenhuis verteld?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')