Kom maar langs hoor! Kan Hanne hem zien.quote:Op maandag 22 december 2008 18:32 schreef Noli. het volgende:![]()
![]()
WHOEHOE! ! ! ! ! !
![]()
![]()
![]()
Wanneer kunnen we weer komen?![]()
![]()
Zo zag het er wel uit iig. Stond geloof ik vetemulsie op. Morgen eens navragen. Hopelijk krijgen we dan de artsen van de ic te spreken.quote:Op maandag 22 december 2008 21:19 schreef bixister het volgende:
haha vloeibaar vet via 't infuusik zie 't voor me.
![]()
maar heerlijk dat 't zo goed gaat en wat een mooi ventje is 't. al echt een heel eigen gezicht. hopelijk komt ie nu goed aan.
En kom zo terug met nog meer goed nieuws, OK?quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:10 schreef Noli. het volgende:
Djeez en Ingrid veel succes bij de gesprekken met de artsen vandaag!
Dat dus. Vanuit het ziekenhuis kan ongetwijfeld thuiszorg voor jullie geregeld worden. Het is toch hartstikke mooi als dat het enige is wat moet gebeuren? Wees blij dat je kind naar huis mag!quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:16 schreef Rewimo het volgende:
Djeez, mochten ze hem toch naar huis sturen, kunnen jullie dan een beroep doen op de thuiszorg? Dat is misschien wel een optie. Zij kunnen wellicht het medische gedeelte voor hun rekening nemen. Ik zou het ook eng vinden en bang zijn om iets fout te doen. Daarbij is het natuurlijk voor geen van jullie goed als Tyler jullie zou associëren met de pijn die hij voelt bij zo'n klysma. Hij moet zich bij jullie juist veilig kunnen voelen!
Thuiszorg is idd ook een optie. Maar dit zal wel helemaal moeilijk te regelen zijn, zo voor de feestdagen. Dit moet nml via de gemeente, en daar zijn ze niet al te happig op. Ook na mijn operatie toen Ingrid net was bevallen van Kim kon ik geen thuiszorg krijgen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat dus. Vanuit het ziekenhuis kan ongetwijfeld thuiszorg voor jullie geregeld worden. Het is toch hartstikke mooi als dat het enige is wat moet gebeuren? Wees blij dat je kind naar huis mag!
Ze zijn niet scheutig met thuiszorg nee, maar dat kan vanuit het ziekenhuis al geregeld worden vaak. Je zou kunnen kijken of er met het ziekenhuis af te spreken is dat jullie samen gaan zoeken en dat Tyler thuiskomt zodra jullie de hulp hebben. Het gaat hier tenslotte niet om een volwassen persoon, maar om een kindje.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
Thuiszorg is idd ook een optie. Maar dit zal wel helemaal moeilijk te regelen zijn, zo voor de feestdagen. Dit moet nml via de gemeente, en daar zijn ze niet al te happig op. Ook na mijn operatie toen Ingrid net was bevallen van Kim kon ik geen thuiszorg krijgen.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Ze zijn niet scheutig met thuiszorg nee, maar dat kan vanuit het ziekenhuis al geregeld worden vaak. Je zou kunnen kijken of er met het ziekenhuis af te spreken is dat jullie samen gaan zoeken en dat Tyler thuiskomt zodra jullie de hulp hebben. Het gaat hier tenslotte niet om een volwassen persoon, maar om een kindje.
(En als het inderdaad niet nodig is om in het ziekenhuis te zijn, sorry, dan zul je toch echt plaats moeten maken voor iemand die WEL het ziekenhuis nodig heeft, hoe vervelend het ook is. Je kan maar beter meewerken om een zo goed mogelijke oplossing te zoeken, dan om je hakken in het zand te zetten)
Tja, maar ik denk dat men in het ziekenhuis beter weet wat hij aan kan dan jullie, tenslotte zien zij hem 24 uur per dagquote:Op dinsdag 23 december 2008 21:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Maar hij begint nog maar net ietjes aan te komen. Vanmiddag dronk hij maar 10 cc ipv 40cc. Ik weet niet op deze leeftijd/gewicht hoeveel cc hij per fles moet hebben, maar het lijkt me weinig.
Ik denk dat hij nog te verzwakt is om naar huis te gaan. En dat het met een paar dagen beter zal gaan.
Maar goed, eerst maar het gesprek met de arts afwachten.
Wie weet wat thuiszorg kost?
Ja, dat is ook wel zo.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, maar ik denk dat men in het ziekenhuis beter weet wat hij aan kan dan jullie, tenslotte zien zij hem 24 uur per dag
Vaak wordt thuiszorg betaald uit speciale potjes. Maar dat kunnen ze je morgen in het ziekenhuis allemaal vertellen
O, maar dat weet ik ook niet hoorquote:Op dinsdag 23 december 2008 21:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
Als dat echt het enige is wel ja. Maar dat zullen we morgen wel horen.
Nou weet ik niet hoe een klysma werkt normaal. Maar dit schijnt een speciale te zijn. Met een slangetje in zijn anus en dan vloeistof erin spuiten.
Andersom, hoop ikquote:Op dinsdag 23 december 2008 22:07 schreef ElizabethR het volgende:
Ingrid, een klisma geven valt reuze mee hoor!!! Het is enger dan het lijkt.
Je weet de reden van het verzetten van de afspraak niet.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:15 schreef ElizabethR het volgende:
Wat ik overigens wel belachelijk vind is dat de afspraken met respectievelijk artsen en maatschappelijk werk even vlotjes aan de kant zijn geschoven als dat ze gemaakt waren. Daar had ik geen genoegen mee genomen dus. Geduldig afwachten tot je eindelijk fatsoenlijk een arts te spreken krijgt, en dan voor dat plaatsvindt mag je kind naar huis. Te zot voor woorden.
Dat zou ik ook denken, en wat ook al geopperd werd, het zijn zeer kostbare plekken daar in het UMCG, ik kan me voorstellen dat zijn bedje amper koud kan worden voordat er een nieuw kritiek geval in ligt? Maar ik zou me ook het rambam schrikken hoor, het is nogal wat, zo'n klein hummeltje 3x per dag een klysma moeten geven.. En dan niet dat beetje troep wat het geeft, dat is natuurlijk een kwestie van een wasje extra en je handen goed wassen, maar meer je kindje "pijn" doen, dat druist toch tegen alle mama/papa gevoelens in lijkt me.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:41 schreef Troel het volgende:
Het is denk ik ook heel eng. Had Miffy het daar ook niet over, dat ze doodsbang was de eerste nacht weer thuis? Dat is toch logisch? Maar als die klysma's het enige is wat hij op dit moment nodig heeft, dan kan je hem toch veel beter thuis hebben
Nee helaas, Vrijdag (tweede kerstdag) gaat Kim weer mee. Alleen hebben we liever niet dat ze toekijkt met spoelen. Hadden we een cadeautje meegenomen voor Kim als extraatje, is het truitje te klein 1:(quote:Op woensdag 24 december 2008 20:05 schreef DJMO het volgende:
goed nieuws dus djeez en ingrid
hoe is kim eronder? snapt ze het allemaal een beetje???
Denk dat het weinig met doorgeven te maken heeft.quote:Op donderdag 25 december 2008 21:46 schreef bixister het volgende:
succes morgen met de spoelles. (zou je die ook in assen kunnen krijgen?)
stom dat ze die afspraken kennelijk zo slecht aan elkaar doorgeven trouwens.
Ik zie het anders denk ik.quote:Op donderdag 25 december 2008 21:56 schreef bixister het volgende:
OK, maar dat hoort ook nog bij 't doorgeef-proces toch?
Ja dat is in principe geen probleem. Ik hoop dat dat lukt. Maar ja, het is nu weekenddienst, dus overplaatsen doen ze dan niet snel. Morgen krijgt de arts ons verzoek iig te horen voor overplaatsing.quote:Op donderdag 25 december 2008 21:46 schreef bixister het volgende:
succes morgen met de spoelles. (zou je die ook in assen kunnen krijgen?)
stom dat ze die afspraken kennelijk zo slecht aan elkaar doorgeven trouwens.
Vervelend dat ze al gespoeld hadden!quote:Op vrijdag 26 december 2008 17:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
En weer was er om 12.00 al gespoeld. De 3e keer al! Hier kwamen we te laat achter. Een verpleegkundige ging het voordoen met uitleg, zodat we het morgen zelf kunnen gaan doen onder begeleiding. Kwam wel heel weinig uit en toen las ze later tot haar verbazing dat het al gedaan was. Vond ze zelf ook zeer vreemd. Verder ging het flesje een stuk beter dan gisteren. Andere speen erop, een 1,2,3. Morgen eens kijken of we zelf nog een fles hebben met zo'n speen. Anders in de stad kijken. Kim was mee, dat ging redelijk. Ze was wel erg druk en rende vaak de gang op. Ze vond het wel leuk om Tyler te zien.
misschien dat het voor tyler wel werkt hoor, maar wij hadden er veel problemen mee toen wij het van iedereen moesten gebruiken. en toen had ik uiteindelijk op advies van hiero difrax zelf gemaild, en die zeiden toen dat het 1-2-3 speentje geschikt is voor oudere kindjes. erna heb ik er in het flesvoedingtopic nog meer mensen over gehoord, dat ze het allemaal aanraden en dat het voor geen meter werkt. dan vind ik het iig de moeite waard om te zeggen met alle info erbij dat ze zelf kunnen zoeken.quote:Op vrijdag 26 december 2008 20:29 schreef owlet het volgende:
Simmu, is het niet meer het geval dat het niet voor elk kleintje even goed werkt maar dat als het wél goed werkt het geen probleem is? Om nou meteen te waarschuwen en te zeggen dat het niet geschikt is terwijl het misschien voor Tyler juist wel goed werkt...
Wat lief! Ik pm je even.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wat fijn dat t zo goed gaat met Tyler! Fijn dat hij ook als soms zelf een poepbroek fabriceert, zal vast een goed teken zijn![]()
Ik heb anders nog wel een dodie met 123 speen liggen (de speen is wel even gebruikt, dus die moet je wel vervangen...of goed uitkoken..weet niet of dat mag) , dus als je die toch wilt proberen dan geef maar een gil, dan stuur ik m wel op.
Dat gaan we meteen vragen morgen, als we eraan denken. Is idd wel zo handig voor het geval dat.quote:Op zaterdag 27 december 2008 22:09 schreef Leah het volgende:
Ingrid, anders vraag je of je zo'n fles mee kunt krijgen, met een paar speentjes? Dan zit je niet met je handen in het haar mocht de fles die je gekocht hebt Tyler niet bevallen.
Of je probeert die fles vast uit nu hij nog in het ziekenhuis ligt.
nou, je kunt ook overdrijven!quote:Op zondag 28 december 2008 19:55 schreef chacama het volgende:
En fijn dat jullie ons ook zo goed op de hoogte houden. Heel erg fijn.
quote:Op zondag 28 december 2008 17:50 schreef Djeez het volgende:
Met uiterste precisie volgde ik alle handelingen, en bracht het slangetje langzaam in zijn aarsje.
ach, ik lees de informatie, maar dus echt als informatie. Dus inderdaad die specifieke details lees ik wel, maar niet zo specifiek. Het is voor mij meer van: ze hebben allebei kunnen spoelen, Tyler drinkt zijn flessen en mag met een beetje mazzel dit jaar nog naar huis en wrs. is het een milde vorm van die ene ziekte of misschien die ziekte wel helemaal niet.quote:Op maandag 29 december 2008 00:00 schreef bixister het volgende:
[..]
nou, je kunt ook overdrijven!
[..]
Precies, laat hem dat ook niet proberen dan.quote:Op maandag 29 december 2008 09:25 schreef Volpez het volgende:
Wat een gezeik over de wijze van berichtgeving.
Het gaat er toch niet om of het een journalistiek hoogstandje is wat Djeez en Ingrid hier neerzetten?
De nacht is goed gegaan. Hij slaapt ontspannen en is alleen wakker als hij honger krijgt.quote:Op maandag 29 december 2008 10:03 schreef sjak het volgende:
Gelukkig gaat het goed met hem.
Ingrid, hoe gaat het met jou? Geeft het wat rust nu lijkt alsof er thuiszorg kan komen, durven jullie het dan wel aan om hem mee naar huis te nemen?
Ingrid, ik vind dat jij zó gegroeid bent de afgelopen maanden/het afgelopen jaar. Echt! Je komt zo veel volwassener over, fijn. Bold-stukje in quote vind ik daar een voorbeeld van.quote:Op maandag 29 december 2008 18:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
Aanvulling. Wij wisten niet dat er een afspraak was gemaakt met de contactpersoon van de thuiszorg. Ik vind dat ze best hadden kunnen bellen waar we bleven omdat die man er was. Maar misschien denk ik er te makkelijk over.
Maar wél een volwassen emokip!quote:Op maandag 29 december 2008 20:58 schreef _Ingrid_ het volgende:
Emokip ben ik ineens geworden.
Zeker, beter kan het nieuwe jaar niet beginnen!quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:46 schreef BrandX het volgende:
gefeliciteerd! Dat is nog eens mooi het nieuwe jaar in gaan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |