abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64236627
quote:
Op maandag 22 december 2008 01:27 schreef ACT-F het volgende:
Bij bepaalde muziek vraag ik me ook af of we niet met zelfkastijding bezig zijn. Wellicht moeten we ook kutmuziek verbieden? Dat iets niet wel gevalt rechtvaardigt kennelijk een verbod.
Muzieksmaak terzijde, gelden er ook regels voor het volume waarop muziek wordt afgespeeld. Plekken waar live-muziek is te horen, of waar deejays draaien, moeten meestal aan allerlei geluidsvoorschriften voldoen. Eén reden daarvoor is dat het gehoor van bezoekers niet wordt blootgesteld aan dusdanig hard geluid dat het schadelijk is.
pi_64241141
Tja sommige rotjes gaan niet af, en soms wil vuurwerk weleens omvallen. De inhoud is soms van een iets andere chemische samenstelling (andere kleur siervuurwerk? conserveringsmiddelen? iets meer/minder kruit?). Maar om het dan gelijk ondeuglijk te noemen?

Dat een enkele spontaan afgaat vind ik knap, waarom wel bij hun en niet al in de winkel, bij transport, ...?

We hebben genoeg voorlichting en iedereen die vuurwerk afsteekt is zich hier ook wel bewust van.
  maandag 22 december 2008 @ 13:55:04 #53
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_64243559
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:52 schreef isogram het volgende:
Muzieksmaak terzijde, gelden er ook regels voor het volume waarop muziek wordt afgespeeld. Plekken waar live-muziek is te horen, of waar deejays draaien, moeten meestal aan allerlei geluidsvoorschriften voldoen. Eén reden daarvoor is dat het gehoor van bezoekers niet wordt blootgesteld aan dusdanig hard geluid dat het schadelijk is.
De 'poef' die een gemiddeld rotje produceert is minder schadelijk dan menig concert.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_64246198
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:55 schreef ACT-F het volgende:
De 'poef' die een gemiddeld rotje produceert is minder schadelijk dan menig concert.
Er zijn heel wat mensen die ernstige verminkingen oplopen door vuurwerk. Natuurlijk komt dat voor een groot deel door onverantwoord gedrag (weigeraars opnieuw aansteken, etc) en ongelukken. Maar het kan toch niet zo zijn dat onveilig vuurwerk die ongelukken in de hand werkt?
  maandag 22 december 2008 @ 16:22:22 #55
24533 ACT-F
pi_64248452
quote:
Op maandag 22 december 2008 15:11 schreef isogram het volgende:
Er zijn heel wat mensen die ernstige verminkingen oplopen door vuurwerk. Natuurlijk komt dat voor een groot deel door onverantwoord gedrag (weigeraars opnieuw aansteken, etc) en ongelukken. Maar het kan toch niet zo zijn dat onveilig vuurwerk die ongelukken in de hand werkt?
Ik heb in mijn leven heel wat vuurwerk afgestoken, ook weigeraars en op manieren die niet geheel volgens de voorschriften zijn. Het eerste vuurwerk wat onveilig uit de verpakking komt moet ik nog tegenkomen. Een weigeraar kan ik niet bepaald onveilig noemen, hooguit vervelend. Dus ik vraag me af welke eisen er aan vuurwerk gesteld worden om het predikaat veilig te krijgen. Zo kan vuurwerk elk jaar onveiliger worden zonder dat het vuurwerk wezenlijk verandert, omdat de eisen elk jaar strenger worden. Het is natuurlijk hartstikke goed dat er aan veiligheid gedacht wordt, maar ik hoef echt niet in een pluche maatschappij te leven.
pi_64268042
Ach, soms krijg ik wel eens de indruk dat als het aan de regering zou liggen de kippescheet het zwaarste rotje zou zijn. Laat toch lekker knallen!
Wanneer komen de berichten dat de oliebollen niet te vreten zijn? Is ook zo'n jaarlijks terugkerend bericht. Het lijkt wel of ze de zooi copy/pasten van vorig jaar.
pi_64294059
quote:
Op maandag 22 december 2008 00:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Vieren dat je land in oorlog is
Nooit van nationalisme gehoord?
pi_64294126
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Hier in de grote stad klinken rotjes echter als granaten.
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:27:20 #59
24533 ACT-F
pi_64294842
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat zijn geen rotjes wat je nu hoort, maar illegaal vuurwerk. Hier in de kleine stad hebben we carbid schieten, dat klinkt nog harder.
pi_64294926
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Zelfs met de grootst mogelijke galm zou ik ze niet op dat geluidsniveau inschatten.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_64294931
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:27 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat zijn geen rotjes wat je nu hoort, maar illegaal vuurwerk. Hier in de kleine stad hebben we carbid schieten, dat klinkt nog harder.
Precies... omdat je in Nederland nauwelijks 'goed' knalvuurwerk krijgt kopen die kampers het allemaal in België. Dat soort gasten zouden ze moeten korten op sociale voorzieningen.
pi_64295029
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Precies... omdat je in Nederland nauwelijks 'goed' knalvuurwerk krijgt kopen die kampers het allemaal in België. Dat soort gasten zouden ze moeten korten op sociale voorzieningen.
In Nederland vragen ze nou eenmaal véél te veel voor te weinig. Als het effect van vuurwerk in België zoveel malen beter is ten opzichte van het nederlands grut, en daarbij goedkoper, wat zou jij dan kiezen als liefhebber?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_64295127
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Waar heb ik dit eerder gezien?
pi_64295420
Mijn inziens is 100% van het vuurwerk gevaarlijk. Het ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat. Zoals met elk fucking object op de aardbol.
Overheid is vuyge bemoeials met verboddrang en bemoeizucht.
pi_64297446
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:36 schreef Specularium het volgende:

[..]

Waar heb ik dit eerder gezien?
In een pro-Wilders-topic Ik zal het nooit meer doen.
pi_64297805
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

In een pro-Wilders-topic Ik zal het nooit meer doen.
Nee, dat nog niet eens.
pi_64297911
Weet je, het probleem is nderdaad niet het vuurwerk. Vuurwerk kan er ook niks aan doen dat idioten het maken en misbruiken. Ik zal dan ook nooit een traan laten om iemand die gewond raakt als het zijn eigen schuld is. Sterker nog, er zal een zeldzame glimlach op mijn gezicht verschijnen. Ik denk dan: de evolutie heeft het zo gewild.
pi_75730750
Topickick na precies 358 dagen. We zijn een jaar verder maar er is niks veranderd. NOS bericht vandaag opnieuw over dit onderwerp en het bericht is bijna een kopie van vorig jaar:
quote:
Veel vuurwerk nog steeds onveilig
De kans dat consumenten in winkels vuurwerk meekrijgen dat niet deugt, is groot. De brigade Vuurwerk van de VROM-inspectie zegt dat de kwaliteit van het consumentenvuurwerk de laatste jaren nauwelijks is verbeterd.

Ook dit jaar voldoet ruim een kwart van het geteste vuurwerk niet aan de eisen. Het is bijvoorbeeld instabiel, waardoor het kan omvallen. Het afgekeurde vuurwerk is uit de handel genomen.

De inspectie heeft tot nu toe ongeveer vijf procent van het totale legale aanbod kunnen controleren. Aan illegaal vuurwerk is tot nu toe ruim 160.000 kilo ontdekt en in beslag genomen. Dat is veel meer dan in vorige jaren.
Bron: http://nos.nl/artikel/123(...)steeds-onveilig.html

Ik vond dit vorig jaar al verbijsterend en ik vind dat nog steeds.
pi_75731887
Wat een heerlijk voorspellende post heb ik vorig jaar toch gemaakt.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_75731996
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:39 schreef Casparovvv het volgende:
Wat een heerlijk voorspellende post heb ik vorig jaar toch gemaakt.
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 20:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Weet je, het probleem is nderdaad niet het vuurwerk. Vuurwerk kan er ook niks aan doen dat idioten het maken en misbruiken. Ik zal dan ook nooit een traan laten om iemand die gewond raakt als het zijn eigen schuld is. Sterker nog, er zal een zeldzame glimlach op mijn gezicht verschijnen. Ik denk dan: de evolutie heeft het zo gewild.
eens
pi_75732950
100 % van het vuurwerk is een aanslag op de inhoud van je portemonnee.

Tijd- en geldverspilling.
megalomaniac
pi_75733026
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:05 schreef kitao het volgende:
100 % van het vuurwerk is een aanslag op de inhoud van je portemonnee.

Tijd- en geldverspilling.
Roken, drinken, vakanties, computerspellen, hobbies en designkleding ook?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  donderdag 17 december 2009 @ 16:12:14 #73
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_75733210
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:07 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Ja.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 17 december 2009 @ 16:15:55 #74
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75733361
100% van de messen en scharen zijn onveilig! Je kunt je er lelijk mee verwonden!!
pi_75733742
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:41 schreef waht het volgende:
Ik heb dan ook een stilzwijgende afspraak met de rest van Nederland dat ik geen vuurwerk meer afsteek maar zij wel, terwijl ik dit spektakel vanaf veilige afstand zal bekijken.
De afspraak staat nog steeds!

Ik met glas champagne in de hand, zij het vuurwerk aansteken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 17 december 2009 @ 16:28:39 #76
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_75733897
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:15 schreef BasEnAad het volgende:
100% van de messen en scharen zijn onveilig! Je kunt je er lelijk mee verwonden!!
Maar als een mes of schaar bij normaal gebruik opeens uit elkaar spat, of het handvat breekt af, met alle gevolgen van dien, dan wordt het een ander verhaal. Zo ook bij vuurwerk: de 70% gaat goed bij normaal gebruik, de overige 30% kan falen bij normaal gebruik.

Het is beetje vreemd dat mensen opeens malafide producten gaan bagatelliseren wanneer het om vuurwerk gaat.
Géén kloon van tvlxd!
pi_75733976
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:07 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Duurt dat ook één uurtje ?
Doe waar jullie zelf zin in hebben , als puber was ik ook blind daarvoor.
Heb daarna geen vuurwerk meer afgestoken , niet alleen voor het geld , ik zie gewoon het nut er niet van in.
megalomaniac
  donderdag 17 december 2009 @ 16:32:51 #78
136343 BasEnAad
pi_75734068
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:28 schreef Montov het volgende:

[..]

Maar als een mes of schaar bij normaal gebruik opeens uit elkaar spat, of het handvat breekt af, met alle gevolgen van dien, dan wordt het een ander verhaal. Zo ook bij vuurwerk: de 70% gaat goed bij normaal gebruik, de overige 30% kan falen bij normaal gebruik.

Het is beetje vreemd dat mensen opeens malafide producten gaan bagatelliseren wanneer het om vuurwerk gaat.
Als je voorzichtig doet is er niets aan de hand hoor.
pi_75734446
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:32 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Als je voorzichtig doet is er niets aan de hand hoor.
Zei je hand?
Here we are now, entertain us.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2009 @ 16:50:46 #80
137949 Disana
pi_75734784
De meerderheid van de luisteraars vond dat een verbod op consumentenvuurwerk niet te ver zou gaan:

http://www.stand.nl/
  donderdag 17 december 2009 @ 16:58:14 #81
136343 BasEnAad
pi_75735044
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:42 schreef voyeur het volgende:

[..]

Zei je hand?
[ afbeelding ]
Er is geen enkel vuurwerk dat je in je hand moet afsteken hoor.
pi_75735341
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:50 schreef Disana het volgende:
De meerderheid van de luisteraars vond dat een verbod op consumentenvuurwerk niet te ver zou gaan:

Dat werkt dan toch niet , komt er alleen maar meer chinese crap binnen of duitse bazooka streichers.
Laat iedereen zich zelf eens afvragen of dit geen geldverspilling is dat tonnen zware metalen in het milieu blaast , vele gewonden veroorzaakt en zelfs doden.
Kijk bijv. eens naar die disco in rusland , daar liepen ook een paar van die geile vuurwerkfanaten rond die nu gebarbecued zijn.

edit : en dat hier zelfs een halve stad heeft weggeblazen met die ongein.
(ik word steeds bozer door die .... met hun verziekende gedrag)

[ Bericht 2% gewijzigd door kitao op 17-12-2009 17:12:46 ]
megalomaniac
pi_75735694
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:06 schreef kitao het volgende:

[..]

Dat werkt dan toch niet , komt er alleen maar meer chinese crap binnen of duitse bazooka streichers.
Laat iedereen zich zelf eens afvragen of dit geen geldverspilling is dat tonnen zware metalen in het milieu blaast , vele gewonden veroorzaakt en zelfs doden.
Kijk bijv. eens naar die disco in rusland , daar liepen ook een paar van die geile vuurwerkfanaten rond die nu gebarbecued zijn.
Ik denk dat er geen slechter moment dan nu is om aan een dergelijke traditie van het Nederlandse volk te tornen.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2009 @ 17:20:24 #84
137949 Disana
pi_75735850
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:06 schreef kitao het volgende:

[..]

edit : en dat hier zelfs een halve stad heeft weggeblazen met die ongein.
(ik word steeds bozer door die .... met hun verziekende gedrag)

Maar je kunt er in elk geval naar streven en dan is het tenminste strafbaar. Ik ben helemaal voor een verbod.
pi_75735867
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:16 schreef waht het volgende:

[..]

Ik denk dat er geen slechter moment dan nu is om aan een dergelijke traditie van het Nederlandse volk te tornen.
Klopt , die gasten zijn er doof voor geworden ....

megalomaniac
pi_75735926
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar je kunt er in elk geval naar streven en dan is het tenminste strafbaar. Ik ben helemaal voor een verbod.
Zodat de politie voor een lullige reden hun dodelijke vuurwerk weer kunnen afknallen ?
Laat maar , bedankt.
megalomaniac
  donderdag 17 december 2009 @ 17:23:41 #87
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75735972
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:20 schreef kitao het volgende:

[..]

Hier word je pas doof van Kitao

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 17 december 2009 @ 17:26:39 #88
136343 BasEnAad
pi_75736086
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:50 schreef Disana het volgende:

Dat is nog geen reden om anderen hun pleziertjes af te nemen. Daar is een democratie niet voor bedoeld namelijk.
pi_75736154
CATASTROFE!!!11
pi_75736218
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:20 schreef kitao het volgende:

[..]

Doof in de zin van 'geen bericht meer hebben aan verboden die het inschattingsvermogen van elke burger beledigen'.
pi_75736389
megalomaniac
pi_75736627
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:29 schreef waht het volgende:

[..]

Doof in de zin van 'geen bericht meer hebben aan verboden die het inschattingsvermogen van elke burger beledigen'.
Ik weet niet helemaal wat je hier mee bedoelt eerlijk gezegd....
megalomaniac
pi_75737635
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:44 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik weet niet helemaal wat je hier mee bedoelt eerlijk gezegd....
Ik bedoelde dat men een verbod niet zal accepteren.
pi_75737798
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:17 schreef waht het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat men een verbod niet zal accepteren.
dat denk ik ook niet , en voor duurder maken ben ik geen voorstander , dan hebben alleen de rijken die privilege zoals altijd.
Een vuurwerkshow lijkt me beter.
megalomaniac
  donderdag 17 december 2009 @ 18:36:46 #95
24533 ACT-F
pi_75738295
Vuurwerk is niet onveilig, mensen zijn onveilig:

pi_75738538
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:22 schreef kitao het volgende:

[..]

dat denk ik ook niet , en voor duurder maken ben ik geen voorstander , dan hebben alleen de rijken die privilege zoals altijd.
Een vuurwerkshow lijkt me beter.
En zo erg is het toch ook niet? Bepaald vuurwerk is redelijk aangenaam om te aanschouwen.. het is bovendien maar één dag in het jaar.
pi_75739115
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:42 schreef waht het volgende:

[..]

En zo erg is het toch ook niet? Bepaald vuurwerk is redelijk aangenaam om te aanschouwen.. het is bovendien maar één dag in het jaar.
Ik kreeg als kind van een jaar of acht een rotje op mijn neus geworpen , achteloos achterwaarts weggegooid door een tiener van een jaar of 14.
Hij zag geeneens dat ik achter hem liep in een winkelstraat. Toen dat vuurwerk vanaf de brug van mijn neus op straat viel ontplofte het , voor hetzelfde geld was ik levenslang van jongsafaan blind geweest vanwege een asociale klote-egoist.
Dat nu artsen dezelfde bezwaren aanhalen met harde cijfers over verloren ogen , handen , vingers , noem maar op en de vervuiling die het aanricht , zou toch wel een reden zijn , ook al is het slechts éen massaal uitgevoerde week per jaar en wereldwijd , om ons af te vragen of het vuurwerkafsteken niet hetzelfde behandeld zou moeten worden als het roken in een trein.
Maw , wil iemand rokend knallen dan stapt ie maar uit en gaat z'n gang maar op een regenachtig crossterreintje.
megalomaniac
pi_75834559
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:55 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik kreeg als kind van een jaar of acht een rotje op mijn neus geworpen , achteloos achterwaarts weggegooid door een tiener van een jaar of 14.
Hij zag geeneens dat ik achter hem liep in een winkelstraat. Toen dat vuurwerk vanaf de brug van mijn neus op straat viel ontplofte het , voor hetzelfde geld was ik levenslang van jongsafaan blind geweest vanwege een asociale klote-egoist.
Dat nu artsen dezelfde bezwaren aanhalen met harde cijfers over verloren ogen , handen , vingers , noem maar op en de vervuiling die het aanricht , zou toch wel een reden zijn , ook al is het slechts éen massaal uitgevoerde week per jaar en wereldwijd , om ons af te vragen of het vuurwerkafsteken niet hetzelfde behandeld zou moeten worden als het roken in een trein.
Maw , wil iemand rokend knallen dan stapt ie maar uit en gaat z'n gang maar op een regenachtig crossterreintje.

Dit dus. Al die faalhazen die hun astronauten maar gewoon willekeurig in de rondte werpen.
Die verpesten het ook gewoon voor de rest.

Ik weet best dat het leuk is om vuurwerk af te steken, sterker nog nu nogsteeds (23) hoe lomper en harder het knalt hoe prachtiger ik het vind. Maar mensen die er niet mee om kunnen gaan, zoals bovenstaande, moeten gewoon een verbod opgelegd krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')