Muzieksmaak terzijde, gelden er ook regels voor het volume waarop muziek wordt afgespeeld. Plekken waar live-muziek is te horen, of waar deejays draaien, moeten meestal aan allerlei geluidsvoorschriften voldoen. Eén reden daarvoor is dat het gehoor van bezoekers niet wordt blootgesteld aan dusdanig hard geluid dat het schadelijk is.quote:Op maandag 22 december 2008 01:27 schreef ACT-F het volgende:
Bij bepaalde muziek vraag ik me ook af of we niet met zelfkastijding bezig zijn. Wellicht moeten we ook kutmuziek verbieden? Dat iets niet wel gevalt rechtvaardigt kennelijk een verbod.
De 'poef' die een gemiddeld rotje produceert is minder schadelijk dan menig concert.quote:Op maandag 22 december 2008 09:52 schreef isogram het volgende:
Muzieksmaak terzijde, gelden er ook regels voor het volume waarop muziek wordt afgespeeld. Plekken waar live-muziek is te horen, of waar deejays draaien, moeten meestal aan allerlei geluidsvoorschriften voldoen. Eén reden daarvoor is dat het gehoor van bezoekers niet wordt blootgesteld aan dusdanig hard geluid dat het schadelijk is.
Er zijn heel wat mensen die ernstige verminkingen oplopen door vuurwerk. Natuurlijk komt dat voor een groot deel door onverantwoord gedrag (weigeraars opnieuw aansteken, etc) en ongelukken. Maar het kan toch niet zo zijn dat onveilig vuurwerk die ongelukken in de hand werkt?quote:Op maandag 22 december 2008 13:55 schreef ACT-F het volgende:
De 'poef' die een gemiddeld rotje produceert is minder schadelijk dan menig concert.
Ik heb in mijn leven heel wat vuurwerk afgestoken, ook weigeraars en op manieren die niet geheel volgens de voorschriften zijn. Het eerste vuurwerk wat onveilig uit de verpakking komt moet ik nog tegenkomen. Een weigeraar kan ik niet bepaald onveilig noemen, hooguit vervelend. Dus ik vraag me af welke eisen er aan vuurwerk gesteld worden om het predikaat veilig te krijgen. Zo kan vuurwerk elk jaar onveiliger worden zonder dat het vuurwerk wezenlijk verandert, omdat de eisen elk jaar strenger worden. Het is natuurlijk hartstikke goed dat er aan veiligheid gedacht wordt, maar ik hoef echt niet in een pluche maatschappij te leven.quote:Op maandag 22 december 2008 15:11 schreef isogram het volgende:
Er zijn heel wat mensen die ernstige verminkingen oplopen door vuurwerk. Natuurlijk komt dat voor een groot deel door onverantwoord gedrag (weigeraars opnieuw aansteken, etc) en ongelukken. Maar het kan toch niet zo zijn dat onveilig vuurwerk die ongelukken in de hand werkt?
Hier in de grote stad klinken rotjes echter als granaten.quote:Op maandag 22 december 2008 13:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De 'poef' die een gemiddeld rotje produceert is minder schadelijk dan menig concert.
Dat zijn geen rotjes wat je nu hoort, maar illegaal vuurwerk. Hier in de kleine stad hebben we carbid schieten, dat klinkt nog harder.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hier in de grote stad klinken rotjes echter als granaten.
Zelfs met de grootst mogelijke galm zou ik ze niet op dat geluidsniveau inschatten.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Hier in de grote stad klinken rotjes echter als granaten.
Precies... omdat je in Nederland nauwelijks 'goed' knalvuurwerk krijgt kopen die kampers het allemaal in België. Dat soort gasten zouden ze moeten korten op sociale voorzieningen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zijn geen rotjes wat je nu hoort, maar illegaal vuurwerk. Hier in de kleine stad hebben we carbid schieten, dat klinkt nog harder.
In Nederland vragen ze nou eenmaal véél te veel voor te weinig. Als het effect van vuurwerk in België zoveel malen beter is ten opzichte van het nederlands grut, en daarbij goedkoper, wat zou jij dan kiezen als liefhebber?quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Precies... omdat je in Nederland nauwelijks 'goed' knalvuurwerk krijgt kopen die kampers het allemaal in België. Dat soort gasten zouden ze moeten korten op sociale voorzieningen.
Waar heb ik dit eerder gezien?quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Precies... omdat je in Nederland nauwelijks 'goed' knalvuurwerk krijgt kopen die kampers het allemaal in België. Dat soort gasten zouden ze moeten korten op sociale voorzieningen.
In een pro-Wilders-topicquote:Op dinsdag 23 december 2008 19:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waar heb ik dit eerder gezien?
Nee, dat nog niet eens.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
In een pro-Wilders-topicIk zal het nooit meer doen.
Bron: http://nos.nl/artikel/123(...)steeds-onveilig.htmlquote:Veel vuurwerk nog steeds onveilig
De kans dat consumenten in winkels vuurwerk meekrijgen dat niet deugt, is groot. De brigade Vuurwerk van de VROM-inspectie zegt dat de kwaliteit van het consumentenvuurwerk de laatste jaren nauwelijks is verbeterd.
Ook dit jaar voldoet ruim een kwart van het geteste vuurwerk niet aan de eisen. Het is bijvoorbeeld instabiel, waardoor het kan omvallen. Het afgekeurde vuurwerk is uit de handel genomen.
De inspectie heeft tot nu toe ongeveer vijf procent van het totale legale aanbod kunnen controleren. Aan illegaal vuurwerk is tot nu toe ruim 160.000 kilo ontdekt en in beslag genomen. Dat is veel meer dan in vorige jaren.
quote:Op donderdag 17 december 2009 15:39 schreef Casparovvv het volgende:
Wat een heerlijk voorspellende post heb ik vorig jaar toch gemaakt.
eensquote:Op dinsdag 23 december 2008 20:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Weet je, het probleem is nderdaad niet het vuurwerk. Vuurwerk kan er ook niks aan doen dat idioten het maken en misbruiken. Ik zal dan ook nooit een traan laten om iemand die gewond raakt als het zijn eigen schuld is. Sterker nog, er zal een zeldzame glimlach op mijn gezicht verschijnen. Ik denk dan: de evolutie heeft het zo gewild.
Roken, drinken, vakanties, computerspellen, hobbies en designkleding ook?quote:Op donderdag 17 december 2009 16:05 schreef kitao het volgende:
100 % van het vuurwerk is een aanslag op de inhoud van je portemonnee.
Tijd- en geldverspilling.
Ja.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:07 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Roken, drinken, vakanties, computerspellen, hobbies en designkleding ook?
De afspraak staat nog steeds!quote:Op donderdag 18 december 2008 19:41 schreef waht het volgende:
Ik heb dan ook een stilzwijgende afspraak met de rest van Nederland dat ik geen vuurwerk meer afsteek maar zij wel, terwijl ik dit spektakel vanaf veilige afstand zal bekijken.
Maar als een mes of schaar bij normaal gebruik opeens uit elkaar spat, of het handvat breekt af, met alle gevolgen van dien, dan wordt het een ander verhaal. Zo ook bij vuurwerk: de 70% gaat goed bij normaal gebruik, de overige 30% kan falen bij normaal gebruik.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:15 schreef BasEnAad het volgende:
100% van de messen en scharen zijn onveilig! Je kunt je er lelijk mee verwonden!!
Duurt dat ook één uurtje ?quote:Op donderdag 17 december 2009 16:07 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Roken, drinken, vakanties, computerspellen, hobbies en designkleding ook?
Als je voorzichtig doet is er niets aan de hand hoor.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar als een mes of schaar bij normaal gebruik opeens uit elkaar spat, of het handvat breekt af, met alle gevolgen van dien, dan wordt het een ander verhaal. Zo ook bij vuurwerk: de 70% gaat goed bij normaal gebruik, de overige 30% kan falen bij normaal gebruik.
Het is beetje vreemd dat mensen opeens malafide producten gaan bagatelliseren wanneer het om vuurwerk gaat.
Zei je hand?quote:Op donderdag 17 december 2009 16:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als je voorzichtig doet is er niets aan de hand hoor.
Dat werkt dan toch niet , komt er alleen maar meer chinese crap binnen of duitse bazooka streichers.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:50 schreef Disana het volgende:
De meerderheid van de luisteraars vond dat een verbod op consumentenvuurwerk niet te ver zou gaan:
http://www.stand.nl/
Ik denk dat er geen slechter moment dan nu is om aan een dergelijke traditie van het Nederlandse volk te tornen.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:06 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat werkt dan toch niet , komt er alleen maar meer chinese crap binnen of duitse bazooka streichers.
Laat iedereen zich zelf eens afvragen of dit geen geldverspilling is dat tonnen zware metalen in het milieu blaast , vele gewonden veroorzaakt en zelfs doden.
Kijk bijv. eens naar die disco in rusland , daar liepen ook een paar van die geile vuurwerkfanaten rond die nu gebarbecued zijn.
Maar je kunt er in elk geval naar streven en dan is het tenminste strafbaar. Ik ben helemaal voor een verbod.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:06 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat werkt dan toch niet , komt er alleen maar meer chinese crap binnen of duitse bazooka streichers.
Laat iedereen zich zelf eens afvragen of dit geen geldverspilling is dat tonnen zware metalen in het milieu blaast , vele gewonden veroorzaakt en zelfs doden.
Kijk bijv. eens naar die disco in rusland , daar liepen ook een paar van die geile vuurwerkfanaten rond die nu gebarbecued zijn.
edit : en dat hier zelfs een halve stad heeft weggeblazen met die ongein.
(ik word steeds bozer door die .... met hun verziekende gedrag)
![]()
Klopt , die gasten zijn er doof voor geworden ....quote:Op donderdag 17 december 2009 17:16 schreef waht het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen slechter moment dan nu is om aan een dergelijke traditie van het Nederlandse volk te tornen.
Zodat de politie voor een lullige reden hun dodelijke vuurwerk weer kunnen afknallen ?quote:Op donderdag 17 december 2009 17:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar je kunt er in elk geval naar streven en dan is het tenminste strafbaar. Ik ben helemaal voor een verbod.
Hier word je pas doof van Kitaoquote:Op donderdag 17 december 2009 17:20 schreef kitao het volgende:
[..]
Klopt , die gasten zijn er doof voor geworden ....
Dat is nog geen reden om anderen hun pleziertjes af te nemen. Daar is een democratie niet voor bedoeld namelijk.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:50 schreef Disana het volgende:
De meerderheid van de luisteraars vond dat een verbod op consumentenvuurwerk niet te ver zou gaan:
http://www.stand.nl/
Doof in de zin van 'geen bericht meer hebben aan verboden die het inschattingsvermogen van elke burger beledigen'.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:20 schreef kitao het volgende:
[..]
Klopt , die gasten zijn er doof voor geworden ....
Ik weet niet helemaal wat je hier mee bedoelt eerlijk gezegd....quote:Op donderdag 17 december 2009 17:29 schreef waht het volgende:
[..]
Doof in de zin van 'geen bericht meer hebben aan verboden die het inschattingsvermogen van elke burger beledigen'.
Ik bedoelde dat men een verbod niet zal accepteren.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:44 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik weet niet helemaal wat je hier mee bedoelt eerlijk gezegd....
dat denk ik ook niet , en voor duurder maken ben ik geen voorstander , dan hebben alleen de rijken die privilege zoals altijd.quote:Op donderdag 17 december 2009 18:17 schreef waht het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat men een verbod niet zal accepteren.
En zo erg is het toch ook niet? Bepaald vuurwerk is redelijk aangenaam om te aanschouwen.. het is bovendien maar één dag in het jaar.quote:Op donderdag 17 december 2009 18:22 schreef kitao het volgende:
[..]
dat denk ik ook niet , en voor duurder maken ben ik geen voorstander , dan hebben alleen de rijken die privilege zoals altijd.
Een vuurwerkshow lijkt me beter.
Ik kreeg als kind van een jaar of acht een rotje op mijn neus geworpen , achteloos achterwaarts weggegooid door een tiener van een jaar of 14.quote:Op donderdag 17 december 2009 18:42 schreef waht het volgende:
[..]
En zo erg is het toch ook niet? Bepaald vuurwerk is redelijk aangenaam om te aanschouwen.. het is bovendien maar één dag in het jaar.
Dit dus. Al die faalhazen die hun astronauten maar gewoon willekeurig in de rondte werpen.quote:Op donderdag 17 december 2009 18:55 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik kreeg als kind van een jaar of acht een rotje op mijn neus geworpen , achteloos achterwaarts weggegooid door een tiener van een jaar of 14.
Hij zag geeneens dat ik achter hem liep in een winkelstraat. Toen dat vuurwerk vanaf de brug van mijn neus op straat viel ontplofte het , voor hetzelfde geld was ik levenslang van jongsafaan blind geweest vanwege een asociale klote-egoist.
Dat nu artsen dezelfde bezwaren aanhalen met harde cijfers over verloren ogen , handen , vingers , noem maar op en de vervuiling die het aanricht , zou toch wel een reden zijn , ook al is het slechts éen massaal uitgevoerde week per jaar en wereldwijd , om ons af te vragen of het vuurwerkafsteken niet hetzelfde behandeld zou moeten worden als het roken in een trein.
Maw , wil iemand rokend knallen dan stapt ie maar uit en gaat z'n gang maar op een regenachtig crossterreintje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |