abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64099719
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:34 schreef Brighteyes het volgende:
Huupje, wat is je echo vroeg dan trouwens? Althans, je bent dan toch nog geen 12 weken?
Ja nee klopt, als het goed is dan precies 9 weken.
Ik trok daar al mn wenkbrouw bij op toen ik het las op de website dus ik heb gelijk maar even gevraagd hoe dat zat maar de VK zei dat dit de termijn echo is waar je zeg maar recht op hebt met je verzekering en die iedereen krijgt, en dan ook nog de 20-weken echo.
Als we een nekplooimeting willen met 12 weken dan moeten we die zelf betalen. Nouja goed, ik heb het nagevraagd of het dan niet zo verzet kon worden dat dit samenviel maar dat was niet de bedoeling volgens de VK. Ook prima. Lief en ik hebben het er heel uitgebreid over gehad en we willen toch wel graag een nekplooimeting dus dan betalen we die echo gewoon zelf.
geen idee wat dit kost trouwens...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64099953
rond de 132 euro Huup...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_64100052
oh kijk

haha. Dankjewel
Ja, dat moet dan maar. Ik had zelf om heel eerlijk te zijn gerekend op 2 echo's 1 met 12 en 1 met 20 weken. Aan de ene kant vind ik het best fijn dat het dus al 3 weekjes eerder kan, maar het nadeel is dan nu dus wel dat we dan met 12 weken weer moeten, tegen vergoeding.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64100149
Ja, maar je moet voor de nekplooimeting/combitest altijd zelf betalen als je daar geen medische of leeftijdsindicatie voor hebt... ook al zou je de termijn echo bij 11+6wkn hebben en de nekplooimeting bij 12+0wkn... dus nu is het alleen maar "leuker" dat je bij 9 weken kunt kijken en 3 weken later weer kunt kijken hoe jullie boontje zich heeft ontwikkeld tot al een echt kindje met armpjes, beentjes en een gezichtje!
  woensdag 17 december 2008 @ 20:56:04 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64100266
Oh wat apart. Meestal is het toch gewoon een echo met 12 weken en alleen een vroegere echo als men twijfelt over de zwangerschapsduur.
Nou ja goed, op zich heb je dan wel al heel vroeg een kijkje, dat is wel leuk!

Ik mocht toen met Sasha wel 'kiezen' en ik kon wel een vroege echo krijgen, maar dan niet nog een met 12 weken, en dat was veel leuker om te zien zei ze toen. Dus heb ik braaf gewacht. Maar met 9 weken spieken is ook wel heel erg leuk hoor!
pi_64100267
@Poppedein: jah

ja ik las dat ook later van die nekplooimeting. Ik dacht dus serieus dat een VK als je met 12 wkn een echo had daar ook even naar keek zeg maar. Wist niet dat het zo'n medisch circus was gelijk. Maar zoals ik zei, we vinden het geen enkel probleem om ervoor te betalen en nouja, liever dat het dan gelijk goed gebeurd!

Ik ben inderdaad heel benieuwd naar het verschil wat er tussen zit! Zo leuk! zo'n neusje ofzo wat je dan ziet
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64100416
BE, ja ik was aangenaam verrast! haha
Het staat ook op hun website ergens hoor, eerste controle is met 9 weken, en als je belt voor een afspraak voor die eerste controle dan plannen ze je gelijk in voor een termijnecho rond diezelfde tijd. En ik moet dus de volgende dag terugkomen omdat ze een mobiel echo apparaat hebben ofzo en die is niet altijd daar aanwezig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64100554
Tegenwoordig (wat klinkt dat hè BE, Sacha is nog geeneens een jaar!) worden termijnecho's toch wel vaak al bij 9-10 wkn gemaakt, tenzij mensen van te voren al heel duidelijk aangeven geen informatie over prenatale screening te willen. Het vroeger doen van deze echo heeft eigenlijk 2 redenen:

- Bij deze termijn is de meting al met zekerheid vast te stellen en hebben mensen nog wat langer de tijd om over de mogelijkheden van prenatale screening na te denken. Bovendien valt die mogelijkheid dan vervolgens niet weg als mensen toch al een stukje verder blijken te zijn dan ze verwacht hadden. Het bloedprikgedeeltje van de combitest moet t liefst al voor 12 weken hebben plaatsgevonden
- De nekplooimeting is tussen de 11-14 weken. Dat betekent dat als ik een termijnecho maak bij 12 weken er een mogelijkheid bestaat dat ik een verdikte nekplooi zie. Ik mag mensen echter niet zo maar zeggen dat ik een verdikte nekplooi zie bij de termijnecho, omdat wettelijk gezien mensen het recht hebben om dat niet te willen weten. Daarmee kun je een echoscopist dus best een voor dilemma stellen!

Persoonlijk vind ik het ook makkelijker om een kindje te meten bij 10-11 weken, aangezien een kindje van 12 weken al gauw wat meer met t kinnetje op t borstje gaat liggen, waardoor je t kindje makkelijk wat kleiner kunt meten dan het in werkelijkheid is. Dan moet je dus wachten tot het kindje uit zichzelf in beweging komt....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 december 2008 @ 21:03:42 #109
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64100571
nou slapen is hier geen succes op het moment.. heb drie kwartier op bed gelegen, ontzettende aandrang om te plassen hele tijd, nog steeds een drukkend gevoel daar bij mijn schaambeen.. licht zeurende hoofd en rugpijn (ook na het douchen) dus zo maar twee paracetamol innemen en dan kijken hoe het gaat .. nu ik toch nog wakker ben, even kijken hoe feyenoord et doet

ik heb op mijn bed wel een absorptie ding liggen, maar geen plastic zeil, dat kutgekraak werd ik gek van.. als mijn vliezen breken ligt er ook nog een hydrofiele luier tussen/onder mijn benen ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_64100616
Ahw DJMO
lekker met een dekentje op de bank anders, misschien dommel je nog een beetje weg! om bij ieder goal vervolgens weer wakker te schrikken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 17 december 2008 @ 21:09:29 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64100782
Hihi 'tegenwoordig' klinkt idd vreemd poppedein, hij moet nog 1 worden.
Maar het klinkt wel logischer idd.
pi_64100890
Thanks Jose

huup, het is zoo 14 januari
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64100992
Heerlijk toch? Hoe meer echo's hoe beter, of niet soms huup? Ik krijg er zelfs twee voor ik uberhaupt twaalf weken ben! Ze hebben hier bij de verloskundige toch zo'n ding staan, en omdat er de vorige keer nogal weinig te zien was, mag ik volgende week lekker nog een keertje voor een echte termijnecho. Zo leuk om naar uit te kijken
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_64101058
Oh dat klinkt helemaal goed zeg!

@Miss_sly, ja ik denk het ook! haha, met de feestdagen en tussendoor verhuizen en daar nog beetje installeren is het inderdaad zo de 13e/14e
En de 30e ben ik jarig en daarna is het alweer bijna tijd voor de 12wkn echo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 17 december 2008 @ 21:28:17 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64101499
Ik was eigenlijk benieuwd hoe het nu met Meimeltje en Georgette_Kloonie gaat.
Mss hoort het in het mk-topic, maar ik weet niet of ze daar meelezen. Ook niet of ze hier meelezen trouwens hoor, maar het valt te proberen.
Hoe is het nu met jullie meiden?
pi_64101748
Wij mogen de 29e al weer voor een echo, gelukkig. Voel me door het ziek-zijn zo weinig zwanger, dat ik erg graag weer even de bevestiging krijg dat het goed is. We hebben dan ook de intake voor prenatale screening en krijgen een nieuwe afspraak voor een echo voor weer een week of 3 later, ergens half januari dus.
Ik denk dat voor de nekplooimeting dan nog een extra afspraak wordt gemaakt.
pi_64102063
Miss_sly wat vervelend dat je zo ziek bent, hoop dat je snel een beetje opknapt met door de AB.

Ik heb zo weinig kwaaltjes en nog niet echt een buik zoals vorige keer met 18 weken dus af en toe ook amper het idee dat ik zwanger ben hoor, maar ik troost me met het feit dat ik nu iig niet zo misselijk en beroerd ben als bij Isa, en dat vind ik echt heerlijk!!! ik hoop dus dat het zo ff doorgaat dan fiets ik er qua lichamelijk hopelijk deze keer zo doorheen.
Maar de normale broeken gaan echt niet meer de knoop vloog vanochtend om de oren van Isa

Verder wel van de gyn te horen gekregen dat de vorige echo-dame niet helemaal goed opgelet heeft, de placenta ligt namelijk wederom voorop vandaar dat ik dus niets voel.... naja nog niets voel.
Dat ding wil schijnbaar bij mij iedere keer voorop liggen, zou daar een reden voor zijn?
Mama van Isa en Ties
pi_64103344
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Sja.... maar wat als het niet om 'het gedoe' gaat, maar er een echte reden is?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_64103791
Ik heb een afspraak voor 12 weken en een beetje voor de termijn echo.
Het kon ook wel wat eerder, maar we willen verder toch geen prenatale screening.
Eerst 7 januari mn intake, en dan gaan ze weer de vampier uit lopen hangen, ben zo fan van bloedprikken he... not.
Fake it till you make it...
pi_64104232
Ik dacht dat zo'n nekplooimeting standaard gedaan werd met de 12 weken echo... en ik dacht dus dat die 12 weken echo de standaard echo was... maar dat is dus niet het geval? Hmmz... Manlief en ik hebben geen idee of we dan zo'n prenatale screening willen laten doen. Wat een hoop beslissingen moeten we ineens nemen zeg
pi_64104590
Dat dacht ik dus ook Chan! Maar anders even de website van de VK bij jou in de buurt uitpluizen? Als ze die hebben natuurlijk, misschien wordt je daar iets wijzer van?
En ja, de beslissing wel of geen prenatale screening moet je dus toch nemen, dus wel handig om het daar vast over te hebben, anders voel je je straks ineens verplicht om binnen een week over zoiets zwaars te beslissen ofzo. Das ook niet de bedoeling.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64104827
op de site staat niks over wanneer de echo's zijn, alleen dat je info krijgt om een afspraak te maken voor bloedprikken en 1e echo tijdens de intake, die rond 8 weken plaatsvindt.. Maar gelukkig weet ik nu dat we dat moeten beslissen... Maar jees zeg, waar baseer je zo'n beslissing op, ik zou t niet weten.
pi_64105103
Op je eigen gevoel, Chan, samen met je man/vriend.
Jullie zullen samen moeten besluiten of je bepaalde dingen wil weten, en of je eventueel ook de daaropvolgende stappen wil nemen. Wij hebben van het ziekenhuis een goede folder meegekregen met alle info over de mogelijke testen, wat er mee gevonden kan worden, en wat je dan als volgende stap hebt.

Ik zou zeggen: ga op zoek naar wat info over prenatale screening en kijk dan samen of jullie daar wel of niet iets mee willen.
pi_64105196
Tja dat kan niemand anders bepalen als jullie zelf, wat de een een goede reden vind, slaat de ander in de wind.
te persoonlijk om daar wat zinnigs over te zeggen.
Mama van Isa en Ties
pi_64105275
Wat zij zeggen idd Chan
En don't worry, als je intake met 8 weken plaatsvindt dan heb je nog genoeg tijd om te beslissen denk ik, toch? Als je er nu alvast wat dingetjes over opzoekt kun je al je eventuele vragen straks aan je VK stellen en zij zal je ongetwijfeld uitgebreid voorlichten over de screening en eventueel ook een folder of iets meegeven
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64105538
Chan, en ook anderen: www.prenatalescreening.nl is de website waar wij naar verwijzen alvorens mensen bij ons op spreekuur komen. Als je hier al een beetje in ingelezen bent komt de informatie die je verloskundige je gaat geven (als je dat wenst) vaak veel beter aan...

Heel fijn op die website is ook de keuzehulp Hiermee maak je eigenlijk een lijstje met voors en tegens en wordt duidelijk hoe zwaar bepaalde redenen voor je wegen. Het kan heel overzichtelijk zijn om je mening ineens in een tabel terug te lezen... Misschien fijn om al eens ingevuld te hebben voordat je je intake hebt!
pi_64108478
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:59 schreef Jose81 het volgende:

Carmella, goed van je dat je gebeld hebt. Heb je al een afspraak gemaakt met die nieuwe gyn?
Ja, ik heb meteen een afspraak gemaakt. Het wordt een dag later dan de afspraak die eerst stond (met de oude gyn), dus dat is fijn, mooi op schema nog Eerste week van Januari.
pi_64108549
Dakota; begrijpelijk dat je graag wat zou doen ook, je bent ook al zo lang thuis! En je bent telkens zo positief geweest, knap hoor

DJMO; ook een voor jou! Ik hoop dat je je morgen iets energieker voelt. Ik ben zo benieuwd wanneer jouw kleintje zich aandient.
quote:
Op woensdag 17 december 2008 18:10 schreef marlieske het volgende:

Hier vandaag een mooie echo gehad, de gyn was erg positief en drukte me op het hart niet meer te veel zenuwen te hebben voor de komende tijd
Oh Marlieske, wat fijn om te horen!!!!!
Ik hoop echt ook dat je meer "kunt" genieten na alle zenuwen van de laatste tijd Zal zeker niet makkelijk zijn.

Raissa; hoe is het met jou?
pi_64109406
Ons bed staat op klossen, Wij zijn allebei onder de 1,70 dus het is voor ons toch best aardig hoog. Schiet er wel een beetje van in de stress moet ik zeggen, het komt wel erg dichtbij nou.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_64109766
Haha Estrys
Mijn lief en ik zijn ook allebei 1,70 en lief heeft vrij korte beentjes dus ik vraag me nu al af hoe dat gaat hahaha, moeten we allebei het bed in en uitrollen

Hier voel ik me beroerd maar o zo gelukkig
Laat maar weten dat je er zit en dat je steeds meer mn lijf op hol gooit met hormonen enzo
K heb me vannacht mega beroerd gevoeld, drie keer een uur op de wc gezeten, en alleen maar maagzuur liggen negeren. Het voelde zo gek, was alleen als ik ging liggen, en voelt alsof er een luchtbelletje omhoog komt, als een klein onvrijwillig boertje, maar er zit een soort maagzuur iets vóór waardoor die lucht er nie uit kan. Zoiets.
Nouja, ik hoop dat ik vannacht dan iets beter slaap, even wat bijtanken dan.
Vandaag de hele dag tentamen en ik hoop dat ik het een beetje normaal doorkom maar op dit moment... pff...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64109886
trapje erbij?
Als je even bij de apotheek vraagt, ze schijnen een heel fijn drankje te hebben wat heel erg goed werkt zeiden ze op de gym. Niet graviscon maar wat anders. Ik heb zelf nog niet de moeite genomen om naar de apotheek te gaan want Rennies werken op zich ook prima bij mij, Misschien moeten we ons kind maar Rennie noemen
  donderdag 18 december 2008 @ 08:21:18 #132
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_64109894
Gisteren laatste werkdag voor mijn vrouw, nu met verlof dus...
En opeens ben je weer een stap dichterbij...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_64109901
Hahaha
denk dat k een trampoline naast het bed zet dan, dat houdt het spannend
vooral als je 's nachts naar de wc gaat en dat ding vergeet en dan je nek erover breekt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64109907
Spannend worteltjestaart!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64110003
Wat een goed nieuws over kloppende hartjes, mooie echo's en zelfs al een geslachtsbepaling

Huup, naar dat je (nu al) zo'n last hebt van je maag. Je mag er best wat voor nemen hoor

Ik voel niks. Af en toe buikpijn, maar verder merk ik nergens aan dat ik zwanger ben en dat maakt me onzeker. Eind van de middag komt MvM langs, hopelijk raakt zij wel overtuigd...
Devin z'n kerst-outfit van Rainbowbabies is binnengekomen: een nachtblauw shirt met daarop in jeans-letters: BROER!
.... met gevoel voor drama....
pi_64110021
Estrys, bedoel je Antagel?
Wonderspul, dat kreeg ik in het ziekenhuis steeds
Helaas "werkte" het op een gegeven moment niet meer.
.... met gevoel voor drama....
pi_64110041
quote:
Op donderdag 18 december 2008 08:33 schreef Kersjes het volgende:
Estrys, bedoel je Antagel?
Wonderspul, dat kreeg ik in het ziekenhuis steeds
Helaas "werkte" het op een gegeven moment niet meer.
Ja volgens mij was het dat. Dat kun je bij de apotheek krijgen zonder recept.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 09:44:24 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64111130
quote:
Op donderdag 18 december 2008 01:53 schreef Carmella het volgende:
DJMO; ook een voor jou! Ik hoop dat je je morgen iets energieker voelt. Ik ben zo benieuwd wanneer jouw kleintje zich aandient.
fijn dat je al een afspraak hebt met die andere gyn!!

ik meld me maar weer, hier niets te bekennen, behalve dat ik nog steeds moe ben, veel moet pissen (afgelopen nacht 8 keer??) en de rugpijn.. toch maar weer proberen overdag te slapen, ook al weet ik nu al vrij zeker dat het me niet gaat lukken ... zou de tante van mijn man dan toch gelijk krijgen?? die dacht het komende weekend (of ze hoopt het iig, zodat ik met kerst thuis ben )

ik heb gisteren mijn dochter gesproken, als de baby geboren is, mag ze als extra een half uurtje in het ziekenhuis langs komen ... kan ik iig foto's maken voor het geboortekaartje
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_64111168
Wat fijn dat je dochter langs kan en mag komen DJMO, heel waardevol ook, niet alleen voor jullie, maar zeker ook vor haarzelf denk ik!

Vervelend dat je zo rot geslapen hebt...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 09:48:03 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64111219
daar ben ik ook heel blij mee poppedein ik had haar al beloofd dat ik haar als eerste zou bellen, ik vind hoe dan ook dat zij er gewoon als eerste recht op heeft haar broertje te zien

en dat rot slapen.. ik begin er aan te wennen zeg maar

pi_64111417
Ik sliep om half6 pas maar voel me prima. Verder geen harde buiken of voorweeen
raar kind
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 18 december 2008 @ 10:07:57 #142
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64111648
quote:
Op woensdag 17 december 2008 17:17 schreef Carmella het volgende:

Diaan; ik word altijd vrolijk als ik jouw berichtjes lees, je bent nog zo lekker actief
[..]
Dat is lief van je ik voel me ook nog best goed eigenlijk en zolang ik nog van alles kan, doe ik het ook gewoon.... vanmiddag nog een receptie op mn werk, leuk om iedereen weer even te zien na 3 weken thuis zijn Begin nu wel wat verkouden te worden, maar dat is ook niet zo gek met dit weer.

Maar wat goed van je dat je gebeld hebt en dat je nu een andere gyn hebt. . Ik hoop voor je dat deze zich beter inleest en er toch meer voor je is.

Wat ook goed werkt tegen zuurbranden is Regla PH, dat is ook zonder recept bij de apotheek te verkrijgen. Ik gebruik het nu ong. 3 maanden alleen voordat ik ga slapen en slokje en bij mij werkt het erg goed en nog steeds gelukkig. En toch blijft vanille vla en lauwe cola zonder prik het ook redelijk goed doen, daar doe ik het overdag mee.

Huub wat vijn dat je al zo snel een afspraak hebt... het is zo 12 januari...

DJMO wat fijn dat Yolanda zo snel en een extra half uurtje mag komen... super

[ Bericht 10% gewijzigd door Diaan73 op 18-12-2008 10:15:28 ]
Make love, not war ☮
  donderdag 18 december 2008 @ 10:11:02 #143
108648 cattie
lieve moeder
pi_64111714
Fijn DJMO!

Met mij gaat het feitelijk gezien goed. Baby groeit goed, nauwelijks harde buiken, geen voorweëen enz. Maar ik voel me niet zo goed. Door alle hormonen heb ik nogal stemmingswisselingen en die worden erger, ik slaap niet zo goed meer, lichamelijk gaat alles niet zo vlot meer, wat niet zo handig is met een peuter erbij. Ik heb ook erg behoefte aan rust, maar als ik het rustig aan kan doen (zoals vandaag, Ive is naar het kdv), dan heb ik weer moeite om het rustig aan te doen en ga ik foto's inplakken en koekjes bakken enz. Kortom, het valt me even zwaar. Gelukkig nog maar een maandje. En de komende weken de feestdagen, wat als voordeel heeft dat de tijd waarschijnlijk wel snel gaat! Ik verlang ook erg naar de baby, ik wil de baby vasthouden en knuffelen en voeden enz.
pi_64111834
cattie
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 10:20:20 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64111915
cattie

donderdag 18 december 2008 @ 10:21:45 #146
114177 Diaan73
pi_64111937
Cattie wat vervelend dat je je zo voelt. Gelukkig is het bijna zover!!
Make love, not war ☮
pi_64112102
cattie, wat vervelend. Gelukkig brengen de feestdagen inderdaad wat afleiding en zal het allemaal niet al te lang meer duren

DJMO fijn dat je dochter langs kan komen in het ziekenhuis
pi_64112378
DJMO..heb jij niet het idee dat hij nog 2.5 wk blijft zitten?
Ik begin nu steeds meer te twijfelen aan mijn eigen lichaam, het stoppen van de menstruatieachtigepijntjes de voorweeen en harde buiken..en ook als ik zie hoeveel vrouwen ingeleid worden
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 10:42:56 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64112465
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:39 schreef Dakota het volgende:
DJMO..heb jij niet het idee dat hij nog 2.5 wk blijft zitten?
Ik begin nu steeds meer te twijfelen aan mijn eigen lichaam, het stoppen van de menstruatieachtigepijntjes de voorweeen en harde buiken..en ook als ik zie hoeveel vrouwen ingeleid worden
neuh, ik begin te denken dat ik tot die categorie vrouwen behoor die op de uitgerekende datum bevallen .. heb het tenslotte al eens gedaan

pi_64112514
dan zou de kans nu toch alleen maar kleiner zijn
Ik hoop het iig voor je
wanna rub mah puppeh?!
pi_64112551
DJMO 22 december is toevallig ook wel een hele mooie dag om geboren te worden
pi_64112655
Ik ben wel razend benieuwd of ik echt op kerst kan mikken
wanna rub mah puppeh?!
pi_64112729
De verloskundige zegt al weken dat de bevalling nu niet meer zo lang op zich zal laten wachten (ivm wk 34) zit zij er even naast Morgen moet ik weer..eigenlijk had ik afgelopen dinsdag gemoeten maar we hadden afgesproken dat we het zouden verschuiven naar vrijdag en dat ik dan niet zou komen omdat ik dan al bevallen zou zijn.
Volgende week maar weer gewoon op dinsdag
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 11:12:06 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64113242
je kan vandaag toch nog kotexje???

Miss_Sly: jouw geboortedatum???

pi_64113325
Nah ik denk steeds dat ik vast urenlange voorweeen krijg..dus als ze nu beginnen..ik zondag een keer beval ofzo
wanna rub mah puppeh?!
pi_64113347
ik word maandag 40
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 11:18:05 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64113408
mooie leeftijd ze zeggen toch dat het leven dan pas begint

pi_64113431
Ghe ik dacht dat je een twintiger was ofzo.

kom je iig lekker jeugdig over
wanna rub mah puppeh?!
pi_64113449
Ow, dat is mooi
Mijn leven is al wat eerder begonnen, maar het houdt maandag zeker niet op het wordt alleen nog maar leuker
pi_64113588
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:16 schreef miss_sly het volgende:
ik word maandag 40
ik woensdag 31
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_64113674
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:23 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik woensdag 31
Volgende week wordt grote feestweek
pi_64113901
quote:
Op donderdag 18 december 2008 09:44 schreef DJMO het volgende:

ik heb gisteren mijn dochter gesproken, als de baby geboren is, mag ze als extra een half uurtje in het ziekenhuis langs komen ... kan ik iig foto's maken voor het geboortekaartje
Dat is wel erg fijn!
quote:
Op donderdag 18 december 2008 01:53 schreef Carmella het volgende:
Raissa; hoe is het met jou?
Ik ben zo veel minder misselijk! En het lijkt wel alsof ik nu al het eten van de afgelopen 30 weken moet inhalen ofzo.. Ik ben nog niet 100% toppie maar dit hou ik zo nog wel ff uit!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 11:37:47 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64113969
fijn dat het zo veel beter gaat raissa

pi_64114670
jullie geduld word toch ook wel aardig op de proef gesteld zo Djmo en Dakota?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 12:04:50 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64114813
ik houd mezelf maar voor dat ik de 40 weken nog niet gepasseerd ben Bar, en dat dat nu eenmaal de tijd is die een beeb binnen hoort te zitten zo idee had ik bij de eerste ook, en die kwam prompt met 40 weken .. als ik nu richting de 41 of 42 weken zou gaan zou ik wel lichtelijk gek worden denk ik, hoewel jr. er dan nog niet klaar voor lijkt te zijn... ik ben natuurlijk wel ongeduldig, maar dat komt meer door de rugklachten, het verlangen die kleine vast te houden, dan dat ik het zwanger zijn an sich zat ben

pi_64115048
sterkte er maar mee DJMO

Ik kwam er zojuist achter dat koude chocomelk ook niet echt super voor m'n maag zijn....
wel al eventjes eens even niet misselijk.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_64115592
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:59 schreef _Bar_ het volgende:
jullie geduld word toch ook wel aardig op de proef gesteld zo Djmo en Dakota?
Het valt mee..maar ik moet wel bekennen dat ik vanaf week 34 dus bijna elke dag heb gedacht dat ze zou komen, dat is dus wel enigzins vermoeiend. Ik leg me er nu maar gewoon bij neer dat het nog wel 2 weken kan gaan duren Dan kan het alleen maar meevalen
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 18 december 2008 @ 12:27:05 #168
114177 Diaan73
pi_64115652
DING DONG, herhaalde oproep!!!
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:15 schreef maffemuts het volgende:
ps Diaan of modje wil je (jongen) achter maffemuts 14 februari 2009 zetten pls
Ik zag dat dit nog niet aangepast is in de OP en ik kan hem niet meer wijzigen. Lois of BE willen jullie dit nog even doen???
Make love, not war ☮
  donderdag 18 december 2008 @ 13:01:42 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64116764
Done. Ik dacht dat het al gedaan was.
pi_64117458
Miss_sly ik had je geen 40 gegeven hoor zoals al gezegd je komt lekker frips over alvast een hele leuke dag gewenst en nog vele gezonde jaren!!

Raissa wat fijn dat je wat minder misselijke bent, tja hetzelfde geld eigenlijk voor Bar!

Verder lees ik fijn nieuws voor DJMO dat je dochter wat langer op visite mag komen, moet heerlijk zijn eindelijk iets dat mee zit omtrent de omgang met je dochter (in tegenstelling tot je verhaal laatst hé)

Goh en wie belde mij net..... juist de verloskundige die had vast ff niets te doen voor het eerst in 7 weken
en ik moet eerlijk bekennen dat dit de aardigste van de 3 is, dus om nou bozig tegen haar te doen.... neuh.
Ach ws zie ik ze niet vaker als 1x na de bevalling, ik laat het maar zo, steek nu liever mijn energie ergens anders in.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 18 december 2008 @ 13:30:17 #171
114177 Diaan73
pi_64117708
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:01 schreef Brighteyes het volgende:
Done. Ik dacht dat het al gedaan was.
Thnx!!

Ik ga op weg naar de receptie
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 13:54:55 #172
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64118538
Marlieske, het is een eenmalig halfuurtje omdat haar broertje geboren is dan, de rest van de bezoekregeling ligt nog in het ongewisse helaas

en ik kan mijn nesteldrang weer de vrije loop geven, ik kreeg zojuist een tas vol jongens babykleertjes ... tot en en met maatje 104 dat kind heeft echt nu al meer kleding dan papa en mama samen ik kreeg ook nog een hele mooie donkerbruine winterjas, kan nu nog niet dicht, maar na de bevalling wel even iets om de rugpijn te vergeten dus en uitpakken maar

pi_64118581
Maar gaan ze dan echt op de klok zitten kijken?
Oh en zorg dan dat je 1e kerstdag bevalt!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 14:01:55 #174
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64118735
die pleegmoeder zal niet op de minuut af op de klok kijken ticootje, maar ze is wel vrij punctueel wat dat betreft.. en met kerst ben ik toch liever thuis dus liever voor de kerst. ik ga zodra ik bevallen ben, (bewust nu niet, heb geen zin dat mijn bloeddruk de laatste week omhoogschiet) en rust en regelmaat heb, heel duidelijk op papier zetten samen met een advocaat wat de punten zijn en waarom jeugdzorg fout zit in hun opvatting dat ik Yolanda perse thuiswonend wil hebben enz. enz.

donderdag 18 december 2008 @ 14:21:58 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_64119382
quote:
Op donderdag 18 december 2008 08:31 schreef Kersjes het volgende:
Wat een goed nieuws over kloppende hartjes, mooie echo's en zelfs al een geslachtsbepaling

Huup, naar dat je (nu al) zo'n last hebt van je maag. Je mag er best wat voor nemen hoor

Ik voel niks. Af en toe buikpijn, maar verder merk ik nergens aan dat ik zwanger ben en dat maakt me onzeker. Eind van de middag komt MvM langs, hopelijk raakt zij wel overtuigd...
Devin z'n kerst-outfit van Rainbowbabies is binnengekomen: een nachtblauw shirt met daarop in jeans-letters: BROER!
Ik ben ervan overtuigd dat je zwanger bent hoor

Hoe laat komt vrouwke van de MvM?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 15:17:31 #176
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64121090
mijn baby mag komen, hetgeen waar ik (onbewust) op gewacht heb is binnen.. de schriftelijke bevestiging dat Jr. niet uithuis geplaatst zal worden .. ik heb een jaar onder toezicht stelling, de bouman wordt afgebouwd, maar wel achter de hand gehouden mocht de gezinsvoogd redenen ertoe zien (bang voor een terugval etc.) nou die zullen we ze niet geven

pi_64121158
Ik ken je achtergrond niet, ik heb niet alles meegelezen. Maar je aankomende spruit mag dus bij jullie blijven... waarom mag je dochter dan niet ook thuis komen wonen?
pi_64121217
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:50 schreef Dakota het volgende:
Ik ben wel razend benieuwd of ik echt op kerst kan mikken
Hé hé hé... dat is mijn datum, hè? Daar blijven we mooi van af!

Wel grappig trouwens dat we zo dicht op elkaar zitten, jij, DJMO en ik... ben benieuwd of het ook in die volgorde blijft staan!

Marlieske, lijkt me wel een oppepper wat je gyn tegen je heeft gezegt... fijn, hoor! Voel je je al iets meer gerust?

Miss_Sly & Vicky, fijne verjaardag alvast!!

Raissa, fijn dat je je zo goed voelt...!

DJMO, wat goed dat je dochter als extraatje even naar het ziekenhuis mag komen als het zover is... fijn, hoor!

Zo... vandaag weer verder aan de schoonmaak geweest, maar nou doe ik NIKS meer! Ik heb er geen zin meer in... en dat lange staan, is ook niet echt meer aan te raden (en bukken... ) De zolder is opgeruimd (had het al een keer of 5 aan gevraagd of hij zelf z'n zooi op wilde ruimen... Steevast 'jaha, dat doe ik nog wel'... nou, dan is hij dus nu te laat...) en ik heb de zolder en beneden gestoft. Zometeen de was in de droger en dan is de was voor deze week ook weer klaar.

Vandaag trouwens erg vroeg opgestaan voor mijn doen. Ik slaap nog steeds goed, maar vanmorgen moest ik voor de 3e keer plassen om half 7 en heb daarna niet meer geslapen. Toen naar zijn werk ging, ben ik nog even blijven liggen, maar dat had ook geen zin. Dus ik ben vanaf 08.00 uur al in touw. Wel lekker, dan heb je tenminste tijd voor dingetjes waar je anders niet aan toe komt.

Morgen naar de vk voor controle + wederom een echo...! Ben benieuwd of we nou naar het ziekenhuis moeten of niet... hopelijk morgen meer nieuws dus.
**Life is e@sier with your eyes closed**
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 15:25:01 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64121346
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:19 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Ik ken je achtergrond niet, ik heb niet alles meegelezen. Maar je aankomende spruit mag dus bij jullie blijven... waarom mag je dochter dan niet ook thuis komen wonen?
andere vader, heeft last van hechtingsproblematiek, adhd en weet ik veel wat nog meer allemaal als ik de kinderpsych moet geloven.. bovendien woont zij al 9 jaar niet meer bij me, lang verhaal. ik heb dan ook continu problemen met jeugdzorg (haar huidige gezinsvoogd that is)

pi_64121590
Maar ik neem dus aan dat je haar zelf wel thuis zou willen hebben? Maar dat gaat dus niet gebeuren?

Enne, voor de laatste loodjes allemaal, zet hem op!
3 verse kerstbaby's moet toch lukken
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 15:35:21 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64121709
hoe graag ik ook zou willen teenage, het is niet verstandig, niet voor haar maar ook niet voor ons.. zij is al jaren gewend aan haar leventje zoals het nu is (inclusief kerkbezoek etc) en ik ben geen tiener gewend. dagelijks dus bedoel ik.. dat zou echt moeten groeien. ik zeg niet dat ik deze toestand ideaal vind, maar ik moet roeien met de riemen die ik heb..

pi_64121950
Ja dat begrijp ik. Daar moet je in mee groeien, logisch. Ieder geval hopen dat het met je zoontje allemaal goed en anders loopt!
pi_64122117
ik krijg net een mailtje dat ze ons kind op het kinderdagverblijf kunnen plaatsen voor dinsdag, woensdag en donderdag... Mijn voorkeur ging uit naar vrijdag ipv donderdag maar daar rept mevrouw met geen woord over in haar mail, je zet er dan toch op zijn minst in dat iets niet kan of zo, nou kan het ook dat ze een fout heeft gemaakt met de dagen (ze hebben mij gezegd dat vrijdag geen probleem zou moeten zijn) , ow en ze vergeet ook even te melden welke van de 9 vestigingen het dan over gaat. Kunnen mensen nou niet gewoon wat duidelijker zijn in hun communicatie?
pi_64122271
Estrys, heel irritant is dat. Ik heb ook zo vaak dat ik naar een of andere klantenservice mail over iets, en dan krijg ik maar daadwerkelijk op de helft een soort van antwoord.
Gewoon nog een keertje mailen en alsnog je vragen stellen waar je antwoord op wilt, lijkt me!
pi_64122428
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:35 schreef DJMO het volgende:
hoe graag ik ook zou willen teenage, het is niet verstandig, niet voor haar maar ook niet voor ons.. zij is al jaren gewend aan haar leventje zoals het nu is (inclusief kerkbezoek etc) en ik ben geen tiener gewend. dagelijks dus bedoel ik.. dat zou echt moeten groeien. ik zeg niet dat ik deze toestand ideaal vind, maar ik moet roeien met de riemen die ik heb..
Maar je zegt net dat je gaat proberen haar thuis te krijgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64122646
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar je zegt net dat je gaat proberen haar thuis te krijgen.
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar deze zin moet je nog een keer lezen:
"en waarom jeugdzorg fout zit in hun opvatting dat ik Yolanda perse thuiswonend wil hebben enz. enz." Ze wil dus Yolanda niet perse thuiswonend hebben.

Zo begrijp ik het toch goed DJMO?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 16:08:04 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64123024
klopt raissa, hoewel, ik zou het natuurlijk wel willen, welke moeder wil dat nu niet, maar momenteel wil ik haar juist niet thuiswonend hebben, omdat het niet kan. alle omstandigheden, financieel, woonsituatie, school, haar problemen, etc. etc. spelen daarin mee

pi_64123139
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:08 schreef DJMO het volgende:
klopt raissa, hoewel, ik zou het natuurlijk wel willen, welke moeder wil dat nu niet, maar momenteel wil ik haar juist niet thuiswonend hebben, omdat het niet kan. alle omstandigheden, financieel, woonsituatie, school, haar problemen, etc. etc. spelen daarin mee
Ja, zoals het er nu staat bij mij is het inderdaad een beetje zwart-wit. Wel fijn dat je nu op papier hebt dat je zoontje gewoon lekker bij jullie mag blijven!

En laat het persen nu maar beginnen!
pi_64125794
Cattie Ik hoop dat jouw laatste maand voorbij vliegt en uiteraard dat je je ook wat fijner gaat voelen Gelukkig is het einde inderdaad echt in zicht voor jou!

Raissa; wat heerlijk dat je je nu een stuk beter voelt, hoop dat het alleen nog maar beter wordt en je fysiek wat goeie laatste 10 weken tegemoet gaat

Estrys; erg irritant als mensen zo onduidelijk zijn en de helft niet beantwoorden van je vragen. Dan blijf je er ook maar mee bezig voordat iets af is. Ik hoop dat je gauw wel de antwoorden kunt krijgen.

Jose; klinkt ook alsof je echt wel genoeg gedaan hebt vandaag Tijd om weer even uit te rusten
quote:
Op donderdag 18 december 2008 09:44 schreef DJMO het volgende:

Wat fijn DJMO, dit vind ik nou echt een bericht om warm van te worden En eigenlijk hoop ik dat het gewoon veel langer wordt ipv een half uurtje.
En goed dat je het document binnen hebt voor jullie jochie straks

Ik ben zo benieuwd of er een baby geworden wordt met kerst , of dat DJMO, Jose en Dakota doorlopen
  donderdag 18 december 2008 @ 17:53:05 #190
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64126202
Argh, volgens mij heb ik mijn ribben gekneusd c.q. gebroken.
Ik was al verkouden en had in mijn zij een pijnlijke plek zitten, waarschijnlijk door de baby. Maar ik heb nog steeds veel last van hoesten en dan doet die plek ontzettende pijn. Daarnet voelde ik het zelfs kraken toen ik hoestte en de pijn wordt erger en erger.

Ben ik 37 weken, mag ik eindelijk thuis bevallen, krijg ik dit.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 december 2008 @ 17:54:29 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64126235
oei dollemina, dat klinkt niet lekker.. even een bezoekje aan de HA ???

pi_64126314
Hallo

Ben er weer een tijd niet geweest. Fijn om te horen DJMO dat je baby straks bij je kan blijven. Leuk ook om te lezen dat er een aantal zwangeren zijn, die al zover zijn Worteltjestaaart, Estrys en Dakota.

Wat betreft het kdv Estrys zou ik gewoon bellen en vragen hoe het nou met de afgesproken dagen zat. Wij hadden een beetje hetzelfde. Wij kregen een andere offerte als aan de telefoon afgesproken. Toen wij belden, bleek dat zij gewoon een fout hadden gemaakt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_64128102
Hallo mama's,

Ik ben 28 jaar en sinds kort ook zwanger van ons eerste kindje.
Ben uitgerekend voor 24 juli 2009 dus ben op dit moment bijna 9 weken zwanger.
Vind t wel allemaal erg spannend omdat ik het dus nog nooit heb meegemaakt.
Ik voel me vaak misselijk en moe en heb last van verkoudheid. Voor de rest merk ik eigenlijk nog niet zoveel.
In welke week begonnen jullie echt een buikje te krijgen?
Bij mij zeggen mensen nu al dat ze het kunnen zien.
Voel t eigenlijk zelf ook wel, mijn buik is iets boller en harder.
Ben zo blij als de zwangersschap goed gaat en ons kindje gezond is.
Vind het fijn om hier mee te lezen en te posten om zo ook antwoord op vragen te krijgen van andere zwangeren.
  donderdag 18 december 2008 @ 19:18:34 #194
108648 cattie
lieve moeder
pi_64128155
Welkom Panda! En gefeliciteerd!
Klinkt als de normale zwangerschapsklachtjes en wanneer je het gaat zien is heel verschillend, de een kan het met 8 weken al niet meer verborgen houden en bij de ander is het zelfs op het einde nog nauwelijks te zien.
  donderdag 18 december 2008 @ 19:30:51 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64128495
Welkom Panda!

Dollemina, kijk even of je iets van Arniflor zalf/gel kan halen. Dat is wel heel prettig bij stoten en vallen enzo en ik kan me zo voorstellen dat het hier ook bij zou kunnen helpen.
pi_64128647
Gefeliciteerd Panda!
Verschilt idd per persoon hoe snel je wat ziet. Ik ben 13 weken maar bij mij zie je nog niks, maar ik heb vanmezelf ook al een dikke buik
Ben wel ook al 13 weken verkouden....geen idee of dat ´er ook bij hoort´ eigenlijk...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  donderdag 18 december 2008 @ 19:38:31 #197
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64128707
quote:
Op donderdag 18 december 2008 17:54 schreef DJMO het volgende:
oei dollemina, dat klinkt niet lekker.. even een bezoekje aan de HA ???
Ik ben alleen bang dat die weinig kan doen. Er wordt met gekneusde/gebroken ribben weinig gedaan. Ik moet alleen oppassen dat ik goed blijf ademhalen, vanwege het risico op longontsteking. Ik heb zelf liever geen zwaardere pijnstilling dan paracetamol, dus daar kan hij me ook niet mee helpen.

Hoi Panda, gefeliciteerd. Bij mij was het pas met een maand of 5 echt zichtbaar. Maar dan moest ik wel strakke kleding dragen. Ik ben nu week 37 en ik heb nog steeds jassen waarmee ik kan verbergen dat ik zwanger ben...

BE, ik zal er morgen eens naar kijken. Ik heb er nu een icepack op liggen, hopelijk verdooft dat de boel een beetje. Maar het beste zou zijn als dat stomme hoesten ophield, want daar zit de meeste ellende in...
  donderdag 18 december 2008 @ 19:39:01 #198
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_64128730
Welkom Panda en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Geniet er lekker van!

Bij mij duurde het wel even voor je echt een "zwanger" buikje zag, daarvoor lekker het alleen maar dikker haha.
Maar nu kan je er niet meer omheen
Kom je een keer je buik posten in het buiken topic?
pi_64128740
Be (of een ander modje) zou je mijn uitgerekende datum op 14 juli willen zetten?

Panda gefeliciteerd en welkom!
pi_64128756
Gefeliciteerd Panda! En welkom

Bij mij is het nog onmogelijk om wat te zien van de baby zelf zeg maar, maar ik ben me toch een partij opgeblazen zeg, niet normaal. Echt, mn broek zit er strak van en ik voel me een walvis (nu al! haha).
Het zal vast aan de darmen liggen. Toch? Please?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')