quote:
Op woensdag 17 december 2008 00:14 schreef LastRequest het volgende:[..]
Ik ben het niet helemaal met je eens.
Ik heb familie die zich amper eten kunnen veroorloven en al sinds ze kinderen hebben geen kleding kopen, zij krijgen iedere twee maanden zakken met kleding die wij niet meer "hoeven"

Zij hebben wel een dvd-speler en zelfs een playstation 2, die zijn gekocht met kerstbonussen oid, voor de kids. Ze hadden er extra eten van kunnen kopen, maar ze vonden dit een betere aankoop en dat ben ik met ze eens.
Natuurlijk ga ik wel een beetje kort door de bocht, maar ik blijf het frappant vinden dat sommige families bij de voedselbank eten komen halen, om vervolgens wel geld uit te geven aan luxegoederen als een PS2 enzo. Allemaal leuk hoor, maar als je geld hebt daarvoor kun je er ook kleding en voedsel van kopen. Mijns inziens is de voedselbank iets voor de armsten van de armsten, die nog geen nagel hebben om aan hun kont te krabben. Geen enkel luxe-product in huis en dan nog niet rond kunnen komen, okay, prima. Maar als ik hier families van de bijstand zie leven, steun en subsidies zie trekken en die ondertussen de hele dag een beetje zitten te rukken op de bank, dan word ik daar triest van.
Solidariteit is prima, en de mensen die het écht nodig hebben helpen, ook prima. Maar extreem-links schiet in NL door tot het knuffelachtige. Van solidariteit is geen sprake meer. Subsidies worden te pas en te onpas verstrekt, de kloof tussen niet werken en subsidies trekken en wel werken en die subsidies niet krijgen is te klein. Veertig uur per week werken levert in sommige gevallen maar 100 euro netto per maand meer op dan een uitkering. Waar is je stimulans dan om te gaan werken (behalve intrinsiek natuurlijk)? En als je dan voorstellen hoort van Groningse wethouder: subsidie van 500 euro voor en tv, "want minima moeten wel een flatscreen hebben", daar zakt mijn broek van af. Vandaar dat ik soms nogal kort door de bocht ga.
Zorgzaamheid en mensen van het randje af houden, prima. Maar die knuffelcultuur, gatverdamme

.