Da's ook matig. Een voedselbank hoort er te zijn voor de allerarmsten. Als je kennelijk nog wel een dvd-speler kunt betalen (en ook de dvd's voor erin), ben je zo arm nog niet, want je hebt nog een bepaalde mate van luxe.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:06 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Nee? Dan kom jij niet vaak genoeg bij mensen die genieten van de voedselbank over de vloer.
Je mag wel de tietenfipo plaatsen als je wiltquote:
Dan kunnen ze je beter voedsel geven, of je moet dat ding verkopen.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:12 schreef swarmahoer het volgende:
tenzij je die gekregen hebt van iemand
voedsel krijgen ze al van de voedselbankquote:Op woensdag 17 december 2008 00:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan kunnen ze je beter voedsel geven, of je moet dat ding verkopen.
Ik ben het niet helemaal met je eens.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's ook matig. Een voedselbank hoort er te zijn voor de allerarmsten. Als je kennelijk nog wel een dvd-speler kunt betalen (en ook de dvd's voor erin), ben je zo arm nog niet, want je hebt nog een bepaalde mate van luxe.
Genant welquote:Op woensdag 17 december 2008 00:13 schreef swarmahoer het volgende:
mikkie is scherp, hij heeft ons allebei voor de edit te pakken
Dat is vaak een van die eerste dingen die ze wel hebben.. Als i dat toch zie bij de blokker wat die paupers allemaal komen halen.. Maar geld om zich fatsoenlijk aan te kleden, of nog erger hun kinderen aan te kleden hebben ze niet.. Maar wel met bijv oud en nieuw voor 300 euro aan vuurwerk komen kopen.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:04 schreef Mikkie het volgende:
Een dvd? Die mensen hebben niet eens een dvd-speler waarschijnlijk.
Een dubbel-D kalender zou voor jou ook niet echt realistisch zijn hè?quote:Op woensdag 17 december 2008 00:17 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Wel smileys naar me noemen, maar me een DD kalender kan er niet vanaf
Rare principes heb jij
Natuurlijk ga ik wel een beetje kort door de bocht, maar ik blijf het frappant vinden dat sommige families bij de voedselbank eten komen halen, om vervolgens wel geld uit te geven aan luxegoederen als een PS2 enzo. Allemaal leuk hoor, maar als je geld hebt daarvoor kun je er ook kleding en voedsel van kopen. Mijns inziens is de voedselbank iets voor de armsten van de armsten, die nog geen nagel hebben om aan hun kont te krabben. Geen enkel luxe-product in huis en dan nog niet rond kunnen komen, okay, prima. Maar als ik hier families van de bijstand zie leven, steun en subsidies zie trekken en die ondertussen de hele dag een beetje zitten te rukken op de bank, dan word ik daar triest van.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:14 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik ben het niet helemaal met je eens.
Ik heb familie die zich amper eten kunnen veroorloven en al sinds ze kinderen hebben geen kleding kopen, zij krijgen iedere twee maanden zakken met kleding die wij niet meer "hoeven"
Zij hebben wel een dvd-speler en zelfs een playstation 2, die zijn gekocht met kerstbonussen oid, voor de kids. Ze hadden er extra eten van kunnen kopen, maar ze vonden dit een betere aankoop en dat ben ik met ze eens.
Natuurlijk is het ook niet makkelijk en veel gezinnen hebben hun eigen verhaal. Daarom is het ook moeilijk om een lijn te trekken. Er zijn altijd mensen die op de lijn balanceren en mensen die er aan de positieve of negatieve kant naast donderen. Dat maakt het lastig.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:31 schreef LastRequest het volgende:
Dat snap ik zeker, en die familie van mij die werken ook gewoon.. Ze zijn alleen laagopgeleid en er zijn een aantal andere problemen waardoor ze het niet redden. Hebben ze er ook nog 3 kinderen bijgekregen van een teringlijer van een oom die niet meer voor z'n kinderen kan zorgenHet Nederlandse systeem is fantastisch, ze hebben namelijk pas na 3(!!!) jaar moeite doen voogdij over de kids gekregen, inclusief een matig bedragje ervoor.. maar niet met terugwerkende kracht, op zo'n manier gaan gezinnen over de kop.
Oké het is misschien niet helemaal ontopic omdat zij niet aankloppen bij de voedselbank, maar ik denk dat het erg moeilijk is een balans te vinden tussen kort door de bocht naar de feiten kijken, en gevoelsmatig (n.a.v. bekenden bijvoorbeeld) juist alles maar goed vinden.
Zo'n opmerking zat er wel aan te komen natuurlijkquote:
De armoedeval. Plus, Frisia.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Natuurlijk is het ook niet makkelijk en veel gezinnen hebben hun eigen verhaal. Daarom is het ook moeilijk om een lijn te trekken. Er zijn altijd mensen die op de lijn balanceren en mensen die er aan de positieve of negatieve kant naast donderen. Dat maakt het lastig.
Maar feit blijft dat ik gezinnen zie die bijstand trekken, alle subsidies krijgen, voedselbank etc, maar wel een dikke plasma van 50 inch aan de muur hebben hangen. Dat klopt niet. De armoedegrens of het bestaansminimum is mijns inziens te hoog gelegd. En met die knuffelcultuur en die vreselijke gereguleerde verzorgingsstaat, komt dat er vervolgens op neer dat mensen hier belachelijk veel geld betalen voor van alles. Toen ik vorig jaar op studiereis in Denemarken was, sprak ik daar mensen die bruto hetzelfde verdienen als wij in NL, maar netto 400 euro meer over houden, na aftrek van alle kosten. Da's ook wat waard. En natuurlijk is het gras bij de buren altijd groener en was dit maar één geval, maar toch. Het is wel een teken aan de wand.
Ik heb er nog 1!quote:Op woensdag 17 december 2008 00:34 schreef swarmahoer het volgende:
ja ik zie m
lr hoeveel kaartjes heb je nog of zijn ze op
Frisia ja. En die mensen komen zichzelf allemaal vanzelf tegen. Dan tiefen de complexe financiën helemaal in elkaar en blijft er uiteindelijk niks over dan schuld.quote:
Hanteer je de tondeuse niet meer?quote:Op woensdag 17 december 2008 00:37 schreef Slarioux het volgende:
Ik was douchen, dus ik kon hem niet volposten. En nu ga ik pitten! Morgen naar de kapper (met mijn haarlengte atm )
Daar ben ik van bewust. Allemaal superieure Mikkies, dat gaat niet samenquote:Op woensdag 17 december 2008 00:44 schreef LastRequest het volgende:
Maar een simpel feit blijft, niet iedereen is zo slim en verstandig als jij.
En das niet sarcastisch bedoeld, dat is m.i. gewoon waar.. Misschien moeten "zulke mensen" inderdaad meer tegen zichzelf in bescherming genomen worden.
* LastRequest trekt ernstig gezichtquote:Op woensdag 17 december 2008 00:47 schreef Mikkie het volgende:
En dan gaat over een tijdje alles over de kop, en drie keer raden wie er dan voor mogen opdraaien?
Nee, ik bedoel de mensen die dus wél werken. En ja, daar hoor ik bij, maar ook heel veel anderen met mij.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:49 schreef LastRequest het volgende:
[..]
* LastRequest trekt ernstig gezicht
Die ene superieure Mikkie
Dat valt dan dus niet in de categorie 'werken'. Het enige dat jij doet is stufi trekkenquote:Op woensdag 17 december 2008 01:00 schreef swarmahoer het volgende:
ik werk ookmaar draag niks (of bijna niks) af
Same here, bedenk me net dat ik morgen om 6.15 op moetquote:Op woensdag 17 december 2008 01:07 schreef LastRequest het volgende:
Kerstkransjes
Eigenlijk zou ik er goed aan doen te gaan slapen... ik ben er bijna mentaal klaar voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |