abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2009 @ 12:43:02 #101
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_70444485
Niets overtrokken, als ze eerst leuk beginnen met een zo werkelijk geinige film en je vervolgens volledig in je gezicht kotsen en je de bonkjes en stukjes struif uit je ogen mag vissen en tot overmaat van ramp een roestig mes in je ballen steken heb je het recht om ietwat geïrriteerd te zijn.
Ik ga naar huis.
  Moderator zondag 28 juni 2009 @ 12:46:52 #102
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_70444552
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:40 schreef Symer het volgende:
Wat een overtrokken reacties allemaal

Als je er niet te diep over nadenkt was het gewoon een vermakelijke film. Sommigen van jullie reageren alsof de film een persoonlijke aanval is op jullie geloof in atheïsme ofzo.
Sommige films zijn een belediging voor je intelligentie en Knowing is er een van. Als een film slecht hoort te zijn, zoals B-films, dan maakt het me niet uit. Als een film pretendeert meer te zijn dan-ie waarmaakt en met goedkope trucjes probeert de kijker te manipuleren, dan kan-ie een lading kritiek krijgen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_70446218
Een aardige film als je je verstand op nul zet... maar er zitten genoeg twijfelachtige acties in.. dat is waar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spread your love like a fever!
pi_70447991
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:43 schreef nietzman het volgende:
Niets overtrokken, als ze eerst leuk beginnen met een zo werkelijk geinige film en je vervolgens volledig in je gezicht kotsen en je de bonkjes en stukjes struif uit je ogen mag vissen en tot overmaat van ramp een roestig mes in je ballen steken heb je het recht om ietwat geïrriteerd te zijn.
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:46 schreef Mike het volgende:

[..]

Sommige films zijn een belediging voor je intelligentie en Knowing is er een van. Als een film slecht hoort te zijn, zoals B-films, dan maakt het me niet uit. Als een film pretendeert meer te zijn dan-ie waarmaakt en met goedkope trucjes probeert de kijker te manipuleren, dan kan-ie een lading kritiek krijgen.
Als ik mijn intelligentie niet beledigd wil hebben ga ik wel iets van Dostoyevsky lezen, daar kijk ik geen films voor en al helemaal geen films met Nicolas Cage.

Er wordt idd een filosofisch subplot gebruikt in een poging een redelijk simpele film meer lading te geven en ik geef toe dat je daar makkelijk doorheen prikt. Maar dat boeit me niet zoveel, ik heb 1 simpel criterium waarop ik een film beoordeel en dat is de vraag of ik me vermaakt heb tijdens het kijken, bij deze film is dat antwoord: Ja.
  zondag 28 juni 2009 @ 15:39:16 #105
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_70448441
Een film zo gaan analyseren zoals sommige hier doen !!
Nothing to see here, carry on
  Moderator zondag 28 juni 2009 @ 22:32:36 #106
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_70460792
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:18 schreef Symer het volgende:

Als ik mijn intelligentie niet beledigd wil hebben ga ik wel iets van Dostoyevsky lezen, daar kijk ik geen films voor en al helemaal geen films met Nicolas Cage.

Er wordt idd een filosofisch subplot gebruikt in een poging een redelijk simpele film meer lading te geven en ik geef toe dat je daar makkelijk doorheen prikt. Maar dat boeit me niet zoveel, ik heb 1 simpel criterium waarop ik een film beoordeel en dat is de vraag of ik me vermaakt heb tijdens het kijken, bij deze film is dat antwoord: Ja.
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel. Ik kijk ook naar een film voor het entertainment en het hoeft helemaal geen intelligent plot te hebben. Deze week heb ik ook Transformers 2 gezien en dan is het allemaal prima...verstand op 0 en genieten van de aktie. Maar Knowing pretendeert meer te zijn dan wat simpel vermaak en gebruikt allerlei manipulatieve foefjes waar je zo doorheen prikt. Als je dat combineert met het tenenkrommende acteerwerk, dan vermaak ik me op een gegeven moment niet meer, maar zit je gewoon je tijd te verdoen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 28 juni 2009 @ 23:50:22 #107
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_70463693
Waar en hoe pretendeert Knowing dan meer te zijn dan wat het is? De zoveelste sci-fi film met dure effecten en vergezochte plotwendingen.

In science fiction worden allerlei ridicule verhalen uit de duim gezogen om dingen uit te leggen, parallelle universa, tijdreizen, klonen, robots, etc.... ik vind niet dat een film zichzelf plots erg serieus neemt omdat ze deze keer komen aanzetten met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het zelf ook geen superfilm en vond enkele dingen ook maar onnozel, maar beledigend vond ik het nu ook weer niet. Gewoon de blockbuster van de maand. Niet echt erg anders qua thematiek, ambities en doel dan I Am Legend, Dark City of I, Robot (om maar wat te zeggen).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator maandag 29 juni 2009 @ 00:01:09 #108
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_70464042
Eens in de zoveel tijd roept een film zo'n reactie op. Ik had het bv ook bij Running Scared of Hostel. Ik vind die andere SF-films die je noemt overigens allemaal vele malen beter.
  maandag 29 juni 2009 @ 01:20:36 #109
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70466252
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waar en hoe pretendeert Knowing dan meer te zijn dan wat het is?
Het einde? Adam, eva, boom des levens, wuivend graan, iedereen anders dood (zondvloed) en Aliens. Het is een kruising tussen de bijbel en scientologie.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zaterdag 11 juli 2009 @ 04:38:20 #110
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_70869932
Ik snap de afschuw voor deze film niet helemaal. Het einde is een tikkeltje bizar, maar ik vind het eigenlijk best bij de film passen. Daarnaast zitten er een paar goede "in your face"-scenes in en is de toon van de film vrij donker voor een Hollywood-film, best gewaagd dus. Een groot minpunt vind ik het slechte acteerwerk, ik blijf Nicolas Cage toch maar een matige acteur vinden.
quote:
Op maandag 29 juni 2009 01:20 schreef Stefan het volgende:

[..]

Het einde? Adam, eva, boom des levens, wuivend graan, iedereen anders dood (zondvloed) en Aliens. Het is een kruising tussen de bijbel en scientologie.
Ja, dus? Voel je je nu beledigd? Waarom mag een film niet religieus getint zijn? Het biedt wat betreft een perfecte verklaring die helemaal niet geforceerd overkomt. Enkel het EO-achtige einde (rennen door waaiend graan naar een boom) is misschien wat overdreven, maar als je je bedenkt dat tien seconden eerder de hele Aarde is ontploft kan je het toch moeilijk een happy end noemen.

Ik ben in ieder geval positief verrast door deze film.

[ Bericht 3% gewijzigd door Merkie op 11-07-2009 04:45:03 ]
2000 light years from home
  zaterdag 11 juli 2009 @ 05:14:54 #111
57586 Bananenman
-----------
pi_70870006
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 04:38 schreef Merkie het volgende:
Ik ben in ieder geval positief verrast door deze film.
Same here. Heb me goed vermaakt.
  zondag 12 juli 2009 @ 18:24:09 #112
101884 PeRi
Allons-y!
pi_70908417
Ik vond het geen slechte film, heb ze wel eens erger gezien. Heb me prima vermaakt, idd niet te ver doorgaan op alles. Okay, sommige dingen waren wel corny, maar dat hoort hou je toch altijd wel. Film had wat mij betreft wel mogen stoppen op het moment dat die kids de lucht in gingen met het spaceship. Wat erna kwam was wel overbodig, droeg niks bij voor mij.

Misschien vond ik 'm wel okay doordat ik juist dacht door allerlei reacties en reviews dat ie superslecht zou zijn, viel alleen maar mee .
Whatever I want.
pi_70909630
Nahja die Aliens maken het weer wat minder echt, vind ik wel een minpunt verder was het idee wel heel leuk
  zondag 12 juli 2009 @ 19:14:39 #114
236046 NotYou
tigerblood
pi_70909867
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:05 schreef Mestras het volgende:
Nahja die Aliens maken het weer wat minder echt, vind ik wel een minpunt verder was het idee wel heel leuk
...buiten de aliens om vond jij de film/het verhaal dus realistisch/geloofwaardig?
Je suis Charlie Sheen
  maandag 13 juli 2009 @ 14:15:06 #115
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_70933246
Films met Nicolas Cage.
Ik was geroerd toen hij afscheid nam van zijn zoon en ter aarde stortte.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:24:06 #116
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_71049966
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:14 schreef NotYou het volgende:

[..]

...buiten de aliens om vond jij de film/het verhaal dus realistisch/geloofwaardig?
Tsja iedereen zo zijn mening. Jouw reactie geeft hoogtens de beperking van jouw geestelijke vermogens aan
  vrijdag 17 juli 2009 @ 03:59:01 #117
236046 NotYou
tigerblood
pi_71054539
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:24 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Tsja iedereen zo zijn mening. Jouw reactie geeft hoogtens de beperking van jouw geestelijke vermogens aan
Sorry maar jij hebt een wetenschappelijke graad? Mag ik dan zo vrij zijn je te vragen of je niet toevallig aan autisme lijdt, je komt namelijk nogal vreemd uit de hoek. Eerst begin je er zelf over dat ieder zo zijn mening heeft maar vervolgens meen je dat het op basis van één relatief weinig inhoudelijke zin geoorloofd is maar een oordeel te vellen over mijn "geestelijke vermogens"?

Knowing was een onmiskenbare cheap shot @ the box office, een crossover van meerdere populaire genres (horror, disaster, thriller/suspense, adventure, etc) die door de gefragmenteerde aard eigenlijk op alle vlakken de plank misslaat. Met een eng meisje dat rechtstreeks uit de amerikaanse remake van Ringu gekopieerd lijkt te zijn en een Cage die na een film lang als een idioot rond te hebben gerend, overacting wijdbeens en met open mond meent te moeten herdefinieren. Dit shot op zich had korte metten kunnen maken met alle resterende geloofwaardigheid, als je daarvan althans nog had kunnen spreken.

Lang hiervoor al wist de film zich herhaaldelijk volkomen belachelijk te maken. Cage als hoogleraar deed me bijvoorbeeld al vreemd opkijken maar dat deze 'zeer slimme' man ( "huhuhu hij geeft les aan een vooraanstaande universiteit") in een 'mysterieuze' cijferreeks verkregen via zijn zoontje dat op dezelfde school zat als een horror orakel, gechoqueerd concludeert dat de cijferreeks simpelweg data bevat van rampen.. (...compleet met aantallen slachtoffers en coordinaten.. )

Nee, omdat ik dit alles 'goedkoop', gemakkelijk, slecht geschreven, slecht geacteerd en ronduit zonde van het hoge budget maar vooral ook de tijd en aandacht van regisseur Alex Proyas vind, mankeert er iets aan mijn verstandelijke vermogens? Of tja, daarmee geef ik je nog te veel credit. Van enige onderbouwing was ten tijde van jouw post natuurlijk nog geen sprake

Ter afsluiting wil ik je nogmaals vragen of je niet toevallig autistisch bent, dat zou ik namelijk erg grappig vinden.
Je suis Charlie Sheen
pi_71149794
Ik vond de film heerlijk vermakelijk!

Toch maar eens verdiepen in 'Determinism'.
  maandag 20 juli 2009 @ 16:38:19 #119
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_71153489
Whehehe, ik heb deze film gekeken omdat ik hoorde dat er wel wat special effects in zaten, maar jemig wat een ontzettend bagger verhaal zeg. Die alienshit ook op het einde.... Vermakelijk wel hoor, maar dat kwam in mijn ogen door de leuke effecten het verhaal was echt ruk. 4/10
It's you my love, you who are the stranger
pi_71155128
Ik dacht tijdens de eerste helft dat het een goede bovennatuurlijke film was a la the Sixth Sense...

Tot die Aliens verschenen, wat een bagger
pi_71237585
Wat maakt die dolle Nicolas toch veel avonturen mee hé?

Vond deze wel vermakelijk. Ik hoef hem niet nog een keer te zien ofzo, maar vond het geen ramp.
pi_71238253
Wel een aardige film. maar niet om nog eens te kijken.
pi_71311481
Gisteren gezien, gewoon teveel kleine dingetjes die niet kloppen...
Met die coördinaten kon ik nog leven (met de coördinaten gebruikt in de film kun je nooit een straathoek vinden)
Maar vervolgens wat verderop in de film:
quote:
SPOILER

De eerste 45 min. heeft de film potentie, daarna gaat ie keihard de Marianentrog in..

Vermakelijk, niet meer dan dat..
pi_71317255
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:39 schreef DJKoster het volgende:
Gisteren gezien, gewoon teveel kleine dingetjes die niet kloppen...
Met die coördinaten kon ik nog leven (met de coördinaten gebruikt in de film kun je nooit een straathoek vinden)
Maar vervolgens wat verderop in de film:
[..]
Dat vind ik geen plotholes eigenlijk.
SPOILER
pi_73115832
Pfffffff... ja eerste helft begon goed, mooie spanningopbouw.

Daarna domme alien-mongolen die fluisteren. Nou nou nou, wtf is dat? Aliens hebben wel wat beters te doen dan een stelletje mens-kneuzen te redden via het fluisteren .

Vooral toen dat wijf (lekker mokkel overigens) erbij kwam werd het vooral emotioneel gejank (deed me een beetje aan War of the Worlds denken, begin was tof, daarna alleen maar kattegejank ).

Ongelofelijk neppe graphics overigens. En Cage moet eens stoppen met de dronkaard en bad father spelen.

4/10 .
pi_73412485
Wat een ongelofelijke bagger. Ik zat helemaal in het verhaal tot aan het moment dat
SPOILER
Toen kreeg de film ineens een gigantisch 'wtf' gehalte. Als je alleen al de genre's bekijkt die imdb eraan linkt:
quote:
Action | Drama | Mystery | Sci-Fi | Thriller
Romkom en animatie missen er nog net aan.

Ik zal nooit weer met opzet een film kijken met Nicolas Cage.
Want je weet niets, tot ik het je vertel.
pi_73414412
Mooie film. Aanrader voor iedereen!
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_73414415
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:39 schreef RijstNatie het volgende:
Een film zo gaan analyseren zoals sommige hier doen !!
Precies. Als je iedere film kapot wilt maken moet je dat gaan doen inderdaad. Maar ja, quasi intellectuelen die hun smaak boven die van de gemiddelde filmkijker stellen zijn nou eenmaal zo.
pi_73420661
Weer een belachelijke slechte film. Zo een slap einde, zucht.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:18:52 #130
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_73423952
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 03:19 schreef scanman1 het volgende:
Mooie film. Aanrader voor iedereen!
Wat vond je precies mooi aan de film? Ik vond het begin vermakelijk, na 10 minuten was me al duidelijk hoe de rest van de film zou gaan en ben ik blijven kijken omdat ik nieuwsgierig was naar de special effects. Gezien dat mijn vakgebied is. Ik zou de film niemand aanraden want het is qua verhaal echt 2 uur weg gegooid uit je leven.
It's you my love, you who are the stranger
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:05:22 #131
22273 Dizer
Save the beard!
pi_73425378
Prima vermaakt tijdens deze film. Leuke verassing!
Friends don't let friends remain beardless...
pi_73432430
Dat die mongolen nog bestaan waarvoor ze zulke films maken. Irritant.
pi_73440444
Leuk om zo tussendoor te kijken, maar echt super was ie niet.
Het begon erg goed, maar het einde werd zo afgeraffeld. Erg jammer.
pi_73446309
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:05 schreef Dizer het volgende:
Prima vermaakt tijdens deze film. Leuke verassing!
Exact. Gewoon een goed entertainende film. Aanrader voor iedereen die van entertainment houdt in plaats van quasi intellectueel gezwets.
pi_73447209
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:56 schreef brushaway het volgende:
Dat die mongolen nog bestaan waarvoor ze zulke films maken. Irritant.
pi_73452693
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:59:33 #137
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_73461540
Boh gek, deze film was zó slecht dat ik na het zien ervan mijn ogen wilde uitsteken met een priem
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')