Sommige films zijn een belediging voor je intelligentie en Knowing is er een van. Als een film slecht hoort te zijn, zoals B-films, dan maakt het me niet uit. Als een film pretendeert meer te zijn dan-ie waarmaakt en met goedkope trucjes probeert de kijker te manipuleren, dan kan-ie een lading kritiek krijgen.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:40 schreef Symer het volgende:
Wat een overtrokken reacties allemaal![]()
Als je er niet te diep over nadenkt was het gewoon een vermakelijke film. Sommigen van jullie reageren alsof de film een persoonlijke aanval is op jullie geloof in atheïsme ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spread your love like a fever!
quote:Op zondag 28 juni 2009 12:43 schreef nietzman het volgende:
Niets overtrokken, als ze eerst leuk beginnen met een zo werkelijk geinige film en je vervolgens volledig in je gezicht kotsen en je de bonkjes en stukjes struif uit je ogen mag vissen en tot overmaat van ramp een roestig mes in je ballen steken heb je het recht om ietwat geïrriteerd te zijn.
Als ik mijn intelligentie niet beledigd wil hebben ga ik wel iets van Dostoyevsky lezen, daar kijk ik geen films voor en al helemaal geen films met Nicolas Cage.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:46 schreef Mike het volgende:
[..]
Sommige films zijn een belediging voor je intelligentie en Knowing is er een van. Als een film slecht hoort te zijn, zoals B-films, dan maakt het me niet uit. Als een film pretendeert meer te zijn dan-ie waarmaakt en met goedkope trucjes probeert de kijker te manipuleren, dan kan-ie een lading kritiek krijgen.
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel. Ik kijk ook naar een film voor het entertainment en het hoeft helemaal geen intelligent plot te hebben. Deze week heb ik ook Transformers 2 gezien en dan is het allemaal prima...verstand op 0 en genieten van de aktie. Maar Knowing pretendeert meer te zijn dan wat simpel vermaak en gebruikt allerlei manipulatieve foefjes waar je zo doorheen prikt. Als je dat combineert met het tenenkrommende acteerwerk, dan vermaak ik me op een gegeven moment niet meer, maar zit je gewoon je tijd te verdoen.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:18 schreef Symer het volgende:
Als ik mijn intelligentie niet beledigd wil hebben ga ik wel iets van Dostoyevsky lezen, daar kijk ik geen films voor en al helemaal geen films met Nicolas Cage.
Er wordt idd een filosofisch subplot gebruikt in een poging een redelijk simpele film meer lading te geven en ik geef toe dat je daar makkelijk doorheen prikt. Maar dat boeit me niet zoveel, ik heb 1 simpel criterium waarop ik een film beoordeel en dat is de vraag of ik me vermaakt heb tijdens het kijken, bij deze film is dat antwoord: Ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het zelf ook geen superfilm en vond enkele dingen ook maar onnozel, maar beledigend vond ik het nu ook weer niet. Gewoon de blockbuster van de maand. Niet echt erg anders qua thematiek, ambities en doel dan I Am Legend, Dark City of I, Robot (om maar wat te zeggen).The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Het einde? Adam, eva, boom des levens, wuivend graan, iedereen anders dood (zondvloed) en Aliens. Het is een kruising tussen de bijbel en scientologie.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waar en hoe pretendeert Knowing dan meer te zijn dan wat het is?
Ja, dus? Voel je je nu beledigd? Waarom mag een film niet religieus getint zijn? Het biedt wat betreft een perfecte verklaring die helemaal niet geforceerd overkomt. Enkel het EO-achtige einde (rennen door waaiend graan naar een boom) is misschien wat overdreven, maar als je je bedenkt dat tien seconden eerder de hele Aarde is ontploft kan je het toch moeilijk een happy end noemen.quote:Op maandag 29 juni 2009 01:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het einde? Adam, eva, boom des levens, wuivend graan, iedereen anders dood (zondvloed) en Aliens. Het is een kruising tussen de bijbel en scientologie.
Same here. Heb me goed vermaakt.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 04:38 schreef Merkie het volgende:
Ik ben in ieder geval positief verrast door deze film.
...buiten de aliens om vond jij de film/het verhaal dus realistisch/geloofwaardig?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:05 schreef Mestras het volgende:
Nahja die Aliens maken het weer wat minder echt, vind ik wel een minpunt verder was het idee wel heel leuk
Tsja iedereen zo zijn mening. Jouw reactie geeft hoogtens de beperking van jouw geestelijke vermogens aanquote:Op zondag 12 juli 2009 19:14 schreef NotYou het volgende:
[..]
...buiten de aliens om vond jij de film/het verhaal dus realistisch/geloofwaardig?![]()
Sorry maar jij hebt een wetenschappelijke graad?quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:24 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Tsja iedereen zo zijn mening. Jouw reactie geeft hoogtens de beperking van jouw geestelijke vermogens aan
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste 45 min. heeft de film potentie, daarna gaat ie keihard de Marianentrog in..
Vermakelijk, niet meer dan dat..
Dat vind ik geen plotholes eigenlijk.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:39 schreef DJKoster het volgende:
Gisteren gezien, gewoon teveel kleine dingetjes die niet kloppen...
Met die coördinaten kon ik nog leven (met de coördinaten gebruikt in de film kun je nooit een straathoek vinden)
Maar vervolgens wat verderop in de film:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen kreeg de film ineens een gigantisch 'wtf' gehalte. Als je alleen al de genre's bekijkt die imdb eraan linkt:Romkom en animatie missen er nog net aan.quote:Action | Drama | Mystery | Sci-Fi | Thriller
Ik zal nooit weer met opzet een film kijken met Nicolas Cage.Want je weet niets, tot ik het je vertel.
Precies. Als je iedere film kapot wilt maken moet je dat gaan doen inderdaad. Maar ja, quasi intellectuelen die hun smaak boven die van de gemiddelde filmkijker stellen zijn nou eenmaal zo.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:39 schreef RijstNatie het volgende:
Een film zo gaan analyseren zoals sommige hier doen!!
Wat vond je precies mooi aan de film? Ik vond het begin vermakelijk, na 10 minuten was me al duidelijk hoe de rest van de film zou gaan en ben ik blijven kijken omdat ik nieuwsgierig was naar de special effects. Gezien dat mijn vakgebied is. Ik zou de film niemand aanraden want het is qua verhaal echt 2 uur weg gegooid uit je leven.quote:
Exact. Gewoon een goed entertainende film. Aanrader voor iedereen die van entertainment houdt in plaats van quasi intellectueel gezwets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:05 schreef Dizer het volgende:
Prima vermaakt tijdens deze film. Leuke verassing!
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:56 schreef brushaway het volgende:
Dat die mongolen nog bestaan waarvoor ze zulke films maken. Irritant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |