Klopt ook wel, alleen de code is wel geoptimaliseerd. Er is niks met de Windows kernel, behalve dat deze wat log overkwam in Vista.quote:Op zondag 14 december 2008 19:13 schreef wc-eend het volgende:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat 7 een geupgrade vista is.. die om dezelfde code is gebouwd en dus niet echt anders onder de motorkap..
De ribbon-interface... Misschien wel de grootste faal van microsoft in een lange, lange tijd. Ik ben nog niemand tegen gekomen die vertelde, wauw, dat is overzichtelijk en handig!quote:Wat andere noemenswaardige veranderingen is dat IE8 en WMP12 inbegrepen zijn. Daarnaast gebruiken Wordpad en Paint vanaf Windows 7 de geroemde ribbon-interface van Office 2007.
Ik vind het anders aardig beter werken aangezien ik nu niet me hele scherm meer hoef vol te zetten met losse taakbalkenquote:Op zondag 14 december 2008 19:25 schreef Willaaam het volgende:
[..]
De ribbon-interface... Misschien wel de grootste faal van microsoft in een lange, lange tijd. Ik ben nog niemand tegen gekomen die vertelde, wauw, dat is overzichtelijk en handig!
Mag ik dan de eerste zijn? Ik vind die ribbons handiger en overzichtelijkerquote:Op zondag 14 december 2008 19:25 schreef Willaaam het volgende:
[..]
De ribbon-interface... Misschien wel de grootste faal van microsoft in een lange, lange tijd. Ik ben nog niemand tegen gekomen die vertelde, wauw, dat is overzichtelijk en handig!
En nu dat je het meent...quote:Op zondag 14 december 2008 19:51 schreef Jump het volgende:
[..]
Mag ik dan de eerste zijn? Ik vind die ribbons handiger en overzichtelijker
Iedereen op mijn studie die Office 2007 gebruikt vindt het fantastisch. Ken eigenlijk niemand die er negatief over is?quote:Op zondag 14 december 2008 19:25 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Een beetje wel. De grote vooruitgang van XP t.o.v 9X was natuurlijk de verbeterde stabiliteit. Geen random BSOD's en DLL-hell meer. Sindsdien werken alle besturingssystemen van MS eigenlijk prima. Hoewel Vista veel negatieve kritiek krijgt over dat het zwaar, langzaam en log is (wat erg overdreven is, maar dat terzijde) is het niet instabiel. Het crasht nooit en heb mijn computer nog nooit moeten rebooten omdat Vista gecrasht was. In die zin zijn besturingssystemen wel uitontwikkeld aangezien ze bijna niet meer crashen.quote:Op zondag 14 december 2008 19:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er zitten maar weinig spannende veranderingen in tov Vista. Dat was ook al bij Vista tov XP. Is de markt van OS'en een beetje uitgemolken?
Waarom is iedereen van "Ik haat het, dus iedereen moet het maar slecht vinden" of het tegenovergestelde. Als ik het goed en beter vind is dat mijn mening, dat jij of iemand anders nog niemand bent tegengekomen die het goed vind, tja, dat is jullie probleem danquote:
Ik vind er maar weinig verbetering inzitten tegenover 2003quote:Op zondag 14 december 2008 20:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Iedereen op mijn studie die Office 2007 gebruikt vindt het fantastisch. Ken eigenlijk niemand die er negatief over is?
[..]
Een beetje wel. De grote vooruitgang van XP t.o.v 9X was natuurlijk de verbeterde stabiliteit. Geen random BSOD's en DLL-hell meer. Sindsdien werken alle besturingssystemen van MS eigenlijk prima. Hoewel Vista veel negatieve kritiek krijgt over dat het zwaar, langzaam en log is (wat erg overdreven is, maar dat terzijde) is het niet instabiel. Het crasht nooit en heb mijn computer nog nooit moeten rebooten omdat Vista gecrasht was. In die zin zijn besturingssystemen wel uitontwikkeld aangezien ze bijna niet meer crashen.
Het vervelende aan de Ribbon interface is dat het best wat tijd kost om eraan te wennen en alles weer terug te vinden. Als je even hebt doorgebeten en eraan gewend bent, is het heerlijk werken naar mijn mening. Grotere knoppen en niet een wirwar aan werkbalken in je scherm.quote:Op zondag 14 december 2008 19:25 schreef Willaaam het volgende:
[..]
De interface is vele malen efficiënter en het gebruik van stijlen is zeer eenvoudig. Met Office 2007 kan je met 3½ klik je complete layout veranderen. Als je goed gebruikt maakt van dingen als Titel, Kop1 en Kop2 dan hoef je je niet druk te maken over de layout van je document als je aan het typen bent, heel handigquote:Op zondag 14 december 2008 20:07 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik vind er maar weinig verbetering inzitten tegenover 2003
Hier vanaf dag 1 geeft Vista al regelmatig bsod's, gewoon bij het browsen, typen in notepad, foto's bekijken, enz. Eigenlijk altijd wel meerdere keren per dag, ook bij een schone installatie. Erg irritant als je ergens mee bezig bent en dat is mijn grootste kritiekpunt van Vista. Als jouw versie wel goed werkt, is dat fijn, maar bij mij en veel anderen werkt het voor geen meter.quote:Op zondag 14 december 2008 20:02 schreef Merkie het volgende:
Een beetje wel. De grote vooruitgang van XP t.o.v 9X was natuurlijk de verbeterde stabiliteit. Geen random BSOD's en DLL-hell meer. Sindsdien werken alle besturingssystemen van MS eigenlijk prima. Hoewel Vista veel negatieve kritiek krijgt over dat het zwaar, langzaam en log is (wat erg overdreven is, maar dat terzijde) is het niet instabiel. Het crasht nooit en heb mijn computer nog nooit moeten rebooten omdat Vista gecrasht was. In die zin zijn besturingssystemen wel uitontwikkeld aangezien ze bijna niet meer crashen.
Dan heb je geen goede drivers of brak geheugen.quote:Op zondag 14 december 2008 20:41 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Hier vanaf dag 1 geeft Vista al regelmatig bsod's, gewoon bij het browsen, typen in notepad, foto's bekijken, enz. Eigenlijk altijd wel meerdere keren per dag, ook bij een schone installatie. Erg irritant als je ergens mee bezig bent en dat is mijn grootste kritiekpunt van Vista. Als jouw versie wel goed werkt, is dat fijn, maar bij mij en veel anderen werkt het voor geen meter.
Hopelijk wordt Windows 7 een stuk stabieler.
Wordpad en paint. De vlaggeschepen van Microsoft.quote:Op zondag 14 december 2008 19:10 schreef Merkie het volgende:
Wat andere noemenswaardige veranderingen is dat IE8 en WMP12 inbegrepen zijn. Daarnaast gebruiken Wordpad en Paint vanaf Windows 7 de geroemde ribbon-interface van Office 2007.
Dan doe je echt iets verkeerd, BSOD's zijn echt enorm 1998.quote:Op zondag 14 december 2008 20:41 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Hier vanaf dag 1 geeft Vista al regelmatig bsod's, gewoon bij het browsen, typen in notepad, foto's bekijken, enz. Eigenlijk altijd wel meerdere keren per dag, ook bij een schone installatie. Erg irritant als je ergens mee bezig bent en dat is mijn grootste kritiekpunt van Vista. Als jouw versie wel goed werkt, is dat fijn, maar bij mij en veel anderen werkt het voor geen meter.
Hopelijk wordt Windows 7 een stuk stabieler.
quote:Op zondag 14 december 2008 19:10 schreef Merkie het volgende:
De quick launch toolbar is verdwenen.
Inderdaad. En wat er voor in de plaats komt klinkt nou niet echt als een verbetering.quote:Op zondag 14 december 2008 21:02 schreef pfaf het volgende:
[..]![]()
Dat was de beste functie die MS ooit bedacht heeft,
Sorry hoor, maar tot SP1 was het een instabiele hel. Nu is het wat beter maar zitten er nog steeds enorme bugs in Vista die maar niet opgelost worden. Zo is de TCP/IP implementatie echt een drama om maar eens wat te nomen. Hopelijk gaat dat vanaf SP2 eindelijk werken.quote:Op zondag 14 december 2008 20:02 schreef Merkie het volgende:
Hoewel Vista veel negatieve kritiek krijgt over dat het zwaar, langzaam en log is (wat erg overdreven is, maar dat terzijde) is het niet instabiel.
Er staat nergens dat de installatie 20 GB inneemt hé, Merkie zegt dat 20GB ruim voldoende isquote:Op zondag 14 december 2008 21:23 schreef LoggedIn het volgende:
Nou, ik ben benieuwd.. Vista vond ik maar kut, vraag me af of dit nu echt beter gaat worden. En wtf? 20Gb voor een windows installatie?Waarom moet het nou zo groot zijn?
Waarom niet? Het werkt hetzelfde, alleen de overlap tussen taakbalk en quick launch is er bijna niet meer.quote:Op zondag 14 december 2008 21:17 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. En wat er voor in de plaats komt klinkt nou niet echt als een verbetering.
Of ik begrijp het niet helemaal, of het werkte totáál niet hetzelfde...quote:Op zondag 14 december 2008 21:33 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom niet? Het werkt hetzelfde, alleen de overlap tussen taakbalk en quick launch is er bijna niet meer.
quote:In plaats hiervoor kan je bepaalde programma's aan de taakbalk vastpinnen.
Als je een programma start en je pint hem vast staat hij voor altijd op de taakbalk. Hetzelfde als met quick launch. Functionaliteit is dan toch gelijk?quote:Op zondag 14 december 2008 21:38 schreef pfaf het volgende:
[..]
Of ik begrijp het niet helemaal, of het werkte totáál niet hetzelfde...
[..]
Ach, ik haal dingen door elkaar. Ik dacht de QuickLaunch die search bar was in de taakbalk.quote:Op zondag 14 december 2008 21:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als je een programma start en je pint hem vast staat hij voor altijd op de taakbalk. Hetzelfde als met quick launch. Functionaliteit is dan toch gelijk?
-Laat maar. Niet helemaal goed gelezen. -quote:Op zondag 14 december 2008 21:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als je een programma start en je pint hem vast staat hij voor altijd op de taakbalk. Hetzelfde als met quick launch. Functionaliteit is dan toch gelijk?
Die gebruik nou echt nooit.quote:Op zondag 14 december 2008 21:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ach, ik haal dingen door elkaar. Ik dacht de QuickLaunch die search bar was in de taakbalk.
true, maar da's toch anders als wanneer ie had gezegd dat 10Gb ruim voldoende isquote:Op zondag 14 december 2008 21:26 schreef Jump het volgende:
[..]
Er staat nergens dat de installatie 20 GB inneemt hé, Merkie zegt dat 20GB ruim voldoende is
Nee? Ik vind dat echt de reden dat Vista tientallen keren beter is dan XP. Door het startmenu navigeren op zoek naar programma's vind ik echt een omslachtige en primitieve manier van programma's starten...quote:
Gebruik daar altijd uitvoeren voor in het klassieke menu. Vond dat nieuwe startmenu wel beter dan in XP, maar nog steeds niet echt fijn werken.quote:Op zondag 14 december 2008 21:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee? Ik vind dat echt de reden dat Vista tientallen keren beter is dan XP. Door het startmenu navigeren op zoek naar programma's vind ik echt een omslachtige en primitieve manier van programma's starten...
Zie niet wat er in de opmaak veranderd is tov 2k3. Opmaak met titles headers etc. kon al jaren.quote:Op zondag 14 december 2008 20:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
De interface is vele malen efficiënter en het gebruik van stijlen is zeer eenvoudig. Met Office 2007 kan je met 3½ klik je complete layout veranderen. Als je goed gebruikt maakt van dingen als Titel, Kop1 en Kop2 dan hoef je je niet druk te maken over de layout van je document als je aan het typen bent, heel handig. Maar goed, dit is geen Office 2007-topic dus een beetje offtopic.
Jouw geliefde quick search is er nog steeds hoor. En ik vind het ook erg handigquote:Op zondag 14 december 2008 21:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee? Ik vind dat echt de reden dat Vista tientallen keren beter is dan XP. Door het startmenu navigeren op zoek naar programma's vind ik echt een omslachtige en primitieve manier van programma's starten...
quote:Op maandag 15 december 2008 07:08 schreef fransbreda het volgende:
Linkje naar de beta aub, wel zo makkelijk in dit topic.
Dit is toch geen warez maar gewoon een beta?quote:Op maandag 15 december 2008 08:38 schreef Raamkonijn het volgende:
[..]
warezlink mogen niet op Fok!
Check je PM!
Geen publieke beta.quote:Op maandag 15 december 2008 08:40 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Dit is toch geen warez maar gewoon een beta?
Ja en calc.exe is nu multiline he!quote:Op zondag 14 december 2008 20:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wordpad en paint. De vlaggeschepen van Microsoft.
Ja, zeer fijn met die tekst er dwars doorheen....quote:Op maandag 15 december 2008 08:44 schreef Raamkonijn het volgende:
http://www.ctforumgroup.com/forum/viewtopic.php?f=150&p=25229
ZEER FIJNE SCREENSHOTS!
Behalve Ribbon bij Paint en Notepad weinig schokkends.quote:Op maandag 15 december 2008 08:44 schreef Raamkonijn het volgende:
http://www.ctforumgroup.com/forum/viewtopic.php?f=150&p=25229
ZEER FIJNE SCREENSHOTS!
quote:Op zondag 14 december 2008 19:10 schreef Merkie het volgende:
De quick launch toolbar is verdwenen. In plaats hiervoor kan je bepaalde programma's aan de taakbalk vastpinnen. Dat gaat simpelweg via rechtermuisknop > Pin to taskbar. Op deze manier blijft het programma ook in de taakbalk staan als het programma is afgesloten.
dan let je niet goed opquote:Op zondag 14 december 2008 19:25 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Zover tot nu toe alles bekeken is heeft 7 meer de code van vista dan van xp...quote:Op maandag 15 december 2008 17:36 schreef Devrim_ het volgende:
Je hebt geen flikker aan de screenshots aangezien er bij Windows 7 de veranderingen vooral onder de motorkap zullen plaats vinden.
Microsoft wilt de looks van Vista en de snelheid (en stabiliteit) van XP
quicklaunch staat toch ook in de taakbalk of ben ik nu gekquote:Op maandag 15 december 2008 18:02 schreef YuckFou het volgende:
[..]
![]()
Ik heb snel geteld iets van 50 progjes in mn quicklaunch staan en vind dat fijner werken dan via t start menu, ik moet er niet aan denken dat al die icoontjes in mn taakbalk staan, dan hou ik, vrees ik, geen taakbalk meer over.![]()
mooie OP trouwens!
Dan hoef je niet alles te minimizen voordat je een nieuw programma op kan starten. Ik heb er ook een aantal zoals Opera, uTorrent, MSN enzo staan. Dat gaat veel sneller.quote:Op maandag 15 december 2008 19:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
quicklaunch staat toch ook in de taakbalk of ben ik nu gek
Overigens is de enige reden dat ik vista er niet af gegooid heb de heerlijke zoek functie die overal benaderbaar is dat werkt zoveel sneller dan je hele lijst programma`s afstruinen.
Overigens waarom doen mensen zoveel dingen in die taakbalk smijten daar is toch gewoon je desktop voor bedoeld om shortcuts op te zetten
dan heb je er maar 1 nodig, ik gebruik dat ding trouwens nooit neemt alleen maar ruimte inquote:Op maandag 15 december 2008 20:03 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dan hoef je niet alles te minimizen voordat je een nieuw programma op kan starten. Ik heb er ook een aantal zoals Opera, uTorrent, MSN enzo staan. Dat gaat veel sneller.
Ach, als je een beetje computermonitor hebt (ik heb 22") dan heb je toch ruimte zat.quote:Op maandag 15 december 2008 20:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dan heb je er maar 1 nodig, ik gebruik dat ding trouwens nooit neemt alleen maar ruimte in
Ja klopt dat ie ook in je taakbalk staat maar die is verkleinbaar tot 4 iccontjes en een klikje ernaast geeft een waslijst van snelkoppelingen met dingen die ik veel gebruik, ik hou mn desktop liever helemaal leeg:quote:Op maandag 15 december 2008 19:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
quicklaunch staat toch ook in de taakbalk of ben ik nu gek
Overigens is de enige reden dat ik vista er niet af gegooid heb de heerlijke zoek functie die overal benaderbaar is dat werkt zoveel sneller dan je hele lijst programma`s afstruinen.
Overigens waarom doen mensen zoveel dingen in die taakbalk smijten daar is toch gewoon je desktop voor bedoeld om shortcuts op te zetten
Nogal logisch, Vista is technisch gezien een heel modern OS, waarom terug in de tijd naar 2001? Het is alleen nog wat langzaam en log, hoewel ik daar persoonlijk eerlijk gezegd weinig van merk. Mensen vergeten dat de basis van Vista gewoon prima is en het dus heel logisch is om daar verder mee te werken. Een groot deel van de haat jegens Vista komt ook vanwege slechte driver-support in het begin, en gezien het feit dat alle Vista-drivers ook op W7 zullen werken zal die aversie achterwege blijven bij Windows 7.quote:Op maandag 15 december 2008 19:47 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Zover tot nu toe alles bekeken is heeft 7 meer de code van vista dan van xp...
En die houd je leeg, omdat..quote:Op maandag 15 december 2008 20:47 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ja klopt dat ie ook in je taakbalk staat maar die is verkleinbaar tot 4 iccontjes en een klikje ernaast geeft een waslijst van snelkoppelingen met dingen die ik veel gebruik, ik hou mn desktop liever helemaal leeg:
[ link | afbeelding ]
Klopt inderdaad.... de verwachting is dat Windows 7 ook de kernel 6.1 meekrijgt (alhoewel er best een kans is dat ze het versie nummer 7.0 er aan vast pinnen). In principe is Windows 7 gebaseerd op Vista.quote:Op zondag 14 december 2008 19:13 schreef wc-eend het volgende:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat 7 een geupgrade vista is.. die om dezelfde code is gebouwd en dus niet echt anders onder de motorkap..
Iedereen die het heeft gebruikt die ik ken vindt het juist een enorme verbetering. Zelf ben ik die mening ook toegedaan. De menuutjes die MS Office 2003 'sierden' waren echt wanstaltig. Menu, submenu, schermpje, tabblad, knopje, tabblad, toepassen, ok, ok. Pfff, daar werd je niet goed van.quote:Op zondag 14 december 2008 19:25 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Omdat ze er nu nog een keer geld voor vangen natuurlijk.quote:Op maandag 15 december 2008 21:56 schreef wc-eend het volgende:
Ik ben geen designer maar waarom eigenlijk dan een windows 7 bouwen op dezelfde code als vista en niet vista aanpassen? Zoals het nu lijkt geeft MS toe dat vista een flop is.. maar eigenlijk is het nog niet zo.. als ze er maar aan sleutelen toch?
Of is dat niet mogelijk met behulp van patches?
Vertel, wat is er allemaal onder de motorkap veranderd dan??quote:Op maandag 15 december 2008 21:14 schreef Qunix het volgende:
Tis gewoon Vista maar met een jasje erom heen... Ik heb de beta zojuist getest.
XP was ook een doorontwikkeling van Windows 2000 en werd succesvol ontvangen, hetzelfde geldt in mindere mate met Windows 98 (SE) t.o.v. Windows 95.quote:Op maandag 15 december 2008 21:56 schreef wc-eend het volgende:
Ik ben geen designer maar waarom eigenlijk dan een windows 7 bouwen op dezelfde code als vista en niet vista aanpassen? Zoals het nu lijkt geeft MS toe dat vista een flop is.. maar eigenlijk is het nog niet zo.. als ze er maar aan sleutelen toch?
Of is dat niet mogelijk met behulp van patches?
Onderbouw dat eens?quote:Op zondag 14 december 2008 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo is de TCP/IP implementatie echt een drama om maar eens wat te nomen.
Subtiel verschil is dat ook Windows 2000 en Windows 95 zeer succesvol waren.quote:Op maandag 15 december 2008 22:48 schreef Merkie het volgende:
[..]
XP was ook een doorontwikkeling van Windows 2000 en werd succesvol ontvangen, hetzelfde geldt in mindere mate met Windows 98 (SE) t.o.v. Windows 95.
Terwijl Windows 2000 niet eens een consumenten OS was.quote:Op dinsdag 16 december 2008 02:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Subtiel verschil is dat ook Windows 2000 en Windows 95 zeer succesvol waren.
nee die kregen het geweldige windows ME voor geschoteldquote:Op dinsdag 16 december 2008 08:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Terwijl Windows 2000 niet eens een consumenten OS was.
Wat niet wil zeggen dat er geen consumenten waren die Windows 2000 draaiden. Zeker toen duidelijk werd dat Windows Me niet zo geweldig werkte, zijn er best wat OEMs geweest die Windows 2000 verkochten op hun machines.quote:Op dinsdag 16 december 2008 08:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Terwijl Windows 2000 niet eens een consumenten OS was.
Tjsa, ik ken ook mensen die 2003 Advanded Server als main Os draaien.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat niet wil zeggen dat er geen consumenten waren die Windows 2000 draaiden. Zeker toen duidelijk werd dat Windows Me niet zo geweldig werkte, zijn er best wat OEMs geweest die Windows 2000 verkochten op hun machines.
Understatement of the year.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:34 schreef Tijn het volgende:
Zeker toen duidelijk werd dat Windows Me niet zo geweldig werkte
Ja, maar het duurde ff he. In het begin installeerden al die computerbouwers gewoon vrolijk de nieuwste Windows, want hey, waarom ook niet.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Understatement of the year.
XP is ook een stabiel Os, zeker na SP2.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:44 schreef Tijn het volgende:
Windows 2000 was de laatste versie van Windows waar ik zelf blij mee was. Stabiel platform, geen overbodige onzin en geen gezeur met activatie en andere ongein. Sindsdien is het alleen maar downhill geweest.
Ik denk dat ook een hoop "hobbyisten" nog steeds Windows98SE gebruikten.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:48 schreef Tijn het volgende:
Ja, maar het duurde ff he. In het begin installeerden al die computerbouwers gewoon vrolijk de nieuwste Windows, want hey, waarom ook niet.
Maar toen op een gegeven moment zelfs Microsoft zelf zei dat je het maar beter niet kon gebruiken, zijn er een hoop computers met Windows 2000 verkocht. En later natuurlijk XP.
Volgens w3schools draait vrijwel iedereen XP. Vista is daarna de enige andere versie van Windows met een serieus marktaandeel. Windows 98, 2000 en 2003 bij elkaar wordt minder gebruikt dan Linux.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik denk dat ook een hoop "hobbyisten" nog steeds Windows98SE gebruikten.
Ook niet een heel slecht OS te noemen.
Hetzelfde gebeurt nu weer enigszins met XP en Vista, veel mensen wachten op Windows 7, me dunkt.
Alleen draaien nu dan weer weinig mensen Server 2003 als OS thuis (vermoed ik).
Alleen jammer dat MS na het falen van Me is gestopt met die lijn van Windows-versies en is overgestapt naar iets beters. Maar Windows 7 is vrijwel identiek aan Vista.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Toch wel apart dat zowel ME als Vista allebei een beetje van die onpopulaire tussenversies (lijken te) zijn.
Misschien vanwege de gemiddelde doorlooptijd van pc's?quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Toch wel apart dat zowel ME als Vista allebei een beetje van die onpopulaire tussenversies (lijken te) zijn.
Al is men er unaniem over eens dat WinME slecht was, Vista zijn de meningen over verdeeld. Ikzelf heb er nooit problemen mee gehad, vind het zelfs fijn. De BSODs die ik heb gehad, waren allemaal m'n eigen schuld.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen jammer dat MS na het falen van Me is gestopt met die lijn van Windows-versies en is overgestapt naar iets beters. Maar Windows 7 is vrijwel identiek aan Vista.
Als je dhcp scope veranderd blijft vista heel vaak het oude IP adres tonen. Zelfs na een release/renew actie. En probeert ook zelfs vanuit dat subnet te verbinden.quote:
Mjah, waarschijnlijk voor IPv6 ondersteuning? Ik weet het ook niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:31 schreef Tijn het volgende:
Ik vond het sowieso een vreemde beslissing van MS om zelf een hele nieuwe TCP/IP stack te bouwen voor Vista, terwijl de BSD-stack die ze daarvoor gebruikten prima voldeed.
Dat noem ik eerder een klein bugje dan een "drama". Zelfs in grote bedrijven met 100.000 computers komt het niet/nauwelijks voor dat je de scope veranderd, eigenlijk alleen als je van te voren niet goed geplanned hebt voor grote groei.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je dhcp scope veranderd blijft vista heel vaak het oude IP adres tonen. Zelfs na een release/renew actie. En probeert ook zelfs vanuit dat subnet te verbinden.
Behalve als je in de conmsumenten electronica zit en hier dagelijks tientallen mensen mee aan de lijn hebt die een nieuwe router hebben gekocht. Daarnaast is het natuurlijk nogal triest dat de hele tcp/ip stack tot aan SP2 simpelweg brak is. Jij noemt dat een bugje ik noem het een drama aangezien TCP/IP in een modern OS toch wel een van de belangrijkste implementaties is.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat noem ik eerder een klein bugje dan een "drama".
Maar als je linksys 192.168.1.x uitdeelt en je netgear 182.168.0.x ....quote:Zelfs in grote bedrijven met 100.000 computers komt het niet/nauwelijks voor dat je de scope veranderd, eigenlijk alleen als je van te voren niet goed geplanned hebt voor grote groei.
nee...quote:Dat is trouwens op te lossen door een /release te doen voor je de oude router de deur uit doet.
ah daarom duurt het zolang wanneer ik hem vanuit hibernate opstart op de TU omdat netwerk te vindenquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu geef ik direct toe dat dat bij de gemiddelde thuisgebruiker geen dagelijkse kost is, maar toch best vervelend als je een nieuw routertje ophangt met een andere dhcp range.
Ik noem het een bugje omdat het alleen maar voorkomt als je nieuwe apperatuur installeert. En mijn ervaring is dat als je de "repair network" optie gebruikt in Vista (die ook je netwerkkaart even disabled/enabled) dat het altijd werkt. Geef je klanten die tip eens, scheelt ook nog eens moeilijk doen met een command prompt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Behalve als je in de conmsumenten electronica zit en hier dagelijks tientallen mensen mee aan de lijn hebt die een nieuwe router hebben gekocht. Daarnaast is het natuurlijk nogal triest dat de hele tcp/ip stack tot aan SP2 simpelweg brak is. Jij noemt dat een bugje ik noem het een drama aangezien TCP/IP in een modern OS toch wel een van de belangrijkste implementaties is.
Ja... wij zitten in die business.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik noem het een bugje omdat het alleen maar voorkomt als je nieuwe apperatuur installeert.
En mijn ervaring op tientallen testsystemen is dat dat niet werkt. Vaak is een reboot nodig om Vista dan toch te laten snappen dat het oude subnet bye bye is.quote:En mijn ervaring is dat als je de "repair network" optie gebruikt in Vista (die ook je netwerkkaart even disabled/enabled) dat het altijd werkt.
quote:Geef je klanten die tip eens, scheelt ook nog eens moeilijk doen met een command prompt.
Ja dat weer ik nog wel inderdaad dat je TCP/IP opnieuw moest installerenquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:45 schreef Farenji het volgende:
Microsoft is altijd rampzalig geweest met TCP/IP stacks. In windows95/98/ me raakten ze om de haverklap corrupt waardoor er geen verkeer meer mogelijk was en dan moest je ze opnieuw installeren (en rebooten). Vanaf win2000 hadden ze eindelijk een redelijke implementatie en dan gaan ze nu weer het wiel opnieuw uitvinden.
W7.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:36 schreef RoW_0 het volgende:
nog wel vista 64 bit kopen of wachten op windows 7?
quote:Windows 7 Beta 1 build 7000 leaks
Reports surfacing on various Chinese and Russian forums today indicate that Windows 7 beta 1 (build 7000) has leaked to torrent.
Neowin members have posted screenshots of the beta and we can confirm the 7000.0.081212-1400_client_en-us_Ultimate-GB1CULFRE_EN_DVD version is legitimate.
Microsoft is expected to announce the availability of Windows 7 beta 1 at CES in January
Nu wel, zalig werkt dat! Gewoon je tekst typen en vervolgens de ribbon van links naar rechts doorlopen en je bestand is klaarquote:Op zondag 14 december 2008 19:25 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Zou lekker Vista er oplaten, het is tenslotte nog maar een beta.quote:Op zondag 28 december 2008 21:17 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Weet niet of het waard is om nu je perfect lopende vista eraf te gooien, om een beta versie van een nieuw os erop te gooien.
Want zo veel is er ook niet vernieuwd meen ik.
ik kijk het nog wel eventjes aan
quote:Op zondag 28 december 2008 22:45 schreef Renesite het volgende:
PM me ff in welke winkel hij te koop is dan. Ik ben erg benieuwd. Ik vind namelijk persoonlijk dat MAC totaal niet goed werkt!!!
Waar de fuck is de rechtermuisknop in het macverhaalquote:Op zondag 28 december 2008 22:59 schreef kamustra het volgende:
[..]Je beseft toch dat je hiermee totaal buiten de rij van tevreden Mac-gebruikers loopt en je je nu eeuwig zult moeten schamen? Al die mac-gebruikers zijn nu woedend op je
![]()
Ik heb zelfs nog nooit een apple van dichtbij gezien(Alleen in de mediamarkt, dat dan weer wel
)
Jij dacht dat je helemaal de bom diggy was met computers, blijk je alleen met Windows om te kunnen gaan. Ownedquote:Op zondag 28 december 2008 23:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Een klasgenootje heeft zo'n ding, ik was helemaal de weg kwijt, ik moest dr helpen met dr draadloze internet. Waar is start > internetverbindingen!!!!
Of zo'n EEEpc met linux. wtf?quote:Op zondag 28 december 2008 23:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij dacht dat je helemaal de bom diggy was met computers, blijk je alleen met Windows om te kunnen gaan. Owned
Ik was zo totally de weg kwijt dudeeee!quote:Op zondag 28 december 2008 23:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is wat he... blijken er meer OS'en in de wereld te zijn dan Windows
Nou maar hopen dat je later niet ergens gaat studeren waar ze Solaris-machines hebben staan. Of een bedrijf waar je met VMS of BSD moet werken. Dat wordt ff zoeken naar het blauwe E'tje.quote:Op zondag 28 december 2008 23:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik was zo totally de weg kwijt dudeeee!
Firefoxquote:Op zondag 28 december 2008 23:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou maar hopen dat je later niet ergens gaat studeren waar ze Solaris-machines hebben staan. Of een bedrijf waar je met VMS of BSD moet werken. Dat wordt ff zoeken naar het blauwe E'tje.
Ik werk er sinds een maand of 2 mee, en ik vind het best okquote:Op zondag 14 december 2008 19:25 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Elke nieuwe versie van Windows beloofd zo'n revolutie.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef hierissieweer het volgende:
Windows 7 zou toch de grote revolutie moeten worden met een nieuwe kernel en het makkelijk kunnen vinden bij zoekopdrachten, grotere stabiliteit, waar is dat allemaal gebleven?
Heb jij die kernel kunnen inzien dan??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef hierissieweer het volgende:
Windows 7 zou toch de grote revolutie moeten worden met een nieuwe kernel en het makkelijk kunnen vinden bij zoekopdrachten, grotere stabiliteit, waar is dat allemaal gebleven?
He het gaat om de uitblijvende revolutiequote:Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb jij die kernel kunnen inzien dan??
Kicke
MS zegt zelf dat Windows 7 voortborduurt op Vista en dat het geen revolutionaire vernieuwingen bevat. Daarom werken Vista drivers bijvoorbeeld ook gewoon in Windows 7.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb jij die kernel kunnen inzien dan??
Kicke
Ik neem aan dat je WinFS bedoelt, het filesysteem gebaseerd op een relationele database, een feature die eigenlijk in Vista had moeten zitten, maar uiteindelijk is geschrapt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef hierissieweer het volgende:
hmm aanschafwaardig dus.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:09 schreef erikkll het volgende:
Ik heb met windows 7 mogen werken, in een virtuele machine weliswaar, maar het is echt _veel_ sneller dan vista. Wat zeg ik, misschien nog wel sneller dan XP!
virtuele machine is een stukje software die er voor zorgt dat je binnen een draaiend OS een ander OS kunt testen / draaien.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hmm aanschafwaardig dus.
Hoe werkt dat gebeuren met een virtuele machine eigenlijk
en dat werkt gewoon snel en moet je het dan alsnog installeren of draait het dan van cdquote:Op dinsdag 30 december 2008 14:30 schreef dop het volgende:
[..]
virtuele machine is een stukje software die er voor zorgt dat je binnen een draaiend OS een ander OS kunt testen / draaien.
zie het als een browser scherm in windows waar binnen een ander besturingssysteem draait.
google eens op vmware
[ afbeelding ]
windows als VM onder Linux
[ afbeelding ]
vista als VM onder xp
of je download virtual pc 2007 gratis van de MS site en dan kan je daar je os'en in installeren vanaf iso's.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en dat werkt gewoon snel en moet je het dan alsnog installeren of draait het dan van cd
Draaien kan je het altijd, zolang je maar in gedachte houdt dat het een beta betreft.quote:Op dinsdag 30 december 2008 15:52 schreef Apekoek het volgende:
is die windows 7 beta te gebruiken als volwaardig besturingssysteem wat betreft competability? Of is het dan gewoon echt wachten tot de final versie? Ik bedoel kan ik mijn games, photo shop, office al geruisloos draaien onder de win 7 beta? Of heb je bepaalde restricties?
dus dat een game er gewoon mee ophoid tijdens het spelen zal geen verassing zijn?quote:Op dinsdag 30 december 2008 15:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Draaien kan je het altijd, zolang je maar in gedachte houdt dat het een beta betreft.
Dus kan je nog tegen bugs of eigenaardigheden oplopen.
Welnee, Vista bouwt een cache/index van bestanden op je computer en houdt deze up to date.... heeft niets te maken met WinFSquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:34 schreef Tijn het volgende:
Ik neem aan dat je WinFS bedoelt, het filesysteem gebaseerd op een relationele database, een feature die eigenlijk in Vista had moeten zitten, maar uiteindelijk is geschrapt.
Bv.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
dus dat een game er gewoon mee ophoid tijdens het spelen zal geen verassing zijn?
Het zou zomaar kunnen. Maar het zou net zo goed kunnen dat de game in kwesie een bepaalde call doet waar Windows 7 (nog) niet mee overweg kan, of de game zelf is buggy wat met een bepaalde patch is opgelost op Vista, maar die patch is wellicht niet geschikt om diezelfde bug op te lossen onder Windows 7.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:02 schreef Apekoek het volgende:
dus dat een game er gewoon mee ophoid tijdens het spelen zal geen verassing zijn?
Windows 7 staat tot Vista als XP staat tot 2000.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef hierissieweer het volgende:
gezien het feit windows 7 een omgebouwde vista is, hoeft dat toch geen probleem te zijn?quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen. Maar het zou net zo goed kunnen dat de game in kwesie een bepaalde call doet waar Windows 7 (nog) niet mee overweg kan, of de game zelf is buggy wat met een bepaalde patch is opgelost op Vista, maar die patch is wellicht niet geschikt om diezelfde bug op te lossen onder Windows 7.
Het kan dus OOK aan de code van de game liggen
dat werkt minder snel als bij een normale install maar is zeker te doen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en dat werkt gewoon snel en moet je het dan alsnog installeren of draait het dan van cd
Dank!quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:34 schreef Potjandorie het volgende:
Heb even voor je gekeken op me vmware,
winamp werkt, vlc ook, de rest heb ik niet bij de hand.
Ook goed om te weten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:32 schreef suijkerbuijk het volgende:
zit er ook nog een houdbaarheids datum op de laatste beta?
Hoorde sowieso 30 dagen, maar naar het schijnt werken oude beta key's van Vista er ook op.quote:
Als je nou gewoon die 320GB 7200rpm harde schijf koopt heb je zat ruimte om het gewoon zelf ff uit te proberenquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:19 schreef Apekoek het volgende:
Iemand die zou willen testen of de volgende applicaties goed werken onder de beta? (of in elk geval iets)
- Winamp
- VLC player
- Office 2007
- Adobe illustrator, photoshop etc.
- Football manager 2009
volgens mij hebben alle win beta's een houdbaarheidsdatumquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:32 schreef suijkerbuijk het volgende:
zit er ook nog een houdbaarheids datum op de laatste beta?
Dat zou ik ook wel willen weten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoorde sowieso 30 dagen, maar naar het schijnt werken oude beta key's van Vista er ook op.
Maar of dat op de 7000 beta is heb ik nog niks over gehoord/
quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:56 schreef IHVK het volgende:
Vraagje: Kan ik met mijn 256 MB werkgeheugen Windows 7 aan denken jullie?
Zelfs XP kan daar niet echt om lachen.....quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:56 schreef IHVK het volgende:
Min 1Gb denk ik.quote:
Heel goedquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:55 schreef Swingding het volgende:
Winamp, Office 2007 en adobe CS4 werken gewoon op win 7 zonder moeite.
2GB wil je het een beetje stabiel draaienquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zelfs XP kan daar niet echt om lachen.....
[..]
Min 1Gb denk ik.
Ik dacht dat Windows 7 een lichtere versie van Vista was!quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:06 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
2GB wil je het een beetje stabiel draaien
4GB+ als je echt geen gezeik wil hebben
Het zal niet een lichtere versie zijn maar wel een stabielere versie denk ikquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik dacht dat Windows 7 een lichtere versie van Vista was!
(verder ben ik wel een pc noobie hoor, dus misschien zeg ik hele domme dingen nu)
Ik heb hem zonder houdbaarheidsdatum, watermerk en feedback link nu maar het is natuurlijk afwachten wat microsoft straks verzint als hij echt in de winkel komt te liggen. Bij vista hadden ze toen ook via de update een leuke checker ingebouwd.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Heel goed,ga je het nu als vervanger of uberhaupt hier iemand die deze beta als totaal vervanger vanaf nu gaat gebruiken voor Vista?
Ik zou inderdaad willen weten of er geen houdsbaarheidsdatum aan vast zit, dan is het wel heel interessant. Moet stiekem zeggen dan ik al wel een crack gevonden heb, veranderd dat iets aan de houdbaarheidsdatum?
Daemon tools werkt niet? Best belangrijk programma namelijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:18 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Zo. even mijn ervaringen met Windows 7 met jullie delen.
Ik had eerst een goed draaiende Vista op mijn laptop, liep als een trein.
Ik had vandaag Windows 7 op een aparte partitie geinstalleerd, wat ook goed ging. Toch ergerde ik aan het volgende:
-Lichtje tbv wireless internet knipperde onregelmatig, net als dat lampje op je wireless router. In Vista en XP was het ontinu aan als er verbinding was. Tevens had ik lagere score bij experience index.
Dit komt omdat er bij device manager wat uitroeptekens stonden die ik ook had toen ik voor het eerst Vista erop zette. Ik wist dat dit een gezeik ging worden om alle drivers voor die apparaten te vinden, dus daar was eerste ergernis
Verder had ik geen zin AL mijn programma's er nieuw op te zetten.
Toen las ik op internet dat iemand gewoon de UPGRADE optie had aangevinkt toen hij de Windows 7 DVD erin deed. Duurde wel wat langer, maar werkte perfect.
Dit heb ik nu ook gedaan, en alles werkt perfect. Alle 40 programma's werken volgens mij op DAEMON tools na. even hier een oplossing voor vinden.
Windows start sneller en werkt sneller dan mijn oude vista met exact dezelfde instellingen en programma's.
Samenvatting: Maak eerst een backup van je hele C-schijf, en doe daarna gewoon de upgrade
S6
Win7![]()
Fuck, is er ook geen alternatief?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:20 schreef Swingding het volgende:
Daemon tools werken nog niet en ze wensen daar nog niets aan te doen staat daar op het forum omdat win 7 nog maar in beta fase is.
Hmm mounten heb ik wel nodig, allicht is Nero een alternatief, overigens topic erover: daemon tools installeren op windows 7quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:24 schreef Swingding het volgende:
heb net ge-edit
Het programma PMmap is een redelijk alternatief maar het is alleen uitpakken van je bestand. Je mount niet echt.
Had ik ook gevonden tijdens mijn zoektocht. Maar ook geen oplossing. Ook op het forum van Daemon wordt er veel over geschreven want die loop is niet alleen bij windows 7 maar verschillende gebruikers hebben het ook bij vista en XP.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:26 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Hmm mounten heb ik wel nodig, allicht is Nero een alternatief, overigens topic erover: daemon tools installeren op windows 7
Heb je ook blijvend staan dat windows binnen 30 dagen afloopt, maar dat dus ondertussen nu niet meer doet?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:34 schreef Swingding het volgende:
[..]
Had ik ook gevonden tijdens mijn zoektocht. Maar ook geen oplossing. Ook op het forum van Daemon wordt er veel over geschreven want die loop is niet alleen bij windows 7 maar verschillende gebruikers hebben het ook bij vista en XP.
En het schijnt dat je ook de verleng methode (rearm) van vista kan gebruiken. Geen zin gehad om dat uit te proberen omdat ik gewoon een goed alternatief had.
Virtueel kan met bijv. het betaalde VMWare of het gratis Virtualbox. Dit is iets trager dan natviequote:Op woensdag 31 december 2008 01:02 schreef raaavi het volgende:
wat is een manier om windows 7 uit te proberen zonder me vista te uninstallen
een virtual manier?
links, uitleg, sites?
Dankquote:Op woensdag 31 december 2008 01:10 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Virtueel kan met bijv. het betaalde VMWare of het gratis Virtualbox. Dit is iets trager dan natvie
Je kan er ook voor kiezen om het native te installeren. Dan moet je de partitie waar nu Vista op staat verkleinen en vervolgens Windows 7 ernaast zetten.
Maar virtueel in Virtualbox is het makkelijst.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:56 schreef IHVK het volgende:
http://www.microsoft.com/windows/downloads/virtualpc/default.mspxquote:Op woensdag 31 december 2008 01:02 schreef raaavi het volgende:
wat is een manier om windows 7 uit te proberen zonder me vista te uninstallen
een virtual manier?
links, uitleg, sites?
Mooie nette (p)review.quote:
Hoe stabiel een OS is, hangt niet af van de hoeveelheid werkgeheugen in de computer. Natuurlijk presteert het systeem beter met meer intern geheugen, maar het aantal crashes staat er compleet los van.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:06 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
2GB wil je het een beetje stabiel draaien
4GB+ als je echt geen gezeik wil hebben
Oké, dat is wel een minpunt ja. Ik heb het zelf gelukkig nog niet ervaren. Ik geloof trouwens ook dat ik de partitie alsnog heb geformatteerd in de installatie van Windows.quote:Op woensdag 31 december 2008 15:27 schreef Merkie het volgende:
Disk Director is ook niet zaligmakend, kijk maar. Als je niet de partitie zelf nog eens formatteert vanuit de Windows-setup is de kans groot dat je vage foutmeldingen over corrupte bestanden gaat krijgen. Heb het zelf twee keer met Windows 7 en één keer met Windows Vista mogen ervaren, voordat ik wist wat de oorzaak was.
Zeer net verhaal.quote:Op woensdag 31 december 2008 14:11 schreef elfzesendertig het volgende:
[verhaal]
Waar hangt het dan vanaf?quote:Op woensdag 31 december 2008 15:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe stabiel een OS is, hangt niet af van de hoeveelheid werkgeheugen in de computer. Natuurlijk presteert het systeem beter met meer intern geheugen, maar het aantal crashes staat er compleet los van.
Crashes worden veroorzaakt door defecte hardware, fouten in drivers of andere bugs in software. Een computer loopt niet sneller vast als je minder geheugen hebt.quote:
Het wordt niks omdat Windows Vista / 7 met zo weinig geheugen te traag is om fatsoenlijk te gebruiken. Dat wil niet zeggen dat je systeem instabiel is. Alles duurt alleen langer dan redelijkerwijs werkbaar is.quote:Pentium 4 2.40 GHZ en 256 MB werkgeheugen.
Wil het graag problemen maar ga er niet aan beginnen als t toch niks wordt.
Ik zou niet verder gaan dan Windows XP op die hardware. De meeste Linux versies met KDE of Gnome draaien daar ook niet echt bizar goed op trouwens.... wellicht toch eens tijd om je PC te upgraden zo langzamerhand?quote:Op woensdag 31 december 2008 16:44 schreef IHVK het volgende:
Pentium 4 2.40 GHZ en 256 MB werkgeheugen.
Tsja, als je problemen wil moet je het vooral doen.quote:Op woensdag 31 december 2008 16:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waar hangt het dan vanaf?
Instabiliteit wordt bepaald door slechte drivers, slechte software, slechte hardware.... doorgaans niet door de hoeveelheid geheugen. Als Vista of Windows 7 zelfs al installeert onder 256, dan zal het STABIEL draaien, alleen enorm LANGZAAM.quote:Op woensdag 31 december 2008 16:44 schreef IHVK het volgende:
quote:Op woensdag 31 december 2008 16:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wist niet dat de Snipping Tool ook al in Vista zat. Dat moet dan Vista Ultimate zijn en laat ik die nou net niet hebbenquote:Op woensdag 31 december 2008 16:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zeer net verhaal.Overigens zit de Snipping Tool ook al in Vista.
Toch nog een paar vragen van mijn kant. Kan je eigenlijk die icoontjes ook verkleinen? Ze lijken er op je screenshots namelijk vrij groot uit te zien. En het belangrijkste wat mij betreft, kan je ze net als bij Quick Launch verbergen? Ik hoef namelijk het gros van die iconen absoluut niet altijd te zien.
Heb zelf Home Premium en daar zit het gewoon in. Dus het zou me lichtelijk verbazen als er een Vista-variant zonder is (al zou ik het me bij Business nog kunnen voorstellen).quote:Op woensdag 31 december 2008 18:31 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Wist niet dat de Snipping Tool ook al in Vista zat. Dat moet dan Vista Ultimate zijn en laat ik die nou net niet hebben
Dan klinkt het voor mijn gebruik in ieder geval als een verslechtering. Jammer.quote:Je kan de icoontjes wel verkleinen, maar of je ze ook kan verbergen weet ik eigenlijk niet. Iconen die je niet altijd wil zien moet je misschien ook niet vastzetten op de taakbalk..
Alleen vergeet je dat Windows gebruikt geheugen nog wel eens wil "lekken", en als je maar 256 MB geheugen hebt, zit je sneller in de problemen dan met bijv. 2 GB.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Instabiliteit wordt bepaald door slechte drivers, slechte software, slechte hardware.... doorgaans niet door de hoeveelheid geheugen. Als Vista of Windows 7 zelfs al installeert onder 256, dan zal het STABIEL draaien, alleen enorm LANGZAAM.
Met 256 Mb kun je beter XP blijven gebruiken. Of Linux, en dan wel eentje waar nog KDE3 bij zit, want KDE4 wil ook geheugen vreten.
Dat wilde ik al heel lang doen, maar ben bang dat ik t verkloot omdat ik er geen ervaring mee heb.quote:Op woensdag 31 december 2008 17:10 schreef Niek. het volgende:
[..]
Waarom heb je zo weinig geheugen? Nieuw geheugen is tegenwoordig best goedkoop, koop 1gb en je pc zal vrijwel zeker merkbaar sneller werken.
quote:Op woensdag 31 december 2008 17:02 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Tsja, als je problemen wil moet je het vooral doen.
Je moet even zorgen dat je het juiste type geheugen haalt maar dan is het wel een kwestie van oude geheugen eruit halen en het nieuwe erin schuiven/klikken. Als je niets forceert kan er zeer weinig fout gaan.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat wilde ik al heel lang doen, maar ben bang dat ik t verkloot omdat ik er geen ervaring mee heb.
Of is het meer kwestie van erin schuiven en klaar?
(sorry voor de topic kaap)
Okey, dan ga ik morgen even op internet onderzoek uit.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:41 schreef Niek. het volgende:
[..]
Je moet even zorgen dat je het juiste type geheugen haalt maar dan is het wel een kwestie van oude geheugen eruit halen en het nieuwe erin schuiven/klikken. Als je niets forceert kan er zeer weinig fout gaan.
Nu zeg je me toch wat! Het zit ook gewoon in mijn Vista (Business)!quote:Op woensdag 31 december 2008 18:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb zelf Home Premium en daar zit het gewoon in. Dus het zou me lichtelijk verbazen als er een Vista-variant zonder is (al zou ik het me bij Business nog kunnen voorstellen).
[..]
Dan klinkt het voor mijn gebruik in ieder geval als een verslechtering. Jammer.
Welnee, de Snipping Tool zit zelfs in Home Basic. Ik gebruik em tegenwoordig onderhand dagelijks, op mijn werk maak ik ook vaak screenshots van een of ander.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:31 schreef elfzesendertig het volgende:
Wist niet dat de Snipping Tool ook al in Vista zat. Dat moet dan Vista Ultimate zijn en laat ik die nou net niet hebben
Het is software die een geheugen lek heeft, niet Windows. Firefox op Linux (of IceWeasel) heeft/had hetzelfde memory leak probleem als de Windows versie. (Maar ik geloof dat dat in de 3.x reeks wel aangepakt is).quote:Op woensdag 31 december 2008 18:37 schreef dottinator het volgende:
Alleen vergeet je dat Windows gebruikt geheugen nog wel eens wil "lekken"
http://img139.imageshack.us/my.php?image=39828410wl6.jpgquote:Op woensdag 31 december 2008 20:15 schreef Merkie het volgende:
Even een algemeen Vista-vraagje, als je op "Alle programma's klikt" krijg je vaak het volgende schouwspel:
[ afbeelding ]
Je krijgt dan éérst de icoontjes en daarna pas de mappen van het startmenu te zien. Een beetje hinderlijk omdat ik de meeste icoontjes toch nooit gebruik. Is er een manier om dit dusdanig te sorteren dat ik eerst de mappen te zien krijg en dan pas de icoontjes?
Ik kan ze gewoon naar beneden/boven draggen? Mischien wel even werk, maar daarna zit het precies zoals je wil.quote:Op woensdag 31 december 2008 20:57 schreef Merkie het volgende:
Ja, nu op "All Programs" klikken. Dan zie je alle items van het startmenu, met éérst de losse snelkoppeling en dan de mappen, dat wil ik andersom.
Ze hebben zelf gewoon geen ideeen. Dan maar kijiken bij ander en het dan net iets anders doen, dat doen ze met redelijk succes.quote:Op donderdag 1 januari 2009 14:31 schreef FP128 het volgende:
Ik heb bij Vista alles op classic look gezet en dus ook dat startmenu. Trouwens dat hele Windows 7 lijkt me een zoveelste toenadering richting MacOSX. Correct me if i am wrong.
wat is er zo jammer aan meerdere versies? xp had toch ook meerdere versies?quote:Op maandag 15 december 2008 00:14 schreef Synthesist het volgende:
Wat wel jammer is: ze komen wéér met tig versies. Daar zit toch niemand op te wachten.
Wie XP kent stapt vast niet zo snel over
Als je het over de taakbalk hebt:quote:Op donderdag 1 januari 2009 14:31 schreef FP128 het volgende:
Ik heb bij Vista alles op classic look gezet en dus ook dat startmenu. Trouwens dat hele Windows 7 lijkt me een zoveelste toenadering richting MacOSX. Correct me if i am wrong.
zet gewoon al die icoontjes in een map?quote:Op woensdag 31 december 2008 20:15 schreef Merkie het volgende:
Even een algemeen Vista-vraagje, als je op "Alle programma's klikt" krijg je vaak het volgende schouwspel:
[ afbeelding ]
Je krijgt dan éérst de icoontjes en daarna pas de mappen van het startmenu te zien. Een beetje hinderlijk omdat ik de meeste icoontjes toch nooit gebruik. Is er een manier om dit dusdanig te sorteren dat ik eerst de mappen te zien krijg en dan pas de icoontjes?
http://www.harding.edu/fmccown/gui/guitour.htmlquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:05 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Als je het over de taakbalk hebt:
[ afbeelding ]
Windows 1.0
Ik kan niet anders zeggen dan dat dat er erg goed uit ziet. Ik vraag me af waarom het geflopt isquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:29 schreef maartena het volgende:
[..]
http://www.harding.edu/fmccown/gui/guitour.html
Alles is gejat van Xerox
Je kan de taakbalk niet meer helemaal op de oude manier krijgen. Rocket Dock kan trouwens qua functionaliteit de nieuwe taakbalk absoluut niet evenaren. Vergeleken bij de nieuwe taakbalk is Rocket Dock eigenlijk alleen maar eye candy.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:10 schreef Casino.Bob het volgende:
die taakbalk van w7 is trouwens spuuglelijk. veels te breed en dat dock idee lijkt me ook nis. (rocketdock werkt beter imo)
ik hoop dat je dat ook op een classic mode (oftewel normaal) kan zetten
Geflopt? Xerox heeft nooit een computer op de markt gebracht. Alles wat ze hebben ontwikkeld op IT-gebied was alleen maar onderzoek, het zijn nooit producten geworden.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:56 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik kan niet anders zeggen dan dat dat er erg goed uit ziet. Ik vraag me af waarom het geflopt is![]()
Dus apply media inforation changes uit schakelen, enne, wat houd meta-data bekijken in?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 09:44 schreef Devrim_ het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-beta-windows-7.html
Opgelet mensen
Als je dus mp3tjes luistert in WMP de optie apply media information changes uitschakelen
Verder ook oppassen met het bekijken van de meta-data in de windows verkenner
Als je in Windows Verkenner de tags uit leest als je windows verkenner in detail mode zet.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:10 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dus apply media inforation changes uit schakelen, enne, wat houd meta-data bekijken in?
Dus rechtermuisknop en dan eigenschappen (op het mp3 bestand)?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:13 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Als je in Windows Verkenner de tags uit leest als je windows verkenner in detail mode zet.
[ afbeelding ]
Maar dan arist, title etc. en
[ afbeelding ]
maar dan de mp3 versie
Jupquote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:34 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dus rechtermuisknop en dan eigenschappen (op het mp3 bestand)?
Lijkt me ook wel handig, maar ik heb het nog niet kunnen vinden helaas.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:08 schreef Geqxon het volgende:
Nu met die grote iconen onderop, is het inmiddels al mogelijk om een applicatie zonder actieve vensters te draaien?
Op die website stond zoiets als Commercial Flop volgens mijquote:Op zaterdag 3 januari 2009 09:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geflopt? Xerox heeft nooit een computer op de markt gebracht. Alles wat ze hebben ontwikkeld op IT-gebied was alleen maar onderzoek, het zijn nooit producten geworden.
Ah, ik zie het al. Die site gaat over de Xerox Star. Ik dacht dat het ging over een eerdere computer van Xerox, de Xerox Alto uit 1973. Dat is de computer waarmee Xerox hun grootste progressie heeft geboekt in hun Palo Alto onderzoekscentrum. Deze computers hadden ook al een grafische interface, een muis en een netwerkverbinding.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:55 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Op die website stond zoiets als Commercial Flop volgens mijJammer dat ze het niet uitgebracht hebben dan.
dat kwartaal in ieder geval als ik het goed begrepen hebquote:Op zondag 4 januari 2009 17:54 schreef Apekoek het volgende:
Wat is de mogelijke publieke beta release datum? Heb begrepen dat daar de MP3 bug verwijderd zal zijn.
welk kwartaal?quote:Op zondag 4 januari 2009 17:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat kwartaal in ieder geval als ik het goed begrepen heb
Ik ben er ook blij mee. Het werkt echt prima. Ik werd echt gek van alle menu en submenu's.quote:Op zondag 14 december 2008 19:51 schreef Jump het volgende:
[..]
Mag ik dan de eerste zijn? Ik vind die ribbons handiger en overzichtelijker
1ste sorry ik dacht zelfs specifiek eind februariquote:
Ik dacht zelfs 13 januariquote:Op zondag 4 januari 2009 18:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
1ste sorry ik dacht zelfs specifiek eind februari
4 gigquote:Op zondag 4 januari 2009 19:53 schreef Dzy het volgende:
Hoeveel geheugen zit erin? Dat is het belangrijkste voor virtualisatie. Met 1 of 2 gb ga je dat niet echt lekker trekken.
probeer in plaats van dat microsoft virtual gedoetje anders eens het gratis programma 'virtualbox' van sun.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
1 ding trouwens dat gevirtualiseer is zo traag als dikke stront ondanks dat ik een zeer snelle laptop heb (intel t9500 core 2 duo @2,5Ghz) zelfs met taskmanager heeft hij moeite
dat dacht ik ook echter kan ik niets instellen en als ik dan de taskmanager in vista zie doet 1 core bijna niets en de ander 50%quote:Op zondag 4 januari 2009 22:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dan heb je vast iets fout gedaan jong.
En welk host OS heb je?quote:Op zondag 4 januari 2009 19:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
1 ding trouwens dat gevirtualiseer is zo traag als dikke stront ondanks dat ik een zeer snelle laptop heb (intel t9500 core 2 duo @2,5Ghz) zelfs met taskmanager heeft hij moeite
Vista.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En welk host OS heb je?
Dus welke windows versie gebruik je zelf?
Welke versie?quote:
Toen ik nog wel eens Vista virtueel draaide, zei die ook dat hij op 6Mhz liep, maar bij mij draaide alles gewoon normaal...quote:Op zondag 4 januari 2009 20:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
4 gig
waarvan ik momenteel 1,5 voor windows 7 heb gereserveerd
Ik denk dat de verklaring in dit plaatje zit
[ afbeelding ]
Hij zegt dat de proc maar op 6Mhz draait, ik bedoel wanneer ik taskmanager openzet neemt dat al 100% voor zijn rekening
bij mij dus niet zelfs de cursor haperdequote:Op maandag 5 januari 2009 16:22 schreef ThaRooP het volgende:
[..]
Toen ik nog wel eens Vista virtueel draaide, zei die ook dat hij op 6Mhz liep, maar bij mij draaide alles gewoon normaal...
nou, wat is het probleem dan? virtualbox is gewoon een superieur product tov virtual pcquote:Op maandag 5 januari 2009 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
vista 32 bit
Overigens met virtualbox doet hij het wel zeer goed
Halverwege 2009?!quote:Op zondag 14 december 2008 19:10 schreef Merkie het volgende:
- Release waarschijnlijk halverwege 2009
daar komt het wel aardig dicht bij in de buurt....quote:Op maandag 5 januari 2009 19:40 schreef Merkie het volgende:
het is geen beslissing over leven en dood.
Euh, nee? 2009 is altijd al de target geweest.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:01 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Halverwege 2009?!
Dat is dus al over een half jaartje?!
Windows 7 zou toch pas uitkomen in 2011?
Nu een pc kopen en XP erop zetten. En dan misschien ooit een keertje Windows 7, als blijkt dat het de nieuwe heilige graal is.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:01 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Halverwege 2009?!
En btw wat kan ik het beste doen :
Nu een PC kopen en Vista erop zetten en dan Windows 7 maar overslaan.
Nu een PC kopen en Vista erop zetten en dan later als de grootste problemen over zijn met Windows 7, Windows 7 erop zetten.
Wachten (voor onbepaalde tijd), Vista overslaan en dan een PC samenstellen en Windows 7 erop zetten.
Is er btw ook al iets bekend over hoeveel Windows 7 gaat kosten?
Belooft veel goedsquote:Op maandag 5 januari 2009 20:33 schreef Merkie het volgende:
Was deze test al langsgekomen? 7 is sneller dan XP.
Zal niet lukken omdat ik veel op m'n pc wil gaan gamen en dan heb ik echt Vista nodig.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:29 schreef Niek. het volgende:
[..]
Nu een pc kopen en XP erop zetten. En dan misschien ooit een keertje Windows 7, als blijkt dat het de nieuwe heilige graal is.
Sinds wanneer heb je Vista juist nodig voor gamen? Of ondersteund XP geen directx10?quote:Op maandag 5 januari 2009 21:00 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Zal niet lukken omdat ik veel op m'n pc wil gaan gamen en dan heb ik echt Vista nodig.
En wat is er btw mis met Vista alle problemen zijn toch al verholpen met SP1?
XP ondersteund geen directx 10.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:42 schreef Niek. het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb je Vista juist nodig voor gamen? Of ondersteund XP geen directx10?
je hebt daar toch een programmaatje voor?quote:
Ik zou wachten op 7. Je kan het ook gokken op de upgrade policy die Microsoft gaat hanteren. Dat houdt in dat als je een bepaalde tijd voor de release van 7 een kopie van Vista hebt gekocht, je deze kan upgraden naar een gelijkwaardige versie van 7.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:01 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Halverwege 2009?!
Nu een PC kopen en Vista erop zetten en dan later als de grootste problemen over zijn met Windows 7, Windows 7 erop zetten.
Wachten (voor onbepaalde tijd), Vista overslaan en dan een PC samenstellen en Windows 7 erop zetten.
Onzin, er is nog geen klant gerichte marketing geweest, omdat dit slechts een beta betreft, dus waar heb je het over? Alleen word-of-mouth kan helpen, maar dat moeten de beta testers toch echt zelf ervaren.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 04:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Grappig dat mensen zo positief zijn over Windows 7. Dan zie je dat marketing echt werkt. Je lanceert Windows Vista 2 jaar later gewoon met een nieuwe taskbar, optimaliseert het een beetje, en mensen zijn wel tevreden. Dit had Windows Vista Service Pack 2 moeten zijn, niet een nieuw OS.
Een snelle beta "lekken" is geen marketing wou je zeggen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:52 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Onzin, er is nog geen klant gerichte marketing geweest, omdat dit slechts een beta betreft, dus waar heb je het over? Alleen word-of-mouth kan helpen, maar dat moeten de beta testers toch echt zelf ervaren.
Ja ok, daar heb je wel een punt. Maar de beta die echt voor consumenten is bedoelt komt pas aanstaande maand. Maar dan nog had Windows 7 ook heel erg tegen kunnen vallen, en dat blijkt dus niet uit eigen consument ervaringen, dus zal het product toch iets beter moeten zijn dan vista zou je zeggen (los van dat het dus alleen marketing zou zijn, want als het product vies tegen zou vallen zou marketing niet werken).quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een snelle beta "lekken" is geen marketing wou je zeggen?
Ze lekken maar voor de helft.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een snelle beta "lekken" is geen marketing wou je zeggen?
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=96773quote:Op maandag 5 januari 2009 19:01 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Halverwege 2009?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |