Mjah, waarschijnlijk voor IPv6 ondersteuning? Ik weet het ook niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:31 schreef Tijn het volgende:
Ik vond het sowieso een vreemde beslissing van MS om zelf een hele nieuwe TCP/IP stack te bouwen voor Vista, terwijl de BSD-stack die ze daarvoor gebruikten prima voldeed.
Dat noem ik eerder een klein bugje dan een "drama". Zelfs in grote bedrijven met 100.000 computers komt het niet/nauwelijks voor dat je de scope veranderd, eigenlijk alleen als je van te voren niet goed geplanned hebt voor grote groei.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je dhcp scope veranderd blijft vista heel vaak het oude IP adres tonen. Zelfs na een release/renew actie. En probeert ook zelfs vanuit dat subnet te verbinden.
Behalve als je in de conmsumenten electronica zit en hier dagelijks tientallen mensen mee aan de lijn hebt die een nieuwe router hebben gekocht. Daarnaast is het natuurlijk nogal triest dat de hele tcp/ip stack tot aan SP2 simpelweg brak is. Jij noemt dat een bugje ik noem het een drama aangezien TCP/IP in een modern OS toch wel een van de belangrijkste implementaties is.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat noem ik eerder een klein bugje dan een "drama".
Maar als je linksys 192.168.1.x uitdeelt en je netgear 182.168.0.x ....quote:Zelfs in grote bedrijven met 100.000 computers komt het niet/nauwelijks voor dat je de scope veranderd, eigenlijk alleen als je van te voren niet goed geplanned hebt voor grote groei.
nee...quote:Dat is trouwens op te lossen door een /release te doen voor je de oude router de deur uit doet.
ah daarom duurt het zolang wanneer ik hem vanuit hibernate opstart op de TU omdat netwerk te vindenquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu geef ik direct toe dat dat bij de gemiddelde thuisgebruiker geen dagelijkse kost is, maar toch best vervelend als je een nieuw routertje ophangt met een andere dhcp range.
Ik noem het een bugje omdat het alleen maar voorkomt als je nieuwe apperatuur installeert. En mijn ervaring is dat als je de "repair network" optie gebruikt in Vista (die ook je netwerkkaart even disabled/enabled) dat het altijd werkt. Geef je klanten die tip eens, scheelt ook nog eens moeilijk doen met een command prompt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Behalve als je in de conmsumenten electronica zit en hier dagelijks tientallen mensen mee aan de lijn hebt die een nieuwe router hebben gekocht. Daarnaast is het natuurlijk nogal triest dat de hele tcp/ip stack tot aan SP2 simpelweg brak is. Jij noemt dat een bugje ik noem het een drama aangezien TCP/IP in een modern OS toch wel een van de belangrijkste implementaties is.
Ja... wij zitten in die business.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik noem het een bugje omdat het alleen maar voorkomt als je nieuwe apperatuur installeert.
En mijn ervaring op tientallen testsystemen is dat dat niet werkt. Vaak is een reboot nodig om Vista dan toch te laten snappen dat het oude subnet bye bye is.quote:En mijn ervaring is dat als je de "repair network" optie gebruikt in Vista (die ook je netwerkkaart even disabled/enabled) dat het altijd werkt.
quote:Geef je klanten die tip eens, scheelt ook nog eens moeilijk doen met een command prompt.
Ja dat weer ik nog wel inderdaad dat je TCP/IP opnieuw moest installerenquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:45 schreef Farenji het volgende:
Microsoft is altijd rampzalig geweest met TCP/IP stacks. In windows95/98/ me raakten ze om de haverklap corrupt waardoor er geen verkeer meer mogelijk was en dan moest je ze opnieuw installeren (en rebooten). Vanaf win2000 hadden ze eindelijk een redelijke implementatie en dan gaan ze nu weer het wiel opnieuw uitvinden.
W7.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:36 schreef RoW_0 het volgende:
nog wel vista 64 bit kopen of wachten op windows 7?
quote:Windows 7 Beta 1 build 7000 leaks
Reports surfacing on various Chinese and Russian forums today indicate that Windows 7 beta 1 (build 7000) has leaked to torrent.
Neowin members have posted screenshots of the beta and we can confirm the 7000.0.081212-1400_client_en-us_Ultimate-GB1CULFRE_EN_DVD version is legitimate.
Microsoft is expected to announce the availability of Windows 7 beta 1 at CES in January
Nu wel, zalig werkt dat! Gewoon je tekst typen en vervolgens de ribbon van links naar rechts doorlopen en je bestand is klaarquote:Op zondag 14 december 2008 19:25 schreef Willaaam het volgende:
[..]
De ribbon-interface... Misschien wel de grootste faal van microsoft in een lange, lange tijd. Ik ben nog niemand tegen gekomen die vertelde, wauw, dat is overzichtelijk en handig!
Zou lekker Vista er oplaten, het is tenslotte nog maar een beta.quote:Op zondag 28 december 2008 21:17 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Weet niet of het waard is om nu je perfect lopende vista eraf te gooien, om een beta versie van een nieuw os erop te gooien.
Want zo veel is er ook niet vernieuwd meen ik.
ik kijk het nog wel eventjes aan
quote:Op zondag 28 december 2008 22:45 schreef Renesite het volgende:
PM me ff in welke winkel hij te koop is dan. Ik ben erg benieuwd. Ik vind namelijk persoonlijk dat MAC totaal niet goed werkt!!!
Waar de fuck is de rechtermuisknop in het macverhaalquote:Op zondag 28 december 2008 22:59 schreef kamustra het volgende:
[..]Je beseft toch dat je hiermee totaal buiten de rij van tevreden Mac-gebruikers loopt en je je nu eeuwig zult moeten schamen? Al die mac-gebruikers zijn nu woedend op je
![]()
Ik heb zelfs nog nooit een apple van dichtbij gezien(Alleen in de mediamarkt, dat dan weer wel
)
Jij dacht dat je helemaal de bom diggy was met computers, blijk je alleen met Windows om te kunnen gaan. Ownedquote:Op zondag 28 december 2008 23:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Een klasgenootje heeft zo'n ding, ik was helemaal de weg kwijt, ik moest dr helpen met dr draadloze internet. Waar is start > internetverbindingen!!!!
Of zo'n EEEpc met linux. wtf?quote:Op zondag 28 december 2008 23:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij dacht dat je helemaal de bom diggy was met computers, blijk je alleen met Windows om te kunnen gaan. Owned
Ik was zo totally de weg kwijt dudeeee!quote:Op zondag 28 december 2008 23:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is wat he... blijken er meer OS'en in de wereld te zijn dan Windows
Nou maar hopen dat je later niet ergens gaat studeren waar ze Solaris-machines hebben staan. Of een bedrijf waar je met VMS of BSD moet werken. Dat wordt ff zoeken naar het blauwe E'tje.quote:Op zondag 28 december 2008 23:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik was zo totally de weg kwijt dudeeee!
Firefoxquote:Op zondag 28 december 2008 23:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou maar hopen dat je later niet ergens gaat studeren waar ze Solaris-machines hebben staan. Of een bedrijf waar je met VMS of BSD moet werken. Dat wordt ff zoeken naar het blauwe E'tje.
Ik werk er sinds een maand of 2 mee, en ik vind het best okquote:Op zondag 14 december 2008 19:25 schreef Willaaam het volgende:
[..]
De ribbon-interface... Misschien wel de grootste faal van microsoft in een lange, lange tijd. Ik ben nog niemand tegen gekomen die vertelde, wauw, dat is overzichtelijk en handig!
Elke nieuwe versie van Windows beloofd zo'n revolutie.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef hierissieweer het volgende:
Windows 7 zou toch de grote revolutie moeten worden met een nieuwe kernel en het makkelijk kunnen vinden bij zoekopdrachten, grotere stabiliteit, waar is dat allemaal gebleven?
Heb jij die kernel kunnen inzien dan??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef hierissieweer het volgende:
Windows 7 zou toch de grote revolutie moeten worden met een nieuwe kernel en het makkelijk kunnen vinden bij zoekopdrachten, grotere stabiliteit, waar is dat allemaal gebleven?
He het gaat om de uitblijvende revolutiequote:Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb jij die kernel kunnen inzien dan??
Kicke
MS zegt zelf dat Windows 7 voortborduurt op Vista en dat het geen revolutionaire vernieuwingen bevat. Daarom werken Vista drivers bijvoorbeeld ook gewoon in Windows 7.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb jij die kernel kunnen inzien dan??
Kicke
Ik neem aan dat je WinFS bedoelt, het filesysteem gebaseerd op een relationele database, een feature die eigenlijk in Vista had moeten zitten, maar uiteindelijk is geschrapt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef hierissieweer het volgende:
hmm aanschafwaardig dus.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:09 schreef erikkll het volgende:
Ik heb met windows 7 mogen werken, in een virtuele machine weliswaar, maar het is echt _veel_ sneller dan vista. Wat zeg ik, misschien nog wel sneller dan XP!
virtuele machine is een stukje software die er voor zorgt dat je binnen een draaiend OS een ander OS kunt testen / draaien.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hmm aanschafwaardig dus.
Hoe werkt dat gebeuren met een virtuele machine eigenlijk
en dat werkt gewoon snel en moet je het dan alsnog installeren of draait het dan van cdquote:Op dinsdag 30 december 2008 14:30 schreef dop het volgende:
[..]
virtuele machine is een stukje software die er voor zorgt dat je binnen een draaiend OS een ander OS kunt testen / draaien.
zie het als een browser scherm in windows waar binnen een ander besturingssysteem draait.
google eens op vmware
[ afbeelding ]
windows als VM onder Linux
[ afbeelding ]
vista als VM onder xp
of je download virtual pc 2007 gratis van de MS site en dan kan je daar je os'en in installeren vanaf iso's.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en dat werkt gewoon snel en moet je het dan alsnog installeren of draait het dan van cd
Draaien kan je het altijd, zolang je maar in gedachte houdt dat het een beta betreft.quote:Op dinsdag 30 december 2008 15:52 schreef Apekoek het volgende:
is die windows 7 beta te gebruiken als volwaardig besturingssysteem wat betreft competability? Of is het dan gewoon echt wachten tot de final versie? Ik bedoel kan ik mijn games, photo shop, office al geruisloos draaien onder de win 7 beta? Of heb je bepaalde restricties?
dus dat een game er gewoon mee ophoid tijdens het spelen zal geen verassing zijn?quote:Op dinsdag 30 december 2008 15:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Draaien kan je het altijd, zolang je maar in gedachte houdt dat het een beta betreft.
Dus kan je nog tegen bugs of eigenaardigheden oplopen.
Welnee, Vista bouwt een cache/index van bestanden op je computer en houdt deze up to date.... heeft niets te maken met WinFSquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:34 schreef Tijn het volgende:
Ik neem aan dat je WinFS bedoelt, het filesysteem gebaseerd op een relationele database, een feature die eigenlijk in Vista had moeten zitten, maar uiteindelijk is geschrapt.
Bv.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
dus dat een game er gewoon mee ophoid tijdens het spelen zal geen verassing zijn?
Het zou zomaar kunnen. Maar het zou net zo goed kunnen dat de game in kwesie een bepaalde call doet waar Windows 7 (nog) niet mee overweg kan, of de game zelf is buggy wat met een bepaalde patch is opgelost op Vista, maar die patch is wellicht niet geschikt om diezelfde bug op te lossen onder Windows 7.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:02 schreef Apekoek het volgende:
dus dat een game er gewoon mee ophoid tijdens het spelen zal geen verassing zijn?
Windows 7 staat tot Vista als XP staat tot 2000.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef hierissieweer het volgende:
gezien het feit windows 7 een omgebouwde vista is, hoeft dat toch geen probleem te zijn?quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen. Maar het zou net zo goed kunnen dat de game in kwesie een bepaalde call doet waar Windows 7 (nog) niet mee overweg kan, of de game zelf is buggy wat met een bepaalde patch is opgelost op Vista, maar die patch is wellicht niet geschikt om diezelfde bug op te lossen onder Windows 7.
Het kan dus OOK aan de code van de game liggen
dat werkt minder snel als bij een normale install maar is zeker te doen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en dat werkt gewoon snel en moet je het dan alsnog installeren of draait het dan van cd
Dank!quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:34 schreef Potjandorie het volgende:
Heb even voor je gekeken op me vmware,
winamp werkt, vlc ook, de rest heb ik niet bij de hand.
Ook goed om te weten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:32 schreef suijkerbuijk het volgende:
zit er ook nog een houdbaarheids datum op de laatste beta?
Hoorde sowieso 30 dagen, maar naar het schijnt werken oude beta key's van Vista er ook op.quote:
Als je nou gewoon die 320GB 7200rpm harde schijf koopt heb je zat ruimte om het gewoon zelf ff uit te proberenquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:19 schreef Apekoek het volgende:
Iemand die zou willen testen of de volgende applicaties goed werken onder de beta? (of in elk geval iets)
- Winamp
- VLC player
- Office 2007
- Adobe illustrator, photoshop etc.
- Football manager 2009
volgens mij hebben alle win beta's een houdbaarheidsdatumquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:32 schreef suijkerbuijk het volgende:
zit er ook nog een houdbaarheids datum op de laatste beta?
Dat zou ik ook wel willen weten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoorde sowieso 30 dagen, maar naar het schijnt werken oude beta key's van Vista er ook op.
Maar of dat op de 7000 beta is heb ik nog niks over gehoord/
quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:56 schreef IHVK het volgende:
Vraagje: Kan ik met mijn 256 MB werkgeheugen Windows 7 aan denken jullie?
Zelfs XP kan daar niet echt om lachen.....quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:56 schreef IHVK het volgende:
Min 1Gb denk ik.quote:
Heel goedquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:55 schreef Swingding het volgende:
Winamp, Office 2007 en adobe CS4 werken gewoon op win 7 zonder moeite.
2GB wil je het een beetje stabiel draaienquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zelfs XP kan daar niet echt om lachen.....
[..]
Min 1Gb denk ik.
Ik dacht dat Windows 7 een lichtere versie van Vista was!quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:06 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
2GB wil je het een beetje stabiel draaien
4GB+ als je echt geen gezeik wil hebben
Het zal niet een lichtere versie zijn maar wel een stabielere versie denk ikquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik dacht dat Windows 7 een lichtere versie van Vista was!
(verder ben ik wel een pc noobie hoor, dus misschien zeg ik hele domme dingen nu)
Ik heb hem zonder houdbaarheidsdatum, watermerk en feedback link nu maar het is natuurlijk afwachten wat microsoft straks verzint als hij echt in de winkel komt te liggen. Bij vista hadden ze toen ook via de update een leuke checker ingebouwd.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Heel goed,ga je het nu als vervanger of uberhaupt hier iemand die deze beta als totaal vervanger vanaf nu gaat gebruiken voor Vista?
Ik zou inderdaad willen weten of er geen houdsbaarheidsdatum aan vast zit, dan is het wel heel interessant. Moet stiekem zeggen dan ik al wel een crack gevonden heb, veranderd dat iets aan de houdbaarheidsdatum?
Daemon tools werkt niet? Best belangrijk programma namelijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:18 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Zo. even mijn ervaringen met Windows 7 met jullie delen.
Ik had eerst een goed draaiende Vista op mijn laptop, liep als een trein.
Ik had vandaag Windows 7 op een aparte partitie geinstalleerd, wat ook goed ging. Toch ergerde ik aan het volgende:
-Lichtje tbv wireless internet knipperde onregelmatig, net als dat lampje op je wireless router. In Vista en XP was het ontinu aan als er verbinding was. Tevens had ik lagere score bij experience index.
Dit komt omdat er bij device manager wat uitroeptekens stonden die ik ook had toen ik voor het eerst Vista erop zette. Ik wist dat dit een gezeik ging worden om alle drivers voor die apparaten te vinden, dus daar was eerste ergernis
Verder had ik geen zin AL mijn programma's er nieuw op te zetten.
Toen las ik op internet dat iemand gewoon de UPGRADE optie had aangevinkt toen hij de Windows 7 DVD erin deed. Duurde wel wat langer, maar werkte perfect.
Dit heb ik nu ook gedaan, en alles werkt perfect. Alle 40 programma's werken volgens mij op DAEMON tools na. even hier een oplossing voor vinden.
Windows start sneller en werkt sneller dan mijn oude vista met exact dezelfde instellingen en programma's.
Samenvatting: Maak eerst een backup van je hele C-schijf, en doe daarna gewoon de upgrade
S6
Win7![]()
Fuck, is er ook geen alternatief?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:20 schreef Swingding het volgende:
Daemon tools werken nog niet en ze wensen daar nog niets aan te doen staat daar op het forum omdat win 7 nog maar in beta fase is.
Hmm mounten heb ik wel nodig, allicht is Nero een alternatief, overigens topic erover: daemon tools installeren op windows 7quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:24 schreef Swingding het volgende:
heb net ge-edit
Het programma PMmap is een redelijk alternatief maar het is alleen uitpakken van je bestand. Je mount niet echt.
Had ik ook gevonden tijdens mijn zoektocht. Maar ook geen oplossing. Ook op het forum van Daemon wordt er veel over geschreven want die loop is niet alleen bij windows 7 maar verschillende gebruikers hebben het ook bij vista en XP.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:26 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Hmm mounten heb ik wel nodig, allicht is Nero een alternatief, overigens topic erover: daemon tools installeren op windows 7
Heb je ook blijvend staan dat windows binnen 30 dagen afloopt, maar dat dus ondertussen nu niet meer doet?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:34 schreef Swingding het volgende:
[..]
Had ik ook gevonden tijdens mijn zoektocht. Maar ook geen oplossing. Ook op het forum van Daemon wordt er veel over geschreven want die loop is niet alleen bij windows 7 maar verschillende gebruikers hebben het ook bij vista en XP.
En het schijnt dat je ook de verleng methode (rearm) van vista kan gebruiken. Geen zin gehad om dat uit te proberen omdat ik gewoon een goed alternatief had.
Virtueel kan met bijv. het betaalde VMWare of het gratis Virtualbox. Dit is iets trager dan natviequote:Op woensdag 31 december 2008 01:02 schreef raaavi het volgende:
wat is een manier om windows 7 uit te proberen zonder me vista te uninstallen
een virtual manier?
links, uitleg, sites?
Dankquote:Op woensdag 31 december 2008 01:10 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Virtueel kan met bijv. het betaalde VMWare of het gratis Virtualbox. Dit is iets trager dan natvie
Je kan er ook voor kiezen om het native te installeren. Dan moet je de partitie waar nu Vista op staat verkleinen en vervolgens Windows 7 ernaast zetten.
Maar virtueel in Virtualbox is het makkelijst.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:56 schreef IHVK het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |