abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64526239
quote:
Op woensdag 31 december 2008 01:02 schreef raaavi het volgende:
wat is een manier om windows 7 uit te proberen zonder me vista te uninstallen

een virtual manier?
links, uitleg, sites?
http://www.microsoft.com/windows/downloads/virtualpc/default.mspx
pi_64532069
Ik heb nu een paar dagen de beta erop staan en ik zal even wat vragen proberen te beantwoorden die ik tegengekomen ben tijdens het lezen van deze thread. Ik merk op zich niet veel verschil met build 6956 die ik hiervoor draaide.

In principe is de beta 30 dagen geldig, maar als de beta is zoals de pre-beta builds, dan kan je de trial 3x verlengen en zo kom je dus aan 120 dagen gebruik.

Het kan zijn dat Windows 7 bepaalde drivers voor je hardware niet meer bij de installatie heeft. Ik geloof dat Microsoft heel veel "troep" heeft weggelaten om deze versie wat minder ruimte in te laten nemen. In principe zou je alle drivers met Windows Update moeten kunnen downloaden als Windows eenmaal geïnstalleerd is.

Windows 7 is sowieso een keer het proberen waard. Of je dat nou doet via dual boot of VM moet je natuurlijk zelf weten. Ik heb hem zelf als dual boot met Vista, maar ik gebruik Windows 7 eigenlijk veel meer dan Vista (met in mijn achterhoofd dat er een houdbaarheidsdatum op de beta zit en deze dus ooit niet meer zal werken).

---

Zoals iemand een paar posts eerder al zei, is de nieuwe taakbalk ideaal. Ik heb eigenlijk alleen nog maar de prullenbak en het feeback icon op mijn bureaublad staan. De rest staat op de taakbalk en van daaruit kan je ideaal alles doen. De taakbalk zal zijn nut echt gaan bewijzen als meer programma's er volledig gebruik van gaan maken. Office 2007 programma's doen dit nu al in zekere mate: je kan direct recente of gepinde bestanden openen met de rechter muisknop. Windows Media Player 12 kan direct je laatste afspeellijst topenen of al je nummers shuffelen. Ook kan je pauzeren en skippen via de taakbalk.

Er zitten ook wat handige programmaatjes bij, zoals Sticky Notes.

Start menu met jumplist voor Paint waarin de recente bestanden staan. Deze jumplists vind je ook bij Office programma's e.d. Je ziet ook de nieuwe tool Sticky Notes.

Zo bestuur je Windows Media Player vanaf de taakbalk.

Mogelijkheden die je al hebt voordat je Windows Media Player start.

Mogelijkheden die je al hebt voordat je Word opent.

Functionaliteiten van de nieuwe Live Messenger bij de nieuwe taakbalk. Als je je aanmeldt veranderd het icoontje naar een icoontje dat je status weergeeft.

---

Ook de libraries zijn het noemen waard. Al je verspreide zooi toch nog op één plek. Voor de libraries wordt simpelweg de inhoud van de door jou geselecteerde mappen weergegeven. Deze mappen kunnen overal op je harde schijf staan. Je kan de inhoud dan ook nog sorteren. Bij muziek kan je bijvoorbeeld sorteren op artiest, album, genre, etc. Het voordeel van zo'n muzieklibrary is dat muziekprogramma's in de toekomst (ongeacht welke je gebruikt) gebruik kunnen maken om in een keer al je muziek te importeren. Ik heb toevallig mijn zooi niet zo verspreid over mijn schijf staan, maar toch maak ik gebruik van de functie. Het scheelt behoorlijk wat klikken als je het mij vraagt

Mijn muzieklibrary. Deze werd door Windows Media Player zonder moeite geïmporteerd. In de toekomst zou ik elke speler kunnen gebruiken zonder iedere keer weer een library op te moeten bouwen.

---

De jumplist voor draadloze netwerken vind ik trouwens ook ideaal! In één klik heb je alle draadloze netwerken zichtbaar:

---

Ook Aero Snap vind ik handig. Je sleept het venster naar de bovenkant van het scherm en hij maximaliseert. Sleep hem weer weg en de grootte wordt weer normaal. Als je het venster naar de zijkant van het scherm sleept zal hij de helft van het scherm in beslag nemen. Makkelijk als je met twee documenten naast elkaar wilt werken.

Aero Snap in werking. Dit is vlak voordat het venster gemaximaliseerd wordt. Je ziet aan het doorzichtige vlak dat verschijnt wat er gaat gebeuren met het venster.

---

Verder is http://www.sevenforums.com wel een goed forum om te checken als je meer info wilt.

[ Bericht 12% gewijzigd door elfzesendertig op 31-12-2008 20:31:20 ]
pi_64534478
Oh ja, ik herinner me nu dat iemand iets zei over het niet kunnen verkleinen van zijn partitie in Vista. Dit heeft geloof ik te maken met Volume Shadow Copy van Vista. Bepaalde bestanden kunnen dan niet verplaatst worden en dat verhindert het verkleinen van de partitie.

Ik heb zelf Disk Director Suite gebruikt. Een soort Partition Magic, maar dan een die wél met Vista werkt.

Tip: wat je ook voor een partitiesoftware wil gebruiken, gebruik in ieder geval niet Paragon Partition Manager. Dat programma is zo traag als dikke stront door een trechter. Ik moest een partitie 20GB kleiner maken en nog eentje 10GB kleiner. Die 30GB heb ik vervolgens toegewezen aan een nieuwe partitie. Paragon wou hier gerust zo'n ZEVEN uur de tijd voor nemen! Ik heb het uiteindelijk gecancelled, met een corrupte partitie als gevolg. Ik heb mijn data gelukkig weten te redden Disk Director Suite deed de hele klus in 10-15 minuten.
  woensdag 31 december 2008 @ 15:27:37 #204
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_64534728
Disk Director is ook niet zaligmakend, kijk maar. Als je niet de partitie zelf nog eens formatteert vanuit de Windows-setup is de kans groot dat je vage foutmeldingen over corrupte bestanden gaat krijgen. Heb het zelf twee keer met Windows 7 en één keer met Windows Vista mogen ervaren, voordat ik wist wat de oorzaak was.
2000 light years from home
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 31 december 2008 @ 15:28:01 #205
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64534744
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:11 schreef elfzesendertig het volgende:

..heel verhaal..
Mooie nette (p)review.
Ik "moet" wachten tot er een goede 64bit versie gereleased wordt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 31 december 2008 @ 15:39:34 #206
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_64535131
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:06 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

2GB wil je het een beetje stabiel draaien
4GB+ als je echt geen gezeik wil hebben
Hoe stabiel een OS is, hangt niet af van de hoeveelheid werkgeheugen in de computer. Natuurlijk presteert het systeem beter met meer intern geheugen, maar het aantal crashes staat er compleet los van.
pi_64535225
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:27 schreef Merkie het volgende:
Disk Director is ook niet zaligmakend, kijk maar. Als je niet de partitie zelf nog eens formatteert vanuit de Windows-setup is de kans groot dat je vage foutmeldingen over corrupte bestanden gaat krijgen. Heb het zelf twee keer met Windows 7 en één keer met Windows Vista mogen ervaren, voordat ik wist wat de oorzaak was.
Oké, dat is wel een minpunt ja. Ik heb het zelf gelukkig nog niet ervaren. Ik geloof trouwens ook dat ik de partitie alsnog heb geformatteerd in de installatie van Windows.
pi_64537361
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:11 schreef elfzesendertig het volgende:
[verhaal]
Zeer net verhaal. Overigens zit de Snipping Tool ook al in Vista.

Toch nog een paar vragen van mijn kant. Kan je eigenlijk die icoontjes ook verkleinen? Ze lijken er op je screenshots namelijk vrij groot uit te zien. En het belangrijkste wat mij betreft, kan je ze net als bij Quick Launch verbergen? Ik hoef namelijk het gros van die iconen absoluut niet altijd te zien.
pi_64537382
2GB voor windows 7? Had hem net even in virtual pc met maar 512mb en dat werkt best goed
pi_64537404
Werkt die update knop ook met XP => Windows 7?
pi_64537491
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hoe stabiel een OS is, hangt niet af van de hoeveelheid werkgeheugen in de computer. Natuurlijk presteert het systeem beter met meer intern geheugen, maar het aantal crashes staat er compleet los van.
Waar hangt het dan vanaf?

Pentium 4 2.40 GHZ en 256 MB werkgeheugen.

Wil het graag problemen maar ga er niet aan beginnen als t toch niks wordt.
  woensdag 31 december 2008 @ 16:54:01 #212
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_64537878
quote:
Op woensdag 31 december 2008 16:44 schreef IHVK het volgende:

[..]

Crashes worden veroorzaakt door defecte hardware, fouten in drivers of andere bugs in software. Een computer loopt niet sneller vast als je minder geheugen hebt.
quote:

Het wordt niks omdat Windows Vista / 7 met zo weinig geheugen te traag is om fatsoenlijk te gebruiken. Dat wil niet zeggen dat je systeem instabiel is. Alles duurt alleen langer dan redelijkerwijs werkbaar is.
  woensdag 31 december 2008 @ 17:00:20 #213
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64538147
quote:

Ik zou niet verder gaan dan Windows XP op die hardware. De meeste Linux versies met KDE of Gnome draaien daar ook niet echt bizar goed op trouwens.... wellicht toch eens tijd om je PC te upgraden zo langzamerhand?

Overigens is geheugen vrij goedkoop tegenwoordig.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_64538219
quote:

[..]

Tsja, als je problemen wil moet je het vooral doen.
Cool story, Hansel.
  woensdag 31 december 2008 @ 17:03:05 #215
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64538260
quote:
Instabiliteit wordt bepaald door slechte drivers, slechte software, slechte hardware.... doorgaans niet door de hoeveelheid geheugen. Als Vista of Windows 7 zelfs al installeert onder 256, dan zal het STABIEL draaien, alleen enorm LANGZAAM.

Met 256 Mb kun je beter XP blijven gebruiken. Of Linux, en dan wel eentje waar nog KDE3 bij zit, want KDE4 wil ook geheugen vreten.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_64538498
quote:

[..]

Waarom heb je zo weinig geheugen? Nieuw geheugen is tegenwoordig best goedkoop, koop 1gb en je pc zal vrijwel zeker merkbaar sneller werken.
pi_64541036
quote:
Op woensdag 31 december 2008 16:40 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Zeer net verhaal. Overigens zit de Snipping Tool ook al in Vista.

Toch nog een paar vragen van mijn kant. Kan je eigenlijk die icoontjes ook verkleinen? Ze lijken er op je screenshots namelijk vrij groot uit te zien. En het belangrijkste wat mij betreft, kan je ze net als bij Quick Launch verbergen? Ik hoef namelijk het gros van die iconen absoluut niet altijd te zien.
Wist niet dat de Snipping Tool ook al in Vista zat. Dat moet dan Vista Ultimate zijn en laat ik die nou net niet hebben

Je kan de icoontjes wel verkleinen, maar of je ze ook kan verbergen weet ik eigenlijk niet. Iconen die je niet altijd wil zien moet je misschien ook niet vastzetten op de taakbalk..
pi_64541187
quote:
Op woensdag 31 december 2008 18:31 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Wist niet dat de Snipping Tool ook al in Vista zat. Dat moet dan Vista Ultimate zijn en laat ik die nou net niet hebben
Heb zelf Home Premium en daar zit het gewoon in. Dus het zou me lichtelijk verbazen als er een Vista-variant zonder is (al zou ik het me bij Business nog kunnen voorstellen).
quote:
Je kan de icoontjes wel verkleinen, maar of je ze ook kan verbergen weet ik eigenlijk niet. Iconen die je niet altijd wil zien moet je misschien ook niet vastzetten op de taakbalk..
Dan klinkt het voor mijn gebruik in ieder geval als een verslechtering. Jammer.
pi_64541213
quote:
Op woensdag 31 december 2008 17:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Instabiliteit wordt bepaald door slechte drivers, slechte software, slechte hardware.... doorgaans niet door de hoeveelheid geheugen. Als Vista of Windows 7 zelfs al installeert onder 256, dan zal het STABIEL draaien, alleen enorm LANGZAAM.

Met 256 Mb kun je beter XP blijven gebruiken. Of Linux, en dan wel eentje waar nog KDE3 bij zit, want KDE4 wil ook geheugen vreten.
Alleen vergeet je dat Windows gebruikt geheugen nog wel eens wil "lekken", en als je maar 256 MB geheugen hebt, zit je sneller in de problemen dan met bijv. 2 GB.
pi_64541264
quote:
Op woensdag 31 december 2008 17:10 schreef Niek. het volgende:

[..]

Waarom heb je zo weinig geheugen? Nieuw geheugen is tegenwoordig best goedkoop, koop 1gb en je pc zal vrijwel zeker merkbaar sneller werken.
Dat wilde ik al heel lang doen, maar ben bang dat ik t verkloot omdat ik er geen ervaring mee heb.

Of is het meer kwestie van erin schuiven en klaar?

(sorry voor de topic kaap)
pi_64541283
quote:
Op woensdag 31 december 2008 17:02 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Tsja, als je problemen wil moet je het vooral doen.
pi_64541305
quote:
Op woensdag 31 december 2008 18:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat wilde ik al heel lang doen, maar ben bang dat ik t verkloot omdat ik er geen ervaring mee heb.

Of is het meer kwestie van erin schuiven en klaar?

(sorry voor de topic kaap)
Je moet even zorgen dat je het juiste type geheugen haalt maar dan is het wel een kwestie van oude geheugen eruit halen en het nieuwe erin schuiven/klikken. Als je niets forceert kan er zeer weinig fout gaan.
pi_64541352
quote:
Op woensdag 31 december 2008 18:41 schreef Niek. het volgende:

[..]

Je moet even zorgen dat je het juiste type geheugen haalt maar dan is het wel een kwestie van oude geheugen eruit halen en het nieuwe erin schuiven/klikken. Als je niets forceert kan er zeer weinig fout gaan.
Okey, dan ga ik morgen even op internet onderzoek uit.

En anders open ik wel een topic in DIG, bedankt voor de tips inderdaad. Mijn PC werkt nu enorm traag als ik Messenger, Firefox en WMP tegelijk draai. Dat is wel vervelend.

Verder is het wel stabiel en gelukkig een last van spyware.

Bedankt voor de tips.
pi_64541527
quote:
Op woensdag 31 december 2008 18:36 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Heb zelf Home Premium en daar zit het gewoon in. Dus het zou me lichtelijk verbazen als er een Vista-variant zonder is (al zou ik het me bij Business nog kunnen voorstellen).
[..]

Dan klinkt het voor mijn gebruik in ieder geval als een verslechtering. Jammer.
Nu zeg je me toch wat! Het zit ook gewoon in mijn Vista (Business)! Het kreng is verborgen onder bureau-accessoires en daar kijk ik eigenlijk nooit. Ik heb er dus al een paar maanden overheen zitten kijken

Ik zal straks nog even kijken of je de icoontjes kan verbergen. Ik zit nu even in Vista
  woensdag 31 december 2008 @ 19:23:02 #225
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64542281
quote:
Op woensdag 31 december 2008 18:31 schreef elfzesendertig het volgende:
Welnee, de Snipping Tool zit zelfs in Home Basic. Ik gebruik em tegenwoordig onderhand dagelijks, op mijn werk maak ik ook vaak screenshots van een of ander.
-
  woensdag 31 december 2008 @ 19:27:04 #226
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64542392
quote:
Op woensdag 31 december 2008 18:37 schreef dottinator het volgende:
Alleen vergeet je dat Windows gebruikt geheugen nog wel eens wil "lekken"
Het is software die een geheugen lek heeft, niet Windows. Firefox op Linux (of IceWeasel) heeft/had hetzelfde memory leak probleem als de Windows versie. (Maar ik geloof dat dat in de 3.x reeks wel aangepakt is).
-
  woensdag 31 december 2008 @ 19:33:59 #227
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_64542534
windows 7 (build 7000) draait hier perfect
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 31 december 2008 @ 20:15:19 #228
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_64543415
Even een algemeen Vista-vraagje, als je op "Alle programma's klikt" krijg je vaak het volgende schouwspel:

Je krijgt dan éérst de icoontjes en daarna pas de mappen van het startmenu te zien. Een beetje hinderlijk omdat ik de meeste icoontjes toch nooit gebruik. Is er een manier om dit dusdanig te sorteren dat ik eerst de mappen te zien krijg en dan pas de icoontjes ?
  woensdag 31 december 2008 @ 20:44:42 #229
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_64543996
quote:
Op woensdag 31 december 2008 20:15 schreef Merkie het volgende:
Even een algemeen Vista-vraagje, als je op "Alle programma's klikt" krijg je vaak het volgende schouwspel:
[ afbeelding ]

Je krijgt dan éérst de icoontjes en daarna pas de mappen van het startmenu te zien. Een beetje hinderlijk omdat ik de meeste icoontjes toch nooit gebruik. Is er een manier om dit dusdanig te sorteren dat ik eerst de mappen te zien krijg en dan pas de icoontjes ?
http://img139.imageshack.us/my.php?image=39828410wl6.jpg

dit? ik krijg het plaatje neit goed
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_64544207
Volgens mij kan je al die icoontjes wel verwijderen want het zijn dacht ik allemaal shortcuts...

(pin me er niet op vast)
  woensdag 31 december 2008 @ 20:57:19 #231
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_64544229
Ja, nu op "All Programs" klikken. Dan zie je alle items van het startmenu, met éérst de losse snelkoppeling en dan de mappen, dat wil ik andersom.
pi_64544730
Ik ben nog nooit tegengekomen hoe je dar kan veranderen. Het enige wat je denk ik kan doen is ze verwijderen
pi_64545525
quote:
Op woensdag 31 december 2008 20:57 schreef Merkie het volgende:
Ja, nu op "All Programs" klikken. Dan zie je alle items van het startmenu, met éérst de losse snelkoppeling en dan de mappen, dat wil ik andersom.
Ik kan ze gewoon naar beneden/boven draggen? Mischien wel even werk, maar daarna zit het precies zoals je wil.
Cool story, Hansel.
pi_64545679
ik gebruik het start menu uberhaupt niet meer sinds je ook gewoon de naam van het programma in kan typen en op enter drukken
pi_64554226
Ik heb bij Vista alles op classic look gezet en dus ook dat startmenu. Trouwens dat hele Windows 7 lijkt me een zoveelste toenadering richting MacOSX. Correct me if i am wrong.
75 topics = FIN
pi_64554825
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 14:31 schreef FP128 het volgende:
Ik heb bij Vista alles op classic look gezet en dus ook dat startmenu. Trouwens dat hele Windows 7 lijkt me een zoveelste toenadering richting MacOSX. Correct me if i am wrong.
Ze hebben zelf gewoon geen ideeen. Dan maar kijiken bij ander en het dan net iets anders doen, dat doen ze met redelijk succes.

Maar goed windows vind ik zelf steeds minder belangrijk worden in ''het gebruik''. Als het maar snel genoeg is en doet wat het met doen, voor de rest besteed ik er zo weinig mogelijk tijd aan (en maar hopen dat er een goed werkende, illegale versie komt )
pi_64560628
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:14 schreef Synthesist het volgende:
Wat wel jammer is: ze komen wéér met tig versies. Daar zit toch niemand op te wachten.

Wie XP kent stapt vast niet zo snel over
wat is er zo jammer aan meerdere versies? xp had toch ook meerdere versies?
  donderdag 1 januari 2009 @ 19:03:17 #238
163217 Mashyellow
yellow and mash
pi_64560698
Ik wil het ook wel even proberen, iemand die linkjes heeft mag deze altijd in pm pompen
pi_64560749
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 14:31 schreef FP128 het volgende:
Als je het over de taakbalk hebt:

Windows 1.0
  donderdag 1 januari 2009 @ 19:10:25 #240
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_64560888
die taakbalk van w7 is trouwens spuuglelijk. veels te breed en dat dock idee lijkt me ook nis. (rocketdock werkt beter imo)

ik hoop dat je dat ook op een classic mode (oftewel normaal) kan zetten
anders steek je gewoon even je tong erin
pi_64561080
quote:
Op woensdag 31 december 2008 20:15 schreef Merkie het volgende:
[ afbeelding ]

zet gewoon al die icoontjes in een map?
  donderdag 1 januari 2009 @ 19:29:59 #242
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64561325
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:05 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Als je het over de taakbalk hebt:
[ afbeelding ]

Windows 1.0
http://www.harding.edu/fmccown/gui/guitour.html

Alles is gejat van Xerox
-
pi_64564261
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:29 schreef maartena het volgende:

[..]

http://www.harding.edu/fmccown/gui/guitour.html

Alles is gejat van Xerox
Ik kan niet anders zeggen dan dat dat er erg goed uit ziet. Ik vraag me af waarom het geflopt is
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:10 schreef Casino.Bob het volgende:
die taakbalk van w7 is trouwens spuuglelijk. veels te breed en dat dock idee lijkt me ook nis. (rocketdock werkt beter imo)

ik hoop dat je dat ook op een classic mode (oftewel normaal) kan zetten
Je kan de taakbalk niet meer helemaal op de oude manier krijgen. Rocket Dock kan trouwens qua functionaliteit de nieuwe taakbalk absoluut niet evenaren. Vergeleken bij de nieuwe taakbalk is Rocket Dock eigenlijk alleen maar eye candy.
pi_64607005
http://tweakers.net/nieuw(...)-beta-windows-7.html

Opgelet mensen

Als je dus mp3tjes luistert in WMP de optie apply media information changes uitschakelen
Verder ook oppassen met het bekijken van de meta-data in de windows verkenner
  zaterdag 3 januari 2009 @ 09:52:27 #245
12221 Tijn