abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:37:44 #51
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63958270
Aangezien hier nogal wat kennis van de VS automarkt lijkt te zitten, een mischien heel domme vraag:
waren tot vorig jaar de olieprijzen zo omhoog schoten grote, lompe SUV's niet nog behoorlijk populair in de VS? Dus je kan zeggen dat de Amerikaanse bedrijven de verkeerde wagens bouwde. Maar er moet toch een punt zijn geweest, waar dit een goede taktiek leek, omdat het de gemiddelde Amerikaan niet groot genoeg kon zijn?
En als de markt voor grote zuipers in de VS inzakt, waarom is GM niet Opelmodellen gaan pushen, desnoods onder een Amerikaanse naam?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:45:05 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63958467
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aangezien hier nogal wat kennis van de VS automarkt lijkt te zitten, een mischien heel domme vraag:
waren tot vorig jaar de olieprijzen zo omhoog schoten grote, lompe SUV's niet nog behoorlijk populair in de VS? Dus je kan zeggen dat de Amerikaanse bedrijven de verkeerde wagens bouwde. Maar er moet toch een punt zijn geweest, waar dit een goede taktiek leek, omdat het de gemiddelde Amerikaan niet groot genoeg kon zijn?
En als de markt voor grote zuipers in de VS inzakt, waarom is GM niet Opelmodellen gaan pushen, desnoods onder een Amerikaanse naam?
Volgens mij werd er op een zeker moment een wet afgekondigd die een bepaald maximaal verbruik voor een auto vaststelde, omdat de Amerikaanse autofabrikanten weigerden om efficiënte auto's te bouwen. Een auto moest minstens iets van 1 op 7 lopen ofzo.
Hele zware auto's en/of vrachtauto's hadden hier vrijstelling van.

Wat was nu de reactie van de "grote 3"? Laten we dan lekker hele zware auto's bouwen, dan hoeven we niet aan de transmissienormen te voldoen. Lekker gemakklijk de auto volhangen met logge zware metalen stukken autodelen. Dan komen we wel aan die 3500 kg. En mogen we net zoveel verbruiken als we willen. Sommige Humvee's rijden 1 op 3!!

Totdat de olie 150 dollar per vat ging kosten en zelfs Amerikanen die bakken niet meer wilden.

Zelf heb ik in zo'n humvee gereden, en wat een ontzettend slechte, primitieve, lompe, [i]inferieure[/u] bakken roestijzer zijn dat. Onvoorstelbaar. Technologie uit de jaren '30
The End Times are wild
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:49:24 #53
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63958585
Helder. Maar als een concern als GM ook kan graaien uit de Opel bak, en de Daewoo legacy, hoe slaag je er dan in om toch nog zo het te verprutsen? GM heeft een pensioensteen om hun nek hangen, dat snap ik nog wel. maar Chrysler en Ford, speciaal Ford. Als ik kijk hoeveel fords er in de wereld rondrijden, hoe verpruts je dat dan? Ik snap de autoindustrie niet kennelijk...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_63958690
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En als de markt voor grote zuipers in de VS inzakt, waarom is GM niet Opelmodellen gaan pushen, desnoods onder een Amerikaanse naam?
Dat snap ik ook niet zo goed. Saturn (onderdeel van GM) brengt dezelfde modellen op de US markt als Opel doet in Europa. Toch wil dat voor geen meter.
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:58:02 #55
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_63958811
Waar is Hummer tegenwoordig onderdeel van? Is die niet door GM verkocht?
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:59:58 #56
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_63958843
Overigens vind ik die Amerikaanse wagens wel gruwelijk rijden hoor.
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:03:48 #57
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63958932
Dan vraag ik me af, als de yanks geen SUV's meer willen hebben, en geen Europese auto's, wat dan?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_63958966
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dan vraag ik me af, als de yanks geen SUV's meer willen hebben, en geen Europese auto's, wat dan?
Jappen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:09:08 #59
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63959066
Begrijp ik het goed dus dat een auto als de Focus of de mondeo, die hier het toch wel aardig doen., het in de VS af legt tegen honda?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_63959104
Ja.
pi_63959109
Vooral Toyota, Prius enzo...
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_63959114
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:40 schreef vipergts het volgende:

[..]

Opel heeft ook staatsteun aangevraagd bij de Duitse regering. Ik zeg richt je op Ford dat is de meest levensvatbare van de 3 en je bouwt een paar SUV productielijnen om tot Fiesta, Focus en Mondeo lijnen.
voor dat geld flink wat toezicht en maar hopen op het beste
omdat gm nogal wat schulden daar geparkeerd heeft volgensmij maakt opel/vauxall gewoon winst
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:11:53 #63
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_63959133
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:33 schreef Basp1 het volgende:
Hoe heet de investeringsmaatschappij waar rumsfeld iet mee had ook alweer, halliburton was dat toch hadden die ook niet een flinke omzetstijging door de irak oorlog. Of te wel er zijn meer dan genoeg warmongers rijk geworden van de irak oorlog.
Carlyle groups bedoel je? http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Carlyle_Group
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_63959233
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Het is niet ongewoon voor een (ex-)fabrieksarbeider om twee huizen, drie auto's en een boot te hebben.
Ik geloof er niks van. Hoe kom je hierbij?
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:20:06 #65
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_63959362
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:05 schreef Plux het volgende:

[..]

Jappen.
De Toyota's en Honda's die in de VS rondrijden worden ook gewoon in de VS gemaakt.
Alleen niet in Detroit, maar bijvoorbeeld in Kentucky, Alabama of Texas of Ohio (voor Honda).
En ook daar worden de Toyota Sequoia, Highlander en Tundra gemaakt, dat zijn nier echt kleine zuinige auto's

Ik weet dat het Japanse bedrijven zijn, maar blijkbaar kunnen Amerikanen die 'Japanse' auto's bouwen dat beter dan Amerikanen die Amerikaanse auto's bouwen
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:20:26 #66
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_63959368
Dus omdat de vakbonden het niet eens waren met een loonsverlaging zit de kans er in dat Chrysler en GM failliet gaan?

Lekkere vakbond ben je dan....
pi_63959480
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:15 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van. Hoe kom je hierbij?
Of die getallen kloppen weet ik niet, maar ik weet wel dat de gemiddelde fabrieksarbeider bij GM/F/C veel te veel geld krijgt voor wat hij doet. Ik zal eens kijken of ik getallen kan vinden. Dat is voor een groot deel overigens een gevolg van die idiote vakbonden, Italiaanse taferelen.
pi_63959539
Wat gebeurd er dan met die gigantische fabrieken van General motors en ford, worden die verkocht of iets dergelijks aan een ander merk?
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:34:36 #69
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_63959766
Goed spul (dat ze die zak poen dus niet krijgen). Live by the sword, die by the sword, denk ik dan maar. Die amerikanen zijn altijd prat gegaan op hun fantastische economische systeem met dit soort bedrijven (en hun producten) aan kop en komen er nu achter dat door gebrek aan innovatie en begrip van martkwerking een kaartenhuis nog stabieler is.

Wat ik overigens wel een beetje raar vond is dat de Nikki-index ook omlaag trok toen dit nieuws bekend werd gemaakt. Je zou denken dat die japanezen flink in hun handjes zitten te wrijven.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:47:06 #70
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_63960123
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:10 schreef Llotyhy het volgende:
Vooral Toyota, Prius enzo...
De Prius staat op plaats 16, dus dat kan het niet zijn
Zelfs in november
is de meest verkochte auto de Ford F-series, maar de verkoop is wel met 25% voor het jaar 2008 tov het jaar 2007
De Chevy Silverado is een soortgelijke auto op plaats 2
Dit is de Ford F250


Niet echt een kleintje.

Dat is natuurlijk ook het probleem, de grote 3 moeten (tijdelijk) veel minder auto's gaan produceren.
Een autofabriek bouw je niet zomaar even om naar een ander type. Dat zijn langlopende investeringen.
De grootste stijger is de Chevy Malibu, maar het kan ook zijn dat deze nog erg nieuw is.

Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:49:38 #71
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_63960175
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:34 schreef RedDevil085 het volgende:
Goed spul (dat ze die zak poen dus niet krijgen). Live by the sword, die by the sword, denk ik dan maar. Die amerikanen zijn altijd prat gegaan op hun fantastische economische systeem met dit soort bedrijven (en hun producten) aan kop en komen er nu achter dat door gebrek aan innovatie en begrip van martkwerking een kaartenhuis nog stabieler is.

Wat ik overigens wel een beetje raar vond is dat de Nikki-index ook omlaag trok toen dit nieuws bekend werd gemaakt. Je zou denken dat die japanezen flink in hun handjes zitten te wrijven.
Als de grote 3 failliet gaan, gaan de leveranciers ook failliet.
Dan kunnen Honda en Toyota in de VS ook geen auto's meer bouwen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:50:50 #72
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_63960209
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Aangezien hier nogal wat kennis van de VS automarkt lijkt te zitten, een mischien heel domme vraag:
waren tot vorig jaar de olieprijzen zo omhoog schoten grote, lompe SUV's niet nog behoorlijk populair in de VS? Dus je kan zeggen dat de Amerikaanse bedrijven de verkeerde wagens bouwde. Maar er moet toch een punt zijn geweest, waar dit een goede taktiek leek, omdat het de gemiddelde Amerikaan niet groot genoeg kon zijn?
En als de markt voor grote zuipers in de VS inzakt, waarom is GM niet Opelmodellen gaan pushen, desnoods onder een Amerikaanse naam?
Ze zijn ten onder gegaan in haast dezelfde analogie/denkwijze als de Deutsche Luftwaffe (WO-II)
Te lang blijven hangen aan gelijksoortige "slurpende modellen" zonder enige vernieuwing (me-109/ju-87/He-111). En wat er aan vernieuwing kwam is te laat ingezet.
Zelfs de vergelijking tussen de wanprestaties van veelvraat Hermann Göring en de CEO's van de grote drie is kloppend te maken.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:11:52 #73
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63960777
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:15 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van. Hoe kom je hierbij?
Artikel in de NRC van een tijdje geleden. Ik kan het helaas even niet terug vinden, maar deze boodschap stond er iig in. Ook kostte een werknemer in een fabriek van Hyundai en Toyota rond de $30 per uur, tegen bijna $70 voor 'Detroit'. Voornamelijk vanwege de enorme pensioenen en extra's dus.

In ieder geval: het is niet alleen de concentratie op precies de verkeerde auto's en technieken maar ook de enorm hoge personeelskosten, afgesproken in beter tijden, die de grote drie nu opbreekt. Mede daarom zou de schade qua werkloosheid nog wel beperkt kunnen blijven met rendabeler doorstarts en dergelijke.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_63960803
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:24 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Of die getallen kloppen weet ik niet, maar ik weet wel dat de gemiddelde fabrieksarbeider bij GM/F/C veel te veel geld krijgt voor wat hij doet. Ik zal eens kijken of ik getallen kan vinden. Dat is voor een groot deel overigens een gevolg van die idiote vakbonden, Italiaanse taferelen.
Het zijn natuurlijk ook wel verschillen. In de Nederlandse postmarkt is ook concurrentie aan de hand, alleen doen we dat in Europa binnen een ander stelsel. Voor de arbeider staat alles op het spel. Waar het Amerikaanse leven toch al duurder wordt, ook al zonder creditcard.
quote:
...
Mike Keeler vertelt dat de vakbond tijdens de laatste onderhandelingen met de GM-directie afgesproken heeft dat nieuwe GM-arbeiders voortaan veertien dollar per uur krijgen. Ver onder wat de oudere collega’s verdienen, maar precies gelijk aan wat Toyota betaalt. Een bewijs dat de bond pijnlijke concessies heeft gedaan om GM overeind te houden.

Wat arbeider Tim Johnson betreft, had de bond nooit zover moeten gaan. „Laat het Zuiden lekker die fabrieken van Toyota en Kia binnenhalen waar arbeiders veertien dollar per uur krijgen, zonder ziektekostenverzekering of pensioen. Het is werkgelegenheid, maar van zo’n baan kun je geen gezin meer onderhouden.

„Ik heb mijn twee dochters naar de universiteit kunnen sturen, omdat ik in mijn latere jaren tussen de 25 en dertig dollar per uur verdiende. Van veertien dollar had dat nooit gekund.

„De discussie in Washington draait niet slechts over het behoud van een vitaal deel van de Amerikaanse industrie. Voor mij staat niets minder dan het behoud van de Amerikaanse middenklasse op het spel.” (Trouw)
pi_63960853
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ze zijn ten onder gegaan in haast dezelfde analogie/denkwijze als de Deutsche Luftwaffe (WO-II)
Te lang blijven hangen aan gelijksoortige "slurpende modellen" zonder enige vernieuwing (me-109/ju-87/He-111). En wat er aan vernieuwing kwam is te laat ingezet.
Zelfs de vergelijking tussen de wanprestaties van veelvraat Hermann Göring en de CEO's van de grote drie is kloppend te maken.
Dat is dus niet helemaal waar. Hitler heeft alle investeringen op oorlogsmaterieel na de overwinning in Europa stop gezet. De bedrijven zelf en ook Goring wilde graag door investeren. Toen het in Rusland niet zo goed ging met de campagne en ook GB niet wilde praten over vrede in het nieuwe europa zijn die investeringen weer opgestart maar die dip heeft niet langer dan 2 jaar geduurt.

De Big3 zitten al 10 jaar te slapen zonder vooruit te kijken.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:25:48 #76
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63961157
Vergelijkbaar artikel gevonden, waarin ze een stadje met een (voormalige) autofabriek bezoeken:
http://www.nrcnext.nl/nieuws/economie/article2073368.ece
quote:
Veertien auto’s hebben de negen vrienden samen. Slechts één daarvan is niet-Amerikaans
Gemiddelde inwoners van dat dorpje dus: GM-ers en ex-GM-ers, en mensen in de dienstensector.
quote:
De machtige vakbond UAW wist het jaarsalaris van een lopendebandwerknemer in Janesville op te krikken tot 54.000 dollar (42.000 euro, ruim bovenmodaal). En de GM-werknemers die straks hun baan kwijt zijn, krijgen de komende twee jaar 95 procent van hun laatste inkomen doorbetaald.
Nogmaals: dat alles dus voor fabrieksmedewerkers, niet ondermanagers of iets dergelijks.
quote:
„Maar wél met een big fancy house, twee auto’s, twee boten, een skimotor en nog meer van die rotzooi"
Goed, de aantallen zijn anders. Maar de boodschap is hetzelfde.
quote:
„In Janesville is alles gebaseerd op wat men bij General Motors verdient”, zegt Barbara. En dat is aardig wat: het bedrijf wordt niet voor niets vaak Generous Motors genoemd.
Geen commentaar nodig lijkt me


Dat van die bedrijfskosten was een ander artikel, zal nog kijken of ik dat terug kan vinden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_63961399
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:25 schreef De_Hertog het volgende:
Vergelijkbaar artikel gevonden, waarin ze een stadje met een (voormalige) autofabriek bezoeken:
http://www.nrcnext.nl/nieuws/economie/article2073368.ece

[...]
Nogmaals: dat alles dus voor fabrieksmedewerkers, niet ondermanagers of iets dergelijks.
Echter, in Nederland werkt de arbeider niet zes dagen in de week, op de tijd dat de baas schikt.
pi_63961431
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ze zijn ten onder gegaan in haast dezelfde analogie/denkwijze als de Deutsche Luftwaffe (WO-II)
Te lang blijven hangen aan gelijksoortige "slurpende modellen" zonder enige vernieuwing (me-109/ju-87/He-111). En wat er aan vernieuwing kwam is te laat ingezet.
Zelfs de vergelijking tussen de wanprestaties van veelvraat Hermann Göring en de CEO's van de grote drie is kloppend te maken.
raar de luftwaffe heeft de hele oorlog voorgelopen op de geallieerde qua techniek echter niet qua productie aantallen.
Het is niet voor niets dat er speciale commando`s waren die als een gek door duitsland reden om de duitse R&d (incluis ontwerpers) te bemachtigen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:43:59 #79
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63961535
Als ik het dus goed snap, bouwen de Japanse merken hun auto's voor de VS markt in de VS, maar veel goedkoper. Dus een in de VS gebouwde Honda Acord, kan daardoor niet concureren tegen een in de VS gebouwde Ford Mondeo? En de in Europa gebouwde Moneo's (dus goedkoper geproduceerd) zijn door importheffingen niet inetersant?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:45:35 #80
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63961561
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:37 schreef okee6 het volgende:

[..]

Echter, in Nederland werkt de arbeider niet zes dagen in de week, op de tijd dat de baas schikt.
En waar haal jij uit dat dat hier wel het geval is? Sowieso is dat het punt niet, het punt is dat ze op deze manier heel veel / te veel kwijt zijn aan personeelskosten.

Overigens, in dat andere artikel stond dat Toyota en, ik meen, Hyundai ongeveer de helft hadden bespaard op hun personeelskosten door in het zuiden te gaan zitten, waar de vakbonden minder macht hadden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_63961950
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:25 schreef De_Hertog het volgende:
Vergelijkbaar artikel gevonden, waarin ze een stadje met een (voormalige) autofabriek bezoeken:
http://www.nrcnext.nl/nieuws/economie/article2073368.ece
[..]

Gemiddelde inwoners van dat dorpje dus: GM-ers en ex-GM-ers, en mensen in de dienstensector.
[..]

Nogmaals: dat alles dus voor fabrieksmedewerkers, niet ondermanagers of iets dergelijks.
[..]

Goed, de aantallen zijn anders. Maar de boodschap is hetzelfde.
[..]

Geen commentaar nodig lijkt me


Dat van die bedrijfskosten was een ander artikel, zal nog kijken of ik dat terug kan vinden.
Wow, hier sta ik wel even van te kijken. Onvoorstelbaar zeg. Fabrieksmedewerkers verdienden daar dus twee keer zoveel als mensen vers van de universiteit in Nederland
pi_63962474
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:03 schreef Bananenman het volgende:

Wow, hier sta ik wel even van te kijken. Onvoorstelbaar zeg. Fabrieksmedewerkers verdienden daar dus twee keer zoveel als mensen vers van de universiteit in Nederland
Toen ik begin jaren 90 (slechte tijd) na mijn dienstijd een baan zocht op HBO niveau ben ik ook begonnen voor een schamele 2000 gulden bruto per maand. (dat was volgens mij 400 gulden boven het minimumloon)

De huidige generatie denkt echt dat ze meteen een supersalaris moeten krijgen omdat ze gestudeerd hebben. Het lijken wel van die verwende werknemers van GM.

Verder is de VS totaal niet te vergelijken met europa. Hier krijgen we misschien wel wat minder loon, doordat onze werkgevers ook nog eens het een en ander kwijt zijn om ons in dienst te hebben, maar wij hoeven daardoor niet al te veel vreemde verzekeringen meer af te sluiten. Als je later kinder mocht krijgen kunnen deze zo gaan studeren , en hoef je als ouder niet bij te dragen daarvoor, pensioen is een beetje beter gereled (hopen we), enz....
pi_63963880
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik het dus goed snap, bouwen de Japanse merken hun auto's voor de VS markt in de VS, maar veel goedkoper. Dus een in de VS gebouwde Honda Acord, kan daardoor niet concureren tegen een in de VS gebouwde Ford Mondeo? En de in Europa gebouwde Moneo's (dus goedkoper geproduceerd) zijn door importheffingen niet inetersant?
zo ongeveer maar dan andersom
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:14:26 #84
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63964015
afgezien van de spelfouten die ik nu zie....Ford Amerika kan dus geen in Europa gebouwde auto's in de VS slijten?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_63964934
het is nu aan Bush , hij kan om het congres heen gaan, gm heeft 4 miljard dollar nodig om 22 januari te halen.
pi_63965135
http://www.cnbc.com/id/28193063 het ministerie van financieen zorgt ervoor dat gm 2009 haalt
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:53:52 #87
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_63965184
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
afgezien van de spelfouten die ik nu zie....Ford Amerika kan dus geen in Europa gebouwde auto's in de VS slijten?
Zou uiteindelijk wel gaan maar het ombouwen van constructielijnen kost erg veel geld en laat ze dat nu niet hebben. GM vooral en Ford in minder mate, zijn gewoon te laat ingestapt en daarbij ook nog eens een erg slecht intern beleid gevoerd. Hoog salaris terwijl de auto's voor een prikkie werden aangeboden. Maarja Amerikanen hebben liever een grotere auto dan een kwaliteitsauto.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_63965694
Ah, de steun komt er gewoon wel. De 14 miljard wordt gewoon uit de 700 bailout voor de banken gehaald. Het omvallen van iconen als GM kan niet volgens het witte huis, alleen al door de psychologische klap.

Wat een tyfusbende is 't daar zeg . Gewoon een ander potje pakken om je zin te krijgen, en straks opnieuw geld vragen bij 't congres omdat 't originele potje op is. In normale taal, corruptie.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63965800
Ik ben bang dat het plan er binnen niet al te lange termijn toch door komt. En dan krijgen ze miljarden zodat ze het een maandje langer vol kunnen houden, en wat gaat de heilige Obama dan doen? Is over een jaar de Amerikaanse autoindustrie zo goed dat ze op eigen benen kunnen staan en dat ze kunnen concureren met Azië? Of blijft het een verlieslijdende industrie waar continu miljarden in gestoken moet worden zodat de miljoenen mensen die er in werken niet bij een bedrijf hoeven te werken die wel competitief is? Naar mijn mening is dit gewoon het verspillen van kapitaal en arbeid. Leuk voor de korte termijn dat er geen grote groep werklozen bij komt, maar op de lange termijn is dit een zeer slecht plan.
pi_63965825
Natuurlijk, als er eenmaal 14 miljard inzit kunnen ze in de eerste 10 jaar geen enkele van de 3 failliet laten gaan. Dat zou immers impliceren dat je een fout gemaakt hebt. Amerikanen maken geen fouten.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63965855
Wat zonde van Bush en Paulson.
pi_63965884
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:45 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En waar haal jij uit dat dat hier wel het geval is? Sowieso is dat het punt niet, het punt is dat ze op deze manier heel veel / te veel kwijt zijn aan personeelskosten.

Overigens, in dat andere artikel stond dat Toyota en, ik meen, Hyundai ongeveer de helft hadden bespaard op hun personeelskosten door in het zuiden te gaan zitten, waar de vakbonden minder macht hadden.
Zo werkt autofabricerend Amerika. Bovendien is het er met pensioen en ziektepremies anders geregeld dan in Europa. Wie weet zit dat in die som verdisconteerd. Verder staat natuurlijk vooral het statussymbool de Amerikaan in de weg. Grootheid is nationale trots en daar waren toen plots van die akelige Japanners, die uitmaken dat klein en zuinig ook luxe is. Om zo'n stap te nemen, is ook sociale innovatie vereist. En dat ging niet lukken onder de scheidend Texaanse president.

En zie de spreiding van autoindustrie
http://upload.wikimedia.o(...)_the_USA_in_2004.png
pi_63965886
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Natuurlijk, als er eenmaal 14 miljard inzit kunnen ze in de eerste 10 jaar geen enkele van de 3 failliet laten gaan. Dat zou immers impliceren dat je een fout gemaakt hebt. Amerikanen maken geen fouten.
Ja en dat terwijl dit in het tweede college van eerstejaars studenten economie als zijnde sunk costs wordt behandeld, kosten die niet meer relevant zijn voor een volgende beslissing.
pi_63965996
Witte Huis geeft toch die 14 miljard...zegt rtl 7
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:32:14 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63966096
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:03 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Wow, hier sta ik wel even van te kijken. Onvoorstelbaar zeg. Fabrieksmedewerkers verdienden daar dus twee keer zoveel als mensen vers van de universiteit in Nederland
Iemand die vers van de universiteit komt kan ook nog helemaal niks
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63966119
Telegraafhumor bij Time .
quote:
After Auto Bailout Blowup, Bush Must Take the Wheel
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63966409
http://finance.google.com(...)c9ee11fb2b9cf?hl=en#
quote:
Remember when bush said, “There’s an old saying in Tennessee that says
fool me once (weapons of mass destruction) shame on..on..on you…if you
fool me (AIG) you can’t get fooled again!” But we did with GM
pi_63966508
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:27 schreef hondjes het volgende:
Witte Huis geeft toch die 14 miljard...zegt rtl 7
Nouja ze moeten het ook zelf maar weten. Die 14 miljard is volgende maand weg, wat gaan ze dan doen?
pi_63966817
Tegen die tijd zit de Messias in het Witte Huis
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:10:00 #100
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63966818
Het lijkt me duidelijk dat Bush niet ook nog even de geschiedenis in wil gaan als de president die de autoindustrie vernietigde. Dat besluit laat je ook natuurlijk liever door een democratische president nemen, als Bush zijnde....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')