abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 december 2008 @ 22:32:01 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_63946445
quote:
Sector Snap: GM, Ford decline as rescue hopes dim
December 11, 2008 1:51 PM ET

Associated PressAll Associated Press news

NEW YORK (AP) - Shares of General Motors Corp. and Ford Motor Co. declined on Thursday as the $14 billion auto industry rescue package stalled amid stiffening Republican opposition in the Senate.

GM shares sank 38 cents, or 8.3 percent, to $4.22 in afternoon trading. Ford shares gave up 17 cents, or 5.2 percent, to $3.08.

Senate Republican Leader Mitch McConnell came out against the rescue package on Thursday, saying it "isn't nearly tough enough."

McConnell said the legislation doesn't demand enough pay and benefit concessions from autoworkers, and called for a different bill to be drafted. That idea seemed unlikely to gain traction from Democrats, who count labor unions as a key constituency.

The latest hurdle comes just a day after the House of Representatives passed its version of a rescue package after hammering out a compromise with the White House. The Bush Administration is insisting that the economy cannot sustain the layoffs that would result from a failure to pass an auto rescue bill.

U.S.-traded shares of Asian automakers advanced on Thursday. Shares of Honda Motor Co. jumped $1.45, or 6.6 percent, to $23.58. Toyota Motor Corp. rose $1.74, or 2.7 percent, to $65.14. Nissan Motor Co. gained 9 cents to $7.48.

© 2008 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.
quote:

Auto's wachten op een koper in de Amerikaanse staat Californië. Foto AP
'Geen steun voor auto-industrie VS'
Gepubliceerd: 11 december 2008 21:09 | Gewijzigd: 11 december 2008 21:42
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 11 dec. Het plan om een fonds van 14 miljard dollar in te stellen om de Amerikaanse auto-industrie te helpen lijkt steeds kanslozer, nu de Republikeinen het voorstel waarschijnlijk niet zullen steunen.

Republikeins leider in de Senaat Mitch McConnell heeft zich tegen het plan uitgesproken. McConnell vindt dit voorstel van heel andere orde dan de 700 miljard die Bush in oktober uittrok om de economie er weer bovenop te helpen.

Volgens de Republikein is het onduidelijk welke industrieën of particulieren er dan nog meer hulp verdienen. ,,Veel Amerikanen vragen zich af wanneer de dag komt dat hun hachje gered wordt", zei McConnell tegen de New York Times.

Het Witte Huis heeft de Republikeinse partij aangespoord om toch het plan te steunen - de invloed van scheidend president Bush is echter steeds kleiner aan het worden en maakt nauwelijks indruk meer.

Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft gisteren ingestemd met een reddingsplan voor de drie grote Amerikaanse autofabrikanten.

Daarmee moet het omvallen van twee van ’s werelds grootste autofabrikanten voorkomen worden, evenals het faillissement van duizenden aanverwante bedrijven en ontslagrondes die volgens de autosector zelf een op de tien Amerikanen met een baan zou treffen en een catastrofaal effect op de Amerikaanse economie zou hebben.

Ook op Wall Street viel onzekerheid over het plan te merken. Beleggers vrezen dat een bankroet in de autosector een schokgolf zal veroorzaken door de gehele economie. In afwachting van de uitkomst in de Senaat stond General Motors op de beurs 10,6 procent lager en verloor Ford 8,6 procent.
Dat wordt feest morgen op de beurs als ze er niet uitkomen....
Nou owke de belastingbetaler is er op korte termijn beter af.... Maar de trade-off van + 1 miljoen extra werklozen (grof geschat) is zuur.
De enigste optie is Chap.11 en vitale onderdelen doorstarten... Maar voor een eventuele doorstart moet je wel ballen hebben. Het economisch klimaat om snel aan de weg te timmeren is niet zo gunstig op dit moment.
En dat zo lekker voor kerstmis.... halleluja...

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 11-12-2008 22:58:59 ]
pi_63946731
Op naar het stenen tijdperk.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 11 december 2008 @ 22:40:12 #3
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_63946748
Is het dan niet volledig terecht dat deze, jarenlang innovatieschuwende logge bedrijven eens de weg vrij maken en dat er eindelijk eens niet met talloze miljarden gegooid wordt om de boel gekunseld in elkaar te houden.

Helaas worden dezelfde offers niet bij de banken gemaakt, maarja die zijn té belangrijk
pi_63947140
Volgens mij wordt het sowieso een drama, als die bailout er komt zal het alleen iets langzamer gaan misschien.
pi_63947247
GM heeft bewezen een fossiel te zijn door maar stug door te gaan met het maken van grote onbetrouwbare wagens. Als men gesteund wordt, zou het moeten zijn voor een overgang naar meer marktgerichtheid, dus kleinere, efficientere en betrouwbaarder wagens.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_63947272
Daar gaat de eindejaarsrally. Allemaal in shorts.
pi_63947441
De US autoindustie kan best zonder de big 3.
Laat maar klappen en zorg voor een doorstart met ander management.

Het zou zelf heel goed zijn voor de amerikaanse economie als de big 3 omvielen. Of in iedergeval 1 van de 3. Dan maar hopen dat de rest van de bedrijven van het idee afstappen van snelle winsten voor de aandeelhouders.
pi_63947683
Hulde!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_63948339
Er klapt helemaal niks:

Met 237 stemmen voor en 170 stemmen tegen is het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden akkoord gegaan met de 15 miljard hulp aan de Amerikaanse auto-industrie. Onder de Republikeinen zitten de meeste tegenstanders en de senators van die partij hebben al aangekondigd dat er nog flink wat aan het plan moet wijzigen, willen zij hun goedkeuring geven.
De Republikeinen zeggen later in de week met een gewijzigd voorstel te komen; waar de autofabrikanten en de vakbonden ook weer akkoord mee moeten gaan. Het is nog niet duidelijk wanneer de stemming in de Senaat is, maar de verwachting is dat het leed over enkele dagen is geleden.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  Redactie Frontpage donderdag 11 december 2008 @ 23:30:50 #10
4530 crew  Crazy Harry
pi_63948632
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:21 schreef PrincePolly het volgende:
Er klapt helemaal niks:

Met 237 stemmen voor en 170 stemmen tegen is het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden akkoord gegaan met de 15 miljard hulp aan de Amerikaanse auto-industrie. Onder de Republikeinen zitten de meeste tegenstanders en de senators van die partij hebben al aangekondigd dat er nog flink wat aan het plan moet wijzigen, willen zij hun goedkeuring geven.
De Republikeinen zeggen later in de week met een gewijzigd voorstel te komen; waar de autofabrikanten en de vakbonden ook weer akkoord mee moeten gaan. Het is nog niet duidelijk wanneer de stemming in de Senaat is, maar de verwachting is dat het leed over enkele dagen is geleden.
Dat was gisteren, het gaat nu om de senaat, waar meer tegenstand is.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_63948702
pi_63950072
Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst niet met de democraten maar met de republikeinen eens was, maar het moment is daar...

Domme, logge bedrijven die gewoon aan alle kanten voorbij gestreefd zijn door andere bedrijven verdienen het gewoon failliet te gaan... nu denk ik dat dat vroeg of laat sowieso wel gaat gebeuren, maar liever vandaag dan morgen.
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_63951183
Ook al zouden ze er wel uitkomen. Welke Amerikaan is nu nog geneigd een auto van bijv. een GM te kopen, wetende dat ze ook al zouden ze de tijdelijke bailout krijgen ze toch elk moment nog failliet zullen gaan.
Het lijkt me zowiezo te laat. Een nieuwe productielijn staat niet zomaar op de rails en er zullen toch auto's verkocht moeten blijven worden, auto's waarvan ik vermoed dat ze ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
pi_63951202
Wat jammer, ik vond het nog wel zo'n briljant plan!

14 miljard investeren in auto's die geen hond wil hebben. .
pi_63951308
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:45 schreef mcDavid het volgende:
Wat jammer, ik vond het nog wel zo'n briljant plan!

14 miljard investeren in auto's die geen hond wil hebben. .
Nou ja, 't staal is goedkoop dus dat is in ieder geval nog wat positiefs bij het bouwen van onverkoopbare auto's.
pi_63951364
Zit de senaat al eigenlijk in zijn nieuwe samenstelling? Ik geloof dat er tijdens de presidentverkiezingen ook 50 nieuwe senatoren zijn gekozen.
pi_63951388
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:45 schreef mcDavid het volgende:
14 miljard investeren in auto's die geen hond wil hebben. .
Laat de Amerikaanse die miljarden gebruiken om de pensioenverplichtingen over te nemen van de autobouwers. Ik snap niet dat de democraten deze rommel nog langer willen steunen, en met het geld dat je anders aan de steun zou besteden kun je bijvoorbeeld dus de pensioenverplichtingen over nemen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 06:27:09 #18
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_63952194
Vers van de pers.... en nu officieel.
quote:
Auto bailout bill dies in Senate

(CNN) -- Senate Democrats and the White House failed to find 60 votes to end debate on a $14 billion auto bailout bill and bring it to a vote Thursday night, killing the measure for the year.
Sen. Tom Coburn, center, and other Republican senators raised objections to the auto bailout plan Wednesday.

Sen. Tom Coburn, center, and other Republican senators raised objections to the auto bailout plan Wednesday.

The 52-35 vote followed the collapse of negotiations between Senate Democrats and Republicans seeking a compromise.

"We have worked and worked and we can spend all night tonight, tomorrow, Saturday, and Sunday, and we're not going to get to the finish line," Senate Majority Leader Harry Reid said on the Senate floor before the vote. "That's just the way it is. There's too much difference between the two sides."

Reid acknowledged the bill would not survive the procedural vote.

Senate Minority Leader Mitch McConnell said the sticking point was the United Auto Workers' refusal to set a "date certain" to put employees at U.S. auto manufacturers at "parity pay" with U.S. employees at foreign automakers in the United States.

Currently, analysts estimate the union workers at U.S. automakers make about $3 to $4 per hour more than the non-union U.S. employees of foreign automakers like Toyota and Honda, according to the Center for Automotive Research.

The House easily passed the bailout bill earlier this week, but it quickly ran into trouble in the Senate, where Republicans objected to several provisions. Negotiations Thursday involved a compromise proposal put forward by Sen. Bob Corker, R-Tennessee, but the senators could not reach agreement.
Don't Miss

The struggling automakers may get some money anyway.

As part of their effort to urge skeptical Republicans to back the deal, Bush officials made clear that if Congress didn't act, the White House would have to step in to save Detroit from collapse with funds from the Troubled Asset Relief Program, according to the sources familiar with the conversations.

One of the sources said that a White House official made it clear to a GOP senator that would be the worst option, because the loan could go to the auto companies with few or no requirements along with it.

The sources asked not to be named because of the sensitivity of private conversations.

Democrats pressed the White House from the start to help Detroit by using some of the $700 billion for the financial sector, but the White House and Treasury Secretary Henry Paulson refused.

"I would only hope that the president, who has worked so well with us for the past several weeks, would now consider using the TARP money," Reid said after Thursday night's vote.
  vrijdag 12 december 2008 @ 06:55:54 #19
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_63952292
quote:
IF NO AID APPROVED THIS MONTH

GM would fall into the most immediate danger of the U.S.-based auto makers if Congress fails to approve an aid package, followed by Chrysler and Ford Motor.

GM and Chrysler have said they could be forced into bankruptcy within weeks if they do not obtain federal funding and Ford has sought a line of credit as insurance against a worsening downturn or a failure of one of its rivals.

With cash dwindling, GM could try to buy time by asking for forbearance from its trade creditors who would be expected to demand expedited payment.

GM, which has already delayed two weeks of incentive payments to dealers into January, could also seek to delay other kinds of payments like salaries.

GM may also try to tap other sources of liquidity, potentially using unencumbered assets overseas to raise new secured lending overseas.

But this would certainly be at punitive rates and new borrowing would complicate the swap of debt for equity fundamental to its restructuring.

A bankruptcy filing would be a last resort for GM, but would be an option, especially if the board of directors concludes that the automaker needs to make a break from Chief Executive Rick Wagoner's policies.

Still, the government likely would be forced to support GM through debtor-in-possession financing.

With more than half of GM's suppliers also tied to Chrysler and Ford, Chrysler could be quickly forced to follow GM into bankruptcy, which could trigger a liquidity crisis at Ford.
Qua tijdslijn als ze gaan vallen (en die kans is nu zeer aannemelijk) is dat ongeveer gelijktijdig op het moment dat Obama op het pluche gaat zitten (20-jan-2009).
pi_63952338
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 02:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zit de senaat al eigenlijk in zijn nieuwe samenstelling? Ik geloof dat er tijdens de presidentverkiezingen ook 50 nieuwe senatoren zijn gekozen.
Nee. Het nieuwe congres wordt op 6 januari ingezworen.

http://en.wikipedia.org/wiki/111th_United_States_Congress

Het waren er geen 50 btw, maar 34.
Elke twee jaar wordt één-derde van de senatoren opnieuw gekozen (voor zes jaar).
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63952351
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 00:26 schreef Llotyhy het volgende:
Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst niet met de democraten maar met de republikeinen eens was, maar het moment is daar...
Dat gevoel heb ik ook een beetje..

Hoewel ik het plan van Obama, om innovatieve eisen te incorporeren in een reddingsplan wel sympathiek en slim.
Neemt niet weg dat innovatie in een echt vrije markt (zonder grote spelers) waarschijnlijk veel sneller zal gaan.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63952531
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 07:17 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook een beetje..

Hoewel ik het plan van Obama, om innovatieve eisen te incorporeren in een reddingsplan wel sympathiek en slim.
Neemt niet weg dat innovatie in een echt vrije markt (zonder grote spelers) waarschijnlijk veel sneller zal gaan.
Dat wordt dan dus de ontmanteling van GM en dus een failliet van Saab
  vrijdag 12 december 2008 @ 07:56:43 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63952544
Zijn de republikeinen in tijden weer eens slim bezig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_63952545
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:40 schreef JaZekerZ het volgende:
Is het dan niet volledig terecht dat deze, jarenlang innovatieschuwende logge bedrijven eens de weg vrij maken en dat er eindelijk eens niet met talloze miljarden gegooid wordt om de boel gekunseld in elkaar te houden.
Tja, innovatie kost geld, maar je ziet wat er op lange termijn gebeurd als je het niet doet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 12 december 2008 @ 08:00:16 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63952578
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 07:57 schreef Pheno het volgende:

[..]

Tja, innovatie kost geld, maar je ziet wat er op lange termijn gebeurd als je het niet doet.
Inderdaad. En dat kost wellicht de auto industrie de kop in de VS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_63952591
Als ik slecht mijn werk doet kost het ook mijn baan. Je kunt blijven steunen, maar soms is het gewoon op de blaren gaan zitten. Het is toch een bodemloze put, zoals al eerder gezegd is: een nieuwe lijn heb je niet 1 2 3 klaar staan om te verkopen.

Het brandstofverhaal is ook niet echt niets wat je niet zag aankomen, maar als men de kop in het zand steekt en onzuinige autos blijft maken dan moet je niet raar staan te kijken dat niemand je auto meer gaat kopen op het moment dat de brandstof duurder wordt.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 12 december 2008 @ 08:07:14 #27
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_63952616
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 07:54 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat wordt dan dus de ontmanteling van GM en dus een failliet van Saab
En Opel. En Chevrolet. Ik snap overigens niet dat GM niet allang Saab weer verkocht heeft. Wel slim om Daewoo over te nemen, hebben ze tenminste een kleine toe-hold op de Amerikaanse markt met goede import-auto's (vergeleken bij hun eigen crap, dan he? )
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_63952731
Dit bericht zal wel weer veel hectiek vandaag gaan opleveren op de beursen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 08:26:13 #29
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_63952790
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 07:56 schreef Megumi het volgende:
Zijn de republikeinen in tijden weer eens slim bezig.
Ik ben idd verbaast over de republikeinen in dit verhaal. Zouden ze eindelijk geleerd hebben van hun stupiditeit van de laatste 8 tot 10 jaar en zich weer op hun oorspronkelijke politieke wortels richten? Zou een verademing zijn om eerlijkt zijn.

Overigens kan het op de (veel) langere termijn wel eens heel gunstig zijn als de "big 3" zouden omvallen. Er zijn in de USA nogal wat bedrijven bezig die auto's ontwikkelen met zeer geavanceerde (milieuvriendelijke) technieken, waaronder praktische technieken gebasseerd op de cradle-to-cradle werkwijzen, technieken gebruikmakend van zonne-energie en energieopslag dmv waterstof.

De val van de "big 3" zou een gat openen waar juist dat soort bedrijven in springen...hoewel het ook net zo goed opgevullt kan worden door foreign automakers natuurlijk.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 12 december 2008 @ 08:40:26 #30
66825 Reya
Fier Wallon
pi_63952927
Toch een kleine overwinning voor de vrije, competitieve markt, zou ik zeggen. Vooral opvallend is de insteek van de Republikeinse senatoren; de beste methode om een dergelijke hervorming af te dwingen is nou juist een bankroet, omdat je dan het mes op de keel van zowel crediteuren als werknemers kunt zetten. De markt biedt dus al een betere oplossing dan de huidige halfbakken subsidieregeling.

Bovendien schiet niemand iets op met deze bailout, omdat het weigert een fundamenteel probleem te bezien; dat er een systematische kloof bestaat tussen het aanbod van de drie betreffende autofabrikanten en de vraag op de markt. Om het huidige productieniveau te handhaven zullen de drie bedrijven jarenlang nog gesubsidieerd moeten worden, tegen vele tientallen miljarden dollars schade voor de Amerikaanse schatkist. Als dat niet gebeurt, zal er alsnog gesneden moeten worden in het werknemersbestand, en dat resulteert in exact eenzelfde maatschappelijke fall-out als een bankroet zou doen. Ik zie niet in wat dan nog de meerwaarde van een bailout is.
  vrijdag 12 december 2008 @ 08:45:11 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63952992
Lijkt mij vreemd dat er van die $700 miljard "voor de banken" zelfs maar 2% van dit bedrag al te veel zou zijn om deze SUVverts te redden/helpen.
Misschien ook nog maar eens dat bankenplan maar eens her-overwegen?

NB.
Voor de complotdenkers: Republikeinen malen niet om een paar honderdduizend werkloze zwarten in Detroit, maar wel om een paar duizend witte bankwerknemers in New York
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_63953040
Ik zal GM niet missen. Het is jammer voor de Amerikaanse werkgelegenheid, dat wel, maar GM heeft structureel al haar eigen problemen genegeerd en reed al jarenlang full speed in een extra zware SUV richting de afgrond. Alleen komen ze nu net uit de mistbank en zien ze de afgrond ook. Eigen schuld, dikke bult. Hoe nasty dit ook gaat zijn voor de wereldeconomie...
For great justice!
pi_63953047
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 08:45 schreef Hyperdude het volgende:

NB.
Voor de complotdenkers: Republikeinen malen niet om een paar honderdduizend werkloze zwarten in Detroit, maar wel om een paar duizend witte bankwerknemers in New York
Dat is uiteraard ook geheel waar. .
For great justice!
pi_63953275
Het verbaast me eerlijk gezegd niet dat de bailout er niet komt... Ja, het kost natuurlijk heeel veel banen, maar betreffende bedrijven hebben nogal wat problemen genegeerd....
pi_63953320
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het verbaast me eerlijk gezegd niet dat de bailout er niet komt... Ja, het kost natuurlijk heeel veel banen, maar betreffende bedrijven hebben nogal wat problemen genegeerd....
Die bailout zal er in de rebound wel komen.

De eerste bailout voor de banken was de eerste keer toch ook door de senaat gestopt.
pi_63953769
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 08:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En Opel. En Chevrolet. Ik snap overigens niet dat GM niet allang Saab weer verkocht heeft. Wel slim om Daewoo over te nemen, hebben ze tenminste een kleine toe-hold op de Amerikaanse markt met goede import-auto's (vergeleken bij hun eigen crap, dan he? )
Nee opel kan winst maken, Saab niet , nooit
Chevrolet US ook niet, Chevrolet Daewoo denk ik wel
pi_63953781
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het verbaast me eerlijk gezegd niet dat de bailout er niet komt... Ja, het kost natuurlijk heeel veel banen, maar betreffende bedrijven hebben nogal wat problemen genegeerd....
Het is wel erg shit voor de pensionados van GM
pi_63953938
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:32 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee opel kan winst maken, Saab niet , nooit
Chevrolet US ook niet, Chevrolet Daewoo denk ik wel
Opel heeft ook staatsteun aangevraagd bij de Duitse regering. Ik zeg richt je op Ford dat is de meest levensvatbare van de 3 en je bouwt een paar SUV productielijnen om tot Fiesta, Focus en Mondeo lijnen.
voor dat geld flink wat toezicht en maar hopen op het beste
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_63954013
En dan kijk ik op Fok naar een topic over het einde van de Amerikaanse auto-industrie en welke reclame krijg ik te zien? Eentje voor de Chevrolet Captiva, een SUV nog wel

Anyway, ik denk dat het voor de Amerikaanse economie nu een klap is, maar op termijn een zegen dat ze afzijn van 'de grote drie'.
pi_63954067
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:40 schreef vipergts het volgende:

[..]

Opel heeft ook staatsteun aangevraagd bij de Duitse regering. Ik zeg richt je op Ford dat is de meest levensvatbare van de 3 en je bouwt een paar SUV productielijnen om tot Fiesta, Focus en Mondeo lijnen.
voor dat geld flink wat toezicht en maar hopen op het beste
Ford heeft van de Big Three idd de beste kaarten, door de europese modellen die ze hebben. Als ze die naar de US of A kunnen brengen is er nog hoop voor dat bedrijf.
For great justice!
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:59:17 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63954365
Van de ene kant is het natuurlijk belachelijk dat succesvolle Amerikaanse bedrijven als Google en Microsoft in hun groei geremd worden met hogere belastingen die gebruikt worden om inferieure Amerikaanse bedrijven van de ondergang te redden.
De Amerikanen moeten eens onder ogen zien dat ze dus klaarblijkelijk niet goed zijn in het bouwen van auto's (inferieure en onbetrouwbare veel te zware sufbakken), maar wel heel goed zijn in software en zoekmachines.
Overigens is die 15 miljard steun voor de autoindustrie een absoluut schijntje vergeleken met het geld wat in de bodemloze put Irak gekieperd is, en daar heeft helemaal niemand iets aan gehad behalve de aandeelhouders van Raytheon en Blackwater.
The End Times are wild
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:03:42 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63954436
Aan de oorlog in Irak is nu 580 miljard euro besteed. In dat opzicht lijkt het me toch zuur als werknemer bij Ford wanneer jouw regering dat geld dus wél aan Irak wil besteden maar niet 3% van dat bedrag aan jouw baan. Hoe oneconomisch dat ook is. Dat was die oorlog in Irak namelijk ook niet.
The End Times are wild
pi_63954597
Ach, de eerste gewone bailout kwam er ook niet door . Wanneer is de stemming van de "revised version"?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63954986
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:03 schreef LXIV het volgende:
Aan de oorlog in Irak is nu 580 miljard euro besteed. In dat opzicht lijkt het me toch zuur als werknemer bij Ford wanneer jouw regering dat geld dus wél aan Irak wil besteden maar niet 3% van dat bedrag aan jouw baan. Hoe oneconomisch dat ook is. Dat was die oorlog in Irak namelijk ook niet.
Beetje rare vergelijking.

Oorlog voeren is een overheidstaak. Het runnen van een automakersbedrijf is comercieel.

Slecht management kost deze bedrijven de kop. Als deze bedrijven omvallen zullen er wellicht 10 andere bedrijven opstaan die gezamenlijk net zoveel werknemers zullen hebben, maar dan werken aan efficiente producten.
pi_63955067
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:59 schreef LXIV het volgende:

Overigens is die 15 miljard steun voor de autoindustrie een absoluut schijntje vergeleken met het geld wat in de bodemloze put Irak gekieperd is, en daar heeft helemaal niemand iets aan gehad behalve de aandeelhouders van Raytheon en Blackwater.
En de overige wapenproducenten dan die hebben toch ook meer dan genoeg geld aan irak verdient. niet te vergeten ook nog de 2 vliegtuig giganten die natuurlijk ook niet kunnen voortbestaan zonder de heel lucratieve oorlogsvliegtuigen.

Hoe heet de investeringsmaatschappij waar rumsfeld iet mee had ook alweer, halliburton was dat toch hadden die ook niet een flinke omzetstijging door de irak oorlog. Of te wel er zijn meer dan genoeg warmongers rijk geworden van de irak oorlog.
pi_63955166
General Motors -48% in Duitsland . Ford -29%.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63957730
Ik denk dat de 'opvolgers' van deze mastodonten in de VS wél in staat zullen blijken om fatsoenlijke auto's tegen een normale prijs te fabriceren, met een redelijke winstmarge.
pi_63957996
Mooi zo. Geen cent geven aan die bedrijven.
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:34:47 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63958201
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:46 schreef Q. het volgende:

[..]

Ford heeft van de Big Three idd de beste kaarten, door de europese modellen die ze hebben. Als ze die naar de US of A kunnen brengen is er nog hoop voor dat bedrijf.
Ford is ook de enige die nog niet heeft gedreigd vóór het eind van het jaar om te vallen zonder staatssteun. Overigens leiden de bedrijven ook erg onder hun torenhoge loon- en pensioenkosten, als na een eventueel faillissement hier en daar delen worden overgekocht kunnen ze voor ongeveer de helft van het geld produceren.

Aan de andere kant zijn er wel een hoop mensen hun pensioen kwijt, maar die 'gouden jaren' vergoedingen waren sowieso belachelijk hoog. Het is niet ongewoon voor een (ex-)fabrieksarbeider om twee huizen, drie auto's en een boot te hebben.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')