Die gezelligheid is nu buiten en in het rookhokquote:Op zondag 14 december 2008 09:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
gezelligheid maak je nog altijd zelf...

Neem die verantwoordelijkheid dan, in plaats van op andermans gezelligheid te parasiteren en die proberen aan te passen aan je eigen wensen.quote:Op zondag 14 december 2008 09:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
gezelligheid maak je nog altijd zelf...
Nee, maar als een gezellig persoon gezelligheid wil combineren met een sigaret, dan gaat wetgeving er niet voor zorgen dat diegene ineens zijn gezelligheid rookvrij wil hebben zodat allerlei ongezellige figuren de gezelligheid kunnen gaan herverdelen ten bate van zichzelf.quote:Bij mijn weten heeft een sigaret nog nooit iemands karakter zo veranderd dat iemand er spontaan een gezellig persoon van werd.

Dat moet je aan de horecaondernemers vragen, niet aan mij en ook niet aan de ruime meerderheid van de Nederlanders die voor rookvrije horeca is.quote:Op zondag 14 december 2008 09:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon wat er mis is met vrije keuze. Wederom de vraag... als er zoveel behoefte was aan rookvrije horeca... waarom was het er dan niet voor het rookverbod?

Er is genoeg geëxperimenteerd met rookvrije horeca, maar behalve een paar restaurants ging alles failliet. Omdat KLANTEN er niet naartoe gaan. Het is de schuld van de niet rokende consument. Ze wilden er niet naartoe.quote:Op zondag 14 december 2008 12:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat moet je aan de horecaondernemers vragen, niet aan mij en ook niet aan de ruime meerderheid van de Nederlanders die voor rookvrije horeca is.
Waarom ondernemers blind zijn geweest...

De algemene opvatting is anders. En ik heb dat nog niet weerlegd zien worden.quote:Op zondag 14 december 2008 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De schadelijkheid van meeroken is niet bewezen.

De algemene opvatting was ook dat er massavernietigingswapens waren in Irak.quote:Op zondag 14 december 2008 13:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De algemene opvatting is anders. En ik heb dat nog niet weerlegd zien worden.

En je hoeft de algemene opvatting niet te staven met bewijs, hoe zit dat ook alweer?quote:Op zondag 14 december 2008 13:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]

Onzin, die opvatting was helemaal niet algemeen.quote:Op zondag 14 december 2008 13:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De algemene opvatting was ook dat er massavernietigingswapens waren in Irak.

en waarom is de opvatting bij het wel/niet-roken dan wel algemeenquote:Op zondag 14 december 2008 13:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Onzin, die opvatting was helemaal niet algemeen.

Er is wel oorlog om gevoerd. Iedereen in Amerika was voor, dank zij een beetje propaganda. Net als met het rookverbod.quote:Op zondag 14 december 2008 13:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Onzin, die opvatting was helemaal niet algemeen.

Dat zijn mooie cijfers, de maatregelen beginnen te werken.quote:Meer mensen gestopt met roken
Meer rokers hebben dit jaar de sigaretten afgezworen dan vorige jaar. Dat blijkt uit cijfers die antirokersclub Stivoro zojuist bekend heeft gemaakt. Sinds 1 mei zijn ongeveer 1,1 miljoen rokers gestopt met roken. Stivoro schat dat hier in de maand december nog 350.000 mensen bijkomen.
Campagne
Normaal stopt jaarlijks een miljoen mensen met roken. De antirokersorganisatie denkt dat het toegenomen aantal stoppogingen vooral te danken is aan de invoering van het rookverbod in de horeca. Ook telt mee dat Stivoro 1 mei een nieuwe campagne is begonnen. Daarom berekent de organisatie ook het aantal stoppers vanaf die datum.
Volhouden
Niet alleen deden meer mensen een poging te stoppen met roken. Maar ook houden de stoppers het langer door dan gewoonlijk het geval is. Vaak houdt na een half jaar nog maar tussen de 7 en 14 procent vast aan het goede voornemen. Van de stoppers die in mei en juni het roken opgaven, houdt in december het nog 27 procent vol. bron

Ze zijn pro-rokenquote:Op zondag 14 december 2008 14:21 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat zijn mooie cijfers, de maatregelen beginnen te werken.
Jammer alleen dat Stivoro als een antirokersgroep wordt neergezet in het artikel, dat zijn ze helemaal niet.

De algemene opvatting dat de schadelijkheid van meeroken bewezen is, steunt op het feit dat het de algemene opvatting is, niet op het bewijs. Dat ontbreekt namelijk. Doet er ook niet toe, het gaat erom wat de algemene opvatting is, dan hoeven we het er niet meer over te hebben. Hoe het echt zit is veel minder interessant dan of je boodschap erin kunt rammen. Dat is gelukt, ondanks dat de wetenschap die boodschap niet kan dragen.quote:Op zondag 14 december 2008 13:07 schreef Schanulleke het volgende:
Het is een leugenaarsbende, die enige tijd geleden nog is ontmaskerd als een organisatie die gewoon maar wat stoppers meldt zonder feitelijke basis. En de doelstelling is het tegengaan van roken.quote:Op zondag 14 december 2008 14:21 schreef Schanulleke het volgende:
Dat zijn mooie cijfers, de maatregelen beginnen te werken.
Jammer alleen dat Stivoro als een antirokersgroep wordt neergezet in het artikel, dat zijn ze helemaal niet.

Idd, dat mag dan weer welquote:Op zondag 14 december 2008 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar de Göbbeliaanse anti-rookpropaganda houden we erin.

Gewoon, naar de Joden...quote:Op zondag 14 december 2008 16:34 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe discussies voor 40-45 gingen; refereerde men toen naar de tijd van napoleon oid?

Ik heb afgelopen week nog sigaretten uitgedeeld bij lagere scholen, dus er zijn vast ook een aantal niet-rokers afgehaakt.quote:Op zondag 14 december 2008 16:53 schreef MikeyMo het volgende:
vandaag weer een berichtje van stivoro. Van de 1,1 miljoen stoppers rookt 75% weer. Dat zou dus betekenen dat er sinds 1 juli weer 225.000 niet rokers bij gekomen zijn.

Heb je d'r wel bijgezegd dat roken goed is voor de gezondheid?quote:Op zondag 14 december 2008 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week nog sigaretten uitgedeeld bij lagere scholen, dus er zijn vast ook een aantal niet-rokers afgehaakt.

De anti-rokers hebben alleen leugens, propaganda en emotionele chantage. Stelletje N***quote:Op zondag 14 december 2008 16:34 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, als je enige kracht van het discussieren ligt in het aanroepen van vergelijkingen met de 2e wereldoorlog ligt dan zegt dat in principe genoeg over je betoog...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |