abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2008 @ 03:21:15 #1
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_63896318
Vanaf augustus 2009 zal CLaS de taken van het 31e Korps Mariniers infcie op Curaçao overnemen.
Hoe kijken jullie, en dan voornamelijk de jongens (en meiden ) van de LM hier tegenaan??
En zouden jullie er voor kiezen, of juist niet??

Ikzelf vind het jammer, en ben van mening dat jullie helemaal niks daar te zoeken hebben, maar ach, dat ben ik...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_63897739
Voor de landmacht is het niet slecht. Doen die ook eens wat ervaring op daar. De laatste 40 jaar ofzo is het het Kmarns geweest dat daar zat, en die lui doen het prima, geen reden om ze daar weg te halen. aan de andere kant hebben ze dan misschien meer tijd voor deployments, Tsjaad verlengen ofzo .
  woensdag 10 december 2008 @ 17:13:52 #3
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63909764
Lekker vakantie houden daar zin an..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_63944037
of drugs smokkelen
пусть всегда будет солнце
  donderdag 11 december 2008 @ 22:21:44 #5
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63946073
quote:
Op woensdag 10 december 2008 03:21 schreef Rave_NL het volgende:
Vanaf augustus 2009 zal CLaS de taken van het 31e Korps Mariniers infcie op Curaçao overnemen.
Hoe kijken jullie, en dan voornamelijk de jongens (en meiden ) van de LM hier tegenaan??

Ikzelf vind het jammer, en ben van mening dat jullie helemaal niks daar te zoeken hebben, maar ach, dat ben ik...
Oh, dus alleen mariniers kunnen duiken
pi_63946684
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:13 schreef hollandFTW het volgende:
Voor de landmacht is het niet slecht. Doen die ook eens wat ervaring op daar. De laatste 40 jaar ofzo is het het Kmarns geweest dat daar zat, en die lui doen het prima, geen reden om ze daar weg te halen. aan de andere kant hebben ze dan misschien meer tijd voor deployments, Tsjaad verlengen ofzo .
Tot wanneer is Tsjaad eigenlijk? Heb er familie zitten, komt in januari ofzo terug geloof ik.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  vrijdag 12 december 2008 @ 01:57:55 #7
168777 Rave_NL
pi_63951304
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:21 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Oh, dus alleen mariniers kunnen duiken
Het gaat van grote zaken als de samenwerking met de marine tot kleine dingetjes als rangsynchronisatie..
En is het nu al duidelijk welke onderdelen er eigenlijk komen? Laatste wat ik hoorde was Painf met wat Lmb.
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:02:52 #8
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63955763
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:57 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Het gaat van grote zaken als de samenwerking met de marine tot kleine dingetjes als rangsynchronisatie..
En is het nu al duidelijk welke onderdelen er eigenlijk komen? Laatste wat ik hoorde was Painf met wat Lmb.
tuurlijk
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:12:22 #9
168777 Rave_NL
pi_63956006
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:41:52 #10
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63967546
painf wel .. geloof dat zelfs al bekend is dat Prinses Irene brig. erheen gaat.
pi_63967731
Grote kans dat ik er naartoe ga.
Ik heb nog 2 weken amo te gaan en dan TFO, maar hierna ga ik naar Ermelo waar het 45e ingeroosterd staat voor Curacao. Alpha compagnie gaat augustus en Bravo december.

Toen ik laatst hoorde dat Afghanistan er niet meer in zat vond ik het toch wel jammer, maar ben blij dat dit als een soort vervanging geldt. Toch de ervaring waarvoor ik het doe.
pi_63968058
Ik heb ook al gehoord dat Curacao ook niet meer doorgaat voor de Painf. En Luchtmobiel zit in Afghanistan en zit daar tot eind 2010 volgens mij, dus ben benieuwd wie ze er naartoe sturen.
  Moderator zondag 14 december 2008 @ 16:41:44 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64008985
gezien de 'dreiging' lijkt het me slimmer om PALua of zelfs de groep geleide wapens er naar toe te sturen met wat raketsystemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_64012918
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:41 schreef sp3c het volgende:
gezien de 'dreiging' lijkt het me slimmer om PALua of zelfs de groep geleide wapens er naar toe te sturen met wat raketsystemen
die lui doen al niks, wil je ze ook nog op vakantie sturen ?
Bah !
  zondag 14 december 2008 @ 21:07:17 #15
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_64014713
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:00 schreef viezerdt het volgende:

[..]

lol
  Moderator zondag 14 december 2008 @ 21:11:48 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64014873
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:00 schreef viezerdt het volgende:

[..]

lopen ze tenminste niet in de weg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_64018561
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:01 schreef JLMR het volgende:
Ik heb ook al gehoord dat Curacao ook niet meer doorgaat voor de Painf. En Luchtmobiel zit in Afghanistan en zit daar tot eind 2010 volgens mij, dus ben benieuwd wie ze er naartoe sturen.
wanneer heb je dat gehoord en is dat echt zeker? zou het wel jammer vinden.
pi_64037206
Nee weet ik niet 100% zeker, alleen had het gehoord van iemand die bij painf zit, maar weet niet of dit voor elk painf onderdeel geldt.
  maandag 15 december 2008 @ 21:23:53 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_64041426
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:41 schreef sp3c het volgende:
LCF met Tomahawks
  zaterdag 4 april 2009 @ 02:00:28 #20
168777 Rave_NL
pi_67696743
Kick
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:33:17 #21
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_67706115
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 02:00 schreef Rave_NL het volgende:
Kick
Ahhh dze post bedolde je dus

Ikzelf heb er weinig problemen mee dat er eens een KL onderdeel neergezet word. De Mariniers verlaten de Cariben immers niet, er blijft nog een Cie over op Aruba.
Wel zal er een stukje cultuur verloren gaan. Ik hoop dat met de komst van de KL men aldaar weinig problemen mee heeft.

Verder zou dit deel kunnen uitmaken van een groter plan. Om nl. in de toekomst een Mariniers Bat ergens heen te sturen. Maar dat is koffie dik kijken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:56:42 #22
168777 Rave_NL
pi_67706660
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ahhh dze post bedolde je dus

Ikzelf heb er weinig problemen mee dat er eens een KL onderdeel neergezet word. De Mariniers verlaten de Cariben immers niet, er blijft nog een Cie over op Aruba.
Wel zal er een stukje cultuur verloren gaan. Ik hoop dat met de komst van de KL men aldaar weinig problemen mee heeft.

Verder zou dit deel kunnen uitmaken van een groter plan. Om nl. in de toekomst een Mariniers Bat ergens heen te sturen. Maar dat is koffie dik kijken.

Het is deel van een rits bezuinigingsmaatregelen, maar het valt prima in het rijtje van verpaarsing van de nederlandse krijgsmacht, zo krijg je nu dus een marinekazerne, waar het hoofdkwartier zit van de Commando Zeestrijdkrachten van de Carribian, met een landmachtcompagnie als bezetting.

Ik vind het nog steeds jammer, de west was een prima uitvalsbasis voor ons voor amphibische operaties en internationale oefeningen met andere amphibische krijgsmachtonderdelen van oa. de Fransen en de Yanken, en die mogelijkheden worden nu opgeschort tot alleen nog maar Aruba, terwijl alle beschikbare middelen wel gewoon voorhanden zijn. Of ze zouden PAINF tot amphibische infanterie op willen leiden als extra kunstje...

Al met al zonde van een mooie traditie, en ik hou mn hart vast voor het eiland als het laatste weekend van de mariniers daar is aangebroken
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:03:03 #23
110987 ErwinRommel
pi_67708129
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:56 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Het is deel van een rits bezuinigingsmaatregelen, maar het valt prima in het rijtje van verpaarsing van de nederlandse krijgsmacht, zo krijg je nu dus een marinekazerne, waar het hoofdkwartier zit van de Commando Zeestrijdkrachten van de Carribian, met een landmachtcompagnie als bezetting.

Ik vind het nog steeds jammer, de west was een prima uitvalsbasis voor ons voor amphibische operaties en internationale oefeningen met andere amphibische krijgsmachtonderdelen van oa. de Fransen en de Yanken, en die mogelijkheden worden nu opgeschort tot alleen nog maar Aruba, terwijl alle beschikbare middelen wel gewoon voorhanden zijn. Of ze zouden PAINF tot amphibische infanterie op willen leiden als extra kunstje...

Al met al zonde van een mooie traditie, en ik hou mn hart vast voor het eiland als het laatste weekend van de mariniers daar is aangebroken
Indien dit is in het kader van bezuinigingen is dat een zeer slechte zaak ja
De West hoort bij de Marine/Kmarns, mee eens. Dat is altijd al zo geweest.
Maar wat ik dan niet snap is dat er juist sprake zou zijn van een vergroting van het Kmarns budget.......of heb ik het mis?
Meende dat men zelfs een 4de bataljon erbij wilde hebben. Schiet me af als ik het mis heb.

Maar je hebt gelijk ja. Het Kmarns is een amphibische eenheid, de KL heeft die skills weer niet. Dus moet men opnieuw het wiel uitvinden vrees ik.

Het CLAS, welke nu dus snel dus gaat over de beveiliging van Curacão, zal dit dus gaan doen. Op zich raar ja. Maar ik dacht aan een hoger plan welke de defensie-top in gedachte had, vandaar mijn eerdere commentaar.
Maar als het dus gaat over bezuinigingen, dan snap ik het nog niet
Wat is het verschil dan? CLAS eenheid of gewoon de Kmarns daar houden. Dat laatste lijkt me goedkoper ivm verplaatsing materieel. Dit gaat dus gewoon geld kosten vrees ik, geld wat voor betere zaken besteed zou kunnen worden.

Off-topic, ik hoop dat het Kmarns eens echt ingezet gaat worden in oa Afghanistan, op bataljons sterkte.
Het CLAS heeft daar nu al reeds 5 jaar aan meegedaan en het Kmarns niet. Zou mooi zijn om die ervaringen ook bataljons gewijs over te brengen aan het Kmarns door daar daadwerkelijk heen te gaan.

Verder doet het me wel deugd dat Luchtmobiel een beetje uit haar schulp komt en nu langzaam word erkent als een goede eenheid. Men voert nu ook samen met de Belgische Para-Commando's gezamelijk oefeningen uit. En Die Para_commando's, dat zijn niet de minsten, dat is elite!
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:05:51 #24
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_67708189
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:56 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Je baalt gewoon dat de kans dat jij laf op het strand kan liggen en een beetje duiken nu stukken kleiner is. Nat verhaal over cultuur, cultuur is dat we het eiland leegroven voor alles wat het heeft en naar Nederland brengen, is nu ook nogal de via versa.
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:21:08 #25
110987 ErwinRommel
pi_67708573
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:05 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Je baalt gewoon dat de kans dat jij laf op het strand kan liggen en een beetje duiken nu stukken kleiner is. Nat verhaal over cultuur, cultuur is dat we het eiland leegroven voor alles wat het heeft en naar Nederland brengen, is nu ook nogal de via versa.
lol
Zal vast deels zo zijn ja, maar ik meen te weten dat men daar ook soms echt oefend

Kijk daar waar de "pleun" in een putje ligt, daar liggen de Mariniers op het strand. Dat is dus zo stereo-type lol.
Net zoals zeggen dat Libanon-veteranen enkel gratis 6 maanden vakantie vierden aldaar terwijl dat dus niet zo was.

Kijk, Marniniers zijn rare gasten, net zoals zij ons, zgn pleunen, rare gasten vinden. Maar het een kan toch niet zonder het ander. We zijn immers allemaal militair
pi_67710625
Ik vind dat er ook een verbindingspeleton van de KL naar curacao moeten, en dan wel van de Acie van 101cisbat

Notice to move van 24 uur?
pi_67711899
45e Painf B Cie gaat eerst, daarna A cie en waarschijnlijk daarna de C cie.

Mocht ik nou precies in de Bravo zitten
  zondag 5 april 2009 @ 06:31:16 #28
168777 Rave_NL
pi_67720408
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:05 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Deze jongen draait anders al de afgelopen 6 maanden zijn laffe term op dat andere laffe eiland en heeft dus al meer dan genoeg op het strand gelegen en is inmiddels al een tijdje ervaren duiker, en ik ben nu laatst teruggekomen van mijn tweede meerweekse oefening op Curaçao, en kan niet anders concluderen dat ik Curaçao een knakeneiland vind. Maar dat doet niets af van het feit dat sommige dingen gewoon zo horen.

What's next: Marinierskazerne Oirschot? Landmachtkazerne Volkel?
  zondag 5 april 2009 @ 06:46:49 #29
168777 Rave_NL
pi_67720434
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Indien dit is in het kader van bezuinigingen is dat een zeer slechte zaak ja
De West hoort bij de Marine/Kmarns, mee eens. Dat is altijd al zo geweest.
Maar wat ik dan niet snap is dat er juist sprake zou zijn van een vergroting van het Kmarns budget.......of heb ik het mis?
Meende dat men zelfs een 4de bataljon erbij wilde hebben. Schiet me af als ik het mis heb.

Maar je hebt gelijk ja. Het Kmarns is een amphibische eenheid, de KL heeft die skills weer niet. Dus moet men opnieuw het wiel uitvinden vrees ik.

Het CLAS, welke nu dus snel dus gaat over de beveiliging van Curacão, zal dit dus gaan doen. Op zich raar ja. Maar ik dacht aan een hoger plan welke de defensie-top in gedachte had, vandaar mijn eerdere commentaar.
Maar als het dus gaat over bezuinigingen, dan snap ik het nog niet
Wat is het verschil dan? CLAS eenheid of gewoon de Kmarns daar houden. Dat laatste lijkt me goedkoper ivm verplaatsing materieel. Dit gaat dus gewoon geld kosten vrees ik, geld wat voor betere zaken besteed zou kunnen worden.

Off-topic, ik hoop dat het Kmarns eens echt ingezet gaat worden in oa Afghanistan, op bataljons sterkte.
Het CLAS heeft daar nu al reeds 5 jaar aan meegedaan en het Kmarns niet. Zou mooi zijn om die ervaringen ook bataljons gewijs over te brengen aan het Kmarns door daar daadwerkelijk heen te gaan.

Verder doet het me wel deugd dat Luchtmobiel een beetje uit haar schulp komt en nu langzaam word erkent als een goede eenheid. Men voert nu ook samen met de Belgische Para-Commando's gezamelijk oefeningen uit. En Die Para_commando's, dat zijn niet de minsten, dat is elite!

Het lijkt mij idd goedkoper om gewoon een Marns-eenheid daar te houden maar door alle personeelstekorten en de komende uitzendingen en uiteindelijk de bezuinigingen is het niet anders, en dan komt er dus een einde aan een mooie traditie...
En de Marns gaan naar Afghanistan vanaf komende zomer, maar (helaas) niet op bataljonsterkte maar op compagniesterkte, en ik doe nog steeds mijn uiterste best om in de laatste shift te komen...
Misschien maar beter ook want door de personeelsproblemen is het moeilijk om de twee bataljons operationeel te houden, laat staan uit te breiden met een 4e. En door dat personeelsprobleem is weer het praatje kwaliteit/kwantiteit aan de gang waardoor ik bij voorbaat al mijn twijfels heb, maar dat terzijde...

En nogmaals, niet elke verandering is vooruitgang...
  maandag 6 april 2009 @ 14:03:39 #30
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_67758678
quote:
Op zondag 5 april 2009 06:31 schreef Rave_NL het volgende:

[..]
Landmachtkazerne Volkel?
Wil je met je vieze vingers van de First Fighter Wing afblijven?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 6 april 2009 @ 14:04:58 #31
168777 Rave_NL
pi_67758718
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:03 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wil je met je vieze vingers van de First Fighter Wing afblijven?
Zij komen toch ook met hun tengels aan Curaçao
pi_68119422
iets meer info:
Marine blijft ook gewoon daar maar de landmacht gaat o.a. met hun samenwerken. Hier staan dan ook oefeningen op Bonaire en Aruba gepland.
pi_68124222
En ze gaan in shifts van 4 maanden (i.p.v. Kmarns die er tot 3 jaar zaten) Scheelt Defensie een hoop geld i.i.g.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_68124336
quote:
Op zondag 5 april 2009 06:46 schreef Rave_NL het volgende:

En de Marns gaan naar Afghanistan vanaf komende zomer, maar (helaas) niet op bataljonsterkte maar op compagniesterkte, en ik doe nog steeds mijn uiterste best om in de laatste shift te komen...
Ze zijn in elk geval al flink aan het opwerken momenteel. Veel dagen/weken weg. (zwager gaat erheen van de zomer)
  vrijdag 17 april 2009 @ 21:56:13 #35
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_68124564
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:48 schreef Five_Horizons het volgende:
En ze gaan in shifts van 4 maanden (i.p.v. Kmarns die er tot 3 jaar zaten) Scheelt Defensie een hoop geld i.i.g.
het is Kmar of Marns
maar geen Kmarns.
  zaterdag 18 april 2009 @ 00:07:41 #36
168777 Rave_NL
pi_68129442
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 19:54 schreef cw2cu het volgende:
iets meer info:
Marine blijft ook gewoon daar maar de landmacht gaat o.a. met hun samenwerken. Hier staan dan ook oefeningen op Bonaire en Aruba gepland.
Sowieso blijft de commandopost van de Caribische zeestrijdkrachten op Curacao, plus de bootgroep dus kan de landmacht ook een beetje ruiken aan amphibische drills
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Je hebt gelijk wat betreft de 3 jaar (voor ooff en off, en 9 maanden plus eventuele verlengingen voor manschappen) maar wat het geld betreft sla je de plank mis.... Want of je iemand nu 9 maanden betaald of 2 lui 4,5 maand....

Maar aan de andere kant, een marinier 1e klas krijgt hetzelfde betaald als een Kpl bij de KL.... En ik schat dat er meer Sld1 naar toe gaan dan Kpl's
pi_68130865
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:56 schreef Pumatje het volgende:

[..]

het is Kmar of Marns
maar geen Kmarns.

Ga jij even ergens anders de tikfoutnazi lopen uithangen het is overigens niet de eerste keer dat die fout in dit topic staat
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:07 schreef Rave_NL het volgende:

Je hebt gelijk wat betreft de 3 jaar (voor ooff en off, en 9 maanden plus eventuele verlengingen voor manschappen) maar wat het geld betreft sla je de plank mis.... Want of je iemand nu 9 maanden betaald of 2 lui 4,5 maand....

Maar aan de andere kant, een marinier 1e klas krijgt hetzelfde betaald als een Kpl bij de KL.... En ik schat dat er meer Sld1 naar toe gaan dan Kpl's
Wat denk je dat het kost om een compleet gezin daar 3 jaar te laten verblijven? Een complete container daarheen te laten verschepen? Dat is serieus veel geld
  zaterdag 18 april 2009 @ 01:50:42 #38
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_68131365
quote:
Op woensdag 10 december 2008 03:21 schreef Rave_NL het volgende:

LM?

LM?

je bedoelt KL jij haring

groetjes van pleun
pi_68131900
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 01:50 schreef Pumatje het volgende:

[..]

LM?

LM?

je bedoelt KL jij haring

groetjes van pleun
bedoelde hij geen luchtmobiel? Painf gaat alleen.
Ik had alleen wel gehoopt meer te verdienen daar
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:55:03 #40
110987 ErwinRommel
pi_68142924
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:32 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Ik denk dat het een gehele landmoacht rotatie gaat worden, om beerten een CIE uitlenen aan Curacão dus. LMB zal op haar beurt ook wel een eenheid die kant op moeten sturen. Al zal dat nog wel even wat langer duren.

Goed idd ivm uitwisseling van amphibisch werk.
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:12:18 #41
168777 Rave_NL
pi_68150487
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 01:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ga jij even ergens anders de tikfoutnazi lopen uithangen het is overigens niet de eerste keer dat die fout in dit topic staat
[..]

Wat denk je dat het kost om een compleet gezin daar 3 jaar te laten verblijven? Een complete container daarheen te laten verschepen? Dat is serieus veel geld
Nou ik kan je voor bijna 100% verzekeren dat off daar ook voor 3 jaar verblijven, dus maakt geen verschil...
En wat containerkosten betreft, dat betekend alleen maar dat er per 9 maanden 2x een container met repatkisten moet komen ipv 1 keer dus kostenbesparing gelul...
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:16:02 #42
168777 Rave_NL
pi_68150609
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 01:50 schreef Pumatje het volgende:

[..]

LM?

LM?

je bedoelt KL jij haring

groetjes van pleun
kutpleun
pi_68151819
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:12 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nou ik kan je voor bijna 100% verzekeren dat off daar ook voor 3 jaar verblijven, dus maakt geen verschil...
Tja, dan niet. die blijven daar namelijk niét drie jaar....
pi_68155337
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:32 schreef cw2cu het volgende:

[..]

Wij zitten ook gewoon in die roulatie, maar toch bedankt . Lijkt me erg leuk maar heel stiekem vind ik dat t toch een plek van de mariniers is waar wij niks te zoeken hebben. Afgezien van er misschien eens een oefening te draaien
Bah !
pi_73040228
Het heeft niets met bezuinigen te doen de landmacht is nu eenmaal aan het bloemkolen, alle er toe doende onderdelen van defensie worden gevreten, zie de groep geleide wapens, 50 jaar Luchtmacht historie weg.
pi_73044605
Niet klagen, jullie worden bij ons goed opgevangen hoor
  woensdag 23 september 2009 @ 20:43:31 #48
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73049602
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:49 schreef Jaap61 het volgende:
Het heeft niets met bezuinigen te doen de landmacht is nu eenmaal aan het bloemkolen, alle er toe doende onderdelen van defensie worden gevreten, zie de groep geleide wapens, 50 jaar Luchtmacht historie weg.
Ga je me nu vertellen dat GGW-DP wordt opgeheven?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73050160
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:43 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ga je me nu vertellen dat GGW-DP wordt opgeheven?
Nope, wordt niet opgeheven. Het gaat alleen onder de landmacht vallen, de totale grondgebonden luchtverdediging wordt een speeltje van de landmacht. Voor de meeste werknemers gaat er weinig veranderen, iedereen houdt zijn eigen baretje. De leiding over de gehele grondgebonden luchtverdediging zal per toerbeurt worden gedraaid. (3 jaar luchtmachtbaas, 3 jaar landmachtbaas enz)

De staven zullen de grootste veranderingen gaan meemaken.
pi_73050659
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:49 schreef Jaap61 het volgende:
Wees niet bang, de Lua bestaat 92 jaar en de GGW is ontstaan uit de Lua toen de zware luchtdoelartillerie de kanonnen voor de lange afstand uitfaseerde en er raketsystemen voor terugkwamen. De luftwaffe had al ervaring met raketten (oa onder de vliegtuigen) en heeft dus met die ervaring in de zak maximaal kunnen lobbyen en de hele "lange afstands" luchtverdediging afgepakt van de landmacht.

Kortom, eindelijk krijgt de landmacht weer terug waar ze al 50 jaar lang recht op had!

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 23-09-2009 21:21:44 ]
  woensdag 23 september 2009 @ 21:16:59 #51
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_73050901
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:13 schreef Pumatje het volgende:
Lekker vakantie houden daar zin an..
Maar oooo-wee als ze het gore lef hebben om op Defensie te bezuinigen
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_73058284
beetje offtopic niet?

We zitten alweer op de helft!
  donderdag 24 september 2009 @ 09:10:01 #53
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73060958
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wees niet bang, de Lua bestaat 92 jaar en de GGW is ontstaan uit de Lua toen de zware luchtdoelartillerie de kanonnen voor de lange afstand uitfaseerde en er raketsystemen voor terugkwamen. De luftwaffe had al ervaring met raketten (oa onder de vliegtuigen) en heeft dus met die ervaring in de zak maximaal kunnen lobbyen en de hele "lange afstands" luchtverdediging afgepakt van de landmacht.
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom die dingen bij de KLu waren ingedeeld. Daarom dus.
quote:
Kortom, eindelijk krijgt de landmacht weer terug waar ze al 50 jaar lang recht op had!
Je mag ze houden. Het waren sowieso altijd al vermomde landmachters, een vreemde eend in de bijt. Nou ja: de luchtverdediging op de vliegvelden, die kon je nog wel als luchtmachter zien, maar de GGWs...

Ik heb me altijd een beetje zitten ergeren aan de manier waarop 'De Peel' deed (en nog steeds doet) alsof zij luchtverdediging heeft uitgevonden. De echte expertise daarover zit bij de gevechtsleiding. De GBAD is maar een klein onderdeel van Air Defense.
- Privacy Matters
  donderdag 24 september 2009 @ 21:59:25 #54
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73084823
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:16 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Maar oooo-wee als ze het gore lef hebben om op Defensie te bezuinigen

Of de KL er nu zit of Marns...

what's the difference
pi_73097376
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:59 schreef Pumatje het volgende:

[..]

what's the difference
Gaat om het vakantie vieren.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:59:53 #56
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73097599
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:50 schreef Northside het volgende:

[..]

Gaat om het vakantie vieren harde werken.
Was een tikfout van je, natuurlijk.
- Privacy Matters
  zaterdag 26 september 2009 @ 12:20:24 #57
168777 Rave_NL
pi_73121911
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:59 schreef Pumatje het volgende:

[..]

what's the difference
...
pi_73127164
Ik denk dat die plek veel beter is voor de Marns. Waarom? Behalve het aspect jungletraining kun je daar denk ik ook heel goed amfibisch trainen. Dat is iets van de Marns, daar doen wij geen zaken mee. De Marns zijn daar gewoon velen malen beter in.
pi_73129130
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:21 schreef Remco026 het volgende:
Ik denk dat die plek veel beter is voor de Marns. Waarom? Behalve het aspect jungletraining kun je daar denk ik ook heel goed amfibisch trainen. Dat is iets van de Marns, daar doen wij geen zaken mee. De Marns zijn daar gewoon velen malen beter in.
dat is toch naar suriname verhuisd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')