quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:10 schreef AchJa het volgende:[..]
Wees niet bang, de Lua bestaat 92 jaar en de GGW is ontstaan uit de Lua toen de zware luchtdoelartillerie de kanonnen voor de lange afstand uitfaseerde en er raketsystemen voor terugkwamen. De luftwaffe had al ervaring met raketten (oa onder de vliegtuigen) en heeft dus met die ervaring in de zak maximaal kunnen lobbyen en de hele "lange afstands" luchtverdediging afgepakt van de landmacht.
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom die dingen bij de KLu waren ingedeeld. Daarom dus.

quote:
Kortom, eindelijk krijgt de landmacht weer terug waar ze al 50 jaar lang recht op had!
Je mag ze houden. Het waren sowieso altijd al vermomde landmachters, een vreemde eend in de bijt. Nou ja: de luchtverdediging op de vliegvelden, die kon je nog wel als luchtmachter zien, maar de GGWs...
Ik heb me altijd een beetje zitten ergeren aan de manier waarop 'De Peel' deed (en nog steeds doet) alsof zij luchtverdediging heeft uitgevonden. De
echte expertise daarover zit bij de gevechtsleiding. De GBAD is maar een klein onderdeel van Air Defense.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan
controleren...
-
Privacy Matters