abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64048950
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:59 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Blijkbaar vinden ze dat in essentie toch ja? Is dat echt zo raar dan?
Nee, niet raar, maar het strookt imo niet met wat ze beweren te geloven. Niet dat ik dat erg vind; hoe redelijker hoe beter wat mij betreft.
pi_64051231
quote:
Op maandag 15 december 2008 18:32 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Mag je iemand vermoorden om een ander te redden? Zelfverdediging, okee, maar als iemand mij vraagt om mijn vader óf mijn moeder te vermoorden omdat ze anders beide doodgaan, mag dat dan? Ben ik dan geen moordenaar?

Het standpunt zoals Chili dat inneemt volgt logischerwijze uit de stelling dat abortus moord is. Als abortus moord is, dan mag je ook geen abortus plegen om de moeder te redden.

Niet dat ik dat vind. Ik vind dat mensen zich met hun eigen zaken moeten bemoeien en hun moraal niet moeten opleggen aan de buurman.
Maar abortus is hier toch ook zelfverdediging? Dus als iemand je helpt met jezelf te verdedigen mag het ineens niet meer? (jaja ik weet wat het stukje 'zelf' in 'zelfverdediging' impliceert).
pi_64051965
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:25 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Maar abortus is hier toch ook zelfverdediging? Dus als iemand je helpt met jezelf te verdedigen mag het ineens niet meer? (jaja ik weet wat het stukje 'zelf' in 'zelfverdediging' impliceert).
Zelfverdediging is als je iemand dood om te voorkomen dat je zelf gedood wordt. Zelfverdediging is niet dat je iemand vermoordt om te voorkomen dat iemand anders sterft.
pi_64052529
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zelfverdediging is als je iemand dood om te voorkomen dat je zelf gedood wordt. Zelfverdediging is niet dat je iemand vermoordt om te voorkomen dat iemand anders sterft.
No shit. En de moeder voorkomt niet dat ze dood gaat door het kind weg te halen wanneer de groei ervan haar leven bedreigd? Stel nou ze kon zichzelf opereren, mocht het dan wel?
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:31:47 #180
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_64052892
Deze mensen halen overal de bijbel bij maar als je deze info zo bekijkt is god helemaal niet zo pro-life:
quote:
Though many Christians believe that abortion is a sin, akin to murder, nowhere in the Bible is abortion explicitly proscribed or indicated as being sinful. According to the book of Leviticus killing a fetus during an altercation is considered a crime, but only one punishable by a fine. In Exodus, however, if a pregnant woman is struck, a loss of life may be punishable by death. See also Proverbs 24:11,12.
In het kort: als je een ongeboren kind doodmaakt moet je een boete betalen, gaat de vrouw dood dan staat daar de doodstraf op...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_64053424
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:18 schreef RRGJL het volgende:

[..]

No shit. En de moeder voorkomt niet dat ze dood gaat door het kind weg te halen wanneer de groei ervan haar leven bedreigd? Stel nou ze kon zichzelf opereren, mocht het dan wel?
Misschien wel, moet je aan die christenen vragen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 11:59:23 #182
225854 Troubled_Soul
Weet het niet meer
pi_64053581
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:31 schreef Ps2K het volgende:
Deze mensen halen overal de bijbel bij maar als je deze info zo bekijkt is god helemaal niet zo pro-life:
[..]

In het kort: als je een ongeboren kind doodmaakt moet je een boete betalen, gaat de vrouw dood dan staat daar de doodstraf op...
Ik lees dat toch anders: Volgens het boek Leviticus is een boete de hoogste straf die je kunt krijgen als een vrouw door een onenigheid haar ongeboren kind verliest, volgens Exodus staat er de doodstraf op als je een vrouw mishandelt en zij daardoor haar ongeboren kind verliest.
Losing it
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:27:21 #183
94617 Ps2K
pi_64054178
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:59 schreef Troubled_Soul het volgende:

[..]

Ik lees dat toch anders: Volgens het boek Leviticus is een boete de hoogste straf die je kunt krijgen als een vrouw door een onenigheid haar ongeboren kind verliest, volgens Exodus staat er de doodstraf op als je een vrouw mishandelt en zij daardoor haar ongeboren kind verliest.
Exodus 21:22:
quote:
Wanneer nu mannen kijven, en slaan een zwangere vrouw, dat haar de vrucht afgaat, doch geen dodelijk verderf zij, zo zal hij zekerlijk gestraft worden, gelijk als hem de man der vrouw oplegt, en hij zal het geven door de rechters.
Een boete door straf, niet door dood.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:48:32 #184
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64054669
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:31 schreef Ps2K het volgende:
[..]

Staat er niet dat je de doodstraf riskeerd als je een zwangere vrouw vermoord?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:12:13 #185
94617 Ps2K
pi_64055222
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Staat er niet dat je de doodstraf riskeerd als je een zwangere vrouw vermoord?
Als de vrouw dood gaat dan staat daar de doodstraf op, gaat alleen de foutus dood dan bepaald de rechter dat je een boete krijgt.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:17:29 #186
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64055353
Nieuwe Bijbelvertaling:
quote:
Wanneer twee mannen aan het vechten zijn en een van hen een zwangere vrouw raakt met als gevolg dat zij een miskraam krijgt, maar ze heeft verder geen letsel opgelopen, dan moet een boete worden geëist waarvan de hoogte door haar echtgenoot wordt vastgesteld; de rechters moeten op de betaling toezien.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:36:37 #187
94617 Ps2K
pi_64055857
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:17 schreef Iblis het volgende:
Nieuwe Bijbelvertaling:
[..]
Hmm die is een stuk duidelijker
pi_64118770
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:00 schreef koningdavid het volgende:

[..]

En waar zou het dan van moeten afhangen? Als de kans groot is dat het ongeboren kind zwaar gehandicapt zou zijn of er gevaar is voor het leven van moeder en/of kind, zijn christenen ook niet tegen abortus hoor. Dat is het punt ook niet.
Nee, alleen als er gevaar is voor het leven van de moeder.
  zondag 21 december 2008 @ 11:31:47 #189
170337 Shayndel
The Queen Of The Night Aria
pi_64202255
quote:
Op maandag 15 december 2008 18:32 schreef Isegrim het volgende:

Het standpunt zoals Chili dat inneemt volgt logischerwijze uit de stelling dat abortus moord is. Als abortus moord is, dan mag je ook geen abortus plegen om de moeder te redden.

Dat klopt ook wel. Alleen sommige gelovigen denken zelf voor G'd te kunnen wanneer het hun even niet uitkomt.

Als G'd wil dat de moeder sterft tijdens haar zwangerschap of na complicaties ervan zo zoude zij sterven, want het is zeer hypocriet dat de moeder in alle tijden gespaard moet blijven en het kind niet.
Dit terwijl alle mensen evenveel waarde hebben voor de HEERE, maar bij sommige gelovigen hebben ongeboren kinderen opeens minder rechten als het over het levensgevaar van de moeder gaat? G'd bepaald toch over het leven en dood? Hebben deze gelovigen dan opeens het recht om te zeggen dat het dan wel goed is? Mogen ze dan voor zelf voor G'd gaan spelen, wanneer het hun niet uitkomt? NEE!

G'd wil een nieuwe mens op aarde zetten, vrouw wil het weghalen. Christenen zeggen mag niet
G'd wil de vrouw tot zich nemen in Zijne Hemelse Rijk. Vrouw is stervende als de baby er komt. Christenen zeggen nu opeens dat de vrouw het ongebore kind mag doden? Als de vrouw in levensgevaar is en G'd vrouw tot Zich wil nemen mogen ze opeens tegen de wil en plan van G'd in gaan?

Wat als het ongeboren kind toch normaal kan opgroeien zonder moeder, maar misschien wel in een warm gezin kan zijn. Hij/Zij vele vrienden heeft, geheel gezond is, zelf een pracht gezin krijgt, hij/zij fantasties werk heeft mag men dat dan afpakken? Mag men dat plan van G'd voor hem/haar beeindigen wanneer G'd de moeder tot zich wil nemen? Mag men de moeder Het Paradijs ontzeggen wanneer G'd vind dat het haar tijd is?

In leven behouden is net zo slecht als abortus. Ieder wordt uit het leven gehaald als de tijd ervoor is. Christenen die zegt dat abortus mag bij levensbedreigende situatie's zijn net zo erg als abortusplegers. Ik vind het nogal erg tegenstrijdig om als gelovige na abortusplegers te wijzen als grote zonde terwijl men bij goedkeuring van abortus bij levengevaar van de moeder dubbel schuldige is van de ontzegging van het paradijs voor de moeder, de wil van G'd blokkeren en kindermoord.

Hetzelfde geld voor de mensen die aan de beademing liggen en niet zelfstandig meer kunnen ademen. Eigenlijk meer dood zijn dan levend. Wat abnormaal idee is dat dat mensen niet een meer mogen sterven en anderen het leven zelf in de hand gaat nemen door aparaten. Het lichaam moet zelf geheel kunnen ademen en als dat niet kan is het gewoon over. G'd vind waarschijnlijk dan dat de tijd om te gaan gekomen is en dan ga men niet tegen ZIJNE wil expres rekken met medische apparatuur.

G'd bepaald over leven en dood en niet de mensenheid. Ik vind het dan ook vreemd dat sommige gelovigen hier wel denken erover te kunnen bepalen.
~* Shema Yisrael Adonai Eloheinu Adonai Ehad - Yeshua HaMashiach *~
  zondag 21 december 2008 @ 11:52:20 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_64202703
Ben je ook zo stoer als je een druk kruispunt oversteekt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_64202721
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:58 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Mensen laten zien hoe groot een foetus van 10 weken is, is intimidatie? Misschien ben ik wel te bot hoor, maar is dat echt intimiderend? Ik zie het als een stukje bewustmaking van wat een foetus is. Dat hoef je van abortusklinieken niet te verwachten. Ik weet uit eerste hand hoe gesprekken er daar aan toe gaan.

Als ze mensen willen intimideren, dan zijn er veel betere manieren. (Wat foto's op een pamfletje gooien doet het veel beter, en is vermoedelijk nog goedkoper ook)
Mee eens inderdaad. Als je zelf een kind krijgt en je bij de zwangerschap weet wat een kind al hoort en waarop hij kan reageren is het echt heel erg om te weten dat zo'n kind tot het moment dat hij levensvatbaar is zonder de moeder!!!!! zomaar vermoord kan worden.

Van mij mag de abortusgrens heel hard naar beneden. Er is geen enkel excuus om een kind tot een week voordat hij zonder zijn moeder kan leven te mogen doden. Later zullen we hierop terugkijken als een zwarte bladzijde uit onze geschiedenis.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_64203946
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:53 schreef Arnold_fan het volgende:
Er is geen enkel excuus om een kind tot een week voordat hij zonder zijn moeder kan leven te mogen doden.
Dat mag ook niet.
pi_64204272
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat mag ook niet.
Hoe kom je daar bij?

Je mag in Nederland aborteren tot 24 weken (Bron), en dan is het kind zeker al levensvatbaar. Met 22 weken kunnen kinderen soms al overleven. En met de zich ontwikkelende techniek kan dat nog steeds eerder.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_64204320
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:53 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?

Je mag in Nederland aborteren tot 24 weken (Bron), en dan is het kind zeker al levensvatbaar. Met 22 weken kunnen kinderen soms al overleven. En met de zich ontwikkelende techniek kan dat nog steeds eerder.
Wat je levensvatbaar noemt. Levensvatbaar is naar mijn mening: op eigen kracht kunnen overleven (met voedsel). Niet kunnen overleven met heel veel kunst- en vliegwerk en grote risico's op handicaps en andere afwijkingen... Sterker nog, ik vind het zéér dubieus dat extreem premature baby's in leven worden gehouden.
pi_64204373
En dat vind ik dan altijd weer zo bizar: je mag een leven niet beëindigen, want dan speel je voor God. Maar je mag blijkbaar wel een baby die extreem veel te vroeg is geboren koste wat kost in leven houden. Vreemd hoor.
pi_64204452
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wat je levensvatbaar noemt. Levensvatbaar is naar mijn mening: op eigen kracht kunnen overleven (met voedsel). Niet kunnen overleven met heel veel kunst- en vliegwerk en grote risico's op handicaps en andere afwijkingen... Sterker nog, ik vind het zéér dubieus dat extreem premature baby's in leven worden gehouden.
Er zijn voldoende kinderen die vanaf 24 weken prima kunnen overleven zonder kunstgrepen. Daarnaast is het de vraag of het volledig zelfstandig kunnen leven een criteria van belang kan zijn. Duidelijk is alvast dat het kind met 24 weken allang een volwaardig wezen is, en zeker niet een paar losse cellen wat abortusartsen je willen doen geloven.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_64204548
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:01 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Er zijn voldoende kinderen die vanaf 24 weken prima kunnen overleven zonder kunstgrepen. Daarnaast is het de vraag of het volledig zelfstandig kunnen leven een criteria van belang kan zijn. Duidelijk is alvast dat het kind met 24 weken allang een volwaardig wezen is, en zeker niet een paar losse cellen wat abortusartsen je willen doen geloven.
Dat laatste is ook bullshit natuurlijk.

Eens zullen we het niet worden, want ik ben van mening dat zelfs infanticide is toegestaan in gevallen van zeer ernstige ziektes of zware handicaps. En tot wetenschappelijk keihard is bewezen dat een foetus van 24 weken lijdt tijdens een abortus, zie ik geen reden om de grens van 24 weken (in de praktijk 22 weken) te verlagen. En zelfs dan nog. Een varken lijdt ook als je 'm doodmaakt en is een stuk intelligenter dan een foetus van 24 weken. Dat die foetus toevallig tot de diersoort mens behoort, doet er imo niet zoveel toe. Ik vind de wens van de eigenaar van de foetus belangrijker. Om maar niet te spreken over het feit dat ongewenste kinderen waarschijnlijk beter af zijn als ze niet geboren worden.
  zondag 21 december 2008 @ 13:06:43 #198
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64204567
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat laatste is ook bullshit natuurlijk.

Eens zullen we het niet worden, want ik ben van mening dat zelfs infanticide is toegestaan in gevallen van zeer ernstige ziektes of zware handicaps. En tot wetenschappelijk keihard is bewezen dat een foetus van 24 weken lijdt, zie ik geen reden om de grens van 24 weken (in de praktijk 22 weken) te verlagen. En zelfs dan nog. Een varken lijdt ook als je 'm doodmaakt en is een stuk intelligenter dan een foetus van 24 weken. Dat die foetus toevallig tot de diersoort mens behoort, doet er imo niet zoveel toe. Ik vind de wens van de eigenaar van de foetus belangrijker. Om maar niet te spreken over het feit dat ongewenste kinderen waarschijnlijk beter af zijn als ze niet geboren worden.
Zo is het maar net.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 21 december 2008 @ 13:08:10 #199
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_64204622
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:01 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

en zeker niet een paar losse cellen wat abortusartsen je willen doen geloven.
Denk jij werkelijk dat abortus artsen dat claimen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_64204759
Natuurlijk! Abortusartsen zijn evil en willen niets liever dan baby's aborteren. Om ze vervolgens op te eten!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')