Nee, niet raar, maar het strookt imo niet met wat ze beweren te geloven. Niet dat ik dat erg vind; hoe redelijker hoe beter wat mij betreft.quote:Op maandag 15 december 2008 22:59 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden ze dat in essentie toch ja? Is dat echt zo raar dan?
Maar abortus is hier toch ook zelfverdediging? Dus als iemand je helpt met jezelf te verdedigen mag het ineens niet meer? (jaja ik weet wat het stukje 'zelf' in 'zelfverdediging' impliceert).quote:Op maandag 15 december 2008 18:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mag je iemand vermoorden om een ander te redden? Zelfverdediging, okee, maar als iemand mij vraagt om mijn vader óf mijn moeder te vermoorden omdat ze anders beide doodgaan, mag dat dan? Ben ik dan geen moordenaar?
Het standpunt zoals Chili dat inneemt volgt logischerwijze uit de stelling dat abortus moord is. Als abortus moord is, dan mag je ook geen abortus plegen om de moeder te redden.
Niet dat ik dat vind. Ik vind dat mensen zich met hun eigen zaken moeten bemoeien en hun moraal niet moeten opleggen aan de buurman.
Zelfverdediging is als je iemand dood om te voorkomen dat je zelf gedood wordt. Zelfverdediging is niet dat je iemand vermoordt om te voorkomen dat iemand anders sterft.quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:25 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Maar abortus is hier toch ook zelfverdediging? Dus als iemand je helpt met jezelf te verdedigen mag het ineens niet meer? (jaja ik weet wat het stukje 'zelf' in 'zelfverdediging' impliceert).
No shit. En de moeder voorkomt niet dat ze dood gaat door het kind weg te halen wanneer de groei ervan haar leven bedreigd? Stel nou ze kon zichzelf opereren, mocht het dan wel?quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zelfverdediging is als je iemand dood om te voorkomen dat je zelf gedood wordt. Zelfverdediging is niet dat je iemand vermoordt om te voorkomen dat iemand anders sterft.
In het kort: als je een ongeboren kind doodmaakt moet je een boete betalen, gaat de vrouw dood dan staat daar de doodstraf op...quote:Though many Christians believe that abortion is a sin, akin to murder, nowhere in the Bible is abortion explicitly proscribed or indicated as being sinful. According to the book of Leviticus killing a fetus during an altercation is considered a crime, but only one punishable by a fine. In Exodus, however, if a pregnant woman is struck, a loss of life may be punishable by death. See also Proverbs 24:11,12.
Misschien wel, moet je aan die christenen vragen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:18 schreef RRGJL het volgende:
[..]
No shit. En de moeder voorkomt niet dat ze dood gaat door het kind weg te halen wanneer de groei ervan haar leven bedreigd? Stel nou ze kon zichzelf opereren, mocht het dan wel?
Ik lees dat toch anders: Volgens het boek Leviticus is een boete de hoogste straf die je kunt krijgen als een vrouw door een onenigheid haar ongeboren kind verliest, volgens Exodus staat er de doodstraf op als je een vrouw mishandelt en zij daardoor haar ongeboren kind verliest.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:31 schreef Ps2K het volgende:
Deze mensen halen overal de bijbel bij maar als je deze info zo bekijkt is god helemaal niet zo pro-life:
[..]
In het kort: als je een ongeboren kind doodmaakt moet je een boete betalen, gaat de vrouw dood dan staat daar de doodstraf op...
Exodus 21:22:quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:59 schreef Troubled_Soul het volgende:
[..]
Ik lees dat toch anders: Volgens het boek Leviticus is een boete de hoogste straf die je kunt krijgen als een vrouw door een onenigheid haar ongeboren kind verliest, volgens Exodus staat er de doodstraf op als je een vrouw mishandelt en zij daardoor haar ongeboren kind verliest.
Een boete door straf, niet door dood.quote:Wanneer nu mannen kijven, en slaan een zwangere vrouw, dat haar de vrucht afgaat, doch geen dodelijk verderf zij, zo zal hij zekerlijk gestraft worden, gelijk als hem de man der vrouw oplegt, en hij zal het geven door de rechters.
Staat er niet dat je de doodstraf riskeerd als je een zwangere vrouw vermoord?quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:31 schreef Ps2K het volgende:
Deze mensen halen overal de bijbel bij maar als je deze info zo bekijkt is god helemaal niet zo pro-life:
[..]
In het kort: als je een ongeboren kind doodmaakt moet je een boete betalen, gaat de vrouw dood dan staat daar de doodstraf op...
Als de vrouw dood gaat dan staat daar de doodstraf op, gaat alleen de foutus dood dan bepaald de rechter dat je een boete krijgt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Staat er niet dat je de doodstraf riskeerd als je een zwangere vrouw vermoord?
quote:Wanneer twee mannen aan het vechten zijn en een van hen een zwangere vrouw raakt met als gevolg dat zij een miskraam krijgt, maar ze heeft verder geen letsel opgelopen, dan moet een boete worden geëist waarvan de hoogte door haar echtgenoot wordt vastgesteld; de rechters moeten op de betaling toezien.
Hmm die is een stuk duidelijkerquote:
Nee, alleen als er gevaar is voor het leven van de moeder.quote:Op maandag 15 december 2008 15:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En waar zou het dan van moeten afhangen? Als de kans groot is dat het ongeboren kind zwaar gehandicapt zou zijn of er gevaar is voor het leven van moeder en/of kind, zijn christenen ook niet tegen abortus hoor. Dat is het punt ook niet.
Dat klopt ook wel. Alleen sommige gelovigen denken zelf voor G'd te kunnen wanneer het hun even niet uitkomt.quote:Op maandag 15 december 2008 18:32 schreef Isegrim het volgende:
Het standpunt zoals Chili dat inneemt volgt logischerwijze uit de stelling dat abortus moord is. Als abortus moord is, dan mag je ook geen abortus plegen om de moeder te redden.
Mee eens inderdaad. Als je zelf een kind krijgt en je bij de zwangerschap weet wat een kind al hoort en waarop hij kan reageren is het echt heel erg om te weten dat zo'n kind tot het moment dat hij levensvatbaar is zonder de moeder!!!!! zomaar vermoord kan worden.quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:58 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Mensen laten zien hoe groot een foetus van 10 weken is, is intimidatie? Misschien ben ik wel te bot hoor, maar is dat echt intimiderend? Ik zie het als een stukje bewustmaking van wat een foetus is. Dat hoef je van abortusklinieken niet te verwachten. Ik weet uit eerste hand hoe gesprekken er daar aan toe gaan.![]()
Als ze mensen willen intimideren, dan zijn er veel betere manieren. (Wat foto's op een pamfletje gooien doet het veel beter, en is vermoedelijk nog goedkoper ook)
Dat mag ook niet.quote:Op zondag 21 december 2008 11:53 schreef Arnold_fan het volgende:
Er is geen enkel excuus om een kind tot een week voordat hij zonder zijn moeder kan leven te mogen doden.
Hoe kom je daar bij?quote:
Wat je levensvatbaar noemt.quote:Op zondag 21 december 2008 12:53 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij?
Je mag in Nederland aborteren tot 24 weken (Bron), en dan is het kind zeker al levensvatbaar. Met 22 weken kunnen kinderen soms al overleven. En met de zich ontwikkelende techniek kan dat nog steeds eerder.
Er zijn voldoende kinderen die vanaf 24 weken prima kunnen overleven zonder kunstgrepen. Daarnaast is het de vraag of het volledig zelfstandig kunnen leven een criteria van belang kan zijn. Duidelijk is alvast dat het kind met 24 weken allang een volwaardig wezen is, en zeker niet een paar losse cellen wat abortusartsen je willen doen geloven.quote:Op zondag 21 december 2008 12:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat je levensvatbaar noemt.Levensvatbaar is naar mijn mening: op eigen kracht kunnen overleven (met voedsel). Niet kunnen overleven met heel veel kunst- en vliegwerk en grote risico's op handicaps en andere afwijkingen... Sterker nog, ik vind het zéér dubieus dat extreem premature baby's in leven worden gehouden.
Dat laatste is ook bullshit natuurlijk.quote:Op zondag 21 december 2008 13:01 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er zijn voldoende kinderen die vanaf 24 weken prima kunnen overleven zonder kunstgrepen. Daarnaast is het de vraag of het volledig zelfstandig kunnen leven een criteria van belang kan zijn. Duidelijk is alvast dat het kind met 24 weken allang een volwaardig wezen is, en zeker niet een paar losse cellen wat abortusartsen je willen doen geloven.
Zo is het maar net.quote:Op zondag 21 december 2008 13:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat laatste is ook bullshit natuurlijk.
Eens zullen we het niet worden, want ik ben van mening dat zelfs infanticide is toegestaan in gevallen van zeer ernstige ziektes of zware handicaps. En tot wetenschappelijk keihard is bewezen dat een foetus van 24 weken lijdt, zie ik geen reden om de grens van 24 weken (in de praktijk 22 weken) te verlagen. En zelfs dan nog. Een varken lijdt ook als je 'm doodmaakt en is een stuk intelligenter dan een foetus van 24 weken. Dat die foetus toevallig tot de diersoort mens behoort, doet er imo niet zoveel toe. Ik vind de wens van de eigenaar van de foetus belangrijker. Om maar niet te spreken over het feit dat ongewenste kinderen waarschijnlijk beter af zijn als ze niet geboren worden.
Denk jij werkelijk dat abortus artsen dat claimen?quote:Op zondag 21 december 2008 13:01 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
en zeker niet een paar losse cellen wat abortusartsen je willen doen geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |