_Led, vandaag eindelijk jou beurt

Je hebt een vraag over je huidige baan, hoe dat zal gaan verlopen, of er eventueel andere dingen op de loer liggen voor je

Ik heb de kaarten geschud.. voor een tweede keer omdat ik tijdens het leggen constant gestoord werd door mn hond. Ik dacht dat ik niet juist geconcentreerd was daardoor en pakte de kaarten weer bij elkaar. een van de kaarten die er bij de eerste reeks bij zat viel er nu tijdens de tweede keer uit. En een aantal van de eerste keer schudden zitten er gewoon weer bij! Ik denk dat we die ene kaart die er uit gevallen is, toch moeten gaan belichten voor je.. daar zal ik mee gaan beginnen.
Het is de kaart De dood uit de grote arcana. Vergeet even wat je gezien hebt in de films omtrent deze kaart, het betekent geenszins dat je zal gaan overlijden doch heeft het wel te maken met een overgang. Iets zal sterven en er zal weer ruimte worden gemaakt voor iets nieuws. Dat is eigenlijk in het kort wat de kaart zegt, overgang. Mbt je vraag, zou ik dus geneigd kunnen zijn om te denken dat dit wat je doet voor een bepaalde tijd is, en dat er afscheid genomen zal gaan worden, tijd voor iets nieuws, nieuwe groei nieuwe uitdagingen. Verhuizingen, van huis of werkplek, levensbeschouwingen, andere inzichten krijgen, transformatie van je eigen levenswijze, dat valt allemaal onder deze kaart.
Goed, hoe zal die gaan passen in de rest van de kaarten, ik ga beginnen met de eerste kaart. Dat is de bekers 7, en geeft de nu aan. Wat brengt je hier, wat speelt er bij de vraag.
Bekers 7 is voor deze vraag een aardige kaart, het geeft weer dat er keuzes gesteld worden. Er is een keuze uit diverse paden die te bewandelen zijn, en de vraagsteller zal zich afvragen wat is de juiste keus die te maken is. Maar gezien het zwarte kleed wat de omgekeerde man op de kaart aanheeft kunnen we ook zeggen dat de keuze er wel is, maar de motivatie om te kiezen ontbreekt nog even.
Van alle gevulde bekers, allen met een onderwerp springt de middelste beker er uit. Het zou de afbeelding van de ziel zijn. De ziel die schreeuwt om groei en verwezenlijking van doelen. De zaken er om heen trekken de aandacht, maar de ziel geeft aan dat er ook naar de innerlijke stem geluisterd kan worden voor advies. Er zouden illusies in de omgeving zijn maar er dient gekeken te worden wat het beste voor jou is.
Verder betekent de kaart dat er sprake zou kunnen zijn van een visioen, een betekenisvolle droom. Dat is natuurlijk als je er in gelooft natuurlijk

maar ik zou zeggen hou je ogen open.. ook andere kaarten in deze legging versterken dat beeld (aas bekers, schildknaap bekers) .
Goed, de volgende kaart, wat kruist het pad, wat kan de hulp of belemmeringen zijn. Het is bekers 3.
De drie staat voor groei. En we zien op deze kaart een groeiende relatie. Er word gegeven en er word ontvangen, een wisselwerking wat de relatie goed doet. We zien op de kaart vreugde, een toost die uitgebracht word, er word een vriendschap of relatie gevierd.
Het betekent gelukkige resultaten worden geboekt. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat als je werkzoekende bent, dat je een baan zal vinden. Het kan ook zeggen dat er een nieuwe liefde op je pad komt, of een relatie die zich in die hoek verstevigd. Ik hou het voorlopig gezien de vraag dan nog even op werkgerelateerde zaken, een geboekt succes.
De volgende kaart is Bekers aas de positie is het verleden.
We zien op de aas de grondslag, wat zijn de wortels, de start. Bekers staan voor emotie, samen zouden we zeggen dat er een begin is in een emotionele groei. Gevoelsgebied dus waar je aan bent begonnen ben je je meer en meer goed bij gaan voelen. Ook nu wijst de beker op de groei van liefdes, nieuwe liefde, maar wellicht een liefde voor wat je uitoefent.
Wat je doet, doe je met veel gevoel, we zien een stromende beker, het overstromen van gevoel word er mee aangeduid. Je voelt je erbij als een vis in het water waarschijnlijk.
Het recente verleden, de zegewagen ondersteboven, een kaart uit de grote arcana, een wat gewichtigere kaart die meer betrekking heeft op jou zielsgroei dan op de kleine arcana, meer de dagelijkse dingen die we hebben.
De zegewagen duidt op een sterke wil.. will over matter.. we zien een kar getrokken worden door 2 sphinxen die zonder teugels word bediende, hetgeen duidt op de wil over de sphinxen om de kar te sturen.
Echter, de kaart ligt ondersteboven, de kaart zal in dit geval duiden op het tegenovergestelde. De geest is de zelfbeheersing verloren, het gevoel is uit evenwicht gebracht. We zouden kunnen denken dat er iets is wat de geest rusteloos maakt, we zien dat ook terug in de eerste kaart, er is een hunkering wellicht naar iets anders, een zoektocht nadat je eerst helemaal content was met wat je deed begin je je misschien af te vragen.. ok en nu.. waar kan ik nu ik dit beheers naartoe gaan groeien?
Verder duidt deze kaart, en ik moet het maar even gezegd hebben op een waarschuwing. De waarschuwing luidt dat men geneigd kan zijn om in oude slechte gewoontes te gaan vervallen.. dwz drugs, alcohol, waar een uitweg gezocht word.
De volgende kaart is de kaart schildknaap van bekers, op de mogelijke toekomst.
Deze kaart ook de bekers kaart van emotie en gevoel, emotie stroomt net als bij de aas, Het scheppende idee heeft deze kaart in creatieve zin. We zien dat aan de vis die uit de kelk naar boven komt, een boodschap (zoals ik je al aangaf) kan dat zijn of een nieuw idee. Het gaan volgen van een opleiding waarbij je creatieve geest benut kan gaan worden.
Het kan duiden op het ineens weten wat je gaat doen (opeens heb je het) en je voelt gevoelsmatig aan je water dat dat de juiste keus dan zal zijn. Dat is het idee wat ik er zo uit haal voor je, en hoe ik dat denk komt uit de voorgaande kaarten; de onlangs rusteloze geest, samen met de kaart van de keuze maken. De zeer creatieve geest die zich wil uitdrukken, gezien de aas en nu deze kaart. Ik zeg niet dat het zo is.. maar dat is wat ik zo denk te zien in samenverband, dat weet jij zelf het beste te beoordelen. Maar ik zou niet gek staan te kijken als je ineens een vriend treft die je een aanbod doet.. en dat je weet, dat klinkt juist.
Enfin, de nabije toekomst word verteld door de schildknaap van zwaarden.
(wederom) de onstuimige geest, we zien de ideen in de lucht gevormd door de vogels. En onstuimig weer waarin stand gehouden word. Het is zwaarden, het is de kaart van ratio het denken, en dat gaat duiden op verstand en verstandige besluitvorming.
Deze kaart vergt aanpassingsvermogen, dan weer waait de wind linksom dan weer rechtsom, flexibiliteit is een woord wat erbij past.
Bij verstand kan je ook duiden op de exacte vakken zoals wiskunde, techniek, talen, computerbouw.
Het kan ook duiden op bezig zijn met 2 zaken tegelijk, vandaar de flexibele inslag, verandering van patroon.
Deze schildknaap zoekt verstandelijke uitdagingen, snel verveeld zijn.
Dan krijgen we de positie van de vraagsteller in de vraag. Wat is je rol
Koning van staven meneer, ondersteboven.
Ondersteboven zegt deze koning dat de dingen nu eens gaan zoals hij het wil dat het gebeuren moet. Het is een temperamentvolle koning en kan onverbiddelijk zijn. Hij is dominerend, zelfzuchtig en speelt graag de baas. (ik verzin het niet

) Hij kan niet tegen commando's aannemen maar deelt ze eerder uit. Hij wenst dat de mensen zich schikken naar zijn ideeen en zijn maatstaven.
We herkennen hier een bepaalde persoonlijkheid in.. dat kan zijn dat je jegens de situatie je nu zo op aan stellen bent. Als ik dan voortborduur uit de innerlijke onvrede zou je kunnen denken.. en nu is het genoeg, nu ga ik eigen baas spelen. (en vertellen aan andere mensen hoe jij wenst dat het gaat gebeuren) of misschien laat je je niet meer jojo'en.
We kunnen ook denken dat dit bepaalde karaktertrekken zijn die je hebt en gebruikt.
We gaan door naar de omgeving, dwz vrienden/kennissen, of de grond waarin de vraag zich afspeelt.
Het is bekers 8 ondersteboven. Wederom een gevoelskaart (joh je stroomt zo over van gevoel eigenlijk he

)
Deze kaart, gelukkig ondersteboven want is een donkere kaart waarbij ik een heel verhaal had verteld van geluk gaan zoeken elders.. is niet aan de orde.
We zien wel in de serie van de bekers 7, dat er een vervolg is.. waar eerst de keuze gesteld werd is de vraagsteller ook gekomen tot een besluit. We zien de volle maan en de halve maan ineen, hetgeen duidt op cycli, net als de kaart de dood. Net als het cijfer 8, het lemniscaat.
Er is misschien een leven wat achtergelaten word, maar wel met een goed gevoel, er komt iets goeds terug immers. De knoop doorgehakt, tevreden besluit en we kunnen dat zelfs gaan vieren. De kaart staat ook voor een gezellige goede tijd. Nogmaals de kaart van de omgeving, zou je kunnen denken aan een goede en vreugdevolle vriendenkring. Flirts, feest.
Dus als er verandering plaats vind, dan zal het iets zijn wat ten goede is.. kan ook niet anders als we de schildknaap van bekers tot uiting laten komen.
Maar goed. Hoop en vrees.. staven 5. Een gevecht. Doch een gevecht wat niet erg is om te voeren, het lijkt er zelfs sterk op dat de figuren op de kaart het gevecht houden omdat ze zich daarbij goed voelen. Vechten om het vechten, ken je dat,.
Wat de kaart ook kan duiden is ruzie binnen eigen gelederen. Denk aan familie, vrienden, collega's. Dat er een coflict ontstaat, dat er problemen geschept worden. Ik zeg promptverloren dan maar dan je dat vreest samen met je mogelijk besluit.. hoe zal mijn vader dit vinden bijvoorbeeld, ik zeg maar wat maar zou bij de kaart passen. En misschien weet je het zelf beter in te vullen dan mij.
Kaart is strijd.. wellicht een in tweestrijd zijn.
Dan de uitkomst, dat is ook een leuke kaart.. het is de dwaas uit de grote arcana. Past leuk bij de dood, deze dwaas staat met zijn cijfer 0 voor de aanvang van iets nieuws, en hij gaat dat moedig van start. Vol met kinderlijke onschuld wellicht, onbezorgd (hij ziet de afgrond niet voor zijn voeten).
Het geeft (wederom) aan dat de vraagsteller voor een keus staat, gezien de grote arcana een belangrijke keus omdat het een verdere levensgroei betekent.
Gelegenheid is het trefwoord hierbij, de juiste gelegenheid zal zich aanbieden.. en dan kom ik dus terug op de visioen, het gevoel van dit is het een dieper idee van binnen dat je zal duiden . Gunstige omstandigheden ontwikkelen zich, vandaaruit komt de kans van je leven.. in die zin kan je de kaart zien.
Een nieuwe start van een onderneming. Toch is het goed om de alternatieve af te wegen hierin, geen 'dwaze' daden verrichten niet naief worden.
Goed.. heel verhaal voor je geworden. Dit is wat ik denk dat de kaarten samen te vertellen hebben, en of dat past bij jou idee erover laat ik aan jou over om te vertellen of niet natuurlijk

Je weet me te bereiken als je meer vragen hebt, of andere ideeen wilt delen