abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65593762
Ik wil wel weer onderaan het lijstje erbij
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:43:45 #52
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65688463
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 01:53 schreef zhe-devilll het volgende:
tvp
Voor jou vandaag de legging
Je hebt een vraag over een mysterieus persoon in je leven begrijp ik, wat hij voor je kan betekenen?

Het is misschien een iets lastige vraag .. welke myserieuse man word er bedoeld dan. Maar we gaan hem gewoon doen en ben zelf ook benieuwd wat er uit gaat komen dan!

Goed, ook bij jou viel er een kaart uit het deck toen ik mij concentreerde op vraag, vlak voor mn snufferd.
Het geeft misschien een achtergrond in je vraagstelling, wellicht heeft het direct betrekking op je vraag.
Het is de kaart staven 9. Staven staan voor vuur, en staven staan daarom voor de actie die we uitvoeren, handelingen die we doen, avondturen.
Deze kaart laat ons een persoon zien die al de nodige strijd heeft gezien en meegemaakt heeft. We zien de staven op de achtergrond wat de uitbeelding is van de gedane acties in het verleden, en de persoon op de kaart heeft een verband om zijn hoofd wat de suggestie wekt dat er de nodige strijd geleverd is om zijn positie van het nu te behalen en te behouden. (Eerdere stavenkaart gaf de strijd weer die hij kennelik overleefd heeft) De persoon is op zijn hoede, wetende door ervaringen dat de strijd of noodzaak van actie ieder moment weer op handen kan zijn. Waakzaamheid is misschien een onderdeel wat je nodig zal hebben bij deze persoon..

Gaan we verder met de legging.
In het heden staat de aas van pentakels, een sterke kaart geeft een misschien een begin aan van een onderneming op handen. Het is waarschijnlijk geen dagdroom maar iets wat in gang gezet is onlangs.. praktische kaart, kan in deze legging met deze vraag duiden op de ontmoeting die onlangs zou plaats gevonden hebben? Kan duiden op voorspoed, kan verder duiden op een nieuwe baan of betrekking waar een uitdaging bij komt kijken.

Wat kruist het pad, dat doet pentakels koning. In betrekking op de vraagstelling ben ik geneigd om te denken aan de mysterieuse man die hier ook het pad kruist en zijn stempel of afdruk in de legging geeft.
Deze loyale en hardwerkende man heeft zijn acties in het verleden gedaan en is daardoor een zelfverzekerd en succesvol persoon geworden. Hij heeft zoveel zelfvertrouwen dat hij denkt dat wat hij heeft bereikt de andere mensen ook kunnen bereiken. Falen is geen optie en deze man heeft het ook niet zo op mensen die denken dat falen een optie is, verwachtingspatroon is hoog.
Kan een wat conservatieve inslag hebben, dingen doen op de ouderwetse en beproefde manier.
Heeft een groot gevoel voor de natuur, houdt zich bezg met aardse zaken.. kan echt zijn iets met tuinieren maar kan ook met financien zijn.,. het vergaren van financiele zekerheden.

Wat is het verre verleden in de vraag.. het is bekers 8 ondersteboven. Bekers is gevoel en emotie.. bekers 8 staat voor de succesen die in het verleden geboekt zijn op emotioneel vlak. Waar rechtopstaand de persoon de wereld intrekt om op zoek te gaan naar nieuwe emotionele uitdagingen staat de omgedraaide kaart op het huiskeren of op het feestvieren met geliede, familie en vrienden. Niet in de laatste plaats geeft deze kaart weer dat er een ontmoeting kan plaats vinden met een oude bekende..... wat me een idee geeft dat je de persoon misschien wel eerder gekend hebt.. uit het oog verloren bent of contact mee verbroken kan hebben en nu opnieuw weer tegen komt?
In het verleden zou er een relatie met de persoon geweest kunnen zijn. Ik denk met goede omstandigheden.

Bekers 4 ondersteboven, in het recente verleden. We zien een man onder een boom zitten in afwachtende houding, er word een beker aangereikt maar hij doet geen aanstalte om de beker of de kans aan te nemen. Maar ondersteboven is dat een ander verhaal en zou het kunnen zeggen dat de kans wel is gegrepen, dat er een nieuw avontuur gestart zal worden of is begonnen.. doet me ook denken aan die kaart 1 overigens,.
Hier stelt men zich open voor nieuw avontuur of nieuw begrip inzake een vriendschap. Nieuwe bindigen aangaan, openstellen voor je gevoel.

De volgende kaart geeft een mogelijke toekomst weer. Dit is de schildknaap kelken, ook weer een gevoelskaart. De vis die uit zijn bokaal springt geeft de artistieke karaktertrekken aan. Ook weer een kaart van mogelijk nieuw begin, op basis van gevoel. Het gevoel wellicht waar je je voor open hebt gesteld onlangs. Talenten komen tot rijping, creativiteit word uitgebeeld, nieuwe starten in opleiding, scheppende krachten of verder mogelijk zelfs huwelijk of geboorte uitbeelding.

Ridder van pentakels zien we in de nabije toekomst.. Als we de kant van gebeurtenissen bekijken van deze kaart dan zou hij kunnen zeggen dat er een connectie is met werk of eigendommen. Er zal voorzichtig te werk worden gegaan. Waar deze ridder hulp van zou kunnen gebruiken is een pentakels koning, hij heeft namelijk de weg al eens afgelegd die de ridder zal gaan bewandelen. Er is sprake van loyaliteit en verwantwoordelijkheidsgevoel.
De mysterieuse man zou een rol kunnen spelen in je werk wellicht, of eigendommen zou een huis kunnen zijn, samenwonen? Deze ridder is bedachtzaam en voorzichtig.. ik denk gezien de kaart die er uit viel, de staven 9 dat ook precies is wat er gebeuren moet. Niet hals over kop storten in iets maar langzaam maar zeker voorwaarts.

Wat is jou idee hierover in de situatie.
Ik zie een zwaarden 3, er is geen kaart die meer duidelijker kan zijn dan deze. Een hart doorkliefd met 3 zwaarden. Het zegt goed wat er gebeurt.. hartenzeer is wat er in je achterhoofd meespeelt. Je hart is flink gebroken geweest, misschien door dezelfde man.. nieuwe kansen of oude vriendschappen werden heroverwogen met nieuw inzicht. Je bent bang dat het allemaal weer gaat gebeuren, weer die pijn en ellende voelen. Zwaarden staat voor ideen en gedachten. Oude ideeen en instellingen zullen losgelaten moeten worden om dit tot een succes te gaan doen worden.

De kaart van de omgeving, hoe kijkt die er tegenaan. Pentakels 7.
Er is al veel werk verzet, en er kan tevreden naar gekeken worden.. een mooie groeiende wijnrank is tot stand gebracht en deze is waarschijnlijk met zorg en aandacht tot stand gebracht.
Toch, na dit werk is er ergens onvrede, er zit meer in het zou mooier kunnen worden. Misschien hou je de boot een beetje af bij de persoon en is hij in afwachting tot het verder laten groeien van iets vruchtbaars? Kan gerelateerd zijn in liefde, kan ook betrekking hebben we op werk, samenwerkingsverband . De situatie speelt in ieder geval in rol in de gedachten van de persoon..

Koningin van staven op positie van hoop en vrees.. de persoon die je zou willen zijn, of nodig bent om succesvol te zijn in je vraag denk ik. Staven, actie, maar wel in de juiste proporties. We kunnen rustig de dingen plannen en uitvoeren, bedachtzaam en subtiele acties worden gevoerd. Niet minder avontuurlijker, maar niet hoe zeg je dat als een kip zonder kop. (Wellicht zoals je eerder wel was) er is nu een open hart van compassie er is een intelligente inslag. Ze is gelukkig ambiteus en ondernemend. Carriere kan een drijfveer zijn, campagne voeren, creatief bezig zijn, dingen opbouwen. Middelpunt in een gezin, macht en gezag leidster. Vrouwelijk charmes weten hoe ze de dingen voor elkaar kan krijgen ermee.
Dat zijn de manieren of de eigenschappen die je zal hebben of moet hebben om succesvol te zijn in deze situatie. Niet te geforceerd en hals overkop ook weer..

Wat brengt het uiteindelijk.. nou niet het minste.. we zien dat als we de situatie leren dat de uitkomst er ook mag wezen. We zien namelijk een grote arcana kaart, kaart nummer 2 de hogepriesteres.
2 is van dualisme, aantrekken afstoten. Als we leren in balans te zijn met ons gevoel en idee dan gaan we de dingen duidelijker inzien. Wat deze kaart als eerste aangeeft is dat er mogelijk nog verborgen eigenschappen zijn aangaande de kwestie. De maan op de kaart geeft de veranderede omstandigheden aan. Het kan goed wezen dat nog niet alles duidelijk is voor jou in deze vraag, dat er nog dingen zijn die je wilt of moet gaan weten alvorens je verder kunt gaan in.. de kwestie, of relatie omtrent deze man.
Als uiteindelijke toekomst geeft de kaart aan dat er een gelukkige afloop zal zijn, je zal moedig moeten zijn de dingen aan de kant zetten uit het verleden (zwaarden 3) rustig en kalm verder moeten schreiden, (koningin staven) behoedzaam (staven 9) om uiteindelijk een stap verder te komen in je verhaal. Goed gesprekken met deze persoon zouden je kunnen helpen om verder te komen, open kaart spelen zodat de verborgen eigenschap van deze kaart naar voren zal komen.

Ik denk ook.. dat is mijn gevoel erbij.. dat je eigenlijk een heel sterk persoon bent met een klein hartje. Misschien een grote mond hebben, mensen denken dat je alles zegt maar er is nog zoveel verborgen ook bij jou (hogepriesteres) . Misschien als je je meer openstelt, en ik weet dat je je meerdere keren zeer hebt gedaan of beurs bent door oude ervaringen misschien als je meer geeft, dat je ook weer meer kan terug kan krijgen. Het dualisme zit daar ook in.

Dit is jou legging van mij.. ik denk dat de kaarten dit zeggen voor jou vraag... herken je er iets in, kan je hier verder mee? Heb je verder vragen of toelichting nodig voor de kaarten laat het me dan even weten via mail of PM.. of hier kan ook.
The truth was in here.
pi_65700375
Thnks
Even pm én hoor!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_65924624
Zou iemand ook een legging voor mij willen doen, als er tijd en zin is?
  woensdag 11 februari 2009 @ 07:55:42 #55
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65937951
2 mensen aan het lijstje toegevoegd
The truth was in here.
  donderdag 12 februari 2009 @ 06:05:38 #56
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_65974091
Ik heb even ter jullie informatie het eerste topic erbij gezocht! Daarin begon ik onder een oude naam hiermee. Misschien wel leuk om weer eens terug te lezen en te kijken wat ervan klopt?

Leggingen, lezingen en dobbelstenen etc. voor iemand anders

OMG 20 febr. 2006
  woensdag 25 februari 2009 @ 10:56:48 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66437099
Kan iemand even gillen wanneer er plek is? Ik wacht al 2 jaar
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:05:35 #58
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_66514531
Ik zou ook nog wel eens een legging willen

Iemand ?
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:46:53 #59
8372 Bastard
Persona non grata
pi_66515884
Ik heb jullie erbij gezet
Zelf laatste tijd ziek dan wel verjaardag gehad dus niet veel tijd... komt goed.
The truth was in here.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 08:51:45 #60
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_66545788
Trouwens, ik heb een lange tijd ooit eens een channeling van YourGuardian ontvangen.
Ik weet niet of er veel mensen hier zijn die kunnen schrijven maar als er iemand is die dát voor mij zou willen doen, zou dat echt super zijn.
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_66565984
Mag ik ook op het lijstje?
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:57:17 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67161438
Ik kan er ook wel weer een gebruiken....mag ik er weer op?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:02:15 #63
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67161573
Jullie staan er op.
Laatste weken meer bezig geweest via mail leggingen, zal proberen hier verder te gaan met lijstje.
Nogmaals, ook andere mensen met tarot ervaring mogen natuurlijk komen leggen.
The truth was in here.
pi_67279599
Ik wil ook wel op het lijstje,ik ben heel benieuwd..
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:49:10 #65
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67368049
Qu63, vandaag voor jou een legging, je hebt aangegeven dat je iets wilde weten over je werk of studie mogelijkheden... ik heb de kaarten zojuist geschudt voor je en zal de uitleg van de kaarten gaan geven aan je. Zowel apart als trachten er een geheel van te maken.

Als eerste kaart moet ik voor jou een kaart noemen die er uitviel, kennelijk heeft deze kaart invloed op je vraag, of geeft ze een bepaalde sfeer aan van de vraag,
De eerste kaart is de koningin van zwaarden. Meestal staat een koningin voor een vrouw in het leven die we meemaken, het zou kunnen zijn dat je eigen vrouw of vriendin hier word aangeduidt, of misschien je moeder of een tante. We gaan eens kijken wat het voor een type is. Ze is een sterke vrouw, een sterke persoonlijkheid met een intelligente inslag. Het kan een onafhankelijk (gevochten) vrouw zijn die haar mannetje heeft gestaan. Natuurlijk kan zij wel getrouwd zijn maar desalniettemin op haar eigen benen staan. De regelt de vrijheid in haar leven.Ze zal vaak een uitgesproken mening hebben, scherpzinnig zijn. Eerder met verstand handelen dan op gevoel, ze kan daar duidelijk een onderscheid in maken zal zich niet snel op emotie laten lijden. Misschien zijn er dingen voorgevallen in haar leven waardoor ze wat verhard lijkt, ze heeft bepaalde lessen geleerd en zal gevoel daarom niet op de voorgrond zetten.Ze is rechtvaardig, menslievend, gestudeerd.
Kan een onderwijzeres zijn bijvoorbeeld of een baas in jou vraag.

Wat komt er op de eerste plek in jou legging, we zien de koning van kelken in het heden.
De koning van kelken is tov de vorige koningin een stuk zachtaardiger. Waarschijnlijk ook een stuk gevoeliger maar zal ook door de tijd heen geleerd hebben dat je er met gevoel alleen niet komt. Hij heeft ondertussen inzicht gekregen en zal over de dingen nadenken en niet langer meer impusief reageren. Emotie kan wel de reden zijn van handelen, maar dan op een slimmere manier spelen. Hij is creatief.
Onderbewust heeft hij krachten, intuitie, verbeeldingskracht.
Je zal deze koning eerst moeten leren kennen eer je zijn diepe innerlijk leert kennen, hij is niet zo zakelijk als dat hij in eerste instantie op je overkomt.
Hij kan ook bezorgd zijn en zijn ogenschijnlijk kalm en bedeesd reageren kan eigenlijk andere gronden hebben.
Hij is verantwoordelijk, en zorgzaam,. Zou een goede in rechten zijn of filosofie, geneeskunde. Misschien spreekt deze kaart, ook gezien de plek waarin hij ligt op tafel wel aan, zou het betrekking hebben op je zelf?

Wat kruist het pad, hoop en vrees.. het is munten 3. Wat je doet doe je waarschijnlijk erg goed. We zien op de kaart een beeldhouwer die prachtig werk aflevert. Hij verdient groei en respect om zijn daden.. zou kunnen duiden op een opslag of een optie om verder te gaan leren. Hij is in ieder geval op de juiste plek met zijn vaardigheden wat hij doet gaat goed.

In het verleden zou je een ommezwaai kunnen hebben gekend. Dat zegt tenminste de kaart de toren.
Misschien had je heel ander werk, of heb je een hele tijd geen idee gehad wat je nou zou moeten gaan doen. Plots was daar misschien de ingeving, de sturing die je gekregen hebt om tot inkeer te komen. We zien op deze kaart een bliksem inslaan en mensen van een toren vallen, een onverwachte gebeurtenis zou je kunnen denken want anders waren de mens niet in de toren gebleven, ze worden een bepaalde kant op gedwongen nu, of vallen van hun geloof af. De waarheid is aan het licht gekomen, structuur word veranderd.

Wat hebben we in het recente verleden, daar zien we meer eenheid. Bekers 2. Bekers is gevoel, op 1 lijn gekomen met je gevoel, helder overleg.
Misschien letterlijk een goed gesprek hebben gehad tussen 2 mensen, misschien duidt het zelfs een goed sollicitatiegesprek aan waarbij duidelijk de wensen over en weer op worden gesteld. Eenheid is verkregen.

De mogelijke toekomst laat ons een man getooid met lauwerkrans triomfantelijk op een paard gezeten langs komen. Staven 6
Het lijkt alsof hij geeerd word, misschien op handen gedragen zelfs.
Ook in dit thema hebben we evenwicht, het bereiken van het zoet na geleverde inspanningen (staven 5 kenmerkt een gevecht) deze man is superieur, zakentransacties zijn succesvol afgerond en populariteit groeit.

Tot nu toe schetst mij het beeld dat je je als een vis in het water voelt op het werk voelt geloof ik. Je hebt vlgs mij niet de ambitie om van werk te veranderen maar eerder de top erin te bereiken?

We zien de volgende positie, het is de ridder van staven ondersteboven, de positie nabije toekomst.
Dit is een vurig persoon, strijdlustig in zijn doen en laten, kan ook verbaal flink tekeer gaan. Voor gebeurtenissen zegt deze kaart dat er een botsing kan plaatsvinden, een woordenwisseling met een persoon en waarschijnlijk werk gerelateerd staven zijn ambities.Andere kaarten in de legging zijn niet aggresief opgesteld, de botsing kan meevallen.

Wat vind jij van de situatie in deze, we zien de kaart de zon uit de grote arcana.
Deze kaart geeft een wedergeboorte aan van persoonlijkheid. Doet me terug denken aan de toren waarin je van je voetstuk bent gevallen, ergens ben je aan de slag gegaan met jezelf en heb je jezelf wel gevonden in de huidige positie. Ik durf zelfs te denken dat de sterke vrouwelijke persoonlijkheid zwaarden koningin hier een handje in zou kunnen hebben gehad met haar intelligente inslag. Misschien ligt de grondslag meer in jezelf, ben jij van binnen meer gegroeid, meer laten zien wie jij eigenlijk bent voor de buiten wereld en heeft je dat succes gebracht. Het is kaart 19, 1 staat voor zelfbewustzijn en 9 voor het bereiken. Intellectuele groei alswel wijzer geworden. Zie ik ook die koning weer een beetje op terug komen, de man die zijn emotie de baas is.

Wat is de kaart van de omgeving, zwaarden 8. Een vrouw staat geblindoekt tussen 8 zwaarden. Het lijkt alsof zij gevangen staat staat ook geboeid en met die blinddoek om ziet ze eigenlijk niet dat ze in werkelijkheid niet gevangen is. Het voelt alleen zo maar iemand die kan zien ziet de uitweg wel degelijk.
Het kan een persoon zijn die door angst geregeerd word, of door andere mensen geleid word in haar leven en niet voor dr zelf beslissingen kan nemen.
Kan het zijn dat er bemoeienissen bij jou parten spelen van andere mensen? Kan je geen besluit nemen over het pad wat er afgelegd moet gaan worden?
Je voelt je wellicht gevangen, maar in werkelijkheid ben je dat helemaal niet.

We krijgen de volgende kaart, hulp of belemmeringen. Zwaarden 4 ondersteboven. Ook hier zien we net als bij de ridder een spanningsveld. Een bepaalde gebeurtenis die opgepakt moet gaan worden.. moet je ergens een besluit over gaan nemen en ben je bang voor de concequenties? Dat het bij mensen tegen de schenen aan zal gaan schoppen? Denk dan aan de man op het paard, de lauwerkrans, het succes zal wel daar zijn! Het kan zijn dat er een uitgesteld conflict op de loer ligt.

Uiteindelijke toekomst, staven 4. Ook nu, zo ook bij de mogelijke toekomst zien we hier succes. Er hangen kransen van bloemen, er word een feestje gebouwd. Een prettige samenwerking word beklonken, er word getoost op de overwinning, Een vruchtbare onderneming.

Goed, dat waren de kaarten alweer Qu63. Kun je je er een beetje in vinden? Er zit een stukje over je persoonlijke groei, wellicht veroorzaakt door een plotselinge omwenteling. Het heeft je geestelijk doen groeien wellicht tot die koning van kelken.
Vlgs mij zit je op de plek waar je zit wel goed, of is er onlangs een positief gesprek geweest dat je net bij een andere baan bent begonnen, waar je dan zit, zit je wel goed. Vond het zelf grappig ook om die munten 3 te zien, de vakman is het in het kort.
Ik benieuwd of die koningin je bekend voor komt, die losse kaart.

Mocht je vragen hebben of opmerkingen, laat het me even weten, hier of op PM, mail.. het is altijd fijn om een weerwoord te horen over een legging.

Groetjes,
B.
The truth was in here.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:24:37 #66
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67369274
Mooie legging! Kan me in veel dingen zeker vinden, alhoewel je uitleg dan niet altijd klopt

Verder reactie doe ik via pm
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67498896
Fijn dat ik op het lijstje sta ik ben reuze benieuwd..
Hoe werkt het precies hoef je niets over mij te weten om de kaarten te kunnen leggen of heb je mijn geboortedatum,tijd enz nodig?
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:37:15 #68
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67806624
_Led, vandaag eindelijk jou beurt

Je hebt een vraag over je huidige baan, hoe dat zal gaan verlopen, of er eventueel andere dingen op de loer liggen voor je

Ik heb de kaarten geschud.. voor een tweede keer omdat ik tijdens het leggen constant gestoord werd door mn hond. Ik dacht dat ik niet juist geconcentreerd was daardoor en pakte de kaarten weer bij elkaar. een van de kaarten die er bij de eerste reeks bij zat viel er nu tijdens de tweede keer uit. En een aantal van de eerste keer schudden zitten er gewoon weer bij! Ik denk dat we die ene kaart die er uit gevallen is, toch moeten gaan belichten voor je.. daar zal ik mee gaan beginnen.

Het is de kaart De dood uit de grote arcana. Vergeet even wat je gezien hebt in de films omtrent deze kaart, het betekent geenszins dat je zal gaan overlijden doch heeft het wel te maken met een overgang. Iets zal sterven en er zal weer ruimte worden gemaakt voor iets nieuws. Dat is eigenlijk in het kort wat de kaart zegt, overgang. Mbt je vraag, zou ik dus geneigd kunnen zijn om te denken dat dit wat je doet voor een bepaalde tijd is, en dat er afscheid genomen zal gaan worden, tijd voor iets nieuws, nieuwe groei nieuwe uitdagingen. Verhuizingen, van huis of werkplek, levensbeschouwingen, andere inzichten krijgen, transformatie van je eigen levenswijze, dat valt allemaal onder deze kaart.

Goed, hoe zal die gaan passen in de rest van de kaarten, ik ga beginnen met de eerste kaart. Dat is de bekers 7, en geeft de nu aan. Wat brengt je hier, wat speelt er bij de vraag.
Bekers 7 is voor deze vraag een aardige kaart, het geeft weer dat er keuzes gesteld worden. Er is een keuze uit diverse paden die te bewandelen zijn, en de vraagsteller zal zich afvragen wat is de juiste keus die te maken is. Maar gezien het zwarte kleed wat de omgekeerde man op de kaart aanheeft kunnen we ook zeggen dat de keuze er wel is, maar de motivatie om te kiezen ontbreekt nog even.
Van alle gevulde bekers, allen met een onderwerp springt de middelste beker er uit. Het zou de afbeelding van de ziel zijn. De ziel die schreeuwt om groei en verwezenlijking van doelen. De zaken er om heen trekken de aandacht, maar de ziel geeft aan dat er ook naar de innerlijke stem geluisterd kan worden voor advies. Er zouden illusies in de omgeving zijn maar er dient gekeken te worden wat het beste voor jou is.
Verder betekent de kaart dat er sprake zou kunnen zijn van een visioen, een betekenisvolle droom. Dat is natuurlijk als je er in gelooft natuurlijk maar ik zou zeggen hou je ogen open.. ook andere kaarten in deze legging versterken dat beeld (aas bekers, schildknaap bekers) .

Goed, de volgende kaart, wat kruist het pad, wat kan de hulp of belemmeringen zijn. Het is bekers 3.
De drie staat voor groei. En we zien op deze kaart een groeiende relatie. Er word gegeven en er word ontvangen, een wisselwerking wat de relatie goed doet. We zien op de kaart vreugde, een toost die uitgebracht word, er word een vriendschap of relatie gevierd.
Het betekent gelukkige resultaten worden geboekt. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat als je werkzoekende bent, dat je een baan zal vinden. Het kan ook zeggen dat er een nieuwe liefde op je pad komt, of een relatie die zich in die hoek verstevigd. Ik hou het voorlopig gezien de vraag dan nog even op werkgerelateerde zaken, een geboekt succes.

De volgende kaart is Bekers aas de positie is het verleden.
We zien op de aas de grondslag, wat zijn de wortels, de start. Bekers staan voor emotie, samen zouden we zeggen dat er een begin is in een emotionele groei. Gevoelsgebied dus waar je aan bent begonnen ben je je meer en meer goed bij gaan voelen. Ook nu wijst de beker op de groei van liefdes, nieuwe liefde, maar wellicht een liefde voor wat je uitoefent.
Wat je doet, doe je met veel gevoel, we zien een stromende beker, het overstromen van gevoel word er mee aangeduid. Je voelt je erbij als een vis in het water waarschijnlijk.

Het recente verleden, de zegewagen ondersteboven, een kaart uit de grote arcana, een wat gewichtigere kaart die meer betrekking heeft op jou zielsgroei dan op de kleine arcana, meer de dagelijkse dingen die we hebben.
De zegewagen duidt op een sterke wil.. will over matter.. we zien een kar getrokken worden door 2 sphinxen die zonder teugels word bediende, hetgeen duidt op de wil over de sphinxen om de kar te sturen.
Echter, de kaart ligt ondersteboven, de kaart zal in dit geval duiden op het tegenovergestelde. De geest is de zelfbeheersing verloren, het gevoel is uit evenwicht gebracht. We zouden kunnen denken dat er iets is wat de geest rusteloos maakt, we zien dat ook terug in de eerste kaart, er is een hunkering wellicht naar iets anders, een zoektocht nadat je eerst helemaal content was met wat je deed begin je je misschien af te vragen.. ok en nu.. waar kan ik nu ik dit beheers naartoe gaan groeien?
Verder duidt deze kaart, en ik moet het maar even gezegd hebben op een waarschuwing. De waarschuwing luidt dat men geneigd kan zijn om in oude slechte gewoontes te gaan vervallen.. dwz drugs, alcohol, waar een uitweg gezocht word.

De volgende kaart is de kaart schildknaap van bekers, op de mogelijke toekomst.
Deze kaart ook de bekers kaart van emotie en gevoel, emotie stroomt net als bij de aas, Het scheppende idee heeft deze kaart in creatieve zin. We zien dat aan de vis die uit de kelk naar boven komt, een boodschap (zoals ik je al aangaf) kan dat zijn of een nieuw idee. Het gaan volgen van een opleiding waarbij je creatieve geest benut kan gaan worden.
Het kan duiden op het ineens weten wat je gaat doen (opeens heb je het) en je voelt gevoelsmatig aan je water dat dat de juiste keus dan zal zijn. Dat is het idee wat ik er zo uit haal voor je, en hoe ik dat denk komt uit de voorgaande kaarten; de onlangs rusteloze geest, samen met de kaart van de keuze maken. De zeer creatieve geest die zich wil uitdrukken, gezien de aas en nu deze kaart. Ik zeg niet dat het zo is.. maar dat is wat ik zo denk te zien in samenverband, dat weet jij zelf het beste te beoordelen. Maar ik zou niet gek staan te kijken als je ineens een vriend treft die je een aanbod doet.. en dat je weet, dat klinkt juist.

Enfin, de nabije toekomst word verteld door de schildknaap van zwaarden.
(wederom) de onstuimige geest, we zien de ideen in de lucht gevormd door de vogels. En onstuimig weer waarin stand gehouden word. Het is zwaarden, het is de kaart van ratio het denken, en dat gaat duiden op verstand en verstandige besluitvorming.
Deze kaart vergt aanpassingsvermogen, dan weer waait de wind linksom dan weer rechtsom, flexibiliteit is een woord wat erbij past.
Bij verstand kan je ook duiden op de exacte vakken zoals wiskunde, techniek, talen, computerbouw.
Het kan ook duiden op bezig zijn met 2 zaken tegelijk, vandaar de flexibele inslag, verandering van patroon.
Deze schildknaap zoekt verstandelijke uitdagingen, snel verveeld zijn.

Dan krijgen we de positie van de vraagsteller in de vraag. Wat is je rol
Koning van staven meneer, ondersteboven.
Ondersteboven zegt deze koning dat de dingen nu eens gaan zoals hij het wil dat het gebeuren moet. Het is een temperamentvolle koning en kan onverbiddelijk zijn. Hij is dominerend, zelfzuchtig en speelt graag de baas. (ik verzin het niet ) Hij kan niet tegen commando's aannemen maar deelt ze eerder uit. Hij wenst dat de mensen zich schikken naar zijn ideeen en zijn maatstaven.
We herkennen hier een bepaalde persoonlijkheid in.. dat kan zijn dat je jegens de situatie je nu zo op aan stellen bent. Als ik dan voortborduur uit de innerlijke onvrede zou je kunnen denken.. en nu is het genoeg, nu ga ik eigen baas spelen. (en vertellen aan andere mensen hoe jij wenst dat het gaat gebeuren) of misschien laat je je niet meer jojo'en.
We kunnen ook denken dat dit bepaalde karaktertrekken zijn die je hebt en gebruikt.

We gaan door naar de omgeving, dwz vrienden/kennissen, of de grond waarin de vraag zich afspeelt.
Het is bekers 8 ondersteboven. Wederom een gevoelskaart (joh je stroomt zo over van gevoel eigenlijk he )
Deze kaart, gelukkig ondersteboven want is een donkere kaart waarbij ik een heel verhaal had verteld van geluk gaan zoeken elders.. is niet aan de orde.
We zien wel in de serie van de bekers 7, dat er een vervolg is.. waar eerst de keuze gesteld werd is de vraagsteller ook gekomen tot een besluit. We zien de volle maan en de halve maan ineen, hetgeen duidt op cycli, net als de kaart de dood. Net als het cijfer 8, het lemniscaat.
Er is misschien een leven wat achtergelaten word, maar wel met een goed gevoel, er komt iets goeds terug immers. De knoop doorgehakt, tevreden besluit en we kunnen dat zelfs gaan vieren. De kaart staat ook voor een gezellige goede tijd. Nogmaals de kaart van de omgeving, zou je kunnen denken aan een goede en vreugdevolle vriendenkring. Flirts, feest.
Dus als er verandering plaats vind, dan zal het iets zijn wat ten goede is.. kan ook niet anders als we de schildknaap van bekers tot uiting laten komen.

Maar goed. Hoop en vrees.. staven 5. Een gevecht. Doch een gevecht wat niet erg is om te voeren, het lijkt er zelfs sterk op dat de figuren op de kaart het gevecht houden omdat ze zich daarbij goed voelen. Vechten om het vechten, ken je dat,.
Wat de kaart ook kan duiden is ruzie binnen eigen gelederen. Denk aan familie, vrienden, collega's. Dat er een coflict ontstaat, dat er problemen geschept worden. Ik zeg promptverloren dan maar dan je dat vreest samen met je mogelijk besluit.. hoe zal mijn vader dit vinden bijvoorbeeld, ik zeg maar wat maar zou bij de kaart passen. En misschien weet je het zelf beter in te vullen dan mij.
Kaart is strijd.. wellicht een in tweestrijd zijn.

Dan de uitkomst, dat is ook een leuke kaart.. het is de dwaas uit de grote arcana. Past leuk bij de dood, deze dwaas staat met zijn cijfer 0 voor de aanvang van iets nieuws, en hij gaat dat moedig van start. Vol met kinderlijke onschuld wellicht, onbezorgd (hij ziet de afgrond niet voor zijn voeten).
Het geeft (wederom) aan dat de vraagsteller voor een keus staat, gezien de grote arcana een belangrijke keus omdat het een verdere levensgroei betekent.
Gelegenheid is het trefwoord hierbij, de juiste gelegenheid zal zich aanbieden.. en dan kom ik dus terug op de visioen, het gevoel van dit is het een dieper idee van binnen dat je zal duiden . Gunstige omstandigheden ontwikkelen zich, vandaaruit komt de kans van je leven.. in die zin kan je de kaart zien.
Een nieuwe start van een onderneming. Toch is het goed om de alternatieve af te wegen hierin, geen 'dwaze' daden verrichten niet naief worden.

Goed.. heel verhaal voor je geworden. Dit is wat ik denk dat de kaarten samen te vertellen hebben, en of dat past bij jou idee erover laat ik aan jou over om te vertellen of niet natuurlijk
Je weet me te bereiken als je meer vragen hebt, of andere ideeen wilt delen
The truth was in here.
  woensdag 8 april 2009 @ 09:24:39 #69
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_67818808
Dank je wel, wordt heel erg gewaardeerd !
Ik hoef 'm niet op me in te laten werken , er zitten kloppende stukken in en stukken waarvan ik me afvraag of ik ze een beetje moet ombuigen om ze te laten kloppen, maar al met al een leuke en interessante legging
(Al vraag ik me wel af of je de kaarten bijvoorbeeld anders geinterpreteerd zou hebben als je bijvoorbeeld mijn hyves-profiel nooit gezien zou hebben )

[ Bericht 12% gewijzigd door _Led_ op 08-04-2009 09:34:39 ]
zzz
  woensdag 8 april 2009 @ 09:31:34 #70
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67818992
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:24 schreef _Led_ het volgende:
Dank je wel !
Ik hoef 'm niet op me in te laten werken , er zitten kloppende stukken in en stukken waarvan ik me afvraag of ik ze een beetje moet ombuigen om ze te laten kloppen, maar al met al een leuke en interessante legging
Een kaart heeft binnen zijn kader meerdere facetten, waarvan soms meer het ene duidelijker naar voren kan komen en dan weer de ander. Zoals ik zei omtrent bekers 3, als het een liefdeslegging zou zijn zou het meer betrekking hebben op een liefdesrelatie die versterkt word, of de schildknaap bekers wdb, maar binnen de vraag en binnen de betekenis van de kaart kun je andere dingen uitlichten.
Ik probeer ze zo algemeen mogelijk te vertellen, ik ken je niet en weet niet wat past dus kan niet aanwijzen "kijk voor dit stukje in je leven staat dus deze kaart" maar ik vermoed dat de vraagsteller dat zelf wel goed kan invullen.
The truth was in here.
  woensdag 8 april 2009 @ 09:35:17 #71
31101 _Led_
pi_67819095
Nogmaals, het wordt gewaardeerd
zzz
  woensdag 8 april 2009 @ 09:37:19 #72
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67819152
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:31 schreef Bastard het volgende:

[..]

Een kaart heeft binnen zijn kader meerdere facetten, waarvan soms meer het ene duidelijker naar voren kan komen en dan weer de ander. Zoals ik zei omtrent bekers 3, als het een liefdeslegging zou zijn zou het meer betrekking hebben op een liefdesrelatie die versterkt word, of de schildknaap bekers wdb, maar binnen de vraag en binnen de betekenis van de kaart kun je andere dingen uitlichten.
Ik probeer ze zo algemeen mogelijk te vertellen, ik ken je niet en weet niet wat past dus kan niet aanwijzen "kijk voor dit stukje in je leven staat dus deze kaart" maar ik vermoed dat de vraagsteller dat zelf wel goed kan invullen.
yup en dat is het stukje wat ik in het vorige topique over Tarot bedoel(kan hem even niet zo snel vinden).
Neem dit :
quote:
Dat is eigenlijk in het kort wat de kaart zegt, overgang. Mbt je vraag, zou ik dus geneigd kunnen zijn om te denken dat dit wat je doet voor een bepaalde tijd is, en dat er afscheid genomen zal gaan worden, tijd voor iets nieuws, nieuwe groei nieuwe uitdagingen. Verhuizingen, van huis of werkplek, levensbeschouwingen, andere inzichten krijgen, transformatie van je eigen levenswijze, dat valt allemaal onder deze kaart.
De kaart is zo breed, zeg maar dat hij op iedereen onafhankelijk van toepassing is. Is het geen verandering in verhuizing, dan wel in nieuwe inzichten krijgen, dan wel in transformatie levenswijze, dan wel in levensbeschouwingen. Ik bedoel dus niet dat 1 aspect op iedereen van toepassing is, maar dat een facet van de kaart op iedereen van toepassing kan zijn , onafhankelijk van hoe hij/zij het invult en aan welk facet van de kaart hij of zij denkt. Dat is Tarot nu eenmaal. Is het geen verhuizing, geen probleem dan zal het wel een werkplek zijn, ook dat niet, dan wel een levensbeschouwing. Hoe en wat vult de toeschouwer voor zichzelf wel in en op het einde zegt hij of zij tegen vrienden en vriendinnen dat de tarot wist dat hij een nieuwe levenswijze aannam.

maar goed, daar gaat het hier niet over, enkel even ter aanvulling k vind dit serieus een beter topic op TRU btw. Iemand die het niet enkel bij verhalen houdt, geen persoon een reading weigert en simpelweg doet wat hij zegt te kunnen. Daar moeten er meer van zijn
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 8 april 2009 @ 09:47:02 #73
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67819418
Thanks voor het compliment zal ik maar zeggen
The truth was in here.
  woensdag 8 april 2009 @ 09:53:36 #74
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67819624
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:47 schreef Bastard het volgende:
Thanks voor het compliment zal ik maar zeggen
het is btw ook lastiger om te readen voor iemand op internet dan een 1v1 sessie in real life. Of ben ik de enige die dat zo ervaart?
  woensdag 8 april 2009 @ 10:01:45 #75
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67819882
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:53 schreef Michielos het volgende:

[..]

het is btw ook lastiger om te readen voor iemand op internet dan een 1v1 sessie in real life. Of ben ik de enige die dat zo ervaart?
Wat je mist is interactie. .ik weet niet hoe iets past bij diegene, zo zou een koning karaktertrekken kunnen weergeven van iemand in de omgeving of de vraagsteller zelf, en zo moet je heel veel 'gokken' wellicht, je krijgt geen beaming of je juist zit maar gaandeweg de legging heb je wel een bepaald idee wat je neer kan zetten. Plus ik kan pratende meer vertellen 1 vs 1 dan dat ik opschrijf, schrijven maakt het wat afstandelijker. Ik vertrouw op mijn gevoel of intuitie bij de lezing en op mijn gids.
The truth was in here.
  woensdag 8 april 2009 @ 10:07:35 #76
31101 _Led_
pi_67820049
Zeg, waarom doen jullie geen reading voor elkaar ?
zzz
  woensdag 8 april 2009 @ 10:20:08 #77
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67820441
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:01 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat je mist is interactie. .ik weet niet hoe iets past bij diegene, zo zou een koning karaktertrekken kunnen weergeven van iemand in de omgeving of de vraagsteller zelf, en zo moet je heel veel 'gokken' wellicht, je krijgt geen beaming of je juist zit maar gaandeweg de legging heb je wel een bepaald idee wat je neer kan zetten. Plus ik kan pratende meer vertellen 1 vs 1 dan dat ik opschrijf, schrijven maakt het wat afstandelijker. Ik vertrouw op mijn gevoel of intuitie bij de lezing en op mijn gids.
ik doe altijd eerst de kaart omdraaien, dan vertel ik over de symboliek van de kaart en dan pas de uitleg. Ik let op lichaamstaal en feedback welke hit en zeg bv iets als:

De kaart staat voor transformatie, een nieuw begin. Je zou kunnen denken aan een nieuwe baan of een verhuizing(terwijl je kijkt naar lichaamstaal en mimiek/pantomiek of spraak ertussendoor). Het kan echter ook een nieuwe levensbeschouwelijke visie zijn, of een nieuwe manier van leven. Bij jou krijg ik echter het gevoel dat de kaart staat voor een verhuizing(dit "ving" ik op). Ga je of zit je momenteel midden in een verhuizing?
Antwoord: Ik zit er midden in ja
Ik: Dankjewel(die heb ik van ogilvie gestolen). Dit geeft de kaart ook aan(bekrachtiging). De kaart straalt een en al metamorfose en verandering uit. Ik ving op dat je midden in een verhuizing zat. dit klopt ook. Ok we komen al ergens! De volgende kaart.. is ridder van staven en blabla tot blabla
Disclaimer: dit is een van mijn eeh cheating methode(een van de). Dit hoeft dus niemands methode HIER te zijn.
Wat k heb bij tarot schrijven is dat ik LUI word na een paar kaarten en steeds snellere verhaaltjes ga schrijven. Bij spreken heb je dit natuurlijk niet. Spreken >> schrijven
Maar zo doe ik het. Eerst over de symboliek vertellen vind ik btw romantiserender en mystieker(ik heb de verhalen over symboliek overigens uit Tarot voor dummies(GEEN GRAP ), staat er best veel over in.
Probleem is natuurlijk dat je meer kunt zeggen dan je kunt schrijven. Als je je echte readings zou gaan opschrijven zit je zo aan de 12 a4tjes. Dat is ook niet zo leesbaar op een forum natuurlijk

ps. overigens zou feedback niet mogen bij Tarot. De Tarot en de gave van de lezer onthult de geheimen van de toeschouwer , niet de feedback van de toeschouwer(dit is een cold reading techniek).

[ Bericht 3% gewijzigd door Michielos op 08-04-2009 10:50:20 ]
  woensdag 8 april 2009 @ 10:26:56 #78
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67820643
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:07 schreef _Led_ het volgende:
Zeg, waarom doen jullie geen reading voor elkaar ?
vrijwel elke avond (nu even niet ivm drukte) geef ik en vriend wel eens via microfoon tarot en medium readings op een chatbox op internet. Volgende keer zal ik wel een linkje neerzetten
pi_67821368
Hey het is mijn beurt >BD
  woensdag 8 april 2009 @ 11:24:47 #80
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67822575
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:50 schreef Flammie het volgende:
Hey het is mijn beurt >BD
Zou je (als ik de legging ga doen, en daar lijkt het wel op omdat er momenteel geen andere tarotisten hun tijd aanbieden) aan mij een foto van jezelf willen sturen? PM of meel, en een vraag willen geven voor de lezing?
Moet het algemeen, gespitst op werk, of liefde, of heb je een vraag over een bepaald spelende situatie en vraag je je af wat je rol daarin is.. dat soort dingen
Ik geef geen garantie over wanneer ik de tijd kan nemen, ik hoop volgende week dinsdagavond.
The truth was in here.
pi_67837153
Misschien een stomme vraag, maar ik heb een legging gedaan met iemand die redelijk onervaren is. Is hier een kenner die ik een foto van de legging kan sturen voor een interpretatie? Was erg vreemd...
Have fun...
pi_67877340
Zou ik ook op het lijstje mogen? Heb je van mij dan eigenlijk ook een foto nodig?

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2009 21:26:32 ]
  vrijdag 10 april 2009 @ 07:53:06 #83
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67885476
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:31 schreef Handschoen het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik heb een legging gedaan met iemand die redelijk onervaren is. Is hier een kenner die ik een foto van de legging kan sturen voor een interpretatie? Was erg vreemd...
Zou je die hier willen neerleggen? Tarot, de basis
The truth was in here.
  vrijdag 10 april 2009 @ 07:54:04 #84
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67885482
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:24 schreef SG-sam het volgende:
Zou ik ook op het lijstje mogen? Heb je van mij dan eigenlijk ook een foto nodig?
Staat er op
The truth was in here.
  vrijdag 10 april 2009 @ 07:57:07 #85
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_67885495
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 07:54 schreef Bastard het volgende:
Staat er op
Nu ben ik toch ook heel benieuwd.
Mag ik ook alsjeblieft pretty please op het lijstje?

Stuur ik je z.s.m een mailtje met foto en info.
(Mag er een paard of iets bij staan of wil je liever echt alleen een foto waar ik alleen op sta. Moet het een recente zijn?)

vrijdag 10 april 2009 @ 08:18:04 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67885689
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 07:57 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Nu ben ik toch ook heel benieuwd.
Mag ik ook alsjeblieft pretty please op het lijstje?

Stuur ik je z.s.m een mailtje met foto en info.
(Mag er een paard of iets bij staan of wil je liever echt alleen een foto waar ik alleen op sta. Moet het een recente zijn?)

Die foto komt tegen die tijd wel hoor, en nogmaals iedereen is van hart welkom om hier leggingen voor een ander te doen, niet iedereen gebruikt een foto.

Van mij mag er een paard op staan hoor, als jij zelf er maar op staat.. of jij moet dat paard zijn natuurlijk.
The truth was in here.
pi_67891221
Bastard is echt de man >BD
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:34:50 #88
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67892804
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:18 schreef Bastard het volgende:

[..]

Die foto komt tegen die tijd wel hoor, en nogmaals iedereen is van hart welkom om hier leggingen voor een ander te doen, niet iedereen gebruikt een foto.

Van mij mag er een paard op staan hoor, als jij zelf er maar op staat.. of jij moet dat paard zijn natuurlijk.
Wrs zit ie wel IN het paard... .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:52:50 #89
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67893305
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:11:42 #90
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68249491
Hoogste tijd voor een legging!!

Flammie, voor jou de kaarten vandaag, bedankt voor de foto en de vraag. Hoe zeker is jou woonsituatie (vraag iets aangepast, het woordje 'of' kennen we niet bij de vraagstelling)
Goed, there goes!

Als eerste moet ik een kaart beantwoorden die bij het schudden er uit viel (terwijl ik toch echt stevig schud!) het is de bekers 7, en bekers staan voor emoties, liefde, gevoelens.
We zien op deze kaart een vorm van herwaarderen wat we hebben. Een man staat voor een wolk vol met bekers, en in iedere beker zit iets wat intressant is. Aan hem de keus om te kiezen wat het meest dierbare of waardevolst voor hem is. Iedere beker heeft een eigen levensstijl wellicht. Er is een beker met een lauwerkrans, we zouden de strijd kunnen aangaan, competitie zoeken. Of Rijkdom en zekerheid kiezen afgebeeld door de parels en ketting in een beker. Echter in het midden steekt er 1 beker er een beetje uit, de beker die de ziel behuist, innerlijke groei is ook een pad die er ligt. Op dit moment word geen keuze gemaakt, de man twijfelt nog, besluiteloosheid is er. Echter de ziel schreeuwt hier om aandacht, deze wil wel rust en zekerheid hebben. Er zijn andere dromen die door het hoofd spelen maar daarmee zou je de spirituele groei belemmeren.
De kaart betekent dat er mogelijk teveel tijd word gestoken in (dag)dromen en dat de realiteit een beetje uit het oog verloren word. Er zou meer praktische stappen genomen kunnen worden. Luister naar je innerlijke stem.

Goed, dat was die ene kaart die misschien de rest van de legging zal ondersteunen, we gaan het zo zien.
Op de eerste positie, die van het heden zien we zwaarden 8 ondersteboven.
Zwaarden geven denkvermogen weer, ratio, nadenken over welke actie we moeten ondernemen. Op de kaart zien we een vrouw met een blinddoek om en de zwaarden losjes om haar heen in de grond gestoken. Het doet ons een beetje denken aan een kooi, en dat de vrouw niet door heeft dat die kooi niet een echte kooi is die ons vasthoudt, als ze de ogen zou openen zou ze namelijk zo weg kunnen lopen. De kaart wijst op besluiteloosheid, de vrees om een standpunt in te nemen in een kwestie. Het vastlopen zijn in een bepaalde situatie en daar geen uitweg in zien, terwijl deze er misschien wel degelijk is. De kaart kan ook letterlijk duiden op het gevoel gevangen te zitten in een situatie. De kaart ligt ondersteboven, wat hem een mildere kant geeft, misschien dat de situatie al aan het opklaren is en nu duidelijk is welk pad gekozen kan worden? Er kan overgegaan worden in daden in dat geval.

De tweede kaart is de kaart die kruist, het pad kruist, geeft de hulp of belemmeringen weer. We hebben hier de ridder van kelken/bekers.
Dit zou een jongeman kunnen zijn die meer op zijn gevoel af gaat voor hij de actie neemt. (Dit in tegenstelling van de zwaarden man, die stormt er gewoon op af.) Deze man is wat passiever wellicht, gereserveerd. Filosofisch ingesteld misschien. Hij kan een natuurmens zijn, erg genieten van de omgeving en al wat er groeit. Het kan een dromer zijn, die zijn dromen ooit eens waar wil gaan maken, een idealist, liefdevol.
Als we het op een gebeurtenis zouden moeten gooien wat het pad kruist kunnen we een emotionele of romantische gebeurtenis noemen die in je besluit meeweegt. Zo niet dan stel ik mij voor dat je over de situatie met gevoel nadenkt, over wat je zou moeten doen.
Tot nu toe al eigenlijk 3 'keuze maken kaarten'

Kaart 3 is die van het verleden, we hebben staven 5 liggen. En staven staan voor ambitie, onderneming, avontuur of uitdagingen.
We zien op deze kaart een strijd die er word uitgevochten, maar het gaat er niet heftig aan toe.Er is rivaliteit, er worden krachten gemeten, er worden discussies gevoerd. Het zou kunnen wijzen op conflicterende omstandigheden waar je te maken hebt gehad in het verleden (inderdaad wie niet) het zou kunnen wijzen op de familieomstandigheden waar het conflict is, maar het kan ook heel goed een tweestrijd zijn met jezelf die er gevoerd is.
Ik kan je alleen helaas niet duidelijker vertellen op welk vlak dat dan zou moeten of kunnen zijn, maar misschien herken je het wel..

Dan hebben we het recente verleden, zwaarden 7, weer een 7, het is een kaart van capaciteiten hebben en kunnen benutten. Je zou wat dat betreft naar jezelf kunnen kijken en zien waar je goed in bent, en daarin je zien te ontplooien. De kaart ligt ondersteboven, en dat is in dit geval gelukkig, het is een kaart van zelfverloochening, de verkeerde keuze maken, en dat is in omgekeerde ligging dus niet het geval. Boodschap hierbij is dus, je weet wat je goed kan, waar je kwaliteiten liggen en aangezien dit in het recente verleden is zou ik zeggen dat je onlangs een juiste beslissing gemaakt zou hebben.

Dan hebben we in de mogelijke toekomst de gehangene ondersteboven, en het grappige aan deze kaart is dan dat het figuur rechtop afgebeeld word.
Waar hij rechtop zou wijzen op opoffering om een doel te behalen noemen we hier egocentrisch denken. Er is een trots en materialistische inslag betrokken geweest bij de keus, er word gewezen op 'het zelf wel gaan doen' op eigen houtje. Het geeft ook vastigheid aan deze kaart, want als we hem gewoon zouden lezen betekent opoffering een verandering in het wezen, een ommekeer zou gezien kunnen worden als verhuizen van de stad naar het platteland of een verhuizing van werk.. juist omdat de kaart op de kop ligt blijft de kaart dus erg vast eigenlijk. Onwrikbaar wellicht. En dat zou een mogelijk antwoord op je vraag kunnen zijn .. (stand)vastigheid.

De nabije toekomst, munten 4.. het op de munten zitten voor we kunnen uitgeven. Munten staan ook vaak voor financiele omstandigheden, of materialistische zaken om ons heen. We zien op de kaart letterlijk iemand op geld zitten, er word wel 2x nagedacht eer er wat word uitgegeven. Een vier staat voor stabiliteit. Financiele zekerheid wellicht. Discipline.
We zien de man ook het geld vastklampen, hij kan moeilijk delen wellicht.
Waar de kaart ook op duidt is het vasthouden aan een situatie, het niet los kunnen laten van de huidige situatie. Het staat ook voor beheersing, jezelf goed in de hand kunnen houden. Ik geef meerdere uitleggen in deze kaart maar het zou te maken kunnen hebben met die keuze die gemaakt (kan) worden. Je houdt vast aan het 1, terwijl de keuzes er wel zijn. De groei zou er ook zijn maar je bent standvastig en zo zou de gehangene bewaarheid kunnen worden.

De kaart die wat zegt over de vraagsteller in de situatie is de volgende koningin van kelken ondersteboven. Zij is ook wat zelfzuchtig, misschien net als de voorgaande kaart waar ego voorop staat, zo ook bij de gehangene. Misschien is ego en zelfzuchtigheid een wezenlijk onderdeel in de situatie?
Deze vrouw houdt zich bezig met illusies, dagdromen (weer dat woord wat opkomt) fantasieen. Het kan ook wijzen op het jezelf gek maken, teveel negatief denken kan dit zo maken dat je geen uitweg ziet. Maakt je zicht troebel en je geestelijk labiel terwijl er nuchter nagedacht zou moeten worden.
Ze wijst op emotionele verwardheid, niet teveel denken, meer op je gevoel luisteren zij is tenslotte de koningin van het gevoel. Ook de ridder eerder gaf al aan dat je met gevoel juist kan handelen. Die bekers 7 heeft heel veel lekkers staan, maar wat zegt je gevoel wat je moet doen, wat zegt die ziel tegen jou?
Ik draaf wellicht door maar dat is de boodschap die tot nu toe gegeven kan worden vanuit deze kaarten...

Wat zegt de omgeving, of wat is het milieu waarin de vraag speelt, munten 8 ondersteboven. Het is 'normaal' een kaart van vakmanschap, iemand die graag datgene doet waar hij mee bezig is. Maar het oprechte vakmanschap zien we hier verloren gaan. Je bent goed in wat je doet, maar je kunstje voer je niet zo graag meer op. Of je kunstje word niet meer gewaardeerd als eerder. De talenten zijn er nog steeds natuurlijk maar het plezier ontrekt zich, het plezier van het werk word minder wellicht.. Het kan ook zijn dat de dingen die je doet, of goed kan nu worden gebruikt voor andere dingen waar je werk eigenlijk helemaal niet voor is. Iemand gaat er vandoor met jou werk wellicht.
Als er een advies zou liggen bij deze kaart dan is het 'denken op lange termijn' niet bezig blijven met details.

En dan krijgen we de hoop en vrees kaart, de wereld. grootste arcana kaart van het deck.
Pfoe. Dit is de kaart die aangeeft dat alles geleerd is en dat we nu ons verantwoordelijkheid kunnen dragen. De grote zegekrans duidt op het vieren er van. Dit is iemand die de verantwoordelijkheid neemt, ego opzij zet en zijn verplichtingen zal aanvaarden.
Het geeft aan dat de plannen verwezenlijkt worden, en er triompf en voorspoed is. Het aanvaarden van zijn eigen plus en negatieve punten en aanvaarden wat zijn doel is. Deze kaart de wereld geeft ook vaak aan dat er daadwerkelijk gereist gaat worden. Maar bovenal geeft het aan dat er eenheid met zichzelf gevonden word, en kan duiden op een afsluiting van het 1 en het starten van iets anders. De lauwerkrans is net 1 grote nul, wat ons doet denken aan de kaart 0 de allereerste kaart van de grote arcana, de start. De verantwoordelijkheid zal genomen worden.
De kaart op deze positie geeft aan dat je uiteindelijk wel zal doen wat je moet gaan doen vermoed ik maar dat je daar ook vrede mee zal hebben.

De finale kaart, de magier, de uiteindelijke afloop . Waar de 0 de eerste kaart in het deck is, en de wereld de laatste is dit de kaart met nummer 1 er op, op de kaart zien we een lemniscaat, het aanduiden van de eeuwige cyclus. Na de wereld begint de kaart weer opnieuw namelijk als in een cyclus.
Deze kaart geeft gedachten aan, het verstand, en het positief denken. Deze kaart geeft een idee aan, een krachtig idee omdat dit de basis kan zijn van de nieuwe cyclus.
Het geeft aan dat er vorm gegeven kan worden aan een creatief plan of idee. Om hier vorm aan te geven zal toewijding nodig zijn, je zal het echt graag moeten willen en jezelf er voor moeten inzetten.. misschien kan ik het woord opofferen noemen, wat dus het tegengestelde is van je huidige mogelijke toekomst kaart, die staat namelijk voor ego en standvastigheid. Het geeft dus aan dat er een succesvolle uitgang kan zijn helemaal versterkt door de voorgaande kaart. Voortgang vraagt of eist wel dat er gestopt word met gedroom en getalm.

Goed dat is m.. beste lap tekst weer.. een aparte legging al zeg ik het zelf. Met het idee dat je dit moest lezen.. ook al weet ik dat helemaal niet zeker. En weet ik dat je niet erg open staat voor occulte zaken. Ik vond het heel leuk om hem voor je te doen
The truth was in here.
pi_68259518
Bedankt Bastard! Het was een heeel mooie legging en ik heb genoten met het lezen van je werk!
Er voor open staan of niet, er in geloven of niet, een nieuwe kijk op zaken is altijd een goed plan!

Nogmaals bedankt
pi_68260938
Verder kan ik me heel erg vinden in een paar van je conclusies hoor;

Negatief denken, ik ben er echt een wereldster in, een pessimist.

Verder deze is heel erg sterk
quote:

Wat zegt de omgeving, of wat is het milieu waarin de vraag speelt, munten 8 ondersteboven. Het is 'normaal' een kaart van vakmanschap, iemand die graag datgene doet waar hij mee bezig is. Maar het oprechte vakmanschap zien we hier verloren gaan. Je bent goed in wat je doet, maar je kunstje voer je niet zo graag meer op. Of je kunstje word niet meer gewaardeerd als eerder. De talenten zijn er nog steeds natuurlijk maar het plezier ontrekt zich, het plezier van het werk word minder wellicht..
Nu is het inderdaad zo dat engels les 2 kanten heeft voor mijn in Azie. Ik vind het mooi, ik wil mensen wat leren en het is een grote eer dat dit mogelijk gemaakt is voor mij, maar ik vind ook dat de cultuur van het land staande moet blijven en daar is nogal wat over te vertellen.

Vooral Amerikanen (zonder generalisatie ) verwachten hier nogal dat alles voor hun gedaan moet worden en daaronder valt dus ook dat de inwoners van dit land maar Engels moeten kunnen spreken.
Als mensen hier geen Engels spreken (lees: niet kunnen) worden ze door de emigranten van dit land (o.a. afkomstig uit USA, Engeland, Australie, etc etc) voor dom uitgemaakt. Het ging zelfs zo ver dat ik mensen hoor klagen hoe dom het volk wel niet is en dat vind ik persoonlijk een beetje te ver gaan. Dit is namelijk afkomstig van personen die zelf te lui zijn om een andere taal te leren maar dit blijkbaar wel verwachten van andere mensen. Serieus: ik ben de perfecte emigrant wanneer je me naast vele andere zet. Elke dag taal studeren (ben op het moment vrij vloeiend in Thais ook schrijven en lezen dus) etc etc.

Als ik er op deze manier nog even verder over na denk vind ik de identiteit van een land vele malen belangrijker is dan het feit dat de mensen hier Engels moeten spreken. Ik vind dat bezoekers zich moeten aanpassen aan de inwoners van het land en niet zo zeer andersom. Het is echt een negatieve verandering aan het worden en Thailand verliest langzaam maar zeker identiteit. Wat Thailand heeft en had was prachtig, wat erbij gaat komen heeft weinig meer te maken met azie maar meer met de enorme stortvloed aan buitenlanders die geen Thais willen leren, die verwachten dat het universum om hun draait en die een imperium van Coca Cola en MC Donalds willen opbouwen. Ja dit zal vast overal gebeuren maar als je ziet wat Thailand is en was, is dit echt een doodzonde.

Ok mijn idee erover is dus redelijk gek wellicht; ja ik ben een Engels leraar, waarschijnlijk de zoveelste (ook al word je dat niet zomaar en veel mensen denken natuurlijk dat ze Engels kunnen spreken maar er komt heel wat meer bij kijken, geloof me het is echt HEEL LASTIG om een baan te krijgen in Chiang Mai en ik heb gewoon geluk gehad. Nu heb ik werkervaring en is het wat minder problematisch. ) maar soms geniet ik inderdaad niet van mijn werk...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prachtig om deel uit te mogen maken van een school en lesgeven is echt wat ik eigenlijk mijn hele leven wil doen. Ik ben het alleen niet eens met de ongelooflijke verandering in Thailand dat voornamelijk toegespitst is op het westen.

Wat gaat er gebeuren ooit: Ik weet het niet, misschien word op een gegeven moment de hele Thaise taal wel afgeschaft en praat iedereen wel Engels ooit. Ik acht het niet onmogelijk. Verder zal er meer stadsbouw komen en minder dorpen. Thailand heeft al veel cultuur verloren en staat in het Westen tegenwoordig vooral bekend om Sekstoerisme en Drugstraffic. Wat mensen niet zien is natuurlijk de legendarische vriendelijkheid die alles doen om het de gasten maar zo aangenaam mogelijk te maken. Dat veel mensen dit respect gewoon niet verdienen moge een feit zijn.

Hopende je niet verveeld te hebben maar ik moest het heel even kwijt hoe je verhaal in mijn leven past.
  woensdag 22 april 2009 @ 09:15:01 #93
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68261517
Bedankt voor je mooie verhaal Flammie, en wat lief van je dat je dat wilt delen! Los even van het massatoerisme en wat de impact dat heeft voor Thailand, zie ik inderdaad ook sterk wat je bedoelt, of de kaarten bedoelen. Vooral de munten 8 inderdaad wat je zegt, maar ook de gevoelskaarten er om heen.
Je kan denken, ik negeer alles en vind het prima om zo te leven op de manier waarop ik nu mag leven in Thailand. Terwijl je dat met (steeds) minder zin doet door de veranderingen om je heen. Daarom word er in de kaarten ook zo enorm gehamerd op 'je eigen gevoel' er bij, wat wil jij doen? Het is zo belangrijk om iets te doen waar je je goed bij voelt, en het mag ook, we zijn vrij om datgene uit te voeren wat we graag zouden willen doen.
Ik proefde uit je vraag dat het meer met externe factoren te maken zou hebben of je je baan zou houden, maar ik zie eigenlijk dat de factor jijzelf bent.
Ik vermoed dat er wel iets in verschiet ligt wat je graag zou willen doen, de magier geeft dat sterk aan, en eigenlijk word die weer gedragen door de wereld wat een heel mooie combinatie is vind ik. Succes ligt daar wel, maar actie moet ondernomen worden.. zoals bij alle dingen natuurlijk.
Nogmaals, ook jij bedankt voor dit zeer boeiend stukje achtergrond informatie!

Thailand lijkt mij ook een prachtig land om in te mogen vertoeven, helemaal als je daar tussen de bevolking kan leven en de gastvrijheid mag proeven.

ps, kaarten moeten even inwerken he
The truth was in here.
pi_68262057
Ja ik moet het allemaal even laten bezinken om maar een gouwe ouwe op te noemen
haha

en ja in worst-case-scenario , wat er ook gebeuren mag, zal Thailand altijd mijn vakantieland zijn
Ben er ondertussen wel gehecht aan geraakt eigenlijk

[ Bericht 49% gewijzigd door Flammie op 22-04-2009 09:49:01 ]
  woensdag 22 april 2009 @ 09:59:02 #95
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68262587
Kan ik me goed indenken, het lijkt me een prachtig land met prachtige mensen.. daar zou ik wel kunnen onthaasten!
The truth was in here.
  woensdag 22 april 2009 @ 11:22:19 #96
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68265124
Ik ga er volgend jaar heen :p.
Heb gehoord dat pattaya wel mooi is... Nee grapje!
pi_68709790
Ik zou ook graag op de lijst komen voor een lezing. Als ik aan de beurt ben laat maar even weten wat voor informatie ik moet verstrekken
  woensdag 6 mei 2009 @ 07:56:13 #98
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68718468
Update van de lijst gedaan
The truth was in here.
pi_68738495
Dag dag! Na mijn (eerste) lezing, heb ik me opnieuw aangemeld voor het lijstje, maar ik sta dr nie op!
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 7 mei 2009 @ 07:56:48 #100
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68759779
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 17:54 schreef Lonaa het volgende:
Dag dag! Na mijn (eerste) lezing, heb ik me opnieuw aangemeld voor het lijstje, maar ik sta dr nie op!
Weet je nog waar je stond? Ik dacht ergens bovenaan dan niet?
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')