Lonaa, vandaag ben jij aan de beurt, de eerste 2 mensen op de lijst geven geen antwoord op de gevraagde foto, dat is goed. Jij hebt een foto in je FOBO, en je vroeg een algemene legging..
Ik heb de wierrook branden, ontzettende lekkere muziek aan (Suna ai - Snatam kaur) dus ben er klaar voor om de kaarten te gaan leggen en te lezen.

Een algemene legging voor je, wat ligt er misschien in het verschiet voor je, wat zijn de kansen. Ik ga ze nu schudden..
Kaart 1 voor het heden, wat speelt er nu en wat brengt je hier.
Het is de kaart van de grote arcana, de Maan. Het is een mooie kaart uit het deck, we zien hierop afgebeeld de maan op de voorgrond een waterkreeft die uit het water komt, een verrijzenis die vervolgens het gouden pad zal gaan betreden. Er staan 2 honden op de kaart, de blaffende hond en de stille of getemde hond, symbolisch voor de dualiteit van de geest. Er staan 2 torens op de kaart, het bewuste en het onbewuste. Het is een kaart van evolutie. Het is een reis die we starten en een pad die we zullen gaan afleggen door de werelden heen totdat we uiteindelijk naar goddelijke vervulling gaan.
Wat betekent het nou allemaal,de maan geeft schommelingen aan, er kan mogelijk zich iets afspelen in het onderbewuste waar je nog geen weet van hebt. Als deze zaken naar buiten komen, dan zouden deze een verstoring voor je kunnen geven.. iets wat je van je wat je stuk brengt. De kaart geeft aan dat we voorzichtig voorwaarts moeten gaan, je hoeft niet overal het fijne van te weten te komen want je weet niet wat je dan open gaat trekken.
De kaart duidt op wijziging in psychische toestand..
Wat kruist het pad, of wat is de hulp of een belemmering. Dit is zwaarden 6.
Dit is een reiskaart, het zou kunnen duiden op er even uit gaan of het eigenlijk weg willen gaan. Het weg willen gaan van een roerige periode, de spullen pakken en de emotie, het onrustige water wat we op de voorgrond zien, achter ons gaan laten. Op zoek naar stabiliteit. Op zoek naar vaste grond onder de voeten. Zou betrekking kunnen hebben op de eerste kaart deze. Het geeft aan dat de moeilijkheden achter ons gelaten gaan worden, het piekeren wat je doet kan stoppen.
Kaart 3, die van het verleden. Het is munten 7. Dit is de persoon die hard heeft gewerkt en niet geheel onverdienstelijk kunnen we zien aan de groeiende wijnranken, iets heeft weten op te bouwen. Nu hij klaar is, datgene bereikt heeft wat hij graag zou willen bereiken blijft er toch een onvrede over. "Is dit het nou" "waarom ben ik dan niet blij" en er word wellicht nagedacht aan een volgende onderneming. Datgene wat er is gedaan heeft flink energie gekost, zou op financieel gewin kunnen duiden daardoor, een baan, maar kan ook zekerheid zijn omtrent een relatie die gestart is, dat daar veel tijd en aandacht in heeft gezeten. Toch... we gaan verder denken, wat kunnen we gaan doen.
We zien het recente verleden een ridder, ridder zwaarden. Het is vaak een jong persoon, iemand met een sterke wil in het bereiken van zijn idealen. Vurig geeft hij zijn paard de sporen, getrokken zwaard, de lucht ziet er stormachtig uit, dat zien we ook aan de waaiende bomen..
Het is een persoon die denkt met zijn hoofd en niet zijn hart, hij kan heel overtuigend overkomen, mensen overtuigen van zijn ideeen en mensen enthausiast maken daarvoor. Er word verstandig nagedacht, in relatie, school, werk. Het kan een sarcatische persoon zijn, of een betweter, uitdagingen liggen voor hem vooral op intellectueel vlak, denkspelletjes doen.
Als we het hebben over een gebeurtenis en niet een persoon, dan geeft deze kaart weer dat er een onverwachte gebeurtenis of onvoorbereide situatie heeft plaats gevonden.
Wat me dan weer brengt naar de eerste 2 kaarten overigens.
De mogelijke toekomst, de mogelijke uitkomst is zwaarden 9. Dit is een wat donkere kaart want we maken ons ergens flink zorgen om. We kunnen letterlijk wakker liggen, zoals de persoon op de kaart ook doet.
Een 9 staat voor iets willen bereiken, maar dit is het laatste loodje wellicht, het is nog niet bereikt dan zou het namelijk zwaarden 10 zijn. Deze vrouw (op de kaart een vrouw) weet dat er in het verleden tegenslagen zijn geweest, we zien daarom de zwaarden aan de muur hangen, dat hebben we allemaal al overwonnen maar het zit nog niet mee. Wat er in het verleden gewonnen is, kan zo weer verloren zijn gegaan. Het is een kaart van rouw, rouw na een conflict die toch anders is gegaan dan was verwacht, waarvan het verlies genomen moet worden. Het is een kaart van psychische kwelling en verdriet, ze zou hardvochtig kunnen worden.
Wat het ook is... laat je niet kisten, waar 2 mensen vechten, hebben 2 mensen schuld.
Wat is de nabije toekomst, zwaarden 10 ondersteboven.
Ook een vrij donkere kaart, het is nog steeds nacht, echter de kaart ligt ondersteboven, hoop gloort aan de horizon.
Een negatieve situatie herstelt zich langzaam weer, misschien een andere kijk op het leven gekregen, hulp ontvangen. Niet langer overheerst de bitterheid, geslepenheid, de mindgames, we gaan weer vooruit. Problemen zullen vervagen.
Tot nu toe denk ik dat je op een kruising ergens bent in je leven.. het is waarschijnlijk in gang, je bent je er van bewust. Ik denk dat je de beerput open getrokken hebt, je bent dingen van jezelf tegen gekomen, of juist bij een ander persoon die je nog niet wist, dingen waar je toch meer over bent gaan nadenken als in eerste instantie de bedoeling was.. je zal hier afstand van gaan nemen, het rustige vaarwater op gaan zoeken, misschien betekent het einde aan een vriendschap, misschien betekent het einde van je baan, zou ook goed kunnen door de munten 7 kaart, maar rationeel ben je er waarschijnlijk nog wel flink mee bezig. Deze kaart, de 10 geeft aan dat de problemen zullen gaan vervagen..
Goed, dan krijgen we de volgende positie, wat is jou standpunt in deze, hoe kijk je er tegenaan.
Schildknaap kelken ondersteboven. Het is een persoon die nodig zou moeten gaan kijken waar hij mee bezig is.. er zou mogelijk gevlucht worden in alcohol, drugs, andere zaken om niet bezig hoeven te zijn om wat het gaat.Het is een persoon die zich afzondert, de wereld een dikke vinger geeft. De kop gaat in de wind. Het is een innemende persoonlijkheid maar kan verwend overkomen.
Veel van mensen verwachten, zelf weinig bijdragen. Het kan duiden op een kans, een boodschap die vertelt gaat worden, maar die je niet opmerkt omdat je met je zelf bezig bent. Misschien omdat je verdrietig bent als ik de andere kaarten zie.. daarom zie je niet de kans die er dan open komt. Je bent nog hardvochtig?
De omgeving.. wat denkt de omgeving, of wat draagt de omgeving er aan bij.
Dit is bekers 10, weer een 10 weer die voltooing, en dus wat aangeeft doordat het leven een eeuwig cyclus is van alles komt dat gaat weer en komt weer zoals de akkers ieder jaar weer nieuw graan hebben staan, de blaadjes aan de bomen komen en in het najaar weer eraf vallen. Let ook, de maan die symbool is voor deze levenscyclus van wat er komt, gaat weer en komt weer denk aan het eb en vloed bijvoorbeeld.
Dus weer een 10 wat de cyclus doet tonen in deze legging.. goed nu wat hij betekent.
Bekers is gevoel en emotie, ondersteboven geeft een andere draai aan de kaart.. dit wil in dit geval zeggen dat de voltooing niet compleet is, of onbevredigend is, een niet in stand gehouden relatie, ruzies, ontevredenheid. Kan in de relationele sfeer zijn, in de familiesfeer waarschijnlijk, of in het huwelijk. Het kan opstandigheid geven.
Wat is de kaart van hoop een vrees.. pentakels aas. De aas.. staat voor het begin, datgene wat de wortels, de basis zal zijn, een nieuwe onderneming starten. Herken je de cyclus in de legging die aanwezig is? Kan je je daarin ook vinden? Ik heb het idee dat je je misschien tegen deze cyclus wil verzetten.. moedwillig iets niet los willen laten, of juist anders willen doen.
De les voor jou is het accepteren van een cyclus, het zal je groei geven.. dingen komen en gaan, loslaten en weer starten. Enfin.. de uitleg in deze kaart zoals ik zei de onderneming. Misschien heeft het betrekking op die munten 7, waar er onvrede was over wat is bereikt,, nadenken van de volgende stap.. dit is die volgende stap. Je hoopt dat die er komt denk ik, dat je er naar uitkijkt.. maar wil ik even aanhalen.. op de kaart zien we een hand uit een wolk.. er kan iets worden aangereikt.. de schildknaap zit niet op te letten, kansen niet gezien... let svp wel op!

Als het goed is word er een bloeiende onderneming gestart hierop namelijk.
Wat is dan de uiteindelijke uitkomst.
We hebben staven 3. Een onderneming word over nagedacht (hee je lette op!) Het staat voor groei.. er is succes geboekt in het verleden, zien we aan de onderneming op de voorgrond, achter de persoon .. (de wijnrank is nu een staaf) de lauwekrans om de middel, je neemt mee het succes en de verdienste uit het verleden en start aan een nieuwe reis (de bootjes) Nieuwe ideeen, nieuwe ontwikkelingen.
Nou goed Lonaa.. dat is mijn relaas over deze legging voor je.. ik hoop dat je herkenning in ziet, of raakvlakken met je eigen situatie. Zo niet mag je het ook gewoon zeggen

het zou fijn als je wat liet weten over de legging.. voor mij om de kaarten steeds beter te leren kennen, om te zien welke situatie afgebeeld kan worden door een kaart.

Mocht je vragen hebben, je mag ook PMén .