abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 december 2008 @ 08:07:54 #26
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63952620
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:44 schreef hmesker het volgende:
Dag Bastard,

Hierbij de uitleg van je hexagram. Je hebt hexagram 58 gegooid, met de eerste lijn bewegend. Hexagram 58 is één van de 8 hoofdhexagrammen: hij bestaat uit 2x hetzelfde trigram, Het Meer, en ontleent daar dan ook zijn naam aan. De trigrammen bepalen voor een groot gedeelte de betekenis van het hexagram. Het trigram Meer wordt geassocieerd met vrolijke, positieve, leuke dingen. Het is het trigram van 'hoe hou ik het leuk?'. Het draait bij dit hexagram om plezier, dingen doen omdat ze leuk zijn en niet omdat ze zo nodig moeten. Het trigram Meer heeft een hekel aan verantwoordelijkheid, het doet iets alleen omdat ze er plezier aan beleeft. Beleeft ze er geen plezier aan, dan gaat ze wat anders doen wat ze wél leuk vindt. Het is een beetje een klein meisje in de speelgoedwinkel: fladderend naar het één, en als ze er op uitgekeken is fladdert ze naar wat anders. Je leest wel eens dat bij dit trigram 'communiceren' hoort, maar eigenlijk is het meer roddelen en babbelen. Inhoudelijk hoeft het niet diep te gaan, zolang het maar spannend en leuk is.

Het Beeld van het Meer is dat van een afgesloten hoeveelheid water, wat voor zijn voeding afhankelijk is van invloeden van buitenaf. Jouw vraag was 'in welke fase zit ik nu?', en dan zou hexagram 58 kunnen zeggen, 'In de fase van (behoefte hebben aan) plezier maken, losser worden, de teugels laten vieren, verantwoordelijkheden durven afwijzen omdat ze je geen plezier geven, in je omgeving/werk/relatie kijken wat je voldoening geeft en de nodige keuzes daar naar maken'. In die zin is hexagram 58 - niet negatief bedoeld - vrij egoïstisch, en bezig met de vraag 'wat wil ík nou, wat is míjn drijfveer?' Waarbij Het Meer zich bedenkt dat plezier de beste motivator is.

De eerste lijn van het hexagram heb je bewegend. De eerste lijn in het algemeen is de lijn van 'maak een nieuwe start'. Het is een nieuw, maar uiterlijk nog niet zichtbaar, begin. Het is een knop die je in je hoofd omdraait, van 'vanaf nu begin ik overnieuw', maar zonder dat je dat direct concreet vorm gaat geven. Het is een intentie die nog niet direct werkelijkheid hoeft te worden. Dat je de eerste lijn bewegend hebt kan aangeven dat je een nieuwe periode bent begonnen, een periode waarin je probeert meer ontspannen te zijn en te leven naar de dag, zonder al te veel te plannen. De tekst bij de eerste lijn zegt 和兌吉.和 betekent 'volgen, reageren op'; 兌 is de naam van het hexagram en wordt vaak uitgelegd als 悅, 'vrolijk, uitgelaten', maar kan ook betekenen 'openbreken, een opening forceren'. Dit laatste is waarschijnlijk de oudste betekenis. 吉 betekent gunstig. Vertaald staat hier dus 'Reagerend een opening maken is gunstig'. Concreet houdt dit in dat je niet zozeer zelf initiatief hoeft te nemen om de verandering te creëren die nodig is voor een nieuw begin, je kan reageren op wat je wordt aangereikt en dáár een opening mee maken. Werk met wat je krijgt, ga niet zelf processen in gang zetten, daar is het nu nog te vroeg voor. De fase waar je nu in zit is er eentje van ontspanning, plezier zoeken, de geneugten van het leven ontdekken, met als doel de mentaliteitsverandering die hiervoor nodig is permanent in je leven te integreren.
Zo hee!
De vraag 'wat wil ík nou, wat is míjn drijfveer?' is de letterlijke vraag die ik mij afgelopen week stelde!!
Het klopt ook dat ik merk dat er ergens een andere bedoeling is wat ik ga doen of uitvoeren, wat het is weet ik nog niet maar het maakt me wel ontspannen wetende dat wat er nu is, ook niet voor eeuwig is. Het is een beetje go with the flow, ga mee met de stroming van het water (het meer) en kijk wat er volgt.
En ik heb inderdaad al vernomen dat ik meer moet leven in het nu, geen zorgen, alles komt goed, geniet maar van het nu.

Zo frapant dat dit is wat er uit komt omdat dit ook precies is wat er speelt! Vandaar natuurlijk de vraag vanuit mijn kant he, zelf weet ik wel wat de situatie is maar deze tekst vertaald dat nog maar eens.. erg leuk en leerzaam!
The truth was in here.
pi_63957034
TVP! (alweer)

Ik wacht geduldig op mijn legging
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:09:13 #28
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63957519
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:48 schreef Lonaa het volgende:
TVP! (alweer)

Ik wacht geduldig op mijn legging
Flauriana hoor ik niks van, en Masaru is net geweest.. dus het schiet al op
The truth was in here.
pi_63966270
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 08:07 schreef Bastard het volgende:
Zo frapant dat dit is wat er uit komt omdat dit ook precies is wat er speelt! Vandaar natuurlijk de vraag vanuit mijn kant he, zelf weet ik wel wat de situatie is maar deze tekst vertaald dat nog maar eens.. erg leuk en leerzaam!
pi_64030298
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

Flauriana hoor ik niks van, en Masaru is net geweest.. dus het schiet al op
Mooi Heb je vorige leggingen gevolgd dus ben benieuwd!
  maandag 15 december 2008 @ 16:21:13 #31
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64033694
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mooi Heb je vorige leggingen gevolgd dus ben benieuwd!
en ik ben na jou
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_64277083
Het ligt een beetje stil hier...
  dinsdag 23 december 2008 @ 11:30:20 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64277458
Beetje druk met de feestdagen hier!
The truth was in here.
  zondag 28 december 2008 @ 14:01:53 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64428548
vamperotica, een liefdeslegging voor jou.. althans ik doe gewoon het keltisch kruis maar zal de kaarten interpreteren op liedesvlak dan.

10 kaarten, ik ga de kaarten nu schudden en kijk wat er uit gaat komen..

Goed, bij het schudden was er 1 kaart die dwars ging doen, en toen ik hem terug in deck wilde stoppen om verder te schudden viel hij er alsnog uit.
Ik denk dat we daarmee moeten gaan beginnen Vamp. Het is bekers 8
Bekers voor de emotie/liefde 8 van evenwichten.
De opgestapelde bekers staan voor het geweten, dingen gedaan met goed geweten. Daarachter stroomt een beekje water, en daarachter sta jij aan de kant. Het gat er tussenin staat voor het ontbreken van iets voor je gevoel. Je zou dit graag willen leren kennen of hebben maar je keert er je rug naar toe. Familie, geld, zekerheden kunnen deze persoon niet tevreden stellen, de zoektocht word begonnen aan naar wat er mist in het leven om dat gat op te vullen. Op zoek naar de zin van het leven, meer dipegang.
Relaties verslappen, geld(problemen) spelen geen rol van betekenis.
De kaart zou ook kunnen aangeven dat er een emotionele teleurstelling is op liefdesgebied, en nu zoekend naar iets een nieuwe betekenis.

Kaart 1 van de legging. Het nu het heden, wat brengt je aan tafel. Dit is de magier, kenmerk van de magier is de wil om iets te bereiken. Het starten van een ambitieus plan. En ook echt een sterke wil hebben om datgene te gaan bereiken wat er in zn hoofd opkomt. Het is een plan of een idee wat ook zeker verwezenlijkt kan worden, omdat je datgene in huis hebt wat er voor nodig is om het doel te behalen.
In een liefdeslegging als deze kan hij vaak worden aangeduidt als een mannelijk persoon in het geval de vraagsteller een vrouw is. Vraagstelster dus.. als dat is hoe we hem gaan duiden dan geeft dat aan dat de man de wil heeft om de relatie goed te houden, hij is toegewijd daarin.
Doch als ik hem naast de eerste kaart hou, de bekers 8 dan zie ik hier die persoon die een plan heeft om op zoek te gaan naar de diepere betekenis, er mist iets qua gevoel waarbij je dan de sterke wil hebt om dat te gaan vervullen.

Kaart 2, die kruis het pad of is de hulp en belemmeringen.
We zien bekers 6, ook nu weer een liefdeskaart, het is een beeltenis van een gelukkige jeugd. Goede herrineringen aan, of een sterke familieband hebben. De liefde voor het gezin en van het gezin word afgebeeld door deze kaart. Het kan je eigen jeugd zijn, het kan het gezin van nu zijn als die aanwezig is. Een warm thuisland. Kleine kanttekening.. dit is ook een zogenoemde reiskaart, kan duiden op een reis 'naar huis'. Gevoelsmatig thuis gaan komen. En ook dat zou wel bij de eerste kaart kunnen aansluiten, dat je datgene wat mist op wil gaan vullen, misschien in vergelijking met herrineringen over de eigen vroegere thuissituatie, dat wil je ook hebben of bereiken, het thuiskomen gevoel?

Wat ligt er dan in het verleden.. dat zegt de volgende kaart en dat is de kaart De zon. De zon staat in de liefdesleggingen voor een verbintenis met een partner, mogelijk een huwelijk. Het is ook een wedergeboorte, transformatiekaart, wedergeboorte wanneer problemen overwonnen zijn, hierdoor groeien in karakter.
Ik ken je situatie niet zo heel goed, maar ik hou het op een huwelijk van jou wat deze kaart afbeeld, of een combinatie ervan met het overwinnen van problemen waardoor je sterker bent geworden, persoonlijk bent gegroeid.
Het is een kaart uit de grote arcana, een belangrijke levensles zou geleerd kunnen zijn.

Het recente verleden, is de zegewagen ondersteboven.
Dit kan duiden op het verliezen van zelfbeheersing, qua gevoel zijn we uit balans gekomen nu. Het kan aangeven dat er in negatieve zin teruggevallen word in oude gewoontes. (Dus bijvoorbeeld weer aan de drank raken als je er vanaf was.) Er zou inderdaad sprake kunnen zijn van zelfdestructief gedrag na het oplopen van een verlies.
Voortbordurend op de vorige kaarten zou ik denken dat er onlangs een kink in de kabel is gekomen op het toch wel eerst gelukkige liefdesleven. Dat je nu op zoek gaat naar je ware geluk?

Mogelijke uitkomst hiervan is de koningin van kelken, ondersteboven.
Deze koningin staat niet sterk in haar schoenen, ze offert zich op voor het geluk van de andere mens. Word daar onzeker van, emotioneel kwetsbaar.
Deze vrouw tracht weg te gaan uit haar problemen, maar ze vlucht weg in een fantasie, onrealistisch gedroom.
Ook nu weer geeft de kaart de waarschuwing voor het vluchten in een illusie door drank of drugs.
Het is een kaart van niet kunnen vergeten van het ongelukkig verleden, en daar nu emotioneel labiel van worden. De greep naar de werkelijkheid verliezen.
Ze zou er goed aan doen om met haar hoofd te denken, niet met hart.. objectief blijven ipv iedereen in het leven zien als voor of tegen haar.

De nabije toekomst, zwaarden 5 ondersteboven (wat is dat toch met die kaart die bijna iedereen trekt) .
Het is een kaart waarin een strijd woedt of pas heeft gewoedt. Mensen keren de rug nu toe, het is een kaart van mislukking. Wraakgevoelens zouden sterk meespelen in deze strijd en ontevreden gevoel blijft er over. Het zou kunnen duiden op het spelen van of het betrokken worden bij het spelen van spelletjes. Niet altijd door jou toedoen, kan ook derden zijn. Pas op voor sluwe of achterbakse perioden.

Wat is jou rol in deze vraag, wat zie jij. Het is de kaart De toren.
Een vrij donkere kaart moet ik zeggen, je zal tekening wellicht wel kennen, de toren word geraakt door een bliksem vanaf hogerhand, een gebeurtenis die inslaat als een bom wellicht bij je. Een man en een vrouw vallen uitelkaar, kan duiden op het uitelkaar van 2 mensen door een gebeurtenis die een behoorlijke impact heeft. De waarheid komt letterlijk aan het licht, waardoor de situatie herzien zal moeten worden.
Kan een positieve kaart zijn als je op zoek bent naar zelfkennis, die kom je wel te weten. Maar meestal geeft de kaart een inzinking of breuk aan bij vaste routine, zoals een huwelijk, of een baan, familie, psyche.

Wat denkt de omgeving hiervan, nou dat is zon beetje het tegenovergestelde geloof ik. Daarop zien we de mooie kaart van staven 4. Het huiselijke, het vieren van een goed huwelijk. Het dansen om datgene wat bereikt is. Een kaart van gelukkig zijn.
En dat geeft me te denken dat er wat betreft je partner, of juist de omgeving ansich, geen vuiltje aan de lucht is.
Misschien inderdaad de kaart van de toren die aangeeft dat er de schijn opgehouden word, de omgeving ziet het niet.

Dan krijgen we hoop en vrees.. ook weer een negatieve klank, De duivel.
Persoonlijke angsten, bij besluitvorming varen op vrees.. "gaat dat wel goed"
Het symboliseert ook weer het spelen van rollen, oppervlakkigheid. Ook weer een kaart van de schijn (moeten) ophouden voor de andere, geld zou een grondslag kunnen hebben hierin. Het huwelijk of verbintenis wat dan bestaat voor het geld.

Wat is dan de uiteindelijke afloop, de gehangene ondersteboven
Het is een kaart van naar binnen toegekeerd worden, egoistisch denken, jezelf voorop stellen. En dan ook niet meer openstaan voor de andere mening omdat je eigen visie telt. Kop in de wind idee. Het is een kaart van grootte ommekeer. Wat vast is zit nu los, woon je op het platte land dan ga je in de stad wonen dat soort dingen.

Nou dat was m Vamp.
Ik weet niet of dit is wat je verwacht had, of misschien dat je de kaart anders zou interpreteren dan mij, dat is goed mogelijk.
Als ik het zo zie is er een huwelijk of partnerschap waar je betrokken in bent niet helemaal wat je er van zou verwachten, en ga je nu op zoek naar datgene wat je er in mist.
The truth was in here.
pi_64434508
TVP
pi_64439936
Treffende legging! Ik ga er op terug komen als de handenbindertjes op bed liggen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 20:35:06 #37
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64744321
Lonaa, vandaag ben jij aan de beurt, de eerste 2 mensen op de lijst geven geen antwoord op de gevraagde foto, dat is goed. Jij hebt een foto in je FOBO, en je vroeg een algemene legging..

Ik heb de wierrook branden, ontzettende lekkere muziek aan (Suna ai - Snatam kaur) dus ben er klaar voor om de kaarten te gaan leggen en te lezen.

Een algemene legging voor je, wat ligt er misschien in het verschiet voor je, wat zijn de kansen. Ik ga ze nu schudden..

Kaart 1 voor het heden, wat speelt er nu en wat brengt je hier.
Het is de kaart van de grote arcana, de Maan. Het is een mooie kaart uit het deck, we zien hierop afgebeeld de maan op de voorgrond een waterkreeft die uit het water komt, een verrijzenis die vervolgens het gouden pad zal gaan betreden. Er staan 2 honden op de kaart, de blaffende hond en de stille of getemde hond, symbolisch voor de dualiteit van de geest. Er staan 2 torens op de kaart, het bewuste en het onbewuste. Het is een kaart van evolutie. Het is een reis die we starten en een pad die we zullen gaan afleggen door de werelden heen totdat we uiteindelijk naar goddelijke vervulling gaan.
Wat betekent het nou allemaal,de maan geeft schommelingen aan, er kan mogelijk zich iets afspelen in het onderbewuste waar je nog geen weet van hebt. Als deze zaken naar buiten komen, dan zouden deze een verstoring voor je kunnen geven.. iets wat je van je wat je stuk brengt. De kaart geeft aan dat we voorzichtig voorwaarts moeten gaan, je hoeft niet overal het fijne van te weten te komen want je weet niet wat je dan open gaat trekken.
De kaart duidt op wijziging in psychische toestand..

Wat kruist het pad, of wat is de hulp of een belemmering. Dit is zwaarden 6.
Dit is een reiskaart, het zou kunnen duiden op er even uit gaan of het eigenlijk weg willen gaan. Het weg willen gaan van een roerige periode, de spullen pakken en de emotie, het onrustige water wat we op de voorgrond zien, achter ons gaan laten. Op zoek naar stabiliteit. Op zoek naar vaste grond onder de voeten. Zou betrekking kunnen hebben op de eerste kaart deze. Het geeft aan dat de moeilijkheden achter ons gelaten gaan worden, het piekeren wat je doet kan stoppen.

Kaart 3, die van het verleden. Het is munten 7. Dit is de persoon die hard heeft gewerkt en niet geheel onverdienstelijk kunnen we zien aan de groeiende wijnranken, iets heeft weten op te bouwen. Nu hij klaar is, datgene bereikt heeft wat hij graag zou willen bereiken blijft er toch een onvrede over. "Is dit het nou" "waarom ben ik dan niet blij" en er word wellicht nagedacht aan een volgende onderneming. Datgene wat er is gedaan heeft flink energie gekost, zou op financieel gewin kunnen duiden daardoor, een baan, maar kan ook zekerheid zijn omtrent een relatie die gestart is, dat daar veel tijd en aandacht in heeft gezeten. Toch... we gaan verder denken, wat kunnen we gaan doen.

We zien het recente verleden een ridder, ridder zwaarden. Het is vaak een jong persoon, iemand met een sterke wil in het bereiken van zijn idealen. Vurig geeft hij zijn paard de sporen, getrokken zwaard, de lucht ziet er stormachtig uit, dat zien we ook aan de waaiende bomen..
Het is een persoon die denkt met zijn hoofd en niet zijn hart, hij kan heel overtuigend overkomen, mensen overtuigen van zijn ideeen en mensen enthausiast maken daarvoor. Er word verstandig nagedacht, in relatie, school, werk. Het kan een sarcatische persoon zijn, of een betweter, uitdagingen liggen voor hem vooral op intellectueel vlak, denkspelletjes doen.
Als we het hebben over een gebeurtenis en niet een persoon, dan geeft deze kaart weer dat er een onverwachte gebeurtenis of onvoorbereide situatie heeft plaats gevonden.
Wat me dan weer brengt naar de eerste 2 kaarten overigens.

De mogelijke toekomst, de mogelijke uitkomst is zwaarden 9. Dit is een wat donkere kaart want we maken ons ergens flink zorgen om. We kunnen letterlijk wakker liggen, zoals de persoon op de kaart ook doet.
Een 9 staat voor iets willen bereiken, maar dit is het laatste loodje wellicht, het is nog niet bereikt dan zou het namelijk zwaarden 10 zijn. Deze vrouw (op de kaart een vrouw) weet dat er in het verleden tegenslagen zijn geweest, we zien daarom de zwaarden aan de muur hangen, dat hebben we allemaal al overwonnen maar het zit nog niet mee. Wat er in het verleden gewonnen is, kan zo weer verloren zijn gegaan. Het is een kaart van rouw, rouw na een conflict die toch anders is gegaan dan was verwacht, waarvan het verlies genomen moet worden. Het is een kaart van psychische kwelling en verdriet, ze zou hardvochtig kunnen worden.
Wat het ook is... laat je niet kisten, waar 2 mensen vechten, hebben 2 mensen schuld.

Wat is de nabije toekomst, zwaarden 10 ondersteboven.
Ook een vrij donkere kaart, het is nog steeds nacht, echter de kaart ligt ondersteboven, hoop gloort aan de horizon.
Een negatieve situatie herstelt zich langzaam weer, misschien een andere kijk op het leven gekregen, hulp ontvangen. Niet langer overheerst de bitterheid, geslepenheid, de mindgames, we gaan weer vooruit. Problemen zullen vervagen.
Tot nu toe denk ik dat je op een kruising ergens bent in je leven.. het is waarschijnlijk in gang, je bent je er van bewust. Ik denk dat je de beerput open getrokken hebt, je bent dingen van jezelf tegen gekomen, of juist bij een ander persoon die je nog niet wist, dingen waar je toch meer over bent gaan nadenken als in eerste instantie de bedoeling was.. je zal hier afstand van gaan nemen, het rustige vaarwater op gaan zoeken, misschien betekent het einde aan een vriendschap, misschien betekent het einde van je baan, zou ook goed kunnen door de munten 7 kaart, maar rationeel ben je er waarschijnlijk nog wel flink mee bezig. Deze kaart, de 10 geeft aan dat de problemen zullen gaan vervagen..

Goed, dan krijgen we de volgende positie, wat is jou standpunt in deze, hoe kijk je er tegenaan.
Schildknaap kelken ondersteboven. Het is een persoon die nodig zou moeten gaan kijken waar hij mee bezig is.. er zou mogelijk gevlucht worden in alcohol, drugs, andere zaken om niet bezig hoeven te zijn om wat het gaat.Het is een persoon die zich afzondert, de wereld een dikke vinger geeft. De kop gaat in de wind. Het is een innemende persoonlijkheid maar kan verwend overkomen.
Veel van mensen verwachten, zelf weinig bijdragen. Het kan duiden op een kans, een boodschap die vertelt gaat worden, maar die je niet opmerkt omdat je met je zelf bezig bent. Misschien omdat je verdrietig bent als ik de andere kaarten zie.. daarom zie je niet de kans die er dan open komt. Je bent nog hardvochtig?

De omgeving.. wat denkt de omgeving, of wat draagt de omgeving er aan bij.
Dit is bekers 10, weer een 10 weer die voltooing, en dus wat aangeeft doordat het leven een eeuwig cyclus is van alles komt dat gaat weer en komt weer zoals de akkers ieder jaar weer nieuw graan hebben staan, de blaadjes aan de bomen komen en in het najaar weer eraf vallen. Let ook, de maan die symbool is voor deze levenscyclus van wat er komt, gaat weer en komt weer denk aan het eb en vloed bijvoorbeeld.
Dus weer een 10 wat de cyclus doet tonen in deze legging.. goed nu wat hij betekent.
Bekers is gevoel en emotie, ondersteboven geeft een andere draai aan de kaart.. dit wil in dit geval zeggen dat de voltooing niet compleet is, of onbevredigend is, een niet in stand gehouden relatie, ruzies, ontevredenheid. Kan in de relationele sfeer zijn, in de familiesfeer waarschijnlijk, of in het huwelijk. Het kan opstandigheid geven.

Wat is de kaart van hoop een vrees.. pentakels aas. De aas.. staat voor het begin, datgene wat de wortels, de basis zal zijn, een nieuwe onderneming starten. Herken je de cyclus in de legging die aanwezig is? Kan je je daarin ook vinden? Ik heb het idee dat je je misschien tegen deze cyclus wil verzetten.. moedwillig iets niet los willen laten, of juist anders willen doen.
De les voor jou is het accepteren van een cyclus, het zal je groei geven.. dingen komen en gaan, loslaten en weer starten. Enfin.. de uitleg in deze kaart zoals ik zei de onderneming. Misschien heeft het betrekking op die munten 7, waar er onvrede was over wat is bereikt,, nadenken van de volgende stap.. dit is die volgende stap. Je hoopt dat die er komt denk ik, dat je er naar uitkijkt.. maar wil ik even aanhalen.. op de kaart zien we een hand uit een wolk.. er kan iets worden aangereikt.. de schildknaap zit niet op te letten, kansen niet gezien... let svp wel op! Als het goed is word er een bloeiende onderneming gestart hierop namelijk.

Wat is dan de uiteindelijke uitkomst.
We hebben staven 3. Een onderneming word over nagedacht (hee je lette op!) Het staat voor groei.. er is succes geboekt in het verleden, zien we aan de onderneming op de voorgrond, achter de persoon .. (de wijnrank is nu een staaf) de lauwekrans om de middel, je neemt mee het succes en de verdienste uit het verleden en start aan een nieuwe reis (de bootjes) Nieuwe ideeen, nieuwe ontwikkelingen.

Nou goed Lonaa.. dat is mijn relaas over deze legging voor je.. ik hoop dat je herkenning in ziet, of raakvlakken met je eigen situatie. Zo niet mag je het ook gewoon zeggen het zou fijn als je wat liet weten over de legging.. voor mij om de kaarten steeds beter te leren kennen, om te zien welke situatie afgebeeld kan worden door een kaart.
Mocht je vragen hebben, je mag ook PMén .
The truth was in here.
pi_64765198
Wow, Bastard. Er zitten een aantal heel erg rake dingen bij. Ik ga het even laten bezinken en vanavond nog een keer lezen, dan zal ik je PM'en!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:16:23 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65003538
Michielos, voor jou een liefdeslegging! Ik heb een foto van je gevonden die ik gebruik om mij af te stemmen, we zullen eens zien of de kaarten wat kunnen zeggen over je liefdesleven.

Je bent wel bekend met de tarot, je weet welke legging ik doe en hoe het systeem werkt, ik zal toch even aanhalen wat de positie is en betekent, ook makkelijker voor de lezer.
Goed, wierrookje aan, we gaan eens zien wat het liefdesleven van deze scepticus inhoudt

Kaart 1, voor het nu, het heden wat brengt je hier.. we zien hier kaart 7 pentakels. De man die tevreden over zijn werk uitkijkt, hard heeft gewerkt voor wat hij nu behaald heeft. Maar we proeven iets van ontevredenheid, het is goed zo, maar er is meer te krijgen of te doen, er mist iets. Dit is de kaart van het afwegen van mogelijkheden, kijken wat opties zijn, klaarmaken wellicht om verder te groeien. Meer willen zijn dan hij nu is.

Wat kruist het pad, de dood. De dood, jou ook wel bekend, misschien de bekenste kaart van het tarotdeck, boezemt angst in, maar dat is niet nodig.
De dood staat voor leven, jawel.. de dood herrinert ons aan het feit dat wat geboren word, gedoemd zijn te overlijden en biedt weer plaats voor iets nieuws. De dood geeft aan dat er een overgang is van oud naar nieuw, een welkome verandering, groei en transformatie. Eigenlijk is deze kaart een voortreffelijke kaart om te krijgen in een legging omdat het een nieuwe weg aankondigt, een positieve verandering. Een nieuwe cyclus zal gestart worden. Of het wijst op een verhuizing, of werkplek, levensbeschouwing.
In ieder geval een belangrijke wijziging voor je.. wellicht een welkome afwisseling als we naar de eerste kaart kijken.

Kaart 3 van het verleden. Koningin van staven, ik duidt deze koninginnen vaak aan als echte personen, vrouwen in je leven. In dit geval een volwassen vrouw die aan de basis ligt voor je, ik denk misschien mogelijk je moeder?
We zien op de kaart een persoon die nauw in verband staat met het sterrenbeeld Leeuw, we zien namelijk veel katachtige afgebeeld op de kaart, en de leeuw is een vurig type. Ze is erg gesteld op het huiselijke, het gezin en zal zogezegd door het vuur gaan voor haar kroost. Het is iemand die aan de touwtjes trekt, koning van de jungle. Ze kan echter ook heel subtiel aan de touwtjes trekken door katachtig te zijn.
Ze heeft een hart vol compassie, ze is intelligent, ambitieus en een tikje majesteitelijk. Het is een gelukkige en positieve persoon, met een avontuurlijke geest. Creatief wezen, ze kan zich bezig houden met politiek, zelfexpressie zoals toneel, optreden, sport. Intens in de dingen die ze doet.
Misschien ken je zon mens in je omgeving, iemand die kennelijk toch in het verleden iets aan je heeft meegegeven of belangrijk was?

Het recente verleden. We zien bekers 5.. een man in rouw waarschijnlijk, hij heeft een zwart rouwkleed om en kijkt neerslachtig. 3 bekers liggen om, 2 staan er overeind, dat wil zeggen dat er zeker wel een reden is waarom deze man zo down is, hij laat de emoties niet altijd blijken, misschien durft hij niet voor zichzelf toe te geven dat hij gekwetst is? Achter de man staan 2 bekers overeind.. niet alles is verloren, er is nog hoop of troost in zijn leven.
De kaart geeft echter wel een scheiding aan, iets los moeten laten. Of een ongelukkige afloop van omstandigheden. Verlies zal aanvaard moeten worden, en hoe eerder je los maakt er van, hoe eerder je weer op de goede weg zit. Je zou er anders verbitterd van kunnen raken. De winst die je hier uit kan halen, is je verlies pakken wellicht.
Misschien geeft de kaart de dood hier ook wel een zetje in.. het omturnen naar iets nieuws. Dus draai je om, en kijk naar de bekers die nog wel overeind staan.

Goed, de mogelijke toekomst dan. We zien hier mooi een bekers 2. Evenwicht is troef. Dat zien we aan de verschillende afbeeldingen op de kaart. Het is een kaart van vriendschap of liefdesrelatie. Een belangrijk gesprek mogelijk wat zich kan aandienen waarmee de vriendschap beklonken word. Er is sprake van eensgezindheid, wederzijds geven en nemen. Er kan sprake zijn van haast magnetische aantrekkingskracht tussen 2 mensen. Dit is een mooie kaart denk ik voor deze liefdeslegging.

Wat brengt ons dan de nabije toekomst, als we het verlies aanvaarden en de dood inderdaad troef speelt, de ommezwaai word gemaakt. Koningin van pentakels ondersteboven.
Het is een zakelijk persoon, houdt van eigendommen, het vergaren er van, bewonderd mensen die mooie dingen hebben verworven .
Ze is wat voorzichtig van aard, zal niet het achterste van haar tong laten zien. Houdt van stabiliteit en zekerheid. Ze heeft waarschijnlijk een vaste baan, houdt er niet van een gokje te nemen. Ze is onafhankelijk, nuchter, realistisch. Ze weet heel goed een mooie omgeving om haar heen op te bouwen, ze heeft waarschijnlijk een grote verwantwoordelijkheid, daar kan ze mee overweg. Misschien juriste, of in het bankwezen, .
Klinkt goed?

Wat is jou kijk op de situatie, wat ga jij er uit oppikken misschien. Het is de kaart uit de grote arcana, de gehangene.
Het is een kaart van opofferen, zoals christus zich opofferde voor de mensheid aan het kruis, zo hangt deze man ook aan een kruis.
Opofferen kan betekenen dat voor wat er verloren gaat, ook iets moois terug kan komen.
In deze, opofferen van vrije tijd, om meer tijd door te brengen met je geliefde, om maar een voorbeeld te geven.
Omkering, is ook een betekenis van de kaart, en samen met de kaart de dood zou het nog meer versterken dat er een ommezwaai zal gaan plaatsvinden. Herschikking van waarden, prioriteiten veranderen, een levensbeschouwing of ideen worden anders.
Ommezwaai of opoffering kan ook zijn een verhuizing.. hier laat je wat, daar vind je wat. De kaart kan gepaard gaan met onzekerheid, dat zal een nieuwe gewaarwording zijn.

De omgeving, bekers 9, De man die 9 bekers tentoonspreid en er met opgevouwen armen voor gaat zitten .
Een gelukkige man waarschijnlijk, goed tijd, goed geld, een wenskaart, alles hebben wat er te wensen is. Vervulling van begeerten.
Een levensgenieter.. ik kan het even moeilijk plaatsen voor de omgeving, misschien dat je er zelf meer invulling aan kan geven?
Misschien ziet de omgeving jou graag eens als die man, om het plaatje compleet te hebben ofzo, ik zeg hier maar even wat he.

Kaart 9, hoop en vrees, de duivel.
De kaart van angsten, fouten maken of bang zijn om fouten te maken. Het is een kaart wat aan kan geven dat er rollenspellen worden gespeeld. Een masker ophouden omdat je de ware ik niet wil laten zien. Oppervlakkigheid en uiterlijk vertoon, het mee doen maar niet echt veel plezier hebben.
Eigen angsten, misschien het slachtoffer zijn van de eigen opgeworpen angsten en daardoor beklemd zitten. Als het zou wijzen op een relatie, een huidige relatie, zou het aan kunnen geven dat dit een lege schil is.. aangehouden word om de schijn op te houden voor de omgeving.
Beraad je op eigen handelen, is het uiterlijk vertoon om er zelf beter van te worden.

De uiteindelijke afloop, staven 5. Er zal toch sprake zijn van een strijd.. ik denk even aan de ommezwaai die we in de legging zien, deze ommezwaai zal wellicht dan niet zonder slag of stoot gaan. rivaliteit wellicht.. in de liefdeslegging duiding op kapers op de kust.
Conflicten, of onruststokers waar je mee betrokken kan zijn. Problemen scheppen voor eigen vermaak en verder geeft de kaart een gevecht met zichzelf aan, maar dat had ik al gezegd. Misschien heeft het te maken met de duivel, de angsten van binnenuit die getrotseerd dienen te worden, dat dat de werkelijke ommezwaai is, waarna je als het ware als herboren tegen de dingen aan zal kijken. Wat op zijn beurt weer nieuwe kansen en opportunities aabiedt!

Dat was m Michielos, ik weet niet of het is wat je er van verwacht had.. maar ik ben natuurlijk wel benieuwd naar je eerlijke reactie erop. Dat kan hier, kan op de PM voor verdere toelichting wellicht.
The truth was in here.
pi_65003658
bastard... Ik ga zeker nog op je legging terug komen.... Eerst even wat rust vinden!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:21:36 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65003789
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:19 schreef vamperotica het volgende:
bastard... Ik ga zeker nog op je legging terug komen.... Eerst even wat rust vinden!
Doe rustig aan meid, als het jou uitkomt
The truth was in here.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:26:26 #42
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_65003996
goede legging. Ik kom er nog op terug!
voor de leek beangstigende kaarten( ik ga de hele negatieve arcana langs) maar eigenlijk hele fijne kaarten om te hebben(de dood e.d.). En paar zaken kloppen inderdaad treffend.

[ Bericht 38% gewijzigd door Michielos op 13-01-2009 21:37:28 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:37:34 #43
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_65019460
Wat is het lijstje nu? Sta ik er nog op?
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:59:47 #44
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65020088
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:37 schreef Windigo het volgende:
Wat is het lijstje nu? Sta ik er nog op?
In de OP bovenin dus, je bent eerstvolgende!!
The truth was in here.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:24:27 #45
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65258732
Windigo, lang gewacht, eindelijk aan de beurt, ik ga vanavond voor jou de kaarten schudden!

Jou vraag is een mooie vraag ook, hoe zal jou spirituele groei de komende periode zijn, zijn er punten waar je misschien aan kan werken of beducht op kan zijn.

Nou de kaarten zijn geschud Windigo, en bij het schudden viel er een kaart uit. Ik geloof dat als dat gebeurt ik die kaart altijd even op zn minst moet gaan noemen. Het zal mogelijk van invloed zijn op jou vraag..
We hebben hier voor ons de Ridder van Pentakels.. het hoeft niet altijd zo te zijn maar ridders en koningen en koninginnen kunnen vaak een echt persoon uitbeelden die we kennen of leren kennen in ons leven. Ridders zijn meestal de wat jongere personen, tussen 18e en 35e levensjaar of een persoon met een jeugdige geest. Kan ook staan voor een voorval of een gebeurtenis op ons pad. Pentakels ridder, een aarde type, praktisch en betrouwbaar persoon. Werkt graag en hard aan zijn eigen zekerheden. Deelt met de mensen om zich heen als hij weet dat hij er ook wat voor terug kan krijgen. Is voorzichtig in het contact met de mensen, belofte maakt schuld. Houdt meer van routine dan van onverwachte gebeurtenissen, geen goed spreker, zal niet vertellen of niet snel vertellen wat er op zijn hart ligt.
Als het een gebeurtenis betreft moeten we denken aan nieuwe mogelijkheden die wat op gaan leveren.. zekerheden, eigendommen, banen.

Nou dat hebben we in ons achterhoofd terwijl we doorgaan met de uitleg van de eerste kaart voor je vraag. Wat is er nu, wat is het heden, wat houdt je bezig.. we hebben daarvoor Pentakels aas. Zoals ik al zei, pentakels is een aardekleur, pentakels speelt zich af op de materialistise zaken, handelen van goederen, praktische zaken, verwerven van iets. En dit is een aas, de krachtigste kaart in zijn kleur samen met de ridders eigenlijk van de kleine arcana. Het is de wortel, het begin en deze kaart doet ons denken aan een startende onderneming, een onderneming die jij van binnenuit goed acht, bewust genomen hebt. Het is een voorspoedige kaart, succesen zullen worden geboekt! Er is een tastbaar begin gemaakt.

De tweede kaart die er op ligt is wat het pad kruist, of geeft de hulp dan wel belemmeringen aan.
Het is een kaart uit de grote arcana, en het is de kluizenaar. De grote arcana zijn de gewichtige kaarten in het spel. Ze beelden vaak een positie of les uit die we hebben in het leven. De beeltenis op de kaart is een wijze pelgrim, in een grijs gewaad. Hij houdt een (tover)staf vast en in zijn andere hand een lantaarn. Deze persoon heeft al wat zaken meegemaakt en leunt op zijn wijsheid die hem begeleiden in zijn sprirituele zoektocht naar verlichting.
Het kan aangeven dat jij al het eea aan wijsheid vergaart hebt, die je nu kunt gaan aanwenden of gebruiken in de nieuwe start die je maakt. Innerlijk zal de juiste informatie of advies komen die jou verder zal helpen.
Niet in de laatste plaats, staat dit figuur ook vaak een echt spiritueel mens die hulp zal komen bieden.. het kan dus 2 dingen betekenen!

Goed, wat hebben we dan in het verre verleden.. dat is grappig, we hebben daar De dwaas. Dat is de eerste kaart van de grote arcana, de kaart met het cijfer 0. Het is de persoon die vol goede moed en nonchalant zonder zorgen begint aan zijn zoektocht in het leven. Leuk detail aan deze legging is nu ook weer de staf .. die dus ook de kluizenaar heeft, dat heeft deze persoon ook, maar deze persoon gooit hem achteloos (!) over zijn schouder. Weet nog niet wat hij er mee kan doen waarschijnlijk.. en aan die stok heeft hij een knapzak gehangen met al zijn geestelijke bagage erin. In zijn hand houdt hij een witte roos, zuiverheid toont die aan, zuiver en puur. Onderschat deze kaart niet.. het is de kaart van scheppende kracht! Maar goed, wat betekent hij nou, en vooral wat hij betekent hij ondersteboven zoals nu.
Ondersteboven kan hij duiden op een nieuwe start, maar niet op de juiste voet. Misschien een verkeerde start, een moeilijke start door een verkeerd gemaakt keus. Was de start gemaakt met de juiste prioriteiten, dan was er iets moois meteen gestart. Kan zijn dat er sprake was van naief gedrag, waarschuwingen in de wind slaan.

Dan hebben we het recente verleden. We hebben daar ook weer een aarde, dus praktische kleur, het is de koning van pentakels.
Koningen, meestal personen, mannelijk of vrouwen met ballen zogezegd.
Aspecten van iemand zijn karakter.
Dit is een hardwerkende man, hardwerken en zijn rijkdommen zijn vergaard. Nu hij rustig zit en kan genieten van zijn rijkdommen wil hij andere mensen ook vertellen hoe ze de rijkdommen kunnen vergaren. Hij houdt van de aarde, en zijn rijkdommen.. en dan bedoel ik niet puur geld of financieen maar liefde voor wat de aarde ons brengt. Groot gevoel voor de natuur.
Ook weet hij wel om te gaan met geld.. geld opent deuren is een middel om dingen te bereiken. Kan een nuchter persoon zijn, gelooft wat hij ziet. Koppig met veel zelfrespect.
Als het karaktereigenschappen zijn voor jou, dan hebben de trekjes van deze koning jou verder geholpen. Op een wijze manier met geld omgegaan wellicht en daarmee aankopen gedaan waar je mee vooruit kon komen. Volhardend in je handelen.

Nu de mogelijke toekomst.. staven 3. We zien op de kaart een man die uitkijkt over de zee.. het is een intrigerende kaart. Zee staat voor water staat voor gevoel.. staven op hun beurt staan voor het teken vuur. Dus actie en handelen om het handelen. We zien dat deze persoon het eea al verworven heeft of overwonnen heeft, we zien dat aan zijn lauwerkrans, we zien het aan de staven die achter hem geplant zijn in de aarde. Dwz voorbij liggen aan hem en in 1 hand een staf in de hand, vervolg op een nieuwe onderneming, iets waar hij mee bezig is. Ideen zijn ontwikkeld of zijn gestart.. de drie staat voor groei.
Zelf heb ik het idee dat het ook een bewustzijnskaart is.. het uitkijken over de zee van bovenaf.. overpeinzen van zijn reis die hij maakt. Waarbij de reis over het water ook word uitgebeeld door de bootjes die er varen. Even stilstaan bij het moment misschien. Ik dwaal af.

De volgende is de nabije toekomst. Weer een kaart uit de grote arcana, de gehangene nummer 12 in de serie.
1+2 maakt 12.. 1 is de magier (met staf) 2 is de hogepriesteres, maakt samen de gehangene. Dit is een persoon die niet langer meer tobt, hij hangt gelukkig te zijn aan de levensboom. Geluk zien we aan zijn gezichtsuitdrukking en zijn verlichte hoofd. We zien de combinatie 1 magier , de bewuste geest samen met de hogepriesteres de vrouwelijke met de diepe geest samen gaan in diepe trance. Het onderbewustzijn is gezuiverd gesymboliseerd door de blauwe kleding, begeerte en daden, egogedrag is van ondergeschikt belang dat zien we aan zijn gele schoenen. De kaart staat voor opoffering om het juiste te doen. Iets gaat over om iets nieuws iets moois weer te starten, of terug te krijgen. In spirituele zin geeft het aan dat we iets moeten opofferen als in toegewijd worden. Een offer brengen aan de schepper.
Betekent ook ommekeer in gedachten, verschuiving van prioriteiten.

Dan jou houding tov de vraag afgebeeld in de kaart koningin van pentakels. Ook zo mooi om te zien dat er een afbeelding van een vrouw ligt voor je in deze legging. Overigs ook weer een praktisch ingestelde vrouw, houdt van de natuur. Het bos en de bloemen krioelen om haar heen op de afbeelding. Vruchtbare grond zou je zo denken, vruchtbaarheid en liefde voor de natuur geven haar deze schoonheid. Dit is een persoon die ook in de natuur kan opgaan.
Ook kan zij praktisch van aard zijn, goed met financieen waarschijnlijk, geen domme dingen doen. Ze is emotioneel volwassen, geeft de voorkeur aan zekerheid en stabiliteit. Weet hoe ze mooie dingen kan bewerkstelligen en kan met haar energie andere bewegen. Ze houdt van verantwoordelijkheden en kan creatief zijn. Het thuisfront is belangrijk voor haar.

De kaart van de omgeving... bekers 9 ondersteboven. Bekers voor gevoelens, emoties. Iets waar we ons teleurgesteld in voelen, iets wat geluk wegneemt. Een overdaad wellicht van iets zoals misschien drank kan iets kapot hebben gemaakt of veranderd. Talenten zijn verspild en genot zou zijn bekoeld.
Hmm, ik kan hem niet plaatsen maar mogelijk speelt er iets in je omgeving wat je minder vrolijk stemt.. misschien heeft het te maken met de opoffering waar eerder over gesproken is.

De kaart van hoop en vrees.. de zichzelf voorspellende gebeurtenis misschien, bekers 5. Ook nu weer een afbeelding van verlies, iets waar we ons down om voelen op emotioneel vlak een verlies waar we mee om moeten gaan. Er zal een brug geslagen moeten worden om de gevoelens niet teveel jezelf te laten beinvloeden.. je moet ook weer door. Pak je verlies, en ga verder.. we zien de hoop of we zien dat niet alles verloren is gegaan door de 2 bekers die nog wel rechtop staan. Ook nu weer geld.. dat het verlies of opoffering van het een, iets nieuws kan terug brengen voor je. Dat is toch wel de boodschap die ik nu een aantal keer voorbij zie komen.. opoffering teneinde groei te bewerkstelligen.

Uiteindelijk resultaat, zwaarden 7 ondersteboven. De enige zwaarden (lucht) kaart van de vraag. Deze kaart betekent verontschuldigingen worden gemaakt. Erkenning word gegeven aan diegene die het toekomt. Wat weggenomen is word terug gebracht en verdiende waardering voor wat je hebt gedaan of bereikt.
Kan staan voor een goed advies, of een goede eigen vriend zijn door te luisteren naar je innerlijke stem.

Goed dat was m dan voor je.. ik hoop dat je er iets mee kan, dat je er waarden in kan zien.. ik zie ze namelijk wel. De kluizenaar die aangeeft dat je kan voortbouwen op opgedane ervaringen om er wijzer van te worden, wat je dan gehangene kan bieden, de verlichtte status. Symbolisch mooi. Ook met die dwaas die er in het verleden ligt.
Wat frapant is dat zijn de 3 hofkaarten uit de pentakels, de ridder, koning en koningin. Gelijkgestemden wellicht in je omgeving die jou helpen bij je tocht. Waarbij ik vermoed dat de koningin, vooral op die positie voor jou staat. Er is sprake van verlies, wat gezien zou moeten worden als opoffering om er beter van te worden. Hier vind je wat.. daar laat je wat.
Mocht je erop willen reageren, graag zelfs.. dat kan hier, of op de PM.. succes!
The truth was in here.
  woensdag 21 januari 2009 @ 07:20:21 #46
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_65271288
Tuurlijk wil ik reageren, ik ben wel een beetje bekend met het tarotspel (leg ze zelf ook, nog niet zo lang maar dat is genoeg om de basis te begrijpen). De dingen die jou allicht vreemd over komen zijn voor mij heel helder, ik ben in het verleden opgenomen geweest in een psychiatrische inrichting ben dus letterlijk 'de dwaas' geweest. Het is met succes afgerond maar ik ben momenteel nog in afwachting van mijn beoordeling van het UWV en dat geeft mij stress, en ik heb inderdaad een wat ze noemen 'sjamanistische dood' beleeft, door naar mijn diepste dal te gaan en van daar uit te herrijzen. Zie daar het offer. Vele offers zijn mij gevraagd op deze weg, maar de weg van de ware spiritualiteit is dan ook geen weg voor watjes
ik zal er nu even kort per kaart op in gaan:

Ridder van pentakels:
Hij kan zowel de persoon betekenen die ik binnenkort hoop te worden of als partner tegen te komen; als dat hij mijn bedrijf dat ik op aan het zetten ben kan vertegenwoordigen. Ik zie het in ieder geval als iets positiefs dat binnen aanzienlijke tijd in mijn leven komt. Jij had het over drie belangrijke personen in mijn spirituele ontwikkeling, wel, ik ken er al twee die ouder zijn dan 35 en ik ben momenteel inderdaad op zoek naar iemand van rond mijn eigen leeftijd die dat met me deelt. Lijkt er trouwens op dat ik hem misschien al gevonden heb, ik heb vrijdag mijn eerste afspraak via een spirituele datingcommunity, wie weet!

Pentakels Aas: Duidelijk, ik ben er van overtuigd dat het Reikimasterschap mijn weg is en dat mijn bedrijf succesvol zal zijn. Het is de weg van mijn hart en mijn lotsbestemming, fijn dat deze kaart dat ook weer even laat zien.

De kluizenaar: Mijn vriend en mijn vijand, mijn rust en mijn belemmering. Ik zal uit mijn terugtrekking moeten komen (dus uit mijn uitkering en huidige situatie), dat wil ik ook, maar het is een zware weg. Vooral omdat ik een hele tijd moeizaam sociaal heb kunnen functioneren, en dat nu pas een beetje lukt. Voor mij staat de kluizenaar dus voor mijn persoonlijke uitdaging in het hier en nu. En inderdaad, ik heb best veel meegemaakt voor mijn leeftijd, en mijn ervaring wil ik nu gaan delen met anderen door mijn reikipraktijk.

De dwaas: Jouw uitleg spreekt al min of meer voor zich, en met de mijne erbij is het wel duidelijk. Ik heb een slechte start gehad Maar de zaken zijn ten goede gekeerd.

Koning van pentakels: Herkenbaar, het zijn de eigenschappen waar ik het hardst aan probeer te werken. Ik heb ze in me maar soms komen ze er nog niet volledig uit, het is echter wel waar ik naar streef. Ik doe mijn eigen geldzaken bijvoorbeeld pas sinds een half jaar. Maar ik ben op weg.

Staven 3 Ik sta momenteel dus stil in het leven, ik wacht op de uitslag van het UWV, en omdat ik afhankelijk ben van hun bijdrage voor mijn vaste lasten kan ik momenteel niets anders dan wachten. Vind ik niet leuk maar het ziet er naar uit dat het snel voorbij zal gaan.

De gehangene: Staat voor mij zowel voor mijn 'inwijding door het leven' (mijn verleden) en mijn toekomstige inwijding tot Reiki-master en Neofiet in een Wiccacirkel (over een maand). Ik volg de weg van de inwijdeling, wat een zware en uitdagende weg is, zeker voor iemand die zo jong is als ik. Ik ben echter bereid alle hindernissen te overwinnen die op mijn pad komen, hoe zwaar ze ook zullen zijn. Zeer toepasselijke kaart dus weer, want ik ben magiër en wil hogepriesteres worden.

De koningin van pentakels: Ik zie deze kaart symbool staan voor mijn 'ware' zelf, mijn intuïtieve kant en mijn spirituele aanleg. De geest van mijn ware spiritualiteit zeg maar, hetgeen wat ik ten volle wil ontwikkelen en zijn in dit leven.

Bekers 5 Angst is hetgeen wat mijn terughoud van de actie, dat mij nu nog meer beperkt dan nodig is. Ik ben bang dat ik niet in staat zal zijn om mijn doelen te realiseren, dat ik niet sterk genoeg ben om de uitdagingen aan te gaan. Ik weet in het diepst van mijn ziel dat ik dat wel kan, maar de twijfels steken ook wel eens de kop op. Ik ben een mens, (nog) geen heilige.

Zwaarden 7
Door te luisteren naar mijn innerlijke stem zal ik uiteindelijk erkend worden voor wie ik ben, en zal ik erkenning krijgen voor wat ik doe. Dat weet ik, en daarom volg ik zelfs dit moeilijke pad.

Bedankt Bastard! Hele goede legging, zeer uitgebreid ook, voor mij heel begrijpelijk. Met mijn uitleg erbij voor jou ook?
  woensdag 21 januari 2009 @ 08:09:20 #47
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65271536
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 07:20 schreef Windigo het volgende:

Bedankt Bastard! Hele goede legging, zeer uitgebreid ook, voor mij heel begrijpelijk. Met mijn uitleg erbij voor jou ook?
Oh ja zeker! Hartstikke bedankt voor de uitleg, dat waardeer ik zeer, het geeft mij de feedback en laat me zien hoeveel facetten een kaart heeft. Dat geldt voor de diverse leggingen en antwoorden die ik gekregen heb.
Wat mij zo boeit is hoe sommige kaarten zo kunnen pinpointen hoe de vork in de steel zit, en dan met name de grote arcana kaarten, het blijft mij nog steeds verbazen hoewel ik tijdens de legging of lezing al weet dat ik niet foutzit, toch is het dan frapant om met de uitleg van jou te zien hoe zeer de kaart kan spreken. Zoals de dwaas, de kluizenaar en vooral wat je zegt over de gehangene, de combinatie van de magier (sterke wil) en hogepriesteres (het onbewuste, het spirituele) dat je aangeeft dat je de ene bent en de ander wil zijn, de combinatie maken ligt dus vast in die kaart op die positie van de toekomst. Dat is toch geweldig
Ik kan er zelf enthausiast om worden, maar de legging op zich in verhaal is ook een positief verhaal.. we zien dat je inderdaad er veel voor zal moeten geven om datgene te bereiken dat je graag wilt, maar dat succes bijna gegarandeerd is... nogmaals succes er mee
The truth was in here.
  woensdag 21 januari 2009 @ 08:21:13 #48
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_65271642
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:09 schreef Bastard het volgende:

[..]
Ik kan er zelf enthausiast om worden, maar de legging op zich in verhaal is ook een positief verhaal.. we zien dat je inderdaad er veel voor zal moeten geven om datgene te bereiken dat je graag wilt, maar dat succes bijna gegarandeerd is... nogmaals succes er mee
Dankjewel voor je tijd en moeite , allicht een idee voor je om ook in het 'echte' leven consulten op tarotgebied te gaan geven?
  woensdag 21 januari 2009 @ 08:24:10 #49
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65271671
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 08:21 schreef Windigo het volgende:

[..]

Dankjewel voor je tijd en moeite , allicht een idee voor je om ook in het 'echte' leven consulten op tarotgebied te gaan geven?
Ik speel soms met het idee inderdaad, reiki-tarot praktijk.. maar dan ongedwongen, misschien.

Wat me nog overigens te binnen schiet, die ridder van Pentakels, het zou een persoon kunnen zijn die samen met je werkt voor deze situatie, een sterke invloed van buitenaf zogezegd..

[ Bericht 12% gewijzigd door Bastard op 21-01-2009 08:30:48 ]
The truth was in here.
pi_65587415
tvp
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')