quote:Op maandag 8 december 2008 09:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Ah, gelukkig ben ik niet de enige nieuwsgierige![]()
Met Bram naar de dokter geweest, en idd een fikse keelontsteking. Maar omdat ie toch elke dag een beetje opknapt en niet meer dan verhoging heeft even aanzien tot woensdag. Op zich ben ik niet zo van de kuren, maar dit had ik eigenlijk zelf ook al wel bedacht.Voelt dus als tijdsverspilling van de dokter.... Hij moet op doktersadvies ijsjes eten, en dat bezorgde hem de slappe hik-lach achterop de fiets
Wel is het een hele harde zegt de dokter. Dit zou heel erg pijn moeten doen en we horen m niet
Net als over de kloven in zijn eczeem. Nou ja, weten we dat ook weer. En mijn nieuwe dokter is best oké!
Ja ik had ook wel even overlegd en op zich weet ik wel dat het niet voor niets is. Ze heeft m nu gezien, en als het echt niet beter gaat kunnen we weer terug. ach ja, als ie dan zo vrolijk de slappe lach heeft vraag je het je toch even afquote:Op maandag 8 december 2008 09:45 schreef Sjeen het volgende:
Sterkte met het aanslepen van de ijsjes Buuf
Ik had het er donderdag met huisarts over, dat ik me soms bezwaard voelde om huisarts te bellen. Hij gaf aan dat hij me liever 10 keer voor niets zag, dan 1 keer te weinigEn dat we deze keer sowieso niet voor niets waren gekomen... Ik overleg overigens wel altijd eerst met de assistente of het nodig is om te komen.
Tips voor zalfjes: ga niet zelf zomaar smeren, maar laat er een arts naar kijken.quote:Op maandag 8 december 2008 10:25 schreef livelink het volgende:
Een fikse keelontsteking is natuurlijk niet niks, maar ik begrijp je gevoel wel, Buurvrouw.
Ik las dat Bram ook exceem heeft. Katja heeft daar ook last van en nu ze wat ziekjes is helemaal. Vooral onder haar ogen heeft ze plekken. Heb jij tips voor zalfjes en zo?
Ik ook niet.quote:
Ik zie toch al, gewoon zo'n mooie Oosterse uitspraak.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:48 schreef bixister het volgende:
nou, even opgezocht hoor dutchie: pierig = wormstekig. en wormstekig? door wormen aangetast! lekker dan!alle benodigde beterschap, léon!
Witjes, slapjes, met de ziel onder de arm lopend... zoiets, toch?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:47 schreef dutchie het volgende:
Ik zie toch al, gewoon zo'n mooie Oosterse uitspraak.
Pierig als in met 'lodderige ogen wezenloos voor je uit staren met je hoofd vol snot en je oren verstopt'.
Lodderig is toch wel een bekende uitspraak?
Dat klinkt iig zieligquote:Op donderdag 11 december 2008 23:57 schreef bixister het volgende:
bij oosters denk ik toch meer aan conimex.pielig wordt 't dan.
wat leukquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:31 schreef livelink het volgende:
Katja heeft vandaag een hele mooie kerstkaart gemaakt voor..........Barbie. Lieve Barbie, gelukkig kerstveest, stond er in. Dus net heb ik maar het adres van Mattel in Nederland opgezocht, gaat de kerstkaart daar maar naartoe.
quote:Op donderdag 18 december 2008 12:21 schreef Luchtbel het volgende:
Het is gewoon een goedzakje en een leukerd.
Het is wel iets dat heerst Spuuglokje, klinkt hetzelfde als Isa twee weken terug. Hele hoge koorts, 's morgens redelijk, maar naar mate de dag vordert steeds hoger... Als het je niet lekker zit, gewoon naar de huisartsenpost hoor, daar zijn ze voor... Dikkequote:Op donderdag 25 december 2008 11:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Tristan had gisteravond weer 39,6.Vanmorgen was het wel weer onder de 38 gezakt, maar ik vind het maar vreemd hoor, nooit ziek en nu vanaf zaterdag al zulke koorts.
Gaaf!quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:33 schreef debuurvrouw het volgende:
De jongens hebben lekker geschaatst in het bos. Heerlijk zeg dit weer!Nu afwachten tot de ijsbaan open gaat. Alhoewel een ondergelopen stukje zich prima leent voor het leren schaatsen.
wees blij dat het dan in elk geval nog zijn eigen trui en sokken zijn, luca is al een paar keer met een totaal andere broek thuisgekomen. (oke, de laatste jaren gaat het goed...)quote:Op zondag 4 januari 2009 17:58 schreef Noli. het volgende:
Ook leuk, gáán ze een keer goed gekleed naar school.... Is het prutweer en gaan ze gymen.
Komt ie alsnog met trui en sokken achterstevoren en binnenstebuiten thuis..![]()
9 en 4,5 maanden.quote:Op zondag 4 januari 2009 18:57 schreef Rewimo het volgende:
Hoe oud is je oudste nu, buuf (vroeg ze hoopvol)?
quote:Op woensdag 31 december 2008 10:36 schreef kleinetrom het volgende:
we wachten het af!
ik neem aan dat ze pas instorten op de weg naar huis na afloop van de wedstrijden, althans...eens kijken hoe het vanavond gaat, als ze vroeg naar bed gaan, is het niet goed
Nog een jaar en een paar maanden...quote:
Hier kleed Sven zich redelijk goed aan, alleen zit zijn onderbroek en broek weleens een beetje scheef opgetrokken. Of komt zijn onderbroek boven zijn broek uit (maar hé, dat kan ook hip zijn).quote:Op zondag 4 januari 2009 20:12 schreef snoopy het volgende:
Het lijkt wel een typisch jongens/mannending geloof ik. Dat van die kleren dan hè!
ja inderdaad, en ze zijn GOED!!!quote:
Sven wil dus echt zijn shirt zelf uitkiezen.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:55 schreef snoopy het volgende:
Het interesseert Morris sowieso niet wat hij aan heeft. Ik zal hem voor de gein eens zelf laten kiezen als ik er aan denk.
dan zit de gulp toch op je rug ? en dat merkte hij nietquote:Op maandag 5 januari 2009 10:06 schreef Rewimo het volgende:
Ik stond een keer bij de bakker toen er een voetbalvriendje van Christan binnenkwam. Met zijn spijkerbroek verkeerd om aanZeer herkenbaar
Herkenbaarquote:Op maandag 5 januari 2009 10:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Als je je rits nooit losmaakt dan merk je dat niet nee
Daar tegenover staat een peuter van 2,5 jaar die met een schuldbewust gezicht vieze of stomme mama zegt. Dus zo'n perfect gezin heb ik nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:53 schreef livelink het volgende:
Vast wel. Ik neem dus aan dat jouw zoon niet meer de hele dag 'ik vind jou lief, mama" zegt en je wakker maakt met kusjes
Als ze 8 zijn doen ze het nog welquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:53 schreef livelink het volgende:
Vast wel. Ik neem dus aan dat jouw zoon niet meer de hele dag 'ik vind jou lief, mama" zegt en je wakker maakt met kusjes
Hadden ze toevallig het jeugdjournaal gekekenquote:Op woensdag 7 januari 2009 19:49 schreef livelink het volgende:
Naar Afrika zou het gaan. Want ze gingen natuurlijk niet in de kou slapen![]()
Daarmee hadden ze ook meteen mijn argument dat het veel te koud was om weg te lopen gepareerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De jongste schoolgangers hebben volgens mij inderdaad de laatste tijd veel te verwerken gehad. Sinterklaas, vakantie, kerst, Oud en Nieuw en dan nu weer de 1e schoolweek.
Léon was gistermiddag ook hartstikke moe, wilde ook niet met iemand spelen. Zat zichzelf ook behoorlijk in de weg, zocht de confrontaties op tot frustratie van oma natuurlijk en daarna van ons.
"Moet ik overblijven, moet ik naar de bso, ben ik nu vrij, wanneer is het vrijdag?"
Vanmorgen in de klas sprak ik nog een andere moeder die hetzelfde zag bij haar zoontje.Als je niet lacht, ben je dood.
Ze hebben bij Hennes een ubertoffe cape van rode velours met een "nerts"rand met een kroon daarbij. Wel 15 euro, maar ik zie het hem al aanhebbenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:51 schreef texelonia het volgende:
Helpen jullie veel mee op school?
Volgende week vrijdag is Noah's juf jarig en dat wordt gevierd in sprookjesstijl. Mogen alle kindjes dus ook verkleed komen. Nou vragen ze 3 ouders om te helpen die ochtend. Zit te denken om dat te doen, zodat ik wat meer betrokken ben bij school dan dat ik op het kdv was, en wat mensen leer kennen enzow. Maar Noah gaat nog maar zo kort naar school, ben bang dat ie de hele ochtend alleen maar mijn handje wil vasthouden dan...
En Noah heeft ook geen sprookjesachtige verkleedkleren, dus daar moet ik ook nog iets op verzinnen.
Ja, ik had het met het feestje naar ponypark slagharenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:57 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hij heeft 2 diploma`s en is enorm verstandig maar ik vind het gewoon erg moeilijk..het is wel heel veel loslaten ineens zeg maar
Hij zal ook nog wel een paar instructies van me krijgen ben ik bang
De eerste keer dat we zo iets meemaakten was op de peuterspeelzaal. Er was een jongen S. waar Sven na het eerste jaar dikke maatjes mee werd. Het eerste jaar zat S. in een groepje met grotere jongens waar Sven net voor de grote vakantie ook aansluiting mee kreeg, maar S. was het helemaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:23 schreef dutchie het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ouders met soortgelijke ervaringen, waarbij dus 1 deel van het vriendjes/vriendinnetjes-stel overgaat naar een andere groep. Hoe de kinderen dat opgepakt hebben.
Dat is bij mijn oudste (ook versneld) helemaal niet. Maar hij heeft altijd meer aansluiting gehad bij oudere kinderen. Nu zit hij in een combi-klas en speelt met een aantal meiden uit de hogere groep en met een paar jongens en meisjes uit zijn eigen groep. Met kinderen van zijn leeftijdsgroep speelt hij eigenlijk niet meer.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, mijn oudste is een jaar versneld maar speelt nog steeds veel met de jongens uit zijn "oude" klas. En dit toch al 5 jaar. Dus het kan best hoor. Ook in zijn nieuwe klas heeft hij wel vriendjes gemaakt. dus hij combineert beide. Nou moet ik wel zeggen dat wij in een klein dorp wonen en de school ook klein is. Maar toch, als antwoord op de vraag, ja, de vriendschappen zijn gebleven.
Dat klinkt ook heel logisch ja.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:42 schreef Rewimo het volgende:
Thuis is veilig, thuis houden ze toch wel van je, en dus kun je daar rustig lelijk doenOp school moet je maar afwachten wat ze van je vinden en ga je in het begin dus heel braaf het iedereen naar de zin maken.
Opstrijkstukkenquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:24 schreef texelonia het volgende:
Anderhalve week school en mijn zoon heeft zn eeste gat in zn broek!En er zullen er vast nog vele volgen
Iemand had ooit een linkje met van die appels en peren voor op de knieën, heeft iemand die toevallig nog?
Sven had het inderdaad ook over toetsen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:57 schreef Stout het volgende:
Hebben alle scholen deze toetsen ? Ze zijn 2x per jaar : nu en aan het eind.
Ja, Daan heeft nu ook toetsen. Vindt hij altijd wel leuk en dat merk je dan meestal ook wel aan zijn gedrag thuis (positief). Hij heeft vorige week maandag een spreekbeurt mogen houden. Hij was als eerste aan de beurt in zijn klas (gr. 5/6, hij zit in groep 5) en zowel de juf als de kinderen waren erg enthousiast. Hij kreeg een 9,5 en veel kinderen vonden de spreekbeurt veel te kort (terwijl het volgens de juf niet te kort en niet te lang was)quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:57 schreef Stout het volgende:
HIer zitten de heren midden in de cito's : rekenen, rekendictee, spelling, leestempo, begrijpend lezen etc... Ik vind het flink veel voor de jeugd en je merkt ook echt dat ze er moe van zijn aan het eind van de dag.
Hebben alle scholen deze toetsen ? Ze zijn 2x per jaar : nu en aan het eind.
Ik ben van mening dat je eigenlijk elk onderwerp zo kan vertellen dat het geschikt is voor de hele klas. Het is maar hoe je het vertelt. Een spreekbeurt zou in het mooiste geval de spreker óók iets brengen. Anders is erover vertellen ook niet leuk. Ik denk dat de sla op de tafel van het lachen me verkeerd schoot trouwens.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:03 schreef Rewimo het volgende:
Nou, als je kind een onderwerp kiest waar de klas niet aan toe is, kan dat voor je kind ook weleens nadelig uitpakken denk ik. Als je kind ergens helemaal weg van is, maar de klas snapt het niet, krijg je ook geen respons. Is niet leuk voor je kind. Dus in zoverre snap ik wel dat je meedenkt en zoekt naar een geschikt onderwerp
ik kan ze niet meer vinden, maar vind ze ook nog steeds leuk hoor!quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:24 schreef texelonia het volgende:
Anderhalve week school en mijn zoon heeft zn eeste gat in zn broek!En er zullen er vast nog vele volgen
Iemand had ooit een linkje met van die appels en peren voor op de knieën, heeft iemand die toevallig nog?
ja, maar die mogen niet wegquote:Op zondag 18 januari 2009 01:30 schreef livelink het volgende:
Ik dacht dat jij rode laarzen had, Lady-wrb![]()
Goed gedaan, Lois![]()
Ik ben door al mijn manipulatietrucs heen qua kleren en schoenen. Ik koop nu alles tussen de middag op mijn werkdagen en kom dan vrolijk thuis met een 'verrassing'. Werkt ook heel goed, ze zijn zo blij met het onverwachte, dat ze het altijd blijmoedig accepteren en aantrekken. Het is alleen lastig dat ze niet kunnen passen, maar dat is voor mij inmiddels al niet meer zo belangrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |