abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 januari 2009 @ 09:06:20 #251
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64979375
Het beruchte korte lontje Dat krijgen ze volgens mij allemaal, op school hartstikke lief in het gareel, thuis uitrazen. Gaat weer over als ze helemaal in het rime zitten, maar tot die tijd is het vervelend
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:19:07 #252
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64979634
Ja Suzanna, het klinkt erg bekend. Het is wat Rewimo zegt en het gaat echt heel gauw veel beter. Ik denk soms ook wel dat ze zich wat geintimideerd voelen door al die "groten" en ze niet helemaal de baas zijn, en dat ze dit dan thuis even afreageren op een "willig"slachtoffer die ze wél de baas kunnen.
Maar da's psychologie van de kouwe grond hoor.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:36:12 #253
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64987941
Hmm, dan zal het allemaal wel loslopen. Gelukkig maar. Het is moeilijk om haar lief te vinden op die momenten! En ook moeilijk om niet constant op haar te mopperen.
Die psychologie van jou vind ik trouwens wel logisch klinken hoor buurvrouw!
pi_64989359
ik beveel aan: knuffeltherapie! dus niet alleen maar op haar mopperen, maar vooral veel knuffelen, laten merken dat ze behalve al zo'n grote meid ook nog altijd wel jouw kleine meisje is. ze heeft als oudste van de 3 natuurlijk toch al vanaf heel jongs af aan de grootste/verstandigste etc. moeten zijn. en dit is gewoon een hele spannende tijd voor haar. succes, ik hoop dat ze gauw haar draai gevonden heeft. in elk geval fijn dat ze het zo te lezen heel leuk vindt op school!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 januari 2009 @ 14:42:06 #255
13151 crew  Rewimo
pi_64990235
Thuis is veilig, thuis houden ze toch wel van je, en dus kun je daar rustig lelijk doen Op school moet je maar afwachten wat ze van je vinden en ga je in het begin dus heel braaf het iedereen naar de zin maken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 16:25:21 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64994731
Bix, helemaal gelijk heb je. Ik merk ook dat ze heel veel behoefte heeft aan knuffels, ik denk dat zij van alle meiden het meeste komt knuffelen leuk is dat.
Zo, nu ga ik even koken en ondertussen op de meiden mopperen zorgen dat mijn schatjes zich vermaken (oh, dat lukt al zie ik, ze zijn samen blokjes in de vormenstoof aan het doen, en vertellen aan elkaar wat hun favoriete kleuren zijn)
pi_65007436
he gelukkig, jongste is weer helemaal zichzelf, wat een opluchting!
en de oudste zit middenin de testweek, blijft spannend, hoewel ze ruim overgaat met deze cijfers.
wel gaaf,z e wordt zo wijs!
  woensdag 14 januari 2009 @ 08:33:45 #258
45621 Suzanna
Mama van...
pi_65018143
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:42 schreef Rewimo het volgende:
Thuis is veilig, thuis houden ze toch wel van je, en dus kun je daar rustig lelijk doen Op school moet je maar afwachten wat ze van je vinden en ga je in het begin dus heel braaf het iedereen naar de zin maken.
Dat klinkt ook heel logisch ja.
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:24:59 #259
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_65047673
Anderhalve week school en mijn zoon heeft zn eeste gat in zn broek! En er zullen er vast nog vele volgen

Iemand had ooit een linkje met van die appels en peren voor op de knieën, heeft iemand die toevallig nog?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 januari 2009 @ 21:31:21 #260
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65047987
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:24 schreef texelonia het volgende:
Anderhalve week school en mijn zoon heeft zn eeste gat in zn broek! En er zullen er vast nog vele volgen

Iemand had ooit een linkje met van die appels en peren voor op de knieën, heeft iemand die toevallig nog?
Opstrijkstukken die werd eens in de SC genoemd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2009 @ 21:36:39 #261
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65048279
gatver! appels en peren vind ik vreselijk. zijn die er echt nog? dat is echt een trauma uit mijn jeugd.
pi_65058755
Gelukkig hebben ze hier opde markt hele coole dingen !!
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2009 @ 09:58:10 #263
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65060878
nou idd en als je een beetje handig met de naaimachine bent, hoef je helemaal niet aan de appeltjes.
ik heb ooit dit gefabriekt van een broek met twee open knieën.
pi_65061734
leuk Lady-wrb! Kon ik maar naaien...

Hier een drama-kleuter op 't moment. Ze wordt regelmatig 's nachts wakker, krijsend, en het helpt niet om lief, geduldig te zijn, en proberen haar te begrijpen. Het enige wat ze doet is krijsen. Krijsen. Krijsen. En blijven krijsen.
Op een gegeven moment werd ze zo boos dat ze mijn man ging slaan en schoppen, toen werd 't hem te gortig (het krijsen duurde al minimaal een kwartier terwijl hij erbij was) en hij heeft haar naar de bijkeuken beneden gebracht... daar heeft ze nog een hele tijd gekrijst, dingen geëist (ik WIL NU EEN KNUFFEL VAN MAMA!) en was ze op een gegeven moment stil geworden, gelukkig... wat is dat moeilijk zeg. Ik raak er ook helemaal gefrustreerd van, en kan er niet goed tegen. Waarom krijst ze nou zo? Een enge droom? Pijn? Niet lekker? Gewoon leuk, krijsen? (kan me niet voorstellen)
Er moet toch een goede reden voor zijn maar als we 't vragen weet ze het niet meer zo goed, zegt ze. Hmm.

Iemand? Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar ik snap nog steeds niet waarom ze dit doet. Ze heeft het overdag ook gezellig gehad, heeft bij een vriendinnetje gespeeld, niks bijzonders gebeurd (ik heb het gevraagd). Thuis ook gezellig, samen gespeeld met zusjes, heel lief en leuk en gezellig. Waarom dan zo krijsen 's nachts?
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 januari 2009 @ 11:18:24 #265
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65063268
Indrukken verwerken? Isa krijg ik alleen niet stil als ze duidelijk nog in een droom zit, dan kan ze onbedaarlijk huilen en lijk ik niet tot haar door te dringen. Enige wat dan helpt in op schoot of bij me in bed nemen en aaien tot ze rustig is... Krijsen doet ze gelukkig niet.

Ze is wel flink brutaal de laatste dagen, maar daar is een oorzaak voor. We hebben deze week het buurjongetje te logeren, wat inhoudt dat ze nu alle aandacht moet delen. En niet alleen de aandacht, maar ook speelgoed etc. Dat gaat in principe heel goed, ze doen allebei echt heel erg hun best. Maar het uit zich naar papa en mama in brutaal gedrag
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_65099460
HIer zitten de heren midden in de cito's : rekenen, rekendictee, spelling, leestempo, begrijpend lezen etc... Ik vind het flink veel voor de jeugd en je merkt ook echt dat ze er moe van zijn aan het eind van de dag.
Hebben alle scholen deze toetsen ? Ze zijn 2x per jaar : nu en aan het eind.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:06:35 #267
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_65099766
Klinkt pittig Stout, welke groepen zitten ze nu?

Suzanna, heb niet helemaal terug gelezen. Maar hebben jullie al geprobeerd om overdag als jullie samen iets aan het doen zijn er met haar over te praten? Misschien dat ze dan in alle rust kan uitleggen waarom ze het doet.
Denk ook dat het inderdaad met verwerken van alle nieuwe indrukken te maken heeft.
Wat we vaak ook nog doen (Léon is jarenlang een lastige slaper geweest) als Léon 's nachts weer moeite heeft, is de volgende avond voor het slapen gaan nog even herhalen waarom het zo vervelend voor iedereen is als hij zo doet. En dat als er echt wat is, papa en mama er echt altijd wel voor hem zijn. Dan gaat hij (denken wij) wat rustiger slapen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_65100970
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:57 schreef Stout het volgende:
Sven had het inderdaad ook over toetsen.
Nouja, hij moest heel moeilijke werkjes doen, streepjes onder plaatjes zetten enzo, maar hij wist het allemaal En het was met de grote kleuters in het BSO-lokaal en er was een andere juf bij de kleine kleuters.

Klinkt als toetsen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 januari 2009 @ 10:41:23 #269
13151 crew  Rewimo
pi_65101001
Geen cito hier in DLD, maar ze doen wel test. Volgende week krijgt Christan zijn rapport. Ben benieuwd.

Hij wist me van de week gerust te stellen: "Ik krijg in elk geval een dikke 2 voor muziek."

(Cijfers lopen hier van 1 t/m 6 waarbij 1 het hoogst is)
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:47:52 #270
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_65103362
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:57 schreef Stout het volgende:
HIer zitten de heren midden in de cito's : rekenen, rekendictee, spelling, leestempo, begrijpend lezen etc... Ik vind het flink veel voor de jeugd en je merkt ook echt dat ze er moe van zijn aan het eind van de dag.
Ja, Daan heeft nu ook toetsen. Vindt hij altijd wel leuk en dat merk je dan meestal ook wel aan zijn gedrag thuis (positief). Hij heeft vorige week maandag een spreekbeurt mogen houden. Hij was als eerste aan de beurt in zijn klas (gr. 5/6, hij zit in groep 5) en zowel de juf als de kinderen waren erg enthousiast. Hij kreeg een 9,5 en veel kinderen vonden de spreekbeurt veel te kort (terwijl het volgens de juf niet te kort en niet te lang was) .
Eerst wilde hij de spreekbeurt over atomen doen , maar ik stelde voor om het over vulkanen te doen. Maar er was al iemand anders die het graag over vulkanen wil doen, dus heeft hij het over aardbevingen gehad.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 januari 2009 @ 12:03:41 #271
13151 crew  Rewimo
pi_65103978
Nerdje die Daan Knap hoor, een 9,5
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:00:05 #272
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_65105844
Hier aankomende week de citotoetsen. Volgens mij moet oudste de entreetoets maken, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.

Gister had ie (ook) een spreekbeurt. Over de zon. Ondanks dat ie het stikeng vind ineens (eerder was het nooit een probleem) heeft ie zich goed gered en een goed cijfer als resultaat. Hopelijk helpt hem dat ook over zijn plotselinge angst heen.

Goedzo Daan! mooi resultaat hoor!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_65114336
Merijn zit in 5 en Timo in 4. Hier ook spreekbeurt van Merijn gehad, over onze hamster (we vonden 'oudheid "een wat te moeilijk onderwerp voor de klas ) en hij had een ZG (ze krijgen hier geen cijfers) Beide heren hebben extra werk wellicht dat ze daarom ook meer toetsen doen (van andere groep bijv.) Rapporten volgen begin Feb dus ben benieuwd.

Hier gelukkig weinig slaapproblemen, Timo wil nog wel eens komen met een enge droom maar thats it gelukkig, zeker nu ik zelf zo bagger slaap
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:56:31 #274
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_65114766
Oh, laat je je echt leiden door de klas met het kiezen van een onderwerp? Oudste heeft echt gewoon een spreekbeurt gemaakt over wat hém interesseert. Iets moeilijks overbrengen is namelijk ook een kunst. En dan nog, wat een denigrerende gedachte eigenlijk! Dat zou ik mijn kind niet mee willen geven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 januari 2009 @ 17:03:01 #275
13151 crew  Rewimo
pi_65115001
Nou, als je kind een onderwerp kiest waar de klas niet aan toe is, kan dat voor je kind ook weleens nadelig uitpakken denk ik. Als je kind ergens helemaal weg van is, maar de klas snapt het niet, krijg je ook geen respons. Is niet leuk voor je kind. Dus in zoverre snap ik wel dat je meedenkt en zoekt naar een geschikt onderwerp
  vrijdag 16 januari 2009 @ 18:30:37 #276
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_65117518
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:03 schreef Rewimo het volgende:
Nou, als je kind een onderwerp kiest waar de klas niet aan toe is, kan dat voor je kind ook weleens nadelig uitpakken denk ik. Als je kind ergens helemaal weg van is, maar de klas snapt het niet, krijg je ook geen respons. Is niet leuk voor je kind. Dus in zoverre snap ik wel dat je meedenkt en zoekt naar een geschikt onderwerp
Ik ben van mening dat je eigenlijk elk onderwerp zo kan vertellen dat het geschikt is voor de hele klas. Het is maar hoe je het vertelt. Een spreekbeurt zou in het mooiste geval de spreker óók iets brengen. Anders is erover vertellen ook niet leuk. Ik denk dat de sla op de tafel van het lachen me verkeerd schoot trouwens.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 18:57:21 #277
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_65118255
Hier wordt er ook van uitgegaan wat mijn kind leuk vindt om te vertellen. Dus Wouters spreekbeurten gaan meestal over ruimte-achtige dingen (het ontstaan van sterren en dergelijke). De kunst is om zo'n onderwerp interessant te brengen. Als je boeiend vertelt, dan luisteren ze wel, ook al zouden ze het onderwerp zelf nooit gekozen hebben.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 19:08:33 #278
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_65118615
Ik hield in groep 5 een, boekbespreking over Alleen op de wereld. Niemand kende dat boek, en wisten ook niet hoe ze moesten reageren op mijn verhaal. En de plaatjes die ik liet zien vonden ze saai! (Zwart wit tekeningen).

Tip voor de ''nerds'': de serie Waanzinnig om te Weten. Moeilijke dingen, makkelijk uitgelegd.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 januari 2009 @ 19:11:30 #279
13151 crew  Rewimo
pi_65118731
Daar hebben we hier ook een aantal delen van, Oxy, toffe boeken zijn dat!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:16:49 #280
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_65126555
Daans vorige spreekbeurt (in groep 4) ging over ons sterrenstelsel, dus dat viel nu af (vond hij). Dat heeft hij trouwens ook erg goed uitgelegd, veel kinderen konden het prima volgen en vonden het interessant. Daan kan erg goed uitleggen. Hij heeft de eerste spreekbeurt ook gehouden voor zijn zusje (toen nog 4), maar dan op een andere manier, zodat zij het ook kon begrijpen.
Maar bij het onderwerp atomen denk ik dat hij zoveel eerst moet uitleggen, dat hij aan de atomen niet toe zou komen, of er minder over zou kunnen vertellen dan hij zou willen en dat zou ook jammer zijn. Gelukkig heeft hij een vrij brede interesse, dus een ander onderwerp was voor hem geen probleem.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_65127441
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:24 schreef texelonia het volgende:

ik kan ze niet meer vinden, maar vind ze ook nog steeds leuk hoor!
volgens mij had ik ze toen van www.deviltwinkel.nl, maar daar hebben ze ze niet meer in 't assortiment.
  † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 22:41:29 #282
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65127591
als je er persé een appel op wilt, kan je dr toch ook één uit kunstleer knippen?
pi_65140100
Nou hij is gaan zwemmen met het kinderfeestje hoor. Hoop dat ik hem vanavond weer ademend en heel terugkrijg *nagelsbijt*
Saartje
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:58:52 #284
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65145447
Ik ben blij dat ik nog niet in dat soort feestjes zit. Ik zou het zelf trouwens niet aandurven om die verantwoordelijkheid op me te nemen. Maar dat het voor de kinderen hardstikke leuke feestjes zijn, dat geloof ik wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_65147319
Ik vind het echt heel erg vreselijk dat hij er heen is, had het liefst een smoes verzonnen om hem niet te laten gaan maar ik volg gewoon mijn man in deze..en hij ziet niet zo snel spoken. Fijn voor de jongens, 1 zo`n nuchtere ouder
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 januari 2009 @ 18:53:51 #286
13151 crew  Rewimo
pi_65148625
Is ie al terug?
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 19:03:46 #287
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65148902
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:53 schreef Rewimo het volgende:
Is ie al terug?
je bedoelt : istie al boven water?
pi_65149118
Hij kwam net binnen
"Hoe was het?" : "oh, wel leuk"..*tas naast wasmachine neerzet en doorloopt naar de woonkamer om de snoepbuit in zn snoeppot te doen*
Pre-pubers
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 januari 2009 @ 19:30:07 #289
13151 crew  Rewimo
pi_65149659
Hij leeft nog
  Jubileum moderator zaterdag 17 januari 2009 @ 21:20:44 #290
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65153510
Gelukkig is het goed gegaan Maneki, ik zou me ook vreselijk zorgen maken idd.

Iris heeft 3 dagen flinke koorts achter de rug en we hebben ons vandaag door de "na het ziek zijn heb ik altijd vreselijke boze buien" dag heen geploeterd.
We hebben samen nog wel heel gezellig gewinkeld vandaag, haar laarzen waren stuk gegaan dus ze moest nieuwe. 5 schoenwinkels gehad, en huppelde ze bij nr 1 nog vrolijk naar binnen "hallo ik zoek roze laarzen met hoge hakken" bij nr. 5 kwam ze er toch wel achter dat roze geen winterkleur is en dat ik hoge hakken steeds weg veto-de.
Uiteindelijk bij de allerlaatste winkel zag ik mooie bruine laarzen en kreeg ineens een brainwave "o kijk nou, echte paardrijlaarzen Iris, wat doen die nou in een schoenenwinkel??"
Verkocht
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65154341
Haha Lois, hulde voor manipulatie
Saartje
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:48:10 #292
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_65154444
Fijn dat oudste het leuk had Maneek! En weer een rukje richting vrijheid. Wat een opluchting als ze dan weer heel en blij terug zijn.
En hoe verzin je het Lois! Wel geniaal dat het werkte. Roze laarzen met hoge hak, da's ook wel briljant eigenlijk
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 januari 2009 @ 21:59:31 #293
13151 crew  Rewimo
pi_65154802
Lois, 't is maar net hoe je het brengt hè
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 22:09:35 #294
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65155085
ik heb wel een paar roze laarzen met hoge hak voor iris
stuur dr maar langs zodra ze maat 39 heeft!
  zondag 18 januari 2009 @ 01:30:49 #295
37150 livelink
pi_65161135
Ik dacht dat jij rode laarzen had, Lady-wrb

Goed gedaan, Lois
Ik ben door al mijn manipulatietrucs heen qua kleren en schoenen. Ik koop nu alles tussen de middag op mijn werkdagen en kom dan vrolijk thuis met een 'verrassing'. Werkt ook heel goed, ze zijn zo blij met het onverwachte, dat ze het altijd blijmoedig accepteren en aantrekken. Het is alleen lastig dat ze niet kunnen passen, maar dat is voor mij inmiddels al niet meer zo belangrijk.
  zondag 18 januari 2009 @ 08:58:00 #296
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65163634
Oh die Iris, volgens mij lijkt Jolie op haar. Wij hebben ook heel lang gezocht naar roze laarzen, in de herfst. En niet gevonden.

Zonder verder gelezen te hebben wil ik toch even wat kwijt. Jolie zit niet zo lekker in d'r vel. Eigenlijk sinds de kerstvakantie. Dus het is nog maar kort en het zal ook wel weer over gaan maar ik vond het rot en het voelt naar. Jolie is de laatste twee weken vaak verdrietig en denkt na over van alles en nog wat. Druk aan het nadenken over dingen waar ze helemaal zelf nog geen invulling aan kan geven of geen antwoord op heeft. Het is moeilijk om haar 'nu' actief te krijgen. Klinkt misschien suf maar als ze aan het spelen is dan is ze tegelijkertijd bezig met gisteren, morgen en later. Later als jij dood bent, straks als het zomer is, vanavond als we naar bed gaan. D'r juf was het ook al opgevallen. Ze heeft kringen onder d'r ogen, helemaal niet het kind dat ik ken.
Ze heeft veel behoefte om bij mij te zijn, dat is prima en oké maar praktisch gezien soms niet helemaal in te vullen. Ze zegt zelf dat ze graag meer buiten zou willen spelen maar durft zich nu niet echt bij de kinderen uit de buurt aan te sluiten. Ik ga zo vaak mogelijk met haar buiten en ik zie dan wel dat ze zich weer wat lekkerder voelt. Maar ja. Het is vast allemaal niet erg. Een fase enzo maar het voelt zorgelijk, zeker aangezien dit helemaal niet bij haar past.
  Jubileum moderator zondag 18 januari 2009 @ 10:10:09 #297
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65163985
Wat vervelend Luchtbel maar best wel herkenbaar. Iris heeft ook zo'n periode gehad, heel erg bezig met toekomst en verleden, maar weinig met het nu.
Wij hebben dat toen geprobeerd te ondersteunen met duidelijke dagindeling "nu is het middag, vanavond spreken we over wat we morgen gaan doen" en dat ondersteund met een kalender op haar kamer. Dit is de dag van vandaag, verderop de kalender is pas de volgende vakantie, daar kijken we naar uit maar daar is nog alle tijd voor.
Verder veel praten en knuffelen, iets wat eigenlijk in elke fase helpt.
Sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 18 januari 2009 @ 10:18:42 #298
37150 livelink
pi_65164058
Ik herken het wel bij Job. Ook eigenlijk altijd in of na een periode waarin het ritme verstoord werd.

Dan wil hij praten, alles doorredeneren en inderdaad niet spelen. En dan is hij ook ineens weer angstig voor allerhande dingen en vooral angstig voor allerlei onbestemde zaken zoals de dood. En dan wil hij ook weer zijn Musti- en Dribbel-dvd's kijken. Dat voelt voor hem dan heel erg veilig, lijkt het. Het terugvallen op de peutertijd als het ware. Eenmaal terug in het ritme, gaat het langzaamaan beter. Gisteren ging hij ineens weer met de buurtkinderen op het plein fietsen, dat is dan een teken dat het weer beter gaat.

Ik hoop dat Jolie ook weer snel wat beter in haar vel komt. Ze is natuurlijk ook ziek geweest, die vermoeidheid zal er ook nog wel inhakken.
  zondag 18 januari 2009 @ 10:28:43 #299
24188 Belana
kloon van belana
pi_65164131
lois, wat vernuftig van jou

LB, ik vind het ook herkenbaar. dat zijn moeilijke fases, maar ze duren nooit heel lang vind ik. hier ook veel knuffelen en praten
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 10:30:47 #300
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65164152
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:30 schreef livelink het volgende:
Ik dacht dat jij rode laarzen had, Lady-wrb

Goed gedaan, Lois
Ik ben door al mijn manipulatietrucs heen qua kleren en schoenen. Ik koop nu alles tussen de middag op mijn werkdagen en kom dan vrolijk thuis met een 'verrassing'. Werkt ook heel goed, ze zijn zo blij met het onverwachte, dat ze het altijd blijmoedig accepteren en aantrekken. Het is alleen lastig dat ze niet kunnen passen, maar dat is voor mij inmiddels al niet meer zo belangrijk.
ja, maar die mogen niet weg

ik heb laarzen in allerlei kleuren, alleen de rode zijn favoriet (ik heb 6 paar rode laarzen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')