abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:31:51 #201
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64782675
Ach ja, je moet maar denken dat de kusjes en complimentjes extra welkom zijn als je ze niet meer iedere dag krijgt.

Hier waren mijn kinderen de afgelopen dagen druk bezig met hun spullen te pakken. Ze vonden het niet meer leuk bij ons en gingen samen weg hadden ze besloten. Allebei hadden ze manden vol met speelgoed die ze mee wilden nemen. Katja was nog enigszins praktisch ingesteld en had ook nog een paar mandarijntjes en haar slaapzak ingepakt.
Helaas waren de patatjes net klaar toen ze eindelijk klaar waren om te vertrekken. Het vertrek is vervolgens voor onbepaalde tijd uitgesteld. Katja vertelt me nog wel elke avond dat ze echt een keer gaat vertrekken, maar Job heeft me stiekem al toevertrouwd dat hij toch liever bij mij blijft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_64782787
Livelink wat erg

Hier was ik vandaag de ene minuut 'de allerliefste mama van de wereld' en de andere een 'stomme mama ' Je zou er bijna een identiteitscrisis van krijgen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:38:24 #203
37150 livelink
pi_64782949
Tja, en het gekke was dat ik niet eens wist waarom ze nou zo boos op ons waren. Ik geloof dat het te maken had met het feit dat we ze die nacht allebei terug hadden gestuurd naar hun eigen bed toen ze ineens 's nachts in onze slaapkamer stonden. Achteraf hoorde ik althans dat ze het toen al samen hadden afgesproken.
pi_64783011
Ik vind het toh ook wel weer mooi dat ze zo samen bondgenoten zijn die plannetjes smeden livelink
Mijn jongens doen dat eigenlijk helemaal niet, over het algemeen zijn ze enorm braaf en zoet
Saartje
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:45:49 #205
37150 livelink
pi_64783324
Braaf en zoet valt ook wel wat voor te zeggen, hoor
pi_64783395
Hebben ze ook vermeld waar de reis naartoe gaat Livelink?
  woensdag 7 januari 2009 @ 19:49:46 #207
37150 livelink
pi_64783526
Naar Afrika zou het gaan. Want ze gingen natuurlijk niet in de kou slapen
Daarmee hadden ze ook meteen mijn argument dat het veel te koud was om weg te lopen gepareerd.
pi_64783776
haha, het is wel een goed doordacht plan. Nu maar hopen dat ze het niet echt uitvoeren
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:08:36 #209
24188 Belana
kloon van belana
pi_64784401
livelink, wat aandoenlijk
stormy waters...
sailin'
  Licht Ontvlambaar woensdag 7 januari 2009 @ 20:12:27 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64784561
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:49 schreef livelink het volgende:
Naar Afrika zou het gaan. Want ze gingen natuurlijk niet in de kou slapen
Daarmee hadden ze ook meteen mijn argument dat het veel te koud was om weg te lopen gepareerd.
Hadden ze toevallig het jeugdjournaal gekeken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Jubileum moderator woensdag 7 januari 2009 @ 20:12:34 #211
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64784566
Sta je ook wel even te kijken denk ik, bij zo'n doordacht plan

Iris is afwisselend enorm lief en aanhankelijk of chagrijnig en zeer driftig. Van de week smeet ze nog haar bord op de grond kapot omdat ze geen groente wilde eten, en een half uur later ben ik de liefste mama totaan de maan en terug.
Het is moeilijk een echte oorzaak aan te wijzen voor die chagrijnige buien, behalve vermoeidheid en een grandioos dagelijks terugkerend ochtendhumeur, maar ik neem maar gewoon aan dat het een fase is. Een fase van wederom grenzen verkennen ofzo.....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:16:03 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_64784721
Ik weet wel een oplossing lois
moeilijk als ze zo zijn
stormy waters...
sailin'
pi_64786775
Oh Livelink, wat een stel.

Jolie vindt alles op dit moment zo ontzettend spannend dat ze al twee keer heeft overgegeven deze week. En ze is echt niet ziek. Ze heeft een uitnodiging gekregen voor een feestje en toen ze me het kaartje liet zien begonnen haar ogen al te rollen. 'Ze ziet er vandaag al zo mooi uit, mama. En ze had dit en dat getrakteerd. En wat we gaan doen is nog een verrassing. Moet ik dan een cadeautje meebrengen? Weet ik dan echt niet wat we gaan doen? Wie komen er nog meer? Wanneer is zondag? Hoe weet je waar haar huis is, mama? Mama? Mama? Mama?' Ik heb d'r gerustgesteld en alles uitgelegd en de kaart eerst maar weggelegd. Had helemaal geen nut natuurlijk. Gister nadat ik d'r ophaalde bij de bso, was ze helemaal misselijk en moest ze overgeven. 'Ik wilde je steeds al vragen of je me dan wel weer komt ophalen.' Zo sneu, ze begrijpt er allemaal niks van nog. En vandaag had ze bij de oppas overgegeven. Door de vakantie en ziek zijn van allebei de kanten had ze de dochter van onze oppas twee weken niet gezien, normaal zien ze elkaar drie keer per week. Jolie was er vanmorgen al maar toen was het meisje naar school. De hele ochtend schijnt ze naar de klok hebben zitten kijken en maar vragen hoe laat het was tot ze uiteindelijk helemaal buikpijn had van het wachten en alles. Ik hoop echt dat dit een fase is en dat heel kort duurt want ik vind het helemaal niks voor haar om zich zo te voelen. Bah.
pi_64786850
Oei. Haar groente eet ze dan weer wel zonder te mokken op Wat een temperament, die Iris!
pi_64792906
arme jolie...het is in lichtere vorm wel herkenbaar, de jongste vooral een paar jaar geleden: zwemdiploma, judo examen, sinterklaas en rapport. hij heeft er niet van hoeven overgeven, maar wat zatie zichzelf in de weg!
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:34:44 #216
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64802274
Och dat vind ik sneu voor Jolie.
Lois, een fase.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De jongste schoolgangers hebben volgens mij inderdaad de laatste tijd veel te verwerken gehad. Sinterklaas, vakantie, kerst, Oud en Nieuw en dan nu weer de 1e schoolweek.
Léon was gistermiddag ook hartstikke moe, wilde ook niet met iemand spelen. Zat zichzelf ook behoorlijk in de weg, zocht de confrontaties op tot frustratie van oma natuurlijk en daarna van ons.
"Moet ik overblijven, moet ik naar de bso, ben ik nu vrij, wanneer is het vrijdag?"
Vanmorgen in de klas sprak ik nog een andere moeder die hetzelfde zag bij haar zoontje.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:51:51 #217
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64841243
Helpen jullie veel mee op school?
Volgende week vrijdag is Noah's juf jarig en dat wordt gevierd in sprookjesstijl. Mogen alle kindjes dus ook verkleed komen. Nou vragen ze 3 ouders om te helpen die ochtend. Zit te denken om dat te doen, zodat ik wat meer betrokken ben bij school dan dat ik op het kdv was, en wat mensen leer kennen enzow. Maar Noah gaat nog maar zo kort naar school, ben bang dat ie de hele ochtend alleen maar mijn handje wil vasthouden dan...

En Noah heeft ook geen sprookjesachtige verkleedkleren, dus daar moet ik ook nog iets op verzinnen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:59:18 #218
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64841472
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:51 schreef texelonia het volgende:
Helpen jullie veel mee op school?
Volgende week vrijdag is Noah's juf jarig en dat wordt gevierd in sprookjesstijl. Mogen alle kindjes dus ook verkleed komen. Nou vragen ze 3 ouders om te helpen die ochtend. Zit te denken om dat te doen, zodat ik wat meer betrokken ben bij school dan dat ik op het kdv was, en wat mensen leer kennen enzow. Maar Noah gaat nog maar zo kort naar school, ben bang dat ie de hele ochtend alleen maar mijn handje wil vasthouden dan...

En Noah heeft ook geen sprookjesachtige verkleedkleren, dus daar moet ik ook nog iets op verzinnen.
Ze hebben bij Hennes een ubertoffe cape van rode velours met een "nerts"rand met een kroon daarbij. Wel 15 euro, maar ik zie het hem al aanhebben
En ja, ik doe best veel op school. Leuk om de speciale dingen extra leuk te maken toch?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:59:51 #219
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64841483
Gewoon doen, Tex! Ik vind het een goed idee!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64841574
Ik hielp ook altijd heel veel mee op school toen middelste nog jongste was.
Tegenwoordig, op de nieuwe school, doe ik niets meer. Ze willen er daar gaan jongere kinderen bij hebben, vinden ze lastig
Saartje
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:10:54 #221
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64841832
Huh?! Da's raar! Dan wennen ze toch mooi? Bij ons op school stapt er regelmatig een peutertje rond.
niet te veel en te vaak, ze mogen niet mee wegbrengen naar schoolreis enzo, maar verder geen probleem.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_64841983
Ik nam toen jongste altijd mee naar school als ik iets voor oudste ging doen. Ik mocht hem er toen bij laten of hem bij de kleuters zetten om te spelen. Was allemaal geen probleem.
Hier zijn de bang dat babies en andere jonge kinderen teveel voor afleiding zorgen.
Ik denk dat ik prima zelf in kan schatten of iets haalbare kaart is of niet.
Saartje
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 10:17:50 #223
7074 moussy
kuttekop
pi_64842055
Idd raar hoor maneek. Ik nam Cas ook al heel jong mee, ook als ik meeging op schoolreisje, eventuele kosten betaalde ik dan gewoon zelf
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:41:46 #224
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64842860
ik had laatst Tijn én Nienke mee naar school toen we plakboeken in gingen plakken met een paar moeders. Tijn z'n vriendinnetje liep ook rond en Nienke scharrelde er wel tussendoor. MAar ook hier gaan jongere kinderen wel mee met 'ouder-dingen' .. al vind ik twee jongere kinderen meenemen niet zo handig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64850019
Oudste heeft vandaag een uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen..en neem je zwemspullen mee stond er op Ik vind het doodeng, stom he?!
Saartje
  vrijdag 9 januari 2009 @ 13:55:24 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64850110
Oh, ja had ik de eerste keer ook. Helemaal omdat mijn oudste toen nét zijn diploma had en de rest twee jaar ouder is. Maar toch hè, hij vind het geweldig zulke feestjes. Loslaten en vertrouwen hebben. (sprak zei terwijl zij beschaamd terugdacht aan een overgeïnstrueerd zoontje)
pi_64850196
Hij heeft 2 diploma`s en is enorm verstandig maar ik vind het gewoon erg moeilijk..het is wel heel veel loslaten ineens zeg maar
Hij zal ook nog wel een paar instructies van me krijgen ben ik bang
Saartje
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:05:03 #228
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64850462
Heb hier met Sinterklaas en Kerst geholpen en het is echt wel leuk om te doen.

Vriendschap: ik heb hier hele vertederende stukjes gelezen over vriendschap.
Gister maakte ik ook zoiets mee.
Vriend J. was nog op vakantie en we verwachtten hem pas maandag weer op school.
Gistermiddag bracht ik Léon zelf weer naar school en wachtte samen met de andere ouders tot de bel ging en de kinderen naar binnen zouden gaan. De bel ging en Léon kwam me nog snel een kusje geven. Bij de deur werd hij om de nek gevlogen door een voor de winter té bruin jongentje. Toen ik goed keek zag ik dat dat vriend J. was. Léon stond helemaal te flippen en vriend J. stond helemaal te glimmen.
Moeder vertelde me dat ze net thuis waren en dat de kinderen heel graag naar school wilden.
Wat waren die twee jongens blij om elkaar weer te zien.
En nu zitten ze hier weer met elkaar te spelen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:21:27 #229
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_64853474
Kleuter tot PUBER?!? Nou, ik kom hier maar eens voorzichtig om het hoekje gepiept. Om er voorlopig niet meer weg te gaan. Ik heb een kleuter. Luuke van 4. Woooohooo. En snel. En zo klein. Voor successchoolverhalen verwijs ik u graag even terug naar het 2-4 jaar topic.

Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:36:13 #230
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64854159
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 13:57 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hij heeft 2 diploma`s en is enorm verstandig maar ik vind het gewoon erg moeilijk..het is wel heel veel loslaten ineens zeg maar
Hij zal ook nog wel een paar instructies van me krijgen ben ik bang
Ja, ik had het met het feestje naar ponypark slagharen de hele middag op je telefoon zitten. En het kind de tijd van zijn leven. Ja het is heel lastig. Loslaten gaat met rukken heb ik ontdekt. Niet met de kleine stapjes die ik in mijn hoofd had.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:25:54 #231
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_64862712
Sterre is ook naar een feestje nu. Vier uur begon het. En rond half negen (!) wordt ze weer thuisgebracht! Wat doen ze al die tijd?! In ieder geval geen zwemmen, want ze hoefde geen zwemspullen mee te nemen. Toen m'n man zonet toevallig langs het huis van die jongen reed, omdat hij Wouter naar theaterles bracht, zag hij allemaal dansende en springende kinderen in de kamer. Ze vermaken zich dus wel. Maar het is wel een uur later afgelopen dan haar normale bedtijd.
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 19:35:16 #232
7074 moussy
kuttekop
pi_64863041
Klinkt wel heel leuk Spuug, en waarschijnlijk is het ook wat spannend, zo laat thuis komen.

René ging laatst een nachtje logeren bije en vriendinnetje, vriendinnetje heeft ook nog een oudere zus, komt ook hier over de vloer, dus de meiden gingen met zn 3-en op 1 kamer slapen. Ze hadden gezegd dat ze echt niet!! gingen slapen.. dat hebben ze vol gehouden tot een uur of 2:30 toen hoorden ze geen gegiebel meer
pi_64863374
haha dat klinkt wel gezellig Spuuglokje! maar 't is wel vrij laat inderdaad! en och Manekietje, ik kan 't me heel goed voorstellen hoor! brrr!

Lishe & Luuke, welkom hier! fijn dat 't begin op school al met al goed verliep, wat een stap he! (vind 't ook maar een raar idee dat ik hier binnenkort ook thuishoor met verhalen over Anna). en las ik nu goed dat jullie naar Rotterdam gaan verhuizen??? 't was toch Brabant?
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 19:48:32 #234
7074 moussy
kuttekop
pi_64863570
Hoe is het met Piet zijn zwemles? Cas vind het nog steeds heerlijk, maar wil volgende keer wel les zonder juf en de keer daarna in het hele héle diepe bad
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:00:27 #235
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64866221
Hehehe, Bix, Renzell gaat ws naar Rotterdam en Lishe naar Brabant. De verwarring kwam door de vraag van ET in het peutertopic. Daar leek het een beetje alsof Lishe ook naar Rotterdam zou gaan, maar dat is niet. Toch?! Zeg even dat jullie juist hiernaartóe komen! En niet ook voor dat @!#!!*^%@!!-Rotterdam kiezen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64867020
je hebt vast gelijk sugar!

hier ook wat vriendschapsperikelen van de week trouwens. heftig kan dat toch zijn zeg. Piets aller,allerbeste vriend (R) was ineens niet meer aardig tegen 'm, wilde niet meer met 'm afspreken en vond dat ie 'teveel praatte'. geen idee wat er precies voorgevallen was, piet wilde er ook niks over kwijt maar hij vond 't allerminst leuk. vanmiddag had ie een ander jongetje uit z'n klas (B) meegevraagd om bij ons te komen spelen, dat was best gezellig maar Piet was wel wat erg vaak over R aan 't praten tegen deze nieuwe jongen. "wist je dat R hier vlak bij woont?" "R heeft ook zo'n racebaan, weet je!" "als we nu over 't ijs die kant op gaan, komen we zo bij R's huis." etc. etc. maar goed, het was best gezellig hoor, maar al met al was het gemis van R wel erg voelbaar. aan 't eind van de middag kwam R met z'n vader voorbij geschaatst (wij zaten binnen op dat moment) en die zag dat B bij Piet was, en werd prompt jaloers (hoorde ik achteraf van z'n moeder). een tijdje later (B was inmiddels opgehaald) kwam hij weer, nu met wat lego-autootjes. 'welke wil jij Piet?', en 't was weer 'aan'. Piet werd zelfs uitgenodigd om bij hem te komen eten, en dat heeft ie gedaan en was blijkbaar erg gezellig (hij werd tegen 20.00u thuisgebracht ).
pi_64867168
Moussy, Piet vindt de zwemlessen ook nog steeds leuk, maar door die onderbreking van de kerstvakantie (en 1x gemist daarvoor wegens griep) is 't nog niet zo heel veel opgeschoten heb ik 't idee. maar ja, doet er niet toe. het is fijn dat het zo positief begint in elk geval. zo te horen is Cas heel wat optimistischer over z'n eigen zwemvermogen dan Piet. die vind 't allemaal nog wel wat eng hoor, en durft ook nog niet zoveel. maar hij doet wel telkens heel dapper z'n best.
(Anna heeft volgens mij helaas wel definitief besloten dat 't zwembad een plek is waar je vervelend mag doen. dus voor mij blijft het een tamelijke beproeving ).
  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:00:58 #238
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64868512
Ai Bix, lastig zeg zo'n drama-queen bij het zwembad.

Piet en R., haat/liefdeverhouding.
Ik vind het aan de ene kant mooi dat Léon echt een vriend heeft gevonden, aan de andere kant moedig ik hem ook echt aan om met andere kinderen te spelen. Waarom? Omdat J. net 6 is geworden en volgend jaar naar groep 3 gaat. Ik voorzie wat verloren vriendje-leed in de toekomst. J.'s moeder heeft hetzelfde afgelopen jaar meegemaakt toen al J.'s vriendjes naar groep 3 gingen en hij niet. Maar hij had heel snel Léon gevonden en die klik is enorm goed.
Léon kan al zo slecht tegen afwijzing.
Maar goed, hij heeft in zijn eigen groep (het is een combi-klas) ook genoeg jongens waar hij leuk mee speelt, maar niet zo intens als met J.
Dus zijn moeder en ik moedigen beide dan ook aan om met anderen te spelen.
blijkt dat die twee dat dus zelf ook in de gaten hebben, hoorde ze toevallig vanmiddag erover praten. J.: "Ik wilde echt heel graag hier spelen, maar mama zegt dat ik ook met anderen moet spelen omdat het ik straks anders misschien zo in de war raak als ik naar groep 3 ga. Maar ik vind jullie zo lief en je bent echt mijn allerallerbeste vriend dus toen mocht het wel."
Léon: "Jij ook de mijne."
Pientere ventjes.
pi_64868751
ah, mooi is dat!

ik moest ook wel lachen toen ik Piet vanmiddag tegen B hoorde. B was met 't ridderkasteel van playmobil aan 't spelen en de gevangenishekken zitten nogal strak dicht. B "ik krijg die gevangenisdeur helemaal niet open!" Piet: "da's ook precies de bedoeling he, van een gevangenisdeur."
  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:09:36 #240
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64868851
Die gesprekken, heerlijk hè?
pi_64869058
ja, en 't is jammer dat ze niet samen naar groep 3 kunnen straks. hier is 't ook nog even afwachten of R wel 'over' kan naar groep 3 volgend jaar, omdat hij vrij laat jarig is (half december). maar als ik 'm zo zie lijkt nog een keer groep 2 me ook niks voor hem, dus hopelijk gaat ie toch mee over. maar 't is wel een felle donder hoor. aan de ene kant leuk dat er flink wat pit in zit, aan de andere kant vind ik dit soort buien / ruzies echt rot voor Piet. die is zoveel bedachtzamer, en zou zelf niet gauw zo boos worden/iemand zo laten zitten (denk ik nu, maar wie weet natuurlijk).
  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:23:16 #242
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64869404
Misschien dat ze daarom zo goed met elkaar omgaan als elkaar tegenpolen?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ouders met soortgelijke ervaringen, waarbij dus 1 deel van het vriendjes/vriendinnetjes-stel overgaat naar een andere groep. Hoe de kinderen dat opgepakt hebben.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:40:13 #243
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64870017
Oh, mijn oudste is een jaar versneld maar speelt nog steeds veel met de jongens uit zijn "oude" klas. En dit toch al 5 jaar. Dus het kan best hoor. Ook in zijn nieuwe klas heeft hij wel vriendjes gemaakt. dus hij combineert beide. Nou moet ik wel zeggen dat wij in een klein dorp wonen en de school ook klein is. Maar toch, als antwoord op de vraag, ja, de vriendschappen zijn gebleven.
pi_64870155
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:23 schreef dutchie het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ouders met soortgelijke ervaringen, waarbij dus 1 deel van het vriendjes/vriendinnetjes-stel overgaat naar een andere groep. Hoe de kinderen dat opgepakt hebben.
De eerste keer dat we zo iets meemaakten was op de peuterspeelzaal. Er was een jongen S. waar Sven na het eerste jaar dikke maatjes mee werd. Het eerste jaar zat S. in een groepje met grotere jongens waar Sven net voor de grote vakantie ook aansluiting mee kreeg, maar S. was het helemaal.
Na die zomervakantie waren S. en Sven nog over en trokken echt met elkaar op. Sven ging toen ook met veel plezier naar de peuterspeelzaal toe. Tot ik na een paar maanden de moeder van S. hoorde zeggen dat S. naar andere dagen ging omdat haar werk omgegooid werd. Ik vreesde met grote vrezen Sven's peuterspeelzaalplezier (en met mij de leidsters) maar tot onze grote verbazing schakelde Sven razendsnel om en in plaats van de focus op 1 persoon stond hij open voor de hele groep.

(Overigens zag ik S. pasgeleden in het zwembad maar hij en Sven kennen elkaar niet meer )

Vorig jaar, groep 1 basisschool, zat hij in een groepje van een stuk of 5/6 jongens. Na de zomervakantie is dat groepje opgesplitst, een aantal naar groep 2/3 (maar dan wel groep 2) en een aantal in groep 1/2 (en dan ook groep 2). Zijn vriend I. die hier vaak speelde ging naar de andere groep. (En tot onze grote vreugde ook vriend R. , daar werden we helemaal gek van: R.dit, R. dat, R. zus en R.zo). I. en Sven bleven grote vrienden zeiden ze. I. heeft hier nog 1x gespeeld, dat komt er nu niet meer van en Sven speelt nu veel met J.

Aan de ene kant vind ik het jammer dat de vriendschap met I. zo verwatert (is een heel leuk jongetje) aan de andere kant vind ik het wel fijn dat hij een redelijk brede vriendenkring heeft. (op school dan, Sven durft nog steeds niet bij anderen te spelen, er komen wel kinderen af en toe hier).
Volgend jaar best kans dat hij weer bij I. en de anderen in de klas komt overigens.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:12:21 #245
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_64871321
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, mijn oudste is een jaar versneld maar speelt nog steeds veel met de jongens uit zijn "oude" klas. En dit toch al 5 jaar. Dus het kan best hoor. Ook in zijn nieuwe klas heeft hij wel vriendjes gemaakt. dus hij combineert beide. Nou moet ik wel zeggen dat wij in een klein dorp wonen en de school ook klein is. Maar toch, als antwoord op de vraag, ja, de vriendschappen zijn gebleven.
Dat is bij mijn oudste (ook versneld) helemaal niet. Maar hij heeft altijd meer aansluiting gehad bij oudere kinderen. Nu zit hij in een combi-klas en speelt met een aantal meiden uit de hogere groep en met een paar jongens en meisjes uit zijn eigen groep. Met kinderen van zijn leeftijdsgroep speelt hij eigenlijk niet meer.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:20:53 #246
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64871645
Hij speelt met twee jongens uit die groep, zijn beste vriend vanaf dat ie 2 is en een ander jongetje dat ook een ontwikkelingsvoorsprong heeft. ook veel oudere kinderen inderdaad. Ik formuleerde het wat krom, want dat zijn inderdaad niet veel jongens. Maar die vriendschappen houden ondanks dat ze niet bij elkaar in de klas zitten toch al 5 jaar vol.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:00:19 #247
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_64901047
Easy, dat zagen we destijd op het kdv ook bij Léon. Was grote vrienden met T. Die ging vervolgens naar school. Léon had binnen no-time weer aansluiting bij anderen (ookal was hij op een gegeven moment zo overduidelijk de oudste).
Een half jaar later kwam Léon op dezelfde school. 1e weken trokken ze nog wel met elkaar op, maar meer uit gewoonte volgens mij. Ze waren echt veranderd t.o.v. elkaar.
  maandag 12 januari 2009 @ 23:49:35 #248
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64974368
Even een tvp-tje - ik wil morgen een verhaaltje typen over Noa - die gaat inmiddels een week naar school. Ze is op 't moment helaas ziek (heel veel hoesten en verkouden) en heeft daardoor nu last van haar astma (het is toch iets wat terugkomt helaas ... ) en dat is wel erg zielig. Dus even maar niet naar school (wat ze heel erg vindt, ligt ze het ene moment laveloos op de bank, staat ze het andere moment al hoestend naast me: ' mama, ik ben weer beter hoor! mag ik nu naar school?'
Dat laat wel zien hoe leuk ze het daar vindt ...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 januari 2009 @ 07:16:17 #249
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64978325
Goed teken dat ze het leuk vindt, Suzanna, maar akelig dat ze zo ziek is. Beterschap!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:55:39 #250
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64979214
Bedankt Rewimo!
Vandaag kan ze nog niet naar school, en was erg 'verdrietig' zei ze, en als ze na de dokter niet naar school mocht, dan dan... nou ja, daar moest ik gewoon voor zorgen, anders zou ze boos zijn. Manipuleren kan ze goed ons kleine grote meisje.
Het gaat wel een stuk beter met haar en ze kan vanmiddag wel weer naar school denk ik. Of morgen anders.

Verder, op school gaat 't dus goed. De juf was blij dat ze al zo goed kan kleuren en knippen, en dat kan ze ook echt heel erg goed, ik sta ervan te kijken. Ze is ook heel creatief en wil het liefste de hele dag knutselen.
Ze kent bijna alle kindjes al bij naam volgens mij en voelt zich wel thuis.

Het enige is, dat ze wel chagrijnig is als ze thuiskomt, en haar zusje Emma nogal dwars zit dan. Ze wil haar niet zien zegt ze, en beledigt haar ook weleens expres door bijv. te zeggen dat haar sjaal haar helemaal niet goed staat, of dat ze er 'niet mooi uitziet', en gewoon expres Emma dwarszitten met spelen, dat soort dingen. Het komt eigenlijk altijd van Noa uit, en dat is wel lastig want dan krijgt zij het idee van 'ik ben ook altijd degene die straf krijgt' maar toch is het wel terecht. Vervelend is het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')