Alexxxxx | zondag 7 december 2008 @ 20:44 |
Bussentopic 16 bussentopic 15 Bussentopic 14 Eerste Qbuzz in het wild foto's | |
Ou-Tannu | zondag 7 december 2008 @ 20:49 |
wat een kut OP! | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 20:52 |
Die snaak komt niet verder dan een link naar foto's die hij zelf niet eens genomen heeft ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 20:53 |
quote: | |
BeefRWijker | zondag 7 december 2008 @ 20:57 |
Dan verhuis ik mijn post ook maar even mee hier naar toe.quote:Het zouden ook nog Premier 2000NL's of NLF's kunnen zijn in gelede uitvoering, analoog aan de gelede Berkhof 2000NL(F). Dan zijn het vermoedelijk Volvo B10xA Hier nog een andere foto, van die bultloze gelede Premier, van de andere zijde: ![]() Zo te zien met midden motor, dus Volvo B10MA, maar toch ook duidelijk een lage vloer bus. terwijl Volvo B10MA in de regel hogevloer bussen zijn. Dit doet denken aan zijn broer, Connexxion 233 die zo te zien toch ook een midden motor heeft ![]() Maar die is zo te zien wegggewerkt naar de zijkant. En deze bus heeft wel de koeling op het dak. Op Transport Database and Photogallery staan beide bussen overigens bekend als Premier A18. [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 07-12-2008 23:45:23 ] | |
BeefRWijker | zondag 7 december 2008 @ 21:00 |
quote:Waar haal je dat nu weer vandaan. Dit staat haaks op alles wat er tot nog toe bekend is geworden. Die 14(!) meter Volvo's zouden wel bij Friesland gaan horen maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet in Alkmaar blijven en van 350 afgehaald worden. Ik had zelfs begrepen dat die truuk daarvoor juist was uitgehaald. Zullen de Alkmaarse sjoofs blij mee zijn. Die hebben een pest hekel aan die Integro's. [ Bericht 25% gewijzigd door BeefRWijker op 07-12-2008 21:07:04 ] | |
Alexxxxx | zondag 7 december 2008 @ 21:01 |
quote:Klopt. quote:Als ik die foto's wel zelf had genomen had ik ze hier wel gepost, oorwurm ![]() Maar goed, als jullie zo graag plaatjes willen zien, een kleine selectie van mijn ConneXXion foto's.... | |
Ou-Tannu | zondag 7 december 2008 @ 21:05 |
quote:jammer van die volvo's ![]() en die 12 meters mogen ze dan wel beter beplakken dan de huidige die beplakt zijn ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 21:07 |
quote:Na enige dwang kun je het kennelijk wel ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 21:09 |
quote:Zoiets staat in de busfoto mailgroep. Zal morgen wel weer eens kijken wat er te lezen is daar. | |
BeefRWijker | zondag 7 december 2008 @ 21:12 |
quote:Iemand die weet waar die 2908 gebleven is? [ Bericht 33% gewijzigd door BeefRWijker op 07-12-2008 21:33:26 ] | |
Alexxxxx | zondag 7 december 2008 @ 21:12 |
quote:Ik post alleen fotos van mezelf, toch eens een bril kopen. | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 21:15 |
quote:Goed plan, ga ik volgende week eens doen ![]() Alleen vergeet je dat ik om foto's vroeg die jij gemaakt hebt en niet een linkje naar je site ![]() | |
Alexxxxx | zondag 7 december 2008 @ 21:20 |
Als je nou eens een keer zelf foto's zou maken, zou je nog eens wat nuttigs aan deze reeks bijdragen, in plaats van 17 delen lang halve waarheden verkondigen. | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 21:21 |
In de OP van het vorige deel heb ik eigen foto's gepost ![]() Vind jij eerst maar eens een baan ![]() | |
BeefRWijker | zondag 7 december 2008 @ 21:36 |
quote:Wat als jij nou 'ns gewoon vertelt wat de busfoto mailgroep nou precies is en wij 't zelf daar gewoon eens gaan lezen? | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 21:41 |
Kijk hier maar eens: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/rubrieken/busfoto/ | |
Zug-Chef | zondag 7 december 2008 @ 21:43 |
Ach joh, zo kennen we kruidenmannetje al een paar jaar ![]() | |
Alexxxxx | zondag 7 december 2008 @ 22:00 |
quote:Een topfunctie, zoals postbode in Wergea? ![]() ![]() | |
BeefRWijker | zondag 7 december 2008 @ 22:03 |
quote:Een forum via email, hoe bedenken ze 't. | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 22:04 |
Dat is maar een bijbaan, eerst maar eens afstuderen, dan komt het echte werk wel ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 22:07 |
quote:Mja, het zit net even anders. Op de site van Yahoo kun je gewoon alle berichten nalezen, terwijl je alles ook per mail kunt ontvangen, dan zie je de foto's ook. Om die foto's is het mij daar niet te doen, meer om hier en daar een nieuwtje mee te pakken. | |
Zug-Chef | zondag 7 december 2008 @ 22:13 |
Net zoiets als dat OVL, ook zo'n lutsergekut is dat ja ![]() | |
Alexxxxx | zondag 7 december 2008 @ 22:25 |
"Schrijf je in bij OV-babes"![]() | |
BeefRWijker | zondag 7 december 2008 @ 22:35 |
quote:Vind BeefRWijker niks erg hoor. Geef BeefRWijker maar een Integro. Vreselijke lawaai bakken, die Volvo's. quote:Ik heb begrepen (van Alkmaarse sjoof) dat de wasinstallatie in Leeuwarden nogal korte (en dus waarschijnlijk daardoor nogal harde) borstels heeft. Die proberen dat laagje plastic bij de achterste ramen er dus gewoon af te pellen. [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 07-12-2008 22:46:16 ] | |
Ou-Tannu | zondag 7 december 2008 @ 22:49 |
quote:ook bij de koplampen zeker? ![]() oh en natuurlijk ook de achterkant? ![]() | |
NoBody122 | zondag 7 december 2008 @ 22:58 |
quote:In Leeuwarden. Ik heb hem gisteren nog meegehad naar Alkmaar ![]() Nadat ik eerst nog even bij Peterselieman langs ben gereden (met een 26xx) ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 7 december 2008 @ 23:03 |
quote:die (met een 26xx) doet het hem ![]() rijd je ook wel eens langs mij ? ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 december 2008 @ 23:13 |
Geen 26xx gezien gister, wel een 82xx Amba en een Frysker. | |
NoBody122 | zondag 7 december 2008 @ 23:28 |
quote:Was jouw lijn niet 41? Die wordt niet vanuit Leeuwarden gereden, dus helaas ![]() | |
BeefRWijker | zondag 7 december 2008 @ 23:30 |
quote:Zeker weten? T'is die bus die zwemles heeft gehad, met nogal desastreuse afloop. Normaliter komt zo'n bus niet op de zelfde stalling terug. | |
NoBody122 | maandag 8 december 2008 @ 00:06 |
quote:Hm.. Weet je dat zeker? Destijds was er volgens mij sprake van, dat die bus van dat ongeluk naar de sloop zou gaan in Apeldoorn. Misschien vergis ik me dan in het nummer, al dacht ik er toch vrij zeker van te zijn... | |
Peterselieman | maandag 8 december 2008 @ 00:13 |
Dat was idd de 2908 http://www.openbaarvervoe(...)0/Connexxion2908.jpg http://www.112fryslan.nl/?module=news&action=show&newsid=2307 | |
Ofyles2 | maandag 8 december 2008 @ 00:17 |
quote:Dan zijn dit toch de gelede bussen waarvan De Lijn er 24 heeft rondrijden. De bussen zijn integraal gebouwd en hebben zodoende een DAF-motor met een vermogen van 272 pk. Niet echt sterk aangezien veel fabrikanten destijds sterkere motoren aanboden (toen was de sterkste bus te koop bij MAN, 310 pk als je een NG312 aanschafte). | |
Ofyles2 | maandag 8 december 2008 @ 00:23 |
quote:De Volvo 8700's, dat hangt echt van mij af. De Interlinerversie, met een D7C-motor (7 liter, 290 pk) combineert kracht met een heel mooi geluidje dat veel weg heeft van de Van Hool AG300. De drieassers maken inderdaad veel kabaal, maar wat wil je ook anders met 340 pk en een enorme trekkracht. BeefRWijker prefereert een bus met motor van 250 pk, waarbij het de vraag is of het sommige hellingen kan overwinnen. ![]() | |
NoBody122 | maandag 8 december 2008 @ 00:27 |
quote:Uit die foto's van 112fryslan kan ik niet opmaken dat het de 2908 is. Ik zal er in ieder geval eens goed op letten de 1stvolgende dienst, welke Integro's ik tegenkom. Het zou wel erg lomp zijn van Cxx als het idd dezelfde bus blijkt te zijn ![]() | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 00:59 |
quote:Whatever. quote: quote:Alsof je dat nog hoort, over die op de toppen van z'n ventilators razende Airco heen. quote:Je hebt helemaal gelijk, met al die bergen hier is dat wel van groot belang. En wat kan 't schelen dat die Integro ook een stuk lichter is. | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 01:37 |
quote:Van welke, die met (de kameel) of zonder bult? Linkje? quote:Dan denk ik dat dit 't verhaal is: het zijn twee demo bussen met twee verschillende oplossingen voor de koeling. Bij de ene zit ie bovenop bij de andere in de zijruit, zoals bij deze 12 meter: ![]() quote: | |
busfoto.nl | maandag 8 december 2008 @ 01:42 |
quote:Hoewel ik eerst schreef dat ik niet wist of het kon: nu kun je wel resultaten uitsluiten. Zie http://busfoto.nl/foto/search.php voor uitleg en uitproberen. | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 01:48 |
quote:Hier wel. quote:Kenteken is BL-VR-36. Hij staat nog steeds op kenteken | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 01:55 |
quote:Toppie. | |
Gnittoo | maandag 8 december 2008 @ 14:16 |
had vanochtend de 8841 mee:![]() ![]() ![]() ![]() later op de dag: ![]() verder hing er de hele ochtend al iemand rond op het buffer in leeuwarden en ook op de stalling kwam ik nog 2 busspotters tegen. | |
Peterselieman | maandag 8 december 2008 @ 14:22 |
Nice. | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 15:25 |
quote:Doe 's een foto van 't interieur, als je wil. Of beter nog, van de chassis en body model nummer plaatjes. | |
Peterselieman | maandag 8 december 2008 @ 15:35 |
@BeefRWijker: Dit bericht over de Volvo's voor lijn 350 komt uit de Busfotomailgroep en is van Remy den Hartog:quote: | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 15:36 |
@Maurits: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23371 Een Alliance B89 MB230 (met middenmotor), dus geen B95 zoals in de zoekbegrippen staat. Ik heb overigens geprobeert om bij deze foto commentaar te leveren maar zie nergens een mogelijkheid geboden om dat te doen ondanks dat ik me geregistreerd heb. http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23358 Dit is wel een Alliance B95 (ook al staat dat niet in de zoekbegrippen). En nog een voor de liefhebbers, dit is er ook een, al is 't wel een hele karige, zo zonder zij-lijnfilm en zonder ThemoKing luchtbehandeling. Arriva 1268 Heerenveen [ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 08-12-2008 17:22:15 ] | |
Peterselieman | maandag 8 december 2008 @ 15:42 |
De VP-61-YN is de ex-Fram, ex-VEONN, ex-NoordNed, ex-Arriva 4632 En het kenteken onder de foto klopt niet ![]() | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 15:48 |
quote:Ok, dankjewel. Ook blijkt hier toch weer dat er 3 wagens overblijven/vervangen worden. Dat betekend dat er geen identieke reserve wordt aangehouden aangezien je drie wagens nodig hebt voordat de eerste weer terug is in Alkmaar. | |
Alexxxxx | maandag 8 december 2008 @ 15:54 |
Nu van Oenema, foto genomen in Heeenveen. Zag de XX-MAN door Leeuwarden schuiven zonet ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 december 2008 @ 15:57 |
quote:Mja, dat Alkmaar nu ook met Integro's gaat rijden op 350 heeft als voordeel dat 's avonds alleen de sjoofs nog van bus hoeven te wisselen. De bussen staan 's nachts dan afwisselend in Leeuwarden in Alkmaar over. Is makkelijk totdat je een vervangende bus in moet zetten ![]() | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 16:02 |
quote:Goh, dat jij toch zomaar op Maurits z'n site mag komen, Alex. ![]() | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 16:04 |
![]() http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23363 Is dit zeker die aangereden bus uit busfoto mailgroepen nieuws. | |
Gnittoo | maandag 8 december 2008 @ 16:30 |
quote: ![]() | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 16:46 |
quote: quote:Dat kon eerder, met die Volvo's, ook al natuurlijk. Sterker nog, 't gebeurde ook, eind 2006 toen de concessie starte. De Alkmaarse sjoofs waren daar echter niet blij mee en toen is het teruggedraaid. quote:Want? | |
Ou-Tannu | maandag 8 december 2008 @ 16:54 |
quote:die bus heeft nogal wat relaties gehad ![]() | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 16:57 |
quote: Connexxion 2955 Zoetermeer "Is vanuit Schoonhoven (waar die tijdelijk opslagen was) naar Zoetermeer gekomen." Zou zomaar 's een verklaring kunnen zijn voor de 3 die naar Alkmaar gaan. | |
Peterselieman | maandag 8 december 2008 @ 17:30 |
quote:Mja, dan krijg je meer rondzwevend materieel. | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 18:01 |
quote:Ik zie 't verschil niet zo. Dat had je nu ook al als een bus van Fryslân in Alkmaar te barsten ging of andersom. En als die 3 extra Integro's zowiezo van Fryslân zijn dan zweven ze toch al als ze in Alkmaar overnachten. En als zo'n reserve een dagje later pas terug gewisseld wordt moet toch ook niet zo'n probleem zijn. | |
Peterselieman | maandag 8 december 2008 @ 18:05 |
Die Integro's worden van Alkmaar, maar uitwisselen met Fryslân wordt dan wat makkelijker. Bij ander mat kan het zijn dat het opeens een andere dienst in gaat, zie bijvoorbeeld bij de NS ![]() | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 18:11 |
quote:Al een echte slettebak, met slechts 16 jaartjes jong. ![]() | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 18:16 |
quote:Bron? quote:Niet als ze van Alkmaar zijn. quote:Dan heb je dus ook een probleem, als ze van Alkmaar zijn. Het gaat om het nummertje, niet de soort. | |
Alexxxxx | maandag 8 december 2008 @ 18:26 |
quote:Oh, stond het er bij? ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 december 2008 @ 18:32 |
quote:Volvo's zaten ook in Alkmaar en de Integro's zijn ter vervanging er van. En zelfde soorten bussen uitwisselen is makkelijker dan als dat ook nog verschilt. | |
TommyGun | maandag 8 december 2008 @ 21:05 |
![]() | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 21:17 |
quote:Wat ik heb begrepen is dat lijn 350 naar de concessie Fryslân is gegaan of dat de Volvo's in Fryslân staan geregistreerd. Ik dacht dat ik dat ook bij Maurits had gelezen maar ik kan het niet terug vinden. Het verhaal erachter was dat bij concessie wisseling lijn 350 verloren zou kunnen gaan of dat er een breuk in lijn 350 zou kunnen ontstaan met een overstap in Den Oever, zoals dat heel vroeger ook 't geval was quote:Niet als je er dus niet genoeg reserve van hebt (aan Alkmaarse kant). Voor de tracking maakt 't geen bal uit, je moet van elke bus weten waar ie uithangt, ongeacht makelij. | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 21:33 |
quote:Yup. Ook dat Eelke 'm genomen heeft. | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 21:37 |
Hermes 3448 Interieur Dus zo ziet een MAN met staande motor er van binnen uit. | |
Alexxxxx | maandag 8 december 2008 @ 22:02 |
quote:Eelke Hendrik? ![]() ![]() ![]() | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 22:25 |
quote: quote:Misschien omdat ie niet van z'n plaats komt? Wel héél veel foto's op BB van die bus achter een bergings truck. quote:Dat kan je wel zeggen, want op Busfoto is ie ook net nieuw opgedoken (zit daar net de laatste upload door te kijken en die is redelijk giganties) [ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 08-12-2008 22:52:10 ] | |
Ofyles2 | maandag 8 december 2008 @ 23:21 |
quote:Kijk je ook dagelijks op OVinBoskoop.nl? PS: Ik heb daar twee geluidsbestanden staan, zij het opgenomen met mijn brakke MP3-speler. | |
Ofyles2 | maandag 8 december 2008 @ 23:22 |
quote:En ook Hermes neemt de Social Seats over. Best wel een mooi motief voor op de stoelen, scheelt een hoop stickers. | |
BeefRWijker | maandag 8 december 2008 @ 23:31 |
quote:En zo te zien leven ze alleen op water. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 8 december 2008 @ 23:40 |
quote:Die Turk zal wel vast bijgetankt hebben of iets uit eigen zak gekocht hebben bij meerdere tankstations. | |
BeefRWijker | dinsdag 9 december 2008 @ 00:02 |
![]() fot's van Jack Oosterbosch op OVBoskoop Nog zo'n rare kameel, dit keer van Jonckheere (denk ik). quote: [ Bericht 74% gewijzigd door BeefRWijker op 09-12-2008 00:44:21 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 9 december 2008 @ 00:16 |
quote:Het is de Jonckheere Transit 2000 G. Ook de Belgen zijn er niet vet mee zoals ik eerder had bericht, genoeg personeel dat liever een andere bus pakte (Van Hool dus). | |
NoBody122 | dinsdag 9 december 2008 @ 01:00 |
quote:Aangezien ik vandaag een extra dienst had (stadsdienst Lwd), heb ik even gekeken naar passerende Integro's en ik zat er dus, zoals inmiddels verwacht, naast; het was de 2907 die ik afgelopen zaterdag had ![]() De APK van de 2908 loopt dus nog tot april 2009... Wellicht dat hij dan idd elders rondrijdt, of het moet zo zijn dat die gegevens nog steeds in de RDW-database staan en alsnog ieder moment kunnen verdwijnen. quote:Daar heb je het al ![]() Ik ben trouwens onderhand wel benieuwd welke collega jij nu bent ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 9 december 2008 @ 01:08 |
quote:Even goed toch nog een kleine 150 van gebouwd. Voor een gelede bus niet echt slecht lijkt me. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 09:12 |
Jezus. Ga je lekker lexxie? ![]() ![]() En ja ik mag dat zeggen met mijn 140duizend kutposts op fok ja ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 9 december 2008 @ 11:27 |
![]() ook qbuzz gebruikt zo te zien infoxx. | |
Ou-Tannu | dinsdag 9 december 2008 @ 11:34 |
quote:maar goed dat het niet door de vingerverfers bedacht is ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 9 december 2008 @ 11:50 |
quote:Nee op dagelijkse basis qua busserigheid kom ik allen hier, op BB en op webcollie. Ik heb nog meer interesses, meot het wel wat verdelen ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 9 december 2008 @ 11:51 |
quote:Alles om psm te treiteren ![]() ![]() En op een paar na zijn de foto's best ok ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 december 2008 @ 11:55 |
Nee, Alex. Mijn laptop loopt niet snel vast ![]() | |
JeePee83 | dinsdag 9 december 2008 @ 13:38 |
quote:En dan is het nog eens een verbeterde versie ook ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 9 december 2008 @ 15:59 |
quote:Niet? Ik vind dat ze 't maar in een lelijk dik bakkie gestopt hebben. Dat is geen porem zo. | |
Ou-Tannu | dinsdag 9 december 2008 @ 16:17 |
quote:dat zal wel door de vingerververs bedacht zijn :p | |
BeefRWijker | dinsdag 9 december 2008 @ 16:27 |
quote:.. en ons erbij .. ![]() quote: quote:Jammer dat ze alleen als beeldvulling geschikt zijn. ![]() Ik weet dat je opslag ruimte op je site wilt beperken en daar kan ik goed inkomen maar je bezuinigd op de verkeerde manier. Als je ze opslaat als 1280*852 met com- pressie tot 65% nemen ze nog steeds evenveel ruimte in maar met veel meer detail. Zoals je ze nu opslaat kunnen ze gemakkelijk nog een derde in opslagruimte terug door een hogere compressie toe te passen (reductie tot 85%). Die gooi je nu weg terwijl niemand er wijzer van wordt. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 december 2008 @ 16:34 |
quote:Ze zijn allemaal hetzellefde ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 9 december 2008 @ 16:37 |
ik wil helemaal geen ruimte op alexmiedema.com besparen, waar ik de fotos host. Wel op buzzybeefourm.nl, maar daar worden geen foto's gehost.... En het resizen gebeurd met bordermaker op een manier die mij prima bevalt. Op deze manier worden mijn fotos niet gejat, want er valt inderdaad op groot formaat niks fatsoenlijks van te maken valt. Altijd leuk om je eigen fotos op beurzen te koop zien staan, met je naam er af geknipt. En wie toch een grote foto van me wil, hoeft maar de url van de foto te mailen en krijgt m als bijlage bij de reply terug. | |
Alexxxxx | dinsdag 9 december 2008 @ 16:41 |
quote:Ja duh, allemaal saaie XX-hokken. Maar de meeste busrukkers fappen op die nummertjes. | |
busfoto.nl | dinsdag 9 december 2008 @ 17:23 |
quote:Literfles bier is net niet te zien op de foto ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 9 december 2008 @ 18:24 |
quote:Vandaar dat die waterflessen nog grotendeels vol waren. ![]() quote:Waren al die bussen zo afgeplakt en waarvoor is dat eigenlijk? *Btw, ik zie die Oenema nog steeds als B95 vermeld staan en het lukt me nog steeds niet om daar een opmerking over te plaatsen, kan je daar eventjes naar kijken? [ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 09-12-2008 19:02:23 ] | |
Alexxxxx | dinsdag 9 december 2008 @ 18:25 |
tegen steenslag toch? Zie je ook bij, bijvoorbeeld, Volvo personenwagens (let maar eens op bij de delaer), en de auto's die je op detrein ziet staan bij Amersfoort (voor Pon) | |
BeefRWijker | dinsdag 9 december 2008 @ 18:45 |
quote: quote:Dan snap ik de redenatie niet die je ons de vorige keer in onze mik probeerde te douwen. ![]() quote: quote:Wie zo ver gaat heeft er waarschijnlijk toch andere bedoelingen mee. Ik heb begrepen dat bussen bijvangst voor je zijn. Maak voor ons dan eens een uitzondering. Asjeblieft? Pretty Pretty Please? | |
BeefRWijker | dinsdag 9 december 2008 @ 18:53 |
quote:En dat zie jij waaraan ook alweer? | |
Alexxxxx | dinsdag 9 december 2008 @ 20:03 |
quote:Nee, sorry. Als je fotos van me groot wilt mag je gewoon mailen (aamiedema apenkont gmail punt com). Als ik op een dag 500 fotos maak, ga ik niet de 20 busfotos er tussenuit filteren en apart behandelen. | |
Ou-Tannu | dinsdag 9 december 2008 @ 20:24 |
quote:watermark toevoegen ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 9 december 2008 @ 20:28 |
quote:neh, ben geen duitser. Ik doe het zoals ik het nu doe al jaren, en dat bevalt me goed. | |
BeefRWijker | dinsdag 9 december 2008 @ 21:17 |
quote: quote:Dat vraag ik ook niet, maar als je hier foto's post moet je dat toch al want dit is een bussentopic. Wat ik vraag is dat je de bussenfoto's die je hier post eventjes anders behandeld en de commercie eventjes laat varen. We kunnen je natuurlijk niet dwingen maar als je hier ongevoelig voor blijft dan laadt je toch wel de verdenking op je dat je hier alleen maar bent om te spammen en daar ben je geloof ik al eens eerder op aangesproken. Bij sommige mensen hier werkt dat toch echt als een rode lap op de spreekwoordelijke stier. | |
BeefRWijker | dinsdag 9 december 2008 @ 21:26 |
quote:Verdorie, dat was nou net het woord dat ik zocht voor ik een zijweg insloeg. | |
JeePee83 | dinsdag 9 december 2008 @ 21:36 |
quote:Niet aan de foto, maar meegaan met een testrit voor de telematicachecks doet wonderen. Los van het feit dat cursussen over het aanleveren en aanmaken van de input ook genoeg lesstof is om erachter te komen dat er een aantal verbeteringen inzitten. Verbeteringen die ook in infoxx gewoon ingevoerd zullen worden lijkt me... | |
BeefRWijker | dinsdag 9 december 2008 @ 22:08 |
quote: quote:Met al die verschillende versies van Infoxx lijkt 'gewoon' toch net even 't verkeerde woord, denk ik. Als ze dat Infoxx echt serieus namen dan hadden we op elke bus allang een systeem waarbij de bus die te laat is dat automaties doorgeeft aan de bus waar ie aansluiting op moet geven en andersom. | |
Ou-Tannu | dinsdag 9 december 2008 @ 22:20 |
quote:laat ze eerst t op de haltes maar eens goed werken ![]() daar staat sporatisch wel dat de bus +5 heeft :p | |
BeefRWijker | dinsdag 9 december 2008 @ 23:00 |
quote:En waar is dat, bij Arriva? Bij Connexxion staat dat er volgens mij niet eens op, alleen hoe lang het nog duurt voor ie komt. En met al die bussen zonder Infoxx tegenwoordig in Fryslân kan dat wel eens heel erg lang zijn of 't moet zijn dat ze dan de tijd volgens het boekje doorgeven. Als het al aan staat dan, hè. | |
Alexxxxx | dinsdag 9 december 2008 @ 23:51 |
quote:Nee. Ik post mijn fotos overal en nergens, en dan ga ik niet voor één topic op één forum dat anders doen. Zoals ik al zei, als je een foto groot wil zien, mail je maar. Krijg je hem gratis, niks geen commercie dus. Je hebt echt geenidee hoeveel werk het is om (veel) fotos te maken en online te zettengeloof ik. Ik maak fotos in de eerste plek voormezelf, en zet ze op BB. Als andere menen daar van meegenieten op de manier zoals ik dat doe: mooi. Als andere mensen daar niet van genieten: scroll lekker verder, ook geen probleem. En ik geef foto's dieik hier post geen speciale behandlieng, ik copypaste ze gewoon tussen de rest vandaan... [ Bericht 3% gewijzigd door Alexxxxx op 10-12-2008 00:03:39 ] | |
BeefRWijker | woensdag 10 december 2008 @ 00:27 |
quote:Aha, dus toch spam. quote: quote:Je hoeft 't ook niet te doen hoor. Genoeg anderen die ze ook maken en die ze niet eerst verpesten voor ze ze op Busfoto zetten of op OVBoskoop. Hebben wij ook wat te doen om de mooiste en of de interessantste daarvan dan hier weer te plaatsen. quote: quote:Dat doe je dus niet. Als dat zo was dan verpeste je ze niet eerst en zat je niet te zeuren over gasten die je foto's jatten. quote:Dat is dan ook waarom ik BB mijdt. Te veel foto's, te weinig achtergrond. Pagina's die verschrikkelijk traag laden en een explorer cache die in no time volloopt. Ik was blij dat we eindelijk bij pagina 2 van dit topic waren aanbe- land en alles weer normaal werd. En dat alleen maar omdat jij een pagina volschijt om de groenteman te pesten. | |
Peterselieman | woensdag 10 december 2008 @ 00:30 |
ehm ik ben geen groenteman en Alex mag wat mij betreft de hele pagina onder baggeren met foto's. Mijn laptop trekt het wel ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 10 december 2008 @ 00:43 |
quote:Samenvatting: je hebt een trage computer ![]() En wanneer ga jij eens foto's plaatsen? ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 10 december 2008 @ 02:17 |
quote: Gebruik je nog steeds Explorer? ![]() | |
zwahiel | woensdag 10 december 2008 @ 10:20 |
quote:Dit zijn en blijven de meest lelijke bussen die ooit gezien heb. En ik zie die units dagelijks hier in Antwerpen, want ze tuffen praktisch alleen hier en voor een deel in Gent en Brussel rond. Al is die serie in Gent ook alweer hierheen verhuisd geloof ik. En een HERRIE dat die dingen maken als je erin zit, niet normaal. Dit is echt het grootste misbaksel wat Jockheere ooit gemaakt heeft, hadden ze beter die koeling aan de zijkant zoals bij de testserie kunnen maken en zoals Van Hool dat gedaan heeft (goh waarom heeft de concurrent dat toch gedaan???). Ze gieren bij het optrekken alsof alle V-snaren of kettingen stuk zijn, als de motor te warm wordt zoals in de zomer dan trilt die hele bus zowat uit zijn vering als die koeling ineens aanspringt. En van airco hebben ze nog nooit gehoord, hij schijnt er wel in te zitten maar je zweet praktisch die bus uit. En ook erg handig, niet echt zichtbaar op die foto, maar de raampjes in de motorwagen die open kunnen... Juist precies naast de uit en inlaat van de koeling ![]() Trouwens Alexxxx grote plaatjes hoeven ook niet, niet iedereen heeft übersnel internet en ik zit eigenlijk niet echt te wachten op een pagina van 20mb (zeker niet omdat ik de bananenrepubliek leef die nog datalimieten hanteert...) | |
busfoto.nl | woensdag 10 december 2008 @ 14:10 |
Zal ik maar eens een plaatje posten? Ze staan ook op mijn site, maar vanwege het aantal foto's is er een grote kans dat je ze nog nooit gezien hebt.![]() De ex HTM 745 in Tuzla, Bosnië ![]() Ex Connexxion 6530 in Tuzla Connexxion 7860 in Hoofddorp | |
zwahiel | woensdag 10 december 2008 @ 20:49 |
quote:Met naast die ex HTM 745 rechts een Hanje (zelfde als in Tuzla volgens mij) en links een Alliance ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 10 december 2008 @ 21:21 |
quote: quote:Lijkt me een ex-Alpina te zijn. En geheel rechts een ex-interliner, hoogstwaarschijnlijk ook een Alliance. Vermoedelijk een 15 meter van Connexxion of Hermes | |
BeefRWijker | woensdag 10 december 2008 @ 21:25 |
quote:Niet? Waarom reageer je dan? quote:Moet ie weer wat anders uitvinden om je te ergeren. Wat een ergernis. quote: | |
BeefRWijker | woensdag 10 december 2008 @ 21:28 |
quote: quote:En wanneer gaat die nou in Tuzla rijden? | |
Ou-Tannu | woensdag 10 december 2008 @ 21:36 |
wat is handig.. .44 gewone lijndienst vertrekt rijd over dorpjes.. mis ik altijd ![]() .49 Qliner vertrekt scheurt over de snelweg. qliner is iets eerder bij de halte waar ze elkaar rond .00 kruisen.. stap ik over en reis nog 2 haltes met de gewone lijnbagger ![]() dan maakt zo`n alliance ineens wel een hoop lawaai als je net uit een integro gerold komt ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 10 december 2008 @ 22:02 |
quote:Jij niet? Gebruik je zeker dat slappe aftreksel van Netscape Communicator. Het origineel schijnt nog beter te zijn dan 't aftreksel. En vergeleken met IE duurt 't een eeuwigheid voor ie geladen is. Ik ben overigens hardstikke blij met die cache. Vind daar foto's in waarvan ik al lang niet meer weet waar ik die ook alweer gezien had. Browse er gewoon doorheen met ACDSee. De files houden ook gewoon hun namen wat bij die andere Internet browsers vaak niet 't geval is. | |
BeefRWijker | woensdag 10 december 2008 @ 22:14 |
quote: quote:Vooral als ze 't gas er afhalen, dan barst de pleuris los. Dat viel me toch zoooooh zwaar tegen. Was meen ik een Hermes. Weet niet of die groene B95's dat ook doen, eigenlijk, of dat het exemplarisch voor die ene Hermes was. | |
Ou-Tannu | woensdag 10 december 2008 @ 22:38 |
was een ex hermes ja :p met spinrag er in! | |
Ofyles2 | woensdag 10 december 2008 @ 23:17 |
quote:Nee, ik gebruik Mozilla Firefox. Gedownload vanwege een advertentie in de Sp!ts. En nee, de 7860 rijdt niet in Tuzla, maar in Utrecht. Het was doorschuiven: de Citaro G's vervingen vorig jaar de Van Hool AG300's, die in Utrecht de Van Hool A330's naar Nijmegen verdreven zodat de oudste Berkhofs van Novio buiten dienst gingen. Zo zat het verhaal. | |
zwahiel | donderdag 11 december 2008 @ 00:42 |
Jep dat klopt ja, sticker erop en hoppa GVU heeft een nieuwe serie bussen erbij. 't Zelfde verhaal met die Amba's die GVU nu rijdt. BeefRWijker, gebruik dat edit-knopje 's :> | |
BeefRWijker | donderdag 11 december 2008 @ 00:43 |
quote:In dat geval is het antwoord dus: "Ja, ik gebruik Mozilla Firefox" quote:Je moet toch eens leren om een geintje door te krijgen. quote:Oh, en die gingen naar Tuzla. quote:Ik snap 't. Een mooie voor "En dit was het nieuws", wat hoort er in het rijtje niet thuis. | |
BeefRWijker | donderdag 11 december 2008 @ 00:55 |
quote: quote:Nog steeds even contact gestoord als altijd, zie ik. Welk "edit-knopje" mag dat in godsnaam dan wel zijn, mie jong? | |
Peterselieman | donderdag 11 december 2008 @ 00:58 |
Was woensdag even op pad geweest met de trein en heb ook even een paar bussen geplaat.![]() Een O408 van xx met deels beslagen ruiten in Enkhuizen ![]() Een Alliance naar Julianadorp op het busstation van Den Helder ![]() Een gelede xx Citaro op lijn 33, van de veerboot naar het busstation in Den Helder. Let op de filmtekst die alternerend getoond werd en hier op de foto een leuke tekst aangeeft. De nieuwe Citaro's heb ik in Den Helder wel zien rijden, maar die heb ik helaas niet op de foto's weten te krijgen, omdat ik verder moest ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 11 december 2008 @ 01:14 |
Busfoto.nl Kent iemand deze bus(sen). Het is een Premier op basis van een SB220 chassis. Het lijkt een hoge vloer bus maar hij heeft 3 deuren en als opvallend detail een open gewerkt front wat eigenlijk raar is voor een Staart Bus. | |
Ou-Tannu | donderdag 11 december 2008 @ 10:00 |
* Ou-Tannu schrijft een record uit! 13 kilometers gemaakt vanmorgen.. in slechts.. 48 MINUTEN! maakt een gemiddelde van iets meer dan 16km/h? ![]() | |
zwahiel | donderdag 11 december 2008 @ 14:54 |
quote:Bril kopen? ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 december 2008 @ 14:58 |
quote:Had je toch beter kunnen gaan fietsen ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 11 december 2008 @ 16:52 |
quote:Zou ik zelf maar doen dan. quote:Ik gebruik dat knopje bijna constant, vanwege die kutkleine lettertjes en het feit dat de preview niet werkt en ik m'n typ fouten in de regel pas zie als ik gepost heb. Of als ik de bronvermelding vergeten ben. Of nog nieuwe feiten en feitjes ontdek. Of als de formatering kut uitvalt. Mijn posts zijn vaak een work in progress. Ik denk zelfs dat ik hier wel zo ongeveer de record houder gebruiker van dat knopje ben. | |
BeefRWijker | donderdag 11 december 2008 @ 17:11 |
quote: quote:Doen ze in Fryslân toch ook, met de daltarief kaartjes reclame? [..] | |
Peterselieman | donderdag 11 december 2008 @ 17:21 |
Niet meer hoor ![]() | |
NoBody122 | donderdag 11 december 2008 @ 17:30 |
quote:Jup. Die reclame klopt trouwens al een poos niet meer en zou weggehaald moeten zijn, maar daar is kennelijk iets bij misgegaan ![]() Enkele 15-meter Volvo QLiner-bussen van Alkmaar hebben dezelfde 2e tekst (die over buschauffeur worden), trouwens ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 11 december 2008 @ 17:46 |
quote:Volvo Q-Liners uit Alkmaar? ![]() Weet je zeker dat je geen dingen door elkaar haalt? | |
zwahiel | donderdag 11 december 2008 @ 18:03 |
quote:Heb ik al, drie stuks zelfs... quote:Ik zie 't aan 't aantal posts achterelkaar van je ja ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 11 december 2008 @ 18:05 |
quote:Daar gaat 't niet om. Wat ik eigenlijk veel bizonder-der vindt -tegenwoordig- zijn die 'looplicht' lijn films (geen gezicht) en die lijnfilms van QBuzz met die verschillende keuzen van character sets. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 11-12-2008 18:10:19 ] | |
BeefRWijker | donderdag 11 december 2008 @ 18:09 |
quote:Die alkmaarse sjoofs mogen dan wel menen dat 't "snelbus"-sen zijn, 350 blijft natuurlijk gewoon een Qliner lijn. | |
Gnittoo | donderdag 11 december 2008 @ 18:33 |
vandaag op de 351:![]() [ Bericht 37% gewijzigd door Gnittoo op 11-12-2008 18:45:55 ] | |
Peterselieman | donderdag 11 december 2008 @ 18:43 |
Plaatje werkt niet ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 11 december 2008 @ 19:16 |
quote:Eentje voor Maurits, deze mist ie nog. ![]() Aan de omliggende nummertjes te zien is het een van de vliegende kippen. | |
BeefRWijker | donderdag 11 december 2008 @ 19:18 |
quote:Nou joh, dat is me toch ook wat. | |
Ou-Tannu | donderdag 11 december 2008 @ 19:25 |
net t zelfde ritje maar dan in omgekeerde volgorde gemiddelde van 40km/h! ![]() | |
NoBody122 | donderdag 11 december 2008 @ 19:45 |
quote:En lijn 96 was zo te zien voor de verandering ook eens op tijd ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 december 2008 @ 19:51 |
quote:Je meent het ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 11 december 2008 @ 20:25 |
Bitchfight! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 december 2008 @ 20:26 |
Zie jij nu eerst maar eens die hobbelpaarden in de kofferbak te proppen ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 11 december 2008 @ 20:29 |
Beste kerel, als je in paarden handelt heb je over het algemeen een paardentrailer tot je beschikking he? ![]() Maar goed, als er hier nog paardenliefhebbers rondlopen, ik heb dus 3 ex-dravers( a 900 euro) , een E pony (1200 euro) en een prachtige fokmerrie (1500 euro) te koop. Bij interesse stuur maar een mail of pm. En ja bevertje, dat is spam ![]() | |
Peterselieman | donderdag 11 december 2008 @ 20:30 |
Gaat ie er nog serieus op in ook ![]() | |
JeePee83 | donderdag 11 december 2008 @ 20:36 |
Voor de mensen die willen. Zaterdagochtend tussen 9:30 en 11:00-11:30 is de presentatie van de bussen in Rotterdam op het parkeerterrein voor De Kuip. Afsluitend wordt in colonne een route gereden (waarschijnlijk Erasmusbrug - Coolsingel - Hofplein, maar daar heb ik morgen nog even overleg over) alwaar de bussen zich verdelen in 4 groepen (naar de 4 standplaatsen that is). Dit zal ook in colonne gebeuren, maar dan kleinere uiteraard ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 11 december 2008 @ 20:38 |
Zaterdag is mooi weer dus cargofap weer, sorry jongen ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 11 december 2008 @ 20:41 |
quote:En vandaag was het in drachten, maar niemand die DAT even meld ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 11 december 2008 @ 20:41 |
foto's van woensdag 10 november 2008 hier in Leeuwarden.![]() Op de buffer staan Arriva's 5956 (10), 5968 (13), 5929 (14), 6137 (320) en Connexxion's 2626. ![]() Daar links van treffen we de Alliances 8032 en 8009 aan. ![]() Op de stadsdienst rijden vandaag twee Duvedec's, hier de 9084 als Schoolbus lijn 12. ![]() Vanuit Alkmaar arriveert deze Volvo, welke naar verluidt vanaf zondag niet meer in Leeuwarden komen en worden vervangen door Integro's op lijn 350. ![]() Alliance 2798 draait hier het busstation op en zal daarna als lijn 50 naar Dokkum vertrekken. ![]() Op stadslijn 31 deze Streek-Frysker nummer 3742. ![]() Amba's zijn lelijk en dat bewijst deze foto nog maar eens. De 1768 gaat weldra terug als lijn 71 naar Harlingen. ![]() Nog een Alliance B95, hier de 2593 op lijn 97 vanuit Franeker. ![]() Vanuit Mooie Paal arriveert de Alliance 8037 als lijn 70. ![]() Nog een keer de 9084 als Schoolbus, nu lijn 9. ![]() Vanuit Dokkum arriveert deze fraaie Alliance 8051 als lijn 50. ![]() En omdat Arriva nog maar een paar dagen rondrijdt en er niks beters kwam, nogmaals een Kramba, de 8057 vanuit Heerenveen, Drachten en Burgum. Foto's zijn klikbaar voor een grotere versie. | |
NoBody122 | donderdag 11 december 2008 @ 22:00 |
quote:Daar graag een fotospam van! ![]() [edit] Mooie foto's, Zug-Chef ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 11 december 2008 @ 23:07 |
quote:ja, ik was er dus niet ![]() ![]() Ik was vandaag paarden op de foto aan het zetten ![]() [edit] inderdaad, puikeplaten. EN respect, ik heb weinig gene, maar op die plekken (op de buffer na) ga ik niet fotos staan maken ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 11 december 2008 @ 23:16 |
quote: quote:Die Hermes zijn ook Alliance B95's, ondanks 't andere koppie. Het verbaast mij overigens telkens keer weer hoe een klein verschil in stand 2 verder identieke bussen zo heel verschillend in grootte kan doen lijken, alsof het 2 verschillende modellen zijn. quote: quote:!!!!!! Maurits !!!!!! quote:Dus ook een B95. quote: quote:Lijkt sprekend op die andere. ![]() quote: [ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 11-12-2008 23:41:22 ] | |
BeefRWijker | vrijdag 12 december 2008 @ 00:03 |
quote: quote:En Eelke ook. | |
Ofyles2 | vrijdag 12 december 2008 @ 00:20 |
Ik hoop dat de huidige/nieuwe vervoerder in Almere straks Solaris Urbino's aanschaft. Ik wil wel weten hoe die dingen rijden, maar ik hoef me niet blauw te betalen aan treinkaartjes. | |
busfoto.nl | vrijdag 12 december 2008 @ 00:21 |
Ik wilde de stoet bij Utrecht op de foto zetten, maar had helaas een college ![]() | |
El_Rolando | vrijdag 12 december 2008 @ 00:28 |
tvp | |
Ou-Tannu | vrijdag 12 december 2008 @ 08:40 |
en jahoor! vandaag een Frysker welke de lijn + bestemming toonde wisseldend met Prettige feestdagen ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 12 december 2008 @ 10:51 |
quote:Ik zag het al quote: Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat best lekker rijdt! | |
Ou-Tannu | vrijdag 12 december 2008 @ 10:59 |
die kubussen zien er niet verkeerd uit ![]() mischien zijn die MAN bussies een leuk alternatief voor die ambakrotten ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 12 december 2008 @ 16:02 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() Het blijven lelijke liefdeloos in mekaar getimmerde vierkante Turkse hokken, in elke kleur. 't Wordt pas wat als ze die dakrand in de raamkleuring gaan spuiten en de voorkant onder de raampartij vriendelijker accentueren, zoals bij de A21 en de Regio's. quote:Hadden ze de A21 moeten nemen, net als Hermes. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 12-12-2008 16:15:07 ] | |
BeefRWijker | vrijdag 12 december 2008 @ 16:06 |
quote:Heeft wel wat van een 'Amerikaanse' uitstraling. | |
Alexxxxx | vrijdag 12 december 2008 @ 16:46 |
Turken bouwen hun bussen met net zo veel liefde als Brabanders, Friezen, Duitsers of Polen.... | |
Gnittoo | vrijdag 12 december 2008 @ 17:09 |
quote: | |
Zug-Chef | vrijdag 12 december 2008 @ 17:27 |
Bijna 2 weken te laat met de bekendmaking. Kut provincie hier. | |
Alexxxxx | vrijdag 12 december 2008 @ 17:46 |
quote:bronvermelding? Ik zag het beicht wel al op omrop Fryslân, maar dat is in het Frysk ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 12 december 2008 @ 20:20 |
Bron is de Leeuwarder Courant, Alex ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 12 december 2008 @ 20:54 |
quote:oh ik lees t liever ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 12 december 2008 @ 21:46 |
quote:ik had het inmiddels al gelezen ja ![]() | |
zwahiel | vrijdag 12 december 2008 @ 23:04 |
quote:Goh als we daar niet weer het voortreffelijke zakelijke inzicht van Arriva zien. Kaartverkoop uitsluitend via internet ![]() Kaartverkoop via internet, nee dat zullen de touristen (ouderen) vooral doen ja, jezus wat een staaltje WAN beleid weer. Wat kunnen ze daar bij Arriva eigenlijk wel? | |
JeePee83 | vrijdag 12 december 2008 @ 23:25 |
Dat ligt geenszins aan Arriva hoor. Het was een eis uit het bestek.. Alle vervoerders moesten het e-ticketing aanbieden. | |
MetalMike | vrijdag 12 december 2008 @ 23:31 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() Bronnen: tekst en foto's (meer foto's aanwezig) | |
Peterselieman | vrijdag 12 december 2008 @ 23:33 |
Lekker. ![]() In Groningen is trouwens door een Amba even een bushokje verbouwd. Chauffeuse nam de bocht wat te krap, waardoor de achterkant van de bus het hokje raakte en er ruiten sneuvelden zowel in de bus als van het bushokje ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 12 december 2008 @ 23:57 |
quote:ook lekker :p vrouwen aan t stuur.. ![]() | |
BeefRWijker | zaterdag 13 december 2008 @ 00:43 |
quote:Die plastic bussen van tegenwoordig zijn kennelijk toch aanmerkelijk steviger dan je bij eerste gedachte zou denken. Of 't moet zijn dat die Skoda's van tegenwoordig van bierblikjes staal worden gebouwd. | |
BeefRWijker | zaterdag 13 december 2008 @ 01:01 |
quote:Gezien de kwaliteit van die eerste Amba's zou dat best 's kunnen. Waar ik (onderandere) op doelde is het roostertje aan de straatkant wat zo uit de bouwmarkt lijkt te zijn gekomen en als een soort nagedachte erop is geschroefd en het rooster achter op de bus met afdakje ter bescherming tegen overtollig regenwater. Dat oogt toch echt zo verschrikkelijk amateuristies. | |
Ofyles2 | zaterdag 13 december 2008 @ 04:51 |
quote:Nee, dit is RVA: roestvrij aluminium. Bij een Amba zou het front wat meer ingedeukt worden. | |
Ofyles2 | zaterdag 13 december 2008 @ 04:52 |
quote:Soms begin je je af te vragen hoe sommige bussjoofs hun papieren hebben verdiend c.q. gekocht. | |
Alexxxxx | zaterdag 13 december 2008 @ 11:16 |
quote:Toevalig heb ik een jaar gewerkt bij een Nederlandse ambulancebouwer (die ook minibussen bouwt) en ik kan je vermelden dat in ieder geval in ambulances onderdelen zitten die ook daadwerkelijk bij de Gamma vandaan komen. ![]() | |
J_TM | zaterdag 13 december 2008 @ 12:26 |
De laatste dag van de Alliances, of zullen er een paar hun noodlot weten uit te stellen ? | |
Ofyles2 | zaterdag 13 december 2008 @ 15:00 |
quote:Misschien de regio KAN, aangezien de plaatselijke besturen niet zo vooruitstrevend zijn qua OV-beleid. | |
Alexxxxx | zaterdag 13 december 2008 @ 15:26 |
Op BB staat inmiddels het bewijs dat Turkse bussen WEL met liefde worden gebouwd ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 13 december 2008 @ 16:33 |
quote:Gedurende de komende week zullen ze geleidelijk uit het Friese straatbeeld verdwijnen ![]() Ik ga ze missen (vooral de ex-Hermes) ![]() | |
J_TM | zaterdag 13 december 2008 @ 18:33 |
Misschien dat de 2400-en op de Amsterdamse lijnen wel de jaarwisseling halen. | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 december 2008 @ 22:50 |
ik zie liever de proCITY's verdwijnen :w | |
J_TM | zondag 14 december 2008 @ 13:41 |
Helaas lijkt die buitendienststelling van hogevloerbussen niet voor de Berkhof Premier op te gaan; er zijn er een paar doorgestroomd naar Hoofddorp (zie OV Boskoop), en van daaruit is het maar een korte stap naar Amsterdam. | |
Zug-Chef | zondag 14 december 2008 @ 14:02 |
Ook vandaag nog Alliances B95 (zowel groene als de ex-Hermes) gezien in Leeuwarden. Geen enkele CXX Lion City gezien overigens.. Uiteraard wel Qbuzz:![]() Aankomst van Qbuzz's 2037 als Lijn 10 uit Heerenveen en Drachten op het busstation van Leeuwarden ![]() Speciaal voor de chauff =D ![]() Op de buffer stond onder andere deze Connexxion Integro als lijn 350. ![]() Stukje stadinwaarts ter hoogte van de Blokhuispoort met iet wat tegenlicht maar wel een mooie wolkenlucht is Qbuzz lijn 10 weer vertrokken naar Drachten en Heerenveen. | |
Gnittoo | zondag 14 december 2008 @ 14:05 |
leuke pics ![]() | |
Peterselieman | zondag 14 december 2008 @ 15:27 |
Nice, Zug-Chef ![]() | |
RealZeus | zondag 14 december 2008 @ 15:44 |
quote:Wat een domme opmerking. Iedereen kan fouten maken, ook al heb je je papieren. Voor hetzelfde geld rijdt de chauffeuse in kwestie al jaren schadevrij en is dit haar eerste schade. En ja, als je diensttijden steeds krapper worden moet je dus meer haast maken wat de kans op schade vergroot. | |
zwahiel | zondag 14 december 2008 @ 17:28 |
quote:Heerlijk dan dat onrealisme wat lokale overheden nog hebben, heeft een ambtenaartje weer een hip woord gehoord waar hij de betekenis maar half weet. Over gevolgen wordt natuurlijk weer niet gedacht... Als Arriva enigszins een greintje verstand had, dan hadden ze een combo gedaan, dus én E-ticketing én normaal ticketsysteem. Maar ja, dat moet je niet aan Engelsen overlaten hé... | |
NoBody122 | maandag 15 december 2008 @ 02:34 |
quote:Leuke pics idd! Er was vandaag ook een Integro tekort voor 350, er reed daarom een Maxx-Citaro (18m geleed) op gedurende 2 slagen. Na de slag die ik er zelf gedeeltelijk op reed (de 2e) zag ik hem omgewisseld worden voor een Ambassador; die is dus ook nog een x helemaal naar Alkmaar en weer terug geweest ![]() Naar het schijnt heeft er vandaag wel een QLiner-Integro op in ieder geval lijn 72 gereden, maar ik ben er vandaag zelf geen tegengekomen op de reguliere lijnen. | |
#ANONIEM | maandag 15 december 2008 @ 07:10 |
Hermes deed gisteren, op hun Grote Dag, erg vreemd. ![]() -Ik kwam met een Arriva-bus 157 richting Uden, met de bedoeling daar over te stappen op de Hermes-bus 121 naar Eindhoven, zoals ik altijd doe (kan ook door in de 157 te blijven zitten, maar 121 vind ik een veel mooiere route). Gaat gewoonlijk altijd goed, en er was ook geen vertraging. Zodra de chauffeur van de Hermes-bus gisteren echter 'mijn' Arriva-bus in het vizier kreeg, wist 'ie niet hoe snel 'ie weg moest rijden... -Eenmaal aangekomen op station Eindhoven - met lijn 157 - blijkt daar voortaan alleen nog maar informatie over Hermes verkrijgbaar. Wil je met een Arriva- of Veolia-bus reizen vanuit Eindhoven, dan kan het dus gokken zijn wanneer de bus in kwestie precies vertrekt. -Als klap op de vuurpijl werd ik, toen ik met de Arriva-bus terug naar huis wilde, naar een totale uithoek van het station gedirigeerd. Dat schijnt de nieuwe centrale verplekplaats voor Arriva-bussen te zijn. Geen bankjes, geen beschutting, niets. Terwijl de Hermes-reizigers nog wel 'gewoon' op het station mogen wachten. Nee, hier word ik niet blij van. Zeker niet als het zo blijft. Helaas kan ik niet autorijden. | |
Ou-Tannu | maandag 15 december 2008 @ 07:44 |
quote:trekt vast nog wel bij ![]() | |
Zug-Chef | maandag 15 december 2008 @ 13:44 |
![]() Rond 12 uur vertrok vanaf de buffer in Leeuwarden deze Volvo 8700 van Qbuzz als lijn 110? naar Drachten. Dit zal wel lijn 10 geweest zijn, maar vreemd dat de lijnfilm 110 aangaf. Maar wat een verschil met een Ambassador of Wright op lijn 10 zeg.. ![]() Op lijn 14 vertrok Qbuzz 2021 vanaf de buffer. Zie ook het groot aantal oude bussen van Connexxion op de achtergrond. Ik zag in een klein uurtje gigantisch veel Alliance B95'en in Leeuwarden. Waar de MAN's van Connexxion uit Utrecht zijn, geen idee.. Maar des te beter ![]() ![]() Het was mij vooral te doen om een zonplaatje van de MAN Lion Regio. Qbuzz 2047 vertrekt hier vanaf de buffer als lijn 310 naar Drachten en Heerenveen via de N31 en de A7. ![]() Ook Connexxion was natuurlijk ruim aanwezig op de buffer. Eerst Duvedec 9004 als lijn 50 naar Lauwersoog. ![]() En ex-Hermes Alliance B95 8007 met aparte front op lijn 71 naar Harlingen. [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 15-12-2008 14:18:28 ] | |
Peterselieman | maandag 15 december 2008 @ 13:56 |
Wederom mooie platen, Zug-Chefquote:Die komen als het goed is later deze week. quote:Ook opvallend deze bus, want de bestickering van de nachtbus is er afgehaald, dus die zal binnenkort wel opgelegd worden. | |
Gnittoo | maandag 15 december 2008 @ 14:26 |
quote: ![]() toch opvallend dat die witte volvo's voor qbuzz zijn. | |
Peterselieman | maandag 15 december 2008 @ 14:35 |
mja, toch niet. MAN heeft ze gehuurd, omdat toch niet alle bussen op tijd geleverd konden worden. En helaas komt niet de gehele 8800-serie naar Fryslân, want getuige de foto's op OViB rijden er ook een aantal rond Alkmaar rond. | |
BeefRWijker | maandag 15 december 2008 @ 14:42 |
quote:D'r stonden d'r een hele bende van die dingen in een hoekje op de stalling in Alkmaar, vanmiddag. Voornamelijk, want ik had eigenlijk ook nog wel wat (gelede) citaro's (stond er maar eentje) en wat Amba,s verwacht. Er stond ook een MAN, wat ik eigenlijk wel vreemd vond omdat ik dacht dat die op pad zou zijn. Op het station zou echter blijken waarom deze niet echt direkt nodig was. | |
Alexxxxx | maandag 15 december 2008 @ 14:55 |
Morgen sollicitatiegesprek mbt een baan in de bussensector. | |
BeefRWijker | maandag 15 december 2008 @ 15:10 |
quote:D'r stond er zowaar eentje op dienst op het station in Alkmaar. Heb helaas niet goed opgelet hoe en wat want ik was als een gek aan het zoeken waar m'n halte naar toe verhuisd was en m'n bus had op dat moment al vertrokken moeten zijn. Gelukkig was ie aan de late kant dus dat kwam nog net goed. En inderdaad, een MAN A78, overduidelijk ex-Utrecht aangezien de lijm van de VOORU sticker er niet te missen nog opzat. Ze hadden 'm er net zo goed op kunnen laten zitten. Half vesleten Connexxion stickers. Niks opgeknapt, zoals bij de Ambassadors. En deze hebben helemaal geen stoel(en) rechtsvoor bij de ingang. De eerste stoelen staan zo wat pas twee en een halve meter na de ingang en dat ondanks een enkelblads voordeur. Wat een rampen bakken. En niks goddelijk geluid ook, gewoon een hard hakkende diesel. | |
NoBody122 | maandag 15 december 2008 @ 15:20 |
quote:En nu verwacht je natuurlijk dat wij dan weer door gaan vragen, met je geheimzinnigheid ![]() | |
Alexxxxx | maandag 15 december 2008 @ 15:40 |
quote:Nee, als er meer te melden is meld ik dat wel ![]() | |
BeefRWijker | maandag 15 december 2008 @ 15:58 |
quote: quote:Die rijden dus in Alkmaar en omgeving. ![]() D'r stonden er zeker een stuk of vijf zes op diverse perrons en op de buffer. En reden dus duidelijk niet alleen op 167. Ik had er zaterdag ook al twee op stads haltes zien staan. quote: quote:Die had ik dus vanmiddag. Direkt herkenbaar aan de roetfilter sticker op de voordeur. Die standaard groene (streek) Integro van donderdag rijdt overigens nog steeds op 351 en doet dat volgens mijn Harlinger sjoof van 350 van vandaag al minstens sinds vorige week woensdag. Ik had zaterdag het genoegen(?) daar het laatste stukje mee te mogen af leggen. Wat een afgetrapte bak zeg. ![]() Standaard streekbus interieur en de kitnaden zagen er uit alsof ze met kauwgom waren uitgevoerd en in al die 8 jaar niet schoongemaakt waren. En dan hier de clincher: Volgens de sjoof zaterdag was deze bus op dienst gezet omdat de Wayfarer van de reguliere bus kapot was. Die groene hééft dus helemaal geen Wayfarer. ![]() Way to go, Connexxion. Oh, en het eerste wat ie zei toen we wegreden was: Deze (die groene dus) heeft meer "Power". [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 15-12-2008 21:01:46 ] | |
BeefRWijker | maandag 15 december 2008 @ 16:05 |
quote:Gaat lekker zo. "k Zag dat de Alkmaarse Volvo's ook nog steeds vrolijk rond rijden. | |
Peterselieman | maandag 15 december 2008 @ 16:08 |
Komende dagen maar eens kijken wat er echt verandert ![]() | |
BeefRWijker | maandag 15 december 2008 @ 16:15 |
quote:Jij bent ook overal tegendraads in, net nou ik had begrepen dat die groene Alliances beter rijden dan die witte. Heb gouw nog even gekeken zaterdag wat voor bak in die witte ligt maar dat was ook een ZF, net als in de groene. Snap er dus helemaal niks van hoe twee B95's waarvan alleen de kop verschilt zo verschillend kunnen rijden. | |
BeefRWijker | maandag 15 december 2008 @ 16:27 |
quote: quote:MAN of Qbuzz? quote:Idd. En er gingen er ook al van naar Zeeland. Was dat niet ongeveer de helft? | |
Peterselieman | maandag 15 december 2008 @ 16:39 |
volgens mij klopt er van dat Zeeland verhaal geen snars. Weet niet wie dat de wereld ingeslingerd heeft. Weet wel dat Zeeland MAN's heeft gekregen, maar die zijn gloednieuw. MAN heeft Volvo's en Alliances (van RET) gehuurd, omdat nog niet alle beloofde bussen aan Kubus geleverd zijn. | |
NoBody122 | maandag 15 december 2008 @ 17:06 |
quote:Een belangrijk verschil tussen die 2 is de retarder/telma, die in de meeste 8000-en aanwezig is en in de 25xx-27xx niet. Ik hou van retarders ![]() | |
BeefRWijker | maandag 15 december 2008 @ 18:11 |
quote: quote: BeefRWijker in Bussentopic 15 en: quote:BeefRWijker in Bussentopic 15 Haamstede St'Maartensdijk. en: quote:Maurits Vink, Busfoto nieuws quote:Ja, wie melde dat ook alweer? quote:Wat, alweer geen linkje? [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 15-12-2008 18:36:31 ] | |
BeefRWijker | maandag 15 december 2008 @ 18:28 |
quote:Ik begrijp net van Google dat Telma een bepaald merk retarder is, net als dat Voith ook retarders maakt? quote:En maken die Telma retarders die ongelooflijke kut herrie als je het gas los laat, in die Hermesen? | |
Peterselieman | maandag 15 december 2008 @ 18:45 |
Voor al die matverschuivingen geldt: eerst zien, dan geloven | |
J_TM | maandag 15 december 2008 @ 19:53 |
In 1975 werden er 25 proefbussen gebouwd van het type Leyland National. Ze vielen op door hun grote filmkast, kleine zijruiten en het ontbreken van de bekende wieldoppen. Ze werden achter de KLM-Leylands genummerd en eerlijk verdeeld tussen NZH, CN, WN en ZO. CN kreeg de 3107-3112 toegewezen; de 3107 kwam in juli 1975, de 3108 in augustus en de 3109-3112 in september. Ze reden op de ex-MK-lijnen maar waren niet geliefd bij de chauffeurs en waarschijnlijk heeft ook dit aan de beslissing bijgedragen om alleen nog maar DAF's aan te schaffen. In 1983 werd de serie roemloos afgevoerd. | |
NoBody122 | maandag 15 december 2008 @ 20:10 |
quote:Oh. quote:Nee, bij de Hermesen hoor je de retarder niet. Dit natuurlijk in tegenstelling tot, zoals bekend, die van een Amba ![]() | |
BeefRWijker | maandag 15 december 2008 @ 21:16 |
quote:http://www.telma.co.uk/ quote:Aha. Als ik het goed begrijp is die Telma een electro magnetische koppeling en ik meen dat die Voith's vloeistof koppelingen zijn. quote:Zou je dan kunnen stellen dat ie naar de kloten is als die Hermes bus zo'n tering herrie maakt bij afremmen op de motor. Of misschien toch gewoon slijtage? | |
BeefRWijker | maandag 15 december 2008 @ 21:18 |
quote:Is jouw naam misschien Thomas? | |
Peterselieman | maandag 15 december 2008 @ 21:22 |
Thomas de locomotief ![]() Nee dus | |
Alexxxxx | maandag 15 december 2008 @ 21:31 |
PSM zijn naam begint met een E. | |
BeefRWijker | maandag 15 december 2008 @ 22:03 |
quote:Ik dacht meer aan Thomas de Ongelovige, ongelovige Thomas. quote:Jij je zin. | |
Ou-Tannu | maandag 15 december 2008 @ 22:06 |
quote:ik weet de rest ook ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 december 2008 @ 22:11 |
Is ook lastig te achterhalen ja ![]() maar goed, om weer even on-topic te komen. In Groningen heb ik vandaag naast de Integro's geen hogevloersmaterieel meer zien rijden bij Arriva, dus zoals al gedacht was, zijn de Alliances, O408'jes en Iveco Berkhofs bijna allemaal opgelegd nu ![]() | |
NoBody122 | maandag 15 december 2008 @ 22:11 |
quote:Dat zou zomaar kunnen, er was wel een verschil, heeft mijn rij-instructeur me ooit eens verteld. Een Telma is te herkennen aan een "(+)"-tekentje op de schakelaar en een 'gewone' retarder aan een (R)... Bij de 8000-en met retarder is dit in alle gevallen een (+) ![]() quote:Als dat geluid er al niet gewoon bij hoort, zal het eerder door slijtage komen. Het geluid staat in ieder geval los van de retarder ![]() | |
Alexxxxx | maandag 15 december 2008 @ 22:16 |
quote:lees jij op sport.fok .nl? ![]() | |
Zug-Chef | maandag 15 december 2008 @ 23:15 |
quote:http://www.casfiles.net/a(...)c.php?p=43677#p43677 Niet allemaal dus. En maar goed ook. Hogevloer FTW ! | |
Peterselieman | maandag 15 december 2008 @ 23:19 |
pfoe, gelukkig maar, want de 128x Iveco's zijn zeer goede bussen ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 16 december 2008 @ 10:09 |
Vanochtend CXX MAN 8846 op ljin 50 gezien hier in Friesland. | |
Gnittoo | dinsdag 16 december 2008 @ 11:04 |
quote:naast de 8841 ook de 8842 gisteren in leeuwarden gespot, ze druppelen dus wel binnen. quote:imo zijn de 8000-series gewoon op. | |
hermanf | dinsdag 16 december 2008 @ 11:28 |
Na omgespoten/gestickerde Citaro G's meen ik nu ook een Den Oudsten B96 in GVU kleuren gesignaleerd te hebben. Iemand dat ook gezien? | |
zwahiel | dinsdag 16 december 2008 @ 12:35 |
quote:Die DO Alliance klopt ja, da's een lagevloers. Daarnaast rijden er ook nog wat Amba's rond in Utrecht. Tijdje geleden zag ik die Alliance rondtuffen op lijn 2, volgens mij was er ooit een midi bus aangeschaft omdat gewone bussen steeds klem kwamen te zitten ![]() Die DO ging eerst in oude kleuren met een bordje, 'rijdt in opdracht van GVU' maar dat mag niet volgens het overname en huisstijl contract. Van mijn mag xx daar meteen boete voor krijgen van BRU want volgens afspraak moét GVU in eigen huisstijl rondrijden, niet met bussen in xx of andere huisstijl. ![]() Oude Oostnet -> xx bus 2252. Weer DO in het materieel van GVU ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door zwahiel op 16-12-2008 12:46:00 ] | |
Alexxxxx | dinsdag 16 december 2008 @ 13:13 |
quote:En op 72 zojuist ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 december 2008 @ 13:46 |
quote:nee ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 december 2008 @ 13:48 |
quote:ik moest t doen met alliances vanmorgen!! geen enkele Procity (YES!) of amba :/ of ander tuig van xx :/ | |
Zug-Chef | dinsdag 16 december 2008 @ 14:39 |
Aangezien ik momenteel bij de gemeente Lw deels verantwoordelijk ben voor de stadsdienst Leeuwarden, heb ik tijdens een overleg met Connexxion eens gevraagd over het hoe en wat. Er komen 30 MAN's en 30 Amba's binnen de komende weken. Duvedecs en Alliances gaan er dus wel uit en de lijnen 9 en 12 gaan volledig met gelede Citaro's rijden. | |
Peterselieman | dinsdag 16 december 2008 @ 14:41 |
klinkt goed, alleen jammer van die extra ramba's | |
Peterselieman | dinsdag 16 december 2008 @ 14:42 |
alleen had ik liever de alliances gehouden en de Fryskers er uit geschopt. | |
Alexxxxx | dinsdag 16 december 2008 @ 15:17 |
die edit knop zit er ook bij jou , psm... | |
Peterselieman | dinsdag 16 december 2008 @ 15:26 |
je meent het ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 15:47 |
quote:Niet andersom? ![]() Maurits Vink "Connexxion 8841 Heerenveen" "De 8841 is overgeplaatst van Utrecht naar Friesland." quote:Qua leeftijd verschillen ze niet echt van die groene. Deze bussen zijn gemiddeld 9,5 jaar oud. De jongste zijn 8 jaar oud. [ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 16-12-2008 16:23:36 ] | |
NoBody122 | dinsdag 16 december 2008 @ 16:13 |
quote:En ik heb de 8850 vandaag gespot, op lijn 51 ![]() Ik hoop wel, dat ik nog even op een duvedec mag rijden vóór hun definitieve vertrek.. Die dingen rijden fijn namelijk, ondanks hun hoge leeftijd ![]() | |
sander89 | dinsdag 16 december 2008 @ 16:21 |
Hoop bussen van CXX Utrecht zijn zo te zien naar het Noorden gegaan. ![]() Hier is het een ramp nu met de bussen in prov Utrecht, zijn bijna alleen maar van het type Berkhof Ambassador. ![]() ![]() Zijn hoop soorten varianten waarvan 1 nog een beetje goed zit. (ben 1.95) Eerste variant die al een paar jaar hier rond rijd in bij CXX(o.a. ex hermes), bus is echt een rammelbak en vering is ook waardeloos. Beenruimte is te weinig en zit helemaal klem, zijn maar een paar plekken waar ik net mijn benen kwijt kan maar dan moet je ook geluk hebbben. Deze rijdt sinds kort in prov Utrecht, meer been ruimte en betere indeling ook zijn ze wat stiller en vering is wat beter. Rijd sinds de nieuwe dienst regeling rond, beenruimte is weer waardeloos en ze zien er ook nog is niet uit. Nee geef mij maar gewoon de hoogvloers bussen weer. Bron foto's: www.busfoto.nl [ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 16-12-2008 16:30:12 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 16:29 |
quote: http://www.voertuig-zoeker.nl/BJ-NH-30/ quote:Nèh, amper ingereden. | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 16:39 |
quote:Zouden die nu niet vervangen moeten zijn dan? quote:Maar gek genoeg zonder Airco. quote: quote:Dat was mij ook opgevallen (al bedoel jij waarschijnlijk de buiten kant en ik de binnen kant). De stoelen van die gele ogen nogal ouderwets, voorzover dat van een foto te onderscheiden is. quote: | |
NoBody122 | dinsdag 16 december 2008 @ 16:44 |
quote:Ze zijn knap afgeragd iig... [edit] Zie ik daar de 3158 staan? ![]() Was dat niet diezelfde, die recentelijk bij Arriva gespot is? | |
sander89 | dinsdag 16 december 2008 @ 16:48 |
quote:Zijn ook gelukkig vervangen, dacht eindelijk weer een beetje been ruimte te hebben maar nu die gekleurde bus rijdt is het weer gewoon bagger. quote:Dat meen je niet. ![]() Hebben die gekleurde bus dan wel airco(die goed werkt)? Heeft die misschien toch nog een klein plus puntje. | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 17:04 |
quote:Je weet niet of je een Den Oudsten gezien hebt maar wel dat het een B96 was. Da's heel knap. | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 17:36 |
quote:Kijk maar op de foto. D'r zit alleen een (grijze) chauffeurs airco op. Die bus die je ziet vanaf de achterkant heeft er wel een. quote:Airco's worden overigens tegenwoordig ook wel gebruikt om te verwarmen ![]() quote:Ja hoor, kijk maar op de foto. quote:Is dat niet een "oximoron"? quote:Zolang 't werkt en weer gerepareerd wordt als het niet meer werkt. En ik heb zowiezo m'n bedenkingen met airco's die hun gekoelde lucht langs de ramen afleveren. Langs het gangpad is het in de regel dan enkele graden hoger en das best veel. Doe mij maar direkte ventilatie boven de zitplaatsen met een goede (centrale) ventilator. [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 16-12-2008 22:16:24 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 17:51 |
quote:Bussentopic 16 | |
Alexxxxx | dinsdag 16 december 2008 @ 17:51 |
de aptsjes zijn weer van de weg | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 18:08 |
quote: quote:En ze hebben al bijna geen achterkant. Die is net zo kort als de voorkant, hoe dokken die dingen dan? Als ze zijdelings kunnen halteren dan kunnen ze toch ook zo op de zelfde manier weer weg? Of zijn die sturende assen soms opgeofferd toen ze op Diesel werden omgebouwd. Zal ze leren. | |
Ofyles2 | dinsdag 16 december 2008 @ 19:30 |
quote:Kunnen die bussen niet opgeblazen worden? ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 19:48 |
quote:Wat let je? | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 december 2008 @ 20:22 |
quote:dr is nog een demobus afaik? ![]() en weet iemand wat de service wagen van Arriva in Heerenveen bij het station deed? ![]() Arriva komt daar toch heel niet meer? | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 20:26 |
quote:In jouw termen dus niet. In jouw termen is dat een "Low Entry". quote: quote:Stelletje vuile hypocrieten: Meer hier op busfoto.nl | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 december 2008 @ 20:33 |
niks mis met een reclame bus toch? :p | |
Lemjur | dinsdag 16 december 2008 @ 20:40 |
Hadden de Fryskers niet gewoon in Fryslan kunnen blijven. Als ik nu aan kom fietsen op 't station dan verpesten die kutdingen meteen al m'n dag ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 december 2008 @ 20:41 |
quote:NEE! | |
Peterselieman | dinsdag 16 december 2008 @ 20:43 |
quote:Je wilt er in Fryslân 4 achter elkaar laten rijden om in de spits 1 gelede bus te vervangen? | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 december 2008 @ 20:44 |
quote:4? ![]() * Ou-Tannu lollert ![]() ![]() ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 21:01 |
quote:Dat zijn ze toch ook, in West-Fryslan. quote:En waar beginnen jouw kutdagen dan zoal, toevallig? Hoorn, Medemblik, Enkhuizen? [ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 16-12-2008 21:15:15 ] | |
Alexxxxx | dinsdag 16 december 2008 @ 21:11 |
quote:Hij kan het ventiel niet vinden ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 16 december 2008 @ 21:12 |
quote:Zit het kantoor daar niet meer inmiddels dan? | |
Peterselieman | dinsdag 16 december 2008 @ 21:15 |
Dat kantoor zit er nog steeds, alleen ziet meneer Hettinga erg weinig bussen met eigen kleuren rondrijden en als hij die wel ziet, dan sluit hij zich snel op in de ivoren toren ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 21:25 |
quote:Ventiel? Wat nou ventiel. Je moet die hoge druk koppeling hebben. Anders wordt 't niks. Duurt 't veels te lang. Sta je daar te pompen, is't ineens: wat is meneer daar aan 't doen? | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 21:27 |
quote:Maar als je die nou in 4 propt dan zijn er wel misschien ineens 4 stuk. Toch? quote:Nee hoor, maar dan ook niet meer zeuren over "huis stijl" en boetes uitdelen, hè. Zo goed, Zwahiel? [ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 16-12-2008 21:44:36 ] | |
zwahiel | dinsdag 16 december 2008 @ 21:37 |
quote:ha ha ha... Ik lach me echt helemaal dood... Reclame bussen mogen wel, want als je GOED kijkt zijn ze NOG STEEDS IN DE GVU HUISSTIJL (volgens mij huisstijl nummer 3 als ik 't goed heb!). Dat van die huisstijl zijn nu eenmaal afspraken die met de verkoop gemaakt zijn. Da's niet zeuren, maar consistent beleid en een vorm van klantvriendelijkheid. Heeft ook iets te maken met identiteit bewaken en uitdragen. En ja spelvoutje, low entry busje dan speciaal voor jouw... Moet toch testen of je nog wakker bent of niet? en mijn nick is met kleine letter... ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 16 december 2008 @ 21:41 |
quote:En ja dus ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 21:52 |
quote:Als dat nou 's zou kunnen. Niet uitdagen, hè, want dan doe ik er nog een paar. | |
Ofyles2 | dinsdag 16 december 2008 @ 23:07 |
quote:Ik zou eerder gaan voor trinitolueen. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 december 2008 @ 23:09 |
quote: ![]() kantoor omringt door vijhandige bussen ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 16 december 2008 @ 23:12 |
@BeefRWijker: Dan kun je de eerste MAN A21's ook Low Entry-bussen noemen, want die hebben ook na de tweede deur een licht hellende vloer. Low Entry-bussen daarentegen hebben na de instapdeur één of meerdere treden. | |
Ofyles2 | dinsdag 16 december 2008 @ 23:13 |
quote:Heeft hij ook verdiend gezien de teruglopende vervoerscijfers in die regio. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 december 2008 @ 23:14 |
quote: ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 december 2008 @ 23:19 |
klopt, was knap waardeloos. | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 23:23 |
quote:triniwat? Bij welke buurtwinkel kun je dat halen? | |
Ofyles2 | dinsdag 16 december 2008 @ 23:37 |
quote:Trinitolueen heet afgekort TNT, springstof. | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 23:51 |
quote:Klopt. Helemaal waar. D'r zit ook eigenlijk maar een miniem verschil tussen. Niet echt groter verschil als tussen de stads en de streek versie van zelfs maar hetzelfde type. De vloer mag dan licht hellen, het podium waar de stoelen op gemonteerd zijn doet dat volgens mij net zo sterk als in de LE versie (A78). De vloer loopt op om het hoogteverschil met de podium vloer op het hoogste punt achterin niet onoverkomelijk te maken. Echte lage vloer bussen zijn er niet veel en die er zijn zijn meestal van buiten herkenbaar aan lelijke bulten op het dak of roosters in ramen of half afgedekte ramen omdat de motor(+koeling) staand is gemonteerd. Oh, en hoezo "eerste MAN A21's" ? quote:Ik schrok even want ik had automaties aangenomen dat die B91/96 ook trappetjes hadden. En dat hebben ze ook. Oeps: Eén vogel in de lucht maakt nog geen zomer. (Of zoiets). Ze zijn er ook met doorlopende vloer, zie ik net: [ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 17-12-2008 00:25:06 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 16 december 2008 @ 23:52 |
quote:Dan had Google dus toch gelijk. En dan nu die buurtwinkel. | |
Peterselieman | dinsdag 16 december 2008 @ 23:58 |
Met geconcentreerd Salpeterzuur en Glycerine kom je een heel eind | |
Peterselieman | woensdag 17 december 2008 @ 00:01 |
Eén tip: de gemiddelde buurtsuper heeft deze stoffen alleen in verdunde vorm op voorraad. | |
BeefRWijker | woensdag 17 december 2008 @ 00:26 |
quote:Dat gaat dus niet opschieten. Is kunstmest wat? | |
Peterselieman | woensdag 17 december 2008 @ 00:35 |
Dat zou kunnen ja | |
BeefRWijker | woensdag 17 december 2008 @ 02:00 |
Op Busfoto.nl Connexxion 8829 - 8882 (MAN Lion's City TU) Hadden wij die hier geen Lion's City T's genoemd? Hier nog maar even wat er in de folder staat: quote: [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 17-12-2008 02:10:35 ] | |
Ofyles2 | woensdag 17 december 2008 @ 02:09 |
quote:Ik had als lichtend voorbeeld bussen van dat type die in Wenen rondrijden. Bij de oudere bussen van dat type kent de derde deur een op-/afstapje, bij de nieuwere niet meer. | |
BeefRWijker | woensdag 17 december 2008 @ 02:17 |
quote:Zijn dat dan niet de A37's ? Drie deuren, geheel lage vloer met staande motor. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 17 december 2008 @ 02:26 |
quote:Klopt. De A21's hebben een liggende motor, terwijl deze staande is. | |
TommyGun | woensdag 17 december 2008 @ 08:09 |
quote:Jezus ![]() De andere geleden bussen hiero schrapen anders ook aardig langs het perron af hoor. Zal goed voor de banden zijn ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 17 december 2008 @ 09:32 |
quote:Dan zullen we maar aannemen dat ook de actuele 3-deurs A21 nog steeds een trapje bij de 3de deur heeft. De Lion's City folder is overigens redelijk onduidelijk over de 2 en 3 deurs versies, maar als zelfs de Midi versie met 3 deuren te krijgen is dan zal dat voor de 12-meter ook wel gelden, neem ik aan. | |
Zug-Chef | woensdag 17 december 2008 @ 10:18 |
Leeuwarden. Vanmorgen op de buffer een Volvo 8700 van Connexxion als lijn 350 gezien (de 5612). Is aannemelijk om 10:00 vertrokken richting Alkmaar. Dacht dat die niet meer in Friesland zouden komen? Ook enkele CXX MAN Lion CIty's gezien hier: 8837, 8845 en 8855. Duvedec 7824 als lijn 97 naar Franeker ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Zug-Chef op 17-12-2008 10:23:34 ] | |
BeefRWijker | woensdag 17 december 2008 @ 10:30 |
quote:Wat nou, afgeragd, dit is pas afgeragd: ![]() Maurits V | |
Zug-Chef | woensdag 17 december 2008 @ 10:36 |
Dat bierflesje doet t m ![]() | |
NoBody122 | woensdag 17 december 2008 @ 11:12 |
quote:Met jou blijf je ook aan de gang hé ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 17 december 2008 @ 11:21 |
quote:prachtig toch ![]() ![]() ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 17 december 2008 @ 12:21 |
quote:Nou, bedankt hoor, die gaat dood in serie 5. ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 17 december 2008 @ 12:26 |
quote:oeh, straks even IMDBen dan.... Maar ik bedoel meer dat je over komt als een knorrende bejaarde ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 17 december 2008 @ 12:49 |
quote:Laat maar, is inmiddels door Maurits gewijzigd in Lion's City T. Ik heb de indruk dat de A78's van Amstelland Meerlanden wel TÜ versies zijn. Dat zou dan mogelijk kunnen verklaren waarom die minder pittig rijden dan de ex-Utrechtse A78's. | |
BeefRWijker | woensdag 17 december 2008 @ 12:56 |
quote:Ik ben van het type dat een rethorische vraag bijvoorkeur afsluit zonder vraagteken, als je begrijpt wat ik bedoel. (Let op de ontbrekende vraagteken). | |
Alexxxxx | woensdag 17 december 2008 @ 13:06 |
Ook met een vraagteken was het geen vraag geweest, maak je niet ongerust. | |
NoBody122 | woensdag 17 december 2008 @ 13:44 |
Heb trouwens vandaag ook verschillende MAN's gespot, één 80xx en twee Amba's ![]() Één van die MAN's was de 8851, de andere kon ik het nummer zo snel niet van zien (enkelbaans autoweg, dus ~110 KM/u) ![]() [edit] Oh, en natuurlijk Maxx-Fryskers ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 17 december 2008 @ 13:45 |
Op mooie paal zojuist een ex-hermes, een DO in XX kleuren en een Frysker. Bussentopic 18: Ouwe mopperkonten met een Mooie Paal [ Bericht 46% gewijzigd door Alexxxxx op 17-12-2008 13:51:48 ] |