dat wordt dan ook flink bekeurd...quote:Op maandag 8 december 2008 20:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat soort demonstraties zijn ook zinloos. Dagelijks protest in de vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid telt wel. Er word gewoon gerookt in de horeca en Klink weet dat.
Dat maakt dan ook verschrikkelijk veel indruk op het uitgaanspubliek.quote:Op maandag 8 december 2008 20:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat wordt dan ook flink bekeurd...
In Griekenland geven ze al het goede voorbeeld.quote:Op maandag 8 december 2008 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
Totale anarchie in het Nederlandse uitgaanscircuit(Dat rijmt)
als de boetes oplopen tot 18.500 prop jij dat boetepotje niet meer vol, en als de tent gesloten wordt kun je ook niet bij het potjequote:Op maandag 8 december 2008 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
Pffff we knallen het boetepotje dan gewoon weer vol
Totale anarchie in het Nederlandse uitgaanscircuit(Dat rijmt)
in 2012 zal het aantal rokers dan wel flink omlaag gaan aangezien het gros toch liever de verslaving kwijt dat rijk is... tegen die tijd kost een pakkie peuken alweer 8 euro ofzoquote:Rokers kunnen spuitje krijgen
Een proef met het vaccineren van rokers is zo'n succes, dat het op grote schaal zal worden getest. Na een spuitje zweren de meesten definitief de sigaret af.
De universiteit Maastricht heeft de afgelopen jaren bij 100 rokers een vaccin ingespoten. Het medicijn zorgt ervoor dat het inhaleren geen kick meer in de hersenen geeft. Door het ontbreken van die prikkel is de lol er snel af.
De proef gaat nu worden uitgebreid tot zeshonderd vrijwilligers, zo maakte RTL nieuws bekend. Als de tests verder zo voorspoedig blijven gaan, is het spuitje vanaf 2012 voor iedere roker verkrijgbaar.
Ik weet wel iets wat overal tegen helptquote:Op maandag 8 december 2008 20:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als de boetes oplopen tot 18.500 prop jij dat boetepotje niet meer vol, en als de tent gesloten wordt kun je ook niet bij het potje
[..]
in 2012 zal het aantal rokers dan wel flink omlaag gaan aangezien het gros toch liever de verslaving kwijt dat rijk is... tegen die tijd kost een pakkie peuken alweer 8 euro ofzo
Hee, dat ze leren dat ze niet naar jouw levensideaal leven.quote:Op maandag 8 december 2008 20:49 schreef MikeyMo het volgende:
in 2012 zal het aantal rokers dan wel flink omlaag gaan aangezien het gros toch liever de verslaving kwijt dat rijk is... tegen die tijd kost een pakkie peuken alweer 8 euro ofzo
Maar eigenlijk wil je dat verboden zien?quote:Op maandag 8 december 2008 20:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik weet wel iets wat overal tegen helpt
Doodgaan? Nee hoor, dat moet iedereen zelf weten. Ik ken wel een paar anti-rokers die het willen verbieden.quote:Op maandag 8 december 2008 21:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Maar eigenlijk wil je dat verboden zien?
Ga je nu ontkennen dat er een flink aantal rokers is dat eigenlijk wil stoppen maar het niet kan?quote:Op maandag 8 december 2008 21:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hee, dat ze leren dat ze niet naar jouw levensideaal leven.
Belastingen beinvloeden pleziergedrag niet.
Ik ken alleen maar niet rokers die wanhopig proberen te roken maar daar erg van moeten hoesten. Sommigen zijn zo jaloers op de rokers dat ze alles willen verbieden om hun teleurstelling te verbergenquote:
En dan trekken we verder naar de volgende gedoogkroeg. Langzaam helpen we zo de hele horeca om zeep waarna de gehele bevolking zich uiteindelijk tegen het rookverbod keert,quote:Op maandag 8 december 2008 20:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als de boetes oplopen tot 18.500 prop jij dat boetepotje niet meer vol, en als de tent gesloten wordt kun je ook niet bij het potje
quote:Op maandag 8 december 2008 18:48 schreef MikeyMo het volgende:
Stel dat het idd zó is dat door het terugzetten van de asbakken er idd vrij weinig faillissementen zijn geweest dan hebben de kroegen zich daar uiteindelijk weer mee in de voeten geschoten. Een enorm aantal faillissementen zouden de voorvechters van versoepeling/afschaffing in de 2e kamer een zwaar argument gegeven kunnen hebben. Nu is het zo dat cijfers kennelijk uitwijzen dat het rookverbod niet de horeca massaal de nek omdraait en hoeft er ook niet op compensatie of versoepeling gerekend te worden... en de controles blijven ook gewoon voortbestaan,
Ik ken alleen maar rokers die op internet klagen dat hun kroeg failliet gaat, maar zelf er al maanden niet meer zijn geweest.quote:Op maandag 8 december 2008 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ken alleen maar niet rokers die wanhopig proberen te roken maar daar erg van moeten hoesten. Sommigen zijn zo jaloers op de rokers dat ze alles willen verbieden om hun teleurstelling te verbergen
quote:KHN vergadert over rookverbod
WOERDEN (ANP)– Het rookverbod prijkt dinsdag hoog op de agenda van de ledenvergadering van Koninklijke Horeca Nederland. Vooral kleine cafés worden volgens de sector onevenredig zwaar getroffen door het verbod dat op 1 juli is ingegaan. De KHN wil onder meer compensatie voor zwaar gedupeerde ondernemers.
Grotere zaken kunnen een aparte rookruimte maken, maar de kleintjes hebben daar geen plaats voor en zien naar eigen zeggen hun omzet fors teruglopen. Het zijn dan ook vooral de kleine cafés die de afgelopen maanden actie hebben gevoerd, variërend van het demonstratief negeren van het verbod tot een demonstratie in Den Haag.
Maar de onvrede over de „chaos" die in de horeca is ontstaan door het rookverbod, leeft sectorbreed. KHN liet eerder weten niet meer achter het verbod te kunnen staan als minister Klink van Volksgezondheid niet met bevredigende antwoorden komt op gesignaleerde problemen.
quote:De asbak keert terug op de tafel
HARDENBERG - Voor veel café's in de gemeente Hardenberg is het momenteel kiezen tussen twee kwaden. Toegeven aan het rookverbod betekent een lege kroeg, stug doorroken kan de horeca-eigenaren op fikse boetes komen te staan. Hier en daar gaat de deur wat eerder op slot en wordt er stevig doorgepaft.
Twee gasten zitten aan de bar van café In Den Gevulden Pot in Slagharen verveeld aan een biertje te nippen. Het is hun zaterdagavond niet meer. Café-eigenaar Roelof Oldenburger ziet het met lede ogen aan. " Vroeger was het hier op zaterdag volle bak. Wat moet je er aan doen? Ik wil de boetes niet riskeren en een rookruimte haalt de gezelligheid uit de kroeg. " Even verderop, bij grandcafé De Kamer, staan de gasten in de kou te blauwbekken. Binnen is de muziek aan dovemansoren besteed. "Je draait leuke muziek en dan gaan ze allemaal buiten staan", verzucht barman Jan. Het rookbeleid is toch bedoeld voor de medewerkers? Al het personeel rookt hier. "Er is maar één goede Klink en dat is een deurklink ", vindt hij. In café Harish-Inn in Gramsbergen gaan na twaalven de asbakken gewoon op tafel. Voor die tijd kunnen rokers buiten gebruik maken van een verwarmde tent. "We hebben nog geen controle gehad, maar ik ben er wel bang voor", bekent bedrijfsleidster Minke Tromp. "De meerderheid rookt. Wat moet je? Mensen om me heen zeggen dat het wel mee zal vallen." Bedrijfsleider Erik van café The Alley in Gramsbergen voelt zich door de overheid bekocht. "Ons werd verteld dat de niet-rokers massaal naar de kroeg zouden komen. Ik kan je vertellen: dat is niet zo." Ook hier staan de asbakken sinds kort weer op tafel. "Vorige week hebben we de rokersruimte opgeheven. Als ik vijftig klanten had, zaten er daar 45. Daar is ook niets aan. Ik heb ze liever ook niet buiten staan roken. Dat veroorzaakt alleen maar overlast." Op het overdekte terras van café Den Herdenbergher in Hardenberg mag - na een recente controle van de Voedsel en Waren Autoriteit - niet meer gerookt worden. "Het plafond was te laag, waardoor rook naar binnen kwam bij het openen van de deur. Wie bedenkt dat" , vraagt barman Alex Seep zich af. Den Herdenbergher heeft, net als muziekcafé De Troubadour en discotheek Podium, een rookruimte. "Als iedereen weg is, moeten we daar opruimen. Dan sta je nog in de rook." Uitbater Bert Bos is met het Hardenbergse café The Old Inn, net als café Kleinhaar in Kloosterhaar, aangesloten bij de stichting Red de Kleine Horecaondernemer. " Hier is de asbak nooit weggeweest. Dat werd me door collega's niet in dank afgenomen. Ze bellen wel als er controle is. Niet roken is geen optie. Honderd procent van de gasten rookt hier." Bos heeft zijn hoop gevestigd op het Europese Parlement. Die bespreekt eind januari het rookverbod.
Ze zouden zich allemaal moeten aanpassen aan wat jullie fascisten leuk vinden. Dat zal ze leren lol te hebben!quote:Op dinsdag 9 december 2008 01:06 schreef ethiraseth het volgende:
Ik ken alleen maar rokers die op internet klagen dat hun kroeg failliet gaat, maar zelf er al maanden niet meer zijn geweest.
Bedoel je: In elke roker zit een niet-rokerquote:Op maandag 8 december 2008 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ken alleen maar niet rokers die wanhopig proberen te roken maar daar erg van moeten hoesten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |