En dat deed hij zomaar. Had niets te maken met omzetdaling of zo, puur omdat hij jullie zo aardig vond.quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:58 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben nooit gestopt met naar de kroegen gaan na invoering van het rookverbod. Op een dag riep de kroegbaas dat er weer mocht worden gerookt.
Maar nogmaals: als alle rokers zo stoer en standvastig zijn als jij is er dus niets aan de hand.quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:58 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben nooit gestopt met naar de kroegen gaan na invoering van het rookverbod. Op een dag riep de kroegbaas dat er weer mocht worden gerookt.
Jij kent onze overredingskracht nietquote:Op dinsdag 9 december 2008 23:06 schreef Pinball het volgende:
[..]
En dat deed hij zomaar. Had niets te maken met omzetdaling of zo, puur omdat hij jullie zo aardig vond.
Dream on.
En welke kroeg is dat?quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:58 schreef KoosVogels het volgende:
Hoera, rookverbod is een illusie!
zolang er gerookt kan worden.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:10 schreef Pinball het volgende:
[..]
Maar nogmaals: als alle rokers zo stoer en standvastig zijn als jij is er dus niets aan de hand.![]()
Rookverbod of niet, jullie blijven komen,
zolang er gerookt kan worden.quote:er is geen gevaar voor de horeca
Precies.quote:Op woensdag 10 december 2008 00:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
zolang er gerookt kan worden.
[..]
zolang er gerookt kan worden.
Lieve jongen, dan gaan we toch lekker naar illegale tenten? Alle leuke feesten gaan ondergronds en voor de anti-rokers blijven cafetaria (tot vet eten verboden word) en veganisten clubs als die van Gia. Ik weet niet wat je dan bereikt denkt te hebben maar als jij daar blij van word...quote:Op woensdag 10 december 2008 07:23 schreef Pinball het volgende:
[..]
Precies.
En daarna blijken al die praatjes over 'gezelligheid', 'met je vrienden' en 'trouw aan je kroegbaas' ineens gewoon gelul, en volledig ondergeschikt aan je volgende peuk.![]()
Dan hebben de rokers ineens schijt aan de horeca waar ze het nu zo heldhaftig voor opnemen.![]()
Flikker toch op met dat gelul dat het rookverbod slecht is voor de horeca.![]()
Sneue verslaafden die geen gezellige avond kunnen hebben zonder een shot nicotine, dát is slecht voor de horeca.
Kansloze kut opmerking altijdquote:Op woensdag 10 december 2008 07:23 schreef Pinball het volgende:
[..]
Precies.
En daarna blijken al die praatjes over 'gezelligheid', 'met je vrienden' en 'trouw aan je kroegbaas' ineens gewoon gelul, en volledig ondergeschikt aan je volgende peuk.![]()
Dan hebben de rokers ineens schijt aan de horeca waar ze het nu zo heldhaftig voor opnemen.![]()
Sneue verslaafden die geen gezellige avond kunnen hebben zonder een shot nicotine, dát is slecht voor de horeca.
De Sinterklaasinkopen niet hoor.quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:27 schreef Schanulleke het volgende:
Maar onder de dreiging van een recessie hebben mensen nu eenmaal de neiging om te gaan oppotten in plaats van uitgeven en dus zijn de bestedingen de afgelopen periode waarschijnlijk fors gedaald.
Is eerder gebleken dat het vaste publiek wegblijft uit kleine kroegen, nog voordat er iets van een dreigende recessie bekend was?quote:En eerdere gevallen leren dat een van de zaken waar als eerste op gekort wordt het horecabezoek is.
Ook in rookvrije horeca kunnen mensen plezier hebben, dat jij dat kennelijk niet kan is jouw probleem en daarom verstandig bvan jou dat je deze niet opzoekt.quote:Op woensdag 10 december 2008 09:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Uiteindelijk gaan verstandige mensen naar een plek waar ze plezier kunnen hebben. Wat gezondheidsfreaks of een kabinet voor ideeen hebben over horeca is irrelevant.
Ik ben toch eigenlijk zo langzamerhand wel heel nieuwsgierig naar jouw dieet....quote:Op woensdag 10 december 2008 09:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ook in rookvrije horeca kunnen mensen plezier hebben, dat jij dat kennelijk niet kan is jouw probleem en daarom verstandig bvan jou dat je deze niet opzoekt.
Wat ik persoonlijk niet zo verstandig vindt is dat je accepteert dat je zonder nicotine geen plezier kunt hebben. Maar goed, je bent volwassen en als jij verdovende middelen nodig hebben om plezier te kunnen hebben dan is dat jouw keuze.
3x daags een wortel in zijn reet.quote:Op woensdag 10 december 2008 09:19 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik ben toch eigenlijk zo langzamerhand wel heel nieuwsgierig naar jouw dieet....
Nictotine scharen onder verdovende middelen.quote:Op woensdag 10 december 2008 09:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ook in rookvrije horeca kunnen mensen plezier hebben, dat jij dat kennelijk niet kan is jouw probleem en daarom verstandig bvan jou dat je deze niet opzoekt.
Wat ik persoonlijk niet zo verstandig vindt is dat je accepteert dat je zonder nicotine geen plezier kunt hebben. Maar goed, je bent volwassen en als jij verdovende middelen nodig hebben om plezier te kunnen hebben dan is dat jouw keuze.
quote:Op woensdag 10 december 2008 09:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nictotine scharen onder verdovende middelen.
quote:Nicotine is een stof die voorkomt in de tabaksplant (Nicotiana tabacum) en ook in gedroogde tabak. Nicotine is een van de voornaamste oorzaken van de verslavende maar ook verdovende werking van roken. Door de door Nicotine optredende verdoving voelt men de tevens in de tabak aanwezige teer in de long niet, totdat nicotine is uitgewerkt.
wat wil je weten jongenquote:Op woensdag 10 december 2008 09:19 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik ben toch eigenlijk zo langzamerhand wel heel nieuwsgierig naar jouw dieet....
Nou, je komt over als een overgevoelige, geitenwollen sokken dragende, zoethout-kauwende gezondheidsfreak ....quote:
neuh dat valt best wel mee, gister nog een pure chocoladeletter opgevreten. Doordeweeks eet ik wel groente, in het weekend gemakkelijk. Ik fiets wel naar de trein ipv de auto te nemen zoals mijn buurvrouwen doen... en dat terwijl het maar 7 minuten fietsen isquote:Op woensdag 10 december 2008 09:38 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nou, je komt over als een overgevoelige, geitenwollen sokken dragende, zoethout-kauwende gezondheidsfreak ....
Dus eigenlijk begin ik mij af te vragen of je vet eten en dergelijke net zo uit je leventje probeert te verbannen als nicotine.
Jouw ideeen over de horeca en hoe andere mensen plezier moeten maken zijn irrelavant.quote:Op woensdag 10 december 2008 09:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Daar gaan we weer.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
Alcohol in kroegen verbieden! Het is immers sneu dat je niet kunt vermaken in de kroeg zonder dit verdovende middel!
En muziek!quote:Op woensdag 10 december 2008 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
Alcohol in kroegen verbieden! Het is immers sneu dat je niet kunt vermaken in de kroeg zonder dit verdovende middel!
quote:Gerichte rookcontrole in Sittard-Geleen
Den Haag, 10 December 2008 /EZPress/ - Bij een gerichte rookcontrole in Sittard-Geleen is afgelopen week bij 36 cafés een maatregel genomen. Eén café kreeg van de controleur van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) voor de derde keer een boete.
In een aantal gevallen ging het in de Limburgse steden om herinspecties, nadat eerder ook al overtredingen waren geconstateerd. Ook vonden controles plaats na klachten en vermoedens dat het rookverbod werd overtreden.
In Den Haag werden zestien maatregelen zijn genomen. Hier ontvingen acht bedrijven voor de derde maal een boete. In Enschede en Oldenzaal werden dertien maatregelen genomen. Ook hier ging het om bedrijven waarvan het vermoeden bestond dat zij het rookverbod overtraden.
De afgelopen week waren controleurs van de VWA actief in diverse plaatsen in heel Nederland. Er werd onder andere gericht gecontroleerd in Midden-Drenthe (5 maatregelen) Zeeland (10) en in de plaatsen Haaksbergen (1), Sneek (1), Uden (8), Oss (3), Delft (6), Nootdorp/Benthuizen (1), Beverwijk (5), Aalsmeer (1), Driebergen-Zeist (6), Eemsmond, Bedum, Winschoten (6), Den Bosch (8), Rotterdam (3), Harderwijk (9) en Emmen en omstreken (7).
De VWA heeft sinds de invoering van de gerichte controles op 1 oktober meer dan achthonderd boeterapporten of processen-verbaal opgemaakt.
Onze stamkroeg hebben wij als vriendengroep van 1 juli t/m 1 november niet bezocht. Hij heeft nu de asbakken weer op tafel gezet en wij zijn er weer.quote:Op woensdag 10 december 2008 07:23 schreef Pinball het volgende:
[..]
Da's eerlijke taal. Maar het gaat hier vooral over de mensen die lopen te miepen dat ze het zo zielig vinden dat sommige kroegen op hun gat gaan. Maar dan wel zelf weg blijven.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:01 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Onze stamkroeg hebben wij als vriendengroep van 1 juli t/m 1 november niet bezocht. Hij heeft nu de asbakken weer op tafel gezet en wij zijn er weer.
En het intresseert me inderdaad geen flikker als zijn kroeg kapot gaat door het rookverbod. Als hij dat namenlijk handhaaft komen wij er niet dus missen we die kroeg ook niet.
Wij geven heel veel geld uit in de kroeg, en dus willen we daar wat voor terug: Roken.
Niet roken, geen centen van ons. En dan gaat die tent toch kapot? Ik ben niet van de sociale dienst ofzo...
Dus 'trouw aan de kroegbaas' zijn wij nooit geweest en zullen we nooit worden. Wij hebben gewoon 1 regel, uitgaan mag heel veel geld kosten, als het maar gezellig is.... en daar hoort roken bij.
Dan mag er nog steeds niet van mensen zoals jou gerookt worden op plekken waar je niet komt en blijven de mensen die wel willen roken ook weg.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:28 schreef Gia het volgende:
Als iedere kroeg zich netjes aan het rookverbod hield, had je deze problemen niet.
De schuld ligt bij anti-rook fascisten die anderen keuzevrijheid misgunnen omdat ze hun zin niet krijgen.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:28 schreef Gia het volgende:
[..
Ik vind het wel zielig voor de kleine horeca en de schuld hiervan ligt bij die zaken die gewoon willens en wetens de wet overtreden en daarmee de klanten bij de brave kroegbazen wegtrekken.
Als iedere kroeg zich netjes aan het rookverbod hield, had je deze problemen niet.
Door netjes binnen te roken? Dan konden die mensen gewoon over straat. Nu moeten we verplicht buiten roken en moeten die mensen thuis blijven.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
Wat dat betreft hebben de rook fascisten jarenlang hun terreur over de minder luchtwegvalide medemens uitgevoerd door hun te beperken in hun bewegingsvrijheid
Door een hele tent blauw te zetten. Nu moet je (in principe) in de rookruimte of buiten roken. Zowiezo is buiten netjes afzuiging aangelegd door moeder natuur. Mooi toch?quote:Op woensdag 10 december 2008 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Door netjes binnen te roken? Dan konden die mensen gewoon over straat. Nu moeten we verplicht buiten roken en moeten die mensen thuis blijven.
Vraag dat aan de mensen die tegenwoordig met een grote boog om een kroeg heen lopen.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:06 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Door een hele tent blauw te zetten. Nu moet je (in principe) in de rookruimte of buiten roken. Zowiezo is buiten netjes afzuiging aangelegd door moeder natuur. Mooi toch?
Vraag dat maar aan de inwoners van Pekingquote:Op woensdag 10 december 2008 12:06 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Door een hele tent blauw te zetten. Nu moet je (in principe) in de rookruimte of buiten roken. Zowiezo is buiten netjes afzuiging aangelegd door moeder natuur. Mooi toch?
Nee hoor, er waren gewoon niet veel mensen die dachten geld te kunnen verdienen aan mensen die rookvrij willen uitgaan. Natuurlijk waren er zat mensen die rookvrij wilden uitgaan, alleen dan 1 keer in de maand of als ze alle dvd's al gezien hebben. Daar kan een kroeg niet van bestaan of denkt niet daarvan te kunnen bestaan.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
Wat dat betreft hebben de rook fascisten jarenlang hun terreur over de minder luchtwegvalide medemens uitgevoerd door hun te beperken in hun bewegingsvrijheid
Da's mooi, maar daar woon ik niet en daar moeten ze dan maar wat aan de smog gaan doen.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan de inwoners van Peking
Vreemd , laatst was er een interview waaruit bleek dat rokers op den duur vanzelf minder gingen roken en dat er op den duur af en toe 2 a 3 man in het hokje stonden te roken... Daarnaast, als je 140 man in een rookruimte kwijt kan, hoe groot is dat kreng dan wel niet?quote:'Voor de klant is het niet leuk'
POELDIJK - "Klanten willen gewoon roken. Door dat rookverbod is het er voor de niet-roker echt niet gezelliger op geworden. Die moet bij ons steeds dat rookhok in omdat hij anders alleen staat als de rest van zijn vrienden even gaat roken", vertelt Jeffrey Diepeveen, samen met zijn vader uitbater van Teejater en Teejatercafé in Naaldwijk.
Ricardo van der Ende van kart- en partycentrum Van der Ende Racing Inn deelt deze ervaring. "Als ik een groep van 200 man binnen krijg waarvan er 140 roken en om die reden steeds weglopen dan is dat voor de overige 60 niet leuk." Voor de twintig horecaondernemers die woensdagmiddag bij elkaar waren in café De Luifel in Poeldijk is het duidelijk: het rookverbod moet van de baan, en wel in de allereerste plaats voor de klant zelf. Maar dat willen ze wel op een positieve manier bereiken, namelijk door middel van een handtekeningenactie. En niet door het verbod te negeren. In de Westlandse café's, restaurants en andere horecagelegenheden liggen tot en met 15 december handtekeningenlijsten. Iedere bezoeker die het met de Westlandse horecaondernemers eens is kan hierop zijn krabbel zetten. De handtekeningen zullen vervolgens door de ondernemers op 16 december tijdens de raadsvergadering in 's-Gravenzande - als Remmert Keijzer een motie over dit onderwerp indient - overhandigd worden. Wat ze hiermee hopen te bereiken? "We willen van onderaf, dus bij de klant beginnen. En met die handtekeningen het college overtuigen dat het horecaverbod van de baan moet. Als de motie wordt aangenomen wordt deze doorgestuurd naar alle Nederlandse gemeenten en naar de minister", licht Piet Brederoo van café de Slimmerick toe. Dat er wat moet gebeuren is voor alle Westlandse kroegbazen deze middag overduidelijk. "Het verhaal van Klink dat we meer niet-rokende klanten binnen zouden krijgen als er niet meer gerookt mocht worden is absoluut niet waar", weet Remmert Keizer van Scrumpy Pub. Maar dat de rokende klanten wegblijven merken de ondernemers wel. "In het gunstigste geval scheelt het vijf á tien procent maar gemiddeld ligt het op twintig tot dertig procent minder bezoekers", vertelt Elly Hazewinkel van De Luifel. De Westlandse horecabazen hopen niet alleen op zoveel mogelijk handtekeningen maar ook dat de ondertekenaars hen 16 december bijstaan in het gemeentehuis.
Leugens, propaganda.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Da's mooi, maar daar woon ik niet en daar moeten ze dan maar wat aan de smog gaan doen.
[..]
Vreemd , laatst was er een interview waaruit bleek dat rokers op den duur vanzelf minder gingen roken
propaganda? Dat was gewoon een interview met de eigenaar van 1890. Staat op Misset Horeca en wellicht ook nog wel in dit topic.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
Propagangda idd! Opgezet door mensen als de vreselijke Fons Nijpels, de anti-rookgoeroe.
Overigens is deze hele discussie inloos aangezien Papierversnipperaar, Weltschmerz en ik gewoon weer in de kroeg roken.
In your face MM en Gia!
Wie zegt dat er een rookhok is? Meestal is het gewoon buiten roken hoor.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Da's mooi, maar daar woon ik niet en daar moeten ze dan maar wat aan de smog gaan doen.
[..]
Vreemd , laatst was er een interview waaruit bleek dat rokers op den duur vanzelf minder gingen roken en dat er op den duur af en toe 2 a 3 man in het hokje stonden te roken... Daarnaast, als je 140 man in een rookruimte kwijt kan, hoe groot is dat kreng dan wel niet?
ja mooi representatief wanneer je niet de mensen interviewt die wel uit zouden willen gaan, maar dat niet kunnen doordat er gerookt wordt.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:09 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Wie zegt dat er een rookhok is? Meestal is het gewoon buiten roken hoor.
Valt mij ook op, veel tegenstanders in dit topic hebben het steeds over rookhokken. Daaruit blijkt dat ze maar weinig in de horeca komen, want in de praktijk kom je volgens mij maar weinig rookhokken tegen. Ik ken maar 1 cafe met een rookhok, bij de rest is het gewoon buiten staan hoor.
Vind dit eigenlijk wel een goede actie die landelijk georganiseerd zou moeten worden. Om mensen in cafe's handtekeningen te laten zetten, dan stel je de vraag aan mensen die het aangaat. Als je telefonisch of via internet gaat enqueteren krijg je niet-rokers die nooit in de kroeg komen en dus voor het rookverbod zijn. Terwijl als je in de kroeg komt je juist veel niet-rokers tegen komt die het verbod ook belachelijk vinden.
Ik ben een niet-roker en kom zeker 3x in de week in verschillende horeca gelegenheden.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:09 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Wie zegt dat er een rookhok is? Meestal is het gewoon buiten roken hoor.
Valt mij ook op, veel tegenstanders in dit topic hebben het steeds over rookhokken. Daaruit blijkt dat ze maar weinig in de horeca komen, want in de praktijk kom je volgens mij maar weinig rookhokken tegen. Ik ken maar 1 cafe met een rookhok, bij de rest is het gewoon buiten staan hoor.
Vind dit eigenlijk wel een goede actie die landelijk georganiseerd zou moeten worden. Om mensen in cafe's handtekeningen te laten zetten, dan stel je de vraag aan mensen die het aangaat. Als je telefonisch of via internet gaat enqueteren krijg je niet-rokers die nooit in de kroeg komen en dus voor het rookverbod zijn. Terwijl als je in de kroeg komt je juist veel niet-rokers tegen komt die het verbod ook belachelijk vinden.
De mensen die doorroken komen gewoon niet meer in zijn tent. Zijn klantenkring rookt minderquote:Op woensdag 10 december 2008 14:28 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
propaganda? Dat was gewoon een interview met de eigenaar van 1890. Staat op Misset Horeca en wellicht ook nog wel in dit topic.
Kortzichtig?quote:Op woensdag 10 december 2008 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Leugens, propaganda.
Van wie moet dat dan?quote:Op woensdag 10 december 2008 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nu moeten we verplicht buiten roken en moeten die mensen thuis blijven.
Des te meer reden voor hen om even langs te wippen en een krabbel te zetten tegen afschaffing van het verbod.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja mooi representatief wanneer je niet de mensen interviewt die wel uit zouden willen gaan, maar dat niet kunnen doordat er gerookt wordt.
Waarom moeten de slachtoffers altijd eerst aan het werk gezet worden voordat de veroorzakers de handdoek in de ring gooien? Er is een keuze gemaakt voor deze wetgeving, en niemand gaat er aan dood.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Des te meer reden voor hen om even langs te wippen en een krabbel te zetten tegen afschaffing van het verbod.
En nogmaals. Waar zijn ze dan, die niet-rokers??!!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |